< Tilbake til oversikten

Januar-starterne

engeljenta30 sa for siden:

hei alle:) jeg har et mål om 10 kg ned til 28 mars da min mor skal feire 50-årsdag den helga og da skal jeg synge og da vil jeg føle meg fresh.

noen som blir med? jeg skal veie meg i morgen, men tenker å ha veiedag hver mandag:)

nellie sa for siden:

Jeg er med.:) Har planer om litt mer atkinsopplegg, men.. Går nesten for det samma.:)

Målet mitt er ned ca 18 kg til sommeren.

supert:) jeg skal veie meg i morgen, for skal starte igjen da, men skal og veie meg mandag så da kan vi ha felles veiedag hver mandag:)

Skautrollet sa for siden:

Hei! Jeg blir gjerne med. Jeg vil også starte med de 10 første kiloene, og ser fordelen av å være fler som støtter hverandre. Har tatt frem målebåndet og badevekten og føler meg klar til å snu om kostholdet…igjen...

så fint skautrollet at du vil være med:) veide meg i dag og vekta viste 75,5 for 3 uker siden veide jeg 74,6 så det går greit, men i morgen er den offisielle veiedagen min, skal veie meg hver mandag:)

JojoJulie sa for siden:

Hei! Kan jeg også være med? Startet torsdag på 80kg, og håper på 18kg ned... Gjerne veiedag på mandager. Aldri prøvd lavkarbokost før, så har lest og lest, håper jeg klarer det!

nellie sa for siden:

Jeg kommer ikke til å ha noe fast veiedag. Men veide 91 i dag. Veide 93 på det "verste" etter jul, men har ikke hatt noe godt kosthold i mellomtiden heller, så.. Fornøyd med 91.

Håper på å bli kvitt et par vannkilo nå da, så kan vi begynne å snakke reell vektnedgang etter at denne uka er over.

Spiste en skikkelig kraftfrokost i dag, så jeg unngår å bli fristet av saker og ting. Siklet litt på de nesten ferske grovskivene som lå på benken, men. Nå er jeg mett.:o

Ejan sa for siden:

Nytt år nye muligheter. i 2013 gikk jeg ned fra 86 til 78kilo og nå håper jeg og ta av de siste 10 innen sommeren! Lykke til alle sammen.

kulan sa for siden:

Jeg er med! Skal også ned rundt 10 kg. 89 kg i dag. Har tyvstartet litt, har hatt 3 dager med lavkarbo til nå.
Kommer nok til å gå alt for hard ut, med alt for lite karbohyrdrater, men, men :)

vært ute og gått 3 km i dag, det er ikke så mye kanskje, men det er en start ihvertfall:)

Eria sa for siden:

Jeg er med! Har først og fremst begynt på lavkarbo for å legge om kostholdet, men om det går av et par kilo også, protesterer jeg ikke på det. Har som mål å gå tilsammen 30 km kommende uke.

velkommen til dere andre:) selvfølgelig kan du være med jojo julie, veiedag i morgen:)

izze sa for siden:

Hei. :) Jeg vil gjerne være med òg! :)
Har satt meg et delmål på -10kg i første omgang. Har aldri prøvd Ketolysekuren/lavkarbo før, så dette kan bli veldig spennende! :cool:

Pisces89 sa for siden:

Jeg er også med! Har allerede holdt på siden 2. Januar og gått ned 2,3 kg :D

oj pisces, hva har du gjort? hehe

Stindius sa for siden:

Har lyst å prøve å henge med jeg og. Har vært av og på lavkarbo i ca 4 år nå.. Resultat; minus 18 kilo. Så det funker på meg, minuset er at det er så himla lett å legge på seg igjen, om man ikke holder seg til dette kostholdet, og det er ikke alltid like lett i høytider som feks julen. Så da er jeg klar for nye utfordringer med dere :)

Pisces89 sa for siden:

Det meste er nok vann :) Hehe.
Har bare fulgt kuren, men ikke helt slavisk heller faktisk. Fortsetter nok ikke i dette tempoet :P

Pisces89 sa for siden:

Hva spiser dere ila en dag? :D
Jeg sliter litt med lunsj på jobb og skole…. Dårlig fantasi kanskje..

kilovis sa for siden:

Slenger meg med jeg også. Jeg kommer direkte fra Librakurs og fortsetter over i ketolyse.

Gikk ned 10 kr på Libra, men så begynte det å stagnere, og ketolyse vet jeg virker.
Vekt 2 januar var 83,2 kg, og idag var den nede på 81,7, så det går nå veien.

Vil ned til under 70 kg en plass.

annex sa for siden:

Jeg blir med, setter meg som mål 5 kg, og med hovedfokus på sunt kosthold og å få inn gode matvaner. Jeg er for slapp med matlagning for tiden, så da blir det for dårlig kosthold her i huset.
I tillegg er mine personlige utfordringer å kutte røyken helt og kutte alkohol til nærmest null.

kulan sa for siden:

Første veiedag: 88,7. Blæh!
Har fulgt reglene for Atkins induksjon i en uke nå, 4 egg til frokost, middag har stort sett vært rent kjøtt med litt salat til og 2-3 egg med kakao/splenda til kvelds.
Jeg har vært igjennom 'hodepinefasen' og har nådd 'obstruksjonsfasen', hehe. Derfor prøvde jeg meg på rundstykker til frokost, hele linfrø,fiberhusk, malte mandler og egg. Var helt greit med smakfullt pålegg.
Vel, da er jeg i gang!

MajaKr sa for siden:

Hei alle sammen :) Eg hiver meg på her!

Eg begynte på lavkarbo i april 2013, og gikk ned nesten 10 kg fram til oktober. Trente masse og spiste riktig :) Så ramla eg rett av lasset i november...og har ikkje klart å hente meg inn igjen. Har ikkje veid meg etter det, men i dag starter eg på igjen :) Kommer til å veie meg på fredag! Har nok gått opp 3 kg eller meir...

Men i dag er det ein ny start igjen ;)
Målet er ned 8-10 kg til mai/juni/juli :)

I dag er første fotballtrening for sesongen, og i morgen skal eg trene styrke etter gammelt! Og eg gleder meg (litt i allefall) ;)

Lykke til folkens! :)

MajaKr sa for siden:

Vil anbefale somebody.no

wirow_84 sa for siden:

Og vi som lå nesten likt før jul - inne på 85 før jul tråden! Jeg og gjorde et hopp til nærmere 91 etter jul og nyttårsfeiringa, men idag har tydeligvis mye av vannet dratt, så nede på 88,4 igjen! (dvs. 0,3 kg opp siden julaften), så satser på at det blir sånn for deg og!

Henger meg forresten gjerne med her jeg og :) startet i november, men kommer nok til å følge denne tråden og :)

nellie sa for siden:

Kroppen min samler gjerne vann i både uker og måneder etter noe sånt, så det går nok sakte, men sikkert, av.:)

Har hatt så vondt i hodet siden i går. Kjennes uten tvil ut som sukkeravvennings/ketosehodepine. Fysj.

BigInJapan sa for siden:

Jeg vil gjerne være med. Jeg gikk ned 8 kg fra april til november og i november gikk jeg opp 2 kg og så 4 kg i desember... Jeg har spist uante mengder med snop i desember...

Jeg vet at om jeg bare kommer i gang vil dette gå bra for jeg trives med et kosthold uten så mye karbohydrater. Jeg klarer ikke stor fettmengde, men øker litt i forhold til normalt. Om det blir for mye fett er jeg konstant kvalm og det er ikke noe jeg klarer å holde p med i alt for lang tid.

Jeg trener hver dag. Noen dager bare 15 min styrke men som oftest har jeg aktiviteter på 30 - 90 min.

jeg spiser som regel 2 egg til frokost og 2 egg til lunsj og løvbiff med bernaise og grønnsaker til middag.

i går viste vekta 75,5, i dag viste den 74,8 så går nedover:)

JojoJulie sa for siden:

Så moro at så mange er med! Gratulerer med nedgang Engeljenta30!
Her går det ganske bra. Slitt med skikkelig hodepine i helga, men bedre i dag.

2/1: 80kg
6/1: 78,7kg. Ned 1,3kg

Veldig lurt med litt mattips. I dag har min dag bestått av: frokost 2store osteskiver og skinke. Lunsj: rester fra i går.. Svinefilet med soppstuing og gratinerte blomkål/brokkoli. Middag: 2 hjemmelagde karbonader med fløtesaus, kokt blomkål og tyttebærrømme. Stapp mett!

Jeg følger vel egentlig mest LCHF, men trives her 😊

du jojo julie, spiser du så lite hver dag? tusen takk forresten:)

otis95 sa for siden:

Jeg er også med! Har allerede gått ned en god del kilo på et år (22 kg) pga kjærlighetssorg (fikk han tilbake da) og adhd medisiner. hehe. Nå har meg og typen en godteavtale. Ingen brus, snop, kaker, ol. utenom når det er store dager/feiringer. Ikke så mange av de altså :P hehe Det å lage godteri og desserter uten sukker, er lov. Ellers hadde jeg dødd :P

Nå har jeg ikke tenkt å ha noe meget strenge greier, men i hovedsak holde meg unna pasta, hvetemel og sukker. Resten får være litt hipp som haps. Kommer ikke til å kutte ut potet og andre grønnsaker, siden jeg ikke reagerer noe særlig på det :)

Pisces89 sa for siden:

Idag fikk jeg for første gang følelsen jeg har savnet på lavkarbo (Har spist lavkarbo i rykk og napp over en periode på flere år)
og det er at man føler seg så sunn og "lett" :D
Selvom jeg er ca 94kg tung (Startet på 96,6) så er det litt godt å kjenne på den følelsen :)

skal egentlig være med ei jeg kjenner på trening i morgen, har utsatt det og utsatt det pga føler meg svær og hu er slank og pen, huff

Stindius sa for siden:

Okey...første veie-dag: 75 kg. Var 77 kg lørdag, å her renner det av i form av vann tenker jeg :D

St. Cecilie sa for siden:

Kan jeg være med her? Jeg begynte egentlig hos oktoberstarterene men ehhh...det gikk ikke så bra i nov og des. :-/
Nå har jeg aldri veid så mye som jeg gjør i dag, har aldri hatt så mange "vondter" som i dag. Jeg ønsker å være en aktiv mor som har mye overskudd - ikke hun som overlever på kaffe og sovner til 21 nyhetene. :-/

Kjøpte meg ny vekt rett før nyttår, men begynte først i dag med aktiv veiing og ketolyse.
Surret litt paprika, hvitløk og chili i panne og heiv oppi en blanding av fløte og creme fraiche og doen biter norzola. Oppi ildfast form med kyllingfilet og volia! Nom. :D

JojoJulie sa for siden:

Syns du det er så lite da? Frokosten er gjerne litt større, men i dag var det det jeg hadde tid til å raske med meg..
Men ja, spiser bare 3 ganger daglig, men hender det blir litt småspising på kvelden, som skinke, ost, avocado, nøtter o.l.

Cherie86 sa for siden:

Hei:)
Kan jeg bli med dere?
Jeg har tidligere gått ned fra 103 kg til 91 kg med ketolyse og har ligget på 91 kg i litt over et år.
Nå ønsker jeg å gå ned til 80 kg frem til sommeren og kan helt sikker trenge litt motivasjon på veien:p

sampli sa for siden:

:heia:
Heia alle sammen!

Jeg vil gjerne være med som januarstarter! Starter med "ketolyse/atkins-induksjon" nå, og satser på å gå fra lett overvekt til lav normalvekt det neste halve året. Lykke til alle startere!

izze sa for siden:

Jeg startet på Fredag 3.Januar, vekten stod da på 106.4. Veide meg idag og da stod den på 104.0. :D
Jeg spiser som regel egg og bacon til frokost/lunsj, eller eggerøre og spekeskinke. Spiser vanlig middag, men da uten poteter/pasta. Lager meg av og til salat til kvelds. Venter fortsatt på å få boken i posten sånn at jeg får litt mer innsikt på hva jeg kan spise og ikke. :)
Masse lykke til alle, dette ska vi klare!! ;)

Pisces89 sa for siden:

Hei dere.

Tar dere tablettene som følger med på ketolysekuren?
Jeg fikk mine i posten idag, så skal begynne imorgen :)

Eria sa for siden:

Har inntrykk av at så mange følger en bestemt kur til punkt og prikke, mens jeg tar det litt på innfallsmetoden, så lege jeg holder meg unna potet, ris, pasta, frukt, sukker og hvetemel.

Lurer litt på fordeler og ulemper med kur versus egenkomponert. Erfaringer?

kulan sa for siden:

Nettopp bakt brød til barna. Ikke lett å holde seg unna når jeg smører varme brødskiver med smør og brunost til kvelds. Uff, jeg er veldig glad i brød. Men klarte å la være!
Noen som har prøvd den hvite lavkarbo brødmiksen som er å få kjøpt? Det er litt for tidlig for å innføre det for meg,men greit å ha noe å se fram til om ett par mnd tid.

Cherie86 sa for siden:

Hehe.. Å der hadde jeg slitet.. Elsker all bakst:-/ jeg har forsøkt meg på flere forskjellige brødmikser slik at jeg ikke skal spise meg lei på en type:-P nå har jeg helt dilla på lavkarbobrødet fra rimi:-P

Jean1986 sa for siden:

Henge meg på! Etter en usunn desember med høykarbo og alt for masse snop, har e begynt på igjen med lavkarbo. Allerede gått ned 1,7 kg i vannvekt på ei uke. På fredag begynner jeg med pt timer:)

Jean1986 sa for siden:

Er forresten små susen og slapp etter jeg begynte på igjen, så gleder meg til energien kommer tilbake :)

Pisces89 sa for siden:

Min er delvis egenkomponert den og, i forhold til at jeg tillatter meg f.eks pepsi max i helger og spiser litt lite grønnsaker kanskje ifht "reglene" i dietten.

Ulemper kan vel være at det er lettere å gjøre "feil" om en ikke har spesifikke regler. i hvertfall er det en utfordring for meg. Faller lett av lavkarbokjøret om jeg bare skal være fornuftig, for da blir det bare mer og mer karbohydrater, før det til slutt blir fullkarbo :P Jeg må ha regler :)

kulan sa for siden:

Haha, kjenner meg godt igjen! Jeg må også ha regler ellers går det gærnt.
Jeg er vel også egentlig på egenkomponert kur. Drikker to kopper kaffe om dagen, lettbrus i helga og kanskje en øl på lørdagen (Brygger øl selv og det vil jo være tragisk om alt det gode ølet i kjelleren blir gammelt ;) )

Forøvrig har jeg begynt med tran, 30ml om dagen i 14 dager, så ned til normal 'dose'. Sliter med ledd og beinhinnebetennelse så jeg får ikke rørt så mye på meg som jeg ønsker. Det teite er at jeg ikke kommer til å få vite om det er tran eller vektreduksjon/lavkarbo som evt bedrer leddene.

Xenia sa for siden:

Kan jeg slenge meg med her? ;) Både sønnen og jeg startet med Ketolyse 3 januar, for 2 gang... Denne gangen med litt mer erfaring på baken, og det går så det griner... Sønnen med noe høyere vektnedgang enn meg, men jeg går ned ca 500 gram i døgnet, så jeg må jo gjøre noe riktig! :D Denne gangen spiser vi mye mer grønnsaker enn sist, og det fungerer mye bedre! Så kanskje man ikke skal være så kjemperedd for de karbohydratene man får fra det? Vi har sterkt og fint utslag på stiks uansett... :D
Lykke til dere andre! :D

Torkil sa for siden:

Hei
Lykke til alle sammen.
Vennlig Hilsen
Torkil :)

nellie sa for siden:

Takk, sjefen!:D:p

Elewyn sa for siden:

Jeg er også med!
Jeg var flink en periode i 2011 og gikk ned 14 kg med ketolyse. Klarte å holde meg på 10 kg under startvekten frem til jeg ble gravid med nummer tre høsten 2012. Jeg slet veldig med bekkenløsning og var lite mobil. Da kom mange av kiloene tilbake gitt :(

Nå er minstejenta 6 måneder og jeg er veldig klar for å gjøre noe med vekten en gang for alle. Lillemor får 2 måltider med fast føde og en flaske med erstatning hver dag, men jeg ammer fortsatt en del. Derfor kommer jeg til å legge meg på et litt høyere karbonivå enn ketolysekuren tilsier. Jeg ønsker å delamme en stund til, så jeg vil ikke miste melka, eller gå alt for fort ned.

Startdato 6. Januar viste vekta grufulle 101,8kg, så jeg har laaaaang vei å gå til målstreken. Jeg er 178 cm høy og ser for meg at jeg må ned 25 til 30kg for å være i mål.

Xenia sa for siden:

Tusen takk! :o

Nupsida sa for siden:

Starter ordentlig igjen på nytt i Januar så vil gjerne slenge meg med her!

Gått på lavkarbo siden oktober men har blitt en del utskeielser, nå vil jeg tilbake i ketose og trenger litt ekstra motivasjon!

Jean1986 sa for siden:

Off! Dagen i dag har vært tøff! Kropp og sjel er kjempe trøtt og sliten, så knekken kom i dag:/ flere som slite med trøtthet og lite energi? Frista litt å øke karbo mengden for så gradvis kutte ned så man sleppe å gå rundt som levende død.

nellie sa for siden:

Jaa, jeg er skikkelig svimmel. Har ikke opplevd det i forbindelse med overgang til ketose før, men tror det har med det fæle kostholdet før innskrenkingen å gjøre. Eller kanskje tung trening, med bare to kopper kaffe, på tom mage, er synderen:p

Jean1986 sa for siden:

Ja det var høykarbo her heile desember:/ angra bittert no! Men vet det går over heldigvis:)

JojoJulie sa for siden:

Jeg sleit med vondt i hodet noen dager, men føler nå at det er bedre. God smak i munnen har jeg også! Energien er sånn passe. Hører så mye om hva som er lurt i forhold til trening, har hørt man ikke skal trene så fælt i starten.. Når er det lurt å begynne med det? Vi har timer (step, sirkeltrening, aerobic) rett etter arbeidstid på jobben, og har lyst å prøve meg på det fra neste uke.. Har man lyst har man lov?

JojoJulie sa for siden:

Vond smak i munnen skulle det være 😉

Jean1986 sa for siden:

Ja ditta med trening lurte jeg også på. Har time med pt fredag , men er det lurt å vente neste uke med tanke på lite energi?

nellie sa for siden:

Er du vant til det fra før så kjør på.. Bare kjenn etter underveis. Er du helt utrent så start med noe gåturer eller noe sånt. De første ukene i ketose er ikke tiden for å ta seg helt ut med noe nytt.:) Jeg er vant til trening, så kjører på. Men betaler for det resten av dagen.:p

kulan sa for siden:

Har slitt litt med energien jeg også. Men det er i ferd med å bedre seg merker jeg.
Og så har jeg heldigvis kommet inn i 'matinntakmønsteret' Jeg hadde noen dager 4-5 dager etter at jeg hadde begynt hvor jeg var ekstremt sulten! Godt å kunne stappe i seg kylling og bacon da. :)
Guttungen ønsket seg banankake, den ble ikke helt som mammaen lagde den en gang i tiden, hehe. Brukte lavkarbo brødblanding fra Møllerens, creme fraiche og vaniljeessens. Funka som bare det!!

Jeg også kjenner litt på dette med trening, at jeg ønsker å komme i gang med noe. Men jeg har hatt et langt opphold så jeg tror jeg nøyer meg med raske gåturer til å begynne med. ;) Spotify har mange kjekke spillelister inne på "browse" for alle tempoer, også power walk - gøy for oss som har spotify på mobilen. :heia:

Eria sa for siden:

Så godt å høre. Jeg får hele tiden advarsler mot å bytte ut mat med lavkarbo, fordi det gjør det lettere å falle tilbake, men foreløpig har det gått helt fint. Synes mange erstatningsoppskrifter er bedre enn orginalene.

Har forresten vært på spinning i 45 minutter i dag, og skal tilbake 06.30 i morgen. Stolt! :visemuskl

Xenia sa for siden:

Noen som sliter med treig mage? Mulig det kommer av kombo røykeslutt, kostholdsendring og mindre kaffe (den smaker jo skit)... :(

jeg og har slitt med hard mage, kjøpte noe på helsekost som hjalp veldig, husker ikke hva det het nå men var spesielt for de på lavkarbo

jeg ønsker å gå ned 10 kg til 28 mars, er det realistisk tror dere?

Nupsida sa for siden:

Jeg varierer mellom veldig løs mage og veldig treg mage når jeg starter på kuren!
Har nok med endringer av kostholdet å gjøre! :)

Idag har vi vært hos en gynekolog som ligger to timer unna med bil, jeg pleier aldri bli bilsyk og spesielt ikke på så korte avstander, men denne gangen ble jeg så dårlig at vi faktisk måtte stoppe opp ved en bensinstasjon i tilfelle jeg måtte spy.

Dette kommer av den krystallsyken (Er under diagnostisering for kronisk krystallsyke som gir kraftige svimmelhetsanfall og kvalme gjennom dagen) som gjør at hodet blir helt på tur, spesielt under kjøring. I den anledning måtte jeg skeie ut med en pakke salte skruer og ja jeg skriver måtte for i slike situasjoner må jeg faktisk prøve alt! Når man er så dårlig og man vet at man blir bedre av å spise noe som strider i mot kostholdet så er det umulig å holde igjen, men hadde veldig dårlig samvittighet spesielt siden jeg skal veie meg imorgen.

Når vi da skulle kjøre hjem igjen ble det samme visa og jeg kjøpte en pakke saltstenger som jeg har småspist på hele veien hjem.
På en måte så angrer jeg, men jeg vet at dette ikke er noe jeg kunne motstått når man er på randen til å spy, vet at man har en time man ikke kan komme forsinket til samt at man vet at man blir bedre av denne chipsen.

Ellers har jeg holdt meg til kostholdet og jeg planlegger å holde meg til det videre fremover idag. Fantaserte om å gomle våruller til kvelds når vi kjørte hjemover men tenker nå at det faktisk ikke er verdt det.

En annen ting er at jeg lurer på om det er lurt å veie meg imorgen? Jeg har spist ganske greit hele jula, men det har jo vært litt utskeielser. Imorgen har jeg satt meg som siste mulighet for veiedag frem til slutten av februar og skal også måle meg imorgen. Men med tanke på hva jeg har spist idag kan det være et dårlig valg? Vil jeg bare bli skuffet enda en gang og synke langt ned igjen?

Mange tanker som har vært i hodet idag og trenger å lufte litt!!

Jean1986 sa for siden:

Magen min er løs når jeg spiser frøknekkebrød, så det har jeg kutta ut.

Har du fast veiedsg hver uke? Personlig ville jeg ikke veid meg hver uke siden vekta kan variere opp og ned. Folk er veldig nater på å veie seg hele tide og det er så bra i mine øyne hvertfall. Men det er opp til hver enkelt:) om du vet med deg selv at du blir deppa om du ikkje har gått ned eller du har gått opp så dropp det. Prøv heller annenhver eller 1 gang i måneden :)

Pisces89 sa for siden:

Når har dere veiedag? Jeg har valgt fredager av taktiske grunner :P

1. hvis jeg har skeiet ut i helgen er det en stund igjen til veiedagen for å "gjøre det godt" igjen.
  2. Går jeg ned på fredag vil jeg ha mindre lyst til å skeie ut på fredags eller lørdagskvelden! ;)

jeg pleier å ha på mandager, men kanskje jeg skal begynne med fredager i stedet.

håper jeg klarer 10 kg til 28 mars

kulan sa for siden:

Hehe, vanlig problemstilling ved lavkarbo.
Linfrø bløtlagt i vann en stund hjelper. Og å drikke mye, mye vann! Jeg drikker nok to-tre liter om dagen nå, er det er ikke for lite kjenner jeg. Tørst hele tiden.

[i][/i]Veiedag[i][/i], jeg veier meg hver eneste morgen. Har jeg gått opp f.eks 100g trener jeg i tillegg sånn at jeg bruker rundt 700kcal (gå/jogge/styrketrening). Selvom det etter all sansynlighet er vann som er årsaken har jeg da veldig kontroll på at jeg går ned i vekt hver eneste dag. Men der er jo individuellt for hvilket regime man er komfortabel med.

Xenia sa for siden:

Jeg burde få i meg nok vann... Får jo noe fiber av grønnsakene, men lurer på om det er nok? Huska at jeg hadde fiberhusk i huset, så tok litt av det... Spiser ikke så mye meieriprodukter, så det kan komme av det? Blir vanligvis litt løs i magen av det...

Perdita sa for siden:

Jeg hiver meg på her jeg. Jeg spiste lchf i et halvt år, men i desember raste alt, så jeg kan trenge en "frisk start" nå, selv om jeg anså desember som en eneste lang sprekk og ikke at jeg sluttet med lchf ;)

Jeg har så mye vann i kroppen enda, så jeg vil la det gå noen dager før jeg tror på badevekta igjen.

nellie sa for siden:

"Treg" mage kommer også av at kosten er mer næringsrik, og da blir det ikke så mye avfallsstoffer igjen, som skal ut.

måtte på vekta i dag hehe:)mandag viste vekta 74,8, i dag viste den 73,6, men skal ha fast veiedag fredag fremover tror jeg:)

laget lavkarbo pannekaker i går og dem ble kjempegode, nam nam

3 egg
2 dl fløte
2 ss rømme
2 ss natrena , du kan bruke annet søtstoff og da
også hadde jeg i bacon, dem ble ikke slik at det ble mye eggesmak:) og ble ikke som omelett men skikkelig pannekake

Mmm, det høres godt ut, engeljenta30! :)

I dag skal jeg ha "is" til frokost! ;) 100g frosne skogsbær (hadde ikke bringebær :p ) litt kremfløte og sukrinmelis i blenderen. Nomnomnom! Må selvfølgelig passe på karbene resten av dagen da, men det er verdt det. ;)

kilovis sa for siden:

Denne skal jeg prøve, takk skal du ha.

Hegetverberg sa for siden:

Jeg vil også være med!:) Jeg har gått på en mild versjon av lavkarbo litt. Men tenker det er mer effektivt å gå på ketolyse i starten og få en kickstart:)

Gleder meg til -9 kilo til. For da får jeg ny time hos fertilitetsklinikken. Hittil gått ned tre kilo.

såpestykket sa for siden:

Litt langt uti januar, men slenger meg med her!

Har stått helt stille på +/- 94kg i nesten en mnd nå, så strammer opp opplegget og begynner å veie/måle igjen så jeg er sikker på at jeg ikke spiser for mye eller lite av noe.

Jeg veide ca 145kg da jeg begynte på lavkarbo uten melk og gluten i juli. Gikk ned 10kg i mnd de første fire månedene, men så bare 10kg til tidlig i desember. Sluttet å måle og beregne ting, så nå strammer jeg opp kostholdet for å komme meg over dette platået. Er på 40-60g karbo om dagen så jeg er sikker på å holde meg i ketose. Har bare spist meg ut av ketose to ganger på et halvt år, begge gangene på litt for mye poteter :) (Og det gikk jo fort inn i normalen igjen)

Skal ned til 85kg tenker jeg siden jeg er 189cm høy, men fettprosenten er jo viktigere enn vekta i bunn og grunn. Fettprosenten nå er ca 17 totalt (ned fra 34), men 20 rundt magen(ned fra 40), så er nok å ta av :) Tanita impedansemålinger er jo ikke SÅ grusomt nøyaktige, uansett, da - men trenden er jo fin!

Ønsker meg selv lukke te!

FruLyng sa for siden:

Heisann! Er helt ny her inne! Men håper jeg kan slenge meg på her selv om jeg følger Ducan dietten. Gikk ned 12 kg på den i fjor og har mål om 6 kg til nå. Kommer nok ikke til å være så rigid som jeg var i fjor, men håper det skal hjelpe likevel.

Soldamen sa for siden:

Jeg vil også gjerne være med. Har prøvd før med gode resultater.

Håper på en nedgang på 8-10 kg. Tenker 8 er jeg fornøyd med, 10 er en bonus!

Nupsida sa for siden:

Wee, målte meg med stix nå nettopp og viste at jeg var i ketose! :D

Blir nok en kortvarig glede siden jeg skeia ut med litt chips igår, men morro allikevel ;)

Pisces89 sa for siden:

Hva skal dere spise til kveldsmat idag?

Jeg fyser og er sulten, men aner ikke hva! Luksusproblem :p

kulan sa for siden:

Litt smeltet smør, 1/2 skje kakao, 2 skjeer Splenda, en fløteskvett og ett egg. Vispet sammen i en liten bolle og nuket i mikro i 1.5 min.
To stk ;)

nellie sa for siden:

Jeg spiste 2 små bokser med tunfisk i olje, med rå løk, salt, pepper, majones og dill.

Pisces89 sa for siden:

Her ble det to små karbonader, totalt på størrelse med en vanlig karbonade - kanskje bittelitt mer. Et stekt egg og en babybel :P

spiser aldri kveldsmat, trodde de fleste bare spiste frokost lunsj og middag jeg, spiser siste måltid mellom 16 og 18

Pisces89 sa for siden:

Jeg blir som regel sulten i denne tiden :)
Spiser middag ca 16.30-17.00.

Frokost ca kl 6-7
lunsj mellom 12 og 13.30 en gang
noen ganger må jeg spise en babybel eller noe sånt mellom frokost og lunsj
middag
også kvelds

kommer litt ann på hva jeg spiser også, når og hvor fort jeg blir sulten :) MErker fort om jeg spiser for lite fett til frokost, men ikek alltid det frister, da blir det flere måltider.

nellie sa for siden:

Der finns ingen fasit, Englejenta..

Pisces89 sa for siden:

Drar en follow-up jeg, da.

HVor mange måltider spiser DU ila en dag?
Småspiser du mellom måltidene?

spiser frokost lunsj og middag, aldri noe mellom måltidene, kan gå en del timer mellom hvert måltid

Eria sa for siden:

Jeg spiser frokost, lunsj, middag og kvelds. Også hender det jeg spiser en babybel eller en double 0% på jobb i totida, om jeg blir veldig sulten.

Jean1986 sa for siden:

4 måltid om dagen :)

Stindius sa for siden:

Kveldsen min ble en kombo, middagkvelds.. litt sen middag. Deilig grønnsakswok med oljer og balsamicoeddik og kylingfilet nomnom :p

nellie sa for siden:

Jeg spiser lunch, middag og kvelds. Og ja, småsnacker i løpet av dagen. :p 86% sjokolade, ost og nøtter.

hvor mange gram protein bør man egentlig ligge på på ketolyse egentlig?

kulan sa for siden:

Så vidt jeg har skjønt trenger du ikke bekymre deg om du får i deg nok protein på ketolyse, de anbefalte matvarene inneholder mer enn nok. Men den generelle anbefalingen er vel 1g pr kr kroppsvekt, 2g hvis man trener mye.

Jeg har aldri regnet på det for min egen del, men dagen min ser sånn ut:

Frokost: 4 egg =40g protein
Middag: 300g kjøtt ca 100g protein
Kvelds: 2 egg= 20g protein
Totat = 160g.
Hmm, dette så jo ikke så gærnt ut jo!!:):)

nellie sa for siden:

1 kg er per fettfri kroppsmasse. For de fleste holder det med 70-120 gram. Sånn ca.:p

MajaKr sa for siden:

Sliter med sukkerabstinenser etter jula...

nellie sa for siden:

Jeg er sinnsykt sjokoladesugen:o Får ta meg et skikkelig måltid når jeg kommer på jobb.

kulan sa for siden:

Prøv oppskriften min litt oppi her med kakao, splenda, fløte, egg og smør. Med litt småjusteringer blir det nok ganske likt sjokolademousse.

annex sa for siden:

Eller en kopp kakao?
Selv har jeg oppdaget at jeg ofte kan overkomme sug ved å spise noe annet som er mer lovlig og sunt, kroppen blir fornøyd med det, og søtsuget forsvinner. Men det er ikke sikkert at det virker for alle.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.