Siste treningsøkt før ny måned. Tester ut achillesen og den tålte fint 45 min løping. Tenkte ta en 1,5 times tur, men tok ikke sjansen. Small steps...hehe
Ingen smerte underveis og ikke etterpå heller, så jeg er ca 95% friskmeldt av meg selv fra achillesbetennelsen. Jeg fulgte et råd jeg fikk om aktiv rehabilitering og det fungerte. Teipe opp foten, belaste den rolig inntil smertegrense men ikke over og jeg ble kvitt en begynnende betennelse ila 1,5-2 uker. Digg.
Kan rapportere inn:
Sideplanke 503020 i dag (makan, dritstøl og det var VONDT).
"Vanlig planke" 606045 (fordi denne tok jeg ikke i går)
Push ups, 1086 (på tær, møkkaform, jeg vil IKKE ha grevinneheng)
Glede meg til torsdag, dette er ikke en god treningsdag og jeg merker jeg er furten i kroppen.
Finn deg en benk og ligg slik at hodet ligger i kant med benken. Finn en vekt (2-4kg er greit i starten). Hold vekten med begge hender og senk den sakte over/bak hodet ned over kanten på benken. Hev og senk der.
Er vekta for lett så tren hver arm for seg....
Jeg GARANTERER stølhet dersom du ikke trener denne jevnlig.
Øvelsen kan også tas stående (da skal vekta heves og senkes ned langs ryggen bak hodet), men jeg synes den er mer effektiv i ryggleie. En annen variant er med strikk. Da spenner du strikket fra foten, opp langs ryggen og til hånda som er bøyd ned bak hodet. Ta tak i strikken slik at den er lett spent når du har hånden i nakkehøyde.Trekk strikken rett opp. Denne trener ikke muskelen "begge veier".
Da kan jeg oppsummere januar med at skritt-målet er nådd og treningsmålet solid knust. Fornøyd med innsatsen!
31/1: 30 min rask gange / løping utendørs
9045 skritt
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.