< Tilbake til oversikten

Oppstart 1.oktober - på'n igjen

Himaele sa for siden:

Velkommen i "gjengen"! Koselig å bli kjent med fler :)

Himaele sa for siden:

Er helt enig! Men var jo litt spent da.
Jeg nøt hvert bit av maten, det smakte helt fortreffelig! mmm.. :)
Og, jeg har vært i ketose tror jeg hele tiden etter.. Men om jeg skulle ha ramlet ut litt så.. ja, spist er spist. Man må kunne ha noen små sprekker av ig til, men dog ikke ofte ;)

gurooo sa for siden:

Jeg sprakk i går! Var borte på middag, men jeg forsynte meg bare av kylling og salat, og ikke couscous og brød. Drakk bare vann! :visemuskl

Så kom desserten... Tre tønner med deilig italiensk iskrem :sikle: Det ble vel fire kuler, tenker jeg.

Uansett! Var borte på middag igjen i dag, og tok kun kjøtt og salat, ikke poteter. Tok ikke dessert, engang!

I morgen har jeg gått på lavkarbo i en uke, og skal ha første veiing. Jeg er så spent! :goodluck:

maysa sa for siden:

hei igjen og velkommen ti de nye

jeg har fått komentarer i dag om at jeg har blitt mindre hehe og det var jo koselig ...ser det ikke noe serlig på vekta da ..men, men ...cm er nesten viktigere altså.

Luggetuppen sa for siden:

Jeg har også fått kommentarer på det. Tror det vises spesielt godt i ansiktet mitt :)

Knut ned til 90kg sa for siden:

Hei og hopp!

Helgen er snart over og håper de fleste har klart å holde seg unne fristelser..
Selv har jeg stått imot godterikjøret til resten ac familien, koste meg med babybel ost og god salat og føler ikke jeg forsaker noe. Har holdt meg HELT unna søtsaker og har ikke søtsug i det hele tatt:) og det er rart i og med at jeg kunne spise lassevis med godteri i helgen tidligere... men jeg er målrettet og SKAL ned til 90 kg.

Spent på veiedag i morgen, må innrømme at jeg har "jukset" litt og kikket på vekta og har visst stått stille i flere dager, men føler at mageflesket er på vei bort.
Fikk på meg en bukse på fredag som jeg ikke har brukt på over ett år.. var greit med en opprydding i klesskapet - så da hvor mange kule skjorter og bukser som var gjemt bort i takt med at vekten/omfanget har økt, nok en fin motivasjon for å komme seg ned i vekt.

Lykke til allesammen med veing i morgen!

Himaele sa for siden:

Må si at det kom litt vann i munnen da jeg skulle finne frem godteriskåla og chips til ungene og gubben i grå... sukket stille for meg selv ute på kjøkkenet.. Tror det er det største suget jeg har hatt etter godis i løpet av disse 4 ukene.. Men det gikk nå greit :)

Jeg er også spent på veiedagen i morgen.
Må vel være ærlig og si at jeg har smugkikket på vekta tidligere i uka, da stod jeg på det samme.. Tør ikke ha store forhåpninger men.. Håper jo at den viser litt mindre ihvertfall. Har vært flink og holdt meg unne brus hele uka, hadde litt nå i helga. Blir spennende å se ja!

Lykke til, til alle dere andre også i morgen!
Håper vi alle får en god start på den nye uka :)

Nelly sa for siden:

Jeg er også spent. Spiste faktisk en spiseskje med fløteis i dag. Regnet og regnet og tror faktisk ikke det ble mer enn 5 karber i hvert fall. Skrekk og gru:eek:. Måtte spise litt is for skammens skyld rett og slett:confused:. Så angrer jeg etterpå at jeg har vært så høflig:(

Men i morgen er det veiedag uansett. Veier meg stadig da, men vekten svinger så opp og ned at jeg ikke vet... Men hver uke er det litt mindre enn forrige så da svinger det i vei nedover tenker jeg....;)

tuftemor sa for siden:

Nå er det bare timer igjen til 2. veie dag. Gru gleder meg. For motivasjonen sin del er det jo enklest att vekten viser nedgang:D men uanstt så skal jeg ikke gi meg. Jeg har ikke veiet meg siden forige mandag.
Lykke lykke til alle sammen med veie dag i morgen:cool:

junana sa for siden:

Veiedagen igjen:
Vekt 03.10: 77,2
Vekt 10.10: 76,8
Vekt 17.10: 75,7: Ned 1,5 totalt (på to uker), 1,1 den siste uken
Mål: 68 kg

Veldig fornøyd med det :o og er spent på hvordan det går med dere andre?

Veiedag;

03/10 - 110,0kg startvekt
10/10 - 105,4kg ned 4,6kg
17/10 - 104,3kg ned 1,1kg

bumbleroot sa for siden:

Her har vekten stått stille.
Fikk mensen på fredag, så regner med at det er grunnen. Litt skuffet siden jeg har kuttet ut tyggis og cola zero, men håper på et større tall neste gang.

Jeg kommer forresten til å bytte veiedag til fredager. I helgene både drikker og spiser jeg altfor lite. Er mye lettere når jeg er på jobb.

Tommelen opp for dere andre som har klart å gå ned denne uken :ja:

Soti sa for siden:

10/10: 70,5 kg
17/10: 68,9 kg

Ned 1,6 kg :p Godt fornøyd! Tempoet har gått litt ned siden sist. Det er vel normalt at det flater ut etter pangstarten... Og så har jeg ikke fått beveget noe særlig på meg siden jeg har vært syk. Har savnet sterkere halsdrops enn IFA, for å si det sånn! Lykke til med ny uke, folkens :D

MrSil sa for siden:

Veiedag igjen:
03/10/11: 125.5
10/10/11: 120,7 -4,8kg
17/10/11: 117,6 -3,1kg

Totalt så langt: 7,9kg. :w00t:

tuftemor sa for siden:

Først må jeg få gratulere alle, flinke er dere alle sammen:)

Veiedag min:
03/10/11: 106
10/10/11: 103 -3kg
17/10/11: 102,2 -0,8kg

Totalt så langt: 3,8kg. :w00t:
Håper det snart blir to sifret:D

maysa sa for siden:

Gratulerer til dere alle med vektnedgang

Himaele sa for siden:

Gratulerer så mye til dere med flotte vekt tap! Flinke dere er! :)
Her står vekta stille :( Tror jeg ønsker meg en ny badevakt som det ble nevnt tidligere her ;)
Får vel igjen for den pangstarten jeg hadde...
Begynte den 19.09
26.09: - litt over 3 kg
3.10: - litt over 3 kg
10.10: - 0.6 kg
Så jeg gikk jo fort ned 7 kg da..
Må vel bare prøve å finne noe tålmodighetskrem jeg kan smøre meg med, og håpe på bedre resultat neste uke.. haff er jo kjedelig å stå stille....

teleslynga sa for siden:

Æsj, opp igjen, jo!

1. okt: 82,2 kg
  2. okt: 80,6 kg
  3. okt: 81,4 kg

MarLok sa for siden:

Hm. Fin vekt i forrige uke; ned 3,1 kilo. Den siste uka har jeg derimot gått opp - 300 gram. Får bare fortsette i samme stim - tror rett og slett lavkarbomuffins og ditto brød fungerer som festbremsere for min del. Kjenner jeg får lyst på mer mat av det.

Menmen; stødig kurs framover. Og gratulerer til alle som har sett den rette sida av vekta, og/eller målebåndet denne høstkalde mandagen!

Jeg gikk ned MYE første uken og var superoptimistisk, uken etter var nesten alt sammen på igjen :rolleyes: Nesten så jeg lurer på om kroppen slipper masse vann med en gang man starter opp for så å hente seg litt inn igjen.

Jeg har veiedag i morgen jeg da. Mandag morgen er så travel (og trøtt) at jeg ikke orker å styre med veiing. Tar litt tid å komme seg etter helgen :o

Foreløpig har jeg ikke gått ned så mye på vekta, men jeg har definitivt fått mindre omkrets! Kjøpte nye støvletter i vår og de var så trange i skaftet at de kløp meg i leggen når jeg brukte dem. Så ble det plutselig varmt i været og altfor klamt til høye støvletter, men i dag tok jeg dem fram igjen. Hadde et par sko liggende i bilen tilfelle jeg ikke orket mer, men jammen meg har jeg klart å gå med dem i hel arbeidsdag! Ikke kløp de meg i leggen, og ikke ble jeg klam på beina fordi de var for trange heller. Oh lykke! :D

Himaele sa for siden:

målebånd ja! takk for påminnelsen ;)
Jeg har ikke målt meg før, men tenkte å måle i dag. Så kan jeg kanskje se litt forskjell der hvis vekta ikke viser så mye ;)
Gubben mener at lårene er blitt mye mindre, og rumpa ;)
Det er lårene og bak på ryggen det meste sitter.. Håper virkelig jeg kan bli kvitt det :)

Lykke til videre allesammen :)

gurooo sa for siden:

I dag var første veiedag!

10/10: 95,1 kg.
17/10: 94 kg.

Én ting er at vekten har gått ned, men jeg kjenner meg så mye lettere! Føler at kroppen har det så godt nå. Dette blir bra :D

tuftemor sa for siden:

Lykke til videre Gurooo. Dette skal vi kalare alle sammen:)

gurooo sa for siden:

Tusen takk skal du ha :)

Glad for at jeg meldte meg inn i oktoberklubben!

Ned 800 gram fra forrige uke. Jeg skynder meg langsomt! :D

Ennah79 sa for siden:

Kjapt innom for å oppdatere på morgenkvisten. Det ble hektisk fra søndag da vi kom hjem. Plutselig alvorlig sykdom i nær familie slo om på hverdagen til jentene mine, og det trengs litt ekstra omsorg i heimen.

Vekta var gått opp 1 kg:( Skal skrive mer om det siden, men med tanke på følelse av mage og vann - tror jeg sterkt jeg er en av dem som reagerer både på lavkarbobrød og atkins-barer:(

Kommer sterkere tilbake i kveld eller i morgen.

Himaele sa for siden:

800gr er jo bra på ei uke :)
hehe måtte trekke litt på smilebåndet over Jeg skynder meg langsomt. Den var fin :)

Himaele sa for siden:

Huff håper alt er bra med dere!
Sender en klem din vei! :)

Ennah79 sa for siden:

sånn.... da har ting roet seg litt:o

Opp 1 kg - og det ER så dritt! Jeg er 110% sikker på at det er lavkarbo-brødet jeg har reagert på. Jeg er STINN i magen, treg avføring og plutselig luft i magen igjen:mad: Eneste forskjell i kosten er lavkarbo-brød til frokost og kvelds + 1 stk atkinsbar. So no more på en stund. Fortsatt ikke noe pes med maten og kostholdet - bare utålmodig etter å se resultater. Jeg er i bedre form enn for 4 uker siden, jeg er nesten kvitt migrenen - og humøret er bedre. Så det er bare til å fortsette i samme tralten - det går vel ned over igjen til slutt:)

Melusine sa for siden:

Litt sent, men takk for svar :)

Magen min fungerer slett ikke bra med for mye lavkarbobrød innabords (baker Karin sitt aller beste brød). De ferdigpakkene fra butikken har jeg ikke orket å prøve engang, mistenker at de inneholder mye ren gluten. Jeg spiser normalt sett ett måltid med brød/knekkebrød hver dag, det er mer enn nok. Til lunsj på jobb varierer jeg mellom middagsrester fra dagen før, omelett eller salat med masse digg i!

Har stående en boks bakemix (Ketolyse) også, men den svulmer jeg opp som en ballong av!

Nå ligger det en halv nyslaktet elgkalv i fryseren min. Du og du så mange kanonbra middager jeg skal ha fremover :D

Nerthus sa for siden:

Jeg ville ha kuttet atkinsbaren først jeg... atkins-barene har maltitol som søtningsmiddel som kan gi "ekkel" mage for å si det mildt. Jeg reagerer ikke så mye om jeg har spist godt med "normal" mat samme dag, men blir det litt smoothies og atkins - altså ikke ordentlig mat, begynner det å putre gitt :)

Nerthus sa for siden:

Bare gi beskjed om tid og sted - så kommer jeg! ;)

Viktor4u sa for siden:

Hallois alle ketolikker

Her er ukens resultat fra meg

ned 0,9 kg, dvs tilsammen 2,9 på 2 uker

Slett ikke værst syns jeg da :)

Sliter skikkelig med treningen det er TUNGT ikke noe energi, men gjennomfører uansett.

Jeg har knekt koden, dvs middagskoden. Sååååååå happy, nå er det stekte grønsaker til alt, dvs jeg kjøper frossen blomkål/brokolli blanding, freser dette i pannen og har på en dæsj fløte, lar dette surre mens jeg lager feks laksebiter, kotletter etc, super enkelt og super godt. Husker jeg ikke feil så skal det være ca 2 KARBS/100g, dvs 1/2 Pose = 5 Karbs :) Og det er jo innafor

Det var min lille opdatering i en hektisk uke, med masse kursing, trening, oppussing etc på en gang.

Himaele sa for siden:

Hallo godtfolk!
Håper alt står bra til med dere alle! :)

I kveld hadde jeg besøk av noen venninner, vi har strikkeklubb hver 3 uke.
Tenkte jeg måtte servere noe godt og enkelt.. Og valget falt på Ostekuler og Chicken nuggets. Med hjemmelaget "chilli saus"
Det ble snadder! Falt virkelig i smak hos alle, og alt ble spist opp :D

Brukte disse oppskriftene:

2,5 dl revet ost
2 ts soyamel
1/4 ts salt
1/8 ts cayennepepper
2 eggehviter

1-2 dl blanding av knust baconcrisp/bacongull* og pofiber
Olje til fritering

Fremgangsmåte:
Bland sammen ost, mel, salt og cayennepepper i en bolle.
Stivpisk eggehvitene og vend dem inn i osteblandingen.
Lag små kuler av røra og rull dem i baconcrisp/pofiber-blandingen.
Varm opp oljen til 180 grader og fritèr kulene forsiktig i 1-2 minutter eller til de er gyldne (ikke alle på en gang).
La dem renne av på kjøkkenpapir.

*) Putt baconcrisp/bacongull i en prødpose og bruk en kjevle til å knuse det. Jeg brukte ca halvparten av hver av baconcrisp og pofiber.

kopiert fra denne siden minlavkarbomat.blogspot.com/2...ostekuler.html. Jeg hadde ikke pofiber men det ble jammis likevel så kan ikke tro det betyr så mye :)

Ingredienser til nuggets:

• Kyllingkjøttdeig
  • Krydder (Jeg bruker Santa Maria Chicken and Steak)
  • Baconcrisp eller bacongull (Sjekk innhold, skal være laget av svin. Finnes flere juksevarianter som er laget av mel)

Ingredienser til saus å dippe i, hvis du vil :

• Tomatpurè
  • Chili (sambal oelek)
  • Tabasco

Knus baconcrisp/bacongull til små smuler. Har du ikke mikser eller kjøkkenmaskin så går det fint å putte det i en pose og rulle over med vanlig bakekjevle til det er finknust nok.
Bland krydder i kyllingkjøttdeigen, som så formes til kuler og siden trykkes litt flate.
Dypp de flate kulene i knust baconcrisp. Legg de på stekeplate dekket med bakepapir.
Stek på 225 grader i ca 15-20 min, litt etter hvor tykke de er.

Sausen: Spe ut tomatpurè med vann til det blir passe tykt/tynt, som du ønsker det.
Smak til med chili og tabasco.
Denne sausen minner faktisk om BBQ-sausen du får på McDonalds.
Nyt måltidet!
kopiert herfra lenabeatrice.net/lavkarbomat/...icken-nuggets/

jeg fant ikke det krydderet som står i opsskriften så jeg kjøpte noe annet. ble kjempe godt!! :) Dette kommer helt klart til å bli laget mer av som kos :)

tuftemor sa for siden:

Kjempe flink er du Viktor4u :)

tuftemor sa for siden:

HIMAELE dette hørtes veldig godt ut.:)

Vet du hvor mye kh det inneholder,spes.sausen:eek: Er jo blitt redd karbotrollet hehe før var det røyke trollet men det klarte jeg å kvitte meg med for over 2 år siden. Så nå er det karbotrollet som skal bort:D

Himaele sa for siden:

er jo ingen karber i osten el kyllingkjøttdeigen :)
I tomatpurrè`n er det 5,5 per 100 gr. en boks inneholder 140 gr. Denne blir spedd ut med vann, så det blir ganske mye saus, og da lite karber, så sant du ikke spiser all sausen opp selv da ;) Jeg har sånn Chilli "pasta" på tube jeg brukte. den inneholder 5.9 karb per 100 ml, og hele tuba inneholder 70 gr. er bare et par små dærter jeg brukte av den så det kan ikke ha blitt mange karbene.. tabasco sausen er det bare noen dråper av. aner ikke karb inholde på den men det er som sagt snakk om dråper ;)

Baconcrispen jeg brukte inneholder 1,6 karb per 100gr. hele posen veier 150, og jeg brukte bare noen never til alt jeg laget, nuggets og ostekuler. Så det kan heller ikke bli så mange karbene.

Så dette er noe som jeg ihvertfall spiste meg godt og mett på med god samvittighet, det er ikke mye karber i hverken ostekuler eller nuggets ;)

Viktor4u sa for siden:

Himaele ( og hav)

Den oppskriften / tipset har antagelig reddet helgen, det så jo skikkelig digg ut, men for en noget uvitende; Hva i all verden er pofiber ?

Når man er som meg, en enkel mann, fra landet, så plukker man opp stadige nye ting her inne, all verdens merklige ting feks JohannesBrødkjernemel tror jeg det var, og Fiberhusk etc. Og siste tilskudd nå da, Pofiber.

Ellers så har mage systemet godt i stå, og det er kjedelig, ser det er fler som sliter med det samme, og håper jeg finner ut av det, og er det eventuelle tjuvtriks man kan gjøre for å hjelpe systemet litt. Skal prøve 2 skjeer fiberhusk i vann.
Det er egentlig litt merkelig at systemet krangler, for jeg spiser jo masse salet og grønsaker hver dag da

Ellers så flyr vekta opp og ned som en jo-jo, men innenfor 1 kg +/-, men trenden er nedadgående så da er det vel greit.

Trening er som sagt ganske så tungt, men fortsetter videre, skal legge inn litt styrketrening, Dvs Sit-ups, armhevinger, "Planken", knebøy, målsetningen er 30 om dagen. 3 x 10 repitisjoner, til å starte med. Planken vil bli 3 x 30 sekunder. Dette skal jeg starte med fra 1 november, kansje andre vil bli med oxo ?

Nå må jeg jaggu jobbe igjen, men ser jo ut som jeg jobber iherdig da jeg taster i vei her inne :D

Ha en fortsatt god dag alle

Himaele sa for siden:

Hallaisen Viktor!
Ja, dette kan jeg virkelig anbefale fult ut! Det var SKIKKELIG digg!! Nammis! Vi i strikkeklubben koste oss stort og det var nesten ikke en smuleigjen
:syklubb:

Ang pofiber så husker jeg ikke helt hva det er.. hehe. Er vel noe alla fiberhusk etc som "binder" tingene litt sammen?
Jeg har det ikke, så jeg laget uten. Tror ikke det kan spille så stor rolle. Mine ble ihvertfall veldig "edanes" uten pofiber i ;)

Uff ja jeg hadde selv ei uke med problemer med det magesystemet. haff.. ikke noe jeg anbefaler noen. Vondt gjorde det og det var så visst ingen stas!
Jeg måtte "jukse" og kjøpe meg en liten drink som hjelper mot hard mage. Da ble det fart i systemet igjen ;)
Jeg kjøpte også den kokosolja. coscosa er det den het tro? Føler jeg får i meg for lite fett og tenkte at det kanskje kan hjelpe til litt. :)
Tar 1-2 ss hver dag. Om det hjelper vet jeg egentlig ikke, men det er bare sundt, og systemet virker ihvertffall ;)

Skal si du er flink til å trene! :heia:
Kanskje du kan gi meg et spark bak så jeg også kommer skikkelig i gang!
Har fått dradd opp trimsykkelen fra kjelleren og tørket støv av den. men det er ikke så mange gangene den er blitt brukt enda :_plystre:
Skal også begyne å gå i svømmehallen minst 1 dag i uka er planen. Og ut å spasere og få litt frisk luft

Håper alt står bra til med dere alle andre også! :)

Tunge Tonjis sa for siden:

Jeg melder meg ut av kuren i ca 14 dager til. Jeg går på en spesialdiett nå, pga medisiner mot candida i tarmen. derfor må jeg kutte ut melkeprodukter blant annet. Irriterende å ikke kunne lage fløtesaus! :( Men, 14 dager går fort..

Det er gøy å lese på tråden, dere er flinke :)

tuftemor sa for siden:

Det var no litt trist :confused: Håper du er klar igjen om 2 uker da:)
Ønsker deg riktig god bedring:klem:

maysa sa for siden:

Hei igjen

tenkte at jeg skulle legge inn denne linken nå er dette atkins induksjons tråd men ketolyse er nesten det samme... her står det litt detaljert hvor mye man skal spise og hvor store porsjoner om det er noen som er litt int i det forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=419
og denne tråen ang hvor mye fløte osv kan jo testes om det e rnoen som stopper opp for eks ..hvertfall int og bra lesing lenabeatrice.net/overvekt-og-slanking/ned-i-vekt-med-den-nye-atkins-dietten/om-meieriprodukter-pa-atkins-induksjon/

Jeg hadde gått opp igår på vekta 300g ...så nå har jeg kutta alt brød for en stund for og se og prøver og klare meg med kunn 1 max glass om dagen....resten vann i dag har det blitt over 2 l vann og jeg har hvertfall løpt på do.hehe

lykke til videre alle

tuftemor sa for siden:

[quote=maysa;1235035]Hei igjen

tenkte at jeg skulle legge inn denne linken nå er dette atkins induksjons tråd men ketolyse er nesten det samme... her står det litt detaljert hvor mye man skal spise og hvor store porsjoner om det er noen som er litt int i det forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=419
og denne tråen ang hvor mye fløte osv kan jo testes om det e rnoen som stopper opp for eks ..hvertfall int og bra lesing lenabeatrice.net/overvekt-og-slanking/ned-i-vekt-med-den-nye-atkins-dietten/om-meieriprodukter-pa-atkins-induksjon/

Kjempe brae linker begge to:)
LenaB sin side er super. Flotte oppskrifter og ukemenyer.:p

maysa sa for siden:

ja hu har super masse digg..

Himaele sa for siden:

God dag folkens!
I natt drømte jeg at jeg hadde gått OPP 1,5 kg :eek:
Det var ikke no koselig. håper ikke det stemmer :kadetgaar

Viktor4u sa for siden:

Morsomt :),

Hvis det stemmer så er du en sanndrømmer :), det gir igjen uante muligheter :)

Himaele sa for siden:

morsomt?? pfff.. er jo til å grine av.. hvis det stemmer.. :hylgrine:
sanndrømt ja.. hmh hadde jeg nå en gang vært det... da hadde det skjedd mye moro så mye som jeg drømmer :p

Himaele sa for siden:

det kan jammens være en prøvelse å stå og lage bløkake man har bestilling på, og ikke kan spise/smake på noe.. ;)

Håper alle har en flott lørdag! :)

Soti sa for siden:

God morgen, dere!

3/10: 74 kg
10/10: 70,5 kg
17/10: 68,9 kg
24/10: 68,9 kg

Vekta står altså stille. Forstår det er normalt at det flater litt ut etter hvert, men hadde jo vært kjekt å gått ned noen hundre gram, bare for motivasjonen sin del... :(.
Har ikke vært særlig flink til å ta meg tid til gåturer. Hvordan er det med dere? Tar dere daglige 30-minutters gåturer som jeg forstår er anbefalt i kombinasjon med kuren? Hvordan opplever dere at dette funker? Pleier noen av dere gjøre styrkeøvelser i tillegg?

Himaele sa for siden:

God morgen :)
Her var vekta stille denne uka også. Stått stille i to uker nå. Skikkelig nedtur! :(
Og det kommer nok ikke til å være de store forandringe på neste veiedag. Skal i bryllup på lørdag, og da SKAL jeg kose meg litt az :p
Haff kjenner man blir litt.. ikke motløs akkurat med.. hadde det bare vært bitte litt nedgang.. bare litt så jeg hadde sett fremgang.. men neida.. furte litt

Håper det går bedre for dere andre :)

junana sa for siden:

Veiedagen igjen:
Vekt 17.10: 75,7
Vekt 24.10: 76,2: opp 0,5 kg, grrr.

Har ikke vært flink til å drikke vann, også har jeg nok spist litt for mye. Kjedelig, men da er det bare å skjerpe seg og håpe på bedre resultat om en uke.

OI! Det virker som om "soppkuren" min fungerer. Jeg aner ikke om jeg er i ketose, men dietten jeg går på har resultert i et vekttap på 2.1 kilo! Jeg er meget fornøyd. Dietten er utrolig tøff og det er flere dager hvor jeg bare har lyst til å gråte. Jeg teller ned dager til jeg kan fortsette med ketolysekuren..kun 10 1/2 dager igjen nå :)

Jeg følger med på forumet altså og jeg ser noen stangnerer, STÅ BARE PÅ..ikke gi opp :)

bumbleroot sa for siden:

Jeg veide meg på fredag og da hadde jeg gått ned 1.5 kg. Men jeg hadde omgangssyken i forrige uke, så er usikker på om jeg kommer til å gå litt opp igjen nå som jeg er frisk. Men håper selvfølgelig ikke det :)

mizzim sa for siden:

jeg gikk på ketolyse i 10 uker å mistet 10,3 kg. det ernå 4 uker siden jeg sluttet, eller gikk ut av ketose å skulle ha lov til litt mer. men jeg er dårlig på å begrense meg når først litt er lov. så skal fortsette litt til på ketose.

tuftemor sa for siden:

Hei gratulere til dere som har gått ned:)
Heier også på de som har stått stille:heia:
Jeg selv gikk ned 0,4 kg syntes selv det var litt lite, men er jo nesten en pakke med smør:D Min kjære hadde tatt av 1,8 kg og han har ikke såå mye å miste:confused:
Jaja skal være glad pilen peker nedover:)

106 kg start vekt 03.10.11

103 kg -3 kg 10.10.11

102,2 kg - 0,8 kg 17.10.11

101,8 kg - 0,4 kg 24.10.11 skulle ønske det var mere :(

• 4,2 kg totalt jippi

gurooo sa for siden:

10/10: 95,1 kg.
17/10: 94 kg.
24/10: 93 kg.

Heia meg og gratulerer til alle dere andre der ute! :heia:

Soti sa for siden:

Ja, så bra! Godt det går nedover for noen av oss (selv om det ikke ble meg i dag). Har akkurat vært ute å gått en tur (i VINDEN) for å få litt høyere gir på forbrenninga. Herlig. Anbefales!:p

Veiedag:
24/10 - 103,0kg ned 1,3kg
Totalt ned 7 kg:)

700 gram ned fra forrige uke. Er veldig fornøyd med å gå smått, men jevnt nedover.

Viktor4u sa for siden:

Hallo Ketolikker

Dagens inveining var rett og slett nedslående, men ikke uventet. Har nemelig sett på vekten hver dag, og den vingler opp og ned, men trenden er nedover, så da får slike øyblikks målinger være kun for å dele.
Men her er de faktiske tall:

03.10-----104.5--- Startvekt
10.10-----102.5--- -2.0kg---:D
18.10-----101.6--- -0.9kg---:)
25.10-----102.2--- +0.6kg---:mad:

Har lagt til meg ny uvane, jeg har startet å drikke PepsiMAX, og det skal det bli slutt på, med virkning fra i dag.

Ellers så kan de kylling nuggetsen som Himelae anbefalte , anbefales supergodt var det.

Har hatt en bra treningsuke, med 1 time styrketråkk, 2 timer intervall trening, 3 timer rolig, kjenner det fortsatt i beina ( Kansje det er 0,6 kg).
Ser at man skal ha aktivitet hver dag 30 min gange, men det gjør vel ikke no med 1 eller 2 viledager. Skal på igjen med styrketråkk i dag.

Det er utrolig at jeg ikke klarer å gå ned, jeg trener mye, spiser nå etter ketolyse, men nei ikke noe ned.

Har en mistanke om at jeg ikke spiser nok fett, får nok i meg mer en nok vann / protoiner, men ikke nok fett. Er forresten ikke helt sikker på hvor mange gram eller %vis fett man skal ha i seg pr dag. Men mistenker at jeg er under hva som er lurt.

Men som andre her inne gir jeg ikke opp, bare justere på saker å ting

Ha en flott ketolsk dag og uke

Knut til 90: Hva spiser du av fett, hvordan ser din diett ut ?

MVH

teleslynga sa for siden:

Veide meg ikke i går, siden jeg har sklidd ut og sliter. Prøvde å dra meg strengt inn igjen fra i går (etter en helg full av kaker, hulk), men det skar seg om kvelden da jeg bakte brød til resten av familien. Og nybakt brød er faktisk helt umulig å motstå når man først er på karbokjøret. I dag har jeg også spist både brød og en banan, men siden jeg skal tilbringe resten av uka (inkludert helgen) på hotell og vet det går i dass uansett, er det greit på en måte. Denne ukas mål er herved omdefinert til å komme gjennom uten å bryte helt sammen.

maysa sa for siden:

Hei du

prosent fordelingen er ca 75% fett 20%prot og 5% karbo det er noen som må være litt forsiktig med fettet.... Torkild selv sier vel 21 g kcal pr kilo kropsvekt så bare og regne i vei :) for en fin vektnedgang. jeg må være litt forsiktig på fettet men også passe på at det ikke blir forlite fett så jeg ikke får søtsuget tilbake. lykke til

Du er sikker på at du ikke trener for hardt da? Det er vel ikke helt bra når man går på denne kuren? Man skal rett og slett ikke trenge å trene hardt. Og drikk vann. Og spis når du er sulten. Og prøv å kutt ut melkeprodukter, mel og sukker HELT en uke, HAHA..det er et HELVETE :eek:, men jeg holder på med det nå..og RASER ned..anbefales/anbefales ikke..:D Ble du klok på dette?

Himaele sa for siden:

Viktor kjekken:
Så gøy å se at du likte kyllingnuggetsene :) Jeg går å fantasere om de selv om dagen, blir nok fredagskosen min denne uka tenker jeg ;)

Jeg har vært syk fra i går til i dag dakar meg :p
Fikk feber i går kveld og den holdt seg trofast hos meg til langt utpå dagen i dag, rett over 39. Etter en lang natt uten søvn, mye frysing, løping på do i et kjør (også det meste av dagen og kvelden i går) vondt i hodet, vondt å beveg på øynene og slapp som en fisk var det nesten en spennende opplevelse å skulle kjøre småtroll i barnehagen..
Men det gikk nå på et vis det også, og når jeg kom hjem var det rett under dyna igjen.. Når jeg så fikk dradd den tunge rumpa mi ut av senga igjen måtte jeg bare en tur på vekta.. den viste -1,3 kg fra i går :eek: Men. jeg regner med at alt fyker på igjen nå når jeg har begynt å få i meg mat igjen. Ikke spist allverdens i dag. prøver å konse meg om vannet, kjenner jeg har mistet mye vann i løpet av all dospringinga, tørst og nesten tørr i munnen hele tiden.. Så jeg får bare nyte synet av de "lave" tallene vekta viste meg i dag.. Og ikke gidde å bry meg når de kg er på plass igjen, sikkert alt i morgen ;)

Alle dere andre: Jeg synes dere har vært kjempe flinke og har kjempe flotte resultater! :)

LindaN sa for siden:

Hei! :)

Kan jeg også få være med i denne gruppa...? Jeg startet riktognok 20 september da, men men. ;)

Jeg har en god del som skal av og regner med at det tar litt tid. Det er derfor hyggelig å ha noen "å følge" her inne, tror det hjelper!

Jeg har veiedag på tirsdager (veiing hver mandag morgen forbinder jeg så veldig med alle tidligere slankekurer...) Startet på 112,7 og er nå nede på 107,8 etter 5 uker. Det er jo ikke så verst, det... :)

Jeg har også laget min egen journal, hvis noen av dere vil gå inn og titte er dere hjertelig velkomne! forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=48938

Lag en god dag, alle sammen!

Himaele sa for siden:

Velkommen inn i gjengen Linda :)
Jeg begynte dagen før deg, og jeg fikk lurt meg inn her, og her er det alltid plass til fler ;)

Gratulerer med en kjempe flott start. Du har jo gått ned kjempe fint i vekt! :)

Det er veldig koselig, og godt å ha dette forumet, jeg er veldig glad for at jeg fant veien inn hit. Godt å ha noen å dele tunge dager, dele tips, råd og erfaringer osv.
Eller bare å ha noen å snakke med! Hjelper veldig å ha noen som startet ca samtidig som en selv..
Håper du vil trives her :)

Hilsen Hilde

Himaele sa for siden:

Er litt syk enda jeg.. Men skal vel egentlig ikke klage, så lenge jeg ikke er sinnsyk.. tror jeg :D:p

Feberen har sneket seg på besøk igjen en tur i dag.. Jeg er som et slakt. Får ikke gjort noenting. og jeg som har fullt program hele uka.. jaja..

Veieoholiker som jeg er.. så måtte jeg på vekta igjen en tur på morraen i dag. Bare for å se om de kg jeg hadde mistet forrige dagen var kommet på igjen.. Men det var de ikke.. vekta viste derimot -0,6 kg til. Det vil si -2 kg på to dager. Jeg tør ikke glede meg over det, for jeg regner med det er væsketap osv og at de kommer raskt på igjen i løpet av et par dager.. Men, det er jo litt gøy å se lave tall da.. hihi :p
Håper formen kommer seg snart, har bestilling på 3 etg bryllupskake til lørdag, til et bryllup jeg selv skal i. Da blir det jo en aldri så liten (les stor) sprekk tenker jeg.. Vet ikke hva vi får av mat, men skal nå være flink og hoppe over potetene.. så sant det ikke er fløtegratinerte poteter da. det er jo SÅ godt.. sukk... Men, kakene... de kommer jeg ikke til å klare å holde meg unna.. er man i bryllup så er det lov å kose seg litt! :)
Skal også lage ei bursdagskake til fredag.. så det er nok å gjøre med baking + alt annet som skal gjøres med en bonsj med unger, og hester....

Nå i disse regnbort/blåsbort dager synes jeg det kan være godt med ei god og varm suppe, å kose seg med..
Og jeg kom over ei oppskrift jeg virkelig kan anbefale, Meksikansk kjøttbolle suppe! Kosa meg stort på mandag da jeg laget den.. Hadde suppe til middag og kveldsmat den dagen ;)

Oppskriften fant jeg her:
forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=41683

Jeg brukte kyllingkjøttdeig, og de kjøttbollene ble snadder gode! mmm.
Jeg er veldig glad i litt sterk mat. blir god å varm da ;)
Hadde bare snaut en halv paprika i.. og bare litt stangselleri. ca en halv, siden jeg ikke er så kjempe glad i det. Smakte helt nydelig :)

Jeg lagde pannekaker til middag i går. Tror det var Ivory sin oppskrift jeg brukte. Fikk så sinnsykt vondt i magen av dem, fysj og fy. Jeg er litt sensitiv på mat som "klumper" seg i magen pga GBP-operasjonen min, lurer derfor på om det kanskje var fiberhusken som lagde problemene?

LindaN sa for siden:

Tusen takk for varm velkoms, Hilde! :) Og riktig god bedring til deg!! Ikke noe gøy å være syk, :( håper det går fort over!

Bryllup er bryllup, det er jeg enig med deg i. Det er jo ikke akkurat hver dag, det da! Ihvertfall ikke hos meg..hehe... Kos deg den dagen og fortsett med de gode vanene dine dagen etter, så går det helt sikkert bra! :)

Nå skal jeg i gang med middag her, skal lage kylling tikka masala etter en oppskrift jeg fant i forumet her, med jukseris til. Gleder meg til å smake! :) Glad hvis det blir odt, jeg er nemlig litt sjokkert etter å ha sjekket innholdsfortegnelser på div glass jeg har pleid å bruke tidligere, uncle Bens osv. Mye sukker, stivelse o.l. Ikke bra! :mad:

Men hjemmelaget, etter oppskrift fra lavkarbo.no, DET må jo bli bra! :)

Himaele sa for siden:

Huff da, det hørtes ikke godt ut! Hatt mye magevondt selv, så jeg vet hvor vondt det er :(
Håper det går fort over og at formen kommer seg raskt!
Jeg har prøvd å lage pannekaker ei el to ganger. syntes det smakte omelett jeg. ikke veldig imponert. Kanskje jeg må se om jeg klarer å spore opp den soppskriften du har brukt og kikke på den :)

Himaele sa for siden:

Takk for det Linda :)
ja, bryllup er bryllup. Det er år i mellom hver gang vi blir bedt i slikt, så, da skal det koses ;)

Ohh det hørtes virkelig spennende ut med kylling tikka masala!
Du må si hvordan det ble :)

bumbleroot sa for siden:

Himaele: Ser du er glad i fløtegratinerte poteter. Har du prøvd å erstatte poteter med sellerirot? Blir kjempe godt!
Slik gjør jeg det: Jeg heller litt olivenolje i en ildfast form, renser og skjærer sellerirot i skiver, har på et lag med ost og ønsket krydder. gjør dette ca. 3 ganger. Heller deretter litt fløte over og steker i ovnen i ca. 25-30 min på 220 grader.:)

gurooo sa for siden:

Tusen takk for dette tipset! Elsker fløtegratinerte poteter :)

Hei Viktor4u,

Jeg spiser mye av det samme og det begynner å bli litt kjedelig.. men på den andre siden har jeg aldri vært særlig avansert med maten - så lenge jeg har blitt mett har jeg vært fornøyd!

En typisk dag ser slik ut:

Frokost og lunsj:
En omelett med to egg og endel fløte, masse skinke eller bacon og litt paprika og blomkål eller broccoli i. Stekes i MASSE meierismør. Selvfølgelig toppet med masse ost som smeltes. Denne deles i to og jeg tar halve med på jobb til lunsj.

Middag:
En eller annen form for kjøtt, kotelett eller entrecote (har prix rett over veien og de har 3 for 69 tilbud..) med masse salat med litt tomat og litt paprika og enten masse norvegia salatost eller fetaost. Toppes med seterrømme som dressing - ikke lettvarianten..

Drikker endel kaffe iløpet av dagen, og vann eller farris.

Får kanskje i meg litt mye meieriprodukter men vekten går jo nedover så jeg regner med at det er greit!

Har sluttet å veie maten og registrere på diett.no denne uken så får vi se hvordan det går.

Ryggen er bedre så jeg har også begynnt å gå frem og tilbake fra jobb:)

Hvem av oss er først på tosifret Viktor???

Smaken var det ingenting å si på :D. Det ble 6 pannekaker av hele røra, jeg orker bare to og de siste kastet resten av familien seg over. Her er oppskriften jeg brukte: forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=27597

Himaele sa for siden:

Tusen takk for linken Luggetuppen!!
Den skal jammens prøve, hørtes god ut :)

LindaN sa for siden:

Dette skal jeg prøve, jeg elsker fløtegratinerte poteter. Har prøvd med squash, det ble ok. Kanskje det er enda bedre med sellerirot? Gleder meg! :)

LindaN sa for siden:

mmm....ferdig med middag, det var fantastisk godt!!! :) Dessuten falt det så absolutt i smak hos både mann og barn også. Virkelig nam, burde prøves! Jeg tilpasset nok oppskriften litt etter eget hode, jeg pleier å gjøre det...hehe...

Himaele sa for siden:

Har ikke prøvd det enda men har lest om det og har tenkt å prøve :)
Takk for tips!
Laget "pomfri" av sellerirot og det ble veldig godt :)

Himaele sa for siden:

Så bra!
Må kanskje prøve meg på det jeg også en dag ;)
Er godt å finne noen gode oppskrifter! Jeg var så matlei at jeg visste ikke hvor jeg skulle gjøre av meg her for noen uker siden. Tenkte jeg mat så var det bare æsj.. Men så fikk jeg satt meg ned og letet rundt etter oppskrifter på nettet.. Fant masse godt.. Og det er jo bare å bruke fantasien litt.. Men den har sviktet meg litt i det siste da :p så da er det kjekt med internett og google ;)

Ønsker alle en riktig fin dag!
Feberen herjet over meg i natt også, virkelig herlig å våkne opp i en liten krøll under dyna av at jeg skjelver så jeg rister, og med tidenes hodeverk.
Jeg tenkte bare med meg selv at nå er jeg lei! Har ikke tid til å være syk!
Skal liksom leke flittighusmor ting, rydde og vaske. Sy putetrekk til Sofasenga til Bonusdattera, som har fått nytt rom som jeg liksom skal klare å gjøre ferdig.. Gjerde inn beiteområdet til hestene her hjemme, så de kan komme hjem fra beitet snart, er snart ikke mat igjen der.. Så skal det bakes til den store gullmedaljen her + lages pynt til bryllupskaka.. I morgen er det full fræs med tur til legen, 1 times kjøring hver vei + noen ærend, så begynne å fylle og pynte kaker.. Haff.. rotet i huset får bare være rot.. Får prøve å bestikke jentene i huset til å hjelpe meg litt i dag.. de liker å tjene penger ;)
Og tror dere jeg klarte å holde meg unna vekta i dag da? :rolleyes:
Neida... Den viste -0,4 kg til fra i går.
Klarer ikke å "glede" meg over kg som er blitt borte de siste dagene for jeg regner med at det hopper rett på igjen så fort jeg blir frisk og rask..
Men men.. Får nyte det så lenge det varer ;)
Det var dagens syting fra meg! hehe..

Men når jeg først holder på her...
Er det noen andre, eller noen som vet, om det er vanlig å få feber når man går på lavkarbo? Om det er noe kroppen kan reagere på?
Jeg tror ikke det altså.. men tenkte jeg kunne spørre..
Holder feberen på videre til i morgen skal jeg ta det opp med legen.. kanskje få tatt en crp el noe for å se om det er noe i kroppen som ikke skal være der...
jaja..

Ha en fin dag dere, kos dere i høstværet :)

silia sa for siden:

Hei. Jeg er ny på forumet. Begynte på ketolyse 11.oktober, og har gått ned 4 kg. Er kjempefornøyd!! Ikke sulten eller godtesyk i det hele tatt. Lærerikt her inne på forumet, lærer noe nytt hver dag. Har som mål å komme ned minst 10-15 kg, så er fremdeles et stykke unna. Kjekt å følge med andre som startet i oktober :)

LindaN sa for siden:

Velkommen Silia! :)

Gratulerer med gode resultater!

Viktor4u sa for siden:

Hei Knut

Ikke rart du går ned, jeg syns det så ut som det var lite mat pr dag, en omelett av 2 egg er ikke svære greiene, men supert for deg. :)

Jeg er sikker på at du kommer til 2 sifret før meg, for jeg fomler rundt og vekten går opp og ned som en jo-jo.

Siden vi er inne på dagsmenyer osv, så kan jo jeg legge ut hva jeg spiser sånn cirka på en dag:

Frokost:
2 tykke skiver Norvegia 100g ( Hver dag )

Lunch:
Salat ( 150g) med kokt skinke (80g), masse Norvegia(100g), Cherry tomater(60g), og 3 spiseskjeer sæterrømme (60g) ( Hver dag )

Mellommåltid:
2 skiver Norvergia

Middag:
Stekte grønnsaker, surret i fløte ( Brokkoli og Blomkål 2/3 Pose)
Noe kjøtt ( Kottletter, Kyllingfileet, Biff, Entrecote, Kokt torsk, stekt Laks )

Kvelds:
Nannahs knekkebrød med reker og Majones
elller
Stekt egg og bacon
Omelett med skinke og ost
Avacado med Majones og reker

Drikker kaffe, og har kuttet ut melk, og bruker fløte i steden

Det skal være sakt at jeg ikke har veid alt sammen, eller registrert på diett.no, men det må jeg vel i gang med for å få kontroll, siden jeg ikke har ønsket vektreduksjon. Har utslag på stix
Hvis noen som leser dette kan kommentere så please, er litt rådvill

Knut, så bra at du har kommet i gang med å gå, og i gang på jobb.

maysa sa for siden:

visst du er som meg så må du nok ned litt på maten og på fett inntaket og få inn litt mere gr.saker... er ikke akkurat veldig mye næring i isbergsalat for eks....
har du lest ketolyseboka? ellers så bør du lese atkins induksjons linkene jeg la ut her.... du skal ha ca 2,5 dl gr.saker til hvert måltig frokost også kansje du ikke trenger det ene mellom måltidet... ernæringsfysiologen på friskvernklinikken der jeg går som er for ketogent kosthold og jobber med fedon ca helst ikke mere en rundt 500 kcal pr måltid altså 4 maåltider ..middagen kan være oppi 700... om du leser lenabeatrice sinnn blogg som ja bruker atkins så får du masse itps og råd etter at jeg gjorde det hadde jeg vekt tap nå på denne uka på ca 3,5 kg er jo sjokkert og jeg har hatt stillestan og vekt oppgang i 3 uker.

mat forslag
Frokost: gulost, skinke og en håndfull gr.saker
lunsj kjøtt og salat eller middags rester osv med gr.saker da også gjerne 1 ss seterrømme ...eller litt majones for eks
middag: samme som lunsj bare ut ifra din egen fantasi og kunn en porsjon

i kaffen ca 2 ss fløte pr kopp ikke mere enn en 1/2 dl om dagen.
kvelds om du orker, samme som frokost...omelet eller noe

i stedet for kinakål/isbergsalat annbefaler jeg spinat eller rucola osv...ta gjerne avocado 1 gang om dagen eller noe....og gjerne bruk squasj og aubergine eller andre gr.saker

kutt alle brøderstatninger,nøtter osv

bumbleroot sa for siden:

Min veiedag idag, og ned 300 gr. Føler meg fornøyd med det, da jeg var redd jeg ville gå opp i vekt igjen etter omgangssyken forrige uke.

Vil også ønske velkommen til alle nye og god bedring til de som er syke!

Ha en flott helg alle sammen :)

LindaN sa for siden:

Så bra bumbleroot og lykke til videre! Håper du holder deg frisk nå da. :)

Til Victor4U:

2 egg er nok det når jeg fyller på med grønnsaker (broccoli paprika, cherrytomat), skinke/pepperoni eller bacon i tillegg til masse ost. Kunne sikkert spist hele, men har vent meg til den mengden nå. Spiste tidligere ikke frokost men har nå kommet inn i rytmen slik at lunchen blir mindre:)

Synes dette går rette veien, og kan ikke si at jeg sliter med noe, slik jeg ser endel gjør med tanke på fristelser osv. Her i huset bakes det hvetekringler og annen gjærbakst - i tillegg til at resten av familien spiser godteri i store mengder i helgen - jeg har rett og slett ikke lyst på eller føler at jeg forsaker noe.

Trener ikke noe men prøver å få gått en tur på en halv time eller mer hver dag - logger alt på endomondo, kjekk app til android tlf, kan anbefales. Blir mer morro når man får litt grafer og historikk å følge:)

Anbefaler deg videre diett.no i 14 dagers tid. Jeg brukte det for å få kontroll på hvilke mengder jeg kunne spise.

I morgen er det veiedag og jeg vet jeg har gått ned, men hvor mye bir spennende:)

Noen som kan svare meg på hvor mye karbs det er i kantareller?
Ser det står 6,4gkh pr 100g rå på diett.no - men er dette rå eller tørket?

Vært en tur i skogen idag og fant masse - ligger nå til tørking.
Tenkte bruke det i omeletter - nam nam:)

Veiedag:
24/10 - 103,0kg ned 1,3kg
31/10 - 101,3kg ned 1,7kg
Totalt ned 8,7kg:)

LindaN sa for siden:

Så flott! Gratulerer! :):):)

(Og så et lite hjertesukk...menn har det jammen enklere enn oss kvinner i noen sammenhenger...) ;)

Stå på du, Knut, dette er superbra! :)

Soti sa for siden:

Dato
Vekt
3/10
74
10/10
70,5
17/10
68,9
24/10
68,9
31/10
67,9

1 kg ned siden sist! Fornøyd :) God å ha kommet forbi "platået" jeg har vært på noen uker... Ha en god uke!
Bra resultater, Knut ned til 90!

tuftemor sa for siden:

106 kg start vekt 03.10.11
103 kg -3 kg 10.10.11
102,2 kg - 0,8 kg 17.10.11
101,8 kg - 0,4 kg 24.10.11 skulle ønske det var mere :(
101,5 kg - 0,3kg 31.10.11

• 4,5 kg totalt

Syntes det går tregt jeg :( men heldigvis rette veien :)

junana sa for siden:

Så flinke dere er. Jeg har bytta veiedag til fredag. Må ha et par halvlitere med lite-øl i helga og ser at det gir utslag på vekta, men så er jeg målbevist hele uka, og har alltid lavest vektmåling på fredager, så da bytter jeg:

Vekt 17.10: 75,7
Vekt 24.10: 76,2

Vekt 28.10: 75,4 ned 1,8 totalt. Har hatt et mål på 2 kg per mnd, så er fornøyd med det :)

Stå på dere. Motiverende å lese innleggene her inne.

Viktor4u sa for siden:

03.10-----104.5--- Startvekt
10.10-----102.5--- -2.0kg---:D
18.10-----101.6--- -0.9kg---:)
25.10-----102.2--- +0.6kg---:mad:
01.11-----101.3--- -0.9kg---:)

Veldig fornøyd med det altså,

Enda bedre er at jeg var hos fastlegen og fikk beskjed om å slutte med vanndrivende, og mistenker egentlig at jeg har en del vann i kroppen, han sa det kunne ta 5-6 uker før jeg var helt som før.. Supert.
Har oxo en infeksjoon i skulderleddet som gjør at jeg er noe redusert, og fikk Kortison med no snacks i så det skulle ta infeksjonen.

Driver med små justeringer, som feks kutte ut mellommåltid/snacks, snakket oxo med fastelegen om LK, han var positiv og minte meg om at det er fortsatt et regnestykke, dvs Energi inn, må være mindre enn energi forbrukt, selv om det er fett som vi bruker som energikilde eller no sånt

KNUT Det er supert med slike resultater, og jeg henger meg på så godt jeg kan.

Har oxo hatt en litt laber treningsuke, men det ble 5 timer totalt:(. Det er ikke godt nok, så i dag er det pån igjen, 1-2 timer på sykkelen

Ha en ketolsk uke alle, uten nevneverdige sprekker etc

Viktor,

Samme vekt vi nå.. jeg skal en tur på konferansecruise til Kiel i et par dager... så vi får se hvem som er på tosifret først! Skal nok klare å holde meg unna fristelser, men det blir nok noen glass med vin til god mat og kanskje en cognac eller to til kaffen så alkoholen må forbrennes før fettet.. Uansett skal nok jeg være på tosifret neste mandag:)

Bruker du diett.no?? kan være kjekt for å se inntaket, både på kcal og kh.
Er nok enig med legen din, inntaket bær nok være mindre enn forbruket for å gå ned.
Vi skal spise oss mette, men ikke stappmette - og det er det jeg forholder meg til uten noe hysteri på kcal.

Tror kanskje du trener for mye og for hardt for å klare deg uten karbo - kroppen din er en fin maskin som "sparer på kruttet" til de harde treningsøktene det virker som om du har. Jeg er nok litt mer bedagelig, men får totalt en ca 1,5 time rask gange (til og fra jobb+kveldstur) som er nok trening. Da får jeg opp pulsen og forbrenningen, men ikke for hardt slik at kroppen kjemper etter noe annen påfyll enn vann etterpå.

Stå på og lykke til med skulderen og kortisonkuren - og husk at kortisonen binder veske i kroppen så ikke bli deppa om du går opp litt - er forbigående isåfall..

I kveld er det bildetaking kun i boxeren, tok bilde 3/10 også - er spent på før / etter bildene!

gurooo sa for siden:

Vekten har stått stille denne uken, men det er egentlig helt greit. Startet i ny jobb forrige mandag med mye sosialt som hører med. Lange møter utpå kvelden, middager osv. Så lenge jeg ikke går opp, er jeg fornøyd!

peder5 sa for siden:

Hei du,
Virker som du driver litt som meg angående trening, og jeg lurer på hvordan dine erfaringer med trening er?

Jeg trener 8-10 timer i uken og opplever at styrketrening og styrketråkk går rimelig greitt, men å kjøre harde intervalløkter er veldig vanskelig. Pulsen ligger i snitt 10 prosentpoeng over normalen, og jeg klarer ikke å yte som vanlig.

Også lengre halvharde turer med arbeidsperioder opp mot terskel er rimelig håpløst. Har lite og ingenting å gi, og holder litt på å gi opp dette opplegget.

Har du noen gode tips her, eller opplever ikke du disse symtomene?

Opplever også at jeg ikke går noe særlig ned i vekt. Har gått ned ca 3,5 kilo på ca 5 uker, og hadde vel kanskje forventet noe mer (mulig det er forventningene det er noe galt med)

teleslynga sa for siden:

Jeg tror gutta her inne spiser for lite fisk!

Har sluttet å veie meg, siden jeg sliter litt med matmengdene for tida. Ny måned, nye muligheter! Tok en sjekk på diett.no i dag, siden jeg følte at jeg nesten ikke hadde rørt en eneste karbohydrat hele dagen. Endte på ca 25 g, av det var nesten 7 fra bær med fløte, resten nesten bare grønnsaker. Forstår ikke hvordan folk kommer unner 15 g. Ikke at jeg egentlig har lyst til det heller, men likevel. Blablabla.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.