Er tilbake her etter et alt for langt opphold, med ny giv å pågangsmot;)
Starter sporenstreks etter et dårlig fårsøk på å gå på vekta...
Er det flere som har vært med her før, men falt ut for en periode?
Tenkte det kunne vært morsomt å ha en egen tråd for oss! Vi har jo mye erfaringer, men vi trenger kansje en ekstra back up når vi begynner å gi opp (som vi har gjort før).
Kjapp presantasjon av meg:
Ble 30 for to uker siden
Har mann, 3 barn på 2 (j), 4 (g) og 8 (g)
Bor i Bodø
Jobber som assistent på operasjonsentralen
Lidenskapelig opptatt av interiør
Vært lubben hele livet.
Her kan jeg også slenge meg på. Etter en planlagt sprekk ifb. med danmarkstur i sommer, fikk jeg liksom ikke hentet meg inn igjen. Var i ketose fra april til juli, og gikk ned 12 kg. I begynnelsen av juli var jeg så drittlei fett og dårlig matlyst at jeg bestemte meg for å prøve et mer moderat lavkarbokosthold etter ferien, men kunne bare konstantere at det ikke er noe for meg. Det er mye lettere å gå på en smell når jeg ikke er redd for å falle ut av ketose, synes jeg.
Veide meg ikke i sommer, men gikk nok opp en 4-5 kg., tenker jeg..:rolleyes:
Nå har det vært så turbulent i livet mitt noen uker, med bl.a. en ex som lager krøll med samvær og oppfører seg som en idiot (5 år etter brudd!), at det har vært vanskelig å holde fokus på kosthold. Satt for meg selv i helgen og tenkte over saker og ting, og kom til at jeg faktisk kan kontrollere NOE i livet mitt, altså vekten. :)
Begynte på ketolyse igjen på mandag, og gikk på vekten i dag tidlig. Den viste 2 kg. mer enn før ferien, og det er jeg egentlig fornøyd med. Nå er det hårda bud i noen måneder igjen, og satser på å klare rundt 10 kg. før jul.
Gidder ikke forandre på tickeren min, for jeg regner med de to kiloene snart er borte.:cool:
Som å lese om meg selv! Samme planene om å holde det moderat osv, men hos meg må jeg altså gå cold turkey;) jeg har savnet den følelsen av selvkontroll som jeg vet jeg har i meg...
Det var jo fantastisk at du bare har gått opp 2 kg! Det er nok uansett mest vann, så det forsvinner nok før uka er omme;)
Håper det ordner seg med samværet, ekser kan være skikkelig irriterende, spesielt når man har barn sammen... Man blir liksom ikke kvitt de....
Heii :) jeg er midt i tjueårene og overvektig. Har hatt en periode på ca 2-3 måneder med ketolys i 2010 der jeg gikk ned ca 15 kg. Skulle ta en liten pause da jeg var på ferie og så var planen å ha et lavkarbo kosthold etterpå og fortsette å gå ned de sist 20 kg..... Ja det gikk vel ikke akurat helt etter planen. De fleste kiloene har kommet tilbake så nå MÅ jeg klare det !
Nei, det er forferdelig at man må ha kontakt med ekser. Særlig når det er deres nye koner som lager faenskap. Hadde et helt greit forhold helt til hun kom inn i bildet og ble sjef. For å ta et eksempel; De hadde vært kjærester i et par måneder bare, da dusten kom og leverte datter etter samvær. Den gang hadde han henne bare annenhver helg. Hun dro på fredag med langt hår, og kom tilbake på søndag helt skamklipt og kort. Der sto faren og sa, litt eplekjekt, at "de syntes hun skulle ha hele lengder." Etter det har det bare blitt verre..:rolleyes:
Trøsten (og mye av motivasjonen) min, hvor barnslig det måtte høres ut, er at de begge bare blir feitere og feitere, mens jeg er på god vei ned. Det gjør at jeg føler meg mye mer selvsikker og nesten litt overlegen dem. Er det helt sykt, eller forstår dere hva jeg mener? :o
Så flott at vi blir flere;) kansje vi skulle hatt oss en egen måle/veietråd og? Det hjelper veldig på motivasjon;)
Jeg skal sette opp en, så får dere hoppe i det den som vil;)
(jeg er kansje vel ivrig, men er bare så sinnsykt klar for å klare dette denne gangen...)
Herregud! Jeg hadde klikket sideveis! Nei stå på du! Fytti katta altså....
Min ex har sønnen på besøk noen få ganger i året (bor en flytur unna), har ingen andre barn, men fy f... for en ekspert han er! Han vet tydeligvis alt om barneoppdragelse, og tydeligvis mye mer enn meg, som bare har 3 barn hjemme hver dag!!! €!&@???&(;5, .........
Hehe, ja det var en del av planen min når jeg kastet han ut;) Det er både synd å bra for sønnen min, han er jo veldig gla i pappan sin, men samtidig tror jeg ikke det hadde vært så bra for han å være for mye sammen med han å... Det er jo en grunn til at jeg kastet han ut, for han var ikke bra for oss... (han var aldri voldelig, men hissig og høyrøstet..)
Hei IKJ, Beate, Mamaphenix85 og Olive oil!
Dette er virkelig tråden for meg. Så utrolig bra at du startet den IKJ. Bare å lese denne ga meg et liiite snev av motivasjon, og det er mer enn jeg har hatt på lenge. så håper veldig at jeg kan henge her, og finne min vei tilbake...
Skal prøve å gjøre noen års historie kort her :rolleyes:
I 2005 oppdaget jeg lavkarbo, og i tre måneder stortrivdes jeg på det (ganske moderat, lindberg-aktig). Jeg gikk ned 10 kg. Så kom sommeren og jeg skulle ha en kalkulert sprekk, en ferie... da var det egentlig gjort. Jeg gikk opp litt, og slet max med å komme i gang igjen. Jeg prøvde mange ganger. Mitt beste forsøk igjen var i 2008, da var det ketolyse. Jeg raste ikke akkurat ned i vekt (husker jeg syns det gikk sakte da) Men jeg gikk NED, sakte men sikkert. Åh, som jeg ønsker det igjen da... Men jeg falt av etter noen få måneder der. Jeg prøvde meg igjen i noen uker nå i vår, men nei... får det liksom ikke til.
Jeg veier nå nesten 30 kg mer enn jeg gjorde da jeg fulgte lavkarbo i 2005 :( Det er helt uakseptabelt! Det er bare ikke meg. Jeg føler meg helt forferdelig, og disse følelsene gjenspeiler seg i alt jeg gjør. Jobb, familie osv... Har så dårlig selvtillitt som jeg aldri har hatt før. Og minnes den tiden da jeg var opplagt, mett, energifull osv. Motivasjonen er et stort problem for meg, og det er så tåpelig. Jeg VET at jeg får det mye bedre av lavkarbo, så hvorfor er det så vanskelig?? Så da føler jeg meg bare enda dummere og mislykket.
Jeg håper på at å stikke nesen inn hit på forumet igjen, og spesielt til en slik her tråd, vil hjelpe meg back in style...
Skjønner akkurat hva du mener!
Hvorfor er det med motivasjon så vanskelig? Vi alle vet at det er fullt mulig å gjennomføre dette! Og vi vet at vi får det så mye bedre med oss selv og i alt vi gjør! Vi vet hvordan vi skal gjøre det, vi har masse kunnskap! Hva er det i hodet som gjør at vi har brukt så mye tid i mot oss selv, for å tråkke på våre egne tær? Hvis noen har noen tanker rundt det, så gjerne del dem! For vi trenger å forstå det, å vi trenger å gjøre noe med det;)
Vi har hvertfall gjort steg nr 1, og det er at vi er her! Tror at vi trenger hverandre;)
Gode ord :klem:
Og da jeg var veldig flink med lavkarbo før så brukte jeg forumet her veldig aktivt, fikk gode bekjentskaper der vi holdt sammen osv. Da blir man veldig fokusert. Det er nok alfaomega :ja:
Jeg prøver å tenke "jeg har gjort det før, jeg kan klare det igjen". Men det er ikke så enkelt, og jeg skal prøve å ikke være så negativ her :p Bare prøve å opplyse litt om meg selv. Men sannheten er at livet mitt ER annerledes nå på generelt grunnlag. På min tidligere runde så hadde jeg f.eks et relativt stort barn, og jeg jobbet 50%. Jeg hadde flere kollegaer som spiste lavkarbo, og lunchordningen var at man hadde med seg den maten man ønsket. Hadde generelt mye fritid, og jeg surfet rundt på lavkarboblogger, lagde mat fra grunnen av osv. Livet mitt har endret seg drastisk siden den gang. Nå er jeg tobarnsmor, der minstekrabaten akkurat har fyllt 1 år. Jeg jobber 100% og hverdagen består av særdeles lite fritid for å si det sånn. På jobb har vi brødmat m/pålegg som lunchordning, der kollegaene syns det er særdeles sært å spise noe annet enn det vi får servert der. Hjelper ikke akkurat på selvtillitten min å 'skille seg ut' veldig der nei. Jeg er svak, og det er enkelt å bare spise det man får servert.
Ja det kan være en utfordring å lage hurtig, men variert mat.. Spesielt når man han noen små som henger i bena samtidig. Man kan alltids stå på kjøkkenet hele kvelden å forberede alle måltidene, men helt ærlig, hvem orker det når man har jobber fullt og onger......
Nei, du får prøve å heve deg over kollegaene dine, det er egentlig ikke så nøye hva de syns... For å si det sånn, så er det ikke du som legger på deg å må gå rundt å prompe hele dagen av tørre kneipskiver, det er dem! ;)hahaha;)
Denne tråden passer for meg:) Gikk på lavkarbo men sprakk skikkelig(!!!!!) i ferien... Lavkarbo ble til høykarbo etter ferie i italia. Gikk opp 7,5 kilo:mad:. Skamme seg!! Men nå er jeg igang igjen med frisk mot:) Dette skal vi klare folkens!
Det som gnir det ekstra inn er at ingen av de andre på jobben er overvektige. De spiser fint 3-4 brødskiver til lunch og legger ikke på seg. Men etterhvert som årene har gått så har jeg begynt å innse at vi ER forskjellige. Noen har bare lettere for å legge på seg, og da må man kjempe litt ekstra. Men jeg velger å tro at vi alle har våre personlige kamper å kjempe, selv om de er forskjellige.
Det med å spise noe annet til lunch på jobb klarte jeg faktisk å gjennomføre før sommerferien i år. Kom meg ut av brødhelvete da... var tøft syns jeg, mest alle kommentarene og blikkene. Men jeg klarte det altså. Og så kom ferien og da jeg startet på i august igjen så følte jeg null motivasjon eller overskudd til å lage matpakke klar på kvelden før. Det har med den nye hverdagen vår å gjøre - med oppstart i barnehage for minstemann, der to barn plutselig skulle ut og leveres. Har vært en tøff måned syns jeg. Men føler kanskje at vi har kommet liiiitt inn i rutiner o.l. Nok til at jeg kan prøve å skjerpe meg på enkelte områder i kostholdet igjen iallefall.
Men som du sier IKJ, det skal utrooolig styrke og velvilje til å for å bruke det lille man har av fritid til å stå på kjøkkenet. Personlig misliker jeg sterkt å lage mat, så jeg har et hinder å bryte bare der :rolleyes:
Men skal ta noen små skritt uti det her, så satser jeg at det er håp for meg også.
Åhh, så deilig det er å være tilbake igjen:D
Ser her at det er mange damer som har vært i akkurat samme situasjon som meg, frem og tilbake, frem og tilbake. Men nå er det f... meg nok!!!!
Er så lei av å gå som en jojo bland de "slanke" vennene mine som babler om at lavkarbo ikke er bra for kroppen.
Jeg vet fra tidligere at dette funker, gikk ned 25 kg i 2003. 10-12 har sneket seg på de siste årene, men nå skal de bort.
Har et helt klesskap fult av fine klær som sitter perfekt på kroppen når den er 60 kg, å dit skal jeg!!!!!!!!!!!
Var på en helsekost butikk i går å kjøpte meg en pose med lavkarbo brødblanding (var ca. 0,5 karber i en brødskive) kjempe godt. Er så gerit å ha når en skal spise frokost med barna.
Dere får ha lykke til alle sammen, sammen er vi sterke:cool:
Tenk på hva som venter, en sexy kropp, fin hud og masse energi.
Hei dere som har kommet til. :) Flott tråd, og flott at vi blir flere til å støtte hverandre!
Skjønner så altfor godt hva du mener, Elanessë. Det er fryktelig hvordan denne vekten påvirker livet vårt. Jeg hadde en periode hvor jeg ikke klarte å gå på foreldremøter ol. fordi jeg innbilte meg at alle syntes jeg var blitt så feit.:rolleyes: Jeg veide 92 kilo på juleavslutningen på skolen, og så mye har jeg ikke veid untatt dagen før jeg fødte mellomstemann. Jeg satt i klasserommet og plukket på en serviett, og trodde at alle som snakket lavt snakket om meg. Ganske så sykt, egentlig. Etter flere frustrerende runder i prøverom for å finne kjole til julaften, fant jeg ut at jeg måtte gå i BB, Generous ol. for å finne noe som passet. Da sa det klikk i hodet mitt, og jeg bestemte meg for at nå var det nok!
Begynte på "vanlig slanking" den 1. januar, og gikk ned et par kilo. I mars fant jeg dette forumet, og startet på ketolyse. Vekten raste ned, og i slutten av april merket jeg at jeg begynte å glede meg til skolefeiringen den 17. mai. Da jeg troppet opp på skolen 10 kg. lettere og i ny kjole, følte jeg meg utrolig bra! Selv om man ikke akkurat kan kalle seg slank når man veier 82 kilo, struttet jeg av selvtillit, og fikk mange kommentarer om hvor flink jeg var.:D
Eh, dette var en lang historie, men nå kommer jeg til poenget. Etter ferien turde jeg ikke gå på vekta, men kjente på klærne at jeg hadde gått opp minst 4-5 kilo. Slet med å komme inn i lavkarboopplegget igjen, og følte meg helt elendig. Det jeg gjorde da, var å finne frem den følelsen jeg hadde på 17. mai. Hvor utrolig deilig det var at jeg kunne gå ut blandt folk å føle meg fin, i stedet for å tusle rundt med senket hode og rødme av skam.
Det gjorde masse med motivasjonen min, og nå er målet å føle meg enda bedre på juleavslutningen.
Om det kan hjelpe på motivasjonen til dere andre, kan jeg melde at nesten alt "ferietillegget" er borte. Før ferien viste vekten 79,4. Etter litt halvhjerta moderat lavkarbo gikk jeg ned noe i løpet av de tre foregående ukene, men min nye vekt (med BMI) viste fortsatt 82,3 forrige fredag. Har vært i ketose siden søndag, og i dag viste den 79,9. :D
Kom igjen, folkens. Skal vi sette oss noen små delmål, kanskje? I første omgang frem til jul slik at vi alle kan møte nissen med litt bedre selvtillit?:klovn:
Ble så glad da jeg fant denne tråden..... jeg er av og på lavkarb flere ganger i løpet av en mnd, og føler meg av og til mislykket. "godt" å høre at flere sliter.... mitt mål er 20 kg ned, til konfirmasjon i mai! Dette klarer vi!
Små delmål er lurt! Det er nå 11 uker til 1. Desember, og 14 uker til julaften. Jeg har lyst å gå ned 10 kg til jul, men vet av erfaring at vi kan få noen uker uten nedgag, selv om vi er superflinke. Så jeg tenker at i første omgang er målet 5 kg. Dette vet jeg at jeg kommer til å klare relativt raskt;) så kommer jeg til å sette meg nytt mål da;) Klarer jeg å nærme meg 10 kg til jul, tar jeg det som en stooooor bonus;)
Jeg er skikkelig julegal, så adventstida er kjempeviktig for meg! Vi baker sammen med ongene, og hver søndag har vi adventstund med gløgg og julekaker... Det vil jeg fortsatt ha, så utfordringen vil bli å kun Skeie ut på søndager, og være tilbake på mandager;) Også vil jeg fra lillejulaften til 1. Januar spise det som hører med i jula.. Jeg planlegger det allerede nå, så ser jeg det an når den tid kommer. Jeg må bare komme meg tilbake på lavkarbo når jula er over, å det håper jeg at jeg kommer til å lære meg til da, har god tid;)
Dere må bli med på måle/veie-tråden! Akkurat nå er det bare mine skammelige startmål som står der, og folk er inne å ser på de.......flaut! Gleder meg til mandag, for da skal jeg måle å veie på nytt, så da begynner det å bli litt resultater;)
Du er virkelig en motivasjonsfaktor 1979 :D Godt å høre at du er så bra i gang altså. Og kjempefint å høre historien din Olive Oil :klem: Kjenner meg utrolig godt igjen i det du skriver. Bare at jeg har historen din dratt utover en god del år nå. Enkelte år jeg har følt meg fin, vellykket osv og så en del der det har vært helt motsatt. Jeg ELSKER jo å være sosial! Er kjempeglad i alt slikt som julebord, høytider med selskaper, konfirmasjon osv. Er ikke lenge siden jeg pleide å være den som dro ting igang... men i et par år nå så har jeg vegret meg for absolutt alt Helt grusomt å ha det sånn!
Delmål syns jeg er skummelt. Og det av den enkle årsaken at jeg gang, på gang på GANG ikke klarer dem :( Iallefall har det vært sånn de siste årene. Det er så deeemotiverende. Men klart, man må jo prøve. En gang må det jo være min tur?? Å føle seg fin til jul hadde vært en drøm. Vi skal ha julebord om 9 uker. Mest mulig kilo ned til da er mitt mål :p Og så håååper jeg at jeg i løpet av dette året kommer meg ut av 90 kilosbolken. Dit er det syv kilo igjen til. Jeg skal absolutt sjekke ut veietråden! Håper det går greit at jeg kun skriver ukesresultatene der, ikke hva jeg veier... men nå har jeg nettopp nevnt det her da, så vet dere det ;)
Jeg er klar over at denne tråden ligger under "ketolyse", men jeg håper det går greit at jeg ikke hopper på dèt akkurat helt enda iallefall. Kjenner meg selv såpass godt at jeg egentlig vet hvilke steg jeg må ta. Men jeg vet godt hva den filosofien innebærer, så jeg har ingen problemer med å backe opp dere andre på det :)
Skal vi se... hva målet mitt for 1-2 uker fremover er. Først og fremst er det avrusning på sukker. Det må bort fra kostholdet og har ingenting der å gjøre pjiu! Jeg vet at det er hardt i starten, men etter 2 uker skal sukkerhungeren det i teorien vært helt borte glede seg Det andre målet er å holde seg unna snacks... det er min STORE last altså. Vet ikke hvordan det vil gå nå til helgen, men jeg skal iallefall holde meg langt unna de mengder jeg tidligere har spist. I helgen som gikk spiste jeg to potetgullpakker helt alene :o det er helt psyko. Kvalm etterpå ble jeg også. Skal også bøtte på med vann.
Heter måle/veie-tråd for oss som er back in style!
Grunnen til at jeg tar med mål, er fordi vekta ikke er så presis, for vi får mere muskler av denne maten, og vannet i kroppen vil variere mye. Så vekta sier ikke alltid virkeligheten, og kan demotivere oss når vi trenger det mest... Men målene lyver ikke! Vekta kan stå stille i ukes is, men man kan rase ned i cm! Og det hjelper! Mål så mange steder man kan, og legg sammen alle minus-tallene, så kan man fort begynne å regne i meter i stedet for cm;) motivasjon, motivasjon;)
Dag 3: -2 kg! Jeg fortsetter å miste vann;) kansje jeg når -10 kg til jul likevel;)
Ketosestixene mine er gått ut på dato, så får ikke målt, men det er ikke så nøye, for jeg vet jeg gjør alt rett;) brukte de ikke så ofte sist, så jeg kommer ikke til å kjøpe nye heller...
Hei. Ja jeg kjenner meg også igjen i denne "planlagte sprekken" som bare varte og varte. Men nå vil jeg ned igjen.... Så mandag kuttet jeg karbene til det minimale. Jeg kunne også tenke meg å ned 10 kg før jul. Har MASSE igjen likevel :(
Jeg går runder med meg selv. Hva er det som får meg til å tro at jeg skal klare det denne gangen? Jeg har flere ganger prøvd, og klart det en gang, men det var ikke lenge jeg holdt vekten da... Så jeg vet virkelig ikke. Ikke mye motiverende...men om noen kan fortelle meg hva som skal til for at jeg denne gangen skal lykkes, så hadde det vært helt topp!
Det er jo så mange goder i denne dietten, i forhold til alle andre kurer for å gå ned i vekt. Da tenker jeg spesielt på lavkalori og pulverkurer...usj... Her er så mye god mat å spise, til og med vin og godter. Det er en mye sunnere måte å gå ned på enn at kroppen skal tro at det er hungersnød og spare på hver lille kalorier man får i seg. Man får mer energi, man får bedre humør, og man blir mer fornuftig og tolmodig! Man får mer definerte muskler, og både hår og hud blir friskere! Jeg kunne snakket i evighet om alle fordelene....
Med alle fordelene med dietten, lurer jeg også på hva er det som gjør at det tar så lang ti for å komme i gang igjen etter en pause? Ligger det i hodet vårt, eller er det noe som skjer med oss fysisk når vi spiser karbohydrater igjen, som hormoner eller lignene? Kansje Torkil kan svare oss på det? Uansett grunn, så er det kunoss selv som kan gjøre noe med det, men det ville vært mye lettere om vi visste hvorfor! ;)
Det må være noe fysisk ja. Man kjenner jo på kroppen hvor stor forskjell det gjør energimessig og den 'lettheten' man føler når man ikke har proppet innpå karbohydrater. Mange kjenner jo hodepinen komme i starten også... det ER en omveltning, ikke bare psykisk men fysisk også.
Og det ER virkelig mange fordeler. Jeg er såå enig med deg IKJ :ja: Det er helt bak mål å ikke hoppe på kostholdet og fortsette slik hele livet når det er så bra.
Men etter å ha prøvd så mange ganger, så vet jeg hva som har hindret meg iallefall.
For det første så krever lavkarbo en god del matlaging fra grunnen av. Jeg bruker HELT klart mer tid på kjøkkenet når jeg spiser lavkarbo enn ellers. Og jeg misliker kjøkkenet sterkt, og har masse andre ting som blir prioritert (både ting som må prioriteres som f.eks familien, og det jeg selv ønsker, f.eks hobbyer) For det andre er det tilgjengeligheten. Å stikke innom en kafè eller dagligvarebutikk og raske med seg noe småmat/lunch er nesten helt umulig å få til lavkarbovis. Det lar seg gjøre, men mye mindre tilgjengelig og enkelt enn lavfettkosthold. Er man i selskap, på fest osv så setter fåtallet frem lavkarbovennlig snacks, kaker o.l.
Jeg er svak for slike ting, så det er ofte derfor jeg faller av. Kostholdet blir for tidkrevende og 'vanskelig' å opprettholde. Selvsagt er det mulig, og jeg leser med misunnelse på dem som klarer det. Det går jo hovedsaklig på prioriteringer. Men jeg er svak, og føler ikke alltid at tiden av livet jeg er i nå (100% jobb, prøve å klatre i karrieren, har to barn, etableringsfase med hus osv) er den riktige for å prioritere meg selv vektmessig. Dumme tanker kanskje, men slik er det nå.
Det skal sies at samfunnet har blitt MYE bedre på lavkarbo siden 2005 da jeg begynte å snuse her inne. Man får kjøpt lavkarbobrød på butikken og en del andre produkter. Går man på helsekost kan man finne ganske mye. Forsiden av avisene, ukebladene o.l har relativt ofte en sak om lavkarbo. Det er maaange blogger der ute nå om temaet. Folk flest har i det minste hørt om kostholdet, selv om ikke alle støtter det. Så jeg føler ikke at man fremstår som like 'rar' dersom man følger det. Det hjelper iallefall på.
Men fortsatt er det lang vei å gå før det kan bli et naturlig kosthold, føler jeg. Men jeg er altså villig til å prøve igjen!
Ja det er litt mer tidkrevende å lage maten enn å bare slenge en pizza i ovn, så det trengs litt planlegging.. Men samtidig liker jeg å planlegge, har så mye bedre kontroll da generelt;) men så er jeg en liste-freak;) Bruker faktisk å ha morramøter med meg selv og skriver liste over alt jeg skal få gjort, deilig å krysse ut etterhvert når ting blir gjort;)
Det høres ut som husarbeidet vårt :D Begynte med liste etter sommerferien og det fungerer veldig bra. Alle i familien vet hva slags husarbeid de skal gjøre hver da. Så er nok litt listefreak jeg også :p
Herre jemini! Var på vekta igjen, og den viser -4 kg siden tirsdag!!! Altså på 4 dager!!!!! Jeg kan ikke fatte å begripe at det er mulig:):):)
Jeg må ha hatt enorme mengder med vann i kroppen....
Så nå er jeg 80 kg;) (10 kg til jul er kansje ikke så urealistisk som jeg først trodde...;))
Hei alle sammen!
Vil gjerne være med i denne tråden jeg også.
Er 25 år, 174 cm høy og veier nå 75 kg. Når jeg begynte på lavkarbo i slutten av mai lå jeg på opp mot 78-79 kg, så jeg er fornøyd med at jeg har gått ned litt. Dette til tross for noen sprekker i sommer. Målet mitt er 70 kg, men jeg føler at jeg sliter med å komme meg under 74-75. Fysisk har jeg kraftig benbygging og jeg trener en del. BMI sier at jeg ligger på 24, så jeg er vel innenfor normalområdet tenker jeg.
Jeg spiser rundt 20 gram karbohydrater for dag, og har holdt på med dette noen mnd. I helgene kan det bli litt mer hvis jeg tar en tur ut med venninner. Forsøker å drikke Lite-øl og hvitvin med lite karbs men er ikke alltid lett når chipsskålen kommer på bordet i løpet av kvelden.
Så! Etter noen måneder med bare lesing her inne på lavkarbo.no så fant jeg ut at nå var det på tide å skrive et innlegg! :)
Håper jeg når målet før jul, men ser at det kanskje kan bli vanskelig pga sydentur i 16 dager om en mnd.
Uansett - kjempefint med en tråd hvor man kan samles om sine tanker, ideer og spørsmål! :)
Wow, IKJ! Er nok ikke bare vann, tror jeg. Hærlig med en slik start, for da får motivsjonen en ekstra boost. :D
Velkommen, Line328. Flott med flere her. :) Tror nok kiloene sitter hardere når man ikke har så mye som skal bort, men du klarer det nok, skal du se.:)
Kunne skrevet dette innlegget selv også. Men som du sier, med tid og stunder har det blitt lettere med rask snack på lavkarbo også... Og så er det lurt og alltid ha noe i veska. Noen babybel om man blir sulten. Kanskje ha med noe snack når du skal besøke noen. Trenger ikke sitte å spise den selv, men si: "jeg har også med noe, har du lyst på?" eller noe. Uff, nei, uansett, det er vanskelig. På kafe kan man ta en salat da. Eller eventuelt kjøtt. Her har man et utested der de selver ketolysemat da. SÅ akkurat der er vi heldige...
Så va d et faktum, influensan har inntatt kroppen!! Opp 700 gram sia i går, my vits at æ klart 2kg forrige uka da ja! Æsj, demotiveranes! E såååå sulten å, men d væks i munnen av bare tanken på mat. Noen forslag da???
Ikke tenk så mye på vekta når du er syk, kroppen jobber knallhardt for å gjøre deg frisk, så du bruker mye energi nå;) det vil vise seg når du blir frisk igjen;) Prøv å drikk te med fløte, godt for halsen, og metter litt;)
God bedring;)
Håper dere har hatt en flott helg jenter! Jeg har hatt en fin, men travel helg. Rimelig utslitt, så nå blir det straks køya. Ikke 100% kostholdfokus, men det var ikke målet da. Klarte å kutte ut ganske mye og beherske meg noe, så fornøyd med det da. Har blitt litt for mye salt i dag, så ikke de beste forhåpningene vedr. vekta imorra, men får ta det som kommer.
Ah..... Trekker tilbake det jeg skrev her.... Var nok bare en veldig god dag med litt flaks;) Det viser hvor upålitelig vekta kan være.. Men, men, jeg er veldig fornøyd med at jeg har gått ned 2 kg denne første uka;) Det jeg er mest fornøyd med, er målingen. Minus på alle mål, og tilsammen -20 cm!
Det er nesten en kvart meter det.
Jeg har vært flink i helga matmessig, men det ble vel litt for mye vin på lørdag, hehe... Vi var på sommerstedet vårt og tok opp potet, masse store poteter! 3 bøtter! Veldig koselig å gjøre det sammen med ongene, selv om jeg ikke kan spise noe selv... Nydelig vær fikk vi å;)
Endelig!!! For første gang på LENGE har jeg klart å gå gjennom ei helg uten å spise noe "ulovlig"!!!
I hele sommer har jeg "slanket" meg (telt kalorier) i ukedagene, og da sprukket til gangs når helgen kom. Fram og tilbake, fram og tilbake.
Men nå er jeg på rett kjøl. Å det er så utrolig deilig:D
Føler på kroppen at den har krympet litt, og er veldig spendt på veiing i mårra. Husker ikke helt hva vekta var i forrige uke, men tror den var på ca. 72 kilo så jeg tar utgangspunkt i det.
Føler virkelig at denne gangen skal det gå bra. Vet jeg har sagt det til meg selv en hel del ganger, men det føles liksom litt annerledes nå.
Gleder meg til første delmål som er å komme inn i ei smekker bukse som jeg har liggende. mener den satt perfekt på ca 66 kg.
Bare så synd at den ikke blir så fin på, når jeg har gått ned 6 kg til da.
Huff, Huff:p
Lykke til alle dere andre på tråden, måtte det bli ei super uke for dere:D
Er litt heldig jeg... Altså - jeg fikk en trist telefon fra fastlegen i sommer: "Du har nok fått sukkersyke. Du må legge om til et mer karbohydratfattig kosthold." Det gav jo et spark bak - og seks uker etter telefonen fra legen var jeg tilbake på kontoret hans og tok nye målinger. Nå viste det seg umulig å påvise sukkersyke. Vel, vel... Det var jo veldig bra, men ikke søren om jeg vil tilbake på et høykarbo-kosthold!
Har nå gått ned 14 kg på 10 uker og skal ned 12 kg til. Når jeg er kommet dit, så regner jeg med å stabilisere meg uten å endre noe speielt på kostholdet jeg nå fører. Kanskje jeg kan unne meg litt frukt av og til, noe jeg ligger unna nå - vi får se.
Humør, overskudd og følelsen av å ha det bra med seg selv har steget betraktelig. Jeg tror det har like mye med kosthold som med trening å gjøre. Jeg har jo vært en sofagris i noen år, men har nå kommet ut av sofaen og funnet noen fine motbakker og noen flotte fjellsider å gå i. Det hjelper på - både på kaloriforbrenningen og på overskuddet.
Det er jo kjempebra at du har klart å stabilisere diabetesen så raskt! Gratulerer med det! Og gratulerer med fantastisk nedgang!
Det er sant som du sier med at humøret blir bedre! Vi slipper alle blodsukkerendringene, og det som følger med det;)
Noen som leste vg og dagbladet på lørdag? Blir egentlig ganske irritert på disse journalistene som vrir på fakta og lager mer skepsis ang lavkarbodietter.... Hun fra Grethe Rodhe påstår at det er vitenskapelig bevisst at det er kun lavkalori som kan gi vektnedgang! Hvordan kan hun uttale det når vi sitter her, flere hundretusner som kan bevise det motsatte! Torkil sa det veldi godt da han satte fingeren på at vg hadde dette oppslaget, med de største skeptikerene, når de tjener millioner på sin vektklubb... Det var også en side om hvor mye hexeberg, fedon og torkil tjener på lavkarbo, men det sto ikke et ord om hvor mye legemiddelfirmaer, Grethe Rodhe og vg tjener på lavkalori kurer! Jeg synes det blir så feil fremstilt, og det gjør at de som er usikker blir mer skeptisk til oss som har skjønt det!!!;)
Litt travelt her på jobb i dag, men jeg har lest hva dere har skrevet :) Fint at det går så bra! Selv er jeg også superfornøyd, da mine små grep i forrige uke bar frukter og jeg gikk ned 1,2 kg :D Denne uken er målet at jeg skal prøve å holde så godt jeg klarer på det, være enda flinkere med vanndrikking og prøve å komme i gang med bedre lavkarbofrokost igjen. Det gjør så mye for dagen min.
Det er jo kjempeflott;) så deilig at det gir resultater så raskt!
En bismak hos meg nå er hodepina! Har hatt den nå siden før helga, og jeg vet at det er kroppens karbo-abstinens som gjør det, men jeg vet at det går snart over, når kroppen begynner å forstå hva den skal gjøre så jeg holder ut;)
I går kveld fikk jeg endelig sammen en pannekakerøre :D Håper dørstokkmila er verst, og at nå som jeg er i gang med det igjen skal det gå greit å fortsette.
Det var fryyyyktelig travelt i morges da. Jeg står opp kl.6 og må ut kl.7. Det er så enkelt for mange å si du må stå opp tidligere. Men helt ærlig - det klarer jeg ikke. Er sykt avhengig av søvnen min, og kl.6 syns jeg er smertegrensen min.
Men - prøver så godt jeg kan å gjøre så mye klart på kvelden. Pakke sekker til barna, legger frem klær osv er en selvfølge. Pappaen i huset tar matpakkene heldigvis :)
Og selv om jeg føler at jeg gjør det så lettvindt som mulig (lager røren på kvelden + har pannekakejern) så ble det veeeldig knapp med tid her i morges. Så, tror kanskje jeg må vurdere å steke de opp på kvelden også hhmm Går vel like fint å spise de kalde som varme.
Her er forøvrig oppskriften som jeg bruker og LIKER skikkelig godt. Jeg har prøvd mye rart før jeg fant en god en :p
2 egg
4 ss cottage cheese
2 ss rømme
2 ss rapsolje
1 ss kruskakli
2 ss proteinpulver
en klype salt
en klype bakepulver
2ts natreen pulver
[color=#000000][/color] Stekes som en stor pannekake eller som 2-3 små i smør på begge sider. Middels varme
Kan være vanskelig å snu, litt porøs. Serveres med sukkerfritt syltetøy e.l.
Hei, jeg er her sammen med dere. Har begynt mange ganger siden 16.8 og det gikk ikke. nå skal jeg hente motivasjonen og begynner på fullt 1.10 har vært på ketolyse i 6 måneder med bare en sprekk (1 kveld). klarer ikke å forstå at det er så vanskelig å ta meg sammen. ja ja. skal bruke de 10 dagene på å forbrede meg. skal ned en del til. :D
Jeg har hatt en planlagt og tvungen pause fra lavkarbo på nesten seks uker nå, og savnet kostholdet hver eneste dag! Den siste uka kom sukkersuget tilbake for fullt, så idag er det på'an igjen med ketolyse-ish som jeg trives med!
Har pussig nok ikke gått opp noenting, men det kan jeg nok skylde på forhøyet nivå av fysisk aktivitet. Har likevel merket at jeg har vært oppblåst og fått mer vann i kroppen. Gleder meg til å ha "flat" mage igjen!
:D
Har veldig lyst å være med :) Jeg skal begynne nå igjen etter at jeg falt ut i sommer, pg av mye forsjellig som hendte, men nå skal det full skjerpings til. Mannen skal forsøke en liten stund å se om det er noe han kan trives med, så her gjelder det å lære seg mange gode oppskrifter, og variere, så han ikke blir matlei :)
Gleder meg til å komme i mål sammen med dere, har nullstillt tickeren min, å har 20 kg til målet mitt :)
Jeg har jo klart å rote bort boken min, så husker ikke helt nøkkelinfoen jeg må vite, så den må jeg lete enda mer etter, eller søke her, om noen av dere an gi noen hint hadde det også vært supert :)
Jeg har heldigvis alle tablettene og sticksene :)
Har hatt noen dager da jeg bare har gått rundt i koma, trøtt og sliten.
Sovner på sofen i ti tia hver kveld
(hadde heldigvis satt Greys på opptak:p)
Detter er vel ganske normalt, så jeg får håpe jeg våkner opp snart.
Ellers så går det greit med maten, lavkarbo brødblanding fra helsekosten er til super hjelp. Føler med litt mere "normal" når jeg spiser frokost med barna.
Så en reklame på tv om Møllerens lavkarbo brødblanding, noen som har prøvd den? Kanskje den er litt billigere enn den på helsekostbutikken.
Skal på supertrening i mårra, styrke!!! Meget hard styrketrening. Sist jeg var på den så var jeg "liggende" i 4 dager. Men det er godt å kjenne at jeg har muskler å da.
Nå er det full rulle med henting av barna på skolen, middag, fotballtrening osv...
Ha en fortsatt fortreffelig lavkarbodag:)
Har ikke prøvd det nei. Men ryktes om at det er 12,9 kb pr.100 gram. Så helt ketolysevennlig er det nok ikke. Men absolutt verdt å prøve hvis man syns det er greit med litt mer karbo :) Tror det ville vært utmerket til meg, kanskje jeg skal prøve det...
Heei :D
Jeg er gjerne med. Gikk på ketolyse i beg av 2010 etter fødselen av min baby i himmelen og holdt på til jeg endelig ble gravid igjen i mai 2010. Nå er babyen 8 mnd og etter to fødsler på ett år er det på tide å gjøre noe igjen.
Trenger å være her inne for å holde meg motivert :p
Har hørt at den ikke smaker så godt, men alle har hver sin smak;) den har visst også litt for mye kh for ketolyse, så tror ikke man burde spise mer enn en halv skive pr dag... Men da er jo vitsen nesten helt borte... Bedre å spise seg mett på "lovlig" mat;)
Så flott at du fant oss hope!!! Du ga meg inspirasjon sist;) ( veldig koselig dame, skjønner dere...;))
Hei ;) kan du ikke bare ta med deg ditt eget brød eller knekkebrød til jobben og bruke samme pålegg som andre som er lite karbo i? Jeg jobber i psykiatrien og spiser mye sammen med pasienter og kollegaer, jeg har mitt eget brød med eller knekkebrød og sier bare jeg skal prøve meg uten hvetemel en periode, ingen som sier eller reagerer på det ;) selv ikke dem med spiseforstyrrelse reagerer ;)
Hei! "flott" ¨se at vi er flere i samme situasjon. Jeg begynnte på ketolysekuren i mars og fulgte den strengt i 3 mnd.. på grunne av lite vekttap og en stressende eksamensperiode falt jeg helt av lasset... nå har jeg ny motivasjon til å fortsette der jeg slapp, takket være flere i samme situasjon som meg :) denne gangen skal vi klare det!
Skal vi gjøre et lite opplegg på veietråden vår?
Altså, vi legger sammen alle vekttallene og cm-tallene våre igjennom uka, og ser hvor mange kg og cm vi mister totalt? F.eks hver søndag.
Hva tror dere? Mer konkuranse med oss selv, og det styrker samholdet vårt, og ikke minst: det vil gi oss mer motivasjon;)
Jeg har prøvd det tidligere... og er vel derfor jeg er her back i style, faller av og sånt :rolleyes: Sliter akkurat med dette, da jeg enda ikke har funnet brødmat på lavkarbo som er skikkelig godt. Har funnet et som er godt nok, men da jeg haaater å bake så blir det liksom ikke til at det blir lagd. Da syns jeg nesten det er bedre med salat på jobb. Men som sagt, er nok derfor jeg er her enda, får det liksom ikke helt til *sukk*
Det høres flott ut :D
Ja ikke sant! Sånn kjapt sett på tråden hittil denne uken, er vi 6,5 kg lettere, altså 13 pakker meierismør! Men tallene blir nok bedre neste uke, når alle som begynte denne uken kommer med sine oppdateringer;)
Veldig greit da om alle skriver klart og tydelig nederst på innlegget sum - kg og sum -cm, da blir det lettere å regne over;)
Kjempeglad for å få være med her Jeg ble inspirert av deg
Kjekt å høre at vi er flere i samme båt, denne gangen SKAL det gå :heia:
Super ide :heia:
jeg har begynt i ny jobb, går nå 100 %, så går tidlig morgen, å kommer ikke hjem før 17.30, så er det middags laging, å da er klokken fort 18.30 før det er gjort, og maten begynner å bli ferdig fortært, å da er det allerede leggetid for 2 åringen vår, å så de 3 neste i rask rekkefølge, samt at jeg også hører på leseleksene til ungene på sengekanten, i tillegg til at jeg leser til de..
Etter at alle er i seng, er det tid for å lage klar skolesekkene til neste dag, vaske klær, rydde, osv, så kort fortalt så flyyyyyr dagene mine, så får ikke vært så aktiv som jeg gjerne vil, i ukene, å så jobber jeg helg hver 3 helg(denne som er nå), å da jobber jeg 11.30-21.30 på fredagen og 8.15-18.15 på lørdagen, men utenom det skal jeg gjøre så godt jeg kan å henge med her, for denne gangen SKAL jeg i mål, neppe mange som har troen på denne gangen siden jeg falt av sist, men jaggu meg skal vi vise dem.
Idag reiste eldste jenta mi til Mallorca, å det er første gang noen av mine reiser utenlands, å første gang de reiser alene, uten meg, kjenner det overalt, å tenker på det mye nå ja :P
Hun kommer igjen etter 1 uke :)
jeg er ikke kommet helt inni all matlagingen enda, å sliter mest med lunsj og frokost, middager går greit, jeg skal forsøke å lage for mye, så vi kan ha rester i matboksene tenkte jeg nå, men syns ikke det er alle middager som egner seg. Leser meg ihjel på blogger, å har noen favoritter jeg følger fast nå, spesielt 2 blogger, å forsøker å få inspirasjon.
Skal se etter et målebånd ikveld, å se om jeg ikke får målt meg, håper at det at jeg er begynt i en veldig aktiv jobb i 100 % stilling,der jeg ikke sitter nedpå utenom i pausen min, hjelper på nedgangen min denne gangen :D
En sniktitt på vekten idag viser at jeg allerede går i riktig retning :D Håper virkelig at det fortsetter sånn, å gleder meg til å se resultater på dere andre, vi skal være gruppen så det bare renner av ;) Så igjen: MASSE lykke til alle sammen :heia:
Lurer på en ting, vet vi kan ha ekte meierismør, men hvorfor bør jeg ikke spise soft flora feks?
Ser at den er mindre karber i det, men vet allikevel at jeg ikke bør ha det, men husker ikke hvorfor :flau:
Jeg liker ikke det andre smøret til egg, men liker soft flora, så er derfor jeg spør :) Håper noen av dere kan hjelpe meg :)
Ja, da får jeg hive meg rundt å joine gruppa her etter anbefaling av IKJ :) Er kommet godt inn i lavkarbo livsstilen, men må innrømme at jeg spiser litt av det jeg vil på lørdager.. så i går ble det sjokolade og litt potetgull.. I dag er man tilbake på lavkarbo, og squashlasagne står nå å stekes i ovnen :) Er bedt på kaker og kaffe i ettermiddag hos naboen, men takket fint nei til det, selv om jeg er en skikkelig kakemons.. stolt
IKJ, flott at du startet denne tråden. Greit å ha ei venninne her inne, og i tillegg bli kjent med andre som er i samme situasjon som meg :) Noen andre som ammer her inne forresten?
Minste min, er nå 2 år, så jeg er ferdig med å amme, men ikke ferdig med å få bort gravid kilo`ene, så skal ned 20, 4 kg, nesten som deg. Kjekt at det er flere i samme båt her, men var ikke så mye liv her enda, håper det kommer seg etterhvert som flere joiner, jeg syns det er veldig kjekt at det er liv her, da jeg trenger motivasjon/inspirasjon fra andre, så håper det kommer seg :)
Hei. Jeg ammer enda. Sønnen min er 8 mnd, så ammer ikke like mye som før, men var litt redd for å komme i ketose for det. jeg spurte her inne og fikk beskjed om at giftstoffene som skilles ut ikke er farlige for barnet, så da gjør jeg det :-)
Men er det noen av dere som vet om man kan spise alle slags atkins barer? Sist spiste jeg det ofte, de som er i butikkene her, og påvirket ikke noe av ketosen, men nå vil jeg bestille andre smaker. Er de ok de og?
Heia Kjersti! Så arti at du blir med! Foreslo forledendag at vi tar et lite opplegg her på tråden med at vi legger sammen alle veietall og alle måletall hver søndag, så ser vi hvor mye vi minsker tilsammen;) La sammen tallene hittil, og fant ut at vi som har målt 1 uke har mistet 6,5 kg allerede, altså 13 pakker meierismør;)!! jeg foreslår at vi starter på ordentlig i morgen (altså mandag). Så tar vi en opptelling neste søndag over alle som legger inn tall i løpet av uka (bruk veie/måle-tråden)
[quote=Elinee;1215795]Hei. Jeg ammer enda. Sønnen min er 8 mnd, så ammer ikke like mye som før, men var litt redd for å komme i ketose for det. jeg spurte her inne og fikk beskjed om at giftstoffene som skilles ut ikke er farlige for barnet, så da gjør jeg det :-)
ok.. min kar er bare 3 mnd, og merket da jeg var veldig lav på karbo så ble han urolig og melka forsvant nesten helt.. så jeg måtte øke karbs inntaket igjen.. ligger nå mellom 50og 100.. blir ikke helt den store vektnedgangen, men litt blir det da :)
Har også undersøkt, og lest forskning, og der sto det at man IKKE skulle i ketose under amming pga giftstoffene.. hmm.. dumt at man får vite to forskjellige ting da.. :(
Hei Ida :)
Ja, måtte jo joine her siden du sa d :P Skal ta en måledag i morgen.. vekta har jeg ikke vært på, og blir nok ikke å gå på den heller.. forholder meg heller til cm :)
Kjempebra jobba av alle da :)
Jeg gikk ned 33 kg fra august i fjor til juni i år ved hjelp av lavkarbo, men så kom sommeren... og jeg gikk opp igjen 5-6 kg, som jeg enda sliter med å bli kvitt. Jeg prøver, og prøver, men har store problemer med å holde motivasjonen oppe, samtidig som jeg i løpet av den siste perioden har utviklet et enormt søtsug.
Så i morges sa jeg til meg selv at nok var nok, og begynte umiddelbart på en innstramming. Målet mitt er hovedsaklig å komme ned igjen til der jeg var før sommeren. :)
Ja, det blir spennende å se hvor mange meter vi mister tilsammen når jula nærmer seg;)
Man trenger jo heller ikke å oppgi alle tallene, hvis det blir for personlig, det holder i massevis å skrive inn summen;) Jeg skal måle og veie i morgen tidlig (når kroppen har våknet skikkelig) så legger jeg det inn på måle/veie-tråden vår som et slags eksempel på hvordan vi skriver det inn. Hvis alle gjør det likt, blir det lettere å regne det ut når søndag kommer;)
Ja, da var jeg også tilbake. Jeg brukte ketolysekosthold i noen år, men virkelig sving på vektreduksjon fikk jeg ikke før jeg gikk på eurodiett som jeg var avsluttet for ca. ett år siden. Har forsøkt et kosthold med relativt lavkabo, uten å være i ketose. Etter 1 år med dette har vekten gått opp med ca. 5 kilo, noe som er utrolig irriterende. For egentlig synes jeg at jeg har vært ganske flink. Eurodietten var ganske hard, så jeg er ikke helt klar for den, iallefall ikke ennå. Satser på ketolyse først iallefall. Etter 2 dager og intens hodepine er nå stiksen rosa. De kiloene som er kommet på skal av igjen.
Da er racet vårt i gang på måle/veie-tråden!
Jeg oppfordrer alle til å legge inn tallene sine der denne uken!
Også satser vi på å kjøre dette hver uke helt til jul i første omgang;)
Ja, ikke sant! Dette blir kjempeartig! Da må vi bare holde ut her, og ikke hoppe av igjen, som vi har gjort før! (streng pekefinger!) nå skal vi vise oss selv hvor lett dette er, og ikke gi opp;)
Det er sant, håper vi er flinke å motivere hverandre etterhvert som utfordringene dukker opp, jeg falt av sist når jeg gikk opp og ned rundt samme kiloet i flere uker, å gruer meg til det kommer, for da blir jeg lett frustrert... Så jeg trenger motivasjon da tipper jeg :P
Så håper vie r flinke å være her, å får bra aktivitet her, så vi klarer å komme oss i mål alle som en denne gangen :heia: Vi skal klare det denne gangen!!! :heia:
Fordelen denne gangen, er at vi vet at det kommer perioder med lite eller ingen nedgang, og vi vet hvordan vi taklet det sist, og vi vet at det kommer til å løsne! Og når det løsner, kan det løsne skikkelig også! På den måten er vi bedre rustet mentalt når det skjer;)
Starta på januar i år.. og gikk ned 10 kg på 8 uka;) har vært på av med lavkarbo.. så har vært opp noen kg, og ned noen ( på det meste totalt ned 12 kg siden jan) og så opp igjen..Så da er Jeg her igjen da!
Soft flora er margarin og er syntetisk fremstilt. Smør er naturlig. Kroppen er lagd for å bruke naturlige fettsyrer.
Den her er veldig forklarende, og motiverende!
Jeg har oppdatert ukas vektmål.
Skulle gjerne ønsket stillstand... menmen, får si meg fornøyd med 'bare' et halvt kilo opp. Har nemlig mensen, samt at jeg har vært på venninnehelg. Klarte ikke begrense meg på snacks og godis der slik jeg hadde tenkt. Så da er jeg glad for at tallet i dag ikke var verre.
Hei. Jeg er med enda, men er fortsatt syk. Det ble lungebetennelse på meg så jeg har det ikke så bra nå, og derfor klarer jeg heller ikke å kjøre strengt på kostholdet. Klarer ikke å spise så mye så da er det bedre med høykarbomat enn ingenting, selv om jeg egentlig ikke liker akkurat det når jeg hadde kommet så godt igang. Men men, sånn er det nå bare akkurat nå.
Så på grunn av dette ble det bare 200 gram i nedgang i forrige uke da jeg veide meg på fredag. Tydelig at kroppen holder på alt den får, og det vil vel ikke bli så mye bedre denne uka heller om jeg ikke friskner til da. Pencilinen har endelig begynt å funke etter å ha holdt på siden onsdag med den. Har sovet utrolig dårlig nå i 1 1/2 uke så det tærer kjenner jeg. Og magen har det slett ikke bra pga all hostingen og medisinen som er blitt brukt. Men får ikke gjort så mye med det da så får bare ta tiden til hjelp og komme sterkere tilbake når kroppen klarer å være med på det igjen :)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.