Victory sa for siden:
Jepp! Man LEKER ikke fettdreping her!
Victory sa for siden:
Jepp! Man LEKER ikke fettdreping her!
gamlebyen sa for siden:
Se da forøvrig min post litt under her på treningsdelen om Hnery Rollings som PT ;-)
VSB sa for siden:
Deilig ridetur i dag. En del uten stigbøyler for å få rørt litt på tærne og få varmen der = ekstra balanse og styrketrening på lår og core! Måtte gi opp da hesten prøvde å stikke (ivrig etter å komme hjem...)
24/1: 35 min Jillian (fullført "Six weeks six pack")
ToreH sa for siden:
27.jan:
1,5time med rolig langtur på spinningsykkel. Cirka sone 1 litt i lav sone 2 mot slutten. Sånn ca omregnet ut fra hva jeg vet jeg sykler på 1,5 timer med lav puls så er det vel mellom 6-7 mil rundtomkring der ja. Ellers avsluttet med styrketrening og bevegelighetstrening.
En god økt med no pain.
Og for å gjennomføre må achillesen teipes opp.
Vedlagt er treningsfilene
Victory sa for siden:
Ferdig med økt to. Kettlebell trening, level 1 og 2.
Shait den er hard!
600 kalorier, 52 min. Meeget høy puls. :D
Nuh er det fredag!
:full:
ToreH sa for siden:
Har lyst til å prøve kettlebells. Gikk et kurs over en helg her, for å bli sertifisert kettlebellsinstruktør. Kosta 2500,- men jeg hadde ikke tid den helgen. Dog, så tror jeg det er vel anvendte penger, særlig hvis man kan tjene de inn igjen ila et par måneders treningskurs.
Jeg har tro på at kettlebells er veldig anvendelig styrketrening.
Røsslyng sa for siden:
Hva er kettlebells forno da? :)
ToreH sa for siden:
Se her: Kettlebellstrening
Qlio sa for siden:
30 minutter ellipse til oppvarming. 1time styrketrening i slynger og med frivekter. Hildrande du, stiv i morgen. Passer bra før 2 timers sykkelmaraton? ;)
Røsslyng sa for siden:
Kettlebells så jo kjempeartig ut!! :-)
Trening i kveld: 20min oppvarming, rask gange med 1.0 helling. 2+2x4 jogg med helling, 10mim rask gange, jogg i 3 min, nedtrapp 3min..
Jeg løper/går ikke en meter før jeg får kjøpt meg nye sko. Har så vondt i føttene nå, og så klemmer skoene på tærne. Er faktisk blå! :p
ToreH sa for siden:
Da bør du kjøpe nye sko i morra. Kan anbefale Nike med god dempning. Kjøp fjorårsmodell. Det er som regel dyre sko du får til en billig penge nå. Særlig xxl har gode tilbud
Røsslyng sa for siden:
Skal innom i morra og se hva de har :)
Velger jeg "løpesko" eller "innesko" da? Innbiller meg at løpesko har mer demping enn de som tilhører kategorien "innesko"... Egentlig så aner jeg ikke forskjellen, man kan da vel bruke løpesko innendørs...? :P
nellie sa for siden:
Jaa-a.. Hvordan lader man opp til 120 minutter spinning da? Nøtter?
nellie sa for siden:
Jeg tester ut med ca 40 gram karbo, 40 gram fett også jackd3d før og BCAA på flaska underveis. Regner med at det ikke blir den HELT kjempestore intensiteten?? Ikke så ille hvertfall.. Så da får vi se hvordan det går og evt lære til neste gang.:p
gamlebyen sa for siden:
Lykke til!
Qlio sa for siden:
Skal du ha en "sånn time" i dag også? Jeg starter med en kaffe, jeg..... :D
nellie sa for siden:
Jaa! Klokka 11.30.
Har spist pitabrød jeg!:D Og kaffe da. Mmmm.
Qlio sa for siden:
Barnefri og later meg i senga, skal ikke "i ilden" før kl 13:00. Mulig jeg overrasker alle og sitter klar 12:30 (jeg er den som kommer sidelengs inn døra med pulsbelte i hånda).
nellie sa for siden:
Høres ikke ukjent ut.:p
Du får melde deg på Hennesrittet. Hvis ikke du er da?
Qlio sa for siden:
Jeg er ikke påmeldt der enda, men jeg skal ha med meg stedatter og hennes mor på det, blir deres første ritt.
Skal du delta???
ToreH sa for siden:
Løpesko er nok tingen. Innesko er sko som er beregnet for hall etc. Dvs de setter ikke merker og vanskeligere å tråkke over med de. Typisk håndballsko.
Skal du løpe så kjøp spesialiserte løpesko. Det beste er selvsagt å ha flere par. Hallsko/innesko, løpesko,terrengsko og utesko etc. Men det får heller vente til du vet om du liker løping. Men å ha masse forskjellige er jo ikke et must da fordi det koster jo en del også.y
Qlio sa for siden:
Jaggu har du baller som tør påstå noe slikt! :eek:
Man kan ALDRI få for mange sko! Penger kan kanskje ikke kjøpe lykke, men penger kan kjøpe enda fler sko. Jeg gjentar for de på bakerste rad: MAN KAN ALDRI FÅ FOR MANGE SKO!
På tide å skifte! :D
Victory sa for siden:
Skal vist på ski i dag.... :confused:
nellie sa for siden:
Si hallo til den ENESTE av 50 personer i sykkelsalen som IKKE hadde sykkelsko og nesten den eneste som ikke hadde sykkelbukse. Det var med andre ord en meget seriøs stemning i salen:p Mange seriøse syklister.
Men hallo. Det greiene der. Det var jo rene barneskirennet! Ikke slitsomt i det hele tatt. Og hva skal man med pauser midt inni? Det er jo bare to timer? Skal man spise så kan man vel gjøre det mens man tråkker?
Anyways. Pulsklokka sier 2 timer og 3 minutter, Gjennomsnittspuls på 156 (76%) og makspuls på 217 (106%). Eeeh.. Den siste der var nok klokka mi som bare tok seg en liten tur på egenhånd. Den gjør det innimellom. Tror makspulsen kom opp i rundt 91%. Fikk jo liksom ikke lov til å gå over 85%, men når jeg kom til slutten og enda ikke var litt sliten engang, så måtte jeg tråkke til litt.
1301 kalorier forbrent. Det blir vel noen Sohoer det. Hadde en herlig energi igjennom hele runden og masse krutt i beina til og med på slutten, så maten før var nok ok! Hjalp vel at jeg spiste endel karbohydrater i går også. Drakk BCAA underveis også. Ca 20 gram av det.
ToreH sa for siden:
Så så, hvilepuls nå.
Joggesko, Qliq, jeg mener joggesko....hehehe:D
Damer er jo sko-gærne, antakelig som vi menn digger power tools :D
Jeg har ikke tall på hvor mange driller, spikerpistoler og sager som befinner seg i garasjen....hehehe. Og helt greit at kona ikke vet det også....
nellie sa for siden:
Også tok jeg meg en tælletur på tredemølla etterpå!:)
VSB sa for siden:
I dag har hovedfokus vært på ungene og gradering på Tae Kwon Do. Forholdsvis ferske, så det ble gult belte og gul stripe (9 og 7 år), har holdt på halvannet år med varierende interesse. Jeg må innrømme, etter å ha vært ganske negativ til kampsport, at dette er utrolig bra og variert trening. 9-åringen slår meg sønder og sammen når det kommer til push-ups... Men, en runde med Jillian`s Banish fat, boost metabolism har det nå blitt på meg. Ser at dette er viktig terapi for å holde hodet i form, noe som trengs etter noen timer i hallen med fullt av unger, hyl og skrik... (Fra en førskolelærer...:()
27/1: 75 min ridetur
Victory sa for siden:
Jæklær som du har kjørt deg i dag da!
Her ble det frem og tilbake til byen, ca 1 time tilsammen.
En runde i lysløypa.. det tok 30 min. Å gud bedre, tror jeg lå mellom 90 og 95% hele veien jeg... haha! Fikk jobba seg litt denne kroppen. :)
Men da tror jeg det blir og avlyse spinningen på mandag jeg, og opprettholde skiformen.. :D
Så deilig når man først har dristet seg ut første gang.
Qlio sa for siden:
Dørstokkmila er lenger på noen øvelser enn andre. Ski har cirka 3 mil for meg, men som deg er jeg alltid like fornøyd når jeg har gjennomført. Ble nesten litt inspirert jeg nå?
Men jeg har flere joggesko også. Et par som jeg går ute med, joggesko og inne-i-sal sko. Og jeg skulle gjerne hatt piggsko, til jogging ute på vinter'n, og litt mykere til pilates..... mine andre sko, vel.... jeg har noen og mannen og jeg er enige om en ting. Jeg legger meg ikke opp i hva han kjøper av datautstyr og powertools. Han legger seg ikke oppi hva jeg kjøper av klær og sko.
Hallo til den eneste snålingen i spinningsalen (men du var sikkert den søteste). Enig med du, spising må man håndtere mens man trener, og en del av treningen er jo å lære seg å planlegge å ha med nok drikke og evt annet påfyll. WORD! ;) Kos deg med Soho - vel unt!!!
gamlebyen sa for siden:
RWT og BBQ på meg i dag. Rødvin og grillings i snøvær :D
gamlebyen sa for siden:
Da er motivasjonen satt, Malta i mai. Knallhard trening og kosthold!
ToreH sa for siden:
Burde være en god oppskrift det ja :)
Qlio sa for siden:
Title Spinning
Start Time Jan 28, 2012 12:52 PM
Duration 2h:01m:55s
Calories 1161 kcal
Heart Rate 155 / 177
Og 177 i puls, det hadde jeg virkelig som maks i dag. Jeg sliter vanligvis med å få over 170, da begynner jeg å bli kvalm, og i dag var jeg spyferdig. Fy faen, jeg digger det!!!
ToreH sa for siden:
Er jeg i området en gang ila våren så skal jeg bli med på en slik økt. Ser morsom ut, med et par fine topper underveis. Men jeg må nok sitte langt bak for å ha motivasjonsutsikt :D
Qlio sa for siden:
Det må du! Ser jo tydelig at siste time er intervalløkten? Samt at jeg Erling dårlig som nellie på begrense meg til Max 88% og sånn. Hos meg er det enten eller. Kos eller spy, lissom... Men jeg trodde du skulle sitte foran sammen med meg? Jeg er for liten til å sitte bak. :(
ToreH sa for siden:
Sitter du helt fremst? Er han imstruktøren SÅ flott? haha.
Qlio sa for siden:
jeg sitter som regel på første av tre rekker, helstinntil veggen og langt unna han som SPRUTER svette (seriøst, han sletta så det rant under tre sykler i går pluss sin egen!!!).
Og veltrente menn er da jaggu mer motiverende å se på enn tjukke rumper? :D
nellie sa for siden:
Jeg har som oftest litt problemer med å holde pulsen min der den skal være under spinning, men tenkte at når det var langkjøring, så var det lurt å prøve på det. Men "stakk av" innimellom da. Må jo det for å gidde å sitte der.
nellie sa for siden:
Og jeg sitter lengst bak.:p For at folk skal slippe å se ræva mi. Tenker de blir så distraherte av den!:)
Qlio sa for siden:
You are my kind og woman! Skal ikke mye til før jeg føler meg litt sånn.... Rampete? 35 år og fortsatt utrolig barnslig og lett å glede!:D
Qlio sa for siden:
Min er ikke like flott som din, den ser lissom helt rævva ut! Om jeg sitter bak havner jeg alltid baken dude i sykkelbukser som sklir litt for mye ned og avslører hår der det ikke skal være hår. Usj! ;)
ToreH sa for siden:
Tenkte og det samme.
ToreH sa for siden:
Og der fikk jeg kaffen i vranga ja hahaha
Qlio sa for siden:
:D Og jeg er jo ikke det største Gud skapte så jeg "ser jo rett hjem"... Kanskje ikke rart jeg ikke må spise under spinningen slik mange andre må?
Kanutten sa for siden:
Noen glupe hoder som kan svare meg på hvorfor jeg får sånn pressfølelse i hodet med tilhørende dott i ørene og tett nese etter at jeg har gått fort/jogget lett?
Jeg får også press i brystkassen. Hjertet er undersøkt og det er krute godt så det er ikke det.
ToreH sa for siden:
Skulle til å si dette kan også skyldes at du ikke er i veldig bra form...dvs kondisen for dårlig. Når jeg trente ungdom som var dårlig trente så var dette symptomer på rett og slett for dårlig form ift den aktiviteten vi da bedrev.
Svimmelhet, dotter i ørene, kvalme, litt sånn "stjerner" i øya og selvsagt en følelse av spreng i brystkassen.
På den annen side kan det være blodtrykksproblemer kanskje? Har du sjekket blodtrykket? Er det for lavt høyt så bør jo trening være i samråd med legens anbefaling i begynnelsen.
Det kan også være tegn på en begynnende infeksjon/sykdom i kroppen som enda ikke har slått ut.
smgj sa for siden:
Jeg har hatt liknende i "seriøst dårlig form"-perioder. For meg har det hjulpet med seriøs sakte opptrening. Altså at jeg roet ned hver gang jeg trigget følelsen, men fortsatte på samme måte neste økt... For min del er det beslektet med stress-astma... Iallfall kjennes det sånn, men jeg tror egentlig at for min del hadde det mye med (veldig) dårlig form å gjøre...
ToreH sa for siden:
Enig her, saaaakte opptrening er nok tingen. Men tilsvarende kan også forekomme om man endrer aktivitet. Kroppen har en egen evne til å tilpasse seg. Så har du vært på zumba i 2 år og plutselig endrer til annen aktivitet som krever en annen kondisjon og styrke enn zumba, så kan man få noen av de samme symptomene.
Men, uansett hvor man vrir og vrenger på dette så ender man opp med rett og slett alt for dårlig form ift den aktiviteten man har påbegynt forutsatt man IKKE er syk eller noe da.
Dette er jo veldig individuelt. Har du sykdom, eller på en annen måte noe som ikke er normalt, så er det jo ikke sikkert at løping, sykling er den type aktivitet kroppen din tåler og sier fra på sin måte. Kanskje lett svømming, lett zumba, yoga eller middels harde gåturer er nok.
ToreH sa for siden:
Kampsport generelt er en særdeles variert treningsform. De løper, sykler, hopper, spretter, trener hard styrke, koordinasjon, balanse og trener åndelig. Jeg har selv trent Kyokushinkai karate i nærmere 10 år (ungdomsårene), samt jobbet som instruktør og vi som satset litt var i den absolutt øvre delen når det kom til både styrke og utholdenhet uansett idretter på skole og fritid.
Så her har nok ungene dine gjort et klokt valg. Jeg har selv lagt tilrette for at begge mine jenter nå skal begynne på Tae Kwon Do. Dessverre finnes det ikke noen karateklubb her, men Tae Kwon Do får duge. Nesten sånn at far selv har lyst til å begynne også.
Kanutten sa for siden:
Tusen takk for svar!
Dette forklarer jo endel. Kondisen min er dritelendig etter 1,5 år med sykdom. Jeg er fremdeles ikke frisk, men myyyye bedre.
Grunnen til at jeg var syk var at jeg av en eller annen grunn hadde dårlig oksygenopptak i blodet. Det førte til at kroppen ble såpass utmattet (konstant melkesyrefølelse) at jeg knapt klarte gå over gulvet på soverommet; jeg holdt altså senga stort sett hele tiden. Selv den minste lille anstrengelse gav meg da det samme presset i hodet og brystkasse som lett trening gjør nå.
Jeg er blitt mye bedre nå etter at jeg begynte med pustehjelp om natta, såpass bra at jeg kjøpte meg tredemølle for å begynne trene. Men 3 kilometer hver dag med ei fart på 6 km/t er kanskje for mye for meg å starte opp med. Jeg har dessuten høyt blodtrykk, men jeg er under behandling av det og økningen av oksygenopptaket vil bedre blodtrykket på sikt.
Lindemor sa for siden:
Jihaaaa!!! Følger planen så det synger etter og nå er det jammen kun to treningsdager igjen av denne måneden! :D
ToreH sa for siden:
29.januar:
I dag har jeg gjort følgende:
Video av Hypah på sykkeltrening
Treningsfilen kan du se her. Som dere ser så økte jeg litt mot slutten, bare for å få litt gugge uit av beina.
Noe mer statistikk fra økten.
Ser jeg på mengden og intensitetssonene jeg har lagt opp til i januar og frem til nå, så ser det bra ut. Viktig å ikke presse for mye, nå er det mengde som teller, så får vi ta kondisjonen i mars april og heller øke på med intervaller, fartstrening osv da. Har ikke fått med alle filene, da klokka gikk til h....en tid, men progresjonen har vært der.
Røsslyng sa for siden:
Da ble det 50 min på mølla igjen i kveld.
20 min oppvarming, 4x1+2 jogg, 10min rask gange med 1.0 helling, 2x1+2 jogg med 1.0 helling, 2 min nedtrapp. Tøying av delvis stive føtter :p
Qlio sa for siden:
Æsj, i dag gir denne tråden meg dårlig samvittighet! Men dere andre er supre, takk for motivasjon!
Victory sa for siden:
Fridagen endte med 1,5 time tur som føltes som en polferd og 1200 kalorier borte (eller utjevnet med helgens innntak :o).... STØL!
Planlegger i hodet mitt en skitur i kveld.. den sitter laangt inne, men det er vel da det er så ekstra godt etterpå om man gjennomfører. ;)
Og apropo, må huske og avmelde spinning.
nellie sa for siden:
Jeg har bestemt meg for at denne uka så skal jeg ikke tipp-toe rundt kroppen med dødsskrekk for å stresse den! Jeg skal stresse den som bare F!! Og skremme den til å slippe kiloene. Så jeg har gitt den beskjed om at jo høyere puls = jo bedre! Jo høyere puls, jo mer fettforbrenning.
BØ!!
Startet i dag med 1 time og 20 minutter på mølla. 20 minutter oppvarming også
intervaller 1 minutt på 3 minutter av.
5 x 9.0 km/t,
2 x 9.2 km/t,
2 x 9.5 km/t,
2 x 10 km/t og
et FSF (fort som banneord) Begynte vel på 12 km/t og endte opp på 11.3.
12 intervaller blir vel det. Også 9 minutter nedtrapping (for å nå 1 time og 20 minutter)
Klokka sier at makspulsen var 92%.. Men den var nok oppe i 95% for jeg kjente på terskelen på den siste der.. Klokka krangla veeeldig i dag... Gjennomsnittspuls på 75%.
Også avsluttet jeg med 20 rolige minutter på ellipsemaskin.
Gjennomsnittspuls 70%.
Tilsammen 978 kalorier forbrent hvorav 48% fett.
ToreH sa for siden:
Herlig nellie! Føles digg ikke sant? Bedre enn noe annet digg, nesten.
Du er jo råsprek jo!
Blir glad av å se slik vilje og innsats!
nellie sa for siden:
Hehe, ja jeg er så sprek at det nesten renner over:p
Nei altså. Det er ikke det at jeg er sprek, men jeg har en fantastisk treningspsyke! Den er jeg stolt over altså! Det er aldri noe "Neeei, dette klarer du ikke". Utrolig hvor uredd jeg er når det gjelder trening, for ellers i livet er jeg redd for det meste.:p
gamlebyen sa for siden:
Rygg og skuldre i dag, oppvarming med ellipse og tabata, kjernemusklatur med tabata. Pressa meg under styrkeprogrammet og avslutta med ellipse og tabata
VSB sa for siden:
Og så har jeg pådratt meg et eller annet virus igjen... Var i slalombakken i går og plutselig var det full stopp og seng/do i natt/dag. Men, slalom ble det i går og kjenner igjen at det hjelper med mer styrke, selv om beina ikke er helt enig med meg. Verker i foten et sted og tærne sklir for langt fram... Tror jeg sliter med strammingen av støvelen, men for hardt så nytter det i hvert fall ikke... Er vel egentlig mest for langrenn jeg da, men for ungenes og mannens del så er det jo greit å variere... Og så har jeg vært sykt støl etter fredagens ridetur! Bruker noen andre muskler når man tar bort stigbøyler ja...
28/1: 75 min ridetur
Chamomilla sa for siden:
Jeg tar ikke tiden og måler ingen makspuls altså. Men er såre fornøyd med å ha hatt telemarkskiene på beina tre ganger sist uke. To av de med feller under skia og tråkking opp i terrenget med nydelig skogstur ned mellom trærne. :p :D En tur i skiheis med eldste poden en av dagene. Ut i upreppa underlag når anledningen byr seg. Jeg er støl i hele kroppen, er gladere og har mer overskudd til ungene. Så å sette av tid til egen morro av og til er helt klart viktig og noe jeg har gjort minimalt siden barna begynte å poppe ut for snart elleve år siden.
Victory sa for siden:
40 min gå til jobb
66 min ski: 1000 kalorier forbrent, så klokka var oppe i 99% den ene bakken. Stakkar kroppen.... :)
40 min yoga melt down og litt strekking.
Totalt forbrent i dag: 1748!
nellie sa for siden:
Heiaaaa:heia:, men du bør nok justere makspulsen på klokka:p ingen kommer opp i 99%:p
Victory sa for siden:
Den er nok ikke helt stø nei, har bare lagt inn maxpulsen etter formel, ikke testa. :)
Heart rate max, 186. Men justering eller ei, ski er et helvetes slit for meg! Hehe....
Qlio sa for siden:
Hadde dere sett meg nå hadde dere blitt glade, for den auraen som omgir meg nå.... den må være helt RÅ! Det er en av de villeste spinningtimene jeg har vært på. Intervall bygd opp som en pyramide: 1 min - 2 min- 3 min- 4 min- 5 min- 4 min- STÅENDE PAUSE- 3 min (2 min stående)- STÅENDE PAUSE- 2-min (stående) - STÅENDE PAUSE- 1 min (stående) og fordi vi var så flinke så gikk vi rett fra stående til sittende i "dobbelt tempo". Det var bare helt konge, helt rått, jeg svetta fra ansiktet (skjer to ganger i året), jeg er egentlig skikkelig ekkelt svett men jeg er så tørst og svinaktig fornøyd med egen innsats.
Så mange flinke her, selv skigående mennesker, jeg bøyer meg i virtuelt støv (godt man ikke er allergisk) og ønsker alle en fortreffelig kveld i "ræstittusjonsboksa"!
nellie sa for siden:
Jaa, det er god trening for pulsen siden både armer og bein er i sving!:) Du kan legge til ca 5-10 slag, så har du sånn ca makspuls!:) Hvis ikke du er toppidrettsutøver da. Men det er du jo egentlig, når jeg tenker etter.:p
nellie sa for siden:
:heia:!!
Victory sa for siden:
Nå er jeg ikke helt med.. legge til 15 på hva?
186 var max i dag på skituren...
Toppidrettsutøver ja! Der har du meg!!! :D
Victory sa for siden:
Dyktiiiiiig! :D
Og jeg som lurte på åssen skia dine ble i dag? Om du traff med smøring og sånn...??? ;)
ToreH sa for siden:
30.jan:
Ikke treningslyst i det hele tatt i dag. Sykkelturen i går satt i beina og jeg visste det står hardkjør med over terskelintervall i dag. Det at jeg sovna i senga på en skikkelig cowboystrekk hjalp vel ikke akkurat på lysten heller....
Men på med godskoene, et par Adidas Adizero Tempo og kompresjonsbuksa fra Skins. Så følte man seg ihvertfall bedre. Beina ble bedre jo mer jeg løp også. Det er et godt tegn.
I dag stod det 6x1200m intervaller på programmet. De løpes slik: De første 1200m i sone 4 deretter direkte over på neste 1200m uten pause imellom, men da i sone 3 dvs i lavere fart. For meg så innebærer dette på nåværende tidspunkt 15 km/t og 12km/t. Slik fortsetter det så man i praksis løper kontinuerlig i 7200meter. Totalt ble økten på ca 10-11km inkl oppvarming og nedgåing.
Hele økten ble avsluttet med sideplanke og styrke. Nei, hadde ikke skjorte, og nei jeg er ikke eksibisjonist, ja jeg er varm og svett.
Forbanna sliten blei jeg iallefall.
Sånn Qliq, nå er det din tur til sideplanken litt! ;-)
Treningsfilen vedlagt:
ToreH sa for siden:
Kremt, kremt....du glemte en pitteliten øvelse.... :_plystre:
svingstangdeluxe sa for siden:
Fyrrig intervallspinn med 5 reale drag. Blir fortare og fortare restituert mellom draga ooooo fryd!! Det aller beste med å vere utrent er dei enormt gode resultata ein får (på relativt kort tid) når ein begynner igjen.
Har også trent etter utrekning på klokka når den var ny. Men når eg oppnådde 104% av max måtte noko gjerast. Fekk hjelp på treningsenteret mitt og no er det meir realistisk :)
Godfølelse på sofaen og klar for krim!!
nellie sa for siden:
Det står så mye forskjellig rundt omkring om makspuls, så jeg blir helt svimmel. Tenkte at å komme opp i 99% av makspuls var ganske usannsynlig. Men noen steder står det at det ikke er. Jajja, whatever internett - you suck. Ser på spinninga så er det ofte folk som er oppe i 105% av makspulsen sin. Det er imponerende!
Qlio sa for siden:
Jeg har personlig trener! :spent:
Sideplanke utført:
Qlio sa for siden:
Når du er rød i toppen, ikke klarer å snakke, knapt nok klarer å tenke og egentlig litt klar for å spy på naboen..... da er du veldig nær makspuls. :D
ToreH sa for siden:
Ja, da blir jeg også imponert. 105% i makspuls er jammen ikke verst må jeg si :D
Det mest unøyaktige målet på makspuls, nest etter gjetting, er å ta 220 minus alder. Men den der er i beste fall litt bedre enn å gjette da :rolleyes:
Løp en bakke til du spyr i 5 min, deretter løper du samme baken ca 3 ganger til og spyr enda mer. Siste gangen så måler du pulsen mellom spyklysene :D
Da har du sånn ca din makspuls ;)
ToreH sa for siden:
Jupp, helt korrekt, egentlig et veldig bra bilde på det.
Qliq, bra med planken, du har jo hatt kjempeprogresjon! Jeg er imponert, du har ei knalltøff spinningøkt i kroppen også nå. Tenk det, at det er mulig å få så mye trening ut av så kort tid!
Det var, som sagt meg :D for nokon år sidan... Kry som ein hane med ny klokke...
Qlio sa for siden:
Ingen var mer overrasket enn meg. Jeg holdt hånda over klokka og bestemte meg for at jeg skulle holde så lenge jeg klarte. Merker at jeg kan legge sperre på meg selv (nææ, klarer bare 30 sekunder jeg). Dødskult, gliser enda mer nå!
svingstangdeluxe; om det motiverer så tenker jeg det er greit. Viktigste er jo at man kommer seg opp av sofaen?
Victory sa for siden:
Jaggu! Jeg tar det med en klype salt jeg. :D Så lenge det bidrar til at jeg går til jobb og trener hver dag, teller jeg timer og kalorier med stor iver. Om det ikke er nøyaktige tall, er det jaffal bedre enn og daffe seg gjennom timene uten noen som helst kontroll.
Qlio sa for siden:
Yess! Det er ikke alle som reiser til Toppidrettssenteret, men jeg applauderer alle som reiser seg opp fra sofaen i denne tråden! Og jeg digger å se antall kcal forbrukt!
øh...skreiv i tidl innlegg at eg fekk orden på klokka, altså:o. Driv ikkje og rota med over 100% puls lenger (hvis eg oppfatta svaret ditt rett?
Er vel egentlig et bilde på kor ramlande galt det kan gå med "utrekningsmetoden" - eg er ingen gj.snittdame når det kjem til dette. Er av dei som dreg snittet opp.
Tok ein slags maxpuls-test i samarb med spinninsktruktør - den er rett nok for meg (spy-følelsen slår inn på rett tidspunkt i forhold til kva klokka seier) Det er nokon år sidan og lever fint med den pulsen eg har :)
For øvrig imponert over spinninga di!!! Gleda meg til eg kan makte noko slikt igjen!!!
Syns forresten at klokka er kjempemotiverande - ser framgang og kan "utligne" ev kaloriunderskudd :P men resultatet av treninga er jo stort sett det samme..
ToreH sa for siden:
Var FT60 du hadde? Har kjøpt slik til kona og i bursdagsgave.....hysj ikke si det til henne... :)
Lindemor sa for siden:
......siste dagen i denne måneden! Her var min liste som jeg skrev opp da jeg endelig kunne begynne å trene igjen etter å ha passet på husets sofa i en uke på grunn av sykdom:
2220/3000
Plan for resten av januar:
26.januar:
60 minutter stram opp puls
60 minutter yoga
27.januar:
60 minutter corebar
30 minutter styrke på vibrasjonsmaskin
30 minutter yoga
28.januar:
60 minutter zumba
30 minutter yoga
29.januar:
60 minutter sh`bam vs zumba
30 minutter styrke på vibrasjonsmaskin
30 minutter yoga
30.januar:
60 minutter zumba
30 minutter yoga
60 minutter corebar
31.januar:
30 minutter yoga
60 minutter zumba
60 minutter stram opp
60 minutter qigong
930 minutter på planen..... OG jeg kommer i mål! Jeg har ryddet plass for dagens treningsøkt (til tross for at jeg har bursdag - sånn i all beskjedenhet) og kommer i mål! :D
Det betyr at jeg i løpet av januar har lagt bak meg 3150 minutter med trening på 24 dager! Jeg klapper meg selv på skulderen og tar fatt på februar. :D
gamlebyen sa for siden:
Gratulerer med dagen! Og klapp på skulderen for vel gjennomført program
Ft 40 har eg - heldig kone du har og eg er ein rev til å holde på hemmeligheter (men har ikkje pokerfjes :))
nellie sa for siden:
Min er 204:p Og det er ganske langt i fra 220-alder, som ville gitt eeeeen-to-treeeeee... 194. Selvom 194 vel høres mer sannsynlig ut.. Men what can I say. Pulsen min er snål. Ille lav hvilepuls (til å være en fat girl) og SVOPP der oppe i evigheter uten å merke noe til det.
Victory sa for siden:
Hipp hipp for Lindemor! Gratulerer så mye med dagen! :D
nellie sa for siden:
Gratulerer så mye med dagen, hurrahurraaaa!!:D
Albatross sa for siden:
Denne tråden har gått meg hus forbi!! :eek:
Jeg meldte meg inn på sørlandets største treningsenter torsdag i forrige uke, allerede fått unna 3 økter og skal i bresjen igjen idag :cool:
Igår var det boksing og sykling på menyen, (hamsterhjulet var opptatt) idag blir det slynge og bodycombat, gruer meg litt allerede :p
Merker at jeg er i sykt dårlig form!! Og merker at det berømmelige vannet har satt seg i kroppen..... :rolleyes:
Qlio sa for siden:
Hurra for Lindemor med dagen men aller mest for alle gjennomførte økter! For bursdag hadde du jo hatt uansett, mens treningsøktene er gjennomførte (noen kanskje også bare på trass?). Superbra!
Albatrossen..... hva kan jeg si? Du tar virkelig tak og sparker avgårde! Pass nå bare på at du ikke går ut så hardt at du ikke gidder mer i mars?
Aner ikke hva jeg skal gjøre i dag? Men jeg har lyst til å finne på noe med ungene. Ake, kanskje? God trening å løpe OPP bakken etter heftig snøsprut?
smgj sa for siden:
Høh - max-puls etter 220-alder er bullshit. Jeg skulle ha hatt 182 i så fall, men 182 er ikke engang der jeg vurderer å spy på naboen. Det er "ja", "nei", "kanskje", "vet ikke"-tempoet for meg. Og hvilepulsen min er 70-72 uansett. Målte 194 som maks i fjor og tror vel faktisk jeg kunne klart å dra den 1-2 slag opp om det løp noen bak med pisk.
Lindemor: gratulerer!
Albatross sa for siden:
trener bare ca 3 ganger i uka i børjan:) ble 2 dager på rappen pga andre planer imorgen :) og synes 1 time er lite så derfor trener jeg litt mere :cool:
ToreH sa for siden:
Eller noen foran med en STOR Snickers (jeg er glad i snickers)
gamlebyen sa for siden:
Frityrstekt?
nellie sa for siden:
Ja-a. Da har jeg vært på intervallspinninga mi. Lada opp med ei banan.. Selvom jeg VET at det er for lite. Men det gikk greit da..
Gjennomsnittspuls 76% og makspuls 94%.
Måtte slite som fy for å få pulsen opp der, pga det manglende næringsinntaket. Men fikk det da til. Gulpa BCAA etter den siste intervallen, og da vet man vel at man har jobba hardt?:lol: Jillian hadde vært stolt!
Skulle gå 30 minutter på ellipse etter, men hadde så syyykt hold i siden. Så ble bare 10 minutter med gjennomsnittspuls 71%.
VSB sa for siden:
En tur på ca 1 mil i dag. Opp halve veien og ned tilbake mer eller mindre. Tilbakeveien vekslet jeg på og løp på de fleste flater (fikser ikke å løpe nedover og oppover blir raskt for tungt...) Skulle gjerne hatt ski i det flotte været, men med gårdsdagen friskt i minne ville jeg starte litt forsiktig og se an formen. Fornøyd med dagens innsats.
Inspirert av dere her inne har jeg vært og bestilt meg pulsklokke fra polar. Så ut til å ha greie omtaler i test, om enn ikke alverdens funksjoner...
www.klikk.no/helse/dinkropp/trim/article654204.ece Så var det den makspulsen, der har jeg ikke peiling, og å løpe til jeg spyr tviler jeg på at jeg klarer... Men kan jo gi en pekepinn da håper jeg. For min del blir det vel mye for moroskyll i begynnelsen.
27/1: 75 min ridetur
ToreH sa for siden:
Så flott da! En pulsklokke er motiverende og i tillegg så kan den hjelpe deg med å trene riktig også.
Du vil bli fornøyd med en slik sak.
Victory sa for siden:
Nå kommer du til og elske Jillian enda mer! Er helt RÅTT hvor mye man forbrenner på de øktene! Mye mer enn jeg noen gang har fått på treningsenter timer. :) (unntatt spinning da)
Albatross sa for siden:
Da er combat timen unnagjort, kommer til å kjenne dette imorgen ja :lol:
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.