nisse sa for siden:
Jeg har veiedag på søndag. må nok innrømme at jeg snikveier meg de fleste dagene men men. er spent på resultatet i morgen men det ser ut som det kan bli nesten 2 kg denne uka :D
Ønsker dere en fin helg
nisse sa for siden:
Jeg har veiedag på søndag. må nok innrømme at jeg snikveier meg de fleste dagene men men. er spent på resultatet i morgen men det ser ut som det kan bli nesten 2 kg denne uka :D
Ønsker dere en fin helg
Jammo sa for siden:
Ikke like enkel å holde seg unna vekten :) Jeg skal innrømme jeg har veid meg nesten hver dag, men tror den offentlige faste veiedagen min skal være på mandag :) Lykke til i morgen :D
Walle sa for siden:
Begynte (igjen) 9. april. Vekta viste 2.5 kg ned den niende dagen, så det går riktig vei. Meste står på den siste siden i journalen tror jeg, om hvorfor jeg begynte igjen osv.
Strategien min denne gangen er å veie dag 30/60/90/100. Kanskje lettere å motivere seg selv fordi man er spent på hva vekta sier om man veier seg sjeldnere.
Jammo sa for siden:
Velkommen tilbake :) Lykke til :)
ludviga sa for siden:
Som tidligere nevtn, har jeg hatt problemer med at jeg har veid meg hver dag. Dette var første gangen jeg ikke hadde veid meg på nesten en uke, og det var myyye gøyere og mye mer motiverende å se at jeg hadde gått ned ett kilo.
Jeg går ofte en del opp i begynnelsen av uken, for så å "miste alt" mot slutten. Så det totale blir en vektnedgang. Å veie seg hver dag gir mer stress til kroppen tror jeg. jeg tror også (siikkert litt overtro, hehe) at de gangene man veier seg sjelden, så har man gått mer ned, pga. man ikke utsetter kroppen for stress.
Bare noen tanker. Men en annen ting som er positivt med å veie seg sjelden, er at den andre delen av livet, som ikke handler om mat/slanking blir mye enklere. Jeg holder jo på med en masteroppgave og har rett og slett ikke tid til å fokusere så mye på vektnedgangen. Man blir ofte "high" av å slanke seg, får en rus som er så god. Men den er farlig. Og den beste måten er å unngå å veie seg for ofte.
Som tidligere nevnt, drikke stort glass vann om morgenen, slik at du ikke vil veie deg. Det hjalp meg med å komme over en "veie seg hver dag"-kneik. Og når du først har sluttet å veie deg hver dag, så glemmer du det nesten.
Walle sa for siden:
Det var utrolig smart! Anbefales til flere. :)
Jammo sa for siden:
Lagde en god sjokoladekake i dag, selvfølgelig på lavkarbovis :) Og den ble vellykket :) Har lagt den ut på bloggen min, hvis dere ønsker å ta en titt på resultatet.
Her er oppskriften jeg brukte:
Dette trenger du:
100g smør
3 egg
1 1/4 dl sukrin
1/2 ss fiberhusk
3 ss kakao
1/2 ts vanilje
Slik gjør du:
Sett ovnen på 200 grader
Smør kakeformen med smør. Bruker du en stor kakeform, får du en tynn kake, bruker du en litt mindre form, som jeg gjorde, får du en tykkere kake.
Smelt smøret på lav varme. La den kjølne seg litt.
Visp egg og sukrin til en luftig eggedosis, tilsett så det smeltede smøret.
Bland sammen alle de tørre ingrediensene og rør dem godt inn i eggedosisen.
Hell røren i formen og stek i ca 10 til 15 min. Min ble tørr på toppen og litt bløtere inni.
La den kjølne seg litt på kjøkenbordet, legg den så litt i kjøleskapet.
Oppbegar kaken kaldt og server den kjølig.
Server dette gjerne med krem og bær på toppen.
ludviga sa for siden:
Idag tar jeg meg en glass rødvin. Håper ikke vekten preges for mye av det. God helg ;)
Jammo sa for siden:
Det går nok fint :) Har lov å kose seg med et glass rødvin iblandt ;) Du får fortsette fra i morgen av hvis vekten blir forandret :)
nisse sa for siden:
Hei, ingen stress i kroppen min av å veie meg ofte. det er bare moro :D.
jeg skriver og en stor oppgave. 30 sider og er nesten ferdig. må si at jeg er glad at jeg er på lavkarbo ellers ville jeg sitte til 3 i natt og stappe i meg meg masse gotteri mens jeg skrev. Jeg driker mye pepsi max da men det går bra.
er giga førnoyd med nedgangen denne uka - 2,1kg :D:D:D
1.4 =89 kg
7.4 =86,4Kg (-2,6)
14.4 = 84,9Kg (-1,5)
21.4 = 82,8kg (-2,1)
nisse sa for siden:
Jeg må bare tipse dere: på rema 1000 har de thai pølse - for de som liker sterkere mat. er litt dyre men gode. 2karber/100g. man kan ha 4 pølser (noe mindre en vanlige) og komme under 4 karber. stekt med grønnsaker ... :spisesnak:spisesnak:spisesnak
Jammo sa for siden:
:eek: Det var mye. Men skal si du har vært flink. En fordel å gå på lavkarbo :D Mye fordeler vil jeg si ;)
Jammo sa for siden:
Mmm. Snadder :sikle:
Ziinada sa for siden:
Jeg meldte meg inn idag. Og tenkte jeg skulle prøve lavkarbo.
Har som mål og gå ned 5-6 kg til juni. Har aldri prøvd lavkarbo, så skal bli spennede å se om jeg greier det.
Er det mulig å gå ned så mye på så kort tid?
Totalt mål er vel å gå ned 9-10 kg
Jammo sa for siden:
Velkommen skal du være :) Lykke til :)
ludviga sa for siden:
Jeg er helt enig! Jeg hadde også stappet i meg masse, om det ikke hadde vært for lavkarbo-kostholdet! Samme her, drikker også en del pepsimax, men føler jeg "må" ha det, som en liten trøst i hvert fall.
Hadde egentlig tenkt å begynne først etter at masteroppgaven er levert, fordi jeg var redd for bivirkningene med slapphet og hodepine, men så bare hoppet jeg i det: slapp unna de verste bivirkningene, følte meg topp fra dag tre, og jeg slipper å gå å spise så ofte, kan bare sitte her og skrive :)
En annen ting, jeg slipper unna mange sosiale tilstelninger nå i begynnelsen, som jeg tror er en god ting, for at jeg skal bli vant med kostholdet, og for at det skal bli lettere å si nei, når jeg først har gått litt ned.
Det med veiing hver dag: folk er forskjellig, og tåler det på forskjellige måter. Jeg er en av de som får et usunt forhold til vekten, been there, done that, så jeg kjenner meg selv såpass godt, at om jeg skal klare det 100 %, helt ned til målet (og ikke gi meg før), må jeg styre unna den :)
Supah sa for siden:
Så flinke dere er alle sammen :smile: :heia:
Selv har jeg hatt fantastiske resultater: 3,1 kg ned siden 11.04
Storfornøyd med det, og ser lyst på resten. Mitt første delmål er å veie under 80 til 1.juni. Det betyr altså at jeg skal gå ned 5,2 kg på 6 uker. Det er ganske mye, men jeg har tro på at jeg skal klare det!
Jammo sa for siden:
Kjempebra :) Syns vi er flinke ja :heia: Jeg har dagens veiedag i morgen. Spennende :D
arthas_ sa for siden:
Hei igjen, Jammo!
Den kaka di hørtes sinnsykt god ut, tenkte å prøve den :)
Vet du totale karbohydrater i hele kaka?
Som sagt så er jeg helt ny på det her, så føler jeg må være ekstra nøye til jeg kommer inn i det :)
Jammo sa for siden:
Det har jeg ikke sjekket. Tror du kan sjekke inne på diett.no. Hvis du finner det ut kan du legge det ut til meg :) Og den kaka ble faktisk enda bedre, når den fikk stå en dag :D
Jammo sa for siden:
Var på vekta i dag tidlig :D Og tallene viste 94 kg :D Neste delmål er å gå ned enda 1 kg :D
Hvordan har det gått med dere andre som har veid dere i dag?
ludviga sa for siden:
Utrolig bra, Jammo!
Jammo sa for siden:
Tusen takk :)Andrine84 sa for siden:
Heihei, jeg er "ny" her.
Har vært registrert på forumet i flere år, og frem og tilbake med slanking, men har aldri gått ned mer enn 8 kg før jeg har sprukket.
Målet er denne dagen, som tidligere ned 30 kg (helst 35), og har ikke noen tidsfrist for det.
Startet på ketolyse igjen 18.4, og ved snikveiing i dag så jeg at det var forsvunnet 2 kg :)
Min utfordring er ketolyse ifbm nattevaktsjobbing, skole og familieliv. Noen i samme situasjon?
Ønsker ikke å "kunngjøre" at jeg er på "slankern" på jobb siden jeg har prøvd så mange ganger og aldri klarer det. Regner med de fleste her inne på et eller annet tidspunkt har opplevd de "jaja,lykke til denne gangen da"-blikkene og kanskje skjønner hva jeg mener..
Lykke til til meg selv og alle andre aprilstartere! Denne gangen skal jeg prøve å være mer aktiv her inne, slik at det kanskje blir vanskeligere å sprekke ;)
nisse sa for siden:
Hei og velkommen. det er mange som ser på meg med det der blikket hvor lenge holder du ut nå? Og vet du hva? I do not care.jeg synes at du bør si ifra at du er på lavkarbo. du kommer til å få mange slike blikk men bruk det til din fordel. tenk: jeg kommer til å nyte det øyeblikket med komentarene om hvor flink jeg har vært osv. hvorfor bryr du deg hva andre tenker? du har vel ikke tenkt å gi opp? slikt at de kan "ha rett" i sine blikk og komentarer? nå er jeg hard mot deg men jeg har vært der. sist holdte jeg ut i halv år. og det var ofte disse teite kommentarene som fikk meg til å fortsette. jeg har ikke sklied ut et eneste gang på disse 6 måneder. hvis vi ikke teller gullerot som jeg spiste noen ganger. jeg gikk opp igjen pga sykdom og trøstespising for det var så uretferdig å gå opp etter at jeg gikk ned så mye sist. og jeg skal ikke gi meg denne gangen heller. Hvis jeg kan gi deg et råd - ha med deg mat. matboks med osteskiver, blomkål, cherry tomater,egg, spekeskinke, skinke, blåbær og par jordbær dette dekker behovet for mat. og det er lov med atkins sjokolade i vesken din. den kan redde deg fra å kjøpe noe som ikke er lov fordi du ikke har tid eller fordi du må jobbe overtid... Med middagene er det vanskelig. Jeg ender ofte opp med å lage 2 forskjellige middager for gutta må få lov å spise det de liker selv om jeg er på slankern. det pleier ikke å ta ekstra tid. Sist prøvde jeg å lage noe som alle kan spise og det ble bare tull. Jeg ønsker deg masse lykke til. jeg har og mange kg å ta av. skal vi gjøre det sammen? :klem:
ludviga sa for siden:
Jeg ville sagt det, for kommentarer kommer uansett. Snart kommer de og sier "gu, har ikke du slanket deg nok nå!?", "Du skal vel ikke bli tynnere nå!?" ;)
Andrine84 sa for siden:
Jo nisse, det kan vi :D
Det er nok ingen fare for sånne kommentarer til meg, ludviga. Selv når jeg har nådd målet mitt har jeg er BMI på 27 og er dermed i kategorien overvektig, så som dere skjønner så er ikke målet mitt å bli en sylfide ;)
arthas_ sa for siden:
Kan sjekke innholdet i den kaken etterhvert :)
Var å handlet meg masse godsaker igår, er ikke billig å spise lurt bestandig :P
Gleder meg til vekten leer seg, bare gått et døgn nå ;) Hvor lang tid tok det før vekten deres beveget seg?
Supah sa for siden:
For min del gikk det ganske raskt i starten. 1-2 kilo i vannvekt som ofte forsvinner :smile: Men det er jo såklart veldig individuelt. Lykke til!
ludviga sa for siden:
:) Jeg skjønner den, men kanskje denne linken er inspirerende?
nisse sa for siden:
Hei. jeg har et spørsmål til dere. er det faktisk noen her som spiser egg og bacon hver dag? eller som spiser smør med skje? jeg blir så oppgitt av folk som påstår at lavkarbo er akkurat det. på det andre side er det moro å vise matpakke med ost, skinke, spekeskinke, blomkål, tomater, paprika og blåbær i. jeg er ikke redd for fett. jeg tar fløte i kaffe og det kan gå mange kopper per dag. jeg steker grønnsaker i smør. men stapper ikke i meg noe som svømmer i fett. jeg blir oppgitt av alle de artikelene hvor forfatteren ikke vet hva lavkarbo går på... :confused::confused::confused:
men noe positivt. jeg skal begynne å trene styrke fra fredag. jeg tar det som eksperiment. skal stappe meg mett på proteiner de dagene jeg skal trene. tenkte ann hver dag. 10min kardio og ca. 30 min tungt styrke (har trent styrke i mange år). jeg skal måle meg og veie meg og skrive alt dette samt alt jeg spiser på min journal. jeg vil se hva kan man oppnå på lavkarbo (ketolyse), høy protein og tung styrke. ;)
missK sa for siden:
Jeg spiser ikke egg og bacon hver dag. En gang iblant til frokost fordi det er lettvint, men prøver å finne litt sunnere alternativer sånn som tunfisksalat, kylling med avokado, og i dag hadde jeg hjemmelagde kjøttkaker med isbergsalat. :)
Andrine84 sa for siden:
Jeg spiser ikke egg og bacon hver dag nei. Og i allefall ikke smør med skje, huff æsj!
Men jeg er veldig glad i nannahs knekkebrød, salat, omelett og ketolysebrød.
Jammo sa for siden:
I forrige uke var jeg så varm at jeg svettet uten grunn, nå i det siste fryser jeg når det egentlig er varmt inne. Er ikke vant med å fryse :P Har dere andre opplevd noe slik etter dere startet på lavkarbo?
Arwen36 sa for siden:
Jeg begynner på lørdag eller søndag (førstegangsprøver på lavkarbo), og jeg har nesten samme mål som deg. 4- 5 kg fram til juni. Jeg har satt 14. juni jeg da, så blir jeg positivt overrasket om jeg går de ned før.
Men jeg merker at motivasjonen har dabbet litt av, men MÅ komme gang NÅ!!
Jammo sa for siden:
Lykke til! :) Dette klarer du nok :heia:
babydoll sa for siden:
Åh, jeg er så fornøyd med å være tilbake på lavkarbo. Kroppen min er totalt harmonisk allerede. Ingen gass eller urolig mage, tenker ikke på godis eller har cravings, UTROLIG befriende!
Jeg spiser veldig lite om dagen da, jeg har nesten ikke matlyst. Spiser frokost (tyrkisk yoghurt med litt blåbær og jordbær (burde egentlig vært bringebær, men en pose blåbær og en pose jordbær er billigere enn én pose bringebær) og hjemmelaget müsli, og denne uka lagde jeg en kjempeporsjon med ostelasagne som har vært middag hele uka sammen med litt grønt. Bortsett fra det har jeg kanskje spist et egg her og der, et par cherrytomater og that's it. Men jeg lytter på kroppen og spiser når jeg er sulten, så da regner jeg med det er nok.
Jammo sa for siden:
Kjempebra :)missK sa for siden:
Fikk en allergeisk reaskjon på noe jeg spiste i går. Utslett på halsen, og hovnet opp i halsen. Har gått over nå, men mistenker at det var johannesbrødkjernemel som man bruker i fløyelsgrøten. Har noen noe tips om noe annet jeg kan bruke i grøten, synes den er så god.
Jammo sa for siden:
Vet noen bruker Maizena, men det finnes et annet erstatning som har samme funksjon som JB. www.iherb.com/Bob-s-Red-Mill-Xanthan-Gum-Gluten-Free-8-oz-1-2-lb-226-g/9503 Dette :) Får ta i det på Iherb :) Har ikke brukt det selv, men vet noen andre har brukt dette med gode resultater, og de syntes det er bedre enn JB.
missK sa for siden:
Ok, prøver med maizena først, tusen takk :)
ludviga sa for siden:
Kan man bruke maizena? Er ikke det maisstivelse med masse karbs?
Andrine84 sa for siden:
Veiedag i dag. Minus 3 kg på første uka med ketolyse. :)
treningstina sa for siden:
Tallene på vekta var ikke så oppmuntrende i dag :( På en uke har jeg ikke gått ned noen ting! Jeg har faktisk gått opp 0,1 kg. Ikke at det er så mye, men det er veldig demotiverende likevel.
Jeg må ærlig si at jeg ikke skjønner hvorfor! Men har kan det sikkert være mange grunner... Jeg har vært streng med kostholdet, å vært veldig flink med trening denne uken, så det kan det ikke være. Meeen så skal jeg ha mens over helga, så jeg velger å skylde på det :p Kroppen min blir i hvert fall veldig rar når tante Rød er på besøk, og kroppen samler mye vann.
Prøver å holde et positivt sinn, legge dagens vekt til side og se framover! :)
Hvordan går det med dere?
Jammo sa for siden:
Gratulerer :)
Arwen36 sa for siden:
Gratulerer! :) Så bra!
Arwen36 sa for siden:
Det er motiverende å være her inne å lese hva dere skriver altså! Og jeg begynner så smått i dag, glemte å veie meg, men får ta det i morgen.
En motivasjonsfaktor for denne kuren er at jeg leser at oppblåst mage, luft i magen forsvinner. Og jeg har slitt med det lenge nå, og gleder meg til å få bort det.
Prøver å lage en ukesplan for uka, for å ha litt mer å gå etter. Dere som har holdt på litt, hva syns dere om denne dagen:
Frokost: Morgenomlett (4 porsjoner)
(6 skiver bacon, olje til steking, 6 egg, 1 dl kremfløte, pepper, 100 g revet hvit ost) (karbo 6 g)
Lunsj: Avokado med fyll (reker, majones) (karbo: 1,5 g + 2,5 g)
Middag: Taco- salat (kjøttdeig, salsa, ost, rømme, salat)
missK sa for siden:
Folk er så flinke inne her.
Ferdig med min uke 2, og hatt veiedag, mistet litt motivasjon når den bare viste ned 200g :(.
Start 81,5
uke 1: 77.9
Uke 2: 77. 7
Tilsammen -3,8 kg
mereo sa for siden:
Det er vel stengt tatt masse av det ja.
"litt er ikke så farlig.." - men det utgjør jo mye i lengden.
Arwen36 sa for siden:
Jeg opprettet en bruker på ett sted, hvor jeg kan legg inn hva jeg spiser om dagen, men nå husker jeg ikke nettstedet. Vet noen her inne hva jeg tenker på? Var innom slank.no, men kan ikke se ut til at det var det heller.. hmmm..
index sa for siden:
Ned 3,8 kg på to uker, og så mister du motivasjonen?? Det er jo kjempebra! Fortsett på samme måte, så når du målet til slutt. Du vil oppleve uker der vekten står stille, uker der du går opp og uker der du raser ned i vekt! Husk det er snittet som teller, ikke hver enkelt uke!
missK sa for siden:
jeg bruker diett.no
missK sa for siden:
Jo, sant det, sammenlagt er det jo mye. Tenker uke for uke, kan bli litt feil. :)
nellie sa for siden:
MissK: for det første så veier du ikke såååå himla mye. Så nesten 4 kilo på to uker er nesten mer enn du burde forvente. Dette er ikke liten nedgang. Du må gi det MINST to uker til før du kan begynne å engang kalle det for manglende nedgang.
Husk at kropper fungerer forskjellig. Min f.eks gir i fra seg masse vann den første uka også skjer det ikke en dritt de neste 3-4. Men man må bare holde ut.
Arwen36 sa for siden:
Takker, det var den det var! :D
Djoolia123 sa for siden:
Begynte 8 april med startvekt på 82,9kg. Har gått ned til 78,4kg på 14 dager. Har veiedag hver mandag. Skal ned til 65kg. Heldigvis går min mann også på ketolyse, greit å gjennomføre når man er 2. :)
TrillTrall sa for siden:
diett.no (som nå har blitt betalingstjeneste) og vektned.no (som er gratis) er to i alle fall. Finnes flere også.
Arwen36 sa for siden:
Jeg begynte ketolyse- kuren i går, tok en stix og den viste allerede i ketose i går kveld. Jeg drikker nok vann, den var lys- rosa. :)
Nå står omletten og godgjør seg på platen, skal ha på bacon og ost snart. Men merker jeg må ha spist litt for lite i går, litt svimmel og rar. Fikser seg i dag, menyen er allerede klar! :)
nisse sa for siden:
Hei, det ser ut at vi er flere som ikke går ned denne uka... jeg tror at jeg kommer til å gå opp bitte litt. kjente at jeg hadde masse vann i kroppen i dag for jeg klarte nesten ikke å holde telefon etter jeg våknet. gikk på vekta og 0,3 opp. men har veiedag i morgen. men heldivis målte jeg meg forrige uke. og vet dere hva? jeg har gått ned en god del :D
bryst 113 / 112
u.bryst 90 / 88
midje 99 / 95
mage 112 / 112
hofter 109 / 108
lår 65 / 64,5
legg 42,5 / 42
arm 32 / 31
så frem med målebond for å ikke miste motivasjon
god helg alle sammen :D
arthas_ sa for siden:
Så flinke alle er :D Veldig motiverende å se at det går så bra med dere :)
Har selv mistet 1,2 kg på 4 dager :D
Men lurte på noe, fant et lavkarbobrød på butikken (Ingers lavkarbobrød tror jeg)
åsså så jeg at det hadde 7,6 karbo per brødskive, mens det står "hvorav sukkerarter 0,2", skal man gå ut i fra at det er 7,6 per brødskive når man regner sammen for hele dagen?
MajaKr sa for siden:
Hei aprilstartere :)
Eg hiver meg på her siden eg startet for snart 3 veker siden.
Eg har gått ned frå 77 til 73.7 dei første to vekene. Eg har holdt meg til 10g-20g karbohydrater om dagen, og dette fungerer fint :)
Har likevel veldig lyst på kanelbolle ;)
Eg har aldri vert noe sukkerslave, men eg merker at humøret mitt er meir svingende for tida. Blir lett irritert, noe eg ikkje er vant med. Er det andre som har erfaring med dette? Går det over?
På tirsdag er deg veiedag igjen....og eg gruer med.... kjenner at eg sliter med å takle at det kanskje står stille, eller i verste fall går opp!
Setter stor pris på å kunne lese om andre som opplever dette, men likevel holder ut!
I dag skal eg ha ein eller anna form for pai til middag :)
Supah sa for siden:
Så bra! 1,2 på 4 dager er jo en kjempestart. Når det kommer til brødet er det riktig at hver skive da inneholder 7,6 g karbohydrater. Og av disse er 0,2 gram sukker. Men det er fortsatt 7,6 g i en skive. Jeg vet ikke hvilken retning du satser på, men dette er ikke noe for en i ketose :smile:
Hei MajaKr. Velkommen skal du være. Du har jo hatt en kjempefin start, og en super nedgang så langt. Det du beskriver om sukkersug er veldig vanlig i starten, men den beste metoden for å bli kvitt det er å bare holde ut de første ukene. Min erfaring er i allefall at det forsvinner etterhvert.
Det er også helt vanlig at det går ut over humøret og oppførselen i begynnelsen. Det er en stor omveltning for kroppen, den trenger bare tid :smile: Dette har du FULL kontroll over!
Jeg skjønner at du er redd for vekten, mange som er det. Men dersom det skulle skje at det ikke gikk ned, eller at du går opp en uke, så MÅ du tenke på helheten. Si det gjerne høyt for deg selv også. "Jeg har gått ned 3,3 kg på 2 uker" det er jo helt sinnsykt bra! Du må fokusere på det! :smile: Lykke til!
ludviga sa for siden:
Har veiedag på mandag, men kommer ikke til å veie meg. Mensen på vei...og merker jeg er oppblåst og full i vann!
Hvordan er det med dere? Jeg merker bivirkningene av mens mest uken FØR mensen, under selve mensuken føler jeg meg egentlig ikke så gale og merker vannet renner av....
Men, holder meg unna vekten, i hvert fall fram til jeg merker vannet har sluppet litt tak. Merker det så utrolig godt på klærne!
Andrine84 sa for siden:
Ja det får en si, hun var jo blitt utrolig flott!
Ser hun hadde samme klesstørrelsen som meg, men hun er vel ganske liten ser det ut som.
Når jeg ble gravid med mitt første tvillingpar som 18åring veide jeg 83 kg, og så slank og naturlig ut. Brukte str. 42 i bukser. Bare antar at jeg med mine 177 cm vil se syk ut om jeg går ned mer enn det, men vi får se. I første omgang er målet da 85 kg, men kanskje det vil passe med litt mer ned.
Andrine84 sa for siden:
Kan være både det at du skal ha mensen, for mange går jo litt opp i forbindelse med den for så å gå ned igjen etterpå, eller det at du har trent. Husk at muskler veier mer enn fett! ;)
Andrine84 sa for siden:
Takk :)
Andrine84 sa for siden:
Så bra!
Jeg glemte å måle meg første uka når jeg begynte, men målte på torsdag når jeg hadde første veiedag.
MajaKr sa for siden:
Tusen takk for ein inspirerande tilbakemelding :)
Ziinada sa for siden:
Begynte for fult søndag på lavkarbo, og kuttet ut snop sist helg da.. Så i dag tidlig var jeg 1,2 kg lettere. Men idag har jeg vært i konfirmasjon, og følte nesten jeg måtte være høflig å spise mat og kaker :) Satser på jeg ikke går opp igjenn 1 kg for det..i morra er det rett på lavkarbo igjenn.
Jeg er bare rett under overvektig i bmi, men jeg legger på meg alt rundt magen, det som er mitt problem. Så vil få vekk litt magefett :) Gått opp 5 kg siden før jul engang.. litt for glad i søtsaker :S Men nå er det innstramninger ja :)
Andrine84 sa for siden:
Lykke til :)
Jammo sa for siden:
Lykke til :)
nisse sa for siden:
Ukens nedgang: ??? nedgang??? +0,2kg. he he. dette var uungåelig. jeg har gått ned så mye hver uke de siste 3 ukene at det måtte stoppe. men har gått ned 4cm rundt midje denne uka ;). Jeg har ikke sklied ut. jeg har kanskje spist for lite. eller er det kroppen som trenger pause eller holder på vann. samma det. har gått ned 6kg på 4 uker og det er jo gøy. Ønsker dere en fin uke :D:D:D
Jammo sa for siden:
Veiedag i morgen og har vært på middag hos svigers i dag. Men holdt meg til en potet da :) Og rørte ikke noe bolle til dessert :) Kjenner jeg er spendte til i morgen, men har en følelse jeg har gått litt ned i vekt denne uken :) Hvordan går det med dere andre, som har veiedag?
Andrine84 sa for siden:
6 kg på 4 uker er kjempebra!
Godt gjort av deg!
..jeg lister meg ut igjen, siden jeg ikke har veiedag før på torsdag ;)
Jammo sa for siden:
Dagens vektnedgang minus iallefall :) Minus 200 g.
arthas_ sa for siden:
Veiedag i dag :D
-2.2 kg på den første uka, veldig moro selv om det er stortsett vann :D
Blir så motivert! Håper alle har en fin veiedag i dag :)
Var på grunn av denne artikkelen jeg begynte på lavkarbo
www.nrk.no/nyheter/distrikt/ostlandssendingen/1.10945533
Arwen36 sa for siden:
Gratulerer Jammo og arthas_! :heia:
Jeg veide meg på lørdagen jeg, da jeg startet fredagen, men glemte å veie meg fredag morgen. Fra lørdag til i dag er det 800 g! :)
(Merker at jeg i begynnelsen kommer til å veie meg hver dag, men må prøve å la være... ;) )
Arwen36 sa for siden:
Er det ingen rediger- knapp her? Jeg har skrevet feil og ønsker å redigere, men jeg fant ingen. Jeg har gått ned 1.3 kg ila lørdag morgen til i dag - ikke 800 g. Mye vann, tenker jeg. :)
milena sa for siden:
I høyre hjørne av posten skal det være en "endre-knapp".
TrillTrall sa for siden:
Joda, øverst i høyre hjørne på posten din, på den grønne linja, er det en edre-knapp. :)
Jammo sa for siden:
Tusen takk :) Ikke så mye ned i vekt, men er på vei nedover iallefall ;) Gratulerer til deg også :D
Melissa90 sa for siden:
Hei:D Jeg er ny her å startet med ketolysekuren i dag. Har prøvd ut tidligere, men skeiet ut pga reise. gikk da ned over 3 kg første uken.
Veide meg i dag og vekten viser 101.3kg. 25-30 kg for mye, mestparten kom under graviditeten :(
Har hatt hodepine i hele dag, regner med det er normalt?
Lurer på om dere har lyst å legge ut en dagsmeny slik at man kan hente litt tips og inspirasjon?
Gleder meg til å gå ned i vekt :)
Arwen36 sa for siden:
Hei og velkommen! Jeg er førstegangsprøver på ketylosekurten (har ikke prøvd andre lavkarbo heller).
Lørdagen min bestod av: Frokost: Morgen omelett (til 4 posjoner: 6 egg, 1 dl kremfløte, 6 strimler bacon og 100 g norvegia) (dette har blitt 4 frokoster for meg).
Lunsj: 1 kyllingfile, 25 g pinjekjerner (det ble litt mye), blandet salat, rød paprika, agurk, sjampingong, 40 g ost, 2 ts salsa og 3 ss seterrømme.
Middag: 200 g kjøttdeig (med varierende krydder) + samme salat- mix og ost/ salsa/ rømme som i lunsjen.
Kanskje litt kjedelig og mye likt, men ettersom det er første gangen på lavkarbo, samt at jeg kun skal ha 15 g karbo om dagen, så blir det å prøve seg fram litt. Og for å slippe å kjøpe for mye, så er det greit å bruke litt av det samme.
I går hadde jeg Biff ala lindstrøm, speilegg og brokkoli til middag, f.eks.
Andrine84 sa for siden:
Velkommen :)
Jeg har akkurat spist frokost, og i dag besto den av 2 skiver lavkarbobrød (dette: jeanettmyrvoll.blogg.no/1295811475_verdens_beste_ketolys.html) med skinkeost på.
Gikk av 8. og siste nattevakta i morges, og dagen jeg skal på og går av nattevakt er værst synes jeg. Dagen blir så lang, så det blir flere måltider ila et døgn, men må prøve å holde meg under 15g.
Ha en fin dag alle!
I går ble vi bedd bort på middag, og det hadde ikke jeg tatt med i betraktningen når jeg hadde spist ellers på dagen. Så jeg visste at "karbobudsjettet" ville sprekke uansett selv om maten var svinestek med fløtesaus og grønnsaker. Og i tillegg spiste jeg en blitteliten skål med sjokoladepudding med vaniljesaus, huff :( Etter noen timer når vi kom hjem testet jeg fortsatt positiv på ketose! Så kanskje ikke min lille sprekk hadde så altfor mye å si? Hmm :)
Arwen36 sa for siden:
Jeg vet ikke, men om den slo positivt ut, så er du jo fortsatt i ketose, slik jeg har lest meg fram. :) Bare å fortsette i dag!
Her har det blitt en rolig morning, og jeg har laget en frokost omlett med bacon, så enkelt. Så har jeg frokost i morgen og fredag. Slipper å tenke på det de dagene! :)
arthas_ sa for siden:
Ville bare tipse om at pølsene til Jacobs på Meny har bare 0,1 g karbo i seg per 100g. Men de er litt dyre da :) Ikke smakt de enda eller, for jeg er sær på pølser :P
ludviga sa for siden:
Vært livredd for å veie meg, ettersom jeg har mensen, og har følt meg større enn det jeg gjorde før jeg begynte!
Men måtte bare sjekke igår, og da var jeg gått ned 200 gram, heldigvis.
Så på tre uker og fem dager har jeg gått ned tre kilo. Håper jeg mister litt mer vann de neste dagene slik at samlet vekttap blir i snitt en kilo per uke...
Nå går jeg bare på automatikk, og føler ikke lenger jeg er på slankeren, selv om jeg er det. Det er deilig å ha kommet over den kneiken.
Drømmen var å se 60-tallet(69,9) den dagen jeg leverer masteroppgaven min...tviler på at det skjer, det er 13 dager til....men holder fortsatt på med godt mot!
Arwen36 sa for siden:
Så bra, ludviga! :) Jeg har veiedag i morgen, så det blir spennende!
Jeg har nevnt i ett annet forum at jeg har begynt på lavkarbo/ ketolysekuren. De har reagert litt negativt, ettersom jeg ikke er overvektig. Men kun vil ned 5- 6 kg i første omgang - jeg har magen og love- handles og litt lår som jeg ønsker å minske (vet jeg ikke kan punktslanke meg). De skriver at ettersom jeg er normalvektig vil ikke kuren virke positiv på meg, mtp at jeg har for lite fett som skal bort, at 'kuren' vil tære på musklene mine istedenfor. Stemmer dette?
Jeg leser jo her inne at det er flere som er normalvektige som går på Ketolyse- kuren osv.
Andrine84 sa for siden:
Veiedag i dag, "bare" 700g ned. Har ikke målt meg, orker ikke gjøre det hver uke.
Må jo være fornøyd med 700 g, men hadde håpet det var litt mer..
TrillTrall sa for siden:
De fleste som er normalvektige og går på ketolyse gjør det vel for helsa sin del, ikke for å gå ned i vekt. Såpass slank som du er så er det ikke sikkert kroppen din vil slippe noe vekt selv på ketolyse. Det er ikke nødvendigvis slankende, men vektregulerende så om man er tynn kan man legge på seg på ketolyse.
Arwen36 sa for siden:
Oj, sier du det ja! Jeg har nok lest lite rundt dette jeg da, eller lest nok og kan mye, men ikke rundt det med at normalvektige kan gå opp i vekt. Jeg har veiedag i morgen, så får vi se om det gir noe utfall! :) Takk for svar! Jeg kan i hvertfall si at magen har blitt bedre - er ikke oppblåst og har ikke luft i magen! Jeg får bruke helgen til å se om jeg fortsetter med ketolyse- kuren, eller om jeg får legge om til egen ukeplan! :)
missK sa for siden:
Ikke vært på nett den siste uken, driver med eksamen og diverse :( og har ikke gått så bra med lavkarbo'n så får se på vekta i morgen.
Synes folk er flinke inne her, så stå på :)
Vekten i dag viste 400g minus på en uke, og jeg kan ikke annet enn å si meg strålende fornøyd med det, med tanke på at jeg skeiet ut med litt sjokoladepudding på tirsdag... :p Hehe!
Nå fungerer kroppen mer som den skal, så fra og med neste ute bli treningen trappet betydelig opp. På tide å stamme opp litt også, og forhåpentligvis går det positivt utover vekten :)
Arwen36 sa for siden:
Vekten til mamma viste 0.9 kg ned siden lørdagens veiing. :)
Melissa90 sa for siden:
Et par spørsmål, MÅ man ha 15 kh om dagen? Siden jeg ikke har vekt så har jeg alltid sikret meg og holdt meg godt under tror jeg. Blir kuren ødelagt om man holder seg mye under? Og et spm til, er det viktig å få i seg mye fett på ketolysekuren sånn som på LCHF? :) Har gått ned 2 kg siden mandag :)
missK sa for siden:
Gikk som jeg tenkte opp 800g. Prøve å holde fokus nå selv om det er mye stress rundt eksamen.
ludviga sa for siden:
Hei Arwen!
fra jeg begynte for en måned siden til jeg er ferdig med vektreduksjonen er det 11 kg som skal av. At dette blir en livsstilsendring er noe som er blitt mer og mer klart for meg. Men jeg skal gjerne innrømme at jeg var litt sånn desp da jeg begynte, og ikke så det som det da jeg begynte....
Du har ikke mye å ta av, og det jeg skal si er kjedelig, men sant: Om du går ned i vekt på ketolyse og fortsetter ditt vanlige kosthold etterpå, kommer det gjerne noen ekstra kilo på kroppen, og sånn går runddansen.....
For dem som har få kilo å ta av er det ikke nødvendig å la kroppen gjennomgå et slikt stress. Når du har så få kilo å ta av vil det uansett ta litt lengre tid, enten om du går på ketolyse eller "vanlig mat, men litt mindre og sunnere".
Jeg vil si at har du mindre enn fem kilo å ta av, så må du gjerne begynne med lavkarbokosthold, men da må du se det som en livsstilsendring, ikke diett.
Andrine84 sa for siden:
Ser du har fått svar i en annen tråd, så jeg vil bare ønske deg lykke til :)
Arwen36 sa for siden:
Det er jo 5 kg + jeg ønsker å ta av, ikke under 5 kg. Og jeg vet at jeg ikke kan gå tilbake til det kostholdet jeg hadde. I går laget jeg en lavkarbo- pizza, den var god, så den kommer jeg til å lage mer. Mamma, datteren min og kusinen min likte den også! :) Men jeg kommer også til å bytte hvetemel til spelt (som jeg har gjort før).
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.