< Tilbake til oversikten

Aprilstartere

Walle sa for siden:

Har folk begynt å hvile på laurbæra? ;)

Er dag 73 eller 74 for meg nå. Ikke helt sikker. Denne helga har jeg faktisk tenkt å ta en liten planlagt sprekk fordi det skjer mye. Skal i bursdagsselskap i dag og tenkte to og en halv måned er helt fantastisk bra, skal kose meg litt. Og på lørdag blir det gamingkveld med kompiser, noen som jeg ikke har sett på utrolig lenge. Men tenker å begynne igjen på søndag eller mandag. I den anledning så veide jeg meg i dag. Ned 500 gr på 6 dager. Tror kanskje det kan være litt mer, lite søvn osv og sent måltid i går, men kanskje ikke nevneverdig mye mer. Men det er nedover, så jeg er fornøyd! :)

Det blir nok verre på lørdag enn i dag tror jeg. Tenker å ha en vanlig hverdag i dag, kanskje spise en is, ellers spise det som blir servert i selskapet og drikke vin. Geléshots er kanskje det verste som dagen kan by på tror jeg. Kjenner jeg gamingkveldene våre rett så blir det veldig høykarbo. :P

Og jeg er tom for ketostix, så det skal handles inn i dag. Nei nei. Frokosttid! Skal sykle til jobb om en time (12.5 km én vei). ;)

index sa for siden:

Vil du deg selv virkelig så vondt? Min erfaring er at selv et lite kakestykke i høykarbovariant er nok til å få magen til å slå seg fullstendig vrang. Og det er ikke godt å ha det vondt! Hvorfor ikke prøve å tilpasse det som tilbys til det du kan spise og drikke?

Amucat sa for siden:

Her er det bursdag i huset, min datter er 9 år i dag. :D

Det er ingen planlagte sprekk for meg i den forbindelse, jeg er supermotivert etter de siste 2 kg som gikk av. HAr ikke vært på vekta siden mandag og prøver så godt jeg kan å ikke gå på den før mandag igjen...
Måtte ta en ketostick i går kveld når jeg kom hjem fra forretningsreise, var ute og spiste på onsdag kveld og var litt usikker på sausen til entrecoten - den var noe rund i smaken så jeg mistenkte sukker. Lot den ligge igjen på fatet for å si det sånn, men noe var jo på biffen. Heldig vis ga det godt utslag så jeg er fortsatt i ketose :D

Håper jeg får tak i bringebær så jeg kan ta noen bær med krem på søndag når vi skal ha familieselskap. Orker ikke lage noe mer enn det til meg selv, vil IKKE få smaken på det søte - er jo så behagelig å være helt uten søtsug!

Nuvel, håper håper håper på å få se 70-tallet på mandag! Hvordan er det med dere andre?

Walle sa for siden:

Vi får se. :P Sist jeg sprakk (i fjor, som også var planlagt) gikk det helt fint med magen.

Walle sa for siden:

Vet ikke helt hva jeg skal tro på. Koste meg greit på festen i går - ble hvert fall fem jelloshots, litt is, en halv flaske vin, litt smågodt (herregud da, klarte ikke spise masse-masse av det, så UTROLIG søtt det er :P), to sjokoladekakestykker og noe potetgull. Selve middagen var tapas og det ble egentlig ganske lavkarbo dét jeg tok, foruten brødet egentlig. Spiste også en kroneis da jeg kom hjem, men ugh, smakte alt for søtt egentlig. :p

Sjekket i tillegg stixen etter jeg var hjemme og det var et lite utslag på de òg. Men vet ikke hvor reelt det er. MEN TIL POENGET. Sjekket vekten i dag, og den viste 98.1! Så jeg har faktisk ikke gått opp, men ned. Det tror jeg egentlig bare mer på at gårsdagens vekt ikke var heeelt riktig. Men men. :) Magen har det fint, og i dag blir det nok litt verre enn det var i går. Men når alt kommer til alt skal jeg være tilbake på mine vaner på søndag eller mandag. :)

Amucat sa for siden:

Jeg klarte ikke å la være å gå på vekta i morrest :uskyldig:

Hjelpes meg, det har løsnet!! Ytterligere 2 kg ned denne uka :eek:

Er jo helt i ekstase, er på 70-tallet igjen :D

MajaKr sa for siden:

Tilbake etter nesten 2 veker i New York :)
Klarte meg ganske så bra. Har gått opp 700 gram, men det skal eg heller tåle...

Valgte lavkarbo så langt det gikk, men sprakk då vi var på besøk hos Cake Boss ;)
Har spist litt pringles på flyturene, og ein dag i Central Park blei det brød med olivenolje, og masse masse annet godt lavkarbo greier ;)
Ingen pizza, ingen hamburger og (nesten) ingen pommes frites

Er lykkelig for at det gikk så fint, for eg fryktet at eg hadde gått opp 2-4 kilo på grunn av at eg spiste så mange flere måltider enn vanlig, pluss alkohol ;)
Men all gåingen og valget av grønt i stede for potet og pommes hjalp tydeligvis :)

Tickeren rører eg ikkje, for på tirsdag skal vekta vera som den var før eg reiste!!

God helg :)

MajaKr sa for siden:

Har alle aprilstarterene tatt ferie?

Walle sa for siden:

Neida, begynte igjen etter den planlagte sprekken i går. :) Får sjekke om ketose i kveld. Dag 2/dag 75 tror jeg at jeg fant ut.

Amucat sa for siden:

Jeg er her jeg :)

Har nettopp kommet fra en deilig sommerlunsj med jobb. Mye lekker lavkarbomat på koldtbordet, og at jeg ikke kunne spise desserten gjorde absolutt ingenting, for jeg spiste ALT for mye som det var - himmel altså! :/

Var en tur på vekta i går - og den sto bom stille. Velvel, kan ikke klage etter å ha hatt to fine uker bak meg ;) Håper bare ikke det er nytt platå med mange ukers stillstand. Skal til syden i slutten av juli og drømmer om enda 4-5 kg ned til den tid. Det er ikke akkurat gledelig å kle seg i bikini nei....

MajaKr sa for siden:

Skulle sykle i dag... første sykkelturen etter ferien... Oh my, oh my! Trudde eg skulle svime av! Var ikkje tungt, men blei så svimmel og utmatta! Sykla ein halvtime, og då var eg utslitt ;)

Har komt godt i gang etter 10 dagar i New York, og vekta er der den var før eg reiste :) 400g til 69-tallet :) 5,4 kg til første mål er nådd!
Håper å svette av ein kilo og to i Egypt :) Matlyst i 40 varmegrader er det dårlig med.

Teller dere karbohydrater i krydder?
Eg bruker mye krydder som pepper, spisskummin, ingefær, chili, kanel, paprikapulver, karri, gurkemeie, cayenne og urter når eg marinerer kjøtt og fisk.

Amucat sa for siden:

JEg teller ikke så lenge jeg bruker rene krydder, men er forsiktig med alt av ferdige blandinger! Merkelig hvorfor de har sukker i dem? :rolleyes:

Amucat sa for siden:

Merkelig hvordan det ene øyeblikket man føler seg så slank å fin etter å ha kvittet seg med 10 kg... for så i neste øyeblikk prøver noen favorittplagg og ser virkelig elendigheta i kvitøyet :(
Jeg blir helt matt av meg selv av å tenke på hvordan forfallet har tatt meg og hvor ille det har blitt før man faktisk innser det...

Jupp, har en dårlig dag og har lovet meg selv å ikke prøve disse klærne igjen før jeg er nærmere målet!

MajaKr sa for siden:

Sliter med det samme...
Må få motivert meg til å trene meir styrke for å stramme opp musklene igjen. Er ikkje så misfornøyd med størrelsen, men hater at eg er dvask... går ikkje i shorts eller singlet fordi armer og lår er slappe... Bare ordene slapp og dvask er jo nok til å bli flau av.
Men koffor er det så vanskelig å komme seg på trening?? Veit jo at det er det eineste som kan hjelpe på denne følelsen av at lårene "disser" når eg beveger meg...

Så eg kjenner følelsen ;)

MajaKr sa for siden:

Minus 1,8 kg siden eg kom heim fra tur for ei veke siden :)

Kanskje noen dager med litt høgare karboinnhold ikkje er så ille, dersom ein klarer å komme seg tilbake til riktig kosthold så fort som mulig? Virker som om kroppen har fått ein kickstart etter den relativt karborike turen eg var på :)

Amucat sa for siden:

Så bra MajaKr! :D Nå har du ikke mye igjen!!! :D

Andrine84 sa for siden:

Know the feeling!

Andrine84 sa for siden:

Det lurer jeg også på........ :-/

arthas_ sa for siden:

Så godt å se at dere holder koken enda :D
Amucat, kjenner til den følelsen, men tenk på tallet isteden for klærna. 10 kg er mye det :D Og det går jo fortsatt nedover! Ikke lenge til du føler deg flott i de klærna ;D

Syns det er vanskelig å komme meg på trening når jeg vet at jeg skal trene aleine, hater å trene aleine. Men hvis man tenker på den følelsen man får etter å trena, samt legge inn noe ny musikk på spilleren, så kan det kanskje hjelpe litt :)

Jeg hadde en fæl uke for 3 uker siden. Var jo på hotell en uke, syns det er vanskelig å spise ordentlig da. Så da tok vi en ukessmell liksågodt, med stratos, boller, fyfy mat hver dag, haha. Syns så synd på meg selv når jeg holder på med skole og er helt aleine. Så jeg gikk opp 1,5 kg den uka :P
Men nå, 2 uker senere, så har jeg gått ned de pluss 1,5 kg til. Så da er vekttapet totalt 7 kg :)

Amucat sa for siden:

Så BRA!! Arthas_! :D

Her har jeg hatt en super helg selv om ungene er reist til besteforeldre. Babyshower for ei venninne hele lørdag, fra 12-24 :eek: Var rimelig sliten søndag morgen, men dro med mann og svigermor til sjøen og fisket og var ikke i seng før kl 02 i natt :rolleyes:

Jeg bor i nord, og vi hadde en helt fantastisk dag med sol i natt, og fikk selveste melkesjokolade-reklamen - følelsen :)

Vekta står stille, har kosa meg med vin i helga, men ikke noen andre utskjeielser. Sol og nydelig vær, det er typisk, jeg reiser sørover på jobb i dag og kommer ikke hjem før torsdag kveld. :rolleyes:

Walle sa for siden:

Hei hei. Ser ikke ut som jeg tok skade av sprekken. :)

97.3 kg viste vekta. Og det bare etter seks dager siden jeg startet på igjen. Tror kanskje den viste 100.8 kg på onsdag, så... ja. :) HELT GREIT. Har kanskje tenkt å kule den litt på slutten av uka her da. Vet det virker litt idiotisk, men jeg vet at nå når jeg ikke har noen store ting å forholde meg til (spel, eksamen og slikt - jobb er så kos og greit uansett), så klarer jeg enkelt å gå tilbake til dette kostholdet. Det er en slags øvingsfase.

Tror jeg nærmer meg 80 dager totalt også nå.

Andrine84 sa for siden:

Holder koken, og har en sprekkedag i uka. Prøver å begrense meg da, og har gått ned hele tiden. Etter ei helg med kjempesprekk hadde jeg nedgang på 200g, men det var jo ned hvilket overrasket meg veldig..

I dag har jeg en deppedag. Har gått ned 12,3 kg og passer noen gamle klær, men har enda MYE som er for trangt.
Når jeg ser meg i speilet så kan jeg ikke se at jeg har gått ned noe, og andre der det heller ikke.
Det er ei uke siden jeg målte meg og da var målene -8 cm rundt magen, -7 cm rundt rumpa, -6 cm rundt midje og -4 cm rundt lår.
Jeg tenker at jeg må jo ha mer overvekt enn først antatt, når jeg nå er nesten halvveis og knapt merker det...

Amucat sa for siden:

Skjønner hva du mener Andrine :rolleyes:

Det er kun EN som har sagt at hun synes jeg er blitt så slank... har gått ned 10 kg. Står nok stille igjen, men jeg stresser ikke ennå.

Det er litt sårt at selv han som mente det var på sin plass å si at jeg burde slanke meg (på jobb) ikke en gang ser at jeg har gått ned.:(
På meg synes det godt i fjeset og nedover brystet, men trolig ikke så godt nedover, selv om midjen er blitt 14 cm smalere :confused:

Vi må bare ikke miste motet! Selv har jeg vel innsett at mitt mål, som er 8 kg unna ikke er nok. Burde nok komme meg ned enda minimum 5 kg til :cool: Det er bare det at det er så lenge siden at jeg inbiller meg at det er utopisk....

Heier på oss alle! Ha en strålende dag!! :klem:

Andrine84 sa for siden:

Det er ei som har sagt at hun har sett at jeg har gått ned, men hun vet også at jeg er på slankern. Som nevnt før så har jeg ikke snakket høyt om slankingen min, og hadde jeg gjort det hadde kanskje andre sett det fordi de da hadde vært mer oppmerksom på det.

Jeg har satt mitt mål på 85 kg, og det er iflg BMI fortsatt overvekt (27 tror jeg). Men jeg er høy og kraftig i utgangspunktet og vil ikke se syk ut..
Når jeg ble gravid første gang så jeg sunn og frisk ut og hadde en vekt på 83 kg ved første kontroll. kroppen har selvsagt forandret seg på 11 år, og derfor tenkte jeg 85 ville bli bra, men nå er jeg ikke sikker lenger...

Men amucat, så frekt! Kjenner du han utenom jobb også eller? Kjente jeg ble forbanna på dine vegne!

MajaKr sa for siden:

Hei alle sammen :)

Tilbake frå ferie igjen, og endelig tilbake til ekta heimalaga lavkarbomat!! Sååå deilig :)

Eg klarte meg fint på ferie fram til dei 3 siste dagane... begynte med litt brød, så litt is, så chips, så endå meir brød, poteter, kaker og pommes frites!! Joda, eg gjekk på ein kjempesmell siste dagane, og eg fekk betala for det!
Ikkje så mye på vekta, men herregud for eit humør! Eg fekk skikkelig sukker-PMS! Blei humørsjuk, utålmodig og hissig etter andre dagen på sprekken! Og så nærtakande... som ein sur liten unge som ikkje tålte spøk eller noe... No når eg har vore tilbake nokre dagar og komt meg tilbake til lavkarbo er humøret stabilt bra og magen er ikkje lengre full av luft og vondter!

Eg har sluppe opp litt på frukt og bær kvoten no som jordbær, plommer og moreller modnes utanfor døra mi :) Spiser de som de er og med vaniljekesam! NAM!!

Skal snaaart begynne å trene styrke, men ikkje i dag ;)

Amucat sa for siden:

Nei, vi har ingen kontakt utenom jobb. Han er 20 år eldre enn meg og sa rett ut at han lurte på om jeg ikke skulle ta tak i vekta, for jeg har jo et så vakkert fjes :mad:

JEg jobber nesten bare med menn, så lufta gikk helt ut av meg altså. Tårer var det som kom og ikke en treffende kommentar om at min vekt ikke var oppe til diskusjon. Lammet. Trodde ikke de målte meg slik, mer som en likeverdig kollega enn en dame, om du skjønner?

Amucat sa for siden:

Så skremmende at den møkkamaten kan ha en sånn effekt, og på så kort tid? :sjokk:

MajaKr sa for siden:

Det er heilt utrulig kor taktlause noen kan vera... Du får ha på deg ei sånn t-skjorte på jobb der det står: "Jeg er tjukk, du er stygg. Jeg kan slanke meg" ;)

Mye av sannheten bak min slanking er frykten for sånne kommentarar. I dag føler eg meg som ein normal person når det kommer til vekta, men ei veka i bikini var ikkje bare enkelt... Med ein gang så sammenligner eg meg med andre rundt meg, og føler meg alltid som den tjukkaste. Med hjelp fra min kjære har eg begynt å forstå at eg er mindre enn eg føler meg. Den kroppen eg ser i bikini er ikkje det andre ser i bikini...

Sånne kommentarer som du fikk er grunnen til at eg har problemer med å spise sammen med andre.
Håper du klarer å ta han ein dag. På ein fin måte :)

milena sa for siden:

Jeg hadde heller brukt "Jeg er tjukk, du er teit!" Hoppe helst over å ta folk på utseendet. Men, er med på tanken ;)

MajaKr sa for siden:

Ja, då var dagen kome og eg skal starte på treninga igjen... Ringte treningssenteret i dag tidelig, og abonnementet mitt er igjen aktivt!
Første treningsdag vert i dag :)

Spørsmålet er: Spinning eller styrke??

Amucat sa for siden:

Hei hei! :D

Her er det feiringer hele helga. I går en god venn, i dag mannen og i morra bryllupsdag. Så jeg gikk til innkjøp av en ismaskin i går for å kunne lage en annen fristelse til meg enn krem :D

Så nå skal det lages en vaniljeis - gleder meg!

Dere skulle bare sett kakebordet i går - det var helt fantastisk! Men, jeg kosa meg med to kopper kaffe med fløte i - utrolig lett å ikke putte sukker inn altså. Men det er klart, det hadde jo vært kos med NOE :cool:
Så derfor ismaskinen altså. Nå står bunnen til iskaka i ovnen (for dem som ikke spiser ketogent).

Ha en fin fin helg! Håper dere andre har finere vær enn her, for her øser regnet ned :rolleyes:

Walle sa for siden:

Holder fortsatt på. Hadde enda en planlagt sprekk forrige uke (eller, på en måte uka før det), begynte igjen forrige tirsdag, så har snart holdt på en uke igjen. Har egentlig ikke gått opp, men ikke gått ned heller. Har det ikke travelt, men er fornøyd med at jeg begge gangene har sklidd fint tilbake til kostholdet. :) Treningen går derimot ganske dårlig for tiden. :P

MajaKr sa for siden:

Hei igjen :)

Her er det tydelig sommerferie... utskeielsene står i kø...
Ligger på eit 40 - 80 gram nivå på karbene siste dagane. Spiser forsatt ikkje brød, pasta eller poteter, men likevel så sniker karbohydratene seg inn. Jordbær, is, litt syltetøy osv. Må ta skikkelig tak i meg sjøl no når kvardagen begynner igjen.

MEN, eg har begynt å trena :D

Walle sa for siden:

Har holdt på i nesten 2 uker siden forrige (planlagte) sprekk. Men har knapt trent, og har veldig svakt utslag på stixa. Er faktisk usikker på om det er utslag i det hele tatt, men jeg har gått ned til vekten jeg hadde før sprekk (og går saaaakte men sikkert litt og litt ned). Veier ca. 97.3-97.6 omkring de siste dagene jeg har sjekket. Det er helt okei, men skuffende å tenke på at jeg kunne ha gått ned mer om jeg var flinkere til å trene. Siden det offisielt er mandag nå, så er det hele dag 95 for meg siden jeg begynte. På lørdag er det dag 100 - og søndag 100 fullførte dager. Jeg tenker å prøve på å trene mandag, tirsdag, onsdag, torsdag, fredag og muligens også lørdag - for å legge inn en skikkelig god innsats for å se den offisielle nedgangen etter 100 fullførte dager.

MajaKr sa for siden:

Her har sommaren kome med dei farlige små utskeielsane... ein liiiten sjokolade her og litt chips der, is, frukt og bær osv. Men ingen brød, pasta, ris eller poteter! Vekta er stabil :) Men eg skal jo ned 6 kg til, så eg må hive meg rundt og komme i gang igjen, snart...

Jobber nattevakter i ein måned framover, og det er vanskelig med tanke på kostholdet. Eg merker at kroppen vil ha sukker og chips på natta... har med meg cola light for å døyve den verste trangen, men det er vel egentlig bare viljestyrke som hjelper for å stå imot!

Ellers er det deilig å gå i kort shorts i sola (noe eg ikkje har gjort siden eg var 16)!!
:)
Noen som har ein god oppskrift på lavkarbo-is?

Walle sa for siden:

Trening på mandag ble det (sykkeltur til jobb, 12.5 km - ble hentet på hjemveien fordi jeg var sinnsykt sliten), og det ble også trening på tirsdag (sykkeltur til jobb og hjem!)

I dag har jeg fri, så da må jeg finne en annen form for trening jeg kan gjøre. Tenker å ta meg en gåtur kanskje, etter jeg har ryddet rommet (som er en liten treningsøkt i seg sjæl).

Walle sa for siden:

Etter 100 fullførte dager på ketolyse er jeg 20.0 kg lettere. :)

MajaKr sa for siden:

Ser ut til at folk har tatt litt sommerferie her :)

Har hatt 1 veka med sprekk etter sprekk... det vil si, is, pølsebrød, reker og brød, øl, meir is, chips, nachos og litt meir is... åja, også sjokolade (nattskift gjør meg svak)!!
No skal eg på festival igjen til helga, så då blir det meir chips og øl...
Mandag morgen er det bare å ta seg hardt i nakken og komma seg på rett kjøl igjen!
Har gått opp 1 kilo, så det er ikkje så ille, men uansett...

Noen andre som sliter i ferien??

Amucat sa for siden:

Hei jenter!
Da var ferien over og jeg er ankommet hovedstaden for å jobbe her til og med onsdag.

Jeg er SÅ fornøyd med kosthold og viljestyrke i ferien. Jeg har hatt en lavkarboøl (liten boks) hver dag og av og til et glass vin til maten. Men det er det eneste, ikke en is i syden er jo helt utrolig. Resultatet er selvsagt stagnasjon i vekta, meningen oppgang :) fornøyd med det :D

MajaKr sa for siden:

Endelig tilbake i vanlig kvardag :)
Den første ferien har vore ein prøvelse... mest på grunn av festivalliv og latskap! Har spist lite, men feil... har ikkje turt å vege meg endå, men er tilbake i lavkarbo modus, og skal på vekta om ei veke :)

MajaKr sa for siden:

Kva nettsider bruker dere når dere finner oppskrifter?
Eg har brukt lchf.bloggen.blogspot.com for det mesta, men kunne tenkt meg å prøve nokon andre òg :)
Forslag tas imot med takk :)

Andrine84 sa for siden:

Tittei.
Tilbake til hverdagen jeg også.
Begynte fint i ferien, men når jeg først sprakk så tok det jo helt av. Regna med jeg kom til å gå opp massevis, men det endte på "bare" 2 kg, så det er jeg fornøyd med.
Er bare i første uka nå etter å ha begynt igjen så jeg har ingen resultater å vise til enda.

Grattis Walle!
MajaKr: Jeg synes det er lettere på nattevakter. Drikker kaffe og cola zero og spiser knekkebrød med ost på.
Nå er jeg på siste nattevakta på ei stund. Skal ut i praksis, og dag/aften vakter fører med seg mer fristelser for min del.
Det værste er når en sitter i sofaen hjemme på kvelden..

arthas_ sa for siden:

Hei og hå!

Tilbake etter 4 ukers ferie, og fire uker med å spise godteri fra morgen til kveld. Ferien skal jeg unne meg og vet konsekvensene av det, men fy fader så herlig ;D
Har gått opp 5 kg, haha! Men nå etter litt under en uke så har jeg gått ned 2 av de 5 igjen, så er på rett vei :)

Håper alle har hatt en fin sommer!
Jeg er klar og motivert for et nytt halvår med lavkarbo ;D
Må vel prøve å sette meg et mål frem tli jul, hva tror dere er realistisk?
Veier 101,1 nå :)

MajaKr sa for siden:

Her har ferien resultert i 2,6 kg opp...
Men i dag er dagen eg starter på ny frisk :)

Målet mitt er satt til 60 kg til jul! Dvs 10 kg fra der eg er no...
Arthas_: Eg trur det kan vera realistisk med 10 - 12 kg fram mot jul... Det er ca 3 kg i måneden, og litt under 1 kg i veka. Kva tenker du om det?

MajaKr sa for siden:

Hurra! I dag har eg trent 2 ganger! Ein gang før jobb (brukte endelig Jillian Michaels sin 30 days shred dvd, fordi den har økter på 20 minutt), og ein gang etter jobb på treningssenteret!
Har sett på the biggest loser, og de folka der inspirerer meg så vanvittig! Tenker at om de klarer å komma seg opp av sofaen og trena hardt, ja då skal eg klare det òg :)

Så no sitter eg med goood samvittighet her. Har svetta, har gangsperr og maten er under kontroll!
Gleder meg til å kjenne på resultatene igjen :)

Amucat sa for siden:

TIlbake i hverdagen har jeg i løpet av siste uka klart å kvitte meg med en kg til :)
JEg tør ikke å sette meg noe mål i tid, er fryktelig redd for å "ta til takke med et resultat" Men jeg har et mål for hvor jeg ønsker å ende opp, enn hvor lang tid det blir å ta....
Hadde jeg klart like "stor" vektnedgang til jul som jeg har gjort hittil - for det er like lang tid, hadde jeg vært i mål. Men det tror jeg ikke på :rolleyes: Det virker som om kroppen tviholder mer og mer på fettet etter hvert som jeg går ned :mad:

Hadde faktisk forventet å få kommentarer om vektnedgangen på jobb her etter sommerferien :o Men den har uteblitt. Litt sårt kjenner jeg at i allefall han som MÅTTE fortelle meg hvor feit jeg er ikke ser det en gang....

Amucat sa for siden:

Sånn! Da har jeg også oppdatert endelig mål i tickeren min :) Hadde jo satt meg et mål på 70 kg da jeg ikke trodde det skulle være mulig å motivere meg for en vekt jeg burde komme ned i :o

Målet er 65! :cool:

MajaKr sa for siden:

Samme her, hadde satt målet litt høgare enn det eg egentlig håpte på. Men når eg ser at det går an så satt eg den til 60 kg, og har tru på at det kommer til å gå ;)

Trent 2 ganger i dag òg :) Og nå skal eg på fotballtrening for å toppe det heile!
Planen min er å trene tirsdag, onsdag og fredag på treningssenter. Hver morgen med DVD heime, og fotball mandag og onsdag! Ein veldig ambisiøs plan, men håper å på den måten tvinge kroppen til å bli avhengig av følelsen av trening.
Forrige gang eg var 63 kg var eg hekta på trening i 3-4 år. Gjekk ned frå 90 kg til 63 kg og holdt meg der i 2-3 år! Så slutta eg å trene på grunn av ei lengre reise eg var på, og då kom vekta krypande på 1-2 år... så plutselig satt eg der 70 kg... og i april i år hadde vekta gått opp og ned i eit par år, før den stoppa på 78 kg! Dermed var grensa nådd...

Håper treningslysten kommer meir og meir! Men ein ting er heilt sikkert: Det er så deilig å trene....når ein er ferdig vel og merke ;)

Amucat sa for siden:

Så flink du er til å trene :eek:

JEg er jo helt i andre enden, kommer meg ikke i gang. Er rett og slett tiltaksløs og orker ikke ut i regnet :o Har jo vært regntid her nå siden jeg kom hjem fra ferie med et par oppholdsdager. Innbiller meg sev at jeg burde kjøpe meg en tredemølle, men tør faktisk ikke - for jeg er redd jeg sikkert finner en unnskyldning da også :o

Skammelig skammelig. Jeg var som deg ett år etter første svangerkspa helt hekta på trening og trente masse helt til andre svangerskap kom hvor jeg ikke klarte å bli kvitt bekkenplager mm og sliter med å finne gleden med det rett og slett.

Vekta står stille, men jeg klager ikke. Går helt fint å holde seg til maten og jeg har det jo ikke travelt. Men å tro at jeg skal ha et like bra resultat de neste mnd som jeg har hatt til nå har jeg jo slått i fra meg :p Dette går veien, til slutt :)

MajaKr sa for siden:

Hei folkens :)

Det er litt dødt i gruppa for tiden. Har dere nådd målet/gitt opp/sluttet å skrive? :)
Eg har hatt ein periode med mye trening, og ikkje veid meg.
Tenkte å prøve å gå ein måned med trening og rett kosthold, men uten å veie meg. Er jo livredd for å trø på vekta etter 1 måned og bli skuffa... Men eg prøver likevel :)
Har tatt mål av lår, armer, livvidde og hofter, så eg er spent på om disse endrer seg neste måneden. Har stått stille på målene på armer og lår selv om eg har gått ned 8-9 kg fra april, noe som eg synes er rart.

Denne helga har eg likevel skeiet heilt ut. Har vert aleine heime, og spist pitabrød, chips og sjokolade både fredag og lørdag... :/ Men i dag er eg tilbake i LCHF modus!

No skal eg løfte vekter på stuegolvet, og kanskje sykle meg ein tur :)

Fortell om deres medgang og motgang folkens!
Kva er dei største fristelsane for dere?

• chips er min store last...
  • nysteikte vafler og sjokoladekake er umulig å motstå
  • Og lukten av nysteikt bakst!

arthas_ sa for siden:

MajaKR, det er jo et ganske realistisk mål :) Satser enten på det, eller så er det mye sant i det Amucat skriver, at det kanskje er like greit å ta det som det kommer :)

Nå er jeg nede i 97,3 kg, så har gått ned 5,7 siden ferien var over. Fornøyd med det! Så da er jeg på rett spor. Trening har det blitt lite av, men stikker bortom når jeg har tid ;)

Største savn og fristelse, hmm... Må si jeg savner poteter og pasta mer enn jeg savner godteri. Og sjokolademelk! Åååh, det savner jeg veldig :)

Syns dere er flinke, jeg! Stå på videre :)

arthas_ sa for siden:

Må spørre om noe, spiser dere veldig lite?
Når jeg kikker på bilder av lavkarbo middager så syns jeg det er så små porsjoner.
Jeg har ofte to kyllingfileter og masse grønnsaker. Blir kanskje litt mer proteiner enn fett da? Vekta går jo nedover så kan jo ikke være helt feil :)

MajaKr sa for siden:

Arthas: Eg ligger på ca 1500 kcal om dagen. Dersom eg er flink med kostholdet så er dette meir enn nok til å holde meg mett gjennom dagen, men dersom eg slurver fyker kaloriantallet for over 2000 kcal.
Trener nesten kvar dag, så eg ender ofte opp på rundt 1200-1300 kcal om dagen (altså forbrenner rundt 200 - 400 kcal per dag på trening). No har eg bestilt meg pulsklokke for å få eit meir nøyaktig bilde av kor mykje eg egentlig forbrenner.

Eg må ligge så lavt i kaloriar, ellers føler eg at det stopper opp... Dette kan vera noko eg bare trur, og at eg med hell kunne ete meir, men så lenge eg ikkje treng fleir kaloriar for å verte mett så holder eg meg til dette.
Men eg må si at no som eg har begynt å trene regelmessig er eg ikkje så redd for å skeie ut litt i kaloriantallet!

arthas_ sa for siden:

Hmm, kanskje jeg skal begynne å telle kalorier og ja. Det går nedover, men kunne gått fortere :P (Kravstor, hehe) Du kommer til å bli overrasket når du kjøper deg pulsklokke, jeg forbrenner rundt 600-800 med oppvarming og styrke :)

Viktig å finne noe som passer for en selv hvertfall :)

MajaKr sa for siden:

Har ingenting i mot å bli positivt overrasket på forbrenningen :)
Har kjøpt Polar FT60 pulsklokke. Har du noen erfaring med det merket?

Walle sa for siden:

Hey, jeg forduftet visst litt. Har hatt en pause fordi jeg prøver å finne meg litt til rette her i Østfold. Har til gode å finne en riktig god joggeløype... Har vel i tillegg hatt pause fra kostholdet i litt over en måned nå, og har på utrolig vis ikke gått opp særlig. Ligger stort sett +0-2 kg. Tenker å komme i gang til uka, men vet ikke om jeg har råd eller ork til å leve på ketolyse denne mnd, har et stramt budsjett akkurat denne måneden (93,18 er dagsbudsjett, strammere enn jeg er vant til for å si det sånn), fordi jeg sparer penger til en USA-tur (har allerede betalt turen, men må spare opp sånn 6-7000 å ha ved siden, noe som jeg ligger i grei rute til). Når det er sagt skal jeg til mamma og deretter pappa i høstferien (og da skal jeg snyyyylteee), så kanskje jeg overlever to uker.

Kjøttdeig er jo billig. Men blir jo litt lei av å bare spise det til middag. Kan ikke så mye annet. Tips? Burde prøve meg på noe nytt.

MajaKr sa for siden:

Blomkål, brokkoli, squash, frossen kylling (i 2 kg pakker) på Rema 1000 er billig, kinakål, edelgris fra gilde er billig og godt kjøtt (4 koteletter til ca 45-50 kr), kjøp egg fra bonden om du har mulighet (mye billigere, ca 30 kr for eit heilt brett med knekkegg). Lag gratenger som du kan ha i 2-3 dager.
Suppe er billig å lage, og lett å lage mye. Og husk at alt kan fryses ;) Så slipper du å spise det samme i 3 dager :)

Her er det litt krise for tida... har trent MASSE i 3-4 uker, og kan vise til 0 vektnedgang... Kjente at motivasjonen fekk seg ein knekk, fordi eg aner ikkje koffor eg ikkje går ned... Spiser ca 1500 kcal om dagen, forbrenner minimum 500 kcal på trening, så WTF is going on??

Noen som har noen råd?

langaard sa for siden:

Du spiser for lite ;)

ludviga sa for siden:

Hei!

Sommeren er over, og jeg er tilbake her. Har klart å holde vekke de 5 kg jeg mistet før sommeren, men gått opp 1 kg. Veier nå 70,5 kg. Drømmer om 65 kg.
Kneiken er å komme under 70 kg, sliter der....Gjør en blanding av lavkarbo og kaloritelling. Unngår karber i størst mulig grad, spiser litt sjokolade innimellom, -derfor jeg passer på kaloriene også.

MajaKr sa for siden:

Aaahhh... den gode gamle spiser for lite ;) Får prøve å komme meg opp i 1800-2000 ei stund :)
Men spiser eg meir enn det så går eg opp i vekt :(
Må vel bare innse at kroppen er i endring, og at ting tar tiiiid :)

arthas_ sa for siden:

MajaKR, jepp, har Polar FT7 selv :D Super fornøyd ;)

Må si jeg er slurvete med alt egentlig, så veldig overrasket at det går nedover. Men holder meg unna sånt som poteter, ris, brød osv. Men er sløv med feks. sånn som tacopulver, syns den til Old el Paso er best selv om det er masse karbohydrater i de :P

Jeg tør egentlig ikke å gi ut mattips, fordi jeg gjør nok mye feil i forhold til boka :P
Men svinekoteletter er jo superbillig, med litt fløtesaus og noe grønt til :D
Eller så bruker jeg en ferdig grønn curry suppe som koster 15,- for en boks (stor god middag), hiver litt kylling og brokkoli oppi så er den ferdig :D Den heter Aroy-D, men har ikke peil på karbinnhold.

[img]http://www.philamfood.com/image.php?type=T&amp;id=9505[/img]

Så bra at du har holdt deg så bra, ludviga :)

arthas_ sa for siden:

Forresten, her er innholdet på Aroy D, det er per 1/2 cup tror jeg, men vet ikke hvor mye det er :S
Calories 150
Sodium 620 mg
Total Fat 14 g
Potassium 0 mg
Saturated 5 g
Total Carbs 5 g
Polyunsaturated 0 g
Dietary Fiber 2 g
Monounsaturated 0 g
Sugars 4 g
Trans 0 g
Protein 1 g
Cholesterol 0 mg

MajaKr sa for siden:

arthas_: Du er heldig som kan slurve litt... eg har dessverre ikkje greid å holde fingrane unna chips og sjokolade i helgene... og helgene har hatt ein tendens til å vare fra fredag til og med søndag ved noen anledningar... Og eg får svi så det holder...opp i vekt, stagnasjon uka etter osv.

I kvardagen er eg standhaftig, men når helga kommer så tar helgemonsteret over :)
Men men, eg har gått ned 8 kg siden april, trener nesten kvar dag, har mye meir overskudd, og har eit langsiktig mål om å komme meg ned på andre siden av 65 kg før nyttår. Så alt i alt så er det ikkje så ille :)
Eg har holdt meg unna pasta, brød, poteter og ris i (nesten) alle tilfeller der det har vore tilbudt meg ;)

Kva gjør dere for å takle helgene?
Kva spiser dere av "snop"?

arthas_ sa for siden:

Jeg syns det er vanskelig med godteri selv. Er liksom noe som mangler i helgene :P Når jeg ikke er lei, så spiser jeg sånn bacongull, men ellers så spiser jeg mye av den mørke sjokoladen til sukkerfritt. Den lyse og den med hasselnøtter er gode de og, men pittelitt mer karbohydrater i den. Tror jeg kom frem til litt over 5 karbo på hele den plata med hasselnøtt :) Ellers så drikker jeg mye cola zero, det er det viktigste for meg ;) Haha, når jeg leser det jeg skriver så ser keg at jeg ikke er kvitt dårlig vaner hvertfall :P

Men ja, tips til godis, takk :D
Så en nevnte supper her? Sleng gjerne ut tips og oppskrifter på det og :)

MajaKr sa for siden:

Hei og hå :)

Etter ei lita veka, fredag til mandag, med utskeielsar i form av chips, sjokolade, brød og poteter, er eg tilbake på rett vei :)
I går spiste eg brød og poteter, og la meg med masse luft i magen (beklager de mentale bildene dette gir).
Nok ein gang fekk eg kjenna på resultatet av feil kosthold. MEN guuuud så godt det var med ostesmørbrød etter gammalt!! :D

Har trent 5-6 dagar i veka, så det er eg veldig fornøyd med :)

Koss går det med resten av aprilstarterene??

Amucat sa for siden:

Heihå!
Her går alt i sin vante gang og jeg greier med fint uten chips og sjokolade eller andre karbobomber :)
Vekta står urovekkende i ro, så det er tydelig at noen grep må gjøres. De siste ukene har jeg spist veldig mye blandet salat, bare fordi jeg synes det ER så godt og enklere enn å koke grønnsaker :rolleyes:
Det kan nok hende at jeg ligger i overkant med karber ift hva kroppen tåler av den grunn...

Begynte på mandag med å gå tilbake til de basic-tipsene for oppstart i boka samt at jeg nå har redusert middagene i mengde også - så får vi se hva vekta sier på mandag. Har jo fortsatt MYE jeg ønsker å gå ned.

Nå er jeg for øvrig tom for både knekkebrød og brød, så jeg må hive meg i bakinga i kveld.

MajaKr sa for siden:

Vekta står urovekkende i ro, så det er tydelig at noen grep må gjøres.

Har det samme problemet her... vekta står i ro dersom eg ikkje kniper inn på kaloriene. Noe som gjør at eg begynner å tenke at dersom eg må tenke kalorier uansett, så koffor ikkje bare spise det eg vil innenfor de kaloriene?? Men så veit eg jo kva karbokosthold gjør med magen min, og då tenker eg at eg må ha litt meir tålmodighet, og ikkje minst KUTTE UT disse utskeielsene mine i helgene...
Gikk jo tross alt ned 8 kilo når eg klarte å holde meg unna chips og snop i helgene!

Så her er det rett og slett skjeprings!!! Eg skal ned dei siste 6-8 kiloene!
Må bare bli flinkere å lage god mat som varer, altså slik at det er rester i kjøleskapet om kvelden, det er nemlig om kvelden at ein god dag ryker for min del...

Amucat sa for siden:

:confused:

Her skjer det fortsatt ingenting, enda jeg har hatt full fokus atter ei uke.

Har holdt meg helt til menyforslagene i boka og har max 15 gr karbohydrater i form av grønnsaker hver dag :confused:

Er i ketose med godt utslag (testa i går kveld), drikker mye vann og ingen kunstige søtningsstoffer inntas :mad:

Torkild? Kan du komme med noen tips? Jeg har fortsatt mange kilo til jeg kommer innefor akseptabelt nivå :(

MajaKr sa for siden:

Hurra!!! I dag såg eg 67 tallet for første gang på mange mange år :D

Har ikkje vore så flink med kostholdet (chips og snop i helgene), men har trent masse!!
Endelig!! :)

Amucat sa for siden:

Hurra Så flink du har vært MajaKr :heia:

Jeg fikk meg oså en positiv overraskelse, endelig ned et kg til! :D:D

Da er det 4 kg til normalvektig BMI og 10 kg igjen til målet :heia:

arthas_ sa for siden:

Gratulerer MajaKr og Amucat :D
Litt stille her i tråden, men godt å se noen holder ut :)
Jeg har endelig gått ned 10 kg! 10,9 for å være mer nøyaktig.
Har egentlig gått veldig seint med tanke på at jeg begynte i April, men har spist vanlig mat i de fleste helgene, så da går det litt treigt. Men syns det er bedre sånn :)

Har dere noe mål fremover?

arthas_ sa for siden:

Hei igjen :)

Åssen går det med dere? Noen som har detti av lasset?
Mange som kjenner fristelsene rundt jul? :P

MajaKr sa for siden:

Hei alle sammen :)

Eg klarte meg sååå fint heilt fram til oktober ein gang... då begynte det med små utskeilesar i helga... som etterkvart varte frå fredag til søndag... som igjen spredde seg til poteter og knekkebrød på mandagen...som igjen åpna opp for brød til kvelds, som til slutt endre opp med at eg i går spiste ein heil grandiosa aleine :( I løpet av dei siste 3 vekene har eg slutta å trene og havna på HØGkarbokjøret :)

Men i dag kom eg fram til at eg må skjerpe meg!!!
Eg er lei av å vera oppblåst, ha vondt i magen og legge på meg (som var grunnen til at eg starta med detta til å begynne med).

Eg tenker at jula får bli som den blir, men eg skal i allefall ta meg sammen fram til den starter for fult :)

Eg er altfor flink til å bruke unnskyldningen "no har eg jo allerede spist noe dritt, så då kan eg bare fortsette".
Noen som kjenner seg igjen??

arthas_ sa for siden:

Hei, MajaKr!

Hadde en sånn lang smell her før jul, og har ikke finni helt drivet selv nå etter jul, har gått opp og ned om hverandre i over en måned, men nå den måneden her så er jeg på rett kjør igjen :)
Åssen har det gått med deg etter jul?

Kjenner meg veeeeldig godt igjen den "nå har jeg jo allerede spist noe dritt, så da kan jeg bare fortsette". Haha :P

Vi nærmer oss et år nå!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.