< Tilbake til oversikten

Auguststartere 2014

bærrgen sa for siden:

Jeg får ikke helt dreisen på målebåndsmåling, så jeg bruker klær som hjelpemiddel. For meg er det mer motiverende å begynne med en bukse som jeg såvidt får opp på lårene og ende opp med en bukse som må kastes fordi den er for stor :D

Turid42 sa for siden:

Målebåndet er rett og slett gull, altså! Anbefales på det varmeste! Jeg kjører ikke full runde, men de viktigste stedene for meg: Liv (2 cm over navel), mage (navel) og lår. Ser at mange også tar overarm, under bryst, bryst og hals. Lykke til!!'jeg tror du vil bli positivt overrasket:)

Turid42 sa for siden:

Klær er jo det sikreste kortet, da! Jeg gjorde det samme med en bukse jeg fikk på lårene i vår, smetter fint opp nå! Og da er det ittno tull med målinga heller, liksom - buksa juger ikke!

hadepasta sa for siden:

haha tror det er den beste følelsen i verden. Har SÅ mye tøy som bare sklir av meg! Ellers ganske gøy å se på bilder. Bilder lyver heller ikke :rolleyes:

Dadda sa for siden:

Wow-ser jo ut til at du har funnet løsningen for deg! Så flott!! Du er nå der jeg var tidligere-i mine slanke dager:D Dukan dietten kjenner jeg ikke. Den må jeg se på:) Det verste for meg når det gjelder søtsug er Pepsimax og lignende. Etter at jeg kuttet ut det helt har det meste vært borte. Oppdaget samme effekt med sukkerfri saft…..ble hekta på en som har aspartam…så nå må jeg kutte ut den også. Men når det er sagt spiser jeg hverken brød eller poteter til vanlig, så det har nok stor innvirking det også.
Lykke til!

hadepasta sa for siden:

Ja, det ser ut til å funke til nå! :D Anbefaler ikke dukan. Det er sultekuren sin det! Jeg levde på yoplait 0%, skyr, egg og kylling. Måte på hvor mye kjøtt man orker å trykke i seg før det kommer i retur. Så det ikke da, men nå i ettertid ser jeg at jeg hadde jo omtrent ikke farge i ansiktet, og så heller avmagret ut. Fikk ofter spørsmål om jeg var frisk, haha. Meeen verdt det nå i ettertid hvertfall, selv om jeg ikke fullførte dietten og nådde målet mitt. Vanskelig diett og leve med i hverdagen og i sosiale sammenhenger. Hadde aldri begynt på den igjen, eller anbefalt den til noen andre.

Åååneeeei, pepsi max er jo min store kjærlighet :nedfor: Har holdt meg unna disse to dagene, og merker igrunnen ikke noe sug etter det heller. Men må innrømme at jeg ser frem til den dagen jeg gir etter og tar meg et glass :p Mye lettere å velge vann etter du sa at jeg måtte tenke når jeg tok valgene mine fremover. Den satt! Tusen takk for all hjelp :)

hadepasta sa for siden:

Har nettopp fullført dag 5 av Jillian sin 30 day shred. Ga virkelig på i dag, og det merkes på kondisen :heia:

Noen av dere som har erfaring med dette programmet? Håper sånn på at jeg ser forskjell når jeg er ferdig om 25 dager!

TrillTrall sa for siden:

Det er jeg jaggu ikke sikker på! Jeg føler meg nemlig mye "slankere" når jeg ser meg naken i speilet enn på f.eks. bikinibilder. Og speilet lyver vel ikke? :rolleyes:

Pisces89 sa for siden:

Nå har vekten stoppet opp litt her. Var jo bare som forventet, kunne ikke rase ned for alltid :P

Men da er det bare å være superstreng igjen!

I helgen får jeg nesøk av en venninne som dessverre ELSKER karbohydrater og ikke engang lukter på grønnsaker….. så det blir spennende. :P
Hu frotser i smågodt, ris, og sjokolade….
Dessverre har hun også bursdag på lørdag og jeg vet hun kommer til å kalle meg kjip, evt bare være furt fordi ejg ikke spiser de tingene :P Og det er VELDIG vanskelig å lage middag på den måten.. har tenkt å safe med taco på fredag i vhvertfall. LØrdag ønsket hun å gå ut å spise på fridays.. redd jeg går på en smell… Salat på restaurant når man skal kose seg er kanskje det kjipeste jeg vet. Salat til lunsj på kafe/restaurant er veldig hyggelig og godt. Men til middag er jeg litt der at det er stusselig :P
Så vi får se….

missK sa for siden:

Ser folk er flinke her inne og står på. Er ikke så flink på å skrive innlegg selv, men leser det andre skriver, og takker for tips, råd, og motivasjon.

Vært på hotelltur med familie i helga og da ble det litt snop, og noen øl, mye mindre grad enn før, men opp igjen 1,5 kg. Kom igang igjen igår.

hadepasta sa for siden:

Haha nei det er sant. Da er det nok speilet som er riktig :p

Mino sa for siden:

Greide ikke å vente helt til søndag morgen med å veie meg. Følte det gikk bra og at jeg hadde kontroll over kostholdet, men en uheldig kommentar fra en god venn i går gjorde meg veldig tvilende.

10.08: 74,5
17.08: 74,1
21.08: 73,1

Og til deg som får besøk fra en vennine i helga. For meg så er det slik at hele uka eller lengre etterpå stopper all vektnedgang dersom jeg går for en sprekk på hvetemelsprodukter. Og jeg blir fortere sulten eller fysen på mer snacks kort tid etter. Tenk på konsekvensene, men gå på kafé og hygg deg på venninne din sin bursdag. Be om ekstra salat istedenfor chips osv. Mange restauranter har meny på nettet, så du kan planlegge litt på forhånd og kanskje uten at venninne din er klar over det. Tenk at dette er en livsstilsendring og gjør kloke valg, men ikke for fanatisk. Lykke til!

scnuppa80 sa for siden:

Slenger meg på her jeg også ! Startet opprinnelig i mai i en tidligere tråd men sommeren har satt en brems .. Er på uke 2 av lavkarbo etter ferien så har funnet tilbake til motivasjonen igjen. Første delmål nå er å gå ned 5 kg til jul :)

Dadda sa for siden:

:)
Masse kjøtt hadde nok ikke fungert for meg :nei: ….gikk greit før, nå blir jeg fort litt kvalm. Må være litt forsiktig med fettet også….sist jeg var på Atkins og hadde ganske mye fett i kosten gikk kolesterolet i taket :mad:
Pepsi Max…..:boxing: stå på! For enkelte er det utslagsgivende på vekt også. Ikke for meg dessverre, men hjalp litt på hodepine og ikke minst søtsug. Jeg drakk maaaasse …erstatning for kaffe. Den første tiden var rene abstinensperioden. Nå synes jeg det er utrolig søtt og skjønner ikke at jeg orket. Men blitt mye kaffe istedet :o sikkert ikke bra det heller, men men ;)

Dadda sa for siden:

Prøv å blåse i andres kommentarer og følg magefølelsen din. Og gratulerer med nedgang! :heia::heia: Jeg står nok litt stille, eller til og med gått opp…men ikke gitt opp for det. Hatt et par dager med migrene og det gjør meg både oppblåst og sulten.
Flott råd om å sjekke ut meny på forhand. Det skal jeg også gjøre :ja:

Turid42 sa for siden:

Jeg har vært syk, og da blir jeg svak...fant en marsipangris i skapet (mannen min gjemmer søtsakene sine, men jeg har en tendens til å finne dem!), og den gikk ned på høykant i går kveld, selv om jeg egentlig syntes den var altfor søt (ny følelse, forresten!). Og i dag var jeg 600 gram opp. Ble utrolig deppa rett og slett, mest fordi jeg sprakk når jeg ikke har hatt lyst på sukker på mange måneder. Men hvor mye av dette er vann, da tro? Og hvor lenge må jeg regne med at det sitter i? Erfaringer?

Alfie sa for siden:

Nå begynner jeg omsider å få orden på sysakene mine igjen og vil GJERNE slenge meg på auguststartergruppa. For en utmerka ide! Ned en kilo den siste uka, jeg greier vanligvis ikke å presse mer enn det. Forsøker å ligge mellom 20 og 30 g karbo daglig, veier ikke maten men holder meg til proteiner og fett og grønnsaker som vokser over bakken. Litt vin i helga. Hei hvor det går!

Cyan sa for siden:

Jeg burde vel egentlig bare melde meg inn i septembergruppa, for jeg klarer ikke helt å finne tilbake til 100% rett spor. Opptrening til løpet har blitt en unnskyldning til å ikke følge ED (fordi jeg blir så enormt energiløs), men det var jo ikke meningen jeg skulle begynne å spise frukt liksom :rolleyes:

Turid42 sa for siden:

Ned en kilo på en uke er jo knall da, Alfie! Og Cyan, frukt er vel ikke det verste heller! Det er vel meningen at vi i denne tråden følger både opp- og nedturer, så jeg foreslår at du blir her, jeg!:)

Cyan sa for siden:

Neida, og jeg mente det ikke så veldig seriøs heller altså ;) Jeg spiser ikke ketogent, så det er ikke som en frukt eller tre i måneden gjør det helt store utslaget. Men jeg merker at det er vanskelig å fokusere på to ting samtidig, så da får jeg heller gjøre en skikkelig innsats på ED fronten når jeg kan fortsette med litt mer lavintensiv trening. Nå spiser jeg vel mer vedlikeholdskosthold. Går ned bittelitt da, typ 100 gram i uka :p

Alfie sa for siden:

... Og det er akkurat det som er så knallbra! :_punk:

bærrgen sa for siden:

Da er jeg i ketose. De første dagene i ketose pleier for meg å være litt pyton. Føler meg syk, sover masse, er kvalm og rett og slett satt litt ut. Men jeg vet at etter 3-4 sånne dager blir alt så mye bedre. Jeg får ha nedtelling til mandag :D

Pisces89 sa for siden:

Jeg spiste et kakestykke, opp 1 kg dagen etterpå, ned 800g dagen etter der :) Dagen etter det igjen var det yttligere 500g ned, så det går nok bra :)
Bare ikke tenk "jaja, en sprekk, da kan jeg ha flere…" For da går det ikke bra! Du må bare rett på hardkjøret igjen asap! :)

Turid42 sa for siden:

Joda, rett på innstramning i dag! Men gikk jammen ytterligere 300 gram opp ila dagen...aldri mer sukker!!!

Pisces89 sa for siden:

Kroppen trenger nok litt tid på å hente seg inn igjen.
Bare fortsett å hold fokus så går det nok seg til igjen snart :)

Turid42 sa for siden:

Takk for oppmuntring, jeg får se hva som skjer de nærmeste dagene, håper noe tilsvarende som din erfaring! Og ja, nå er det fullt fokus framover! :)

Cyan sa for siden:

Erfaringsmessig bruker det å ta ca en uke før man er tilbake igjen der man var etter en stor dagssprekk. For mitt vedkommende da, ved ketogent kosthold. Det er jo selvsagt individuelt det som alt annet. Og det er jo selvsagt bare vann du har lagt på deg når sprekken bare er en marsipangris :)

Turid42 sa for siden:

Håper det, Cyan! Men dæven, så unødvendig!!!

hadepasta sa for siden:

Middag hos svigers.. oh my god! En liten skål ertesuppe, 3 pannekaker med smør og sukker + karamellpudding til dessert. Vanskelig å si nei når jeg fremdeles prøver å "imponere". Det går mye i "ta nå en pannekake til da.. en til". Det var veldig godt da.. Jeg er et svakt menneske! Blir spennende å gå på vekta i morgen. Huff.. i tillegg er det et stort arrangement jeg skal på i helgen, så skal ut både fredag og Lørdag. Lurer på hvordan dette skal gå??

Tror ikke jeg tørr å driste meg til å sjekke vekta før neste fredag :rolleyes: Bare sånn i håp om at den ikke har forandret seg noe særlig, eller eventuelt til det bedre :p

Cyan sa for siden:

15 kilo passert i dag. Totalt altså, ikke i august :p Hurra hurra !

bærrgen sa for siden:

Jubler sammen med deg :)

Dadda sa for siden:

Støtter det :):)

Dadda sa for siden:

:heia::heia:

Turid42 sa for siden:

Gratulerer! En stor bragd, vil jeg si!

missK sa for siden:

Bra jobba, gratulerer.

Turid42 sa for siden:

Min mann: "du har blitt så fast i fisken". Jeg: "ser du det virkelig? Jeg har jobbet ganske hardt for det!" Han: "ja." Jeg: " Hvorfor har du ikke sagt noe tidligere, det hadde hjulpet meg ganske mye?" Han: "jammen, du har jeg sagt det selv!" WTF???

Turid42 sa for siden:

Skulle være: "du har jo SAGT det selv"... Point being; ikke mye støtte å få underveis der, altså. Bare en sånn "i-forbifarten-kommentar-som-hadde-betydd-mye-underveis-lissom!!! Sånn, da var det ute av systemet!:mad:

Turid42 sa for siden:

Men i dag var ihvertfall vekta 1,6 kg ned siden marsipangris-fadesen tidligere i uka. Så manglende støtte eller ei, i dag er jeg fornøyd!:)

Pisces89 sa for siden:

jeg har plutselig gått opp 700g uten sprekk :O

Uff!

Cyan sa for siden:

Ikke uff. Vann :)

TrillTrall sa for siden:

Spist litt ekstra salt? Kroppen lagrer gjerne vann som en tykje da. :)

hadepasta sa for siden:

Gratulerer til alle som har gått ned :-) lurer på hvor mye alkoholen har si på vekta jeg? Uansett..

Di siste dagene har jeg vært så varm og kald om hverandre, pluss at jeg har svetta utrolig mye. Smørt meg med deodorant 5 ganger bare på jobb liksom. Det er drøyt. Kan dette være pga kroppen kvitter seg med avfallstoffer? Eller kan det være noe helt annet? Er jo rundt den kjipe tiden i måneden nå, men aldri opplevd det før :confused:

Turid42 sa for siden:

Er du i ketose? Jeg blir ihvertfall veldig varm av det!

Pisces89 sa for siden:

Egentlig ikke.. men 700g er mye vann å lagre da?! :P

Får håpe de forsvinner fortere enn svint.. er ikke mer enn en uke siden jeg gikk opp 1 kg sist, uten sprekk :(

TrillTrall sa for siden:

Både 1 og 2 kg opp og ned er innenfor normalen det. Avhenger av dagsform, vann i kroppen, mensenuke, tarminnhold og masse annet. :) Du har ikke lagt på deg 700 g fett over natten! :)

Pisces89 sa for siden:

Takk for oppmuntring!

Skulle feire bursdagen til en venninne igår, hun ville spise på fridays. Hadde neeesen bestemt meg på forhånd for å sprekke litt. Å spise salat til middag, på restaurant synes jeg er litt.. stusselig.. og jeg vil ha jo et "normalt" liv. Jeg spiser ute to ganger i året ca, så… ble en cheesy bacon cheesburger, og spiste kun bunnen av brødet på burgern, og litt av chipsen.

Meeen, så tok jeg en ostekake til dessert.. hehe.. greide meg fint til desserten da :P

Nå er det bare å kjøre hardt på fremover :) Er ingen fristelser i nærmeste fremtid, så det bøøør gå bra:)

Dadda sa for siden:

Dette kommer til å gå kjempebra:) Viktig å nyte livet også. Som du sier er dette ikke ofte. Ingen vits å angre når man gjort noe koselig:syklubb: Det er det vi 99% av tiden som er viktigst. Man skifter fokus igjen og står på :boxing:

Dadda sa for siden:

Jeg har gått ned bittelitt 1.uke:stortsmil
Magemålene er fortsatt det samme.
Vet at min kropp bruker tid, så jeg er veldig glad!

16.08.14 87,7kg/BMI 30,5
24.08.14 86,9kg/BMI 30,1

bærrgen sa for siden:

Uke 1: -2,1 kg

Bra nedgang, men jeg skal være så ærlig at jeg hadde håpet på litt mer siden det er første uken. Men absolutt fornøyd :)

Jeg fikk også mensen denne uken, tror det er to år siden sist... så noe riktig gjør jeg med kroppen min for tiden.

Jeg har lagt strak ut de siste fire dagene. Halsbetennelse og migrene :( Så jeg har stort sett sovet i fire dager... Er på jobb igjen i dag, men kjenner at jeg kunne tenkt meg en dag til i sengen.

hadepasta sa for siden:

wææ håper da virkelig ikke det? Skal jo ikke i ketose.. Har vært litt svimmel og, ser at det også kan være et tegn. Jaja.. får prøve å spise mer karbohydrater fremover :-)

hadepasta sa for siden:

2 kilo er jo kjempebra! Gratulerer :D Muligens derfor du ikke har gått ned mer, pga lite aktivitet? God bedring videre hvertfall :heia:

hadepasta sa for siden:

Hurra hurra :D Nesten en kilo er jo kjempebra! :-)

Dadda sa for siden:

Takk!:klem:

hadepasta sa for siden:

Og mensen, ikke minst. Jeg pleier hvertfall veie gjerne 1 og 2 kilo mer når jeg har tanta på besøk :)

Brøleapen sa for siden:

Da var det veiedag i dag, og det var 0,5 kg ned.
Sikkert bra, men jeg blir superfrustrert over at det går så treigt...
Jeg ser på totalen at det ikke er så ille, 5,2 kg på 5 uker. Men det er fordi jeg gikk ned mye første uka, og etterpå går det i sneglefart.

Så her har jeg en liten jobb å gjøre, prøve å snu hodet på at dette er bra, og ikke være misfornøyd. Ikke så enkelt, for det gikk mye fortere ned sist gang.

Blæh, egentlig ikke fornøyd altså :(

Brøleapen sa for siden:

Takk for tips, jeg har også lest den før, sist jeg gikk ned mye.
Og det er vel det som frustrer meg, sist jeg gikk ned var det så "enkelt"
Greit, jeg brukte nesten et år på å gå ned 30 kg, men det tok lang tid før jeg "kun" gikk ned 0,5 kg i uken.
Men igjen, nåler jeg jo bare et par kg unna utgangspunktet fra da, og det betyr at jeg har brukt et år på å få bort alle kg etter graviditeten.
Og det er egentlig ikke så ille ;)

Og selvfølgelig så må jeg prøve på å huske på at sist jeg gikk ned så hadde jeg kun meg selv å tenke på. Nå er det et lite knøttebøtt som krever mye, jeg har generelt dårligere tid osv.

Så det er det jeg prøver å lære meg å fokusere på, egentlig så har jeg vært ganske flink hittil. Og ikke minst, både jeg og mannen har kommet inn i riktige vaner igjen. Vi har spist lavkarbo i et par år, så ble jeg gravid og hørte litt for mye på leger osv som ikke anbefalte det. Og det ser jeg var en tabbe, kroppen generelt fungerer mye bedre nå :)

Så jeg får ta med det positive, og prøve å fokusere på det :)

Men takk for linken, det var lurt å lese den igjen :)

Carisma sa for siden:

Stress er den største stopperen for vekttap og med småbarn er det klin umulig å ikke ha et visst (mye? ;)) stress i systemet... Særlig om det er kort tid siden barseltida, mye nattevåk osv. (God søvn er jo også viktig. Har jeg hørt :rolleyes:)
Dessuten så lærer kroppen, så det er alltid litt vanskeligere for hvr "neste gang"

Brøleapen sa for siden:

Det er kanskje noe der, kan ikke huske sist jeg som mer enn 5 timer i strekk. Og med barnehageoppstart for en uke siden, så skal jeg ikke nekte på at stressnivået er litt høyere enn normalt ;)

bærrgen sa for siden:

Hipp Hurra for deg, du er kjempeflink :heia:

hadepasta sa for siden:

5,2 kg på 5 uker er jo kjempebra! Det er jo 1 kilo i uka ca :D

Brøleapen sa for siden:

Takk for fine tilbakemeldinger :)
Og ja, jeg skal prøve å være mer fornøyd, og tenke på at jeg allerede har gått ned 25% av det jeg skal ned....

ludviga sa for siden:

Hei!

Begynte i begynnelsen av august, men slet litt med å komme tilbake, men har gått ned ett kg, og merker motivasjonen er tilbake.

Jeg gikk jo ned 5 kg før sommeren, og de resterende 6 kg regner jeg med å ta av før jul.

Rart hvordan de virkelig "overflødige" kiloene renner av, selv om man ikke har så mye å ta av. Sist bokstavelig rant kiloene av - fra 73,5 kg til 66,5 kg. Helt unødvedige kilo som bare lå på magen - det er der jeg legger på meg. Nå står jeg på 68 kg, og merker det går saktere, men det er helt greit.

Mitt merketall er 70 kg, det er en grense jeg aldri skal over igjen - og jeg er både glad og overrasket over at jeg ikke har gått over det tallet i sommer, med tanke på alt jeg har spist.

nellie sa for siden:

Nå har jeg slitt med motivasjonen i en ukes tid, men nå ser given ut til å være tilbake. Deilig.:) Håper på litt nedgang snart.

Dadda sa for siden:

Igår ble det en utskeielse jeg ikke helt hadde planglagt. :o
Middag på restaurant med en venninne-litt mer karber enn det som var lurt både i middag og dessert. Skjer heldigvis ikke så ofte. Gikk en 8km tur etterpå så håper det hjelper noe konsekvensene:)

Dadda sa for siden:

Heier på deg :heia:

Dadda sa for siden:

Jeg liker å gå tur, men ikke så motivert når jeg går alene.:o
Det slo meg derfor at det kanskje finnes flere som meg her og som bor i Oslo - og som kan tenke seg å møtes av og til for en rolig gåtur?:liste:
En gjeng med felles mål kunne gjort turen enda hyggeligere :D

hadepasta sa for siden:

Vekta har ikke gått ned, men heller ikke opp. Det er kanskje ikke så rart? Snart 2 uker på lavkarbo og jeg har spist masse ulovlig. Ene dag hos svigers med 3 retters som var langt fra lavkarbo og festival forrige helg, med alkohol, chips, grandiosa, kebab og en del smågodt. I tillegg til Cola og Solo, som tilfeldigvis var det første jeg så da jeg våknet dagen derpå.. Sier meg veldig fornøyd med at vekta har stått stille tror jeg :rolleyes:

Nå er det heldigvis ingenting spesielt som skjer fremover, bortsett fra den faste middagen en dag i uka hos svigers. Får heller prøve å begrense meg litt mer da :p

Heldigvis flink til å holde meg unna ting ellers :-)

missK sa for siden:

En stund siden jeg har vært inne her nå. Vekta står fortsatt på 76 gjort det i noen uker, men det er fordi det skjer så mye i helgene. Går ned i uka, litt opp igjen i helga. I morgen er det fest så blir vel litt øl og chips.
Skal heldigvis ikke noe i september så satser på mer nedgang da. Har endelig begynt på spinning igjen så det er da noe.

God hælj folkens.

Pisces89 sa for siden:

Endelig løsna litt her etter forrige helgs utskeielse, så det tok faktisk en uke!

Men siden 07.08 så har jeg gått ned 5,2 kg, så er veldig fornøyd med det!

Dadda sa for siden:

Så flott!! :heia: Gratulerer! Jeg har veiedag imorgen. Føler ikke forskjell og vet at kroppen min bruker laaaang tid, men jeg håper litt likevel på 1 kilo ned:):spent:

Dadda sa for siden:

Det er det viktigste :) stå på:boxing:

scnuppa80 sa for siden:

Etter sommerens utskeielser sliter jeg med å komme i ketose! Det gikk rask og enkelt i perioden før sommerferien men nå har jeg spist fornuftig i 3 uker og kommer ikke i ketose ! :-( spiser ikke annerledes enn jeg gjorde da jeg var i ketose tidligere, noen gode råd til meg ? Er det vanskeligere andre gang tro ?

mahal sa for siden:

Er det forsent å slenge seg med i august-gjengen?

På mandag er det 2 uker siden jeg startet på ketolysekuren. Jeg har aldri spist lavkarbo før, så jeg bruker mye tid på planlegging og omlegging i hodet:)

Jeg veier meg kun på mandags morgener (gjør det lettere å holde stien fri gjennom helgen), så jeg går i spenning og venter på at mandag skal komme. Merker det veldig godt på klærne, så kanskje jeg skal måle meg også? Gjorde det nemlig kvelden før jeg startet.

Jeg gikk ned 4.9 kg første uken (vet at det er mye vann), og ble selvfølgelig supermotivert til å fortsette!

Lykke til alle sammen:))

Dadda sa for siden:

Velkommen :klem: og gratulerer masse med stor vektnedgang :blomster:

Dadda sa for siden:

Ja ja….100gram ned etter en uke. Vet at kroppen min bruker lang tid på å bli lettere, men hadde håpet på mer.
0,9kg på 2 uker!! :hjelp:
Men det positive er at jeg er 1,5cm mindre rundt magen Her er det om å holde fokus på det postive så jeg ikke mister motivasjonen.:visemuskl

Dadda sa for siden:

sliter med min vekt og ketose jeg også- venter på svar sammen med deg :klem:

nellie sa for siden:

Hvordan vet dere om dere er i ketose eller ei da?

Dadda sa for siden:

Jeg kjenner det bl.a. godt på kropp- og urinlukten. Tar stix innimellom også, men den kan fort være litt misvisende hvis man er dehydrert.

nellie sa for siden:

Spis det dere skal, trim, kos dere og slapp av, så går det seg til. :)

Dadda sa for siden:

Det er slik jeg tenker også Nellie:) Jeg har dessuten søvnapne, hvilket er noe herk for metabolismen…så jeg får bare ta ett skritt av gangen, selv om de er små. Dette skal være en livsstil og ikke en diett. Føler meg faktisk lettere selv om det ikke synes på vekta ;)
Besøkte forresten bloggen din i full fart…så fantastisk flink du har vært:heia:

nellie sa for siden:

Tusen takk!:)

Var flink en gang, men siden har det vel bare hoppet opp og ned.:p

Jeg føler ikke at jeg er i ketose, selv om inntaket av karbohydrater er relativt lavt. Men samboeren sier jeg har ketoseånde. Kanskje det er årstiden.:p

Dadda sa for siden:

Vi satser på at det snur i september :D

hadepasta sa for siden:

Litt er bedre enn ingenting, det må du ikke glemme :-) Og så lenge du går inn rundt magen, så viser det jo at det hjelper selv om vekta ikke spiller på lag. Hurra for deg :klem:

bærrgen sa for siden:

Uke 1: -2,1 kg
Uke 2: +1 kg
[color=#ff0000][/color]
Camping og lite kustus på meg selv var ikke noe sjakktrekk.... Denne helgen gikk det litt på trynet. Men, jeg har tatt alvorspraten med meg selv og er back on track. Så bedre resultater forventes neste mandag. To skritt frem og ett tilbake er ikke noe jeg har tenkt å fortsette med!

hadepasta sa for siden:

Det er viktig å kose seg litt også av og til! Lykke til denne uka:)

nellie sa for siden:

Vektfremgang:
23.07: 97
27.07: 95.7
28.7: 95.0
29.7: 94.5
30.7: 94.4
05.8: 95.9
06.8: 94.4
07.8: 94.2
09.8: 94.1
13.8: 93.3
15.8: 92.9
01.9: 92.7

Raaaaser ned her.:p

hadepasta sa for siden:

Er Olden med eplesmak godkjent på lavkarbo? Skal ikke i ketose eller noe, og er ment som en kosedrikk i stedet for pepsi max av og til :)

nellie sa for siden:

Olden eple har litt karbohydrater. Ikke mye, men. Man velger selv.:) Jeg hadde gjort det på sånn ikke veldig streng lavkarbo:)

Anne sa for siden:

Like fort som meg:cool:
....men vi går ned, nellie:)

nellie sa for siden:

Ja, det er enda godt!:) Forteller jo alle andre om hvordan det er helt normalt at det står stille, men ikke så lett å huske selv.:p

Anne sa for siden:

Ikke sant...du har nesten gått ned 500 gr i uka da:):heia:

nellie sa for siden:

Ja, og har i grunn ikke vært noe overdrevent flink, så er fornøyd jeg. Bare kjedelig å se samma tallet +++ i flere uker.:)

helenemor25 sa for siden:

Kan jeg få henge meg på ?:) Må ned 5kg etter masse dårlig mat i ferien :p

Anne sa for siden:

Enig...hvert nytt tall blir :heia::p juhuuu...

Dadda sa for siden:

Takk for trøstende ord Hadepasta:klem:

Dadda sa for siden:

så flinke dere har vært allesammen :heia:

hadepasta sa for siden:

Velkommen i gjengen :)

missK sa for siden:

Synes dere er flinke jeg. På stedet hvil her. Men det er på grunn av utskeielser så min egen feil.

ludviga sa for siden:

Da er første uke på an igjen etter ferien over. Synes det har gått greit. Litt mørk sjokolade, samt småspising av ulovlige varer, men har kompensert ved å kutte ned på porsjonene.

Oppstart: 26.08 - 68,9 kg
Veiedag 02.09 - 66,5 kg

Minus 2,4 kg

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.