< Tilbake til oversikten

Oppstart 1.oktober - på'n igjen

Himaele sa for siden:

Når noe virker for godt til å være sant, så er det som regel det.....
Så..da lure jeg på om dette også er for godt til å være sant..
Jeg har funnet en rekesalat som smaker nyyyydelig! Har igrunnen aldri likt rekesalat før, men når jeg smakte denne så var det bare wow nammis! Og det skal kun være 2 gr karbohydrat per 100 gr vare!! protein 5 gr og fett 32 gr. Er det for godt til å være sant at jeg kan nyte den med god samvittighet? Den er så god at jeg spiser den ren som et lite mellommåltid.. ikke en hel boks altså. KJEMPE god!! :)

Ellers beg formen sakte men sikkert? å komme seg, etter ei uke med feberog stille lungebetennelse. Kan ikke skryte på meg at formen harvært veldig sprek nei.
Uka som var gikk jeg ned 3-4 kg, fra mandag til lørdag. Men jeg ropte ikke hurra over det for jegregnet med det var pga væskretap osv.. Lørdag var det bryllupsfest på oss og da ble det både poteter, kaker og øl. Mega sprekk, og den sprekken varte faktisk frem til mandagen.. skammer seg På søndagen, dagen derpå var det god frokost sammen med forledrene mine, da spiste jeg nystekte bagetter.. resten av dagen ble det også litt chips og ostepop. Spist er spist, og godt var det. Mandagsmorgen starter jeg med friskt mot p lavkarbo mat igjen klarer meg fint helt til middagen. skulle prøve ut en ny lapskaus, som gubben savnet fra da bestemor hans levde. Og.. den ble så god at jeg klarte ikke å holde meg :( men men... Var på vekta en tur på mandag, og da var noen av kg på plass igje.. fant ut at jeg veier meg ikke noe mer denne uka.prøve å ikke tenke for mye på vekta...
I går og i dag har det gått greit.. eneste er at je slte med å få i meg nok å drikke, så jeg drikker mest saft. får ikke ned så me rent vann. det er saft utenkarber i, men vi skalvel likevel ikke hafor mye av det.men, noe må jeg få i meg av drikke så da får det bli slik.. skal komme meg over på vann igjen..
Det går seg nok til :)

Om det skulle dukke opp mange tasteleifer og mangle noen mellomrom skyldes det e gamml pc som har et tastatur som virker når det passer det.. og det blir da fort mye feil som jeg ikke alltid er så flink til åfå med meg :)

Håper alt står bra til med dere andre!!:)

Tunge Tonjis sa for siden:

Im baaaack :) HEI til alle sammen. Er ikke mye aktivitet her, syns jeg??

bumbleroot sa for siden:

Velkommen tilbake Tunge Tonjis :)

Her går vekta sakte nedover. 300 gram ned på veiedagen min idag.
Men alt som går nedover er bra, så jeg klager ikke :D

Ha en kjempe flott helg alle sammen!

teleslynga sa for siden:

Godt å lese at andre sprekker også, Himaele. Jeg sliter skikkelig både ved eggløsning og før og under menstruasjon, dette blir jo tilsammen halve måneden. Noen ganger går det bra, men hvis jeg først gir etter så finner jeg meg selv dypt i karbohelvetet noen dager etter. Der er jeg nå, dvs i dag håper jeg å komme fornuftig gjennom så jeg er klar for en ok helg.

Merkelig at det skal være så vanskelig å ligge unna trøbbel, jeg VET jo så inderlig godt at jeg bare blir miserabel av å stappe i meg kaker og søtsaker. Ikke er det godt, ikke gjør det meg godt, ikke er det på noen måte verdt det! Føler meg helt som en alkoholiker, jeg. Sukk.

Himaele sa for siden:

Det er ikke alltid så lett å holde seg unnafysakene nei. selv om vi vet så godt at det ikke er godt..
Jeg har hatt noen dager nå de je har hat SÅ lyst til å sprekke igjen. har lyst på ALT! sukkh..
Jeg VET jeg kmr tilå ryke på en smel igjen i morgen. da det er fest for ei veninne som er 30. Komer garantert ikke til å klare og holde meg unna chips osv, når jeg drkker.. Har tatt meg se i å tenke "jeg spreker jo l hega uansett, så da kan je sprekke litt nå også" Har klart å hole meg.. forholds Jegvar hos ei bekjent og hadde home party der. Og hun serverer alltid så mye godt.. spiste før jeg gikk og var fult bestemt på at jeg ikke skulle sprekke.. men. så måtte jeg smake litt da på baksten.. :(
Det er så alt for lett å komme med "unnskyldninger" for å ta seg en liten sprekk... og det er ikke alltid like lett å klare å holde seg da..
Så.. uka om har vært og den som kommer, kommer nok ikke til å ha noen positiv virkning på vekta.. har forberedt meg på det... så får jeg bare trø til for fult på mandag og bli like flink igjen.. Og håpe at det ikke tar for lang tid før vekta går min vei igjen :)

Ønsker dere alle ei riktig god helg! :)

Tiril77 sa for siden:

skrev inn på feil side.. Er ikke på ketolyse: Beklager ;)

silia sa for siden:

Hei. Nå har jeg vært på vekta, og noterer meg at jeg har gått ned 6 kg på 3 1/2 uke. Er veldig fornøyd:) Merker det kjempegodt på klærne allerede, så jeg har begynt å plukke frem litt tøy fra skapet som har vært for trangt. Har ei kjempetøff bukse, som er et endel for trang enda, den er et slags delmål for meg. Litt om ukene som har gått: Jeg har fremdeles ikke merket noe sug etter mat og godteri. Har spist begrenset mengde med ifa, men MÅ ha en tyggis eller to for dag på jobb, slik at at jeg ikke dreper noen rundt meg med ketoseånden:o Ellers har jeg laget Nannahs fantastiske knekkebrød som jeg spiser med smør og hvitost på jobb. Har også laget Lena Beatrice sine deilige tekaker, som smaker som kneippbrød. Kjempegodt med noe som smaker brød uten mye karber. Skal akkurat til å bake litt flere ...... Kan forresten anbefale bloggen hennes: Lenabeatrice.net:) Mye god lesning og fantstiske oppskrifter med bilder der!!!

Jeg har begynt å komme inn i hvordan jeg skal spise, uten for mye tenking, og det er en befrielse. Det var en stund i starten at jeg nesten ikke turde spise noe uten å lese på pakken og regne gjennom i hodet, men med knekkebrød og tekaker er det ganske greit å bare slenge på litt pålegg. Det har også gått endel i egg og omelett. Litt utfordringer rundt middagen, da jeg ikke har sagt noe til barna om at jeg ikke spiser karber, men de har ikke merket noe særlig til det, bortsett fra at de lurer på hvorfor vi plutselig har brokkoli som tilbehør så ofte :D Jeg passer på å lage slik mat som alle liker og kan spise, så dropper jeg bare karbene litt i smug.

Ellers er jeg mye innom sidene her, for å lese og lære. Mye flinke folk herinne. Jeg har egentlig 11 kg igjen til målet mitt, som er 82 kg, og håper at jeg kommer lengst mulig ned før jul.
Nå gleder jeg meg til i kveld, da skal det stekes svineribbe i heimen, og det skal bli kanongodt!!
Ønsker alle andre herinne en god karbefri helg og uke:)

bumbleroot sa for siden:

Velkommen skal du være TonjeKB :)

Soti sa for siden:

Så bra, Silia!! Jeg har også funnet fram fram "fortidens" bukser. Har heldigvis spart på noen klær jeg håpet på å få på meg igjen. Kjekt å "erobre" plagg for plagg igjen...!

Soti sa for siden:

Ja, og så var det veiedagen... Alltid litt skummelt etter helga, men samtidig godt å gjøre opp status ved ukestart :)
03/10: 74
10/10:70,5
17/10:68,9
24/10:68,9
31/10:67,9
07/10:67,0

-0,9kg denne uka (og 7kg på fem uker). Jippi! Ha en god uke alle sammen!

silia sa for siden:

Du har jo vært kjempeflink Soti. Utrolig deilig å få resultater, og kjekt å merke at kroppen minker! Her var det en deilig seanse på soverommet i går, med prøving av klær som har vært trange siste året. Veldig motiverende:) Håper at fremgangen fortsetter for oss alle de neste ukene. Innser at jeg nok ikke når målvekta mi til jul, men jeg håper å komme lengst mulig... Har fått litt ånden over meg på baking nå, og har litt lyst til å prøve noen av disse deilige lavkarbokakene til helga. Har ikke spist noenting søtt siden jeg begynte, og tenkte jeg skulle kose meg med noe godt da:D

junana sa for siden:

Heia. ja du har vært kjempeflink. Jeg kommer nok heller ikke til å nå målet mitt på 68 kg. innen jul, men det går nedover og jeg kommer også inn i bukser som var for trang for en mnd. siden. Artig :)
Vekt 03.10: 77,2
Vekt 10.10: 76,8
Vekt 17.10: 75,7
Vekt 24.10: 76,2
Vekt 28.10: 75,4

Vekt 04.11: 75,2 nøysktig 2 kg. på en mnd.
Ha en fin uke alle sammen :)

LindaN sa for siden:

Uff...veiedag i dag og har gått opp 800g. Andre uka på rad med vektoppgang istedet for nedgang. :mad:

Viktor4u sa for siden:

Veiedag igjen, og det er like spennende

03.10-----104.5--- Startvekt
10.10-----102.5--- -2.0kg---:D
18.10-----101.6--- -0.9kg---:)
25.10-----102.2--- +0.6kg---:mad:
01.11-----101.3--- -0.9kg ---:)
08.11-----100.3--- -1,0 kg---:)

Det går sakte men sikkert nedover, men skulle vel ønske litt mer fart på detta, men ok.

Har fått litt mer fisk på menyen ( 2 ggr i uka ) ikke spesielt godt, men må til.

Ellers så er det labert med trening , får ikke trent så godt som jeg ønsker, det er alt for mye utenom aktiviteter, Hmm kansje derfor jeg går nedover, nei ikke mulig. Intensjonen er å komme igang med styrketrening for fult, men det er så tuuuuungt.

Ha en ketolsk uke... Uten sprekker, og med masse treniing, vektreduksjon, dårlig ånde, slapp holdniing :D

Knut ned til 90kg sa for siden:

Veiedag:
03/10 - 110,0kg startvekt
10/10 - 105,4kg ned 4,6kg
17/10 - 104,3kg ned 1,1kg
24/10 - 103,0kg ned 1,3kg
31/10 - 101,3kg ned 1,7kg
07/11 - 100,8kg ned 0,5kg (inkludert tur med Kielbåten..)

Ikke helt fornøyd med uken, men ihvertfall nedgang!

Nerthus sa for siden:

Du har gått ned 9.2 kilo på en måned... det er mer enn jeg har gått ned på to år.... synes du skal være himla fornøyd jeg :)

Ennah79 sa for siden:

Heia alle sammen:)

Jeg er her, bare litt sjeldnere på vekta om dagen da jeg blir så stresset av det:o. I tillegg er jeg i en periode med mye jobbing og i tillegg stor prosjektoppgave ved siden av. Godt å høre du er tilbake Tonje, og gratulerer alle sammen med flott vektnedgang! Her går det sakte men sikkert, og det er helt greit. Jeg sprekker ikke noe særlig på karbomat - men er litt glad i hvitvinen min i helgene, og det stagnerer nedgangen litt.
Her er mitt oppdaterte resultat:

19.09.11: 129,7 - startvekt
26.09.11: 128 - (-1,7kg) 1,7 kg totalt
03.10.11: 127,2 (-0,8kg) 2,5 kg totalt
10.10.11: 125,4 (-1,8) 4,3 kg totalt
09.11.11: 123,6 (-1,8) 6,1 kg totalt.

Månedsresultatet blir slikt:

September: -2,8 kg
Oktober: -1,9kg
November til nå: -1,3 kg

Himaele sa for siden:

Så flinke dere alle har vært! Kjempe flotte resultater! :)

Jeg vil ikke snakke om helga ei gang..Detvar ikke bare en sprekk,men en skikkelig eksplosjon :eek: :(
Men men..
Gjort er gjort.. Nå skal jeg holde meg hjemme helgene fremover, til det er julebord i des. så jeg ikke sprekker mer;)
Nå er det abre så stramme meg skikkelig opp og bli like flink igjen, og håpe vekta går min vei fremover...
Har ikke tørt å gå på vekta denne uka.. Har samlet opp en del vann tror jeg, merker det på leggene... Må bli flinkere til å drikke vann.. og da håpe at vannet renner ut igjen...

Håper alt går bra med dere alle :)

tuftemor sa for siden:

Gratulere til alle flinke. Min veie dag ble flyttet til i dag fordi jeg har vært på fjellet. Vurderer om jeg kansje skal ha onsdagen som veiedag? Resultatet ble ivertfall bra. :)
03.10.11 106,0 kg start vekt
10.10.11 103,0 kg -3 kg
17.10.11 102,2 kg - 0,8 kg
24.10.11 101,8 kg - 0,4 kg
31.10.11 101,5 kg - 0,3kg
Oktober ble det – 4,5 kg

09.11.11 100,3 kg - 1,2 kg hurra

• 5,7 kg totalt

bumbleroot sa for siden:

så flinke dere er :)
og LindaN, bare fortsett så er jeg sikker på at det løsner. Vet det er veldig demotiverende når vekta går feil vei, men er sikker på at det snur seg snart. Stå på!

Selv gikk jeg opp 600 gr ved veiing idag. Har brukt 2 uker på å gå ned akkurat like mye, så det var jo litt kjipt da. Men jeg fikk mensen igår, så regner med at det er grunnen.

Ha en kjempe flott helg alle sammen :)

hjeeeeeeeeeeeeeelp...godtesjuk og svak! tre cookies på to dager. lett at jeg ikke er i ketose lenger. :s

Himaele sa for siden:

jeg er også så godtesjukat jeg vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg om dagen...:eek: :( Er hakket før jeg ryker på en smell igjen. men kan ikke det.må ikke det... ååååå herre Odin gi meg styrke!!

Nerthus sa for siden:

Spis MER protein og MER fett! Hold deg opptatt med andre ting så du ikke får tid til å "kjenne" på suget! Start julevasken kanskje? ;)

Jeg vet akkurat hvordan du har det. Jeg har videreført smellen i dag, med innkjøp av potetgull og daim. hjelpes. Hyllet 1 kilo ned denne uken..men FEIL måte.

Veiedag:
14/11 - 99,0kg ned 1,8kg (inkludert tre dager på hotell og 90-årsjubileum på lørdag)

Endelig på tosifret:)

Trente for første gang på mange mnd idag - tungt, men godt å være igang.

tuftemor sa for siden:

Grattis Knut med to sifret.:blomster:
Jeg sliter med å komme meg under det magiske tallet.
Sånn ble min veiing denne mandagen. PS er bare 4 dager siden forige veiing det får være trøsten:)

03.10.11 uke 1 106,0 kg start vekt
10.10.11 uke 2 103,0 kg -minus 3 kg
17.10.11 uke 3 102,2 kg -minus 0,8 kg
24.10.11 uke 4 101,8 kg -minus 0,4 kg
31.10.11 uke 5 101,5 kg -minus 0,3kg
09.11.11 uke 6 100,3 kg -minus 1,2 kg hurra
14.11.11 uke 7 100,2 kg -minus 0,1 kg :(

• 5,8 kg totalt

junana sa for siden:

Åååå, for en helg. Har vært på fest både fredag og lørdag. Spist chips til maten, pluss at det ble masse potetgull og øl, grøss og gru. Veide meg på fredag og da var det samme som sist uke, men i dag var buksa skikkelig stram. For en dårlig følelse. Men men, gjort er gjort, får vel bare fortsette og forsøke å holde motet oppe:
Vekt 03.10: 77,2
Vekt 10.10: 76,8
Vekt 17.10: 75,7
Vekt 24.10: 76,2
Vekt 28.10: 75,4
Vekt 04.11: 75,2

Vekt 11.11: 75,2
[size=1][/size]

Nerthus sa for siden:

Mest vann om buksa strammer, keep up as you were :) ;)

Soti sa for siden:

Her er mine tall for denne uka:
03/10 74,0kg
10/10 70,5kg
17/10 68,9kg
24/10 68,9kg
31/10 67,9kg
7/11 67,0kg
14/11 65,8kg

-1,2kg! Jippi!

tuftemor sa for siden:

Først il jeg gratulere Soti med sine 1,2 kg ned.
Min veiing var på langt nær så bra. Trøsten min er att det bare er 4 dager siden forige veiing. Har vært flnk jente heeele tiden snufs snufs hvorfor må det gå så sent??? Ja ja det går no i det minste rette veien:)
03.10.11 uke 1 106,0 kg start vekt
10.10.11 uke 2 103,0 kg -minus 3 kg
17.10.11 uke 3 102,2 kg -minus 0,8 kg
24.10.11 uke 4 101,8 kg -minus 0,4 kg
31.10.11 uke 5 101,5 kg -minus 0,3kg
09.11.11 uke 6 100,3 kg -minus 1,2 kg hurra
14.11.11 uke 7 100,2 kg -minus 0,1 kg :(

• 5,8 kg totalt

Viktor4u sa for siden:

Innveing av matchvekt uke 46

15.11------99.8--- -0.5 kg---:)

Ned på 2 sifret Juhuuuu

Gratulerer til Knut oxo med 2 sifret, imponerende med over 1 kg i uka Knut

Imponerende av alle her inne, som henger i og følger opp uke etter uke.

Treningen løsnet litt i helgen, men fortsatt tungt, og målsetningen om 30 om dagen er lagt på is en stund til ...

junana sa for siden:

Takk for støtte, håper du har rett Nerthus :)

junana sa for siden:

Utrolig bra gjort. Så flink du er Soti :)

Luggetuppen sa for siden:

Jeg suger vann som en svamp om dagen. Tror jeg utsetter veiing til neste uke. Klærne blir i det minste mindre stramme i livet selv om vekta ikke samarbeider så jeg klager ikke :)

tuftemor sa for siden:

Gratulere til der begge. Håper jeg også kommer ned i 2 sifret på mandag.:)
Stå på alle sammen, vi blir lettere og lettere for hver uke som går tjohei:)

silia sa for siden:

Hei.

Gratulerer til alle som har fått fin nedgang, og til alle som holder motivasjonen oppe, selv om vekta krangler:). Selv synest jeg at det går seint nedover nå, bare 1/2 kg på to uker. Det er kjedelig syns jeg. Jeg har holdt meg til opplegget, og håper at det er forbigående at nedgangen går såpass seint. Etter rask nedgang i starten er det gørr når det begynner å gå så treigt, men jeg merker at jeg holder motivasjonen likevel, det er iallefall bra:)

I dag skal jeg i selskap, og jeg vurderer å bake en lowkarb-kake å ta med. Fant en flott oppskrft på brownies som vi prøvde på farsdag, den var veldig god. Litt kjipt å sitte i selskap å bare drikke kaffe...

Ønsker dere alle en god ketosehelg/uke, med de beste ønsker om mange kg i minus på oss alle i tiden fremover:D

Knallbra med tosifret Viktor:)

Jeg er utrolig målrettet, og kiloene raser raskt av - noe jeg også forventet. Er ikke vektnedgangen som er min utfordring - den er å bli på matchvekta på 90 kg når den nås! Har vel innsett at det må en VARIG livsstilsendring til med mer fokus på matinntak og mer jevn trening (ikke skippertak..). Skal starte å jogge så smått igjen, og har allerede meldt meg på et lag som skal løpe Holmenkollstafetten neste år. Greit å ha noe å trene mot.

Lykke til videre, og stå på med treninga..

Himaele sa for siden:

Hei folkens!
Gratulerer med kjempe flotte resultater! Dere er kjempe flinke! :)
Selv våget jeg ikke å gå på vekta denne uka. Har følt meg så tung i kroppen, og det tok litt tid å komme skikkelig i gang igjen etter sprekkene jeg hadde 2 helger på rad.
Får se om jeg tør å titte på vekta etter denne helga ;)

Himaele sa for siden:

Kankje mer fett og proteiner ja.. får i meg en god del proteiner tror jeg men fett kan jeg nok ha mer av...
Og ellers så skulle jeg tro jeg har mer enn nok av ting å henge fingrene i her med en bonsj unger, 1 hund, 2 katter, 3 hester og 4 kaniner. + jobb som avløser inni mellom.. ;)
Det hjelper å komme seg ut av hus.
Er jeg inne og holder på med noe kan det være tøffe tak å holde igjen suget etter godis. jeg vet det er masse nam nam i skapene. Chips og sjokolade til gubben.. Lørdagsgodt til kidsa osv osv. Kan være en prøvelse til tider ja. Det har nå gått bedre den siste stunde ang det suget etter godteri og slikt digg.. tror kanskje det var en bivirkning i fra sprekkene mine? Kroppen min fikk smaken på det gode igjen og ville ha mer av det ;)
Prøver å snakke strengt til meg selv! Være sterk frem til 10 des. Da er det julebord. Da blir det nok litt alkohyler og dessert. Middagen kan jeg klare uten poteter.. men den nydelige karamellpuddingen de har der... den klarer jeg nok ikke å overse :rolleyes:

Jeg gleder meg sånn til jul at jeg bare tripper.. Til å pynte. og BAKE!
Elsker å bake.. har lyst til å beg med julebaksten nå. Men. vet at jeg må vente. ellers sprekker jeg.... :p så får utsette det litt til... Også tenker jeg at jul er jul. ei gang i året. Jeg kommer nok til å kose meg litt, men skal ikke ta helt av. prøve å holde meg i skinnet så godt jeg kan. men. det skal koses i jula! Legger sikkert på meg litt da men.. den sorgen får jeg ta i januar :p

Himaele sa for siden:

sukk.. det hjelper å se at jeg ikke er den eneste som har vært "svak" :)

Himaele sa for siden:

Da ser det ut til at vekta har krøpet litt nedover igjen her også! Deilig å se lavere tall! :)
Har ikke helt styr på hva jeg har gått ned hver uke nå, siden jeg har hatt veieskrekk et par ganger og ikke veid meg hver uke.
Men på disse 9 ukene jeg har holdt på har jeg gått ned 9 kg. Ikke værst det.
Hadde jo en pangstart med rundt 6-7 kg de to første ukene, så de 7 siste ukene har det gått smått. Men, nå har jeg hatt sprekker også i tillegg til platåene.. så. kan ikke ha de alt for store forventingene. Men med 1 kg i uka, når man regner gjenomsnitt er ikke dårlig! :)
1 kg igjen til jeg har nådd det første målet mitt. Hadde først tenkt å gå ned 10kg. Men jeg har veldig lyst til å gå ned 10 til, da er jeg der jeg skal veie.
Ga meg kanskje det sparket bak nå, dette med positivt resultat. Så jeg får meg "giv" til å klare å holde på, uten å sprekke... Vil ikke prate høyt om denne helga.. Jeg er svak.. :mad:
Men. Ny uke. Ny herlig mandag. Da er det bare å komme seg på butikken og kjøpe mer egg og komme seg på rett kurs igjen! :)

Håper dere andre har hatt ei fin uke, og får en god start på den nye uka!
Dere er kjempe flinke! :)

Hilde

Veiedag:
14/11 - 99,0kg ned 1,8kg (inkludert tre dager på hotell og 90-årsjubileum på lørdag)
21/11 - 97,9kg ned 1,1kg

Totalt ned 12,1kg:)

tuftemor sa for siden:

Gratulere til knut med nok ett fantastidk resultat:)
Mine tall for denne uken. hipp hipp hurra endelig 2 siffret yhaaa :D
10.10.11 Uke 1 103,0 kg - 3 kg
17.10.11 Uke 2 102,2 kg - 0,8 kg
24.10.11 Uke 3 101,8 kg - 0,4 kg
31.10.11 Uke 4 101,5 kg - 0,3kg
09.11.11 Uke 5 100,3 kg -1,2 kg hurra
14.11.11 Uke 6 100,2 kg - 0,1 kg :(
21.11.11 Uke 7 99,6 kg - 0,6 kg :D to siffret.

• 6,4 kg totalt

gratulerer med tosifret:)

Melusine sa for siden:

Nå var det jammen lenge siden jeg var innom denne tråden!
Det har nok noe med at jeg ikke har gjort som jeg skulle og dermed lagt planen på hyllen, altså planen om å bli kvitt søtsuget som herjer så fælt (når jeg lar det gjøre seg gjeldende). Det har jeg derimot gjort noe med i det siste, jeg har spist strikt lavkarbo, trent mye styrke unngått søte saker. Ja, bortsett fra noen ruter 86% sjokolade i helgen - og selv om jeg ikke har gått inn for å gå ned i vekt er sannelig to kilo borte :)

Ennah79 sa for siden:

Gratulerer Victor, Knut og Tuftemor med tosifret! Gleder meg til jeg kommer så langt ned. Jeg har veid meg i dag, og resultatet er som følger siden sist:

10.10.11: 125,4 (-1,8kg) 4,3 kg totalt
09.11.11: 123,6 (-1,8kg) 6,1 kg totalt.
22.11.11: 122 (-1,6kg) 7,7kg totalt

November til nå: -2,9kg

Veiedag:
21/11 - 97,9kg ned 1,1kg
28/11 - 95,7kg ned 2,2kg (er syk så har ikke fått spist noe særlig..)

Ellers har det blitt lite aktivitet her inne - har folk ramlet fra??
Nå er desember snart her med MASSE god mat vi kan spise...

silia sa for siden:

Hei.
Vekta går jevnt og trutt nedover. Har bestemt meg for fast veiedag på mandager. Har vært litt ujevn, men skal prøve å bli mer systematisk.
Har prøvd å sette opp hvordan nedgangen har vært.

11.okt: 99,7kg
18.0kt: 97,7kg
25.okt: 96,6kg
1.nov: 95,4kg
8.nov: 94,5kg
15.nov: 94,2kg
22.nov: 93,9kg
29.nov: 91,8kg:D

Er ganske så fornøyd, og satser på å nå 10kg ned før jul
Synes at du er kjempeflink Knut vil ned til 90kg:).Enig i at det er litt labert herinne nå, men skal skjerpe meg selv iallefall. Har vært litt sløv med å skrive inn, men nå blir det skjerpings. Håper at du blir fort frisk, ikke stas å være syk.

Ellers gir jeg klapp på skuldra til alle dere andre også. Vi får stå på fremover mot jul. God lavkarbouke til alle sammen;)

tuftemor sa for siden:

Åååååååååååå hvor lenge var Adam i paradis? Vekten viste 3 sifra igjen :(
jeg tror det er mensgreier som har slått inn, håper ivertfall det:o
Resultatet ble no slik.
21.11.11 Uke 7 99,6 kg - 0,6 kg
28.11.11 Uke 8 100,1 kg + 0,5 kg :(
-5,9 kg totalt

LindaN sa for siden:

Så flinke dere er, alle sammen! Godt jobba! :)
Her står det fortsatt stille, så det er ikke så mye å rapportere om...:( Men jeg henger da med!

Melusine sa for siden:

Jeg henger også med fremdeles, og desember er allerede i morgen!
Utfordringen er all konfekten som kommer til å stå fremme på pauserommet. Men den skal jeg unngå!

Ennah79 sa for siden:

Jeg er her, men veier meg litt mer sporadisk for tiden. Har veid meg i dag, og jammen meg går det ikke nedover:)

10.10.11: 125,4 (-1,8kg) 4,3 kg totalt
09.11.11: 123,6 (-1,8kg) 6,1 kg totalt.
22.11.11: 122 (-1,6kg) 7,7kg totalt
01.12.11: 121,2 (-0,8kg) 8,5 kg totalt

November: -3,5 kg

Veiedag:
21/11 - 97,9kg ned 1,1kg
05/12 - 94,1kg ned 1,6kg

Da er ketolysekuren over for min del. Nådde ikke helt målet om 90 kg på to mnd, men de resterende 4,1 kg går nok bort med kontroll på kostholdet og fortsatt mer bevegelse i hverdagen. Har spist litt karbo denne uken og fortsatt gått ned. Må vel passe meg for vektoppgangen..

Lykke til videre med kur til dere andre - jeg legger fortsatt inn resultatene fra veiedagen min på mandager frem til jeg når målet!

tuftemor sa for siden:

Fornøyd med uken veiing :)
05.12.11 Uke 9 98,5 kg - 1,6 kg
-7,5 kg totalt

silia sa for siden:

18.0kt: 97,7kg
25.okt: 96,6kg
1.nov: 95,4kg
8.nov: 94,5kg
15.nov: 94,2kg
22.nov: 93,9kg
29.nov: 91,8kg:D
5.des: 91,2kg

Det går rett vei iallefall:)

MrSil sa for siden:

Her har jeg vært veldig dårlig på å legge inn resultater, men jeg henger faktisk fortsatt med!

25/10/11: 118,4 +800g
1/11/11: 117,6 -800g
8/11/11: 116,5-1,1kg
15/11/11: 115,1 -1,4kg
22/11/11: 114 - 1.1kg
29/11/11: 113,3 - 700g
6/12/11: 112,4 - 900g

Nå skal det bli skjerpings og jeg skal bli flink! :D

Slow and steady wins the race. Nå som jeg er ferdig med gjennomsnittlige 60timer i uken på jobb, skal jeg få tid til litt trening også! (Og kanskje mindre stress vil gjøre at nedgangen øker?)

tuftemor sa for siden:

Nå er det veiedag igjen. Nåla peker fortsatt nedover jippiiiiiiiii
Desember ser ut til å gå bra. Skal være bevist igjennom heeele mnd. Kun pinnekjøtt og pittelitt kålrotstappe på julaften:)

12.12.11 Uke 10 97,9 kg - 0,6 kg
-8,1 kg totalt

silia sa for siden:

18.0kt: 97,7kg -2 kg
25.okt: 96,6kg -1,1kg
1.nov: 95,4kg -1,2kg
8.nov: 94,5kg -0,9kg
15.nov: 94,2kg -0,3kg
22.nov: 93,9kg -0,3kg
29.nov: 91,8kg:D -2,1kg
5.des: 91,2kg -0,6kg
12.des: 90,5kg -0,7kg

Totalt har jeg gått ned 9,2 kg, og jeg er over halvveis til drømmevekta på 82 kg:).

Det går fremdeles rett vei selv om det ikke går sånn superraskt. Synes det går forbausende lett å holde seg, har ikke vært fristet til å sprekke enda, og når jeg er litt godtesyk lager jeg meg en god kopp kaffi med litt søtning og en dæsj fløte. Hadde egentlig tenkt å trappe opp på karbohydratene i jula, for å se om jeg går raskere ned, men er litt usikker nå??

Lite aktivitet her inne nå, men vi får henge sammen vi som er her. Flotte resultat tuftemor og MrSil, kjekt når det går rett vei!! Ha en god lavkarbouke:)

Veiedag:
21/11 - 97,9kg ned 1,1kg
05/12 - 94,1kg ned 1,6kg
12/12 - 93,0kg ned 1,1kg

tuftemor sa for siden:

Så flinke dere alle er, ja jeg også thithi.
Vi får holde oss sammen, støtte hverandre igjennom denne jule tid:)
Gode klemmer til dere alle su sammen:D

Veiedag:
21/11 - 97,9kg ned 1,1kg
05/12 - 94,1kg ned 1,6kg
12/12 - 93,0kg ned 1,1kg
19/12 - 91,5kg ned 1,5kg

silia sa for siden:

19.des: 89,9 -0,6kg

Hurra!! Klarte julemålet mitt, under 90 før jul!! Har prøvd å spise litt mer karbohydrater denne uka, men får det liksom ikke helt til... Har gått opp til 30-40 g for dag(spiser litt ekstra lavkarbobrød + etpar klementiner for dag), men er fremdeles i ketose... det kjennest litt kleint å øke på med karber, etter flere måneder på under 20 g for dag...:confused:
Hadde egentlig tenkt å komme ut av ketosen nå, er drittlei dårlig ånde, men må tydligvis spise mer karber for å bikke over.... kanskje jeg bare skal fortsette i samme leia en stund til, det går jo rett vei på vekta selv om det ikke går så fort...

Knut ned til 90; du er jo nesten i mål, kjempeflott. Skulle ønske det gikk like raskt for meg:).

Nå gleder jeg meg til jul, med mye god lavkarbovennlig mat. God jul til alle lavkarbere:)

tuftemor sa for siden:

[quote=silia;1269702]11.okt: 99,7kg

Gratulere med kjempe flott resultat :) Ha fortsatt en riktig fin juletid:p

Her går det unna ser jeg:eek: Du er knall flink, stå på videre. Ønsker deg en riktig så fin juletid:)

tuftemor sa for siden:

Denne ukes oppdatering. Fortsatt nedgang:)

19.12.11 Uke 11 97,3 kg - 0,6 kg
-8,7 kg totalt

silia sa for siden:

Ser at du har vært flink du også tuftemor:). Du har nå gått jevnt og trutt nedover du også ser jeg!! Nå har julefreden begynt å senke seg i heimen her, nannahs knekkebrød står i ovnen og juletreet er ferdigpynta. Skal snart pakke inn julegaver, før jeg skal avgårde og spise lutefisk hos min svoger.
Håper du får en fin jul med mye god lavkarbomat:)

Veiedag:
21/11 - 97,9kg ned 1,1kg
05/12 - 94,1kg ned 1,6kg
12/12 - 93,0kg ned 1,1kg
19/12 - 91,5kg ned 1,5kg
26/12 - 89,4kg ned 2,1kg

Ja da var jeg i mål! Lettere enn forventet men det er nå jobben begynner for min del - nemlig å holde meg under 90 kg.. Skal slippe opp litt på karbene fremover, men må lese meg opp litt først. Går nok ned et par kg til før jeg får begynnt med trening for å øke litt muskelmasse til jeg kommer opp til 90 kg.

Ellers har det vært lite aktivitet fra dere andre her på "våre" sider - er det bare tuftemor, silia og meg igjen?? Hvor har du blitt av Viktor4u og Nerthus??

Stå på dere andre, håper ikke min raske nedgang har tatt motet fra dere - alle er vi forskjellinge og har ulike utfordringer. Stå på folkens og kjemp for å nå målene deres! Ingenting er umulig - det umulige tar bare litt lengre tid!

Fortsatt god jul med masse fet julemat:)

Nerthus sa for siden:

Haha, jeg ble så skremt av vektnedgangen du har hatt på TRE måneder at jeg gjemte meg ;)

Siden jeg knapt har gått ned noenting på to år mener jeg... ;)

Ny start fra januar av - så får vi se hva som skjer :) Uansett gratulerer med resultatet, og lykke til med vektstabiliseringen :)

tuftemor sa for siden:

Først må jeg få gratulere knut nok en gang for ett fantastisk resultat (litt misunnelig)
For min del gikk ikke veiingen såå bra :(
Jeg gikk opp 1,7 kg nå i jule dagene snufs snufs men kan bare skylde på meg selv da jeg har spist både rundstykker og sjokolade, banan, mandarin og enda mere sjokolade.
Nå er det stopp tenker jeg, men 6. januar reiser vi til thailand i 2 uker oæææ skal prøve å være flink jente så ikke kiloene renner på igjen.

MrSil sa for siden:

Veiedag igjen:
03/10/11: 125.5
10/10/11: 120,7 -4,8kg
17/10/11: 117,6 -3,1kg
25/10/11: 118,4 +0,8kg
1/11/11: 117,6 -0,8kg
8/11/11: 116,5-1,1kg
15/11/11: 115,1 -1,4kg
22/11/11: 114 -1.1kg
29/11/11: 113,3 -0,7kg
6/12/11: 112,4 -0,9kg
13/12/11: 111,7 -0,7kg
20/12/11: 111,0 -0,7kg
31/12/11: 109,3 -1,7kg

Oppsummering 2011:
Total vektnedgang: 16,2kg :D
Lavkarbo ser ut til å være det jeg har trengt for å få sparket igang vektnedgangen og få en sunnere og bedre livstil.
Overskuddet er større, dagligdagse gjøremål er enklere - fortsatt slapp på treningen, men det er vel mer at det gjør vondt i vilja enn noe annet, men på nyåret starter "oppkjøringen" til sykkelsesongen med spinning ett par ganger i uka.

Svært fornøyd med 2011, og ser frem til ett heidundranes 2012!

Godt nyttår til dere alle!

Sidenote; Det står stor respekt over det du har vært gjennom Knut, fortsett slik! Gratulerer! :)

Melusine sa for siden:

Godt gjort alle sammen!
Julen har for meg vært vidunderlig, fullstendig sjokolade og sukkerfri og med masse deilig lavkarbomat :)

Har dere noen nyttårsforsetter for 2012?

Selv skal jeg:

• Ha 3 styrketreningsøkter per uke, foruten å sykle til og fra jobb så lenge det ikke er frost.
  • Ta min egen vekt i markløft, for deretter å sikte mot dobbel.
  • fortsette å være sukkerfri - dvs sjokoladefri, for jeg har alltid vært en sjokoholiker! Men sant skal sies, det er VELDIG lenge siden sist jeg spiste sjokolade.
  • Selvfølgelig fortsette med lavkarbo kostholdet :)

Godt Nytt År!

silia sa for siden:

2.jan: 88.8kg -1,1kg:)

Hei alle sammen, godt nytt år til dere. Gratulerer til alle med fine resultater. Selv har jeg hatt en deilig juleferie, der jeg har spist mye lavkarbomat, men også bittelitt annet. Det har likevel gått bra, og selv om det ikke har vært stor nedgang siden 19. des, så er det blitt 1,1 kg og det er jeg fornøyd med. Jeg er veldig motivert av å se at du har kommet i mål Knutnedtil90, og ønsker deg lykke til med å holde vekten. Det klarer du helt sikkert fint!! Håper jeg snart kan se meg selv i mål, og gå over til vektvedlikehold. Har enda noen kg igjen før jeg er der....

Ønsker alle en god lavkarbouke, og sender masse gode vibber til de som trenger en liten januardytt i rompa for å komme igang igjen;)

tuftemor sa for siden:

I dag var det atter en veiedag:eek: Ble ikke så gale, var gått ned ett kilo siden forige uke, så da sitter jeg fortsatt igjen med 0,7 kg etter juleog nyttårs feiring.
På fredag reiser vi til thailand i 2 uker, men skal prøve å være kjempe flink.
Når vi kommer hjem igjen er det rett på trening tenker jeg. har betalt lenge nok nå;)

19.12.11 Uke 11 97,3 kg - 0,6 kg
26.12.11 Uke 12 99,0 kg + 1,7 kg
02.01.12 Uke 13 98,0 kg - 1,0 kg :)

-8,0 kg totalt

silia sa for siden:

9.jan: 88,6kg - 0,2kg
Huff, nesten stillstand på tross av at jeg ikkje jukser.... får håpe at det går bedre neste uke...

Hei igjen folkens - Godt nytt år:)

Jeg har holdt vekten stabilt under 90kg gjennom hele julen og har nå sluppet litt opp på karbo. Spiser 1 brødskive til frokost og er ikke like nøye med karbo gjennom dagen. Ser at jeg har blitt vant til et litt annerledes (bedre..) kosthold enn det jeg hadde før jeg startet. Livet er helt klart enklere med 22kg mindre å dra på - føler meg topp og har nå startet med trening. Jogget over 5km UTEN STOPP - det er mange år og kg siden..

Stå på dere andre - jeg kikker innom innimellom.

Husk, ingenting er umulig - det umulige tar bare litt lengre tid:)

Viktor4u sa for siden:

Sv: Oppstart 1.oktober - på'n igjen

Hallo alle sammen her inne, beklager jeg har ikke vært på forumet på en stund, men driver fortsatt med lavkarb's og treninge, men mye reising med jobben, ( Hellas, Tyskland etc) har satt meg litt tilbake , både karbs og treningsmessig. Var veldig flink i jula trente masse, men har nå hatt stopp i treningen pga forkjølelse, skal starte opp til mandag igjen hååååper jeg.
Vektmessig har det vært litt opp, men startet med LK på nyåret, og er nå i full gang med det.

Må si jeg er meget imponert over Knut, må jo være et unikum, men lykke til med stabiliseringen.

her er de tørre fakta
15.11------99.8--- -0.5 kg---:)
10.01.12 --100.1-- +0,3 kg---:mad:

Ha en riktig god helg alle sammen, og lykke til videre

Hei og hopp, godt å se at flere av dere fortsatt henger med, og mange gode resultater:)

Selv har jeg sluppet opp på karboene og har fortsatt å gå ned.. ligger nå på 86,6 som er litt under det jeg skulle ned til. Regner med å komme meg OPP til 90 når musklene vokser...

Stå på videre allesammen:)

Viktor4u sa for siden:

Her er dagens noteringer fra Viktor4u,

10.10-----102.5--- -2.0kg
18.10-----101.6--- -0.9kg
25.10-----102.2--- +0.6kg
01.11-----101.3--- -0.9kg
08.11-----100.3--- -1,0 kg
15.11------99.8--- -0.5 kg
10.01.12 --100.1-- +0,3 kg
17.01.-----99.5---- -0.6kg

Er fortsatt forkjølet og har ikke fått trenet på 16 dager, HJELP..

Men i dag har jeg friskemeldt meg selv, ikke noen grunn til å ikke trene, kan puste normalt gjennom nesen, uten og høres ut som en dårlig sekkepipe. Hoster og harker litt, som man skal gjøre når man er på min alder :)
Fikk ny bok til jul, "treningssuksess med lavkarbo", meget intresant bok, men til nå har det ikke vært noe nyttige tips sånn treningsmessig, men morsom lesning.

Til alle, med ønske om en fantastisk uke til dere alle.

Hilsen Viktor4u, snart kjekkas på 2 Hjul

silia sa for siden:

17.jan: 88,1 - 0,5kg

Det går saktere nå, men det går nedover iallefall. Spiser godt, og koser meg med en knekk mørk sjokolade i ny og ne + en klementin innimellom. Ikke så streng på karbene som jeg har vært, men er fremdeles i ketose tror jeg. Kjenner at jeg ikke stresser noenting på tempo lenger, min vektreduksjon kommer som den kommer, mens jeg har et godt kosthold som passer meg og gir meg energi:). Ønsker meg mer aktivitet her inne, hvor er dere alle sammen??? Gir meg selv og andre et klapp på skuldra og går inn i uka meg god lavkarbomoral...:)

silia sa for siden:

26.jan: 87,4 -0,7

Hei igjen allesammen!

Lite aktivitet her inne - er det kun Viktor og Silia som henger med videre??

Selv har jeg økt treningsmengden og tilsvarende karboinntak - og treningen går som en lek nå når jeg er 25 kg lettere. Faktisk morsomt å trene nå, og de to dagene i uka med trening begynner å merkes på formen. Så stå på Viktor, bli frisk og fortsett treningen:)

Ha en fin helg allesammen

silia sa for siden:

9.jan: 88,6kg -0,2kg
30.jan: 86,9 -0,5kg

Her er det utrolig labert for tiden. Trøster meg med at Knut ned til 90 kg og viktor4u er innom her. Fabelaktige resultater på deg Knut ned til 90 kg. Håper at Viktor4u henger med videre slik at jeg ikke er helt ensom her inne. Jeg går fremdeles nedover, selv om det går i et rolig tempo. Synes ikke at det er krevende å holde meg til ketolyse, så jeg håper på å komme i mål med vektreduksjonen før påske. Har kost meg meg på hyttetur i helga, med mye god mat i godt lag, samt noen glass vin både fredag og lørdag. Spiste et halvt horn til frokost uten at jeg synes at det var det helt store... knekkebrødene mine er minst likegode syns nå jeg... Ønsker oss alle en god lavkarbouke :D

Viktor4u sa for siden:

Silla og Knut nede på 90

Ikke meningen å være så treg, men svupp så er det enda en uke som har gått.

Uansett her er minse siste resultater fra vektsaken under baderomsinredningen, nederst på badegulvet.

24.01------98.5---- -1,0 kg
01.02------98.3 --- -0.2 kg

Sikkert at jeg har kommet i gang med trening som gjør at jeg stagnerte litt påvekten, støle bein og armer > Økt vekt.
Ser på beltet at jeg må lage et hull til og det er moro, skal ikke bytte belte, det er en fantastisk motivasjon.

Jeg håper å holde meg frisk, slik at jeg får trent godt fremover, har meldt meg på flere sykkelritt, og må derfor ha et stabilt grunnlag.

Ha fortsatt en god uke

Viktor4u sa for siden:

:mad::mad::mad::mad:

07.02------99.1 ++ +0,8 kg

Sånn går det når man trener, opp i en smell.

Er inne i en tung treningsperiode, med mye intervall trening etc. Kjenner beina godt om dagen, er tunge som bly. Kjenner også et etter en lang dag på jobben så er beina litt hovne på en måte. Regner med at dette er forbigående.

Ellers så går det greit, bør vel kansje stramme inn litt, og finne frem kjøkkenvekta og kontrollere hva som går inn

Ha en fin uke alle

silia sa for siden:

8.feb: 86,5 - 0,4kg
Sakte, men sikkert nedover!!!!!!!:)

Kjekt at du er her Viktor4u. Treningen bygger muskler vet du, så noe av vekta er nok muskler. Ellers er det sikkert lurt å slenge ting på vekta av og til for å holde kontrollen. Kjenner at det er lettere å slurve nå når jeg er såpass godt inne i ting, enn i starten da jeg gjorde alt helt nøyaktig. Ønsker deg og alle andre en god lavkarbouke.

Viktor4u sa for siden:

:D:D

Dagens tørre fakta

14.02------97.5 --- -1.6 kg

SUPER Fornøyd

Ikke så mange som oppdaterer her lenger, men jeg fortsetter, og håper Silia også fortsetter med det, selv om hun/han :rolleyes: Ble usikker, men sikkert "samma det".
Har siden sist byttet treningstudio, og fått dvs kjøpt Personlig Trener, og hadde min første time i går, meget spennende, og det som var best var at det var ikke en slik ung supperlekker sak, som kan få alle og en hver ut av fokus, neida. Supert med en som har hatt vekt og vektreduksjon på egen agenda, og kunne mye om mangt når det gjald ærnering, men var ikke akkurat LK positiv. Skal til scaning, neste mandag og det skal jo bli artig tenker jeg, nok om det.
Spiser det vanlige hver dag og begynner således å bli skikkelig lei, men SKAL holde ut.

Håper alle har en fin uke, med ikke for mange utskeielser etc.

Ketose :)

silia sa for siden:

14.feb: 85,9 - 0,6kg

-0,6 kg denne uka, ser ut som om jeg har funnet mitt tempo. Du har tydligvis vært kjempeflink Viktor4u:) Spennede med personlig trener!! Her er det minimalt med trening, muligens en sammenheng mellom det og mitt moderate tempo på nedgangen:p.Men kjolene i skapet sitter stadig bedre(så da var han/hun spørsmålet besvart) så da skal jeg ikke klage.
Nå ser jeg frem mot vinterferien som begynner snart, da blir det forhåpentligvis noen fine dager i skibakken, fin trening det også...
Ønsker deg en god lavkarbouke:)

Viktor4u sa for siden:

Brått så var det veiedag igjen, og inveiingen gikk slik

21.02------98.0 ++ +0,5 kg

OPP igjen, men dette har helt klart noe med trening å gjøre, samt en iherdig PT og gjøre. Var på skanning og fikk vite at jeg hadde en (ett eller annet som jeg ikke husker hva hun kalte ) alder på 33, det er 13 år yngre en jeg faktiskt er, så det må men være fornøyd med.

Det er mye trening for tiden, 2 ggr i uka i helsestudio, 2 ggr Intervall økt på sykkel og 2 ggr rolig kjøring. Utrolig at dette ikke gjør store utslag på vekta, men spiser vel tilsvarende mengde energi da. Skal igjen sjekke hva som trykkes inn kroppen ( Fett,Protein,Karbohydrater ) som gir til slutt antall Kcal, som må være lavere enn forbruket.

Gir ikke opp, og håper Silia fortsatt er med her, og det er morsomt hvis andre også henger seg på

Ha en fin LK uke Silia, ( og dere andre )

silia sa for siden:

24.02: 85,8 -0,1 kg:o

Treig oppdatering fra meg, har vært til fjells uten vekt, men mye god mat så her har det vært feriemodus, med litt planlagte småsprekker innimellom. Har bl.a. spist halv rundstykke til frokost(hjemmelaget) NAM NAM! og litt annet tjafs, og det er nok årsaken til at jeg ikke har gått ned.... Henger likevel med herinne, har noen kg igjen, så vi får holde sammen Viktor4u, og håpe at noen av de andre kommer igang igjen:). Er virkelig imponert over treningsregimet ditt. Her har det blitt endel turer på ski, både i alpinbakken og i langrennsløypene.
Jeg starter på ny frisk, og satser på ny nedgang den neste uka for oss begge:)

Hei og hopp Viktor4U og Silia,

Kikket innom nå og godt og se at dere holder ut - og har vektnedgang.
Stå på videre begge to så når dere målene deres.

Selv ligger jeg stabilt rundt 85kg og tenker ikke så mye på hva jeg spiser, bortsett fra at jeg holder meg unna godteri, boller og brus i ukedagene.

Ha en fin LK helg og uke:)

Knut

silia sa for siden:

28.02: 84,9 -0,9 kg

Best å komme seg i rute med veiing igjen....
Knutnedtil90, du er til inspirasjon. Flott at du holder vekta, og stikker innom her av og til. Litt ensomt for oss to som er igjen, men vi holder ut:D
Merker at det hjelper godt på at Viktor4u fremdeles er med:)

Satser på en god lavkarbouke, med fin nedgang. Håper på å nå målvekta mi til påske, så jeg må koste på skal det gå. Føler uansett ikke at det er noe krise om det ikke går, trives godt med kostholdet og om det går noen uker ekstra før jeg er i mål, så gjør ikke det så mye. Tenker at jeg uansett skal holde på mye av det jeg gjør nå, når jeg har nådd målvekta mi...

Viktor4u sa for siden:

Vi setter nå over til store studio for dagens noteringer !

28.02------98.0 ++ +0,0 kg

Ikke opp og heller ikke ned

Silla og Knut, det er veldig artig at dere fortsatt henger med en kjukkas sin vei mot kjekkas.

SLITER med motivasjonen, siden resultatene uteblir vektmessig, og det er tungt å legge ned så mye for så lite. Er ikke sikker på hva som er greia, men lurer på om jeg får i meg riktig mat, eller dvs nok fett, men har tenkt at så lenge man får utslag på stix så er det vel greit.

Silla !! Hva spiser du ? Det ville vært fint å se hva slags meny du har i ditt lavkarbo regime.

Jeg spiser følgende
Frokost:
1/2 omelett av 4 egg, med Ost/skinke/tomat- 2 skiver Nannhas knekkebrød.
Lunch:
Resten av omletten og 2 skiver Nannhas knekkebrød

Middag:
1/2 Pose (220g) Brokkolitopper stekt i smør, og trukket i ca 1 dl fløte, med kjøtt, fiks eller kylling.

Kvelds, hvis jeg er sulten etter trening:
1/2 avacado, tomater, reker og majones

Dette lever jeg på, med noen små variasjoner innimellom, men det er enkelt og veldig greit. Er ikke glad i å lage mat etc, så det må være veldig enkelt.

Jeg trener nesten hver dag, Sykler (Intervall og Rolig), styrketrening i treningstudio, har ikke gjort dette så lenge (styrketreningen altså), og ser at det er muligens dette som gjør at jeg har stoppet opp litt. ( Er i hvertfall en mulig årsak)

Men resultatene uteblir, og jeg blir frustrert, irritert og lei.

Men ellers så går det greit, og venter spent på svar

Ha en flott LK uke, med masse aktivitet .

silia sa for siden:

Hei Viktor:).
Skjønner godt at du blir litt frustrert når det stopper opp/går seint, men jeg er sikker på at det snur dersom du spiser det du skriver, + så mye trening. Vet at det er kjedelig å høre, men du må huske på at muskler veier dobbelt så mye som fett, og når du nå trener så hardt så bygger du nok endel muskler.

Synes ikke det ser så værst ut med maten, men det er kanskje litt lite mat for deg? Ta å legg inn det du spiser en dag på diett.no og se hvordan du kommer ut. Ellers har jeg merket at det går raskere å gå ned, om jeg lager og spiser salat noen ganger gjennom uka. Føles som om kroppen får en boost av det.

Her er sånn ca hvordan jeg spiser nå om dagen:
frokost:
2 stk Nannahs knekkebrød m brelett og hvitost, eller
omelett av 2 egg, litt skinke, paprika, en fløteskvett og litt ost

Lunch:
3 stk Nannahs m brelett og hvitost, makrell i tomat eller kreolsk salat.
En liten neve med nøtter
litt paprika som "frukt"

Middag:
Kjøtt, kylling eller fisk sammen med grønnsaksblanding. Slenger gjerne litt raspet ost over sammen med litt krydder. Bruker cream fraiche eller rømme som ekstra fettkilder når jeg har lyst på det. Alternativ lager jeg salat med skinke eller kylling, og putter i paprika, vårløk, soltørket tomat(litt) og fetaost. Slenger gjerne i litt salatnøtteblanding, da holder jeg meg mett lenge.

I tillegg til dette drikker jeg kaffi med fløte i, søtet med litt natreen. Spiser etpar ruter mørk sjokolade til kos etter middagen.

Dersom jeg blir sulten utover kvelden, tar jeg meg gjerne litt flere nøtter, eller litt kjøttpålegg og ost. Noen ganger etpar skeier med vaniljekesam blandet med blåbær eller bringebær med litt søtning over(himmelsk godt).

Ellers drikker jeg endel funlight saft og litt pepsi max:D

Jeg har for min del avfunnet meg med at jeg ikke går ned mer en ca 1/2 kg i uka, og når jeg går mye ned en uke stopper det gjerne litt opp uka etterpå. Ellers ser jeg at jeg ikke går ned dersom jeg fråtser i "lovlig" lavkarbomat, og jeg må holde inntaket litt nede også på kalorisiden. Teller ikke kalorier, men prøver å unngå store mengder av fks nøtter som jo har mye kalorier også. Hold ut min venn, du får nok lønn for strevet. Synes du er veldig flink som trener så mye. Her er det ganske slapt på den fronten:o...

Viktor4u sa for siden:

Her er den kalde fakta

07.03------98.1 ++ +0,1 kg

Gikk vist opp denne uken jeg da ?

Det er helt sikkert treningsvekt, siden det på østlandet var meldt fryktlig vær på Onsdag, dvs i dag ( Og de fikk rett ) så kjørte jeg trening i går, dvs kvelden før veiing, og jeg kjørte 4 x 6min sone 4 Intervall, så jeg er tung i beina i dag.

Gikk på en smell i helgen, og vips så var jeg ikke i ketolyse gitt.

Ellers så sjekket jeg eller la inn mine matvare dataer i Diett.no, og så at jeg lå noe høyt i KH, og har derfor nå gjort noen justeringer, for å se om det hjelper. Har også lagt inn salat til lunch annenhverdag i steden for omelett.
Regna oxo ut at min versjon av Nannahs Knekkebrød inneholder ca 2 karbs pr firkant, og har derfor kuttet ned mengden der oxo.

Det er nå 10 uker til første ritt, dvs 19 mai, og ønsker langt lavere vekt enn hva som vises på vekta nå. Så her vurderes det drastiske tiltak, hvis ikke denne omleggingen gir reslutater. Og det er ingen trøst at jeg bygger muskler i steden for, det er like tungt å sykle rundt med de kiloene som andre former for kiloer.

Treningen går bra, det er tungt med styrketreninger, og motivasjonen der er sås om så, sykkeltreningen er mer givende og morsom. Det er deilig å sykle på skauen, med hodelykt i 3-7 grader +. Ikke veldig folksomt akkurat

Håper du tar deg tid til å legge inn en liten oppdatering Silla, gjerne du oxo Knut

Ha en god uke

silia sa for siden:

8.03: 85.0 +0.1kg:eek: hva skjer a????

Hehe, får vel svi for nesten 1 kg forrige uke nå.... Spiser som vanlig, og satser på nedgang neste uke!! Krysser fingrene for nedgang hos deg også Viktor4u:).

hei og hopp,

Sakte men sikkert ned for dere begge - BRA jobbet

Viktor, diett.no slavisk i tre fulle uker var det som fikk meg ordentlig igang. Tenkte på å få riktig forhold på det jeg dyttet i gapet - i tillegg til at jeg selvfølgelig så på kcal totalt pr dag. Ha penn og papir klart og før opp alt av mat og drikke og gjør det til et kveldsrituale å føre inn på nett. Jeg veide meg hver dag, og har fortsatt med det og kunne raskt styre hvilke matvarer som påvirket min vekt. 10 uker til ritt er maaassse tid til å komme i matchvekt. Stå på, dette klarer du:)

Silia, bra nedgang på deg også - jevnt og trutt med fin progresjon. Våren har kommet og du når helt sikkert målet ditt til påske, kun du som bestemmer.. Jeg er nede i medium skjortestr og har kjøpt endel nye klær. Gå en runde å se deg ut noe nytt som du kan unne deg når du når målet - motivasjon er viktig..

Stå på videre begge to og vips.... Så er dere i mål:)

Viktor4u sa for siden:

Denne ukens inveiing

13.03------97.1 --- -1.0 kg ... :D

Den satt i sikringsboksen !

Hei Knut i Medium, takk for fin tilbakemelding.

Skal vist ikke så mye justering til før man er i gang igjen, men er litt forsiktig opptimist. Storfornøyd med nedgang, og er mer motivert denne uken en forrige

Skal følge tipset ditt med å logge matvarer over en lengre periode !

Jeg har innført salat som lunch alternativ, og det kan se ut som det er fløten som kan være showstopper, og det er jo litt kjedelig, når man er avhengig av noe i kaffen.

Er inne i en bolk med hardtrening nå i 14 dager, dvs Intervall trening annenhver dag, med første kjør i dag, det er hardt men gutta liker det !
Styrketrening 2 ggr i uken, så her trenes det for harde livet.

Når det gjelder klær, så gjorde jeg som gammel vane og hentet ned XXL størrelse og gikk i prøverommet, tok på meg skjorta, gikk ut til Dommern dvs Samboeren, som brøt ut i latter, og lurte på om jeg skulle ha nattkjole ?, Så jeg snek meg inn i en XL størrelse, etter lang diskusjon med Dommern, som mente jeg kunne ta L, men jeg liker store skjorter.

Silla, Hva skjer'a . Ingen grunn til panikk tenker jeg, det kan være så enkelt som nøyaktigheten på badevekta di, eller en kopp te/kaffe før veining. Har oxo sett at damer i enkelte perioder i mnd kan gå opp, ikke ned etc. Så ikke PANIKK. Tipset om salat er motatt, og implementert som en del av kosten min nå.

Videre har jeg fått helt dilla på Squash, stekt sammen med Brokkoli, desverre uten fløte, med litt krydder. Har også brukt litt WOK Saus, for å sette litt smak på dette. Squash er supergodt og en ny opplevelse for meg

Ha en flottanes uke Knut og Silla

silia sa for siden:

8.03: 85.0 +0.1kg
14.03: 84,2 - 0,8 kg:)

Nedgang denne uken, etter en liten stopp. Blir skikkelig motivert av dere Knut og Viktor. Kjenner at det er viktig for meg med noen som kan gamet som pusher meg litt. Skal jammen følge tipset til Knut om å kjøpe meg noe fint nå, som ekstra motivasjon. Syns jeg ser deg i prøverommet med en diiiiger skjorte:D... Gøy når man oppdager at man har krympet i grunn!!

Skikkelig bra at du Viktor er i siget nedover igjen. Er skikkelig imponert over hvor flink du er å trene, skal prøve å komme meg mer ut på tur nå fremover våren. Neste uke blir jeg bortreist. Satser på å spise lavkarbo hele hele uka, men får ikke veid meg før jeg kommer tilbake, så jeg har ikke fallt av lasset om dere ikke hører fra meg før om 1 1/2 ukes tid:)

Ønsker dere begge gode lavkarbodager frem til da:)

silia sa for siden:

29.03: 83,6-0,6 kg

Da er jeg på plass igjen. Selv om det ikke er så stor nedgang siden sist, går det rett vei. Har spist endel lavkarbosnop og nøtter den uka jeg var borte, og da ble det sikkert endel for mye kalorier for min del. Er likevel i siget, og skynder meg sakte. Tror ikke jeg rekker målet til påske, da må jeg gå ned 2 kg på 1 1/2 uke, og det blir nok litt tøft... Leker dessuten med tanken på å prøve å ta av noen kg til, synes selv at jeg fremdeles tåler noen kg ned. Så det blir nok til at jeg holder på videre frem mot sommeren og ser om jeg kommer meg under 80. Hadde vært utrolig gøy og komme ned på 70-tallet, det er mange år siden..

Vil gjerne høre fra dere gutta hvordan det går med dere....:)

Viktor4u sa for siden:

13.03------97.1 --- -1.0 kg
09.04------95.2 --- -1.9 kg

Back, in game

Hallo alle der ute, som dere ser av statistikken så har jeg ikke vært her på en stund, jeg gikk på en kjempesmell, og ble litt demotivert og så var det påske, kjempemotivert igjen, da syklingen går som en drøm

Har hatt min laveste notering på lang tid, er nå lavere en vekta før jeg slutta å røyke for 3 1/2 år siden. Så da er vel målet nådd ... Tulla ! Jeg fortsetter i noen uker til, men innser vel at jeg ikke oppnår konkuranse vekt før de første rittene (19 mai). Er veldig i tvil hva jeg skal gjøre sånn med Lavkarbo og ritt, eventuelt gå over til litt mer karbs uken før ritt, og så senke det ned igjen, neggu om jeg vet. Leser her på forumet for å se hva som kan være lurt

Håper Knut og Silla fortsatt er med, og eventuelt andre.

Ha en flott uke, med lite karbo, og mye aktivitet

silia sa for siden:

29.03: 83,6-0,6 kg
13.04: 82,9 -0,7 kg

Hei
Nå er jeg på plass etter påske, har hatt det skjønnt, og spist masse god lavkarbomat. Endel nøtter og lavkarbosjokolade ble det også som påskekos. Har også prøvd littegrann høykarbosnop, en stripe kvikklunch på skitur o.l og noen småsmaking på litt potetgull:o(men det gikk faktisk fint!!)
Nedgangen går seint nå, men jeg holder på, og blir veldig motivert av at du er her Viktor4u. Bra at du er i siget igjen. Håper syklingen går så det suser. Deilig med fint lyse lange dager, når man skal sykle:)

Nå er det helg, og jeg ønsker deg en god lavkarbohelg og uke

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.