< Tilbake til oversikten

Aprilstartere

nisse sa for siden:

Hei, er det noen flere som begynte i april?

pepita86 sa for siden:

Jeg begynte egentlig i september i fjor, og har nådd første delmål som var ned 10 kg. Nå har jeg stagnert litt og trenger ny giv, så håper det går bra at jeg slenger meg med her :) Målet nå er å gå ned 5 kg før 1. august.
Vekta sto på 85,5 kg etter påske.

Max sa for siden:

Jeg kan nok egentlig si det, selv om jeg begynte før påske, med et par avveier i påsken...

Er nygammel, på'n igjen :)

treningstina sa for siden:

Jeg startet opp 2. april, og målet er å gå ned 15 kg! Spennende ;)

ludviga sa for siden:

Hei alle sammen!

Jeg meldte meg inn her for noen dager siden, og startet opp fredag 5.april. Målet er å ta av 10 kg innen 14.juni!

Må ha veldig mye vann i kroppen, for har allerede gått ned en del.

Jeg har ingen bøker om lchf (fattig student som leverer masteren i mai!), men har lest meg opp selv her inne på forumet.

nisse sa for siden:

Hei, jeg har vært på lavkarbo før. og gått ned 18kg. alt er tilbake etter sykdom (er helt frisk nå) og trøstespising pga. det... har gått ned 2,6 denne uka. har begynt 1.4. jeg skal ned mye men hvis jeg går ned 10kg til midten av juni da blir jeg glad. er mye det men det gikk før. må bare bytte melk med fløte for jeg drikker mye kaffe. Ønsker dere en fin uke.
1.4 = 89 kg
7.4 = 86,4 kg

Looop sa for siden:

Hej!
Jag startade før 4 veckor sedan.
Gikk Upp 35 kg med barn nummer 2 i magen. 15 kg førsvann rætt efter fødsel så då var det 20 kg kvar som ska bort..
Gick ned 5 kg de førsta 2 veckor med lavkarbo men sen har vikten stoppat upp :/
Har læst mej till hær att det kan hænda och ær inget man ska bekymra sej øver så får væl hoppas på det bæsta...

Lycka till till er andra hær :)

ludviga sa for siden:

Lykke til alle sammen. Jeg begynte som sagt 5.april, og gikk rett inn i ketose samme dag, og har ikke merket noe av bivirkningene! Egentlig bare følt meg full av energi! Det er helt utrolig, var forberedt på det verste -
kan det være det kommer senere?

Er i ketose, har allerede gått ned litt (vannvekt sikkert), og spiser meg mett med 70 % fett, 20-25 % proteiner og resten karbs.

moonsis sa for siden:

Jeg begynte 1.april, skal ned 6-7 trivselskilo( veier nå 76 kg, og er 178 cm høy), og har tenkt til å fortsette med generell lavkarbo etter ønsket nedgang - hvis så skjer da, har ikke gått ned i det hele tatt på denne uken, og synes egentlig at jeg har fulgt "alle regler". :rolleyes:

Men dette er et opplysende og innholdsrikt forum, har sneket i kulissene i flere år egentlig, så det var på høy tid å melde seg inn.

Gleder meg til å bli kjent med dere. :)

Ja dette forumet er gull verdt, det som ikke står her er nesten ikke verdt å vite ;)

TrillTrall sa for siden:

Du er jo normalvektig så det er ikke sikkert du går ned så veldig på lavkarbo med mindre du også teller kalorier, bare sånn at du er klar over det. :) Lavkarbo er vektregulerende, ikke kun slankende.

Snuskemor sa for siden:

Ja jeg begynte i dag. :o skjønner fortsatt lite og er usikker på det jeg spiser, men jeg prøver.

Kara85 sa for siden:

Jeg er også aprilstarter :) Begynte 1e april med en startvekt på 84,2 :eek: Nå ligger jeg allerede på 81,6, så er fornøyd med 1e uka, men deilig å holde motivasjonen oppe ved hjelp av andre :)

Er forresten 168 høy, så skal ned til 65..:p Har en lang vei å gå enda.. hehe

Kara85 sa for siden:

hvordan får dere den vektnedgang--linja? :P

Snuskemor sa for siden:

Dere som skriver: "jeg gikk inn i ketose den og den dagen" eller at "'jeg var i ketose til den og den datoen"..... Hvordan vet man dette?

Snuskemor sa for siden:

Trykk på den. Så kan du lage en..

nisse sa for siden:

hei, fikk endelig kjøpe fløte til kaffe. melk har alt for mange karber...
gleder meg til å gå på vekta snart. måtte kjøpe sb12 for det begynte å lukte aceton... Ha en fin dag alle sammen :D

nellie sa for siden:

Jeg begynte forrige tirsdag.:) Er ikke akkurat ny i lavkarbogamet, men bruker ketolyse som en diett i en periode nå. Forrige uke var relativt slitsom, men nå er den beryktede ketoseovergangen over, treningene er superdigge og det er igjen mulig å stå opp på morgenen, uten at det kjennes som at kroppen trenger startkabler.

moonsis sa for siden:

Takk for svar. :)

Det kan jo hende, men gir det noen uker for å se om jeg kan få til å gå ned noen kilo. Har lagt på meg 6-7 kg det siste halve året, og jeg vet at det kommer av mye høyere inntak av sukker enn jeg er vant til(trøstespising i en tøff periode), samt seriøst store porsjoner av middag, godteri, kaker, etc.

Jeg vil teste ut lavkarbo fordi det er en fin måte å kutte vekk sukker og raske karber fra kostholdet på, samt at det er masse god mat en kan spise på lavkarbo som en ikke bør spise om man teller kalorier. Kan egentlig ikke tenke meg noe traustere måte å leve på enn å telle kalorier. :(

Jeg merker i alle fall at søtsuget er vekk, og at jeg faktisk ikke er sulten i det hele tatt, i hvertfall ikke sånn grusomt sulten og fysen som jeg pleier å være. Og bare det er jo en gevinst i seg selv. :)

jansen sa for siden:

Jeg har stagnert i ca 2.5 måne nå, har null peiling på hva jeg gjør galt, irriterer meg for jeg vet jo att lavkarbo funker, jeg har jo gått ned 30 kilo på dette før fra 130 til 100, så gikk jeg opp til 110 å nå har det stått stille på 108 i 2.5 måneder, ganske irriterendes :(

Jeg bruker ketostix som man får kjøpt på apoteket (reseptfritt) for å teste om jeg er i ketose eller ikke. Det er altså en stix som an tisser på eller dypper i urin, og gir en et lilla utslag så er du i ketose. Dette står forklart utenpå boksen. Kjempe smart! :)

nisse sa for siden:

Hei. jeg kan tenke meg at du er flustrert... men ikke gi opp. Kan du skrive hva du spiser + drikker i løpet av en dag? Jeg har gått ned 18 kg i fjor da er jeg "gammel-ny". sist når det har stoppet måtte jeg rett og slett begrense fett og spise mere grønnsaker (i en periode). og jo da jeg kan tenke meg at nå får jeg høre... :rolleyes:

Max sa for siden:

Helt enig med deg. Opplevde også stopp i mange uker for noen år siden.. Men jeg gikk mer "back to basics". Se nøye på kostholdet, spise helt rent, ikke noe erstatningsprodukter. Noen måltider med mye fett, lite karber, andre måltider med lite fett, mer karber (grønnsaker). Det hjalp meg til å komme over kneika :)

Jeg har visst en kropp som ikke vil ned i vekt nå tror jeg, men det har nok kanskje en sammenheng med medisiner og dårlig nattesøvn. Jeg spiser jo sunnere og mye bedre enn for noen måneder siden, jeg er mer aktiv, så på et eller annet tidspunkt må det jo løsne :)

mereo sa for siden:

Oh, her kan jeg jo slenge meg på :)
Jeg begynte på nytt igjen - nå i april :)
Etter 3 måneder av :)

jansen sa for siden:

Ja nå for tiden så går det i en omelett med 3 egg i, med litt tacokjøtt med cheddar ost, jalapeno tubeost og vanlig norvegia ost til frokost, å til middag så lager jeg meg en ganske stor porsjon med tacosalat, det som er i den er kinakål,løk,paprika,agurk,avocado,kjøttdeig,tacosaus og ost, har ikke regnet på hvor mye det er på hvert osv, men det er jo en sånn grei litt stor porsjon så jeg holder meg mett veldig lenge, å om jeg blir litt sulten på kvelden så lager jeg meg en liten omelett på 2 egg med omtrent samme ingrediensene som den til frokost. Dere kan godt lære meg hva jeg gjør galt, men spiste jo dette en del før å gikk jo ned mye i vekt :) Pluss jeg drikker ca 3.5 liter vann hver dag :)

Skrulla86 sa for siden:

Heihei!
Jeg startet på ketolyse kuren igår, har prøvd den samme kuren i 2009/2010 og gikk ned 5-6 kg tror jeg.
Etter 2 graviditeter veier jeg 13-18 kg over trivselsvekt, og er blitt overvektig - liker ikke kroppen min lenger.
Vil ned 13-14 kg, tenker at 65 kg er greit når jeg er 1.64 høy:)

tht07 sa for siden:

Hei!

Jeg er ny og begynte i forrige uke, har tatt av ca 2 kilo nå, men det meste er vel vann.. Kjenner på klærne at de strammer mindre rundt magen da, så er ved godt mot :)
Sliter dog litt med søtsug...spiste nok veldig mye søtt før jeg begynte..
tar vel tid å avvennes:)

Skal ned ca 15 kilo (babykilo....la på meg en del under siste graviditet.)

Chiramor sa for siden:

Hei! Jeg er gammelny, gikk ned 40 kg på lavkarbo for 3 år siden.. så kom det en graviditet, å den "ødela" alt! Så nå skal jeg ned 20-30 kg!:eek::eek: (gikk hardt utover sjokoladeskåla i 9 mnd!!)

Startet den 7. april, og ser fram til mange måneder sammen med dere, på godt og vondt :)

Balderbrå sa for siden:

Begynte for en drøy uke siden, og har alt gått ned tre kilo (det er nok vann, ja, men det føles veldig bra likevel).

mereo sa for siden:

Føler jeg er litt i samme båt - minus 2 graviditeter - jeg kan bare skylle på generell latskap.

Planen er å ned til rudnt 65 Kg, tross alt kun 3cm lengre enn deg.

Det er jo ett realistisk mål i hvertfall :)

TrillTrall sa for siden:

Du spiser en del ost og ost=mye kalorier og samme hvordan man snur og vender på det så teller kaloriene også litt etterhvert. Om du gikk ned på dette tidligere så veier du også nå mindre enn du gjorde da og kroppen trenger mindre drivstoff. Jeg ville kuttet litt ned på osten, ikke droppet den helt, men kuttet ned på den, for med tre sorter ost på omeletten må det da blir en bra dunge?

soriamoria sa for siden:

Hei! Jeg er også nygammel her. Gikk på ketolyse for et par år siden med god effekt, men med mye karbohydrater i kosten etter den tid, samt lite trim, har gjort at jeg har rast opp i vekt. Må ned 20 kg i hvert fall

Vekt i dag:93,3 kg
BMI: 33,5
Fikk ikke målt meg dessverre, men skal prøve å gjøre det i morgen.

Delmål 1: 89 kg (viktig å komme seg under 90 så fort som mulig :o )
Delmål 2: 85 kg
Delmål 3: 80 kg
Delmål 4: 75 kg
Hovedmål: 73 kg (ÅHHHH.... det er en drøm å se det tallet igjen)

Ønsker oss alle lykke til!

jansen sa for siden:

Da skal jeg prøve å kutte ned litt på all den osten, har også laget meg konto på myfitnesspal.com så jeg får 100% kontroll på hvor mye jeg spiser å hva jeg mangler osv, takk for hjelpen :)

nisse sa for siden:

Hmmm. jeg er ikke ekspert men for meg ser det ut som du får i deg lite fett og mye melkefett hvis du forstår hva jeg mener. jeg "stapper" meg mett på proteiner (en k.filet eller to fiskebiter eller svin, biff...) og grønnsaker - ikke bare salat og noe fett. jeg ville også spise mindre frokost og heller noe til lunch. har du prøvd stekte grønnsaker med smør / blomkålmos med kjøtt / lage god og tykk suppe, eller åpne grillsesongen? (da er det lett å lage god og variert middag :) men uansatt ikke gi opp. det løsner snart ;) lykke til :klem:

Skrulla86 sa for siden:

Så "gøy" da! Hvor mange kilo skal du ned? Kanskje vi skal følge hverandre litt?

Skrulla86 sa for siden:

Jeg er i ketose...joho:) Lys/mellom lillafarge på stixen! Fint på 3dje dag da:)
Skal man alltid teste på kvelden?

moonsis sa for siden:

Dag 12 på generell lavkarbo, og har enda ikke mistet noe vekt. Tvert i mot føler jeg at jeg har fått mer mageflesk enn tidligere. :-(

Justerer kontinuerlig inntak av melkeprodukter, og prøver meg frem med mindre av datt og mer av ditt, uten at det har noen effekt.

Men kommer til å prøve i noen uker til, fantastisk med stabilt blodsukker. :-)

Wooho, jeg veide meg i dag etter 11 dager på ketolyse (men vet ikke helt hvor lenge jeg har vært i ketose), og jeg har gått ned 2,6 kg! Superhappy :-D Håper vekten fortsetter å gå ned som dette!

Jammo sa for siden:

Siden jeg har rotet det til med lavkarbodietten i det siste, så begynner jeg på mandag :) Ønsk meg lykke til :)

ludviga sa for siden:

Lykke til:) startet forrige fredag, og etter litt opp og ned har jeg gått ned 1,2 kg. Minstenotering var 73,8 men ligger nå på 74,3 kg. Må slutte å veie meg hver dag, for ser at vekten hopper opp og ned iløpet av uken.

Trodde jeg skulle rase ned første uken, men er fornøyd:) trives utrolig godt med kostholdet. Har alltid vært glad i fett og ikke likt brød noe særlig. Føler meg bedre!

Tror nok ikke det er noe lurt å veie seg hver dag nei, kan bli litt misvisende tror jeg. Jeg veier meg hver fredag morgen :-)

Jammo sa for siden:

Høres bra ut :) Lykke til videre du også :D Et lite råd, prøv å ha en veiedag i uken ;)

ludviga sa for siden:

Skal, skal skal skal veie meg en dag i uken fra nå av! Gjemmer vekten inn på et annet rom. Og jeg som var så redd for å veie meg da jeg startet, at jeg vurderte å starte uten å ha veid meg. Haha.

Nå sitter jeg på skolen, sent, og jobber med masteroppgaven....begynte å drømme om fløtegratinerte poteter og pommes frites, og tenkte: jaja, det er mye godt på lavkarbo, men jeg kommer nok aldri til å nyte det igjen...trist.....SÅ fant jeg ut at man kan lage lavkarbo-sellerirot-pommes frites!!!! Glede. Skal lage det når jeg kommer hjem. Aldri smakt det. Lager dere noe av det? :)

nisse sa for siden:

Jippi :D har passert -4 kg på 2 uker :D

Jammo sa for siden:

Spennende :) Du får skrive hvordan dette gikk :)

nellie sa for siden:

Sellerirotfries er HERLIG!:) Og fløtegratinert sellerirot likeså. Try it!:)

Snuskemor sa for siden:

Har gått ned 1,4 kg siden mandag. Hurra!!!

Jammo sa for siden:

Hvordan er smaken på selerirot? :) Så det i butikken i går og vurderte å kjøpe det, men var redd for at smaken ble for sterk.

Skrulla86 sa for siden:

Igår prøvde jeg å lage sjokoladekaken:
forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=52935

ble kjempe positivt overrasket! Litt mørk og kjedelig for meg selve sjokokakebunnen, men glasuren var sååå god at den passet supert til den mørke kaken.

Anbefales og veldig lite karber

nisse sa for siden:

Grattis :D

Jammo sa for siden:

Den kaka så bare kjempegod ut :sikle:

ludviga sa for siden:

Smaken forsvinner når du steker den. Utrolig godt - bedre enn pommes frites mener no jeg. Et lite tips: ikke kutt dem for smal, for de krymper en del i ovnen:)

Minimus sa for siden:

Jeg startet opp 9 april etter å ha rast opp 7-8 kg etter ammeslutt. Har allerede gått ned 2 kg, men regner jo med at det vil stagnere en god del etterhvert. Kom i ketose 1 dagen.

Henger meg gjerne på dere andre:)

Jammo sa for siden:

Hvor lenge stekte du dem i ovnen? Får nesten prøve på det en dag vi skal ha noe godt :) Lørdagsgodt kanskje :D

Jammo sa for siden:

Kjempebra :D Stå på videre!

:heia:

ludviga sa for siden:

Jeg stekte dem i 30 min. Anbefales! Med hjemmelaget bernaisesaus til..m.....

Jammo sa for siden:

Har du en god oppskrift på bernaisesaus? :)

Skrulla86 sa for siden:

Den var ganske god også, overraskende!
Selve kaka syns jeg var litt for mørk, men jeg liker jo best type barnebursdags sjokokaker da;) Sammen med glasuren ble den god! Og er lett å fryse!
Samboern spiser den faktisk rett fra fryseren, syns det bare er godt at den er hard og kald

missK sa for siden:

Hei, jeg begynte 12 april gått ned 2,5 kg, mye vann antaklig, men gir motivasjon. Var på 81, 5 så 79 nå.

1. delmål er 75, ikke satt noen dato.
    Fint å ha fler med seg så hvis det er i orden så kaster jeg meg inn her

Jammo sa for siden:

Velkommen skal du være :)

TrillTrall sa for siden:

Sellerirotfries er NAM! Litt mer søtsmak enn vanlige pommes frites, men bedre synes nå jeg! Bruker salt og pepper på jeg da, men ikke ketchup. Du venner deg av med poteter og sånt, selv om jeg ikke har spist strikt lavkarbo på lenge så spiser jeg fint lite poteter, ris og pasta og jeg savner det ikke ett sekund. :) Og jeg kunne leve på pasta med smør og ketchup...

TrillTrall sa for siden:

Jeg deler opp sellerirota i staver i pommes frites størrelse, hiver dem i ei varm stekepanne med smør (på vedovnen på hytta var ypperlig!), har på salt og pepper og snur dem litt sånn av og til. Lar dem stå og surre i 20-30 min, pass på at du snur dem såpass ofte at de ikke blir brente.

mereo sa for siden:

Per dagsdato så tilsvarer det ca 14 Kg..

ludviga sa for siden:

Offisiell veiedag: 73,7 kg. Ned 2 kg på ti dager. Det kryper nedover, men det er helt greit. Jeg har bestemt meg for å ikke ha noen "tidsfrist" og bare leve slik til jeg når matchvekten, før jeg gradvis trapper opp med karbs.

Forresten, blødde neseblod i morges. Ble litt redd. Haha, neida. er stresset for tiden, og da pleier jeg å blø neseblod :)

TrillTrall sa for siden:

2 kg på 10 dager er jo kjempebra! Det er ikke kryping nedover i det hele tatt, men full fart. :)

missK sa for siden:

lavkarbohuset.no/butikk/pizza-pasta-og-ris

her har de pitabrød, pasta, ris, dressinger og alt mulig med lite karbohydrater. Har bestilt meg pasta og pitabrød som jeg gleder meg til å prøve :)

ludviga sa for siden:

Takk! Ja, det hørtes veldig feil ut med kryping, det er jo mye med to kilo! Veldig fornøyd. Tror jeg bare er så mentalt forberedt på at "FRA NÅ AV" begynner det å gå sakte, at jeg allerede har begynt å si det til meg selv at det vil krype. Men det er helt greit det, har jo ingen hastverk.

TrillTrall sa for siden:

Savner det overhodet ikke og kommer ikke til å handle sånt på nettet heller. :) Fråtser i grønnsaker, kikerter og slikt - nammenam! Jeg er ikke sååå strikt da og kan spise vanlig brød, men jeg blir fryktelig "fisfoill" av det for å si det på trøndersk. :o Så det går en del i knekkebrød da, ryvita er favoritten for tiden.

missK sa for siden:

hehe, ok. :)

NataAks sa for siden:

hei alle sammen, er helt fersk på alt dette, så følger med på alt som skrives her, så spennende å høre hvor mye folk går ned i vekt og best av alt at dere trives med nytt kosthold:))) eg har begynnt 9 april, var i ketose de fleste dagene, andre dager kanskje spiste eg for mye karber....cottage cheese, litt for mye bringebær , mye melk osv.....men håper å lære av mine feil. Nettop fikk den ketolysekuren boka i postkassen, skal lese den først før eg begynner med alle mine spørsmål hehehe , vil være den sexy ung kvinna igjen:((( 153 cm og 75,5 kg., vil ned 17 kg.

Jammo sa for siden:

Kjøpte selleriror i dag :) Blir spennende å prøve det en dag :)

TrillTrall sa for siden:

Heisann - tittet litt på bloggen din, men må bare si at det er fryktelig vanskelig og ubehagelig å lese når du har lagt til skygge på skrifta, nesten umulig for meg i alle fall.

Og sitatet i signaturen din skal nok være "skoledag", ikke "skolegang". :)

Jammo sa for siden:

Off, ja jeg har hørt om at det har vært vanskelig å lese. Kommer nok til å oppdatere den en dag :) Men atakk for at du har vært på besøk og har gitt din mening. Skal rette på signaturen ;)

ludviga sa for siden:

Idag våknet jeg og gikk på vekten (fy....fy), men jeg gjorde det med den sikkerhet om at jeg visste at vekten ville visse noen ekstra hundre gram, jeg merket det på kroppen!

Jeg merket at magen ikke var like lett å holde inne..hmm...lurer på hva som gjør at jeg samler vann. Dette har skjedd begge gangene jeg har spist tomatpure, tror virkelig ikke tomatpure er greien for meg.

Jammo sa for siden:

Da har jeg oppdatert ;) Både blogg og signatur :D

TrillTrall sa for siden:

:ja: Nå ble den absolutt lett lesbar! :) Nydelig bilde i headingen! Jeg vil ha vpr og sommer - nåååååå! :)

Jammo sa for siden:

Tusen takk :D Ble ganske fornøyde selv :) Bildet er fra Rosendal :D Sol ute i dag hos oss, så håper på at den varer litt denne gangen også ;)

nisse sa for siden:

Hei :D. har gått ned 5 kg siden 1. april :D. hvis det går i denne tempo da klarer jeg å nå målet (delmålet)
ønsker dere en fin dag :D

Arwen36 sa for siden:

Så bra, nisse! :) Gratulerer!

Jeg begynner ikke på kuren før 27. april, men jeg blir jo da en aprilstarter for det! :) Grunnen til at jeg ikke får begynt før er at jeg reiser til Tallinn til helga, og så er det noen jobb- greier torsdag 25. april. Så da gjør jeg unna de tingene først, så er jeg klar lørdag 27. april! :heia:

babydoll sa for siden:

Hei hei! Jeg er vel også aprilstarter!

Jeg har gått på både ketolyse og mer generell lavkarbo i et par år tidligere, men har hatt et års pause. Både fordi jeg var litt matlei, og pga. ekstremt mye reising og pendling med jobben. Kosthold skal jo ikke føles som en belastning, men som et godt valg!

Nå er jeg imidlertid utrolig lei karbohydrater, og jeg merket at sukkeravhengigheten var på vei ut av kontroll (dette var grunnen til at jeg begynte på ketolyse første gangen). Kroppen regelrett lengtet etter lavkarbo-kosthold, så nå er jeg igang igjen! Hadde en liten nedtrapping forrige uke, og denne uken er det fullt ut ketolyse (med ketose påvist idag :D ), og det blir det en stund fremover.

Har egentlig ingen mål om vektnedgang, men regner med det kommer litt siden jeg ikke lenger spiser godteri og potetgull og is og og og.... For ikke å snakke om at jeg såvidt klarer å holde oppe en måltidsfrekvens på mer enn to måltider om dagen nå (noe som er digg, liker å slippe å tenke på all den spisinga).

Ah, lavkarbo er livet, det er så utrolig GODT å være tilbake. Det er dette som er rett for min kropp ;)

Jammo sa for siden:

Hei, kanskje litt domt spørsmål. Men jeg har gått på lavkarbo siden mandag nå, og i dag når jeg var på jobb, så var jeg veldig varm uten å ha gjort noe tungt arbeid eller noe slikt. Men jeg var så varm at jeg svettet (litt for mye detaljer kanskje :flau:). Har dere andre opplevd slik? Er dett normalt i lavkarbosietten?

missK sa for siden:

Samme for meg, koker hele tiden, går tur i tynn genser selv om det blåser og regner for å få litt luft. Vet ikke om det er normalt :rolleyes:

TrillTrall sa for siden:

Joda, man blir gjerne varmere på lavkarbo. :)

Jammo sa for siden:

Da er det ikke noe i veien iallefall :) Er det slik en legger merke om en er i Ketose?

Supah sa for siden:

Jeg har også startet på nytt igjen nå i april. Jeg startet 11.04 og da viste vekten 88,6

Nå en uke senere viste vekten 86.

Dette er veien for meg. Jeg trives så mye bedre på lavkarbo, for da har jeg kontroll på maten, ellers føles det som maten har kontroll på meg. Mitt første delmål er å være under 80 kg til juli. Det skal jeg klare!

Jammo sa for siden:

Kjempebra :) Stå på videre, dette klarer du nok :heia:

missK sa for siden:

Jeg bruker ketosstix for å sjekke om jeg er i ketose, fåes kjøpt på apoteket. :)

Jammo sa for siden:

Ok, men legger en merke på kroppen utenom? :)

missK sa for siden:

jeg merker det ikke utenom.

ludviga sa for siden:

Da har jeg sluttet å veie meg hver dag, etter det geniale tipset jeg fikk her inne: Start dagen med et stort glass vann, da vil jo vekten uansett vise "feil".

:)

Jammo sa for siden:

Lurt :)

nisse sa for siden:

:D velkommen hit :D

nisse sa for siden:

Dette klarer du fint ;) jeg begynte på 89kg 1.4. Er på 83.6 nå. Men jeg stapper ikke i meg mengder med fettt da.

Jeg har fast veiedag på fredag (selv om jeg sniker meg litt på vekten innimellom også...), og i dag viste den 72,5 kg :D

Da har jeg gått ned 1,2 kg på en uka, og til sammen siden jeg startet opp den 2/4 har jeg gått ned 3,9 kg! Noe jeg er kjempe stolt av og fornøyd med :)

Nærmer meg forhåpentligvis første delmål som er 70 kg!

arthas_ sa for siden:

Hei.
Første post, tenkte jeg skulle begynne til Mandag for aller første gang, blir spennende, har lest masse masse om dette føre, så håper jeg er godt forberedt. Henger rundt denne tråden sammen med dere andre Aprilstartere :)

Jammo sa for siden:

Velkommen skal du være :) Og lykke til :)

missK sa for siden:

Da er min første uke over, og har hatt veiedag.
Begynte på 81,5, nå 79,9 så ned 3,6 kg, så da er det bare resten igjen :)

[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wcRuAzg/]

Jammo sa for siden:

Gikk på vekta i dag, kunne ikke holde meg til mandag :P Den viste iallefall mindre tall enn på mandag :) 0,8 kg mindre :D Fra 95.2 til 94.4 kg.
Men tror jeg kommer til å ha veiedag på mandagene, eller hva syntes dere andre? Veiedag før eller etter helgen? :)

ludviga sa for siden:

Klarte heller ikke vente til mandag, var sikker på jeg var gått opp!

-1 kg siden mandag! Veier nå 72,8 kg og på 15 dager har jeg gått ned 2,8 kg totalt.
Mandag er den beste veiedagen, for hvis du gjør det før helgen, så vil du 'belønne" deg selv mer...

Jammo sa for siden:

Så flink du har vært :) Ja, den tanken har jeg ikke kommet på. Kommer nok til å ha veiedagen på mandag :) Så får se om jeg har gått litt mer ned til mandag ;)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.