nellie sa for siden:
Jeg har ikke helt troa på å spise noe sjokoladete for å slutte å ha lyst på sjokolade.:p Ellers takk for tips!:)
nellie sa for siden:
Jeg har ikke helt troa på å spise noe sjokoladete for å slutte å ha lyst på sjokolade.:p Ellers takk for tips!:)
nellie sa for siden:
Det er fordi at jeg sklir ut så lett altså. :p Plutselig sitter jeg der og trykker innpå med Atkins og gudvethva.
St. Cecilie sa for siden:
Jeg er ikke sjokoladesugen.....men pastasugen derimot.... BAH!
Jeg har fått tak i sånn juliennejern - så i helga har jeg tenkt å lage squash-spagetti. :)
Jean1986 sa for siden:
Samme her, er skikkelig sur og gretten for tida:/
Nupsida sa for siden:
Når jeg er sugen må jeg spise et ordentlig måltid, men når jeg er skikkelig sugen så prøver jeg jo med andre ting først: atkinsbar, cocosasjokolade osv. men suget forsvinner ikke før jeg har fått i meg noe ordentlig mat. Lærer aldri :P
Jeg var skikkelig sugen tidligere idag og spiste en atkinsbar og suget forsvant ikke. Etter jeg hadde spist middag, tikkamasala som er en stor favoritt var jeg skikkelig stappmett og suget forsvant momentant! Er så kjedelig å gå rundt å ha skikkelig lyst på noe men ikke kunne spise det.
Når jeg prøvde meg på lavkalori gikk jeg konstant KJEMPESULTEN! Jeg prøvde å spise ting som er lite kalorier i for å døyve sulten men til slutt ble jeg så sulten at jeg hev innpå en stor middagsporsjon og enda hjalp det ikke.. Dette er helt borte på lavkarbo og nå spiser jeg lite men allikevel blir god og mett! Bare dette er grunn nok for meg til å gå på lavkarbo! :)
såpestykket sa for siden:
Er det flere enn meg som kjører på 5:2 faste? Er jo genialt å være i ketose ifbm fasting :-)
Nupsida sa for siden:
Føler at det blir litt smør på flesk (haha!) å kjøre begge deler da man på ketolysekuren allerede er i kostindusert faste og får så godt som alle fordelene man får ved vanlig faste. (Er i hvertfall slik jeg har opplevd det) Samtidig så blir det jo for meg feil å telle kalorier da det kroppen fungerer annerledes på ketolyse enn ved feks lavkaloridiett.
Nå er jeg ingen ekspert på dette, men slik jeg har skjønt den kuren så er det slik jeg oppfatter den.
Og hvorfor faste når man kan spise masse deilig mat istedenfor? :P
Pisces89 sa for siden:
Lagde disse nå ikveld, og det var snadder gitt :D
www.funksjonellmat.no/oppskrifter/scones/
Ville ikke kaldt det scones, men :P nam nam :D
engeljenta30 sa for siden:
beklager at jeg spør så mye, men regnet ut på diett.no nå at jeg hver dag får i meg ca 125 gram fett, , 56 gram protein og ca 10 gram karbo, er det veldig dårlig kombinasjon?
gul magi sa for siden:
Jeg hiver meg med i denne tråden! Begynte på mandag, og har aldri prøvd meg på lavkarbo/ ketose før så er helt grønn. (Har altså lest meg opp masse de siste tre månedene) selv om jeg vet hva jeg kan spise og ikke spise føler jeg meg litt usikker på om jeg "gjør det rett" . Jeg har startet med dette for å forbedre livskvaliteten, jeg er ikke per definisjon overvektig, men har absolutt en del kilo ekstra som i mange år har påvirket selvfølelsen min masse.
Jeg har ikke trent siden april 2013 da jeg prøvde meg på lavkalori, som absolutt ikke var noe for meg. Jeg har tenkt å ta opp treningen igjen, men siden jeg begynte på mandag har jeg vært tappet for energi etter skolen, mye hodepine og slapphet. Men dette er som jeg har forstått normalt? :-) eller bør jeg begynne med treningen så raskt som mulig for å få effekt?
Kanskje dere kan komme med noen tilbakemeldinger på det jeg har spist i dag? (Om det er bra, for lite fett osv) ?
Frokost : 2 kokte egg og 2 skiver prior kyllingpålegg naturell
Lunsj : kyllingsalat med 150g kyllingfillet, en halv avocado, noen skiver agurk, en neve isbergsalat og noen klyper norvegia.
Middag : blomkål og brokkoligrateng med fløte, 1 egg, ca 4 "skiver" bacon og ost på toppen.
Har aldri vært flink til å spise frokost og kjenner at det ofte er vanskelig å spise mye med en gang jeg står opp, men det er vel en vanesak :-)
Ellers har jeg blitt flink å drikke masse vann, samt grønn te eller detox te fra yogi.
Målet mitt er å gå ned ca 14 kilo. Håper det funker denne gangen!
nellie sa for siden:
Neeeeh. Holder meg til 16:8.
Perdita sa for siden:
Jeg har løse planer om 5:2, men jeg må først komme inn i gode lavkarborutiner igjen tror jeg. Kanskje et fint mål å starte med det i begynnelsen av februar. Jeg har testet noen fastedager innimellom og synes kroppen min takler det ganske greit bare jeg ikke er for trøtt og sliten.
I dag har jeg spist to måltider, begge var middagsrester fra i går. Så det ble salat og kald baconsurret kylling med ostefyll. Veldig veldig godt må jeg legge til. I tillegg spiste jeg et hardkokt egg og litt kaviar på det. Nå har ene sønnen omgangssyke, så vi får se om jeg holder meg frisk...
Pisces89 sa for siden:
Veiedag!
Start: 96,6
forrige uke: 95,0
Idag: 93,8
Fornøyd!
index sa for siden:
Litt lite karbo og proteiner, men veldig dårlig vil jeg ikke si at det er. Men en liten økning av snittet hadde ikke vært av veien..
dette er utenom grønnsakene index, men da kan jeg ta 2 proteinshaker i tillegg til måltidene:)
JojoJulie sa for siden:
Gratulerer! Bra start 👍
JojoJulie sa for siden:
Åååå, jeg er så godtesyk! Døyva det værste med litt grønnsaker med dip, men er jo ikke heeelt det samme...
Egentlig er jeg veldig fornøyd med å ikke sprekke da det er godis rundt meg konstant på jobb, og nå sitter jeg og ser på restene av melkerullen til sønnen min... Men SKAL ikke!
Men hvordan er det med atkinsbarer f.eks? Er det greit?
vildenott sa for siden:
Hei! jeg er helt ny her, og helt ny på lavkarbo. I dag har jeg gått på lavkarbo i en uke, og tenkte derfor det var greit å veie meg i dag... Jeg har gått opp to kg og er såå lei meg :( Har vært kjempeflink (syns jeg selv), har ikke spist mer enn 20-50 karbohydrater om dagen, men har spist veldig mye fett. Kan det bli for mye? Går rundt og er konstant kvalm og føler at jeg blir til en fettklump, haha! Har også prøvd å spise masse grønnsaker som er lov, og vil virkelig finne en vei til å forandre livstilen min for godt. Jeg er jo som sagt helt grønn, og all informasjon jeg har får jeg fra internett. Vil jo virkelig ikke gå opp i vekt :( Kan noen være så snill og hjelpe meg? Hva gjør jeg feil? Regnet ut hvor mange kalorier jeg har spist i dag, og det er forskrekkende over 5000, og har fått i meg 25 karbohydrater. Er jeg helt på trynet og har over gjort det? På forhånd tuuusen takk for svar!
nellie sa for siden:
5000 kalorier? Ja, nei, det er ikke hensiktsmessig, what so ever.
vildenott sa for siden:
Hvor mye skal man ha i seg da? Må jo øke fra 2000? Har bare brukt oppskrifter jeg har funnet i lavkarbo kokebøker/lavkarbo sider på internett, og har kun spist tre måltider uten å spise noe i mellom. Hva spiser dere til vanlig? I dag har jeg spist kylling, asparges med spekeskinke, masse ost, smør og fløte. Jeg trenger tydligvis veldig hjelp :/
nellie sa for siden:
Holder da lenge med 2000. Jeg spiser langt under det.
I starten og innimellom er det vanlig å være litt sulten. Men det avtar vanligvis etterhvert også spiser man ganske normale mengder kalorier.
Hvor har du fått det ifra at du skal øke fra 2000?
vildenott sa for siden:
Hvis du bruker fett som energikilde i steden for karbohydrater, må du jo opp i kalorier? Det har det stått i alle bøker og på alle sider jeg har lest. Skjønner at 5000 kanskje er i overkant, men man kan da ikke få noe energi hvis man spiser lite karbo og lite fett (kalorier)? :)
nellie sa for siden:
Nei, det må du ikke. Dropp "masse" ost, fløte og smør. :) Holder med litt.
Clavicula sa for siden:
Hei dere! Henger meg gjerne på som januar-starter jeg også, hvis det er lov å snike seg inn litt sent :-) Har klikket rundt på forumet periodevis tidligere også, men aldri helt klart å komme igang - det har liksom blitt med tanken. Denne gangen har jeg ikke tenkt å gi meg så lett, og det er jo også så mye lettere når man har noen å dele tanker og opplevelser med!
Har holdt på siden 1.1. Har ikke talt verken kh eller kcal, men har kuttet alt av kornprodukter, sukker og poteter, og redusert kraftig på fruktinntaket. Kjenner allerede at jeg er mye mer våken og opplagt uten magen (og hodet) fullt av hvetemel, og at januartreningen som er igangsatt var på høy tid! Trener styrke og kondisjon 2-3 ganger i uka, og kan med glede konstatere at jeg omsider er i ferd med å bevege meg fra invalidiserende gangsperr til moderat støl nå etter to uker ;-)
Pr nå er vekta ca 75 kg, foreløpig målet er 13 kg ned til 62. Deretter ny vurdering - men 62 kg var trivselsvekt en gang for et par graviditeter og litt mer trening siden ;-)
Kjekt å lese det dere skriver, alle sammen!
Caffine sa for siden:
Hvor i all verden har du det fra at man skal droppe masse ost, fløte og smør?? Det er jo fett du skal fokusere på å få i deg. "Kalorier" er et begrep som ikke eksisterer i mitt vokabular lenger. Det virker på meg som at det er vildenott som har skjønt det, og du som er helt ute og kjører.
La kroppen venne seg til å bruke fett som energi. Det har den jo ikke gjort så mye før :-)
vildenott sa for siden:
Så du tror at jeg kan ha godt opp i vekt fordi kroppen ikke forstår hva jeg driver med og at jeg kommer til å gå ned etter hvert? Det du sier stemmer hvert fall mye mer med alt annet jeg har lest :) :)
Caffine sa for siden:
Ja, kroppen er jo vant med å bruke fett på en annen måte :-) stå på, det kommer til å gi seg utslag snart:-D
Nupsida sa for siden:
Sånn jeg har forstått det er Nellie en av de få som må telle kalorier. Jeg har aldri telt kalorier og gått greit ned i vekt allikevel. Samtidig er nok 5000 kalorier og ta litt hardt i! Jeg spiser mye fett, lite karbo og en del proteiner, men siden jeg spiser mindre på ketolysw ligger jeg rundt 1900 - 2000 kalorier til daglig!
De fleste på lavkarbo trenger ikke tenke på kalorier så lenge man passer på karbohydratene og på ketolyse mister man mye av sultfølelsen og spiser derfor mindre, dette er noe som sikkert kommer etterhvert og vil gjøre at du naturlig spiser mindre kalorier :)
I ketolyseboken står det om forskjellige ting man kan gjøre om man ikke går ned i vekt, på siste plass finner du å skjerpe kaloriene (altså når du har prøvd alt det andre) så det er ikke helt på jorde, bare ikke så vanlig :)
Anbefaler alle og lese ketolyseboken, mye viktig informasjon der :)
vildenott sa for siden:
Tusen takk for godt svar :) Jeg prøver en uke til med minimalt karbo, mye fett, men også mye grønsaker o.l., går jeg ikke ned noe da heller, så må jeg nok gjøre noen justeringer!
Nupsida sa for siden:
Det høres ut som en god plan! :)
nellie sa for siden:
Ehm. Jeg er langt i fra den eneste som gjør det. Jeg gjør det ikke fordi jeg må.:) Gjør det for raskere resultater. Spiser forøvrig ikke stort mindre enn deg, Nupsida.
Det var da den som lurte som snakket om at man skulle begynne på 2000 kalorier og øke derifra, så da svarte jeg at det ikke stemte og at JEG spiser under 2000.
nellie sa for siden:
Jo, du, det har jeg blandt annet fra Torkild, som står bak kuren. "Spis naturlig fet mat" er hovedrådet hans, når det dukker opp "kan jeg spise ubegrenset med fløte og smør" tråder her. Noe det ofte gjør. Når man har spist vanlig mat og kommet opp i 5000 kalorier ved å spise masse fløte, smør og rømme, da har man overdrevet noe voldsomt. En annen ting han sier er at karbohydratene hovedsakelig skal komme fra grønnsaker. Fløte har? 3.2 pr 100 gram? Samme med rømme? Så nei. Man skal ikke pøse på med det.
Og jeg sa vel kanskje at hun skulle fortsette med litt av det, bare droppe "masse" delen?
kulan sa for siden:
Troll kommer i mange former...
La nå dette være en positiv tråd for oss januarstartere.
Og jeg vil oppfordre alle til å enten lese ketolyseboka eller i det minste være litt kildekritiske når man leser saker på internett.
Det går sakte nedover, må komme igang med den hersens styrketreningen snart.
Nupsida sa for siden:
Jeg skrev ikke at du var den eneste, skrev bare at slik jeg har forstått er du en av de få som må telle kalorier, da misforsto jeg og legger meg flat for den :)
Spiser vi likt? Vet bare at du tidligere har kommentert at jeg spiser så mye, men det er jo bra da :) Som sagt teller jeg ikke kalorier, men havner rundt 2000 av og til 2500 pga. Jeg naturlig spiser mindre på ketolyse:)
TrillTrall sa for siden:
Joda, men fett i form av 5000 kcal er det ingen som trenger. 2000 kcal er nok for de fleste friske kvinner som ikke trener som Marit Bjørgen.
nellie sa for siden:
Jeg ligger rundt 1800.:) Litt mindre, men vil ikke akkurat kalle det veldig begrenset. Jeg er av typen som aldri blir mett, så hadde ikke jeg begrenset meg kunne jeg spist både 3000 og 4000 kalorier hver dag.
Uansett ikke meningen å fokusere så ille på kalorier her, men 5000 er liksom ikke godt eller nødvendig for noen. Heller ikke å starte på 2000 og pøse på med fløte ut i fra det.
nellie sa for siden:
Tut tut!
nellie sa for siden:
Nupsida sa for siden:
Ja, helt tullerusk han der, hihi :P
JojoJulie sa for siden:
Jeg teller heller ikke Kcal, men begrenser meg absolutt! Spiser ikke ubegrenset av fløte, rømme, smør etc. Har gått fra "høykarbo" masse godis, brød, pasta etc. til ikke nesten ingen karbo. Bare byttet ut godisen med fett :) tipper jeg ikke har økt Kcal inntaket så veldig mye, men helt sikkert litt..
Gerd sa for siden:
Husk å se på filiosofiboksen til den dere gir råd til ;)
Vildeknott har LCHF som filosofi.
LCHF er vel et ganske vidt begrep det også, slik som Lavakarbo er?
Ketolysekuren er en kur, innenfor LCHF, men med sine regler og rettesnorer. Og på Ketolysekuren skal man spise naturlig fet mat, og ikke overdrive. Akkurat slik som Nellie sier. :)
Husk at nybegynnere kan bli ganske forvirra viss det blir gitt uriktige svar som gjelder akkurat den kuren de driver med. Enten det gjelder Ketolyse, fedon, Skaldeman osv osv.
Så det er viktig at dere faktisk vet at rådene dere gir er innenfor den kuren det blir spurt om :ja:
(Denne tråden ligger under Ketolyse-delen av forumet)
Nupsida sa for siden:
Jeg må bare spørre da jeg er usikker, synes du jeg gir uriktige råd? :)
Gerd sa for siden:
Jeg skrev innlegget mitt på generelt grunnlag, at man gir råd utfra filosofien til den enkelte. Pga usikkerhet fra nye brukere. :)
Feks.: Denne tråden er startet av ei på Ketolyse, tråden ligger i ketolysdelen av forumet. Nybegynnerer tror ofte da at rådene gjelder Ketolyse.
I en slik tråd blir det ofte blandet etterhvert, av forskjellige dietter. Og rådene blir også blandet, siden det blir diskutert forskjellige dietter. Og da er det mange nye og usikre som rett og slett begynner å slite med hva som er rett og ikke.
Derfor er det også viktig at det står hvilken filosofi man har :)
jeg lager meg pannekaker til frokost og lunsj hver dag og bruker da 1,5 dl fløte, er det mye da?
Nupsida sa for siden:
Okei, jeg gikk også utfra at personen gikk på ketolyse så da skal jeg bli flinkere til å sjekke det :( Ja, vet det ble sagt på generelt grunnlag og ble bare usikker om det var myntet på meg også for vil jo ikke gi feil råd! :)
Gerd sa for siden:
Nå ble jeg usikker på om du faktisk går på ketolyse :p Jeg mente du hadde ketolyse i filosofiboksen din, men ser jo at det står lavkarbo.
For meg er 1,5 dl fløte på 2 måltid ( slik oppfatter jeg at du spiser utfra spm. ditt) altfor mye. Men det er meg. Jeg vil heller bruke karbohydratene på grønnsaker, og velger heller oljer som fettkilde :)
Gerd sa for siden:
Som du ser av svaret mitt til englejenta, så gikk jeg også ut fra at det var ketolyse ...;)
må bruke fløte i de pannekakene, jeg går på ketolyse ja, har bare glemt å skifte fra lavkarbo til ketolyse
hva kan erstatte fløte da, gjerne kom med tips
i pannekakene bruker jeg 4 egg, 1,5 dl fløte, 2 ss seterrømme og 2 ss natrena
fint med tips:)
Gerd sa for siden:
I disse, siden det er søte pannekaker så kanskje fet kokosmelk? Det må du nesten prøve.
Soyamelk viss du bruker det. (ikke alle som er for soyaprod. men det er en annen diskusjon)
Uansette, begge de to har mindre karber enn fløte. Og kokosmelk er fet og god.
Soyamelk og fettinnhold husker jeg ikke, brukte det bare for å erstatte fløte da jeg begynte på ketolyse.
Jeg lager eggepannekake , den er nøytral, 2 egg 2ss fløte. Enkelt og greit og jeg syns det er godt.
liker ikke når det blir eggesmak i dem og i de jeg lager så blir det ikke eggesmak
Gerd sa for siden:
Ok. Du må bare telle med karbene i disse sammen med resten av dagens karbohydratinnhold :)
Ellers er jo et tips å ikke spise det samme hele tiden, men variere. Ellers blir man fort lei.
elsker de pannekakene hehe så tviler på jeg går lei, men er vel slik at man kan ligge på 15-20 gram karbo på ketolyse?
men kanskje jeg skal kutte ut fløten og bare ha rømmen i, kan vel prøve det
Gerd sa for siden:
I boka står det at man starter med 15/20 ja, og mesteparten fra grønnsaker. ev. økning etter 4 uker.
Gerd sa for siden:
Det går sikkert an. ev. bruke vann og ev. olje i stedet for fløte? siden det er så mye fløte i i forhold til rømme. tenkte på hvor mye pannekaker det blir.
oki:) men kan vel prøve kanskje en halv dl da, prøve litt det
huff blir litt frustrert nå, nå har jeg regnet ut på diett.no og nå blir det da 71 gram fett, 19,8 gram karbo og 83 gram protein,men men
Gerd sa for siden:
19,8 karber i pannekakene?
Det blir mye. Men høres ikke riktig ut.
hvor mye veier rømmen og natrenaen og fløten?
nei 19,8 gram for hele dagen ja, med grønnsaker og alt
TrillTrall sa for siden:
1,5 dl / 150 g fløte gir ca. 4,5 g kh, og du bruker ikke på nær så mye rømme som inneholder like mye kh. Hva veier et par ss rømme da? 50 g? Da er du oppe i 6 g. Egg inneholder så lite kh at det ikke trengs å regnes med engang. Fiberhusk inneholder heller ikke kh såvidt jeg vet.
Men du regner kanskje på hele dagen? Da er vel 20 g kh helt perfekt på ketolyse. :)
pannekakene smakte egg og natrena, ikke godt, huff. bruke rog 2 proteinshaker om dagen, dem blir 3,2 gram karbo tilsammen
Gerd sa for siden:
Det er jo bra :)
bruker ikke fiberhusk da, men da fortsetter jeg med 1,5 dl fløte alikevel fremover:)
om jeg får rundt 22 gram karbo om dagen er det ille?
TrillTrall sa for siden:
Nei, det er ikke sånn at verden går under om du spiser 22 g kh fremfor 20. Det stresset du legger på deg selv er mye verre. Slapp av og spis pannekakene dine med god samvittighet. Så lenge du er fornøyd og frisk og vekta rusler riktig vei så fungerer jo alt. :)
tusen takk:) med det jeg spiser så blir det da ca 107 gram fett, 21,17 gram karbo og 71 gram protein.
har et mål om å veie rundt 65 til 24 mars, nå veier jeg 73,6
Skautrollet sa for siden:
Da er det på tide med en oppdatering fra min kant!
Etter full utskeielse, virkelig langvarig,- startet jeg et nytt og bedre liv i 2014. Har savnet det gode kostholdet og alle virkningene av det lenge.
Med hånden på hjertet, søtsuget har vært ikkeksisterende. Hodepine i 2 minutter. Ingen svingninger i blodsukkeret. Hatt stabilt og godt humør. Færre smerter i kroppen.
Og ekstra hyggelig var det å observere at 3 kg har forlatt legemet… ;)
Ønsker dere alle en herlig søndag!
pink* sa for siden:
Jeg vil også være med 😊 jeg skal ned 10-15 kilo og skal begynne på lavkarbo i morgen 😉
synes det er fryktelig vanskelig å ligge på under 20 gram karbo om dagen
det jeg spiser om dagen er 4 pannekaker som jeg fordeler på frokost og lunsj og som består av 1,5 dl fløte, 4 egg, 2 ss seterrømme, 2 ss strø natreen.
til middag blir det løvbiff med bernaise og blomkål og brokkoli
og jeg bruker og en proteinshake til frokost og lunsj
nellie sa for siden:
Spis noe annet da, hvis det er vanskelig å holde seg under 20? Det er ingen lover eller regler som sier at du må ha pannekaker og proteinshake hver dag.
er vel ingen krise om jeg komme rover 20 gram karbo, jeg vet bare at jeg må spise det som funker for meg:)
nellie sa for siden:
Ja, men da skjønner jeg heller ikke hva du klager over. Her er det jo du som styrer hva du spiser og ikke spiser. Du har bestemt at du skal spise sånn. Da er det vel ikke heller noe ønske for deg, å komme under 20?
Gerd sa for siden:
Signerer Nellie :ja:
Dessuten Englejenta; kanskje du skal lese Ketolyseboka? Der står "reglene", tips, hva du kan/bør spise, de vanligste feilene osv osv.....
kanskje best for meg å følge vanlig lavkarbo i stedet
nellie sa for siden:
Jeg tror det eneste som er best for deg er at du slutter å lage store problemer ut av ingenting:) Enten så spiser du det du vil --> klarer med det ikke å holde deg under 20. Eller så spiser du noe annet og holder deg under 20.
Jeg holder meg ikke under 20. Ikke hver dag ihvertfall. Går helt fint for meg, kanskje ikke for deg.
Du legger jo enormt mye press på deg selv, ved å lure og endre og styre og stelle så veldig mye, hele tiden.
Keep it simple.
unnskyld, jeg som bare stresser, skal følge opplegget nå en uke med pannekaker, proteinshake og løvbiff og grønnsaker, så får jeg se om vekta går ned.
nellie går du på ketolyse eller lavkarbo egentlig siden du ligger på over 20 gram karbo?
nellie sa for siden:
Jeg kjører min egen vri, som kan ligne litt på ketolyse. Ikke helt likt.:)
Gerd sa for siden:
Du stresser så veldig, englejenta.
Viss måten du spiser på nå fungerer slik du ønsker, så fortsett med det.
Det er ingen lik fasit for alle.
(Grunnen til at jeg sier du skal lese boka, er fordi du sier at du går på Ketolyse, men du spør om det mest grunnleggende. Og f.eks. proteinshaker er ikke noe som er i ketolysekuren.)
Du trenger ikke å få godkjent her inne allt du spiser, viss det du gjør fungerer for deg :confused: Du må stole litt på deg selv :)
nei jeg vet proteinshaker ikke er noe såkalt tema, men det blir for lite proteiner hvis jeg ikke tar med dem
om jeg kutter ut proteinshakene så blir dte bare 47 gram protein om dagen og det blir altfor lite
Gerd sa for siden:
Spise proteiner i form av mat da kanskje?
nellie sa for siden:
Spis litt kylling og sånt, så blir du både mett og får i deg proteiner.
nå har jeg funnet ut noe som funket for meg tidligere og det var slik
frokost: 50 gram røkt laks, 2 egg+ majones og paprika og agurk
lunsj: samme som frokost
middag: 2 stk løvbiff med fjordland bernaise og brokkoli og blomkål
men en ting, noen snakket om blomkålmos osv, jeg sliter med å få i meg store biter med blomkål og brokkoli så kan kanskje skvise blomkål og brokkoli i blender?
Gerd sa for siden:
blomkålmos/brokkolimos er godt i mange varianter. Ligger oppskrifter i oppskriftsdelen. Søk på blomkålmos :)
Vibeke-67 sa for siden:
Men sånn, utenfor denne diskusjonen, og når man ikke er på Ketolyse, så er vel ikke proteishake så ille å drikke innimellom? Jeg har ikke gjort det, men en gang i tiden brukte jeg produkter fra eurodietten, og der var noe ala proteinshaker jeg kunne drikke rett etter trening. Mener å huske det kunne være bra for å bygge muskler å spise/drikke noe proteinrikt for musklene. Jeg spiste bare ett egg istedet.
tusen takk gerd:)
nellie sa for siden:
Kan jeg bare spørre om hvorfor du må spise det samme hver dag?
jeg må bare følge en kostplan hver dag, det er det som funket for meg før, mulig jeg er rar altså hehe
Gerd sa for siden:
Det er jo bare å sette opp en kostplan som er mer variert?
jeg hadde ikke orka å spist det samme hele tiden, ville blitt altfor kjedelig i lengden....
for meg funker det veldig fint, elsker røkt laks og egg og løvbiff.
men er litt bekymra over fett, det ble 111 gram fett
nellie sa for siden:
Det er ikke det at du er rar, men det er det at det er veldig lite hensiktsmessig å skulle spise det samme hver dag. Variasjon er fint, og det er det en grunn til. Flere grunner.
men alle må vel spise det som funker for dem?
Gerd sa for siden:
Ja. Det er sagt til deg ganske mange ganger.
Og du vet jo hva som funker for deg, ikke sant? Da gjør du det som funker. :)
Men du stiller så mange spørsmål angående det du spiser, om det er riktig osv.... Så svarer vi, og da kommer det samme igjen fra deg; at du gjør det som funker for deg.
Da lurer jeg på: hva spør du egentlig etter :confused:
tror jeg skal slutte å spørre hehe og bare gjøre det som funker for meg:)
Gerd sa for siden:
ja, det tror jeg også.
Ikke for å være frekk altså, men for jeg skjønner ikke helt hvorfor du spør så mye, når det til slutt ender med at du ikke trenger de rådene vi gir på dine spørsmål. For du har jo faktisk svaret sjøl, du vet jo hva som fungerer for deg :)
Stol på det du gjør, og det som fungerer for deg. Ingen er like, det er ingen lik fasit for alle.
Lykke til videre :)
annex sa for siden:
Nå er jeg endelig i gang, skal bruke 1 uke på å redusere karber, repetere ketolyseboka, og få inn gode matlagningsvaner igjen.
Så satser jeg på ketolyse fra neste helg, er planen. Skal veie startvekt da.
Blir en forsakelse å kutte alkohol, for jeg er glad i et glass vin eller to, men med tanke på at det virker negativt på forbrenningen, skal jeg prøve å unngå det i en periode.
Elewyn sa for siden:
Ned 2,9kg denne første uken, fra 101,8 til 98,9.
Fortsetter i ketolyse stil, men med litt ekstra karbohydrater fra grønnsaker og litt frukt nå og da PGa. Ammingen.
Kom i gang med trening i går, så nå er planen å kjøre en runde med 30 day shred hver dag :)
St. Cecilie sa for siden:
Gratulerer med nedgang! Jeg har selv gått ned 2,2 kg min første uke, fra 106,9 til 104,7. Veldig fornøyd ettersom kroppen min er vant med at jeg spiser lavkarbo. :D
Nå har jeg booket tid på barnepassen på Elixia til i morgen, så da planlegger jeg en liten runde på tredemølla/ellipsemaskinen. ;)
Merker hvor mye bedre humøret mitt er nå i forhold til rett før jeg startet. :D
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.