< Tilbake til oversikten

Back in style!

Censone sa for siden:

Jeg blir med :) begynte på ketolyse for 2 år siden med 97 som startvekt , gikk ned 20 kg i løpet av 9 mnd, så skulle begynne på "vanlig lavkarbo" som sklei ut og resulterte med dagens 88 :(( So here i am, back in track, ready to join you all on your journy :)

begulno sa for siden:

Lykke til ;-) dette klarer du...er en del lavkarbomat som ikke trenger koste så mye...men er jo kjekt å få ferdig kjøkken da...men stå på

Elinee sa for siden:

Hei damer. Nå er det nesten fire mnd siden jeg startet og har gått ned 18 kg. Veldig fornøyd, men merker motivasjonen svinner ut...
Lei av all mat og deppa, men. Har en skeie-ut dag i uka, og skal fortsette sånn.
Det lavkarbo brødet fra helsekosten med 1 karbo er veldig godt, men best varmt. Visste dere også at vi kan spise de Jacobs utvalgte pølsene på Meny? De er kjempegode og 0,1 gram karbo per 100. Perfekt!

beate sa for siden:

Da har jeg hatt ny veiedag, og vekta viste + 0.6 kg. Ikke overraskende da det har vært en del karbo i løpet av det nye året sålangt. Har strammet inn idag så jeg håper at jeg er på riktig vei igjen nå, og ikke sprekker igjen i morgen :o Kjenner abstinensen, og har hatt litt ulvehunger idag!

Nina L sa for siden:

Jeg får vel krype tilbake jeg også. Godt å se det ikke bare er meg som har falt av lasset:)

Det er litt over et år siden jeg begynte med ketolyse, og fram til juli gikk jeg ned 7 kilo, og syntes det gikk ganske sakte.. Så kom sommeren, med 'pause' mens jeg var 3 uker i USA og deretter skulle jeg slutte å røyke (noe som jeg har klart, så jeg har i hvert fall noe å være stolt av:D ), og så var det masse jobbstress med påfølgende magesår, så kom jula.. Og nå har jeg gått tom for unnskyldninger for ikke å begynne opp igjen. Og de 7 kiloene jeg mistet.. De er tilbake igjen:mad:

Det jeg har lært, som kanskje er viktigst er å ha god tid. Jeg syntes det var helt forferdelig å gå på ketolyse, både pga maten, men mest pga. tiden. Med 150% stilling og 6 treningstimer i uka, samt en hund og samboer, og et hus som krevde min oppmerksomhet, var det ikke mye tid igjen på kjøkkenet. Jeg kunne stå til klokken to på natta bare for å rekke å lage lunsj til dagen etterpå, og middagen tok som regel aalt for lang tid å tilbrede, når alt måtte lages fra bunnen av. hele dagen gikk med på å saumfare nettet for gode 'erstatninger' til brød, ris, snop og alt annet. Jeg ble helt besatt av mat! Tilslutt sa samboeren min stopp, fordi jeg rett og slett kjørte meg selv helt ned, og jeg skjønte tilslutt at dette var noe jeg ikke kunne leve med i lengden.

Jeg kommer derfor til å følge et mindre strengt kosthold enn sist, og jeg må jobbe litt mer trinnvis, og ikke ville for mye på engang. Så planen min er å først kutte ut alt av søtsaker, så gradvis kutte ned på brød, ris, pasta og poteter, og heller innse at disse kiloene vil bli seige. Så jeg må bare ta meg god tid og være tålmodig.

Håper på litt insiprasjon herfra, selv om jeg ikke kommer til å bruke så mye tid på forumet som før. (og selv om jeg ikke lever så 'striks' lavkarbo som mange her, så håper jeg fortsatt at jeg er velkommen, alle er jo så koselige her:))

Jeg synes et forsiktig mål for meg vil være å miste mine 7 kilo i løpet av året, så får det heller være en bonus om jeg går ned mer. (skal ned 17 tilsammen)

Beklager så langt innlegg, men deilig å få det ut og få en frisk start:)

Fedona sa for siden:

Lykke til med ny start Nina L!!! Du får ta det i ditt eget tempo :) Det er ikke noe vits i å repetere det du gjorde ifjor ;) Kanskje Fedon Lindberg-kost er noe for deg i stedet for ketolyse? Verdt å lese litt om hans kosthold. Lykke til iallfall! :)

1979 sa for siden:

Back in style er jo her ennå jo:D

Alt gikk rett til ...... like før og en liten stund etter jul.
Men nå er jeg mere motivert enn noen gang:D
Det er vel kanskje bikinisesongen som "frister" ??!!??
Da er det bare å brette opp ermene å spise, gleder meg...

Nina L sa for siden:

God ide, jeg tror jeg skal forske mer på Fedon :)

Tutta112 sa for siden:

Ser at det ikke er bare meg som prøver å liste meg stille inn her igjen ;) jula gikk som det måtte gå med høykarbo++++ men problemet er at jeg ikke har kommet meg tilbake på lavkarbo, så nå er jeg her for å finne motivasjon og styrke til å brette opp armene igjen. Nå sitter jeg her nyopperert i en skulder og kan ikke bevege meg så mye så nå kanjeg bruke tiden på å finnemotivasjon og styrke :)

beate sa for siden:

Ser at noen er kommet tilbake her, men vi lager ikke så mye liv akkurat da :D Jeg henger fortsatt med. Spiser greit nok, men ikke optimalt. Er på hotell denne uka, og skal det også i uke 7 så jeg føler at jeg liksom ikke helt kommer skikkelig igang. Er igang med røykeslutt også så det blir vel for mye på en gang :p Men hovedprioritet er å slutte med røyken for det er faktisk viktigst akkurat nå!! Går det ikke nå skal jeg fortsette til jeg forhåpentligvis klarer det, og satser på minst mulig vektøkning i mellomtiden ;)

1979 sa for siden:

Så bra at det er noen som fortsatt er her da:D
Vi får stå på å motivere hverandre, men husk en stor slump med vilje må også være tilstede. Vil vi bli slank, å i såfall, er vi villige til å gjøre det som skal til for å bli det?
Har kommet godt igang med ketolyse igjen nå. Er på min andre uke og det går faktisk ganske bra. Må bare konsentrere meg om å ta en dag av gangen. Blir så stesset ellers.
Det største "problemet" er at jeg ikke har noe matlyst. Kanskje et luksus problem, men en merker jo at kroppen blir slapp når en ikke spiser det man skal. I går smeltet jeg en god klump med smør og blandet det i litt nøtteblanding+ 1 tomat. Fikk nå allefall nok fett:p

hope10 sa for siden:

Jeg er her jeg også, men jeg er ikke på lavkarbo lenger, selv om jeg forsøker å komme meg i form til sommeren, så jeg har holdt meg borte fra forumet siden jeg ikke trodde jeg kunne være her når jeg ikke er på ketolyse osv. Jeg bare spiser sunt, og variert, og legger det inn i dagboken min, så den regner ut aktiviteten, i forhold til kcal hver dag.

Jeg skriver dagbok på diett.no , å jobber det jeg kan for å komme i form, så kanskje astma`en min kommer seg :)
Legen spør hele tiden hvordan det går, så må få til dette nå :)

Bollemor sa for siden:

jeg er også;)
vil vil vil vil vil bli tynn NÅ! går ikke fort nokk for min del altså.. vekta rykter nesten ikke på seg:(

Bollemor sa for siden:

wooooooow grattis med så masse nedgang.. noen tips??:)

nisse sa for siden:

Hei på dere :D. Jeg er jo også her. Men ikke på lavkarbo akkurat nå. Nå holder jeg på med lavkalori (ca 1000 -1100) per dag. Ønsker dere en fin helg ;)

Tutta112 sa for siden:

Jeg ser at flere av dere er gått over til å spise lavkarbo og ikke i ketose , det jeg lurer på er om dere merker noen nedgang ,?

1979 sa for siden:

Jeg prøvde meg på lavkarbo i desember og januar. Gikk ikke helt bra nei:mad: Hadde så liten kontroll på maten at det sklei ut hele tiden, og de kiloene som jeg hadde gått ned før jul kom snikende tilbake.
Med ketolyse så har jeg "stålkotroll" hele tiden, og det er da jeg går ned i vekt.
Så "kampen" om å klare et lavkarbokosthold får jeg ta etter jeg har gått ned det jeg skal, for det er jo slik jeg skal leve etter dette:D

nisse sa for siden:

hei, jeg teller kalorier son ca. 1100 per dag.spiser masse deilig mat - mye grønt og frukt og drikker milkshake noen ganger i uka. går ikke sulten. resultat -4 kg på 3 uker :D. har vært i ketose i 6 måneder i fjor med en eneste sprekk på 2 dager og gått ned 12 kg på den tiden. jeg synes at det går fortere nå. :D

Tutta112 sa for siden:

Det er akkurat slik jeg også har det, nå jobber jeg med å komme med tilbake til mitt ketose kosthold og finne motivasjonen til det ;)

Tutta112 sa for siden:

Jeg er mer en imponert over din innsats :) utrolig godt gjort, men nÅr jeg ikke er i ketose kosthold detter jeg helt ut , men jeg ønsker at jeg en dag klarer å spise slik som deg

nisse sa for siden:

tilbake på ketolyse nå. lavkalori fungerer og det er lett å følge uten å bli sulten men det gir meg ikke overskud til mye annent. derfor skal jeg være i ketose til vi drar på tur i slutten av march. skal ikke skli ut og ikke noen atkins barer. men det blir nok en del pepsi. skal prøve å kutte ned på ost. fløte må inn i kaffen :rolleyes:. håper virkelig på å kvitte meg med noen ekstra kg. snart -5kg siden 20.1 :D

nina75 sa for siden:

I forigårs startet jeg opp igjen! Gikk ned 10 kg forrige gang og har nå gått opp masse - 18 kg - og må gjøre noe med saken. Håper jeg skal klare å komme ned de ønskede kilo denne gangen, selv om det nå er ennå mer jeg må ned denne gangen. Målet er ned ca 35-40 kg. Startvekt er 108 kg. Mål før sommeren? 95? Denne gangen skal jeg trene masse også - håper jeg... trenger bare den gode starten nå.

IKJ sa for siden:

En stund siden det var noe liv her!
Gått rett vest med meg, aldri vært så tung som nå....

Er det noen som har lyst til å brette opp armene sammen med meg å gjøre et nytt forsøk?

1979 sa for siden:

Å ja, jeg blir med deg!!!

Noen kg ned en del kg opp:mad::mad:

Men nå må jeg bare bestemme meg. Må bare ha det klart i hodet at det å være slank smaker bedre enn sjokolade;)

Var på vekta i dag, 76 kg. Reiser på ferie om ca 7 uker, har så lyst til å se 60-tallet til da....

Med tett oppfølging av deg:o så er jeg nå sikker på at dette skal gå min vei...

IKJ sa for siden:

Så bra!
Jeg trodde denne var helt død nå..
Men kanskje det dukker opp flere og etterhvert;) Både gamle kjente og nye kjente;)

Vi får lage litt liv i tråden igjen da! ;)

Newstart sa for siden:

Åååh kan jeg også få bli med dere?:)

1979 sa for siden:

Selvfølgelig, alle er velkomne :-)

Er nå på slutten av min første dag på ketolyse. Tungt ja:o
Men vet at energien kommer tilbake *10 om et par dager, gleder meg!!

Helga er rett rundt hjørnet, har bestandig vært "flink" i ukedagene og sprukket max i helgen. Den første store prøvelsen, gleder meg til å kan skrive på søndagskvelden at det har gått bra, for det skal det gjøre.

Enn dere andre, pleier helgen å være værre enn ukedagene?

IKJ sa for siden:

Så flott at du også vil være med;)

Ja, helgene ja.... Variert egentlig, av og til går det bra og av og til er det en skikkelig utfordring... Men det hjelper å ha bacongull og rømme i skapet! Er egentlig veldig lei av det, så det blir bare litt, så legges den i skuffen igjen:)

En ting som er skikkelig godt er ost og "kjeks"! Kjøp inn oster og grønnsaker som vanlig og bytt ut kjeks med bacongull;)

IKJ sa for siden:

Og rødvin da;) Jeg kjøper ken creek i kartong, den er godkjent;)

Newstart sa for siden:

Tusen takk.:)

Jeg har hatt meg en liten pause nå i mai. Men nå er jeg i gang igjen. Har ikke helt bestemt meg for hvor langt ned i karbo jeg vil gå. For jeg var i ketose nå på slutten men gikk ikke ned. Så økte jeg litt og da gikk jeg ned. Så jeg er litt usikker. Men nå er jeg iallefall i gang igjen og er fornøyd med det. Tar noen dager å peile seg inn igjen føler jeg. Er alt for glad i en bit Bocca. Og spiser litt for mye protein. Dvs det blir litt for mye kalorier også pr dag.
Jeg har innsett nå i løpet av mai at jeg stapper i meg for å stappe. Uansett om jeg er sulten eller ikke så går jeg inn i skapet for å ta meg noe. Lavkarbo altså, men altfor mye kalorier. Jeg har jo faktisk ikke bruk for all den maten men jeg tar meg noe likevel.:confused:

Nå har jeg skjønt at det er meg det står i. Man trenger ikke mat hele tiden. Så det jobber jeg litt med. Har gått på lavkarbo siden mars i fjor. Og har tenkt å fortsette med det.:D

IKJ sa for siden:

Kjenner igjen det du sier om stapping... Har tendenser til det jeg og, men merker godt når kroppen har kommet inn i dette, for jeg blir generelt sett mer stabil. Også i matveien. Når jeg spiser den rette maten, og drikker nok vann, så stopper jeg faktisk når jeg er mett! De første gangene det skjedde ble jeg overrasket! Hadde jo halve middagen igjen på tallerken!
Jeg skjønte da at jeg alltid har spist dobbel mengde mat;) Ikke rart jeg har problemer med vekta!

malski sa for siden:

Datt ut av hele "dietten" da jeg ikke orket noooenting en periode, når man har en liten periode hjemme med 3 barn da, så føler jeg at energi var viktig å få kjapt! MEN .. jeg er skikkelig irritert for at jeg lot meg gjøre det, så nå .. tilbake til start nesten, hovedmålet er 30 kg. Men har ikke satt meg noen delmål ennå! Starter opp i morgen tidlig - samtidig som det blir jillian og rocking med vekter :D Detta skal jeg få til!

Kaching sa for siden:

Jeg slenger meg på! Drøye året siden sist jeg var på ketolyse, og kiloene har sneket seg på igjen desverre. I dag ble dag 1, litt tungt kjenner jeg, men dette skal gå!! :) Har ca 10kg som må bort.

Elinee sa for siden:

Hallo! Lever dere?
Jeg er tilbake. Tredje jævla runde. Er det mulig?! Håper det finnes noen kjente her som er tilbake :D

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.