< Tilbake til oversikten

Hva leser du nå?

TrillTrall sa for siden:

"De uønskede" av Yrsa Sigurdadottir - en av mine favorittforfattere!

Og "Gjørme, svette og tårer" av Bear Grylls, selvbiografi.

tjeldberg sa for siden:

Jørn Lier Horst - Jakthundene.
Helt grei krimbok, men ikke akkurat en klassisker.

Hyper sa for siden:

Cecilia Samartin - Drømmehjerte....

Carisma sa for siden:

Sommeren uten menn - Siri Hustvedt (på lydbok). Var skeptisk, men hun skriver kjempebra.

vaskeklut sa for siden:

Må döden sova - Anna Jansson

Bønna200 sa for siden:

Gravrøys av Johan Theorin.

mereo sa for siden:

The Mirror: Book One: Welcome to the Evil Sisterhood av Michael M. McConaughey

Bønna200 sa for siden:

Tidligere i dag leste jeg ut Et bryllup til begjær av Yona Zeldis McDonohugh.
Nå leser jeg Carrie av Stephen King. :)

TrillTrall sa for siden:

"Mormor hilser og sier unnskyld" av Backmann. Så langt er den ikke i nærheten av "En mann ved navn Ove" som jeg elsket fra første side og jeg har mine mistanker om at den ikke kommer til å nå opp heller...

Bønna200 sa for siden:

Ni dagers lykke avTaylor Jenkins Reid.
Overaskende gripende og morsom på en gang. :)

Bønna200 sa for siden:

Miraklene i Santa Fico av D.L Smith. Artig! :lol:

Bønna200 sa for siden:

Alle elsker en hodeløs kvinne av Knut Faldbakken.

Bønna200 sa for siden:

Den siste pilgrimmen av Gard Sveen.

mailen sa for siden:

Det henger en engel alene i skogen. Likte den fra første side. Håper på flere bøker av samme forfatter.

vaskeklut sa for siden:

Jussi Adler-Olsen - Marco-effekten!

TrillTrall sa for siden:

I langhelgen leste jeg:

Leon Leyson "Gutten på trekassa", en ungdomsbok, forfatteren som er jøde forteller fra sin egen oppvekst fra en landsby i Polen, via oppvekst i Krakow til fange i flere fangeleire og livet etterpå. En sterk bok.

Kristina Ohlson "Glassbarna" - nok en ungdomsbok, skrekk denne gangen. :) Ganske så bra skrevet, kommer til å anbefale denne på jobben!

R. S. Pateman "Hva skjedde med Amy?" - krim, helt grusom! Godt skrevet og en litt overraskende slutt (kanskje?), men man sitter igjen med en ekkel følelse i magen etter denne.

Holder på med flere andre ute hos Lille Gubben og har et par liggende som haster litt så i kveld skal jeg begynne på "Blikket fanger", en krim av Sophie Hannah og deretter står "Gravrøys" av Johan Theorin for tur. Gleder meg! :)

Bønna200 sa for siden:

Forlat meg ikke av Helen Warner.

Photobscura sa for siden:

Dekameronen av Boccaccio. Fornøyelig!

TrillTrall sa for siden:

"Blikket fanger" av Sophie Hannah ble kjapt skrinlagt, kjeeeedelig, så nå er det Johan Theorin "Gravrøys" som ligger påbegynt på nattbordet. :)

Butterfly83 sa for siden:

Skal begynne på Jo Nesbø- Sønnen.

Bønna200 sa for siden:

La de små barn komme til meg av Kjetil Try.

TrillTrall sa for siden:

"Den 13. disippel" av Tom Egeland. Foreløbig er den litt tja, men jeg skal gi den litt mer tid før jeg evt. ikke gidder mer. Har flere bøker liggende så lesestoff går jeg ikke tom for. :)

Bønna200 sa for siden:

På en brennende bro av Val McDermind.

vaskeklut sa for siden:

Samuel Bjørk - Det henger en engel alene i skogen

Bønna200 sa for siden:

God natt, Miranda av Nicci French. Nesten helt umulig å legge fra seg! :)

Spinnerette sa for siden:

Ble akkurat ferdig med 'En mann ved navn Ove' av Frederik Backman. Hysterisk morsom, litt trist, og svært godt skrevet bok! Anbefales på det varmeste :)

Ziltoidia sa for siden:

Miss Peregrine's Home For Peculiar Children. Kjemperar bok. Liker den kjempegodt!

lirumlei sa for siden:

Veldig fin bok!
Leser nå Et helt halvt år av Jojo Moyes. Halvveis nå og god lesing.

Hubba Bubba sa for siden:

Leser her på forumet..... Lærer mye. Har lest Pondus i dag:D
Holder på med en bok av jens Lapidus Aldri fucke opp men det er så mye råskap der at jeg har lagt den til side en stund. Er på jakt etter en feel good bok.

Hvis du vil ha feel good, må jeg reklamere for 'En mann ved navn Ove' igjen, flott, flott bok!:D

Ziltoidia sa for siden:

Divergent. Denne går ned på høykant!

mereo sa for siden:

Jeg blei forbanna når jeg nærma meg slutten! Det er jo en oppfølger (som jeg har nå, men ikke kommet i gang med!), måtte jo vente i flere måneder på at den skulle komme ut.

TrillTrall sa for siden:

Begynte på "Mørke hjerter" av Anne Kristin Rohde i går, men vet ikke helt om jeg synes språket i boka er spesielt godt. Avsluttet i går "Helvetesilden" av Karin Fossum - en av hennes beste synes jeg! Hun skriver jo "enkel og grei" krim (og ikke mursteiner på 800 sider, men en bok man kommer gjennom på et par kvelder), men det kom en aldri så liten overraskelse mot slutten allikevel. :)

langaard sa for siden:

Det som aldri skjer, av Anne Holt :)

Bønna200 sa for siden:

Nå har jeg endelig kommet i gang med En mann ved navn Ove. Morsom. :lol:

vaskeklut sa for siden:

Niels Christien Geelmuyden: Sannheten på bordet - det du ikke får vite om maten din

TrillTrall sa for siden:

Har akkurat gjort ferdig "Rekykjaviknetter" av Arnaldur Indridason. I overkant mye dialog og et litt annerledes språk enn i de andre bøkene (har ikke lest Tvekampen) synes jeg. Trodde kanskje det var en ny oversetter, men det er det ikke, samme dama har oversatt alle. Litt usikker på hva jeg egentlig synes om denne.

Ziltoidia sa for siden:

Haha, det kan jeg godt forstå.
Har nå endelig summet meg til å bestille oppfølgeren. ^^,

Også har jeg bestilt meg Kindleeeee! <3
Og nååå leser jeg An Abundance of Katherines av godeste John Green. Og hører på Harry Potter-lydbøker på si.

mereo sa for siden:

Bra valg ;) Kindle er konge :D

TrillTrall sa for siden:

"Stormfulle høyder" av Selma Lønning Aarø, en liten morsom sak, bare for fornøyelsens skyld. :)

Ellers er jeg nettopp ferdig med "Ektemannens hemmelighet" av Liane Moriarty og "Historien om huset ved havet" av Elisabeth Gifford. Litt usikker på hva jeg synes om "Ektemannens hemmelighet", ikke helt overbevist, men grei nok tidtrøyte. Jeg likte "Historien om huset ved havet", men jeg liker godt historier fra de britiske øyene (og Island) har jeg funnet ut, så denne falt i smak. :)

Bønna200 sa for siden:

Frels oss fra det onde av Kjetil Try.

annex sa for siden:

Jeg er i engelsk landskap, og leser (dvs hører på som lydbok), alle om kriminalinspektør Thomas Lynley og assistent Havers fra Scotland Yard, av Elizabeth George, som morsomt nok er amerikaner, men delvis bor i England. Jeg må låne betegnelsen "teflonhjerne" av en annen her, og si det er fordel når man sluker underholdningslitteratur.

Hubba Bubba sa for siden:

Meldte meg inn i en bokklubb i går. Og "en mann ved navn Ove" var en av bøkene jeg kjøpte. Takk for tips. Gleder meg til jeg får pakken.

Carisma sa for siden:

Begynte å høre the brightest star in the sky av marian keyes på lydbok, men tror ikke jeg kommer til å høre hele.

Cho sa for siden:

Bobs bok av James Bowen

j88 sa for siden:

vurderer å lese den selv også, hva syns du?

Cho sa for siden:

Jeg likte boken veldig godt.

Bønna200 sa for siden:

Isklad tirsdag av Nicci French.

Hva skjedde med Amy? av R.S Pateman.

Furine sa for siden:

Nettopp ferdig med Huset Longbourn (Stolthet og fordom - tjenestefolkets historie) av Jo Baker. Likte den!

TrillTrall sa for siden:

Ble ferdig med "Huset av støv og drømmer" av Brenda Reid i går, handler om livet på Kreta da 2. verdenskrig brøt ut, likte boka veldig godt. :)

Har begynt på "Brevene fra øya" Jessica Brockmole, men er usikker på om jeg orker å lese den ferdig, den fenger ikke så voldsomt foreløbig.

Ziltoidia sa for siden:

Mer eller mindre plager meg selv igjennom The Catcher in The Rye. Hva er greia med denne boka?

Ellers koser jeg meg med Harry Potter-lydbøker.

TrillTrall sa for siden:

Jon Michelet "Skogsmatrosen"...

Bønna200 sa for siden:

Helvetesilden av Karin Fossum.

langaard sa for siden:

Ond sirkel av Wilbur Smith :)

Bønna200 sa for siden:

Høyt henger de av Lene Lauritsen Kjølner.

Ziltoidia sa for siden:

Leste akkurat ut 'Me Before You' ('Et helt halvt år' er den norskoversatte tittelen)

Jeg er helt ødelagt... ;_;

bærrgen sa for siden:

Nå leser jeg "Et helt halvt år"

mereo sa for siden:

I'll Find You av Clair M. Poulson

Yonah sa for siden:

Jeg har begynt å lese ebøker, låner fra biblioteket( må finne ut hvordan jeg får nasjonalt lånekort, de har litt dårlig utvalg her lokalt).
Jeg leste Bakerens datter nå i helgen, likte den utrolig godt.
Driver med boktyven, sliter litt med å komme igang, selv om jeg har lest mye av den. Enten er den ikke fengende nok for meg, eller så er den rart skrevet, andre har jo gitt den mye ros...

bærrgen sa for siden:

Jeg hadde planer om å lese Boktyven, men så så jeg filmen... Så da gidder jeg nok ikke lese boken :rolleyes: God historie altså, jeg gidder bare ikke å lese boken etter å ha sett filmen.

TrillTrall sa for siden:

De fleste bibliotek ordner det på to minutter om du har med legitimasjon med bilde og personnummer. :) Om ditt lokale bibliotek er så lite at de ikke har nasjonale lånekort, evt. bruker et annet biblioteksystem, så stikker du bare innom et bibliotek neste gang du er i en annen by og spør om de kan hjelpe deg der. :)

Bønna200 sa for siden:

Varslet død av Ruth Rendell.

Kjartan Fløgstad - Paradis på jord.

Cyan sa for siden:

Mørk dans av Øyvind Egeland

Cyan sa for siden:

"Beatles" av Lars Saabye Christensen. Leste den i min ungdom, men må nesten lese den igjen før jeg ser filmen :)

bærrgen sa for siden:

Nå blir det et par måneder med fagbøker. Imens fyller jeg på med ebøker som jeg kan lese i julen :D

Frøken Scott sa for siden:

Angrep fra alle kanter av Tore Renberg - oppfølgeren til Vi ses imorgen. Yay :)

Hæh?! Lages det film av den?! :eek: Desidert min favorittbok gjennom tenåra! Er filmen kun basert på Beatles, eller oppfølgerne også?

Cyan sa for siden:

Ja, det var vel premiere i helgen tror jeg. Kun basert på Beatles så vidt jeg vet.

:spent::spent::spent::spent::spent:

Carisma sa for siden:

Den fikk ikke akkurat strålende kritikk... Tror ikke jeg skal se den, vil ikke ødelegge boka.

Ziltoidia sa for siden:

Er nå på den siste Harry Potter-boka, halvveis i 'An Abundance of Katherines' og i starten av 'Behind the Beautiful Forevers'.

Kan jo ikke bare lese en bok om gangen. Neeei. :p

Leah Flemming- Jenta under oliventreet.

TrillTrall sa for siden:

Har lest fire bøker den siste uka:

"Jeg har et teppe i tusen farger" av Anne B. Ragde, likte den godt, moren hennes var tydeligvis et fargerikt menneske og i tillegg kunne jeg jo se for meg hvor mye av handlingen fra barndommen hennes fant sted. :)

"Ren samvittighet" av Jan Mehlum, grei krim.

"Jernjomfruen" av A. C. Gjersøe, spennende og noe grotesk krim.

"Et helt halvt år" av Jojo Moyes. De første 100-120 sidene var jeg bare irritert for begynnelsen er jo rent plagiat av filmen "De urørlige" som er basert på en sann historie. Heldigvis utviklet boka seg annerledes, helt annerledes og joda, den var ikke så verst. Men siden jeg nettopp har sett "De urørlige" så ødela nok det en del av boka for meg. Jeg er overbevist om at Jojo Moyes har sett den filmen og så bestemt seg for å skrive en bok om samme emne, men hun kunne være litt mer kreativ på de første 100 sidene og ikke bedrevet mer eller mindre direkte avskrift av filmen da.

Furine sa for siden:

Nettopp ferdig med Herbjørg Wassmo - Disse øyeblikk.

Har også slått meg på eboktrenden på biblioteket, veldig praktisk og greit. Har hatt litt bugproblem med den, men generelt sett fungerer det veldig greit.

Cho sa for siden:

Veronika vil dø av Paulo Coelho

TrillTrall sa for siden:

Ingenting. :eek: Men jeg har noen bøker liggende klare da. :D

Ziltoidia sa for siden:

The Book Thief

Har nylig lest ut

• Harry Potter-serien - maaange år på etterskudd, med tanke på at jeg er "Harry Potter-generasjonen". Fantastiske bøker selvsagt!
  • Gone Girl - måtte streve for å holde ut til midten av boka hvor ting endelyg begynner å skje. Men jaggu var det verdt det.

Bønna200 sa for siden:

Naken i hijab av Gunn Marit Nisja. Ganske trå begynnelse, men utviklet seg til en fin historie etter hvert.

TrillTrall sa for siden:

Høh. Jeg ble så sint da jeg leste den boken at jeg holdt på å slenge den i veggen - den er jo bygget på hennes egne opplevelser (såvidt jeg skjønner) og er det mulig å være så naiv i dag???

Cho sa for siden:

Jeg blei skuffet over boken jeg så jeg kastet den i søpla etter jeg har lest den.
Men har du lest Porselenspiken av samme forfatter?

TrillTrall sa for siden:

Jeg har lest begge, porselenspiken var ganske fin. :)

Cho sa for siden:

Da skal jeg lese Porselenspiken. Bare redd for å bli like skuffet som jeg ble av boken "Naken i hijab"

Strong Religion, akkurat nå et kapittel som heter "The prospect of fundamentalism: The logic of fundamentalist violence". Må også si at denne var litt trå til å begynne med, men det er tross alt faglitteratur. :p I grunn det eneste jeg leser om dagen, og fryktelig interessant når man kommer inn i det!
På senga leser jeg denne berømte boka om hundreåringen som ... et eller annet. Artig bok, men litt i overkant lettbeint og påtatt "vittig" for mitt vedkommende. Tror jeg må se filmen, dog. Bare fordi ... Robert Gustavsson! :)

Bønna200 sa for siden:

Aner ikke om den er basert på hennes egne opplevelser. Og naiv, ja. :eek:

Bønna200 sa for siden:

Jeg liker ikke helt skrivemåten, men synes bedret seg et godt stykke ut i boka. har kommet halvveis og nå synes jeg historien er ganske fin, som sagt. Men aner jo ikke hvordan den utvikler seg videre.
Har ikke lest noe annet av samme forfatter og det tror jeg faktisk ikke jeg kommer til å gjøre heller. ;)

TrillTrall sa for siden:

Porselenspiken er en helt, helt annen type roman enn Naken i hijab, ikke kempestor litteratur, men grei nok tidtrøyte. Har lest dårligere bøker for å si det sånn.

Cho sa for siden:

Skjønner.

Hyper sa for siden:

I morgen var jeg alltid en løve

Cho sa for siden:

Alkymisten av Paulo Coelho

TrillTrall sa for siden:

Begynte på en barnebok av Aina Løvø bare for å se hva det var - "Helt i Hellas". Hvem har sendt denne gjennom sensuren? Boka er elendig skrevet! Og helt tydelig "jeg kan også skrive en bok som ligner på kunstdetektivene" (av Bjørn Sortland).... Skygg unna! Ikke gi denne serien til ungene dine!

Colorless Tsukuru Tazaki and His Years of Pilgrimage av Haruki Murakami. :)

Den boka likte jeg skikkelig godt! :D

bærrgen sa for siden:

Geir Lippestad sin "Det vi kan stå for"

Ganske greit å lese litt om hva som foregikk bak kulissene.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.