Dette blir min tredje omgang med Ketolyse. Jeg har tjuvstarta litt, har holdt på i ca 3 uker. Men i løpet av de tre ukene har jeg ikke gått ned mer enn 1 kilo, så egentlig kan jeg fint late som jeg begynner 1.oktober. Jeg har funnet ut at jeg har gått ned minimalt fordi jeg har drukket pepsi max hver dag. Nå er det slutt med det:(
Er det flere der ute som skal starte 1.oktober eller som også har tjuvstarta og vil begynne på "ordentlig" sammen? Jeg trenger alle råd og tips jeg kan få..og kanskje jeg t.o.m kan gi bort noen tips :)
Slenger meg på denne jeg. Startet i går, og det er andre gang jeg starter med dette. Forrige gang, for et par år siden, så gikk jeg ned 8 kilo. Har rundt 10 kilo jeg skulle vært kvitt. Men, er veldig bekymret for hvordan dette skal gå... Trener mye, og forrige gang vet jeg at jeg fikk problemer med det, spesielt trening med høy intensitet.
Så, om noen har noen gode tips for hvordan en effektivt kan trene på lavkarbo, så blir jeg veldig glad..:)
Slenger meg på tildels jeg også, selv om jeg spiser lavkarbo til vanlig så spiser jeg veeeeldig lite mat for tida og trenger en BOOST! Er sågodt som avvent pepsi-max (skyver flaske litt unna synsvidde) ;)
hovann: Det er ikke akkurat anbefalt å drikke pepsi max (eller annen form for light-brus) på kuren. Det er eneste forskjellen jeg gjør nå fra jeg gikk på den forrige gang. Forrige gang gikk jeg ned masse de første ukene. Derfor har jeg konkludert at det er Pepsi Max'en sin skyld :)
peder5: Velkommen skal du være..vi får prøve å gi hverandre råd. Eneste trening jeg utfører, er å sykle frem/tilbake til jobb hver dag. Det utgjør ca 30-40 minutter sykling iallefall 5 ganger i uka, jeg er fornøyd med det. :)
Nerthus: Yes, velkommen ! Dette skal vi klare vettu :)
Hei, slenger meg med her jeg ;)
Jeg har også tjuvstartet litt i ca 3 uker og gått ned 5 kg :cool: så er veldig godt fornøyd med det. Men veien er fortsatt lang.
Men alt av søtsug ol er borte :heia:
Gleder meg til å dele god og onde ;) dager med dere!
Jeg vil gjerne være med - er helt fersk med lavkarbo, begynte forrige uke - og er i ketolyse nå. Ønsker i tillegg å kutte ut pepsi-max (totalt avhengig). Har maaaange kilo å gå ned, men har et 9kg mål i første omgang:)
Velkommen skal dere være :) Hvilken dag er deres veiedag? Er kanskje mandager best? Hadde vært gøy om vi hadde samme veiedag og da kan man jo på en måte konkurrere litt :) Eller ble det teit? :confused:
Ja, mitt søtsug er helt borte og pepsi max boksene fra sverige står iskalde i kjøleskapet...må innrømme at de frister litt, men jeg klarer fint å holde meg unna :) Jeg gleder meg skikkelig til å komme ordentlig i gang. Akkurat nå lager jeg ostelasagne..for dere som ikke har prøvd den, PRØV! Den er FANTASTISK!!:p
Jeg har prøvd ostelasagnen. Den er kjempegod. Jeg har som deg tjuvstaret for snart to uker siden. Har veiedag på mandag. Mandag som var hadde jeg bare gått ned en halv kilo, men jeg var på byen i helgen da. Det er jeg bare noen få ganger i året, så jeg ville ikke avlyse selv om jeg ikke burde gjort det. Veiedag til mandag så da får vi se. Smugveier, og vekten raser ikke akkurat nedover... Men søtsuget er borte:)
Håper på å gå ned ti kilo til jul da, men det er kanskje lite realistisk.... Heier på alle sammen. Det hadde vært gøy med ett innlegg som ble oppdatert med vektnedgang eller noe så det kom samlet. Vanskelig å følge med når det spres så.... eller hva sier du?
Jeg tror du lett kommer til å komme til å gå ned 10 kilo om du følger kuren :) Jeg er enig med hva du sier om samlet veietråd..hvordan får man det til? Bare oppretter en veietråd som man kun skriver om vekten? :)
Hei dere.
Jeg startet med lavkarbokost for 2,5 uker siden. Målet er ned 8 kg før jul. Har ikke gått ned noe enda, men gir ikke opp av den grunn. Blir jo så motivert av å lese på disse sidene, og får masse gode råd. Sliter også med å kutte Pepsi Max, samt å få i seg nok vann, men jobber med saken.
Jeg er med på veiedag mandager :)
Slenger meg på 1 oktober :)
Jeg har spist lavkarbo siden april i fjor, så det er en stund nå, men sliter fremdeles med søtsug. Er en skikkelig sjokoholiker! Klarer å holde det i sjakk med mørk sjokolade innimellom, men overdriver jeg blir det fort flere Atkinsbarer og slikt i tillegg. Ikke bra med for mye og jeg har lyst til å få kontroll over suget igjen, for nå i sommer har det rett og slett glidd helt ut...
Melusine: Min erfaring som "søtsuger" (haha) er at hvis jeg spiser noe søtt, så trigger det hungeren for mer søtt. Min konklusjon har da blitt at jeg holder meg helt unna. Får jeg lyst på noe, så koker jeg meg te eller går meg en tur. Gjør noe som kanskje kan få vekk suget..for det pleier å forsvinner etter en liten stund.
junana: hei. pepsi max er knallgodt og skjønner at du sliter med å kutte det ut. Prøv å hold deg unna en hel uke og se om du går ned noe. Hvis du har gått ned, så er det mest sannsynlig pepsi max'en. Trist, men sant.
Du er foran meg, men ikke mye. Jeg har 5 kilo mer enn deg. Vi skal begge ned til 65 kilo. Dette kan bli spennende. Kjenner at det vekker konkurransemennesket i meg :p
Er det plass til en til? Jeg har tyvstartet jeg også, men har foreløpig ikke gått ned så mye. Regner med at det skyldes div nybegynnerfeil ettersom jeg ikke har gjort dette før.
Første delmål er å komme ned på vekta jeg hadde da jeg ble gravid i juni i fjor. Dit er det 6,7 kg.
Lett og lett, ja det er godt du har troen på meg ;) Men liker og ha mål som er oppnåelige da:)
Er ikke helt sikker på hvordan man samler alle vektmållinger. Men det er kanskje greiest å lage en ny tråd der alle bare kan lage ett innlegg som kan endres etterhvert som kiloene forsvinner i rasende fart:)
Wow :D Du har helt rett, dette blir nok spennende. Tror det kan virke som ekstra motivasjon om noe nei-mat skulle friste :p Masse lykke til til deg! Dette skal vi nok klare begge to :ja:
Jeg er med folkens!
Vært frem og tilbake på lavkarbo. Var på ketolyse for en stund tilbake, og gikk ned over 10 kilo. Enda masse igjen. Men dette skal gå bra!! =) =)
Hiver meg med her jeg og :)
Begynte forrige mandag og hadde første veiedag i mandags og gikk da ned 2,2 kg.
Har begynt et par ganger før uten det store hell men har nu satt foten ned og bestemt meg at nok for være nok, nu skal vekten ned :)
Jepp! Enig med du :) NÅ skal vekten ned! Tenk å shoppe klær til våren i størrelse 38. ho ho . Det hadde vært deilig :) Men da må garderoben byttes helt ut. Blir dyrt :D
jeg skal på besøk til mine foreldre i helgen, så blir nok ikke så aktiv her inne. Dere får ha en flott helg og holde dere i ketose. Gleder meg til veiedag på mandag :)
Her vil jeg også gjerne være med... Litt konkuranse funker bra for meg. Har forsøkt to ganger tidl. men gått de grader i karbofella og gått opp igjen og litt til :(
Ja, jeg har merket meg at suget etter søtt blir trigget etter at jeg har spist noe søtt og det kan vare lenge så det beste er å unngå det helt. Te drikker jeg mye av og vann med sitron oppi, og en tur høres ut som en god idé :)
Hei! Nå er det lenge siden jeg har skrevet noe selv her, var vel ikke så redd for å delta da jeg startet for 1 1/2 år siden. Da gikk det bra i over et halvt år, jeg gikk ned mye og søtsuget ble raskt borte. Men det snudde!:( Og overvekten og søtsuget er der igjen. Har prøvd og prøvd uten å klare å holde på lavkarbokosten. Men blir med dere nå jeg også. For gi opp vil jeg ikke!!!! Kan si at jeg har klart å trene stort sett hele tiden.:)
Heisann.
Etter å ha vært "på igjen" i et par uker, drista jeg meg på vekta i dag.
99,9 kilo.
Phew.
Litt for nært den magiske "0,1 tonn-grensa" etter min smak. Så hvis jeg kan slenge meg med dere 1. oktober-startere, hadde det vært veldig ok.
Trenger visst all den hjelp, motivasjon og støtte som er mulig.
:)
MarLok velkommen til deg og :) Kjenner den lukten alt for godt jeg og men nu skal vi endre på det ilag alle herinne :)
Kjenner jeg gruer meg litt for veiedagen imorgen, tror ikke jeg har gått ned noe særs desverre det på trods av at jeg har vært veldig flink og ikke sporet av.
Men kor masse spiser dere andre for dagen? Jeg har mistet matlysten og er sjeldent sulten med ofte tørst så drikker veldig masse men lite mat, så litt redd det kan ødelegge for meg. Skal man tvinge i seg mat eller skal jeg kun spise når jeg er sulten?
Ellers syns jeg det er toppers med denne "klubben" så motivasjonen holdes oppe :)
Hei - kan jeg bli med?
Jeg startet opp igjen, etter mange måneder opphold, for en uke siden. Har min første veiedag i morgen, så jeg er veldig spent! Spiser rundt 15 - 25 g karbo pr dag.
Etter en uke ser jeg at huden i ansiktet begynner å bli fin igjen, uten kviser, så det gleder meg veldig!
Yes! Jeg går da nedover. 88.2 kg viste vekta i dag. Da har jeg gått ned 2.2 kg totalt. Det er litt frustrerende for jeg har vært i ketose hele tiden. Men men, en får bare holde ut; det går jo trossalt nedover :)
Hvordan har det gått med dere andre på vekta i dag?
Min vekt viste 99,3 kg. Så jeg er godt tilfreds med min startuke. Kan vel ikke forvente 2 kg nedgang hver uke. Nå er jeg i hvert fall under hundre igjen!
Hei dere. Så flinke dere er som går ned i vekt. Her er det motsatt. Jeg startet med lavkarbokost og har fulgt ukesplanene til Sofie H. men har gått opp 0,2 kg siden jeg startet for 3 uker siden. Er så fortvila, men nå skal jeg begunne å bruke diett.no og se om jeg finner ut hva jeg gjør feil. Tror kanskje jeg spiser for mye bær. Så da er det ny uke og forhåpentligvis noen gram ned til neste mandag :(
Hvordan lager man en sånn sak dere har nederst som viser BMI?
Hallo
Kan jeg slenge meg med her ? Det er andre gang jeg skal i gang med Lavkarbo, sist var for 2 år siden. se Journal
"Viktor4u fra kjukkas til kjekkas"
Jeg starter i dag, dvs 3 oktober. Målsetning er ned 15 - 20 kg, dvs fra 103
Som "Peder" så trener jeg en del på sykkel, og er spent på Lavkarbo og trening.
Hej :)
Kan jeg nå at være med??? Har ikke så mange kg jeg skal ned med efterhånden er der kommet 10kg listende:eek: - vil gerne have byttet fedtet ud med muskler, så måske er det ikke helt 10 kg på vægten, men nok mere et par tøjstørrelser ;)Så nu er det nok og jeg vil være sund, men jeg kan ikke gøre det alene og tænker at hos jer kan jeg blive inspireret og motiveret.
Fordi lightbrus påvirker blodsukkeret, noe som gjør at kroppen produserer inusulin, som igjen gjør at kroppen lagrer fett:) Derfor er det lurest å holde seg mest mulig unna søtstoffer, iallefall noen av typene. Aspartam er vel det som brukes i lightbrus, og iflg min svigermor med diabetes, må hun sette insulin hvis hun drikker lightbrus.
Jeg vil forresten også være med her, jeg har falt utpå i noen uker nå! Og det blir nok ikke bedre i dag, lillemor har bursdag og jeg har sjokoladekake og gulrotkake i kjøleskapet! Men i MORGEN, daaa!!! Skal på to jenteturer denne mnd, og har 3 kilo som skulle vært borte innen 14 okt!
Hei :)
Er det plass til meg også her inne? jeg begynte på fredag. Gikk på keto i 2,5 mnd fra april til midten av juli å mistet 8 kg. Tok en pause men har aldri fått startet opp igjen..har levd på høykarbo å lagt på meg igjen ca 4,5 av de jeg mistet.
MEN...nå er det en ny start,og denne gangen skal det fullføres!!!! Er veldig overrasket ,jeg må ha utrolig mye vann i kroppen..har siden fredag mistet 1,4 kg(såvidt 3 døgn)...så jeg håper bare ting fortsetter i denne retningen :)
Blir godt å ha litt støtte her inne :D
Var i bursdagsselskap i går, og huff, det gikk ikke så bra. Jeg kjenner at det er sånne sosiale samlinger som blir verst for meg, visste ikke helt hva jeg skulle gjøre når alle venninnene stilte seg i kø for å ta kaker og sånt. Endte til slutt opp med at jeg åt en cupcake, ikke fordi jeg hadde noe særlig lyst på, men fordi jeg følte jeg måtte på en måte. Hadde kjempedårlig samvittighet etterpå, uka før hadde jo gått superbra :( Men det var ekstra stas å se at vekta viste -1 kg i dag da :D Og neste gang skal jeg nok holde meg unna!
Uhh skuffa :(
Ingen vektnedgang på meg denne uken men ikke opp heller, så får vente i spenning til neste mandag.
Men målebåndet ca -2,5 cm denne uken så litt positivt :)
Heisann alle sammen! Ned 0,8kg her - kunne nok vært litt mer, hvis det ikke var for ei lita fullekule på lørdag:o Men, men....har ikke fått målt cm ennå, gjør det senere i kveld.
Lykke til med veiedag, alle sammen - og velkommen til alle nye:)
Neida, er inne i dag 2, og har ikke kommet helt i siget, mye å tenke på, forberede alle måltidene i god tid, da man ikke kan bare kjøpe seg en frokost på bensinstasjon og lunch i kantina.
Spent på sykkeltreningen i dag, hvordan kroppen vil reagere, skal sykle ca 2 timer, med lav intenistet, dette er vist oxo veldig bra for fettforbrenning :)
Tenker du på sånn ticker? gå inn på tickerfactory.com, så tar du det derfra. :) Du kopierer så den koden som er øverst inn i signaturfeltet under innstillingene :) Oi, dette var ikke enkelt forklart :p
Jeg er litt frustert i dag. Jeg har tenkt mye over hvorfor jeg ikke går ned mer enn det jeg har gjort. Jeg skjønner absolutt ikke hva jeg gjør galt! Sist jeg gikk på kuren gikk jeg ned 1-2 kilo i uka og nå har jeg brukt en mnd på å gå ned 2.2 kg. Jeg har kutta ut Pepsi Max og drikker kun vann og kaffe. Jeg får karboinntak i form av grønnsaker og ellers spiser jeg kjøtt og fettrik-karbofri mat. Jeg går mye i jobben, ettersom jeg jobber i hjemmesykepleien. Så har regnet med at dette holder for daglig mosjon. Og uansett, mosjon utførte jeg ikke sist heller, men gikk ned flott. Er det noen som har tips til hva jeg kan gjøre feil? Jeg skjønner ikke stort. Jeg føler meg mye mindre oppblåst og føler at klærna har blitt litt løsere. Så det kan jo hende jeg har krympet i cm, men har ikke målt meg. :s
Jeg gikk på vekta i dag, ikke gått ned et eneste gram
Ja ja, satser på at det går bedre neste uke. Nå er jeg tilbake igjen i jobb etter å ha vært hjemm i svangerskapspermisjon, og det er MYE lettere å unngå både cola zero og småspising mellom måltidene når man ikke tusler rundt hjemme :o
Til Tonjis: Du skriver at du hat kutta lettbrusen og drikker bare kaffe og vann: I boka til Torkil står det litt om kaffe: "Kaffe inneholder 0,4 milligram karbohydrater per 100 gram kaffe. Er du stordrikker, kan det bli en del karbohydrater per dag. Begrens inntaket eller drikk te."
Etter egen erfaring skal det mye kaffe til før det blir for mye (jeg defineres nok i gruppa "stordrikker"), men vi er jo ulike. Og hvis du drikker mer kaffe etter å ha kutta ut brusen, kan det jo hende det gjør utslag?
Ikke vet jeg.
Sjøl prøver jeg å bytte ut kaffen med ingefær- eller lakriste fra helsekosten. De er nydelige! Selv om ingen får røre morrakaffen min...
Takk for svaret..:) Jeg drikker nok ikke så mye kaffe. Jeg drikker maks 4 kopper hver dag og noen dager drikker jeg ikke noe kaffe. ÆSJ! Dette går ikke som planlagt. Men, jeg skal ikke gi meg! Ser det er flere som sliter med vektnedgang, men vi skal jo klare dette sammen :)
Hei hei alle sammen er det plass til en liten kropp til:D
Jeg startet mandag 3. okt.
Jeg skal prøve å holde meg innenfor 10-15 kh
Hvor mye ligger dere andre på?
Gleder meg til å følge alle, kjempe spennende:)
Hei igjen og god morgen. Takk for svar ang. Ticker. Jeg har nå opprettet en, men får den ikke inn her....
Men, en annen ting, jeg har lurkjikka litt på vekta - og endelig ser det ut som det skjer noe her :) Mandag veide jeg 77.2 (da jeg starta den 11.sept. veide jeg 77...), men i dag er den 76,7, dvs. 0,5 kg på to dager...!!! Nå ble jeg virkelig motivert.
Det jeg har gjort er å følge rådene her inne om å drikke mer vann (har en sånn 0,7l flaske på jobben som jeg fyller opp tre ganger om dagen, + drikker vann til middag). Har ikke klart å kutte Pepsi Max, men drikker ikke riktig så mye som de tre første ukene.
Har i tillegg begynt å bruke diett.no, og etter tre dager ser jeg at jeg ligger på ca 6g karber per dag, men har holdt meg helt unna mørk sjokolade og bær. Spiste en del av det de første tre ukene.
Men ser at jeg får i meg litt lite Zink. Må kanskje kjøpe det i dag
Stå på dere andre, ingenting er bedre enn når endringene i kosten begynner å vises på vekta (iallefall når en har holdt på i over tre uker uten noen endring). Etter hvert vil det forhåpentligvis vises på klærne også :)
Blir gjerne med her jeg også, hvis det er greit.
Trenger litt motivasjon og drahjelp kjenner jeg. Begynte egentlig for ca. 5 uker siden, men har bare gått ned 1,2 kg (den første uken). Dette er min 2 gang på ketolyse kuren (gikk ned 10 kg for et par år siden før jeg ble gravid).
Regnet vel egentlig med at det skulle gå saktere denne gangen, men ikke såååå sakte :)
Vet om noen ting som jeg kan forandre på, så skal prøve på det nå.
Jeg må bla. begynne å skrive ned det jeg spiser og gjøre et tappert forsøk på å kutte ut cola zero + extra tyggegummi...
Jeg er også på dag 5 med 30 days shred (treningsprogram på dvd)
Velkommen skal du være :) Jeg er i samme situasjon som deg, bortsett fra graviditeten :) Jeg gikk ned raskt i fjor og nå har jeg prøvd igjen, men det går saaaakte! Ganske så frustrerende! :(
Jeg har kutta helt ut light brus og tyggis+halspastiller rører jeg ikke. Sorbitol og så og si alt som slutter på -ol, omgjøres til karbohydrater i kroppen og det er ikke bra.
sitter her med en 1/2 l cola zero, men det skal bli min (forhåpentligvis) siste.
forrige gang var jeg flink og holdt meg helt unna tyggis ol. så skal nok klare det denne gangen også :)
De har veldig mange gode smaker på apoteket av Fribol, sukkerfri drops, så jeg får ta meg en tur innom der etterpå.
"Du holder ikke på å gi opp?" Svar: Å, nei, gir ikke opp nå som det endelig har begynt å skje ting. Gleder meg bare til fortsettelsen, men skal på fest på lørdag, så da blir det Liteøl og bacongull :) I dag bakte jeg lavkarboscones som jeg har med meg om det skulle dukke opp fristelser litt her og der. Greit å ha med seg noe i veska som en kan spise i "nøden"....
Ang. snacks i nøden. Dette her er nydelige baconfrittata'er. De kan enkelt lages i muffinsformer. De kan fryses også :)
Dette trenger du:
( Ca. 18 stk. )
10 egg
1 dl kremfløte
200 g revet hvitost
100 g avrent cottage cheese
2 pakker bacon
2 never finhakket bladpersille
Slik gjør du:
Pisk eggene med en gaffel og rør inn fløte, revet ost og avrent cottage cheese. Klipp eller strimle baconskivene i små biter, stek dem sprø og avkjøl. Bland baconbitene og finhakket bladpersille i eggerøren.
Sett muffinsformer på et stekebrett, og fordel røren i formene. Stek midt i ovnen på 175 grader i ca. 20 minutter. Skru opp temperaturen til 225 grader de siste 3 minuttene, og la dem steke til de får en fin farge.
Jaja - røynet på den smellen i helgen, ødela 3 dager med den. Men men .... jeg har det ikke travelt, og det går jevnt over den rette veien. Sitter faktisk med et lite glass pepsi max i dag - er nesten heeelt avvent, og det er herlig - men i kveld ble det ekstrakosen etter jobb siden vinen ikke er så veldig aktuell lenger:o
Min 3. dag har gått fint:)
Ser det er noen som står stille på vekten,,vi får bare tenke att det tok lang tid å legge på oss, ivertfall alle kiloene jeg har klart;)
Jeg prøver å tenke på att dette skal være en livstilsendring men vet att når min vekt heller ikke vil videre ned blir vel jeg også frustrert:eek:
Stå på alle sammen dette klarer vi. Sammen er vi sterke:cool:
I dag er det "stix" teste dag og jeg er spent på resultatet :)
På tirsdag kveld ( 4.10 ) var jeg ute å trente i ca 1 1/2 time, og det gikk greit, ikke noe svimmelhet el lignende.
Sliter med å komme under 20 Karbs om dagen, og det er små ting som velter målsetningen, var så happy og fant Møllerens "lavkarbo" brød i butikken, tenkte ikke, bare kjøpte, bakte og spiste. MEN det er vel nesten frekt å kalle det lavkarbo med 12,9g Karbs/100g. dvs ca 6 karbs pr skive ( Mine skiver hverfall, veide dem) dvs 1/4 av dagsrasjonen på 1 skive. Så nå er det å lete etter oppskrifter på "real" lavkarbo brød. Tips mottas med takk
I dag er det fotoshoot dag, for å få tatt "Før" bilder, ikke spesielt motiverende men, kansje nødvendig.
Ligger rett ut med prolaps og innser at vekten og dårlig form er årsaken til dette. Sliter også med kraftig snorking som jeg (og kona..) håper forsvinner med vekta! Har lest om ketolysekuren og bestiller oppstartspakka nå. Skal ned 20 kg så jeg slenger meg på her jeg også!
Jeg spiser for mye til å gå ned, tror jeg, vekta har i hvert fall ikke forandret seg denne uka (jaddajadda, jeg vet det er teit!). Men kontroll er fint.
Som erfaren prolaps-pasient (operert to ganger), kan jeg fortelle deg at vekt og dårlig form ikke nødvendigvis er årsak til prolaps. Slanke aktive mennesker får også prolaps. Kirurgen som opererte meg (begge ganger) sa at det er nesten umulig og unngå å få prolaps om man er disponert for det. Dette fordi jeg ønsker at du skal slutte å ha så dårlig samvittighet og tro at du selv "har gjort deg syk".
Uansett, er du nå inaktiv og sliter med mye smerter, kan ketolyse/lavkarbo være en fin måte og få redusert vekten på. Vær klar over at om du bruker en del smertestillende - eller ikke - kan det være at kroppen ikke er så interessert i å forbrenne redusere vekten så kjapt når den holder på å "reparere" seg selv. Sånn er vi bare laget :)
Jeg spiste ekstremt lite i perioden før siste operasjon fordi jeg spiste mye smertestillende, men anbefaler ingen og slanke seg 1 kg i uka på to brødskiver om dagen... så prøv og spis godt, spis evt mindre måltid flere ganger hvis du ikke klarer og spise så mye i gangen.
Som overvektig og med mye snorking, er det helt klart bra at man ser at om vekta reduseres, blir livet generelt lettere. Lavkarbo er for mange en mye "enklere" måte å gjøre det på enn å sulte seg ned i vekt med feks Grete Roede eller vektklubb.no.
Ønsker deg så mye lykke til, bruk forumet om du har spørsmål, evt lag deg din egen journal hvor du noterer litt ned hva du spiser, hva du liker, hva du lurer på osv :)
Håper du finner en løsning på prolapsproblemet, unner ingen slike smerter og plager!
"Vanlig" brød har 12g kh pr skive, så du har jo faktisk halvert inntaket ved å spise Møllerens :)
Anbefaler Karins "mitt aller beste brød" som du finner oppskrift på her inne, 1-2 g kh pr skive bare, og det smaker veldig godt og man blir veldig mett!
Du må kopiere koden i feltet hvor det står noe på B b.. :D husker ikke helt .. Så går du inn på kontoinnstillinger og under "signatur" et el. så kopierer du den koden inn :)
Har registrert "inntaket" på diett.no og bestillt oppstartspakka. Leser mye her på forumet og lærer mye, men gleder meg til jeg får pakka med fler tips på et sted uten å måtte trykke på pc'n hele tiden..
Tok et nytt steg idag når jeg fikk kommet meg til butikken - leste innholdsfortegnelsen på alt jeg kjøpte for første gang i livet... nå er jeg igang:)
Haha, velkommen til lavkarbolivet! Man bruker vel lang tid i butikken de første ukene, tror det var photobscura som kommenterte at personalet begynte og se rart på henne som bare "hang" rundt hyllene hehe :)
Haha, velkommen til lavkarbolivet! Man bruker vel lang tid i butikken de første ukene, tror det var photobscura som kommenterte at personalet begynte og se rart på henne som bare "hang" rundt hyllene hehe :)
Nærbutikk rett over veien så de får bare venne seg til det..
Jeg må innrømme at jeg synes de tickerne og signaturene og alt er ganske visuelt forstyrrende, særlig når mange i tillegg liker å leke seg med fonter og farger og baluba. Klarer nesten ikke lese hva dere skriver for bare trær. Men man må vel ta skikken der man kommer.
Eller du kan skru av visningen av den. Under kontrollpanel og endre valg finner du en boks det står "vis signaturer" ;)
Jeg syntes en liten signatur er ok, men syntes kanskje man burde laget en maxgrense for hvor store de kan være.
Jeg sliter med å få i meg nok vann i løpet av dagen. Vannflaska står pent parkert ved siden av PC'en på jobb, men i stedet for blir det til at jeg drikker av kaffekoppen :o Farris drikker jeg en god del av, men jeg kan jo ikke bruke penger på flere liter Farris om dagen. Har lurt litt på sånn kullsyremaskin. Da kan jeg bruke springvann med en bitteliten dæsj sitron i. Noen som har erfaringer med en sånn maskin?
Har lurt litt på sånn kullsyremaskin. Da kan jeg bruke springvann med en bitteliten dæsj sitron i. Noen som har erfaringer med en sånn maskin?[/quote]
Jeg har ønsket meg det i bursdagsgave! En venninne av meg sier det er helt genialt, er man lei av vanlig springvann kan man spare mye penger på en slik kullsyremaskin, og venninna mi bruker den hver dag (og det kommer jeg til å gjøre også når jeg får den i hus - hvis jeg får da... det gjenstår og se ;) )
Som oktoberstarter er jeg helt ketose i hodet, og bruker masse tid her inne på forumet. Det er helt genialt!
Men har lyst til å dele en aldri så liten solskinnshistorie: Var på helsekosten i dag for å kjøpe Johannesbrødkjernemel. Men jeg fikk mer enn jeg ba om: Innehaveren geleida meg stolt til en liten haug helt nyannkomne lavkarbovarer - deriblant en hel stabel bakemiks.
Vi snakker sjokoladekake (5,4 per 100 gram ferdig kake), pizzabunn (4,12 per 100 g ferdig pizza) og brød (1,9 per 100 gram ferdig brød!). Nå skal det sies at jeg ikke har bakt & testa ennå, men innehaveren gikk god for to av tre. Hun hadde til og med skaffa lavkarbopasta, men der var karboinneholdet litt for høyt for ketolyse (litt over 9 g).
Dette er muligens helt normalt for byfolket, men jeg bor på bøgda (Oppdal), og her er kanskje ikke utvalget helt som i byene. Så: Joy! :)
Først nå ser jeg at denne tråden ligger i ketoselysekur-underforumet, jeg har jo egentlig litt fordommer mot ketolyse og sånn. Og sikter meg inn mot 30-35 g kh, vet ikke om man vanligvis havner i ketose av det? Uansett, jeg har ofte fått en sånn metallsmak i munnen etter å ha spist et stykke ost de siste kveldene. Jeg har tenkt at det bare er en litt sånn ekkel osteettersmak, men luer på om det egentlig er et ketosesignal?
www.lavkarbohuset.no/index.php .. Sjekk det også ut, jeg har blant annet bestilt pasta, pizzabunn og brød derfra :) smaker ganske ålreit og laaavt i karbs :) Hva slags bakemiks var det snakk om? Sjokoladebakemiks hvor man bare kunne tilsette noe?
Jeg får også sånn ettersmak av ost. Tviler på at det er et tegn på at man er i ketose :s Tror nok rundt 30 karbs om dagen er i meste laget til å være i ketose. :)
Hadde en hard treningstur i gåt ca 1t, startet litt dårlig men kom seg utover i økta, kan ha noe med LK å gjøre eller bare dårlig dagsform , satser på det siste.
Sliter med det kreative i matveien og det blir fort det samme omgjen og omgjen, og siden jeg nekter å spise Møllerens lavkarb brød så er det lite med brød nå, men til helgen skal jeg bake så jeg har hele uken, skal teste lolypop brød, samt no knekkebrødlignende saker, ikke sikker på hva.
Skikkelig nedtur med "stix" testing ikke no utslag, MEN jeg leste et sted at slike stix egentlig er ferskvare og ikke kan lagres over lang tid, og mine stix er fra 2009 forskjøket, så jeg klamrer meg til den teorien intil videre. Skal få fikset nye i dag, får vel tak på apotek ?
Har oxo fått fixa "før" bilder, og det er godt det er før, for jeg er ikke fornøyd med hvordan det så ut.. Egentlig en kjempe boost på motivasjonen, så dette skal jeg klare
Jeg må innrømme at denne gangen bruker jeg ikke noen av tablettene. Kanskje derfor jeg ikke går ned noe særlig?
Bruker dere krom, magnesium, vitaminer osv?
Jeg vil gjerne melde meg inn her - er en gammel ketolyse-bruker som falt av veien noen sted etter en 10 kilos vektminskning (har tidligere gått ned 20kg med roede-mat men gikk opp igjen) Har etter graviditet gått opp mange kilo - så her er det en del å ta av ;)
Totalt skal jeg vel gå ned 40 kg og håper jeg vil gå ned mesteparten med ketolyse, håper det vil hjelpe på min pcos och gør at vi kan begynne planere for enda et barn.
Begynte 1 okt med startvekt 101kg og idag veide jeg akkurat 2 kg mindre, 99kg och det føles kjempebra! Har gamle ketosestiks virker det som, de gir ihvertfall ikke utslag, men så lenge jeg går ned er jeg fornøyd :D
Grattis og velkommen :) Litt av en start :) Har tatt av rundt 2 kilo selv om jeg har vært i ketose i en mnd :( Blir spennende å se hvor mye du går ned neste uke. Kom gjerne med tips til hva du gjør som får deg til å gå ned :p
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.