hadepasta sa for siden:
Wow, du har jo gjort det utrolig bra! Gratulerer med kjemperesultat :heia:
hadepasta sa for siden:
Wow, du har jo gjort det utrolig bra! Gratulerer med kjemperesultat :heia:
hadepasta sa for siden:
Hvordan går det med folk her inne da? Håper alle fremdeles er motiverte :)
Turid42 sa for siden:
Uff...ikke turt å veie meg på noen uker, gått på noen helge-smeller. Og på mandag var det hotell-lunsj, med påfølgende karamellpudding. At det går an! Oppblåst som fy! Men oppdager fortsatt "gamle" klær jeg nå kommer inn i, så jeg fortsetter ufortrødent videre! :)
missK sa for siden:
Samme som Turid42 her, litt helge smell men ikke gått opp igjen, men spist mindre av det usunne enn før om ikke annet, og kommet igang med trening. Begynne igjen med ketose i morgen, så fortsatt motivert her hadepasta.
hadepasta sa for siden:
Flinke dere er :) Må jo være lov å kose seg litt:D
Er det samme her med barnedåper og konfirmasjoner på søndagene. Er så uendelig svak for gjærbakst, så når kanelbollene kommer på bordet er jeg solgt. Kake er greit nok, det klarer lett å holde meg unna, men det ligger ofte plutselig 3 kanelboller i magen min og jeg skjønner ingenting. Ny start hver Mandag :rolleyes:
bærrgen sa for siden:
Selv om det gikk litt opp igjen i forrige uke går det veldig bra med meg. I dag går jeg med en bukse som er ett nummer mindre enn de buksene jeg har brukt det siste året. Det er vel og merke en stretch-bukse, men jeg har den på og den føles helt riktig :heia:
hadepasta sa for siden:
Hipp hurra! Gratuleter med ny buksestørrelse :heia:
Turid42 sa for siden:
Endelig turte jeg å gå på vekten, og det var slett ikke ille! Ikke gått opp noe! Heller ikke ned, da, men gitt de siste ukenes avsporing er jeg svært fornøyd. Nå er det bare å stå på videre!
bærrgen sa for siden:
:heia:
missK sa for siden:
Herlig følelse det, gratulerer.
missK sa for siden:
Nei, det er ikke alltid like lett med alle fristelser rundt seg ;)
Turid42 sa for siden:
Det jeg i hvert fall merker veldig godt, er at det ikke er noe problem overhodet med fristelser, så sant jeg ikke er sulten! Da har jeg lett for å kaste meg over en kake eller noe annet søtt. Er jeg derimot god og mett, kan kakene stå helt uforstyrret for min del. Så planlegging er jo det vesentlige her. Dessverre er jeg ikke så innmari god på det...
ludviga sa for siden:
Jeg har holdt på i to uker, hatt to dager med utskeielser. En kosefredag med en venninne med smågodt og pizza. Sist var på IKEA der jeg, av alle ting, når man først skeier ut, kjøpte smågodt. Haha. Dog kun for 7 kr. Selvom jeg har gått mye ned, så er jeg opp 400 gram dagen etter slike utskeielser. Det tar meg to dager å komme tilbake igjen.
Jeg tvinger meg selv til å veie meg dagen etter utskeielser - for jeg må trenes opp i å "tåle" å se et tall høyere på vekten, ikke bare bli vant til at det går nedover. Samtidig som jeg vil lære meg leve med et naturlig forhold til mat - ja, det er greit med den kosefredagen. Men da må jeg være streng de andre dagene.
Det å hente seg inn og ikke tro alt går til helvete om man har spist litt smågodt, er for meg nøkkelen til at jeg har greid å gå ned 7,2 kg siden mai. Jeg har aldri gått ned så mye før, aldri klart å komme meg under 70 kg. Maks 69, så rett opp igjen.
I dag veier jeg 65,9 kg, og jeg er kun 3,9 kg unna målet. Da skal jeg begynne å trene, og ha det som motivasjon. Personlig fungerer treningsstart og diettstart samtidig, dårlig for meg.
hadepasta sa for siden:
åårrrh! Har selfølgelig klart å bli syk. Feber, snørr og vondt i bihulene. Ikke spesielt sulten, og alt jeg vil ha i hele verden er sørlandschips med spansk paprika. Står på jobb og ser på en pose akkurat nå..
Tips til enkel, god lavkarbo mat/snacks når man ikke egentlig er sulten men vil trøstespise noe godt? :)
miss sophie sa for siden:
Hei!
Jeg håper jeg kan få henge med dere selv om det er lovlig sent? Startet så smått 25 august da om det skulle telle for noe?:p
Jeg kan jo fortelle litt om meg selv, og skal gjøre mitt beste for å fatte meg i korthet, da jeg tenderer å skrive halve romaner når jeg først setter igang..
Jeg er 32, født&oppvokst&bor i Trondheim, og kan vel karakteriseres som den typiske jojo-slankeren. Jeg har prøvd litt forskjellig, alt fra VG's vektklubb, Easy Life,Rikshospitalets suppediett m.m. Jeg har gått opp og ned fra 75kg til 97kg til 82kg til 90kg, som er utgangspunktet mitt nå.
Grunnen til at valget falt på lavkarbo var på anbefaling fra fastlegen.:helsesjek Jeg fortalte hvordan det var ift mat, energi, overvekt, oppblåsthet og smerter i kroppen, og hun anbefalte på det sterkeste lavkarbobasert kosthold. Jeg begynte å lese om lavkarbo, og har trålet trådene her inne, samt lest "hundrevis" av artikler om temaet:lesebok: I tillegg begynte jeg så smått å legge om kostholdet og jeg har allerede fått mer energi, mindre vann i kroppen, og det ser ikke lengre ut som jeg er 9 mnd. på vei! Hurra! :heia:Det å legge om kostholdet denne gangen har mange flere merkbare, tydeligere fordeler helsemessig sett, i tillegg til å gå ned i vekt, og det merkes godt! Stressnivået er mye lavere nå enn ved tidligere slankeperioder! Godt!!:D
Har allerede funnet noen lavkarbo-oppskrifter som jeg digger, men hovedsaklig tror jeg det er Nannahs supergode knekkebrød forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=30214&highlight=nannahs+knekkebr%F8d som vil redde meg fra å gå lei, samt at de har ei nydelig sjokoladekake på Sunkost som hjelper på det verste sjokoladesuget! (Den deler jeg opp i små stykker, har i fryseren, og tiner etter behov!!:uskyldig:). Foreløbig har jeg ligget på ca. 50 g karbo, men ønsker å ned på 20 g for så å regulere til jeg finner det riktige nivået for meg. Også håper jeg at jeg etterhvert vil få enda bedre oversikt på hvordan man regner net-karbo! Målet er 15 kg ned, og bedre helse!
Ellers er jeg snill&grei, har en nydelig sønn på 13 år, og verdens søteste kaninjente på 4 år!
hadepasta sa for siden:
Det er virkelig det beste med lavkarbo, at man ikke ser gravid ut lenger. Lykke! Slipper å være så oppblåst hele tiden.. Velkommen i gjengen :goodluck:
Tusen takk! :):)
Turid42 sa for siden:
Jo flere, jo bedre sier jeg, dessuten er det (nesten) aldri for sent å slenge seg på! Velkommen skal du være, og du har jo vært kjempeflink hittil!:)
Huff....gjorde visst noe dumt i sta :_oy: Sønnen min skulle ha pannekaker til middag, og jeg skulle være litt "lur" å sjekke om han merket forskjell på vanlig sukker og Tagatesse(:flau:) ...det gjorde han faktisk ikke, men da han hadde spist 3 stk og jeg spurte om han ville ha en til, så sa han at han hadde fått ondt i magen :nedfor: jeg hadde helt glemt at flere hadde kommentert på forumet at de kunne få ondt i magen om de spiste litt mye.....gikk heldigvis fort over da!
Hvilket søtningsmiddel bruker dere andre? Jeg brukte lang tid på å bestemme meg, men endte altså med Tagatesse, som utrolig nok smaker det samme som vanlig sukker..i dag kjøpte jeg Steviadråper med vanilje, blir spennende å prøve :spent:
Tusen takk Turid! :) Virker veldig greit å ha noen "faste" å dele opp- og nedturer med!
Turid42 sa for siden:
Og som svar på spørsmålet ditt, så bruker jeg i hovedsak sukrin (men ikke til baking, får ikke det helt til, det svir seg fort i ovnen). Noen synes det gir en litt "kald" ettersmak, men det merker ikke jeg, tror jeg har vent meg til det? Gir det til min 6-åring også, i havregrøten og slikt, og hun har aldri sagt noe. Og det gjør deg ikke dårlig i magen!:)
Har hørt flere som har nevnt dette med kald smak, så det var derfor jeg valgte Tagatesse :) Bruker ikke så mye sukker utenom bakst, men kan kanskje blande den med Stevia/sukrin blandingen?:) Synes forøvrig at det er MASSE fordeler med lavkarbo jeg!! Elsker smør og fløte og ost og egg og bacon- også er det jo masse snacks en kan lage uten å få så dårlig samvittighet av å spise :D Lagde den lasagnen i går, med selvmixa "pasta"plater, funka helt fint ;)
nellie sa for siden:
Når det gjelder mat til barn så tenker jeg at pannekaker kan få være pannekaker. Med vanlig sukker, litt grovt mel og muligens bytte ut bitteliten av sukkeret med Stevia.
Så spiser man heller noe sunnere til middag dagen etter.:)
Helt enig med deg Nellie! Dette var helt vanlige pannekaker, og intensjonen var ikke å gjøre det sunnere, bare å sjekke om han merket forskjell :rodme: (It seemed like a good idea at the moment:_plystre:) Han lo godt når jeg fortalte han hva jeg hadde gjort heldigvis, til tross for mage'ondtet!
helenemor25 sa for siden:
Ned en kg og opp en kg .... :( er lei :( føler vekta ikke vil ned :(
Ser du har gått ned svimlende mange kilo! Helt utrolig!! :lol: Må si at det for meg gir veldig motivasjon å se andres vektnedgang og tickere! :blomster:
Har vekta stått stille lenge eller?
Sender avgårde en klem selv om jeg ikke kjenner deg jeg :klem:
hadepasta sa for siden:
Akkurat sånn det går med meg og.. Prøver å ikke stresse med det, så får det bare gå som det går. Veier meg neste Fredag, og skal denne uka prøve å kun drikke vann og la være å spise noen atkinsbarer å andre snoperier. Tror igrunnen mitt problem også er at jeg spiser for mye av lavkarbobrødet til rimi/norgesbakeriet. Er ikke så glad i å bare spise pålegg! Så da får jeg kutte ned på det og, så ser jeg om det hjelper!
Fikk en pakke fra iherb for noen dager siden, så blir vanskelig. Har lagt min elsk på cookie dough og "oreo"baren. NAM! føles som jeg spiser noe skikkelig ulovlig :p
Cyan sa for siden:
Jeg løp KK mila i går. Var gøy, og persa tida med nesten 10 minutter i forhold til hva jeg har løpt ei mil på under trening. Kommer nok ikke til å melde meg på det løpet igjen, dog. Det ble for mye østrogen og fjas rett og slett. Sikkert gøy når man er med en veninnegjeng eller et lag, men som singel løper ble det bare slitsomt og irriterende. Så til neste år får det bli Oslo Maraton i stedet. Litt mer testosteron :)
Men nå som det målet var nådd er det jo bare å begynne å slanke seg igjen. Har vært helt umulig å gjøre det mens jeg har trent meg opp til den mila, så har ikke gått noe ned i vekt (men heller ikke opp).
Turid42 sa for siden:
Gratulerer med vel gjennomført, med eller uten østrogen! :)
missK sa for siden:
Gratulerer med gjennomført Cyan....
Jeg blir så imponert av folk som løper slike løp!! Grattis til Cyan med ny pers!! :D
Også vil jeg rett og slett gratulere meg selv litt også jeg, for jeg har ikke veid meg på ca 5 uker (har ikke vekt), altså siden jeg var til legen, og ble anbefalt lavkarbo! Og selv om jeg ikke starta ordentlig før for ca 7 dager siden, så har jeg iallefall gått ned over 6 kilo!! :D jubel
bærrgen sa for siden:
Imponert over Cyan :)
bærrgen sa for siden:
Uke 1: -2,1 kg
Uke 2: +1 kg
Uke 3: -1,6 kg
[color=#000000][/color]
Back on track igjen :D Ikke bare går vekten ned, men blodsukkeret har også lagt seg på et meget pent nivå. Jeg har kommet inn i en bukse som for kort tid siden var for liten. Jeg har hatt mensen, to år siden sist. Jeg føler meg mye, mye bedre enn jeg har gjort på lenge. Og jeg ser nå hvor dårlig jeg egentlig var når diabetesen ble oppdaget på forsommeren. Jeg er godt i gang med mitt nye, og bedre liv :)
nellie sa for siden:
Helga tok litt av, for mitt vedkommende. Asgaut for mye mat og litt for mye karbohydrater. Men gjort er gjort og spist er spist. :)
missK sa for siden:
Bra nedgang det, gratulerer. :)
missK sa for siden:
Her går det oppover etter helga. Skreiv jeg sku begynne på fredag, men det ble ikke no ta, når mannen kommer hjem og lager kake, og diverse.
Ny start i dag med mer motivasjon, selv om det er innspurt til eksamen om en uke.
God uke ælleihop.
Cyan sa for siden:
Takk alle :)
Gikk på vekta i dag og har faktisk ikke gått opp noe i den oppkarbings- og spise-som-en-hest perioden jeg hadde før løpet.
scnuppa80 sa for siden:
Ja da fikk jeg satt inn hormonspiral i går og holder på å sulte ihjel etter dette! Forhåpentligvis forbigående, noen som vet ?? Samme hormon som i p pillen så burde vel ikke gjøre store forskjellen?
Mino sa for siden:
Da er jeg tilbake etter ett par uker av og på. Tørr ikke gå på vekta før søndag - siden det er veiedag og da har jeg kommet godt i siget igjen. Som en annen skrev lengre bak her. Kanelboller er skummelt. For meg, all hjembakt gjærbakst egentlig. Vært en del feiringer blant slekt og venner, så ramlet utpå gitt. Og i etterkant av hveteprodukt ser det ut som jeg plutselig åpner for både å spise det ene og det andre. Aner ikke hvor mye det har påvirket vekta, men ser jo at magen har fått en liten bulk igjen.
Skal 2 uker på hotellferie nå. Også skummelt, men vet det er internetttilgang på hotellet så skal forsøke å skrive inn alt jeg spiser. Og IKKE ta i hveteprodukt mens jeg er borte. Tenkt litt på om jeg skal ta med hjembakte knekkebrød, men reiser sammen med familie som ikke vet om ny livsstil. Orker ikke misjonere eller forsvare meg, når argumentet a la "jammen du er jo tynn nok nå". Ehhh ... Fortsatt 10 kg fra normalvekt, men hun som sier det er jo ikke akkurat sunn selv. Har følelsen av at hun sier det kun fordi hun ikke orker å gjøre noe med egen helse og vekt, og å snakke ned andres behov for bedre helse (og forhåpentligvis vekt som følge av kostomleggingen) blir letteste utvei. Uansett, skal surfe litt rundt her inne for å se om jeg finner gode hotellråd.
Får også en følelse av at det kan ligge sjalusi bak, men synes du bare kan heve deg over det. Forstår at du ikke orker å forsvare deg, det orker egentlig ikke jeg heller, så jeg sier at jeg bare spiser mindre karbo fordi jeg får bedre fysisk helse, og at bonusen er vektnedgang. Om noen skal diskutere videre, så kan du prøve å avfeie det om at det ikke er noe big deal, det funker for deg, folk er forskjellige.
Du kan kanskje ringe hotellet og spørre om de har lavkarboalternativ, vet mange har det, og ta med noen knekkebrød hjemmefra å ha på rommet + pluss en smøre ost eller noe? :)
Ellers har jeg fin vektnedgang, enda 1 kg ned siden søndag!:) Nå skal jeg lage pizza, med grunndeigen fra Sunkosts egen serie! Noen som har prøvd den?
missK sa for siden:
Klarte jo å gå på en sprekk i dag siden dagen bare ble drit. Skulle ha framføring på skolen, men fikk ikke til, bare skalv og fikk ikke sagt noe. Begynte å grine foran hele klassa, sitter her da og føler seg som en dust, er flau og er utrolig skuffa over meg selv, endte jo igjen som det alltid gjør med å kjøpe meg sjokolade. Gruer meg til skolen igjen.
Vurderer å melde meg ut av gruppa, kommer ingen vei (min feil). Naj, vet ikke jeg. Litt oppgitt over egen innsats på alle måter.
missK:
Klarte jo å gå på en sprekk i dag siden dagen bare ble drit. Skulle ha framføring på skolen, men fikk ikke til, bare skalv og fikk ikke sagt noe. Begynte å grine foran hele klassa, sitter her da og føler seg som en dust, er flau og er utrolig skuffa over meg selv, endte jo igjen som det alltid gjør med å kjøpe meg sjokolade. Gruer meg til skolen igjen.
Huff :( Om noen dager er det nok glemt, men skjønner godt at det føltes ekkelt ut ja! Trøsteklem :klem:
missK
Vurderer å melde meg ut av gruppa, kommer ingen vei (min feil). Naj, vet ikke jeg. Litt oppgitt over egen innsats på alle måter.
Alle har vi dager der det føles tungt, og man bare vil gi opp! Men du fortjener å være god med deg selv, ha blikket rettet fremover:) Ikke gi deg- aldri! Og om det går to skritt frem og et tilbake, så får det bare gjøre det- ha fokus på det kan gjøre noe med!
Jeg er sånn at jeg "alltid" har lyst på sjokolade etter middag, og litt til kvelden- og jeg garanterer deg på tro og ære at sjokoladekaken til Sunkost, er gull verdt!! Ha de i muffinsformer (småe), gjerne med et par valnøtter på toppen, og ta opp en-to fra fryseren hver dag! De er mine reddende engler! :D Ta opp tre på dårlige dager;)
bærrgen sa for siden:
Lang, god og varm klem til MissK :klem:
hadepasta sa for siden:
Stor klem til deg MissK :klem: Ikke gi opp, tenk på hvor mye bedre du føler deg når du spiser lavkarbo! Høykarbo får deg bare til å føle deg verre. Håper du klarer det :heia:
missK sa for siden:
Takk for gode ord, klemmer, og støtte.
Begynte på lavkarbo igjen idag, for som hadepasta skriver så veit je att je føler meg bedre med slik kosthold.
Starter på ny med en kg opp: 77 kg.
Ha en fin dag dere fine folk....:)
ludviga sa for siden:
Hei hei.
Begynte på uke 3 i dag.... de siste dagene har vært veeeeeldig tunge! Craver carbs, og begynner å slakke litt og litt, selv om det går nedover.
Minus 1 kg siden forrige uke. Det er flott det, men det har vært hardt! ikke slik som i begynnelsen, da det gikk lekende lett. Det er nå jeg må begynne å jobbe for å motstå fristelser. Det har ikke vært så vanskelig tidligere.
Startvekt 68,9 kg
uke 1: - 2,4 kg
uke 2: - 1 kg
Er spent på hvordan det vil gå å miste de siste 3,5 kgene. Er forsåvidt fornøyd nå, men jeg må ned de siste for å ikke å sprette rett opp igjen.
PS! Samboeren klager over ånden min, jeg kjenner den selv til og med. Føler meg ikke særlig fresh!
bærrgen sa for siden:
Stoltheten har fått seg en liten knekk i dag, men ikke verre enn at det går snart over.
Var hos ortoped for å få vurdert meniskskaden min. Han ville ikke operere meg. Greit nok det. MEN han fortalte meg 4-5 ganger, i løpet av de fem minuttene jeg var inne, hvor utrolig tjukk jeg er. Det vet jeg, jeg har både speil og vekt. Men ikke kjekt å få gnidd det inn altså :nedfor: Jeg begynte nesten å lure på om han skulle prøve å "verve" meg til overvektsoperasjon, siden de driver med det på samme hus. Jaja, får bare riste det av meg :rolleyes:
missK sa for siden:
Synes det var frekt, bytt ortoped.
Rist det av deg, og tenk på at du har gått ned over 17 kg, det er noe du kan være stolt av, (sikkert mange andre ting du kan være stolt over å) :)
bærrgen sa for siden:
Takk MissK :klem:
Dadda sa for siden:
Det du beskriver har jeg også opplevd. Akkurat som om vi ikke har det tungt nok. Blir så sint på en slik uvitenhet. Men vi skal ikke la de definere oss. Slike utsagn sier mer om dem enn om oss. Vi rister der av oss så godt vi kan :klem:
Dadda sa for siden:
Jeg starter litt på nytt nå :o Ble for mange gjester og for lite motovasjon den siste tiden. :confused:
bærrgen sa for siden:
Takk Dadda :klem:
hadepasta sa for siden:
www.tine.no/merkevarer/gomorgen/produkter/gomorgen-zero-bringebæryoghurt-med-müsli
oioioi, nyhet i butikken! Er denne lavkarbovennlig?
Cyan sa for siden:
Et beger vil gi ca 11 gram karbohydrater, gitt at næringsinnholdet som er oppgitt gjelder totalt (yoghurt + musli). Så om den er lavkarbovennlig eller ikke kommer helt an på hva slags retning man følger. Spiser man ketogent må man nok holde seg unna, mens f.eks. jeg som lever på moderat lavkarbo fint kunne spist en sånn i nøden.
Helgas utskeielser:
Overraskende DÅRLIG samvittighet, selv om jeg tidlig bestemte meg for å endre kosthold, og ikke gå på diett :rolleyes: Hvilke utskeielser har dere andre i helgene, om dere har? Og ER mine utskeielser egentlig utskeielser mtp at det ikke er godteri eller særlig sukkerholdig, og at jeg har spist sunt ellers? (bortsett fra øllen da ;))
Merker at jeg blir ganske påvirket av forumet og partystoppere og fokus på slanking :p Menmen, gjort er gjort og spist er spist! Bake nye Nannahs i dag, og laks på menyen! OG prøve blomkålmos!:D
Vedlegg: bilde av % - diagrammet fra diett.no :eek: Det var myye mer karbo i løpet av helga enn jeg trodde!! (har ikke lagt inn før i dag)
Turid42 sa for siden:
I går var jeg litt lei, og bestemte meg for å skeie ut. Ble både pizza og sjokolade. Men det jeg merker mest da, er at jeg hele tiden blir så fryktelig SULTEN! Måtte spise hele tiden, og det er jeg jo ikke vant til etter en stund på lavkarbo. Det var rett og slett slitsomt! Nei, nok er nok, gi meg fett og proteiner!
BenteR sa for siden:
Nå lever jeg ketogent rett og slett fordi helsa tvinger meg til det, og slik må jeg mest sannsynlig leve resten av livet.
I mitt kosthold er det likevel plass til litt bær daglig; anser IKKE det som utskeielse men passer på at karbohydratene pr måltid ikke overstiger 5 og max 25 i døgnet.
100 gram bringebær er for eksempel bare 3,3 karbohydrater.
Øl drikker jeg ikke lenger, men Ringnes Lite er et glutenfritt øl med mindre enn 1 karbohydrat pr 100 gram og vil for mange ikke gjøre den store forskjellen en gang av og til, med mindre man drikker mye. Uansett MYE bedre enn vanlig øl. Gjengen her hjemme sier at Ringnes Lite smaker helt kurant.
Nå er jeg en av dem som mener at man ikke trenger store utskeielser/sprekker så lenge man trivst med kostholdet man har til daglig. Det er tross alt rom for å bytte ut litt karbohydrater i hverdagen slik at om man vil ha f.eks. ekstra bær, så begrenser man karbohydratene ved å f.eks. begrense meierivarer.
Brunosten er veldig rik på karbohydrater (38 gram pr 100 gram varer):eek:
Samme her! Kjempesulten! Og så lyst på noe godt hele tiden :rolleyes:
Alternativ til vaniljekesam?
BenteR sa for siden:
Jeg spiser ingen meierivarer selv, og kesam bruker jeg bare i baking til gjengen min. Da bruker jeg kesam orginal.
Kesam orginal har 4 karbo pr 100 gram, mens mager vanilje kesam har 8,6 karbo pr 100 gram.
Kanskje bruke kesam orginal med ekte vanilje?
Ah! Godt tips!! Takk&takk:) Eventuelt kan jeg prøve med Stevia vaniljedråper. Har merket meg at de lettproduktene jeg har sett på har mye mer karbo (hvorfor?), men fant ikke kesam med vanilje bortsett fra den magre typen.
bærrgen sa for siden:
Ned hele 500 gram siste uken :rolleyes: Jeg syns jeg har vært så flink at jeg burde vært belønnet med litt bedre resultater :cool: Det er bare å stå å videre ;)
Uke 1: -2,1 kg
Uke 2: +1 kg
Uke 3: -1,6 kg
Uke 4: -0,5 kg
Carisma sa for siden:
Ofte erstattes fettet med sukker, eller stivelse.
missK sa for siden:
Ferdig med eksamen i dag, gikk helt greit.
Liten lettelse å få det overstått...
nellie sa for siden:
Hurra!:) Hva for en eksamen har du hatt?
missK sa for siden:
Går vernepleier så har eksamen i datainnsamling og analyse, altså kartlegging av atferd..... :)
bærrgen sa for siden:
Gratulerer med overstått eksamen missK :)
ludviga sa for siden:
Hei!
Ned 400 gram denne uken, var egentlig mer tror jeg, men en planlagt sprekk på lørdag med både cider, McDonalds, smågodt og hjemmelaget pizza (!!) på lørdagen, ble resultatet noe mindre enn det jeg er vant til.
missK sa for siden:
Takk for dæ :)
Er på et forbanna platå jeg nå :-( vekta rikker seg ikke nedover! Heller oppover :-( spiser som jeg alltid har gjort! Noen tips der ute ?
hadepasta sa for siden:
Jeg er nybegynner så har ingen gode råd å komme med selv, men mener å ha lest at det skjer av og til, og at enn bare må prøve å holde ut. Hvor lenge har det vært sånn?
langaard sa for siden:
Spiser du mye meieriprodukter, som ost, rømme og fløte?
nellie sa for siden:
Hvor lenge har det vært sånn?
missK sa for siden:
Har ikke noe annet tips enn å bare fortsette, du har jo gått ned utrolig mye, og har ikke så mye igjen. Skjønner at det er irriterende, men bare å stå på videre så løsner det kanskje plutselig. :)
hadepasta sa for siden:
Er denne "lov" å bruke som søtning? Vil så gjerne ha noe jeg kan strø over eplekaka jeg lager. Har ikke sukrin gold, og vanlig sukrin føler jeg blir så "kaldt".
missK sa for siden:
Står null karbohydrater så skulle være lov da, men har ingen erfaring med dette produktet bare så det er sagt.
missK sa for siden:
Gått ned igjen til 76 kg i dag så minus 5 kg så langt. Ikke helt på lavkarbokosthold enda (har holdt meg unna pasta, potet og brød), har allikevel gått ned. Skal på fest i morgen så blir det lavkarbo fra lørdag eller søndag og langt fram i tid...... Hehe
Ja ! Kan det være årsaken ?:confused:
Siden juli :-( begynner å bli lei nå igrunn!dumme vekta :(
hadepasta sa for siden:
mange gode tips her fra folk i samme båt som deg i kommentarfeltet under innlegget!
lenabeatrice.net/overvekt-og-slanking/darlig-ned-i-vekt/hva-hjalp-deg-nar-det-stoppet-opp/
langaard sa for siden:
Det kan det, prøv å kutte ned en stund, så ser du :)
Lykke til :)
Da skal jeg kutte ut de en stund :-) Takk dere :-)
Lilibird sa for siden:
Her har jeg gått ned 5 kilo siden jeg begynte i August. Veldig fornøyd. men gikk på litt smell forrige uke.. mensen og søtsug... fant ut at selv om sukkerfri sjokolade ikke har SÅÅ mye karbohydrater, så gikk vekta opp litt denne uka :S men men.. da har man lært det.
Dere jentene her inne har vært kjempeflinke :D
bærrgen sa for siden:
Jeg dropper å veie meg i dag. Har vært og gått i fjellet i hele helgen. Det er positivt :) MEN, kostholdet har vært helt på trynet. Så nå sliter jeg med en forstoppelse uten like og hele kroppen føles helt oppblåst og fæl. Er i lavkarbomodus igjen nå, men hopper over veiing denne uken.
Lilibird sa for siden:
Det høres lurt ut å droppe veiingen denne uka! eller utsette den til forstoppelsen er gått over.
hadepasta sa for siden:
Gikk ned 3 kilo som jeg la på meg etter jeg slutta med snus (og begynte igjen, men det snakker vi ikke om). Nå etter helga hvor jeg drakk vin, spiste sjokolade, kake, pizza (spiste en hel for meg selv:rolleyes:), chips og brus har jeg faktisk kun lagt på meg 1 kilo. Håper en del av det er vann! Hva tror dere?
hadepasta sa for siden:
Huff, den er kjip:/ God bedring! Og du gjør nok lurt i å la være å veie deg ja :-)
Cyan sa for siden:
Er i gang med ED igjen i dag etter en lengre pause. Har forsåvidt ikke spist dårlig i pausen, men en form for liberal Fedon, og har holdt vekta på det. Men jeg går ikke ned med det kostholdet så da er det på tide å ta seg selv litt i nakkeskinnet igjen. Jeg tar fase 1 noen dager før jeg går over til fase 2, for å komme skikkelig i gang.
missK sa for siden:
Den 1 kg går fort av igjen, har jeg ihvertfall erfart.
missK sa for siden:
Da er jeg tilbake på lavkarbo. Kjenner jo bare etter 1,5 dag at man ikke er så oppblåst og at man er litt "lettere" i kroppen. Blir mindre trening framover siden je sliter med en fot som jeg venter en operasjon på så da må man jo passe bedre på kostholdet.
hadepasta sa for siden:
Er det noen her inne som opplevde at menssyklusen forandret seg ved omlegging til lavkarbo? :O
Cyan sa for siden:
:ja: Blir mer regelmessig for mitt vedkommende.hadepasta sa for siden:
huff.. min har alltid vært regelmessig, nesten på klokka. Nå er den 3 dager forsinket :confused: Har smertene, men ingen mens. Krysser fingrene for at det er kroppen som omstiller seg litt :)
nellie sa for siden:
Mange opplever uregelmessigheter i starten. Går som regel over etter noen uker eller måneder.
hadepasta sa for siden:
puuh.. Så bra! Tusen takk for svar :)
Cyan sa for siden:
Ja, i starten kan den være riktig på bærtur for mange.
missK sa for siden:
Er litt fornøyd med meg selv. Var ute med noen venninner i går, de drakk øl og vin, jeg ingenting, Tjoho!
I dag var jeg ute å spiste med ei venninne de hadde kyllingvinger, og noen forskjellige kjøttgryter, grønnsaker og ris ved siden av. Klarte å holde meg unna risen og pastaen. Etterpå var jeg på kino, hun kjøpte en del snacks, og jeg kjøpte ingenting, whoop whoop!
Etter tre dager på lavkarbo er jeg i ketose til og med selv om jeg har spiste ute. :)
bærrgen sa for siden:
Så kjekt å høre missK, det er sånt som gir good feeling :heia:
Jeg er også i godt driv for tiden, gleder meg litt til veiedag på mandag :)
bærrgen sa for siden:
23,5 grader på kontoret, og jeg fryser! Ååååja, jeg er jo i ketose :rolleyes:
TrillTrall sa for siden:
Jeg trodde man ble varmere i ketose? Jeg var i alle fall merkbart varmere den tiden jeg spiste lite karbohydrater (uten at jeg var i ketose da).
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.