Tunge Tonjis sa for siden:
Har du tatt en titt på Gerd sine oppskrifter? Der er det stor grad av kreativitet :D forum.lavkarbo.no/album.php?albumid=130 Der finner du middagene :) NAM!
Har du tatt en titt på Gerd sine oppskrifter? Der er det stor grad av kreativitet :D forum.lavkarbo.no/album.php?albumid=130 Der finner du middagene :) NAM!
bumbleroot sa for siden:
Har egentlig ikke et godt svar på det. Tenkte rett og slett ikke på det når jeg startet opp igjen. Jeg føler vel ikke at jeg mangler noe, men det er jo en grunn til at tablettene finnes, så regner med at jeg tar en tur på butikken i morgen :)
bumbleroot sa for siden:
Super start! lykke til videre
juli82 sa for siden:
Hei!!
Hive mæ på her æ å!!
Bynt på i går, det e mitt 4 forsøk på ketolysekur...
1 gang 8 kg på 3 uka, de to andre gangene helt fjasko :-(
(men drakk både pepsi max å fun light å gikk ned i vekt så æ grei sikkert ikke å hold mæ unna før det bli stopp i vektnedgangen... dåkk e kjempe flink som kutte ut det!!!)
Så no e det siste sjanse før æ gir opp :-(
Har sakt i fra te dæm på arbe så dæm bli ei go støtte å ha. Men sjokolade e min beste venn så håpe æ grei det no!!
Tenkt å ta multivitaminer, e det nok?? naboen min gikk ned 20 kg i fjord å ho tok kun det!!
Veiedag på mandag e greit ja!!!
Soti sa for siden:
Hei! Jeg vil også være med her! Har vært på kuren i nesten ei uke nå, og ser at det virker :p
jenta26 sa for siden:
Heisann, jeg vil også være med, men jeg kan ikke veie meg mye da jeg ikke har vekt hjemme nå, vet ikke om jeg bør kjøpe meg ny vekt eller hva liksom. jeg merker jeg fort kan bli veldig opphengt i vekta
juli82 sa for siden:
æ e helt ''væktgal''. går på vekta heile tia, drømme om at æ går på den osv så skjønne godt at du ikke vil ha vekt!! du kjenne jo virkninga læll
Knut ned til 90kg sa for siden:
Hei, lurer på om noen "erfarne" kan svare meg..
Har enda ikke fått tak i noen bok men lest mye her på forumet (ligger rett ut med prolaps så tid er det nok av..) og lurer på følgende:
Har idag vondt i hodet, noe som startet igår ettermiddag - og føler meg rett og slett fyllesyk uten å ha rørt en dråpe alkohol. Er kroppen på vei inn i ketose??
Har registrert alt jeg har spist på diett.no (genial side..) og lurer på om mine "verdier" er greie? Startet å registrere på onsdag, men begynnte å kutte karb på tirsdag.
Onsdag: 206g fett, 3,65g karb, 162g protein
Torsdag: 151g fett, 17,77 g karb, 129g protein
Fredag: 184g fett, 12,73g karb, 177g protein
Skal jeg ikke bry meg om kcal i det hele tatt, blir mange..??
Mange spm på en gang men håper på svar:)
Ennah79 sa for siden:
Heisann folkens!
Snart mandag, må bare gjennom helgen først:D Vekta går sakte men sikkert nedover. Ser at jeg ligger på ca 1 kg i uken - startet 20/9. Helt greit - det viktigste er at jeg har mye mer overskudd og ikke har migrene lenger. Vært i ketolyse så å si helt siden jeg startet. Det som irriterer meg grenseløst derimot, er at jeg har fått mensen igjen for første gang på 1 år:mad: Har hormonspiral, og håper virkelig dette her er kun et engangstilfelle - LIKER IKKE!!!!
Nelly sa for siden:
Kjenner meg igjen jeg også. Når jeg slanker meg veier jeg meg hele tiden. Når jeg ikke slanker meg, støver vekta ned...
Nelly sa for siden:
Men likevel er den vekta som kommer i morgen tidlig den jeg noterer, så er litt spent likevel. Så mellomveiingen er mer som en kontroll på at det jeg gjør er riktig. Kanskje etterhvert så kommer jeg til å veie meg mindre, når jeg er sikrere.....
Ennah79 sa for siden:
Hei Knut:)
Ganske ny jeg og, men jeg kjenner meg utrolig godt igjen i "fyllesjuk" beskrivelsen din - og for meg var det en klar indikasjon på at jeg var i ketose. Var helt for jævlig den første uken, men nå har jeg det helt fantastisk i ketose. Når det gjelder kcal så har jeg forstått av litteratur og her inne at så lenge vekta går nedover trenger du ikke telle. Lykke til med kostomlegging, og prolapsen:)
tuftemor sa for siden:
Oæææææææ i morgen er min første veie dag, kjempe spendt :)
Melusine sa for siden:
Disse høres fristende ut!
Men hvordan gjør man for å få avrent cottage cheese?
Jeg tok bare cottage cheese rett fra boksen jeg altså. Man kan eventuelt ta det i Torky og klemme ut vannet. Men tror det er unødvendig :D
junana sa for siden:
Veiedagen er her:
Vekt 03.10: 77,2
Vekt 10.10: 76,8
Mål: 68 kg
Har vært nede i 76,0 mot slutten av forrige uke, men har tatt en fest i helga....
Hvordan er det med dere andre?
Veiedag:
1/10 110kg
10/10 105,4kg
Ned 4,6kg:) Nå er jeg igang..
bumbleroot sa for siden:
Bare ned 300 gr, men er alikevel ganske fornøyd. Lørdag spiste jeg en stor bolle popcorn og sukkerfri sjokolade + masse cola zero (måtte jo drikke opp det jeg har hjemme før jeg kan slutte :p )
bumbleroot sa for siden:
Kjempebra :D
Ennah79 sa for siden:
Veiedag mandag
19.09.11: 129,7 - startvekt
26.09.11: 128 - (-1,7kg) 1,7 kg totalt
03.10.11: 127,2 (-0,8kg) 2,5 kg totalt
10.10.11: 125,4 (-1,8) 4,3 kg totalt
Syns egentlig det går litt treigt, men ser jo her at vektnedgangen er fin. Litt tålmodighet kanskje:)
Kjempeflott nedgang, Knut!
teleslynga sa for siden:
Er det her vi ramser opp?
tuftemor sa for siden:
Første uke unnagjort. Ble 3 kg. ned:)
Er kjempe fornøyd og føler jeg er i gang.
Gleder meg allerede til neste gang jeg skal på vekten:D
Mitt første delmål er å komme ned i 2 siffret:o Det skal bli deilig det:p
03.10.2011 106 kg (start vekt)
10.10.2011 103 kg
tuftemor sa for siden:
gratulere sååå masse med 2,2 kg ned. Flink har du vært :)
tuftemor sa for siden:
Gratulere ett supert resultat :) Stå på videre..
tuftemor sa for siden:
Flott flott, stå på videre nå er vi igang :)
tuftemor sa for siden:
300 g her og 300 g der blir fort kilo av :) Stå på videre, lykke til
avokado sa for siden:
Gratulerer alle sammen som har gått ned!! :-)
Jeg gikk ned 0,8 kg - hadde vel håpet på å runne 1 kg, men men, fornøyd bør jeg jo være bare det går riktig vei.
26.09 - 101,3 kg
03.10 - 99,3 kg (-2 kg)
10.10 - 98,5 kg (-0,8 kg)
Jeg veide meg visst ikke i dag :o Kommer sterkere igjen i morgen. (Tror uansett ikke jeg har gått ned no).
teleslynga sa for siden:
Kjempebra! Snart tosifra!
Dere er kjempeflinke hele gjengen. Alle har gått ned :) JIPPI :)
MarLok sa for siden:
Hei igjen; det var de samme bakemiksene de har inne på denne nettsida. Har ikke fått testa ennå, men gleder meg til å prøve. (Baking står relativt langt nede på lista mi for tida...)
:)
MarLok sa for siden:
Så gøy å lese om alle fine resultater! Grattis alle.
Da var dagen kommet (blir en uke og en dag, siden jeg begynte for alvor her inne sist søndag. Men nå er mandag dagen med stor D!)
Søndag 2. oktober: 99,9 kilo
Mandag 10. oktober: 96,8 kilo.
stolt
Viktor4u sa for siden:
Supert Knut, du tar meg snart igjen så kan vi kjempe oss ned til 90 sammen :)
Status er 3.10.2011 - 104.5 ( Jeg vet jeg skreiv 103, men det var 104,5 )
10.10.2011 - 102.5 Jippi ned 2 kg, det var mer en forventet
Kjedelige greier dette med prolaps, ikke stort man får gjort da, men ønsker deg god bedring.
Videre så har jeg fått fiksa Nannhas Knekkebrød, det er supert, sitter å mesker meg nå med knekkebrød med Castello Blue, supergodt.
På benken ligger det 2 stk Lollypop brød, skal ligge over natten, er skikkelig spent. Viste dere at hvis man legger linfrø i vann for lenge feks over natten blir de giftige ? Ikke jeg heller :), men skal vist være fakta, så jeg tok ingen sjanser, så jeg kasta 200 gr GIFT :)
Nå er det snart tirsdag igjen
tuftemor sa for siden:
:heia::heia: dette går fint...
Ikke mye å skryte av, men alt er bedre enn ingenting. -300 g ned :s
Neste uke blir det tur til Trondheim, så da regner jeg med at vektreduksjonen heller ikke blir noe å skryte av. Men, gir ikke opp :)
Luggetuppen sa for siden:
Denne uka står jeg i hvert fall ikke stille. 0,6 kg ned :D
Syntes det går saaaaakte, men ikke pokker om jeg har tenkt til å gi opp enda. Selv som GBP-operert har jeg slitt med et enormt søtsug, men det er i ferd med å slippe taket.
Nelly sa for siden:
0,6 ned. Hadde virkelig forhåpninger om MYE mere. Veide en kilo mindre på alle snikveiingene mine i forkant også pluttselig opp en kilo på mandag. Så det var skuffende. Startet uka med trening da i hvert fall. Og 0,6 ned er i hvert fall riktig vei, er ikke det. Men litt surt når jeg følte jeg lå ann til mere....
Ennah79 sa for siden:
Kjenner igjen den følelsen, Nelly - men 0,6 er jo kjempebra!!! Tror jeg skal slutte med alle snikveiingene for å redusere stresset for meg selv, og unngå sånne skuffelser, vil du være med?
MrSil sa for siden:
Hei!
Vil gjerne slenge meg på her jeg også, om ikke innmeldingsfristen har gått ut? :)
Startet mandag forrige uke, 03.10.2011.
125,5 - mandag 03.10.2011
120,8 - tirsdag 11.10.2011 (Skulle egentlig hatt veiedag igår, men tiden gikk og jeg fikk ikke tak i nok i forbifarten!)
Er forsåvidt første gang jeg prøver meg på noen slags form for lavkarbo diett, så dette blir spennende! :)
tuftemor sa for siden:
Velkommen mrSil
Du er jo allerede godt i gang:)
Ønsker deg fortsatt lykke til vi er jo i omtrent samme gruppe:)
jeg også startet 03.10.11
Det er første gangen for meg også, blir spennende men lover bra:D
Soti sa for siden:
I går var veiedag, ja! Glemte helt ut å dele (de kjekke) resultatene med dere. Startet sist mandag på kuren, er kjempefascinert av at det er mulig å suse så fort ned i vekt uten å være sulten...
Mandag 3/10: 74,0 kg
Mandag 10/10: 70,5 kg
tuftemor sa for siden:
Gratulere Soti:)
Er det ikke gøy, stå på videre og lykke til:cool:
Himaele sa for siden:
Hei på dere :)
Fikk et tips om at det fantes en "oktober gjeng", og da måtte jeg slenge meg med! Gøy å være sammen med fler som har startet omtrent samtidig, ha noen "ferskinger" å dele gode og onde dager med ;)
Jeg startet på lavkarbo mandag 19 august, så jeg har holdt på litt lengre enn oktober da. håper det går bra ;)
Veier meg hver mandag. Eller. prøver å bare veie meg da. men må smug kikke litt av og til :rolleyes:
Det første målet jeg hadde tenkt å nå var ned 10 kg.
Men, drømmen er å komme ned ca 20. Så siden mål 1 nesten er nådd har jeg tørt å øke målet til 20kg :)
Etter ei uke viste vekta -3,2 kg
etter to uker viste den -3,3 kg til
etter tre uker viste den -0.6 kg.
Så jeg har gått ned 7 kg på 3 uker. Kjempe fornøyd!
Hadde jo håpet på å gå ned 1 kg sist uke men. 0.6 er nå neeesten 1 kg ;)
føler jeg har slitt litt med å få i meg nok fett.. kjøpte meg sånn derre.. tenke.. teflonhjerne cocosa? kokosfett i dag. Håper det kan hjelpe litt.
Så må jeg ha en liten skjerpings ang å drikke nok vann!
Noen jeg beg å lure på i kveld: Vet dere om det er vanlig å få vondt i magen? Har hatt en del vondt, kjennes nesten ut som det er i tarmene det gjør vondt? :confused: aner jo ikke om det har noe med lavkarbo å gjøre men....
Blir gøy å bli kjent med dere alle, og følge dere videre! :)
Marlykk sa for siden:
Hei hei.. fin tråd.. jeg vil være med... Herlige jenter..som vil konkurere litt.
Jeg tror det kan motivere oss enda mer.. så vi må prøve da..
Startet 3 okt... 87,5kg veiedag.. mandag
vekta 10okt... 86,2kg... dvs 1,3kg ned første uka.
Håper på å gå ned 20-25 kg innen sommer 2012. Er det for stort ønske???he..he.. prøver jeg...såe ser vi an.....
Kunne klart mer om jeg fulgte dietten .. men litt brød..litt melk.. litt alkohol-drikke..
hmm.. Fornøyd likevel.. og må prøve videre....
Nelly sa for siden:
Oisann...ikke snikveie noenting???? Jeg må avvenne meg da. Da blir det kun en veiing om dagen(må starte der altså)
Jeg ønsker meg ny badevakt! Noen som kan foreslå er grei og billig en?
Den jeg har er skikkelig håpløs. Hvilken vekt den viser er som å trille terning. For moro skyld veide jeg meg en kveld rett før jeg gikk til sengs, og så etter at jeg stod opp igjen på morgenen (da hadde jeg vært en tur på do i løpet av natten og ikke drukket noe som helst). Vekten påstod da at jeg veide 800 gram mer på morgenen enn kvelden :rolleyes:.
Også har den en "fancy" innbygget funksjon: internminne! Hvis man veier seg med kort mellomrom husker vekta den forrige veiingen og nekter å måle på nytt. Noen ganger viser den et åpenbart feil tall fordi jeg står skevt på den, eller den vipper litt i fugene mellom gulvflisene, men ikke pokker om den vil veie på nytt nei! Møkkasak! Også så dyr som den var (kostet godt over 1000-lappen for 8 år siden).
Nerthus sa for siden:
Glem vekta og invester i et stilig målebånd istedet? ;)
Hei,
Vekten jeg bruker funker bra. Bare pass på at den står på samme sted når du veier deg om du har skjeve gulvfliser. rei vekt til 545,- på www.lefdal.com Du finner vekten her: www.lefdal.com/product/hus-hjem/personlig-pleie/helse-velvare/BAS1/wilfa-badevekt
Vekten har også tilleggsfunksjoner som vanninnhold, fett og muskelmasse om du ønsker å se noe på dette. Kan være greit hvis du føler vekten stagnerer. Kan da like gjerne være at du øker i muskelmasse samtidig som du forbrenner fett.
Lykke til videre:)
Bra nedgang - stå på videre så er 90 tallet der før du aner:)
Jada jeg er målrettet og så snart ryggen fikser trening i tillegg til dietten skal nok jeg gå raskt ned:) Det er ikke min utfordring, men hjelper med litt konkurranse..:)
Min utfordring blir å holde vekten på 90 kg når jeg kommer dit... men det kan vi kanskje hjelpe hverandre til:)
maysa sa for siden:
hehe jeg måtte bare ..håper du finner deg en fin en med musklerog er skikkelig hottie....av og til blir tasteleifer skikkelig artige
maysa sa for siden:
jeg starte sånn nesten ordentlig i oktober jeg også og tar vekta fra forrige uke inn her
5,10-11 125,2(tanita) jeg er med i et opplegg på friskvernklinikken i asker der man får veiing hver 14 dag ...kommer til og veie meg der hver onsdag kveld og ha det som utgangspunkt tror jeg.
Viktor4u sa for siden:
Urk ...
Det er en fantastisk følelse av å være fulesjuk uten å ha rørt en dråpe alkohol :o
Marlykk, det er ikke bare jenter som vil konkurere, så Knut var skikkelig fremoverlent her oxo, men det er lov, og veldig bra med "litt" konkuranse, men det må ikke ta overhånd, det kan virke demotiverende for noen, og vi er vel ikke her for konkuransen skyld, og det ultimate målet må være å nå sine personlige mål :)
Fy søren jeg er god, makan til visdomsord :)
Det gleder meg stooooort at det er fler menn med i denne gruppen, og ikke bare damer, føler enkelte ganger det blir mye kvinnespesifikt snikk snakk, men kan vi ha en håndsopprekning på hvem som er hannkjønn i gruppen, for det er ikke altid like enkelt å ut fra Nicket se om man er mann aller dame. kanse noen av oss menn kan bli den "Badevakten" noen ønsket seg :rolleyes:.
Så alle damer, jenter, menn og gutter ha en fin onsdag
Ennah79 sa for siden:
Hehe, jeg ER så glad jeg er ferdig med fullesjuka-abstinens perioden min. Varte heldigvis ikke mer en en uke. Trakk på smilebånde av innlegget ditt, Victor4u - og det liker vi:)
peder5 sa for siden:
Kan være cocosa fettet som gjør det. Jeg hadde samme opplegg forrige gang jeg var på lavkarbo. Syntes ikke jeg fikk nok fett, og spiste noe cocosa i tillegg. Fikk ganske så vondt i magen av det, og fikk råd om å kutte ut det. Er vanligvis mulig å få i seg nok fett uten å tilsette cocosa. Men, dette er nok veldig individuelt da. Vet at det er mange som bruker det, men jeg opplevde iallefall magesmerter pga dette.
peder5 sa for siden:
Hvordan i all verden kan en vekt måle vanninnhold, fett og muskelmasse???
EDIT: så jo det når jeg gikk inn på linken da...:)
Himaele sa for siden:
Heisann. Jeg prøvde cocosa først i går. har hatt vondt før det.. så tror ikke det kan være det.
Har slitt med hard mage etter jeg begynte på lavkarbo. ikke mye som har kommet i do. (sorry detaljer :rodme:) Derfor jeg fikk mistanke om at jeg får i meg for lite fett.. er slanke opperert, og vet av erfaring at får jeg i meg nok fett så har jeg ingen problemer med å gå på do. snarer tvert i mot. :p
Tok meg ei pille som skal hjelpe mot hard mage i går, så jeg har da fått gått litt på do. men har fremdeles mye vondt. er som vondten er i tarmene.. ømt når jeg klemmer litt på magen.. stikker og gjør vondt det meste av tiden.. haff.. håper det går over snart...
gurooo sa for siden:
Hei! Jeg har gått på lavkarbo siden mandag 10/10, og har ikke vært på nummer to én eneste gang! :confused: Vi får håpe at det ikke blir propp der inne :p Tror nok det har med fett å gjøre, men jeg synes det er så vanskelig å trykke i seg fett etter å ha lært "pass på fettet" i 27 år.
Melder min ankomst i oktober klubben! Tredje dag på lavkarbo, og jeg føler meg fin :) Håper bare det synes på vekta på mandag.
Ennah79 sa for siden:
Heia, og velkommen hit:) Magen kommer nok etter hvert, er ikke noe kjekt når det står på:)
maysa sa for siden:
LIKER..... sååå bra sakt ...ja kansje det blir noen hotier her inne av både menn og kvinner.
maysa sa for siden:
Hei om det fortsetter vil jeg ringt legen siden du er slanke opperert så kan det jo skje mage tarm problematikk senere...lykke til og håper det går over ... :klem:
maysa sa for siden:
Ang treg mage så finnes det jo diverse råd for det...noe av det kan være og røre fiberhusk i vann og drikke det.. coccos mel kan hjelpe... kjøpe dupholac på apoteket(vet ikke carb innhold)
Himaele sa for siden:
Skal til legen en tur på fredag så nevner det da om det ikke gir seg.
ellers skal det ikke ha stort å si siden jeg er slankeop. for det er nesten det kostholdet vi skal ha etterpå.. karbo suger kroppen til seg uansett om man er op eller ikke ;) Fikk beskjed om å tenke proteiner.. får jeg i meg for mye fett havner det i do :p
Ønsker dere andre nye velkommen! Kjempe koselig og gøy at vi er så pass mange som er relativt ny oppstartet/ferske på dette :)
DS? Jeg er GBP-operert og merker ikke noe til at jeg spiser mer fett enn jeg gjorde tidligere ;)
Artig at dere likte skriveleifen min. Innlegget mitt ble sitert før jeg så den selv, og da så jeg ikke helt poenget med å fjerne den. Når jeg tenker meg om så hadde det slettes ikke vært ille med en snerten badevakt :D Syntes forresten det funker dårlig å bruke kun målebånd. Det er vanskelig å klare å måle eksakt på samme sted (og holde båndet rett hele veien rundt).
cuuurlygirl sa for siden:
Slenger meg med her jeg...igjen ;) Blir forsøk nr 2..gikk ned 9 kilo første omgang,men etter en utskeielse gikk alt til dundas (for å si det pent)... :mad: skikkelig lite imponert over meg selv kan man trygt si! Så da prøver man igjen,og håper at man har lært fra forrige gang!! krysser fingre :p
Himaele sa for siden:
Jupp. DS :)
Snart 7 år siden... Da er du heldig altså! Var nok å spise bløtakake med masse krem her så løp jeg på do neste dag... Merker veldig godt fettholdige ting.. gjorde ihvertfall ;)
Himaele sa for siden:
Velkommen i gjengen :)
tuftemor sa for siden:
Vellkommen tilalle nye.
En snerten badevakt kunne vi vell alle trenge:D
Stå på gutter og jenter.
I"m a girl:p
bumbleroot sa for siden:
Det har gått forbausende lett å kutte ut tyggisen, og cola zero har jeg kuttet ned til et minimum. Har også kjøpt tablettene, så nå håper jeg inderlig at vekta begynner å røre litt på seg igjen.... nedover.
Jeg er forresten jente :)
Viktor4u sa for siden:
Heisann,
Ikke så mye nytt i dag, men et spørsmål eller to kan vel ikke gjøre noe
Hva er coccooasfett eller no sånt ? Hva brukes det til ?
Og
Hvor ofte spiser en god Ketolikk ??
Jeg spiser ca 6 ggr ila dagen, det lærte jeg hos Grethe :)
Og hvis det skulle overhodet være tvil så er jeg Mann (Legg merke til stooor M)
Ha fortsatt god Torsdag
bumbleroot sa for siden:
Her kan du lese litt om cocosa:
www.buyhelse.no/Avdelinger/Helsekost/HELSEKOST/Kosttilskudd/Cocosa-Extra-Virgin-kokosolje-500ml-Stimuler-fettforbrenningen-med-Cocosa-188854-p0000002425.aspx
Jeg spiser 3 ganger om dagen, og i helgene blir det som regel bare 2 måltider (da frokost som regel blir seinere). Skjønner godt den Grete R. tankegangen, men etterhvert forsvinner sultfølelsen og måltidene blir automatisk kuttet ned.
Viktor4u sa for siden:
Var ikke ferdig gitt :)
leste denne tråden, og vil anbefale alle å lese den, det ga meg virkelig inspirasjon forum.lavkarbo.no/showthread.php?p=1229444#post1229444
OG kan man drikke fun ligth ice tea ?????
bumbleroot sa for siden:
Jeg drakk fun light ice tea forrige gang jeg gikk på ketolysekuren, og gikk fint ned i vekt. men det kan selvfølgelig være veldig individuelt, så skulle vektnedgangen stoppe opp, så kan man jo prøve å kutte det ut en stund.
maysa sa for siden:
hei du Mann med stooooor M(hehe)
jo altså cocosa er cocos fett som er sundt og godt for tarmene også blandt annet..men om man generelt ikke får i seg nok fett kan man ta litt cocosa i kaffen eller teen sin.
er også veldig godt og bruke til og lage "bonty" av for eks
Nå har jeg akkurat sittet og lest ketolyse boka...spennede lesing og annbefaler deg og sjekke på biblioteket om de har den der... den nye atkins dietten er visst også veldig bra den skal jeg lese i helgen tenkte jeg.
vist man spiser mye karber (som hos Grete)så trenger man og spise ofte for og holde blodsukkeret jevnt. det trenger man ikke på ketolyse...du skal spise kjøtt,gr saker og fett til du er passe mett også vente til du er sulten igjen ...det skal ikke gå mere en 6 våken timer. jeg spiser nå 3 ganger om dagen. du kan drikke light produkter om ikke koppen din reagerer på det altså noen får økt blodsukker av søtningstoffet og da bremser det vektnedgangen så om du merker at det bremser så kan du jo bare kutte det ut og se om det hjelper.
Himaele sa for siden:
Jeg er så mat lei at jeg vet ikke hva jeg skal finne på til mat... stekte meg litt indrefilet av svin men det smakte ikke i dag....
prøver å lete litt rundt på nettet etter oppskrifter på noe som kan friste, med lite karbo i men.. ikke stort som frister. og det tar jo dagevis å sitte slik å lete... haff.. dagens syting ifra meg ;)
Håper alle har en fin dag, og at det går greit med dere alle! :)
Viktor4u sa for siden:
Himaele og hav da :)
Du er sikkert , og jeg er sikker på at du ikek er alene om å ikke finne ut hva man skal spise til alle måltider.
Som du sikkert har fått med deg så er jeg en mann, og jeg er aleneforsørger for en gutt som ikke skal gå i ketose, dvs jeg må finne på 2 middager etc hver dag.
Det jeg har funnet ut, og som jeg ser funker best er å planlegge hele uken, fikk tak i ukeplaner her på forum, og brukte deler av dem, men det er veldig fort gjort og skeie ut fra disse planene.
Takk til alle som svarer her inne, slikt gjør ting så mye enklere for oss alle som virrer rundt med store hoder fulle av tanker, undringer og kreative ideer
langaard sa for siden:
Du trenger da ikke lage 2 forskellige middager! Bare variere tilbehøret!:)
forum.lavkarbo.no/album.php?albumid=130
Kanskje du finner litt inspirasjon her? :)
maysa sa for siden:
jeg har 1 mann og 4 barn men jeg gidder ikke og lage 2 middager...kun om det er noe spes jeg har lyst på.... de får maten med poteter.ris eller pasta osv de har jo godt av gr sakene og sausen og ...ja det spørs jo litt på hvor mye fett det er i sausen da...men jeg lar dem få sausen jeg lager om det er fløtesus eller hva...noenganger vil de ha ketshup på
maysa sa for siden:
HIMAELE
hva slags ting har du lyst på da ...eller er du i en periode hvor du gennerelt er matlei...de fleste retter går jo ann og gjøre lavkarbo vri av selv om det ikke blir helt likt så ofte godt.
Himaele sa for siden:
Hei Viktor!
Ja jeg har satt meg til å skal lage en ukesplan her. Fræser rundt på nettet og prøver å finne noe mat som frister litt, og fører opp..
Det blir mye dobbel middagslaging her også, så gubben og ungene får det de liker osv.... Noen middager har vi sammen, der jeg bare skipper potene osv.
det er også frokost, lunsj og kveldsmat jeg må finne på noe nytt, kan ikke leve på egg :p
Det er jo utrolig mye godt å velge i, men fantasien er ikke helt med meg om dagen og det hjelper jo ikke at matlysten heller ikke er stor.. Men det kommer seg vel tenker jeg ;) Skriver tidenes shoppingliste her, blir storhandel i morgen, vi skal bli flinkere til å sette opp ukesmenyene, da trenger vi ikke gå så ofte på butikken ;) Sattser på å finne noe som kan friste meg litt da.. ja, som er lov for en lavkarbo/ketoser? å spise ;) :p
Er helt supert med dette forumet, så vi kan få snakket med andre som er igjenom det samme, få litt tips og råd osv :)
Himaele sa for siden:
er lei av alt. ingeting som frister.. sukkh.
Fikk lyst på lavkarb rømmegrøt i kveld så da ble det det til kvelds :)
Må bare bli flinkere til å bruke fantasien litt ;)
Viktor4u sa for siden:
Næmen
Her var det jaggu stille :) sånn rett før helgen, kansje alle gruer seg litt til helgen
Jeg gleder meg jeg da, skal ut å sykle lange turer både lørdag og søndag, og det er utfordring når men ikke kan bare hive innpå all slags frukt, energibarer, energigeleer, rosiner, bananer og brødskiver.
Men noe må jeg ha, så planen er å laste opp med kokte egg og baby bell oster. Gleder meg til å se tryne på de jeg sykler sammen med :)
Ellers så har jeg syndet, som en god ketolikk :rolleyes: - Jeg veier meg vær dag, og takk for det
Vekta ( Ikke apparetet ) viser en variasjon fra laveste notering til høyeste notering over 6 dager med 0,6 kg. Dette gjorde vekta ( ikke apparatet) før jeg begynte med LK, jeg har en mistanke at dette har med støle bein og gjøre, dvs morgenen etter trening veier jeg mer
Det som er greit er at "trenden" på vekta ( Ikke apparatet) er nedadgående. Videre så har jeg tenkt å flytte veiedag til tirsdag, altså etter en viledag -- LURT.:uskyldig:
Ha en fortsatt fin fredag
Ennah79 sa for siden:
Støle, stive muskler = mye vann i kroppen. Smart å bytte veiedag:)
Jeg på min side har flyktet til hytta hvor jeg ikke har vekt - sånn at jeg MÅ forholde meg til å ikke gå på vekten 2-3 ganger dagen! Gjerne en litt for pålitelig ketolikk;)
Spent på å høre hvordan det går med beina dine på sykkeltur - jeg opplever å få melkesyre ufattelig fort når jeg er i ketose.
God helg, Victor!
Hei, babybel ost har ikke jeg tenkt på, men det er jo godt som snacks. Takk for tipset.
Ryggen min har endelig blitt litt bedre og kiropraktoren mener jeg bør komme meg på tur i skogen så jeg følger nok ditt tips til medbrakt på tur.
Ellers er ikke jeg redd for helgen, selv om fredag ettermiddag gjerne har vært preget av godteri... Frister ikke engang nå når jeg er konstant mett.
Hyggelig å merke seg at tidligere "normale" porsjoner nå er for store...
Det går med andre ord riktig vei:)
Ha en god helg folkens, stå imot evne fristelser og nyt høsten uten dårlig samvittighet!
Happy girl sa for siden:
Jeg er så nedfor at jeg nesten ikke kan få sagt det engang :(
Har hatt meg 4 dager i København og besøkt min bror og kost oss kjempe masse, dvs de andre har kost seg masse med forskjellig mat mens jeg har sittet og guffet salat og kyllingfileter da utvalget var relativt dårlig for lavkarbofolk der vi var.
Ikke en sprekk har jeg hatt på 5 uker. Har slavisk lagt alt inn på Diett.no og lagt på 75% fett 20% protein og 5% karbohydrater og ka hjelper det?
Ikke en dritt for min del desverre. De 2,2 kg jeg gikk ned første uken er tilbake og mål er som vanlig :(
Så nu er det rett før hele jeg gir opp. Hadde meg en liten sprekk idag med en halv plate mørk sjokolade og den gav meg skikkelig mageknip så det gjorde at jeg fortsetter litt til, men trenger litt hjelp innen jeg kjører heilt fast.
Ellers må jeg si at dere alle er kjempe flinke som går støtt og stadig ned i vekt:heia: til dere og må jeg snart være blant dere.
peder5 sa for siden:
Jeg sykler også en hel del, og etter at jeg begynte på ketolyse, så pleier jeg å ta med omelett med innstekt bacon. Det fungerer sånn rimelig greitt. Men, jeg har iallefall problemer med å kjøre harde økter. Melkesyren og "tafattheten" kommer rimelig snart hos meg iallefall. Lange rolige turer fungerer derimot helt fint, men kjenner at det er lite å "tråkke på med". Beina kjennes tunge nesten fra starten av. Satser på at det endrer seg, og det har bedret seg siden starten for 4 uker siden da.
tuftemor sa for siden:
[quote=Happy girl;1230591]Jeg er så nedfor at jeg nesten ikke kan få sagt det engang :(
Du må ikke være lei deg. Jeg har troen på att om du fortsetter i samme sporet så vil det begynne å gå nedover igjen:)
Vet det sikkert kan føles tungt noen ganger, men det virker jo som om att du er kjempe flink da.
Go girl dette skal vi klare, du og jeg og alle andre "oktober barn":D
:klem::klem:
Himaele sa for siden:
Uff kjære deg da. Det var kjedelig å høre..
Har du vært flink til å drikke nok vann? Kan være vann som har samlet seg?
Jeg føler vekta bare står stille her.. sist uke hadde jeg gått ned 0.6. Denne uka føler jeg ikke at jeg har gått ned noe.. så det blir spennende på mandag når det er veiedag igjen..
Har lest en del, og da sett at det gjerne kan ta 4 uker før det hele setter skikkelig i gang.. er det som trøster meg litt nå disse siste ukene. har holdt på i 4 uker nå. er veldig forsiktig med karboinntaket.. Hadde en pangstart på over 3 kg hver uke, de 2 første ukene.. så dabbet det ned..
Vi må nok bare smøre oss med litt tålmodighetskrem, og håpe det setter i gang nå snart! :)
Du har vært kjempe flink!! Skjønner frustrasjonen din godt!
Masse lykke til! :)
Himaele sa for siden:
Hallo godtfolk! :)
Hvordan står det til med dere?
Her humper det avgårde.. Hadde jo en tråd her en dag om at jeg var så innmari matlei.
Har nå fræst rundt på nettet og funnet en del oppskrifter, spm frister og som skal prøves.
Jeg tror jeg har vært litt for streng med meg selv ang karbo inntak.
Vært redd for å få i meg for mye.. Nesten ikke tillat meg å spise noenting som kan ha litt karb i seg..
I går kveld hadde jeg kveldskos med litt kinakål, ikke mye, par små flak, med ost og skinke på, og litt paprika. det smakte rett og slett himelsk godt! :) Godt å kjenne noe litt friskt og sprøtt (paprikaen er sprø) :)
Har jo lest så mye om at grønt er ikke bra pga karbo osv osv.. men litt må man jo ha..
Jeg er litt nysgjerrig på hva dere spiser i løpet av en dag.. hvor mye karbo dere får i dere? Hva har dere satt som maks grense?
Vil holde meg i ketose. er derfor jeg er redd for å få i meg for mange karbisser...
oh ja.. jeg følte jeg syndet stygt i går..
Bare MÅTTE ha! ei karbonadekake.. med 1 egg på.. 100gr karbonade inneholdt rundt 8 karb tror jeg.. den jeg spiste veide ca 80 gr. Følte det ble mye karb på et måltid :( Men.. det smakte godt da.. :rolleyes:
Håper dere alle får en fin fin lørdag, og ei nydelig helg! :)
Jeg skal i bursdag til naboens ettåring. Blir litt merkelig å stille med egne godsaker når jeg vet at naboen stod på kjøkkenet og bakte til langt på natt i går, men det får heller stå sin prøve. Naboen har kaffemaskin med melkesteamer, så jeg tenkte jeg skulle unne meg en latte med suketter i det minste (samt is jeg laget på Philadelfia, eggeplommer, fløte, stevia, sukrin, og bringebær tidligere i dag).
maysa sa for siden:
Hei
jeg lurer litt på hvor lenge du har holdt på nå og om du har valgt en retning ...noen er jo i ketose helt opp til 50g karbs.
ut i fra det jeg ser av det du skriver så er du nok for streng ja man skal jo spise masse grønt er jo ikke mange karbene i det da...har du lagt inn ting på diett.no for og se hvor mange karber du spiser i løpet av dagen?
syns du burde finne ut hvor mange g du skal ligge på og legge opp etter det. så skal du ha gr.saker til alle måltidene helst. Det annbefaler de jo alle sammen ;) kos deg med gr.sakene du bare være litt forsiktig med kålrot og gulrot...jeg spiser det innimellom men tar jo da vekk fra andre ting :) ang karbonader om det er no du er glad i så lag deg opp noen hjemme lagde og frys ned for eks det e rjo både syndt og godt.
lykke til
Himaele sa for siden:
Hei hei Maysa:)
Til mandag er det 4 uker siden jeg begynte.
Har spist litt salat altså, feks til taco, svinekjøtt... men det er ikke mye.
Kommer til å bli litt flinkere til å lage meg litt salater osv fremover. er godt å ha noe litt sprøtt å tygge på :)
Jupps, jeg pleier å lage kabronader, hamburgere, kjøttkaker selv. Men i går ble det altså ei kjøpekarbonade.. Hjemmelaget er best da :)
Himaele sa for siden:
mmm is... hørtes godt ut! :)
Kos deg så mye i selskapet! Flink du er som tar med deg selvlaget godsaker! :)
Himaele sa for siden:
Noen som vet hvor fort man kan se om man har ramlet ut av ketosen? Noen timer etter maten er spist? på kvelden? nesten dag?
Nabo dama her var så søt og kom over med varm lunsj til meg i dag. Hun er nyinnflyttet fra Thailand. Det var nudler med litt grønnsaker og kjøtt. Smakte helt nydelig! mmm. Men det er jo ikke noe en skal spise da.. Men, så er det jo lørdag! leter etter gode unnskyldninger :p
Så jeg er litt spent på om jeg detter ut av ketosen nå...
Nerthus sa for siden:
Drit i det - og fortsett og spise lavkarbo! Jeg mener om du faller ut eller ikke, hva kan du gjøre? Bare fortsette med og spise slik du har bestemt deg for og ha en hyggelig lørdagskveld. Glem dårlig samvittighet - spist er spist uansett ;)
maysa sa for siden:
skriver under her ...gå videre :)
bumbleroot sa for siden:
Himaele, høres ut som om du spiser altfor lite grønt ja. Husk at mesteparten av karbene skal komme fra salat og grønnsaker, så du kan nok med god samvittighet øke på litt der ja :)
maysa sa for siden:
i dag har dage flydd....og jeg er sååå trøtt, klart meg kanske så bra ...fornøyd med alt
ha en fortsatt fin helg!!!
Sadsam sa for siden:
Henger meg med her jeg, om jeg får?
Starta 14.sept. har foreløbig gått ned ca 2kg. (skulle ønske det var mer hehe)
Trenger all den motivasjon jeg trenger akkurat nå kjenner jeg :)
Ennah79 sa for siden:
Hei Sadsam, og velkomme til gjengen:)
Jeg har vært nesten 1 uke på hytta uten vekt, og har for første gang siden oppstart spist lavkarbo brød. Så jeg er veldig spent på vekten i morgen:) Krysser fingrene for å ha holdt meg stabilt eller litt ned - har vært herlig å ikke ha mulighet til å veie seg, så jeg tror jeg skal gjemme vekten litt vekk når jeg kommer hjem... hvis jeg klarer, hihi.
Lykke til med veiing, dere som har veiedag i morgen!
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.