< Tilbake til oversikten

Hva leser du nå?

#1301

TrillTrall sa for siden:

Ble nettopp ferdig med "Alt annet enn sannheten" av Ranja Bojer - anbefales!

Holder så smått på med "Joyland" av Stephen King. Vet ikke helt ennå, mange, mange år siden jeg leste noe av ham gitt. :)


#1302

Anne sa for siden:

De usynlige av Roy Jacobsen og den Kinesiske sangerinnen av Jamie Ford.

Akkurat ferdig med De usynlige. Likte den veldig godt. Anbefales. En rolig bok. Maleriske setninger, så du ser for deg mye mer enn det som sies og beskrives.

Den kinesiske sangerinnen, har jeg startet på i dag. Samme forfatter som skrev Hotellet på hjørnet av bitter og søt. Gleder meg.


#1303

vaskeklut sa for siden:

What if..... - Randall Munroe.


#1304

Butterfly83 sa for siden:

Unni Lindell-Brudekisten. Har lest 1/4 omtrent tidligere, men nå skal jeg lese den ferdig )


#1305

Ziltoidia sa for siden:

Ble akkurat ferdig med 'Landline' som var, i sann Rainbow Rowell-stil, kjempesøt!

Jobber meg fortsatt igjennom 'All the light we cannot see'. 3/4 down, 1/4 to go!


#1306

TrillTrall sa for siden:

Gjorde meg ferdig med "Vinterfolket" av Jennifer McMahon i helga. Småekkel. :) Holder fremdeles på med Joyland av Stephen King, men foreløbig er den direkte kjedelig så det kan godt hende jeg ikke gidder lese den ferdig.


#1307

Carisma sa for siden:

Testet bibliotekets ebok-app. Var skeptisk, men elsker den! Gikk på noe enkelt; Mad about the boy, den siste Bridget Jones-boka.


#1308

Bønna200 sa for siden:

Mye spennende der. :D

Nå leser jeg Sjelekisten av Ann Rosman. Anbefales. :)


#1309

Photobscura sa for siden:

Kurt Vonneguts Cat's cradle. Helt på Vonnegut-kjøret om dagen!


#1310

TrillTrall sa for siden:

Er det noen her som har lest flere av Mankells bøker om Wallander? Jeg har ikke lest ham før, men i går snappet jeg med meg "Hånden" da jeg gikk til lunsj, passe liten bok.

Men er språket hans i "Hånden" tilsvarende språket i de andre krimbøkene om Wallander? Jeg synes det var veldig enkelt, det kunne like gjerne vært en ungdomsbok jo. Ble litt skuffa.


#1311

Cyan sa for siden:

Jeg har ikke lest hånden, men har lest mange av Wallanderbøkene. Språket er som i typisk skandinaviske krimbøker. Det er jo ikke komplisert språk, men vil vel ikke karakterisere det som ungdomsbokspråk heller. Helt typisk språk som man finner i mange krimbøker :)


#1312

TrillTrall sa for siden:

Jeg har lest mye skandinavisk krim og språket i "Hånden" er mye enklere enn det aller meste jeg har lest av voksenkrim synes jeg.


#1313

Cyan sa for siden:

Da er det kanskje spesielt for Hånden, for jeg har aldri tenkt over at språket i Wallanderbøkene har vært noe enklere enn i mange andre krimbøker. I motsetning til f.eks. Camilla Läckbergs bøker, hvor jeg syns språket er direkte dårlig.


#1314

Butterfly83 sa for siden:

Jeg har lest noen Wallander-bøker, men jeg har heller ikke registrert at språket er noe enklere enn annen skandinavisk krim.

Men 50 shades of grey derimot. For noe oppskrytte greier. Utrolig dårlig og barnslig språk.


#1315

Cyan sa for siden:

Ble nysgjerrig på Hånden, og måtte lese noen anmeldelser av den. Ser at den ble skrevet på oppfordring etter at Wallanderserien egentlig var avsluttet, og at den er veldig kort. Sånn sett har han kanskje ikke vært så veldig inspirert når han har skrevet den. Ser også at det er noen av anmelderne som reagerer på at språket er dårligere i Hånden enn i resten av serien.


#1316

TrillTrall sa for siden:

50 shades er det største makkverket jeg har vært borti og det er det sjeldent jeg sier om en bok! Jeg har riktignok bare skumlest litt i bind 3, men det holdt lenge. Men jeg vet jo om folk som har lest hele trilogien minst 7 ganger og synes den er helt fantastisk. :)

Ah - det var godt å høre at det ikke bare er jeg som har reagert på språket i den boka! Puh.


#1317

Bønna200 sa for siden:

Hver dag er natt av Peter Stamm.




#1320

Bønna200 sa for siden:

Det var alltid deg av Mhairi McFarlane. Feelgood på sitt beste. :)


#1321

Cyan sa for siden:

Tore Renberg: Vi ses i morgen.



#1323

Ziltoidia sa for siden:

Storkoser meg med Råta av Siri Pettersen. Vil IKKE bli ferdig med den, men klarer samtidig ikke å legge den fra meg.
Leser også 'Ready Player One' av Ernest Cline, som så langt er dritbra!


#1324

Ethereal sa for siden:

Åhh, den leste jeg på engelsk for en stund siden, de andre to hun har gitt ut er herlige, de også.
[url="http://forum.lavkarbo.no//www.pinterest.com/pin/create/extension/"][/url]


#1325

Photobscura sa for siden:

Torborg Nedreaas, Bak skapet står øksen.


#1326

bærrgen sa for siden:

Har akkurat begynt på Hammerkoden


#1327

TrillTrall sa for siden:

John Cleese "Men altså..." (biografi), kjempemorsom! :) Familien het faktisk Cheese, men hans bestefar (?) var så lei av å bli ertet for ostenavnet at han byttet ut h'en med en l. :)


#1328

Butterfly83 sa for siden:

Karin Bjørset Persen- Julebrevpikene


#1329

Photobscura sa for siden:

Vindane av Tarjei Vesaas, parallelt med Sirens of Titan av Kurt Vonnegut.



#1331

Colt-pixy sa for siden:

Jeg har nettopp begynt på Sannheten På Bordet av Niels Christian Geelmuyden, etter at min svigerinne har snakket mye om den. Leser noe sakte og begynte igår, så jeg har ikke kommet mer enn til side 15 enda (savner tiden hvor jeg kunne lese en bok på 2 dager).


#1332

Ziltoidia sa for siden:

Ready Player One av Ernest Cline. Ble ferdig i dag, og den var ILLE BRA!!
Er også straks ferdig med 'Aristotele and Dante discover the secrets of the universe', som så langt er en skikkelig feelgood book av en eller annen merkelig grunn.


#1333

vaskeklut sa for siden:

Svindel og multelikør av Catharina Ingelman-Sundberg :D


#1334

Bønna200 sa for siden:

Den er herlig! :lol:

Nå leser jeg Skjellig grunn til mistanke av Chris Tvedt.


#1335

TrillTrall sa for siden:

"Å løpe med kenyanere" av Adharanand Finn. Interessant! Rart i grunnen at de fleste av verdens aller beste langdistanseløpere kommer fra et lite område i Kenya...


#1336

Ziltoidia sa for siden:

'Aristotele and Dante discover the secrets of the universe' var helt FANTASTISK! Les den! Den stakk av med hjertet mitt. ^__^

I det siste har jeg kastet i meg 'The Lunar Chronicles' på høykant, bok etter bok, for jeg er HELT hekta! Jeg mener.... cyborg-cinderella, hacker-rapunzel og genetisk modifiserte ulve-menneske-hybrider som er etter en skikkelig kruttønne av en rødhette! Trodde ikke jeg kom til å like denne serien, men gurimalla for noen page-turners.


#1337

Spinnerette sa for siden:

The Book of You av Claire Kendal. Litt usikker hva jeg syns sålangt.


#1338

Butterfly83 sa for siden:

Jeg kom ikke så langt med Alex. Vært syk osv. så jeg kom aldri inn i den syns jeg.

Starter på Linnea Myhre- "Kjære" i dag.


#1339

Butterfly83 sa for siden:

Skal begynne på Isabel Allende- Amandas gåte :)


#1340

Photobscura sa for siden:

Enda mer Vonnegut, denne gangen God bless you mr Rosewater.


#1341

TrillTrall sa for siden:

Fredrik Paulun - "50 snarveier til et sukkerfritt liv". Interessant!


#1342

Cyan sa for siden:

Bisettelsen, Lars Saabye Christensen.


#1343

Ziltoidia sa for siden:

'The Bone Clocks' av David Mitchell... går utrooolig sakte. Ligger an til terningkast 2 eller 3 så langt. Er ikke helt solgt.

'A Darker Shade of Magic' av V.E. Schwab. Har lest 1/3 og liker den så langt! Er ganske "hard to please" etter å ha storkost meg med 'The Lunar Chronicles'.

Hvordan kan det ha seg at jo flere bøker jeg leser, jo flere bøker er det på to-read-listen min? :p


#1344

mereo sa for siden:

Fordi man kronisk finner noe man vil lese.


#1345

Bønna200 sa for siden:

Lykke til. :p Håper du liker den bedre enn hva jeg gjorde...

Nå leser jeg Mørke hjerter av Hanne Kristin Rohde. Veldig bra. :)


#1346

Butterfly83 sa for siden:

Jeg er på side 22 og sliter allerede. Skal lese til side 50-100 før jeg bestemmer meg for å gi opp eller ikke :p Har mange andre bøker fra biblioteket liggende, så gidder ikke å kaste bort tida på å slite meg gjennom dem!


#1347

Bønna200 sa for siden:

Hadde jeg vært deg så hadde jeg gitt opp med en gang. Jeg også ville lese litt lenger før jeg ga meg, men da syntes jeg at jeg hadde brukt så mye tid på den allerede at jeg endte med å lese ut hele elendigheta. :p
Den blir ikke bedre. :nei:


#1348

Butterfly83 sa for siden:

Jeg har liksom en egen regel om at jeg ikke gir meg før side 100 :p Har kommet til side 37 nå så skal vurdere på 50. Haha.

Edit: Leste til side 55 eller noe, og skumleste litt bakover i boka. Legger den fra meg. Syns den var tung å lese, og i tillegg så skjedde det jo ingenting?

Starter på Ingrid Schibsted Jacobsen- Min mangel på stolthet og fordom i jakten på Mr. Darcy


#1349

Ziltoidia sa for siden:

Leste ut 'Fairest' i 'The Lunar Chronicles' i dag, og ble bare enda mer utålmodig på avslutningen som kommer i høst. Trenger.den.nå!!
Klarte i det minste å holde meg unna de tre teaser-kapitlene som fulgte med. :p

Begynte deretter på 'Red Queen' av Victoria Aveyard.

'A Darker Shade of Magic' var forresten kjempebra! Gleder meg til oppfølger. :D


#1350

Butterfly83 sa for siden:

Skal begynne på Jo Nesbø- Blod på snø :)


#1351

Ziltoidia sa for siden:

'Crown of Midnight' (andre bok i 'Throne of Glass'-serien) og 'The First Fifteen Lives of Harry August'.
Liker begge veldig godt så langt. :D


#1352

SunLight sa for siden:

Akkurat lest ut "Ektemannens hemmelighet" av Liane Moriarty, synes den var fantastisk bra :) Gråt faktisk på slutten.. :p


#1353

Cyan sa for siden:

The curious incident of the dog in the night-time.


#1354

Butterfly83 sa for siden:

Den har jeg lånt fra biblioteket så skal snart lese den. Fint å lese at den er bra da :)


#1355

SunLight sa for siden:

Kos deg :D


#1356

Bønna200 sa for siden:

Har nettopp begynt på Porto Francos voktere av Ann Rosman.



#1358

TrillTrall sa for siden:

Den likte jeg godt! :)


#1359

Butterfly83 sa for siden:

Likte den godt, men var ikke helt som Harry Hole :o

Neste bok nå blir Fredrik Backman - Britt-Marie var her.


#1360

Bønna200 sa for siden:

Jeg liker den også godt, så langt. :) Jeg syntes også den forrige hennes var veldig bra. :)


#1361

Spinnerette sa for siden:

Good Omens av Terry Pratchett og Neil Gaiman. Har hatt boka liggende i lang tid, endelig fått somla meg til å begynne. Liker den veldig godt så langt!


#1362

Kanutten sa for siden:

Ei matematikkbok fra fordums tider; matematiske metoder. Akkurat nå leser jeg om fibonacci og det gylne snitt. :D


#1363

Butterfly83 sa for siden:

Veit ikke om jeg orker å lese ferdig jeg. Skal liksom være humoristisk, men det blir altfor overdrevet. Selv om det sikkert er noen som er slik at de alltid bryr seg overdrevet mye om hva naboer og bekjente mener :p Jeg blir litt sliten av å lese det, og tenker bare gi f*** :o

Skal bestemme meg i løpet av dagen.

Neste bok blir i såfall Christoffer Carlsson- Den usynlige mannen fra Salem.


Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.