< Tilbake til oversikten

Hva leser du nå?

Cho sa for siden:

Porselenspiken - Gunn Marit Nisja.

Photobscura sa for siden:

Forføreren av Jan Kjærstad. Har aldri lest noe av ham før, og håper boka er bedre enn tv-serien ...!

missK sa for siden:

Odinsbarn av Siri Pettersen og kvinnen i buret av Jussi Adler Olsen

Carisma sa for siden:

Mange som er medlem av hva leser du nå-gruppa på Facebook? Ser mange av bøkene går igjen begge plasser

bærrgen sa for siden:

Jeg er ikke med i lesegruppe på FB

Bønna200 sa for siden:

Jeg er ikke på FB engang. :p

Butterfly83 sa for siden:

Jeg er heller ikke med på noen FB-gruppe.

Skal begynne på Sarah Rayner- To uker på vei.

Bønna200 sa for siden:

Svindel og multelikør av Catharina Ingelman-Sundberg. Artig! :lol:

vaskeklut sa for siden:

Jørgen Brekke - Drømmeløs

Artig med bøker som foregår i Trondheim for en gangs skyld :D

mereo sa for siden:

Sannsynligvis for at mange av bøkene er de som er "inn" om dagen :)

Ziltoidia sa for siden:

Da har jeg eeendelig pløyd meg igjennom Hunger Games trilogien, som var ille bra og spennende og The Book Thief <3 som bare var ille fantastisk og spiste opp hjertet mitt.

Nå leser jeg for første gang på lenge en fysisk bok på norsk: Odinsbarn. Så får herr Kindle hvilt seg litt. :P

Cho sa for siden:

Før flommen tar oss - Helena Thorfinn

vaskeklut sa for siden:

Visning pågår - Sofie Sarenbrant

Cyan sa for siden:

Bly - Lars Saabye Christensen
Programming. Principles and practice using C++ - Bjarne Stroustrup

Ziltoidia sa for siden:

Ble akkurat ferdig med Odinsbarn og Elanor & Park. Det var saker det!!

Noen som er på Goodreads forresten? (jeg er!)

Carisma sa for siden:

Femten år siden jeg måtte gjennom hans bøker og jeg grøsser fortsatt :gator:

Sophie Hannah- For du stjal min lille venn

TrillTrall sa for siden:

"Tid med maten" - Fedon Lindberg. :)

Cyan sa for siden:

Jeg er så gal at jeg gjør det helt frivillig, og kun fordi jeg vil ha det litt gøy.

mereo sa for siden:

Seff :P

BenteR sa for siden:

Jeg hører på Monster av Knut Nærum.

Furine sa for siden:

Jeg sluttet å telle dager - Caterina Cattaneo.

Bønna200 sa for siden:

Kjærlighet ved første blikk av Jill Mansell.

Carisma sa for siden:

Endelig ferdig med Journal 64 av Jussi Adler Olsen. Nå Pinnsvinets Eleganse av Muriel Barbery

Cyan sa for siden:

I dag begynte jeg på Inferno av Dan Brown. Har lest de 3 første bøkene om Robert Langdon, men jeg vet fortsatt ikke om jeg egentlig syns de er bra. Lettlest og spennende, men bra? Mjææææ, vet ikke helt altså :p

Så har jeg et spørsmål angående denne Öland-serien til Johan Theorin. Jeg har den siste boka, Gravrøys, men har ikke lest de 3 første. Burde jeg lese dem først, eller er det frittstående historier?

TrillTrall sa for siden:

Ikke noe problem å lese dem hver for seg, selv om Gerlof er med i alle bøkene så trenger du ikke lese dem i rekkefølge.

Cyan sa for siden:

Ah, så det er samme hovedperson i alle bøkene. Da tror jeg kanskje at jeg vil lese dem kronologisk likevel, med mindre Gerlofs private liv er helt utelatt (det er en greie jeg har :p). Er det alrighte bøker forresten?

TrillTrall sa for siden:

Jeg liker dem veldig godt, men mener at Gerlofs liv har veldig lite å si for resten av handlingen, har er jo ikke noen hovedetterforsker såvidt jeg husker.

Hubba Bubba sa for siden:

Ken Follet Edge of eternity

Gleder meg.

Bønna200 sa for siden:

Tre er en for mye av Helen Chandler.

Ziltoidia sa for siden:

The Fellowship of the Ring - meh... helt midt på treet. Tror Tolkien kunne ha dradd nytte av begrepet "kill your darlings" innimellom.

Fangirl av Rainbow Rowell - A+ for realistiske figurer man lett kan se seg selv i. Men alle historiene om Simon Snow innimellom den egentlige historien gjorde ingenting for meg, og jeg følte boken endte litt for tidlig. Før en del av trådene ble nøstet opp. Uansett, kjempesøt bok. Jeg elsker hvordan Rowell skriver.

mereo sa for siden:

A good marriage av Stephen King

nellie sa for siden:

Helsepolitikk. gjesp

vaskeklut sa for siden:

Les de i rekkefølge, for den siste boka omhandler Gerlof mest. Gir en bedre forståelse av den siste boka! Gravrøys er jo den siste.

mereo sa for siden:

Jeg har bare kommet halvveis i Inferno - jeg har prøvd å lese den leeeenge. Jeg har likt de andre, men den synes jeg bare blir for mye "repeat" :/

Akkurat begynt på Fredrik Backman- En mann ved navn Ove.

TrillTrall sa for siden:

Fiiiiiiine boka! :D

Karma85 sa for siden:

Nettopp ferdig med "Et helt halvt år"
Den eneste boka jeg har grått til- noensinne! (Av kanskje 5000 stk.) Grugleder meg til filmen. :hylgrine:

Bønna200 sa for siden:

Fedrenes synder av Karin Slaughter.

TrillTrall sa for siden:

Jeg ble irritert av boka - de første 100 sidene er nemlig direkte kopi (bortsett fra at assistenten er kvinne i boka og mann i filmen) av filmen "De urørlige" som er en sann historie. Moyes kunne i det minste gjort seg litt flid med ikke å kopiere så direkte synes jeg - for meg ødela det hele boka. "De urørlige" er en nydelig film forresten!

Karma85 sa for siden:

"De urørlige" er en film jeg skal se som en konsekvens av at jeg googlet boka etter jeg hadde lest den, og den filmen kom opp som sammenlignig. Glad jeg ikke visste dette før jeg leste den, fordi for meg så var den helt fantastisk, uavhengig av dette.

Kan det være at boken også er basert på samme historie, at den var inspirisjonen til Jojo M. også? Boken ble jo skrevet og utgitt mye før filmen?

TrillTrall sa for siden:

Boka og filmen ligner veldig lite etter hvert og sluttene er helt forskjellige. Filmen kom i 2011 og boka tror jeg kom i 2012, men det er mulig det ikke stemmer?

Carisma sa for siden:

Det har jeg også hørt, derfor har jeg ikke giddet lese den. Men veninna mi som jeg så de urørlige sammen med hadde ikke tenkt på det engang før jeg nevnte at jeg ikke ville lese boka. Hun elsket forøvrig boka.

Jeg er nettopp ferdig med "pinnsvinets eleganse", og Gud for en bok! Jeg elsket den, men skulle ønske jeg sluttet å lese litt tidligere... :eek: sjelden har jeg hatt så lyst til å gjøre som Joey i friends da han lest litle women, å legge boka i fryseren så ikke slutten skulle skje. :o

vaskeklut sa for siden:

Lotus Blues - Kristina Ohlsson

Karma85 sa for siden:

Noen som har lest "Sara"?

Jeg har bare lest et par kapitler, men jeg liker den allerede :)

bærrgen sa for siden:

Jeg leser Somrenes bok (Emylia Hall), det går litt tregt...

Cho sa for siden:

Kjære - Linnea Myhre

Carisma sa for siden:

Elskede Sputnik - Hakuri Murakami
Litt trå så langt...

Zora Neale Hurston - Jonah's Gourd Vine.

Spinnerette sa for siden:

Den er litt trå hele veien, egentlig.. Veldig glad i Murakami, men den boka er ikke blant de beste han har skrevet... Anbefaler 'Hardkokt eventryland og verdens ende', 'Kafka på stranden', 'Norwegian Wood' og 'Trekkoppfuglen', det er, etter min mening, Murakami på sitt beste. :)

Carisma sa for siden:

Jeg syns Norwegian Wood var trå også jeg... :o

Bønna200 sa for siden:

New York bekjennelser av Emma Chase.

Carisma sa for siden:

Jeg liker nok best de surrealistiske bøkene hans :)
Men nå begynner det å ta litt av da, med forsvinning og sånn.

Hardkokt eventyrland og verdens ende er veldig surrealistisk, så om du ikke har lest den, burde du! :)

Jeg skal begynne på Tatiana de Rosnay- Den andre historien.

Carisma sa for siden:

Ut av ilden - Ingvar Ambjørnsen

PT_Hege sa for siden:

The Secret Place av Tana French. Dette er den nyeste boka i en serie som jeg syns er ganske varierende i kvaliteten, men grei nok underholdning.

Bønna200 sa for siden:

Et helt halvt år av Jojo Moyes. Måtte sjekke ut boka alle snakker om. :)

vaskeklut sa for siden:

Märkta för livet - Emelie Schepp

Kommer ikke helt inn i denne boka jeg. Gi den en sjanse til før jeg finner en annen.

Cyan sa for siden:

Endelig ferdig med Inferno. Langdryge greier, men må jo lese ferdig det man starter på :p Starter nå på første bok i Øland serien til Johan Theorin, Skrumringstimen.

Jeg ga den en sjanse til, men kom ikke videre. Leser nå Emma Chase- New York bekjennelser.

TrillTrall sa for siden:

Jeg skal på et barnebok-kurs på onsdag og holder på å lese meg opp til det og har lest masse barnebøker de siste ukene - den som har gjort størst inntrykk er Levi Henriksens "Dommedag kan vente", oppfølgeren til "Engelen i Djevlegapet" og for en gangs skyld synes jeg bok 2 slo bok 1 ned i støvlene. :)

mereo sa for siden:

Fortsatt ikke ferdig med den! Så Inferno er nok mitt evighetsprosjekt!

mereo sa for siden:

The Statistical Probability of Love At First Sight - Jennifer E. Smith

Carisma sa for siden:

Hører på Ferdenes Løgner av Tom Egeland på lydbok. Er imponert så langt (midtveis), han skriver veldig bra

Bønna200 sa for siden:

Brudekisten av Unni Lindell.

Ziltoidia sa for siden:

Ørtogførti (58 for å være nøyaktig) oppgaver skrevet av andreklassinger på psykologibachelor. Serverer kritikk, karakterer og knuste drømmer til dem i tur og orden. (Neida (joda))
Gubban så mye arbeid det er. Det mest absurde er allikevel at det bare er to år siden jeg selv besvarte den samme oppgaven. :p

Og sånn på fritiden leser jeg 'Throne of Glass', som er dritkul!

Cho sa for siden:

Stalker av Kepler

mereo sa for siden:

Hold fast! av Samuel Massi

Bønna200 sa for siden:

Amandas gåte av Isabel Allende. Går litt treigt merker jeg...

TrillTrall sa for siden:

"Sjelekisten" av Ann Rosman - spennende! Leste nr. 1, "Fyrvokterens datter" for noen år siden, den var litt rotete, leste så nr. 3 "Porto Francos voktere" nettopp og den klarte jeg nesten ikke å legge fra meg! Og da fant jeg ut at jeg ikke hadde lest nr. 2 heller.

vaskeklut sa for siden:

Morfar, Hitler og Jeg - Ida Jackson

Wool-trilogien av Hugh Howey. Vanskelig å legge fra seg! :)

Cyan sa for siden:

Den største forbrytelsen av Marte Michelet

Bønna200 sa for siden:

Måtte ta meg en pause... Jeg skal lese den ut, men syntes liksom ikke jeg kom videre.

Så nå leser jeg Høyt henger de og søte er de av Karin Brunk Holmqvist.

vaskeklut sa for siden:

Saker min son behöver veta om världen - Fredrik Backman

Anne sa for siden:

Kantate av Kristin Marja Baldursdottir

TrillTrall sa for siden:

"Kjære" av Linnea Myhre. Er usikker på hva jeg synes om den, men det er jo bare ei lita flis av ei bok så jeg leser den nok ferdig.

Cyan sa for siden:

Og Stalker av Lars Kepler. Er lov å lese to bøker samtidig, vel :p

Carisma sa for siden:

Hører "Ses i morgen" av Tore Renberg. men jeg må ta pauser innimellom av all banninga og snakket om diverse kjønnsdeler og utførelser.

Jojo Moyes- Et helt halvt år.

EDIT: Ombestemte meg så valgte Anne og Even Holt- Sudden death i stedet :)

Bønna200 sa for siden:

Jeg begynte på Sudden death, men så ble jeg syk og rakk ikke lese den ferdig før lånetida gikk ut. Så nå er jeg nummer 3 på lista. :p

Også fikk jeg da omsider lest ut Amandas gåte, håpet om spenning satt i til siste side, men den kom ikke. :rolleyes:

Nå leser jeg Jenta som sluttet å snakke av Trude Teige. Veldig bra!

Tove Jansson - Billedhuggerens datter.

Hehe, ser ut som vi har en del av de samme bøkene på bibliotekslista :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.