Nå har jeg vært en uke tilbake på LCHF, og har kommet i ketose også. Utrolig digg å være tilbake på kostholdet jeg trives best med! Er litt trøtt om dagene, men det kan være andre ting også.
Har ikke gått ned et eneste gram ennå, er litt overrasket. Kjentes nemlig ut som om jeg hadde litt vann i kroppen, men jeg må tydeligvis ha kjent etter feil...
Hei babydoll! Ja, det er godt å spise skikkelig mat igjen... Var så lei av å spise søppelmat.. Ikke bare for at kroppen føltes som en søppeldunk, men også hva det gjorde med hodet! Nei nå er både kroppen og hodet fornøyd;)
Hei alle flinke og fine!
Jeg hadde en veldig god og strukturert periode i fjor med ketose.
Jeg har nå hatt en litt for lang sommerferie, slik mange av dere andre skriver her inne. Nå er det nok, kjenner jeg - og har tenkt mye siste dagene.
NÅ er det på tide å ta tak igjen.
jeg kjenner at buksen er trang, og plutselig har jeg jo ingen klær igjen..
:confused: Det går så fort oppover igjen, synes jeg..
Jeg sliter litt med kveldene..og spising.. Jeg er alenemamma til en nydelig gutt, og etter han er lagt blir jeg sittende og se på tv og spise.
Gjerne en kurv med tomater, eller altfor mange nøtter..
Hva gjør dere på kveldene?? Hvordan klarer dere å styre unna denne småspisingen på kveldene?
Ah.. jeg VET at jeg ikke bør, men jeg klarer ikke la være.
HVor mye nøtter spiser dere, forresten?
Jeg føler jeg spiser nøtter hele tiden, og det er vel kanskje ikke så bra.
Uansett! Jeg skal nå fokusere max på kvelder.
Gjløre de triks jeg kan for ikke å havne utpå med småspising, + kutte nøtter.
Hva med å spise bare et lite lett måltid som middag sammen med han og ha din egen litt større middag litt senere på kvelden? Da er du mett og sånn, så kanskje du ikke småspiser så veldig!
Får tallene mine på torsdag..men regner ikke med noe nedgang egentlig..er glad viss det står 0.5 i minus! Gikk bra de 2 første dagene,men nå i det siste har jeg vært så godtesjuk at jeg ikke har vist hvor jeg skulle gjøre av meg:(
Har kjøpt en mørk sjokolade som er nesten tom og nå tygger jeg på tørrfisk..hehe..namm!!:p er vell ikke det verste man kan spise..
Tørrfisk er jo super snacks;) Synd det er så dyrt.... En sånn liten pakke blir fort tom;)
Jeg har fått filla på colettas sukkerfrie sjokolade og peanøtter.... Tar 4-5 peanøtter og en rute sjokolade i munn samtidig og knaser i vei! Å det er sååå godt!!! Men må beherske meg, og prøver å holde meg til helga med det... Om det ligger i skuffa er det umulig å motstå.....
Er utrolig fysen på kveldene jeg også.
Med har funnet noe som virker når det er på det værste.
Har alltid en pose pistasjnøtter i skapet, tar en liten neve ca hver kveld. De er så nydelige og så tar de ganske lang tid å spise da du må få de ut av skallet. Mye mindre karber enn peanøtter iallefall:D
Ja, de peanøttene er i grenseland;) kansje derfor jeg føler meg litt rampete;) Paranøtter er vel den med minst kh, og gode er de å, men i hver pakke er det noen som smaker mugg! Da får jeg helt hetta, og brekker meg...Usj.... Har sluttet å kjøpe det, fordi jeg er så redd for at det skal smake mugg. Synes det er synd.... De som er "friske" er jo sååå gode....
Hvis jeg er snopsjuk på kveldene, pleier jeg å lage ostechips;) det er godt med pålegg, som ost, skinke, agurk og purreløk, eller salami, tomat og frisk basilikum;) Og ikke minst: helt lov!
;)
Jeg bruker også å få lyst på noe på kveldene, jeg bruker da å ta meg et knekkebrød med godt pålegg på så blir jeg passe mett og slipper å snoke i skapene etter noe å spise, jeg har også alltid ei flaske med vann stående så jeg jeg kan ta en slurk hvis jeg får lyst på noe :) Jeg er nå inne i en periode der jeg ikke går ned i kilo, blir litt frustrert kmen har lest at det er vanlig så jeg må vel bare smørre meg med tolvmodighet, jg har prøvd å redusere litt på matinntaket de siste dagene, har en liten tanke om at jeg spiser litt for mye, litt vanskelig å begrense seg når maten er så god :) blir spennende å se på mandag om det har innvirkning på vekta :)
Mange gode tips og råd her. :) Takk.
Jeg vet at jeg ikke spiser så mye fett som anbefalt, og dette gjør vel kanskje at jeg blir mer småsulten lettere. ?
Jeg er litt redd for å pøse på med oster og smør og fløte i det uendelige..
Bruker smør på lavkarbo-knekkebrødene, ost og salami og kun ekte vare hele veien.
Jaja. Nå har jeg kun holdt på noen dager, så jeg skal vel gjennom disse abstinenstimene.
Det tar jo litt tid før sukkersug forlater kroppen...
Kan jo komme med min historie da, jeg begynte med ketolyse 16. august 2010, og innen januar hadde jeg tatt av meg rundt 25 kg.
Flyttet fra Sørlandet til Gjøvik i januar (fulgte med mamma sitt flyttelass) og der oppe hadde jeg gooood tid til å lage mat å styre og ballere siden jeg bare hadde skolen å tenke på ( Ikke noe sosialt liv = Laaaaaang tid på kjøkkenet) og gikk ned noen kg til, veide 68,5 på mitt minste. Flyttet hjem igjen til sørlandet i juni, og alt falt i stykker. Jeg Hadde ikke tid eller lyst til å lage masse ekkel lavkarbomat (Ekkel der og da, var så lei av alt slankemas), og det gikk som det gikk, jeg skeia ut mer eller mindre hele ferien med unntak av noen uker der jeg prøvde å komme tilbake men ikke gikk..
Og nå veier jeg rundt 74 kg (tørr ikke gå på vekta) og er lei og skuffet over meg selv, så nå vil jeg tilbake!
Og tror denne tråden kan hjelpe meg godt i gang :D
Vil bare si at det kan hende at dette er det som gjør at vekten stopper opp. Enkelte matvarer, f.eks knekkebrød, vil for noen bli en partystopper. Kanskje du skal prøve et par uker uten dette og se om det løsner?
Jeg er ikke helt inne i lavkarbomodus helt enda :rolleyes: Litt for mye som skjedde i hverdagen rundt her... sukk...
Men backer opp IKJ om ostekjeks som kveldssnacks nam Kjempegodt å steke slike å ha dem liggende, så ta på majones, hamburgerrygg og agurk.
Jeg liker også asparges m/spekeskinke, og squashstenger surret i salami.
Og enklest og kanskje best av alt: speilegg/eggerøre mumse mumse
En bit av en atkinsbar hjelper også på søthungeren. En sånn bar kan jeg dele opp i 8 biter, og ta èn hver dag.
[quote=Elanessë;1217930]Vil bare si at det kan hende at dette er det som gjør at vekten stopper opp. Enkelte matvarer, f.eks knekkebrød, vil for noen bli en partystopper. Kanskje du skal prøve et par uker uten dette og se om det løsner?
Ja du har nok rett i det, men det er altså lavkarbo knekkebrød som jeg baker selv, det er under 1 g karbo pr knekkevrød, men det kan nok være jeg ikke trenger noe på kvelden, spiser ganske sen middag så det er nok bare en "gammel vane" at man må spise på kvelden, er vel egentlig ikke sulten men har liksom bare lyst på noe, savner litt sjokolade innimellom :)
Kanskje jeg skal prøve tipse om å lage oste kjeks? har bare hørt at det skal være godt men har ikke prøvd det selv enda ;)
Så godt å være tilbake igjen:)
Men tørr ikke å gå på vekta for å se hva den siste mnd utskeilse har gjort med meg:S siden jeg har vært litt opp ned med lavkarbo:S FY MEG
Har bare lyst til hold meg knallhard fram til jul, for å så gå på vekta da.. og på nyttårsaften så kan jeg konkulere med hvor mange kg det ble ned på dette året:P
Men har bare et lite problem.. skal på "julebord" i london i 3 dager på oktober..
Lurer virkelig på åssen jeg skal klare å holde meg da:S
Bollemor:Jeg var i london i sommer og spist de beste frokostene uten brød, det var ingen problem, lunsjen var gjerne en nydelig salat, men så var det middagen og der fikk jeg litt prblemer, så ble det også litt vin til middagene og øl så jeg klarte meg dårlig ;(
jeg var ikke da på streng lavkarbokur men prøvde å være bevist og spise minst mulig karbo, men jeg tror du vil klare det hvis du er bevist og har som mål å klare det. hvis du ikke klarer det er det jo ikke verdens undergang, du kan jo prøve å spise minst mulig karbo og skjerpe inn når du kommer hjem :) Uansett lykke til
Frokosten kommer nokk ikke til blir problem for meg eller.. men det alt resten, siden der e julebord vi skal på. Det vil vel bli en del fristelsa.. Og når man er alene om dette kostholde på jobb, så er det fort for å sprekke:S og i hele 3 dager da:S
Jaja, skal prøve mitt beste;)
Ah, for en stressende dag! Det har gått i ett helt siden i morrest... Hadde seinvakt i dag, og det har vært utrolig mye å gjøre.... Er nettop kommet hjem, og fikk bare sagt natta til guttene mine..( minstejenta mi sov). Nå skal jeg innta komaposisjon i sofaen å glans på tv.....
Jeg må bare trekke meg :/ Mannen har gitt seg igår, etter å ha gått ned over 6 kg, å han er syltynn fra før, begynte med dette for han fikk leddsmerter overalt, å har problemer med å legge på seg, nå vet han ikke om han klarer å komme seg opp de kiloene i vekt engang, han er nå blitt slapp, og syk i tillegg, å orket derfor ikke mer :(
Ikke så lett for meg å gjennom før et sånt kosthold alene, når min mann og 5 barn spiser mye annet i tillegg, så jeg får rett å slett gjøre så godt jeg kan å gå ned med det jeg kan av den maten deres, men klarer da ikke å holde meg til ketolyse :(
Fikk en brå slutt dette, men med den lille tiden, å nå en familie som ikke vil spise lavkarbo, så sliter jeg med å få det til alene.
Men jeg skal i mål :D Men må nok klare det på egenhånd.
Masse lykke til alle sammen, jeg er sikker på at dere greier det :heia: Skal snike i ulissene av og til, å se hvordan det går med dere :klem:
Nei hope! Ikke forlat oss!!! Du kan klare det!!!! Min familie spiser ikke lavkarbo, og jeg lager mat som passer for oss alle, og spiser det som jeg kan. Jeg bretter ut 16 brødskiver til matpakker hver dag, mens jeg koker egg til meg;) Jeg kan hjelpe deg med middagstips og hva som helst... Bare ikke gi opp! For din egen del....
Lykket til du også ;)
I min familie er det bare jeg som er på lavkarbo, jeg syntes det går utrolig fint, spiser det samme som familien men i stede for ris poteter ol. så spiser jeg ekstra med grønsaker eller salater, ellers har jeg mine egne knekkebrød og brød. dette er min tredje runde på lavkarbo, og det har blitt lettere for hver gang jeg har prøvd ;)
Jeg er også den eneste i familien som er interessert i lavkarbo. Mannen min vil ikke høre om det engang, brød og karbiser er "livet" hans :rolleyes: Hadde selvsagt vært enklere om han også spiste lavkarbo, men det har aldri vært en tanke her engang. Så man må jo gjøre så godt man kan rett og slett :ja:
Kjenner til det der. Her sitter mannen og spiser sjokolade rett foran meg, mens jeg sitter med mine kjipe knekkebrød. Har forresten brukt 2 dl solsikkefrø i knekkebrødene, men så nå at de inneholder 18 gram karbo per 100!! Taes alt opp fra frø, slik som annen mat? For da må jeg hive disse og lage en ny variant.
Jeg er litt irritert nå. I fjor gikk jeg ned 20 kg på 3 mnd og nå gå vekta så sinnsynkt sakte ned. Spiser så og si de samme tingene som da, så skjønner det ikke!
Går nok litt saktere nå, fordi du har mindre å gå ned Elinee :klem: Kjipt ja, men prøv å ikke la det knekke deg. Tilslutt VIL de siste kiloene gi slipp.
Ikke gjør det hope!
Jeg spiser min mat og mann og barna stapper i seg mye godt som jeg lager til dem. I går fikk de pannekaker og jeg lagde meg deilig wok. Nei, det er ikke feil å spise egen mat. det er værre å ha mamma som ikke orker noe (jeg blir full av energi på denne kostoldet). Du må ha deg selv i fokus
Når småtasser påpeker at mamma spiser ikke poteten og de vil da ikke ha, da får de tilbud om grønnsakene istedet. Det pleier ikke å være noen problem. Og joda, det tar mye tid og det er stress med middagene når vi må lage to forskjellige, men da er det matpakka i "boks" fordi jeg tar med meg rester fra middagen.
Lykke til hope og prøv å vurdere det en gang til
Offa da, er litt irritert her nå. Har vært en rar helg med tanke på mat.
Ingen faste måltider, egentlig kun småspising hele helga. Har vært i ketose alle dagene, men det har blitt spist litt mye sukkerfri sjokolade og drukket en del vin . Vet at begge disse setter en stopper for vektnedgangen.
Men nå har jeg våknet litt opp her, så nå er det tilbake til faste og gode sammensatte måltider.
Går jo ikke ned ellers, så da er valget ganske lett.
Har heldigvis to hele dager å "komme meg på" før veiing på tirsdag.
Nå er det full spiker før julefeiring. Har bestemt meg for at i jula skal jeg kose meg med alt jeg måtte ønske både på lille- og julaften.
En god søndag til alle her inne, nå skinner jo faktisk sola litt å :D
Huff er ikke noe lett og være den eneste som er lavkarber i familien, jeg sliter med det at mannfolket er av den typen så elsker fastfood, sjokolade og annet høykarbo-søppel, så han sitter rett med siden av meg og stapper i seg alt.. Men men, tenker for meg selv at dette må være god trening på å unngå fristelser!
Jeg har forresten ikke skeia ut hele helga!! Så fornøyd! Tror ikke dette har skjedd på aldri så lenge, har aldri klart å holdt meg unna godteriskapet når jeg ligger fyllesjuk å hungrer etter chips og cola.. MEn idag har jeg klart meg! :D
Merker jeg gleder meg til å veie meg imorgen, håper vekta viser nedgang!
Det er nå litt dårlig gjort av han å sitte å stappe seg med alt du ikke kan spise da, han kunne vel prøvd å støtte deg litt mer.... Men du er jo kjempesterk som klarer å si nei! Imponerende;)
Akkurat nå sitter jeg å vurderer om jeg skal veie å måle... Har jobbet mye i det siste, drukket vin i helga, fått mensen, og jeg føler meg hoven og pløsete i kroppen.... Jeg tenker at hvis jeg veier meg nå, vil det ikke være realistiske tall, men samtidig så er det jo ikke verdens undergang...;)
Var på vekta idag og den vist at jeg hadde gått ned 1,2 kg den siste uka, ble kjempeglad :) Vekta har stått stille lenge og jeg gjorde litt endring den siste uka i hva jeg spiste, det vil si jeg endret ikke maten men mengden, jeg prøvde å lytte mere til kroppen, og stoppet å sise når jeg kjente meg mett, så jeg har nok spist mindre denne uka en jeg har gjor før, det er jo vanskelig å begrense seg når matn er så god :) jeg skal prøve å gjøre det samme denne uka og se om det viser resultater :):D
Virkelig en overraskelse på vekten i dag. -1,1 kg!! Var nok absolutt mensen og slikt som gjorde oppgangen sist uke. Og tar jo selvsagt gladelig i mot all nedgang her nå!! Men må innrømme at det er med blandede følelser... Er såklart kjempeglad, men jeg har ikke vært noe fokusflink. Spist alt for mye godteri og snacks i helgen. Ja generelt ikke holdt meg til retningsreglene jeg selv har satt meg. Skuffende slik. Kjenner at jeg er på "orker ikke" og "klarer ikke" for tiden. Veldig tungt... :( :o
Hei, jeg fant soya flakes i coop butikken. er 3karb i de. jeg trenger ikke å spise mye for å bli mett. godt med litt fløte og bitte litt vann. da begrenser jeg karbene(tenker på melk) og slipper massevis fløte :) godt det og litt søt på en måte :) og deilig å ha noe å tygge på...
Helgen gikk fint. spiste en atkins oppe på fjeltoppen men da var det både kos og lunch. er ikke stopper hos meg :)
Ønsker alle en fin uke. keep going :heia::heia::heia:
Jeg tok meg i nakken, og gikk opp på badet å veide å målte... Har gått opp 1 kg siden forige uke, men jeg vet det er endel vann i kroppen nå (mensen, håven og pløsete..) Men alt i alt er jeg fortsatt i minus fra jeg startet, så det er greit;) Har mistet 5cm denne uka, så det tyder jo på at det går rett vei! Jeg anbefaler alle å måle i tillegg! Jeg har mistet 44 cm på 3 uker! Høres mye bedre ut enn å si at jeg har gått ned 2,5 kg;)
Var denne til meg? :P Jaja, svarer bare jeg :P
Joda, er jo fristende til tider, men jeg føler ikke jeg kan klage så på han. Er enten snop eller ingenting for han sin del, så liten matlyst for tiden stakkars :/
Må bare juble litt for meg selv her! en uke uten utskeielser, til og med idag når jeg har gått rundt med kvalme og hatt såååå lyst på salte kjeks.. Å idag kom premien! 2,6 kg ned på en uke! :D :D :D Så fornøyd!
Veiedag i dag. Egentlig veldig skuffet, ned 300 gram.
Hadde egentlig ventet et litt større tall siden nedgangen i forrige uke bare var på 100 gram:mad:
Men hva kan man gjøre, det er vel bare å brette opp armene å fortsette!!
Gratulere til dere andre med supre tall, kommer etter jeg også:p
Måtte smugveie meg litt i dag og, for følte meg så tynn, haha! Og vet dere va?? Vekta viste 69,9!!! Det vil si at på en uke og noen dager har jeg gått ned 4,1 kg! Dette kan da umulig stemme?
Er jeg den eneste som ikke er helt i gang enda? :o
Syns det er så vaaaanskelig. Er alltid en unnskyldning. Denne gangen er det sykdom, samt at vi enda prøver å tilvenne oss hverdagen som tobarnsforeldre i jobb. Er SÅ fornøyd at vi f.eks har klart å få inn en rutine hver dag som innebærer å få i seg middag :p å begynne å tenke lavkarbo på det virker så og si som en umulighet.
På fredag reiser vi på høstferie også, og blir borte 1 1/2 uke... Klarer liksom ikke å KOMME I GANG :( Men får ta mine små skritt da... jobber hardt med psyken, suget og det som er for å holde meg unna godteri og snacks. Unngår de alle verste karbohydratene, ikke spise mye av det iallefall.
Anbefaler å måle også;) men du må ikke måle for å legge inn tallene dine på måle/veie-tråden;) jeg holder regnestykkene delt;) Veldig bra jobba foresten! Under 70! Wow .....;)
Jeg måler overarm x 2, hals, bryst, under bryst, midje (2cm over navelen), hoftene, rompa, midt på låret x2, og midt på leggen x 2. Da føler jeg at jeg får en jevn oversikt over hele kroppen. Kan være perioder det varierer litt med hvor på kroppen jeg mister cm, så jeg synes det er veldig motiverende. Også blir det myyye større tall! 44 cm på 3 uker er nesten en halv meter! Det ville jeg aldri sett i speilet, for å si det sånn;) Hjelper psykisk;)
Åå, så flinke dere har vært damer!
Jeg har jobbet så mye, så har ikke fått tid her inne nesten. Her er jeg drit sur og lei fordi vekta viste opp 300 gram etter fem dager. Dritt. Men har mensen, så håper f*** meg det er grunnen. Mister liksom litt motet når jeg går OPP. Da kan jeg likesågodt ligge på sofaen og spise sjokolade :p Men jeg holder motet oppe og håper mensen snart er over. Er første mensen etter fødsel pga ammingen, så varer sikkert hundre år :(
Jeg har ikke kommet meg inn på veie/måle tråden for gadd ikke måle meg denne gangen. Angrer litt nå, men følger heller med på vekta og når de klærne som er for små nå passer, da er cm borte også ;)
Har dere forresten hørt om www.mylog.no? Det er så kjekt for man bare registrerer seg og så kan man legge inn alt man spiser, trener etc, så kommer det opp grafer og opplysninger om hvor mye du spiser prosentvis av karbo, fett, proteiner, kalorier etc. Veldig kjekt altså for de som ikke veier alt :D Og gratis!
Huff, ligger hjemme sjuk med både kvalme, sår hals, ett hode som kjennes ut som skal sprenge hvert sekund og feber.. Dette endte opp med utskeiing igår.. Så skuffa :( Jeg som hadde vært så flink og gått ned så mye! Årh..
Har ingen planer om å skeie ut idag da. Tenkte jeg skulle lage noe lavkarbogodt til ikveld om jeg er i form til det, og slappe av med en film, håper det kan fikse formen.
Veldig kjedelig nupsida :( Jeg ligger også ganske nedsylta... har vært til og fra jobb hele uken her. Skikkelig vondt i hodet, nese og hals. Feber et par kvelder også. Det er iallefall grunnen til at jeg ikke har klart å være særlig aktiv her inne i det siste... Men er innom og leser med misunnelse på dere andre som er så flinke.
I dag skal vi på høstferie, blir borte i over en uke. Skal først til byen du bor i IKJ ;) og så en helg til Oslo.
Rapporterer herved om null nedgang i forrige uke, og 0.6 kg ned denne uka. Er ikke frisk enda, er igang med pencilinkur nummer 2 mot lungebetennelsen så jeg driver ikke streng lavkarbo ennå. Det byr meg litt imot enda, men får håpe lysten kommer tilbake snart ;)
Sliter veldig med inntak av vann nå, vannet der jeg bor har ikke en god smak igjen. Ser ut til at de aldri klarer å får ordnet opp vannanlegget som faktisk er rimelig nytt. Men men, akkurat det får ikke jeg gjort noe med. Vet dog av erfaring at høyt vanninntak er viktig for å gå ned i vekt, ihvertfall for meg så derfor er det litt kjipt at det smaker så heslig :mad:
Men jeg skeier ikke ut og går allikvel ikke ned!!!! Blir så forbanna. Og dette med å evnt finne ut hva som er partystopper er jo umulig. Jeg blir så sint, for i fjor gikk jeg bare nedover etter fødselen og spiste akkurat det samme som jeg gjør nå. Dritt.
Siste halvannen uken har jeg bare vippet frem og tilbake ett par hundre gram. Mister liksom litt motivasjonen. Kunne fått samme resultatet ved å leve som jeg gjorde før :(
Åhe, får ikke sove ligger å tenker på alt og ingentingen! Spesielt på mat...julemat Blir jo innmari sulten av det her jo!!! Hmm, blir å lage noe godt i morgen værtfall
Tenker også på hvordan jeg skal gjøre det til helgen, skal til london med arbeidsgjengen.. Og jeg frykter sprekk! Er liksom julebord å greier.. Så de 3 dagene kan ødelegge mye for meg:s noen tips?? Vet allerede no at det blir vanskelig å holde seg.. Noen som har trua på karboblokkere?
Et lite hjertesukk fra meg.
Nå har jeg gått på kuren i fra midten av august og har hatt en liten sprekk der jeg drakk litt vin og datt da ut av ketosen, ellers er jeg hele tiden i ketose, men hvorfor så liten vektndgang? begynner å miste mote ;(
Ser vi sliter med samme problen :cool: sliter med å holde mote oppe, har vært i ketose siden midten av august og bare ca 2 kilo nedgang ;(
Syntes jeg har vært kjempeflink, men kanskje jeg ikke har trimmet nok?
Whiii - 1,2 kg den siste uken! Veldig glad for å se dette tallet. MEN må ta det med en klype salt. Har ikke veid meg på min vante vekt ettersom jeg er på høstferie nå... og det kan jo gå så som så. Så hopper ikke i taket akkurat her (vet jo at jeg ikke er så fokusert på maten så, spiser temmelig mange karbohydrater, blæææ :( )
Så bra Elanesse, får håpe det stemmer. Vekt er jo vekt. Krysser fingrene!
Fader at det skal gå så trått for oss alle. Nå når vi er så flinke også!!
Forrige gang jeg gikk på ketolyse trente jeg ikke annet enn det dagligdagse med tur til butikken og husarbeid, men raste fortsatt ned i vekt.
Og så sier mange her inne at meieriprodukter er en pertystopper for dem, men hvor søren skal jeg få alt fettet fra hvis jeg kutter ut det?
Jeg skjønner ingenting. Greit hvis dette var første gang, men jeg har gått på dette før og vet det funker. WHY NOT NOW???
Føler meg feit og nå gjør jeg jo noe med det, men vekta bare tipper litt hit og litt dit. Nå skal jeg ikke veie meg før på torsdag, for det liksom veiedagen min, og hvis ikke vekta har gått ned mer enn hundre gram el. så hiver jeg dritten ut av vinduet...
Stress er nok den vanligste partystopperen, så prøv å bygge mere på de positive tankene ved alle fordelene du får med dette kostholdet! Les masse og hold motivasjonen oppe! Det kommer til å løsne når du slapper mer av;)
En ting til... Måler du cm? Hvis ikke, start med det så raskt som mulig, det er der du finner resultatene!
Hvordan går det med dere? Det er så stille her for tiden!
Jeg hadde en utskeielse forige søndag. Kom hjem fra høstferie, og var skrubbsulten! Slengte på pølser med brød til ongene, og klarte å hive i meg 3 stykk! Så til kvelds ble det 3 brødskiver.... Resulterte i null nedgang på meg på mandag, men jeg henta meg inn igjen, og fortsatte som før på mandag;)
For noen dumme ting å bruke utskeielser på da..... Jaja....;)
Er her enda jeg ja :) Men sliter bigtime med å komme meg tilbake til lavkarbo igjen etter 3-4 uker i karboverden igjen. Sliter også med inntaket av vann. Hjeeeelp, jeg vil tilbake. Noen gode råd der ute kanskje? Det er sjokolade, is og potetgull som er problemet :o
Har omtrent levd på dette mens jeg har vært syk, det eneste jeg har klart å spise. Nå er jeg antagelig veldig hekta igjen på dette, spist opp en hel 200 grams sjokolade ikveld. Er liksom ikke magemål. Blir faktisk litt lei meg fordi jeg er så svak for derre hersens snopen :eek: At jeg har gått ned i vekt er jo bare over all forventning når man ser på hva jeg spiser for tiden. Har jo ikke akkurat trent noe når jeg har lungebetennelse heller så dette er forunderlig.
Et tips for å komme tilbake igjen er rett å slett go cold turkey! Begynn i dag, før hodet rekker å tenke seg om! Ha som mål at du drikker minst 3 store glass med vann før kl 12.00 i dag, og ta deg noen kopper med te. Da er du godt i gang med å rense ut all skjololaden;)
Her går det.. mjaa... Sånn halveis kanskje? Sliter og med vann, drikker alt alt for mye brus :( Og igår skeia jeg ut med en litago sjokolade melk og en pita.. Men stoppa der da!
Og idag har jeg hatt en atkinsbar, en pepsimax og nesten 150 gram sukkererter (5 karber pr 100g) og nå skal jeg snart på jobb, så bør kanskje hive i meg noe før jeg stikker på jobb.. Men ligger så godt i senga :P
Noe jeg syns er ekstra flott er at etter at jeg startet med lavkarbo igjen, har jeg ikke måtte tatt en syrenøytraliserende tablett.:) før brukte jeg dette nesten daglig. er det noen andre som har hatt positive erfaringer med dette?
Fikk ikke veid meg idag siden jeg ikke sov hjemme, så må ta det igjen i morgen. Gruer meg litt for har ikke vært helt flink i helga. Ble en pita på fredagen og litt pomfri igår.
Men, sprakk hvertfall ikke helt! Er veldig fornøyd med det :)
Bakte forresten ostekake i helga, ble veldig fornøyd med ny bunn og ny gele i kaka og i lokket :)
Jeg tok meg en høykarbodag i går med kake og muffins... Var NNM i taekwon-do i helgen, eldste sønn min er med, og jeg var i kakebakingkomiteen... Angrer litt, for det var ikke noe godt engang... Ekstremt søtt, og jeg ble bare kvalm. Men men, jeg valgte det selv, og står for det! Noe av det jeg prøver å lære meg selv er at det går bra å skeie ut av og til, og fortsette som normalt dagen etter. Det trenger ikke å ta flere uker/mnd før jeg snur igjen. Og det føler jeg at jeg klarer nå;) Jeg er flink resten av uka;) Men nå skal jeg skjerpe meg, og ikke noe mer høykarbo på en goood stund;) Nå må jeg fokusere mer på å gå ned i vekt! (jeg har gått opp 1kg....)
Er jeg den eneste som ENDA sliter med å komme i gang?? :rolleyes: :p
Nå er det jo en måned siden jeg skulle ta tak i ting... resultat på den måneden er -1,8 kg. Ikke akkurat superfornøyd med det, men jeg kan bare skylde på meg selv altså. Hadde nok gått mer ned dersom jeg hadde vært flink.
En ukes høstferie nå + at jeg veide meg på fremmed vekt forrige uke gir resultatet på vekten i dag (+1,2 kg).
Er så leeeeei. Men nå er motivasjonen min høyere enn den har vært på lenge. Så håper jeg kan få en god steam nå. Har vært mye reising til meg å være hittil i høst. Nå skal roen senkes hjemme, og til og med julen skal vi feire i ro og mak. Har faktisk tro på at jeg kan endre kostholdet mitt til det bedre nå.
I dag gruet jeg meg litt til veiingen, i helga har det vært en del cava drikking :) men fant en med svært lite sukker og i tilleg var den kjempegod, har jo hørt at alkohol stopper vekten, men ikke i mitt tilfelle hadde det tydeligvis ikke noen betydning, har gått ned ove 1 kg på en uke :) men har hatt noen uker med null nedgang og begynte å miste mote, men atter en gang fikk jeg betalt for å holde ut :)
Juhu!! Nå er jeg tilbake, sterkere enn noengang (håper jeg ;))
Dette blir min 2. gang på Ketolysekuren, hoppet mer eller mindre over til lavkarbo i midten av Juni. Det har blitt endel utskeielser, men er egentlig fornøyd med at jeg bare har gått opp 1 kg siden da:)
Jeg gikk ned 13,5 kg fra Januar til midten av Juni. Jeg veier nå 69,5 kg men 10 kg av dem SKAL bort! :) Koselig å se at det er noen kjente her fra Januar starterne :D
Det var kjempekult show i går med plankeknusing og mursteinknusing;) veldig arti ;) Jeg vurderer selv å begynne, ser så arti ut! Men voksenpartiene har trening to ganger i uken, og det passer ikke inn i kalenderen min for tiden.... Kansje til neste år;)
Atter en veiedag, ned 0,6 kg.
Hadde ventet litt mere en kilo her og en kilo der i nedgang, dette går jo så trekt.
Men skal en bli slank til slutt så er det bare å fortsette. For motivasjonen er heldigvis fortsatt med meg. 60 KG TIL JUL :heia:
Hadde faktisk en liten prøvedag for trange bukser i går.
Har 4 bukser som det ca er 2-3 kg i forskjell på (i str).
Nr. 1 passet super bra. Litt småtrang i knappen, men jeans vier seg jo ganske mye ut.
Planen nå er å komme inn i bukse nr. 2 innen 18. november.
Egentlig ganske god tid til det da, men da er det nå i allefall innenfor rekkevidde.
Skal ha en helg i Oslo med min kjære og et vennepar. Gleder meg <3
Planen min da er å gå bort fra ketolyse, men å holde meg til lavkarbo.
For så å komme tilbake til målepinnene mine på mandagen igjen.
Nå skal jeg ut i stormen for å komme meg på trening, nye spinning sko å greier!!!
Ha en flott dag!!
Nå har jeg kommet lenger i å være flink enn jeg har vært på leeeenge.
I går holdt jeg meg unna alt av brødskiver, samt brødet som var til middagen. Det er bare døden for meg, så kjempefornøyd når jeg klarer å holde meg unna. Håper jeg kommer over "avrusningskneiken". Til kvelds i går ble det eggerøre og skinke, og det er jo såå godt da. Frokostpannekake i dag, og har tatt med meg lavkarbobrød til lunch på jobb. Gruer meg som vanlig til dèt da, med å være annerledes blant de andre... menmen, må bare hoppe i det.
Det kan nok være pitaen, og kebaben som kan ha skyld i oppgangen for å si det slik :P Men, er kjedelig at jeg ikke klarer å holde meg til å spise skikkelig mat i helgene! Men, hjelper jo ikke at mannfolket ikke eier kjøkken, annet enn en mikro..
Heisann!
Da starta jeg opp igjen også. Gikk på lavkarbo tidligere i år, men uten noen særlig resultater. De månedene jeg var flinkest gikk jeg bare opp og ned den samme kiloen, ikke så veldig motiverende akkurat. Har hele tiden hatt en liten mistanke om at melkeprodukter kan ha vært en partystopper for min del, det var bare så vanskelig å kutte ut, fløte og rømme er jo så godt.
Men NÅ er det på tide. Begynte i går og er veldig motivert for dette. Krysser fingrene for at det går bedre denne gangen.
Hvordan går det med dere som er på denne tråden da?
Jeg har vært på vekta idag, og resultatet viser 600 gram ned. Fatter det ikke helt, spiser altfor mye karbo ennå og sliter med å få i meg nok vann. Men jeg er nå kommet til det stadiet hvor jeg bruker å stagnere på vekta (når jeg er i ketose ihvertfall ) så nå blir det spennende framover hva som skjer! Skal og må også begynne å trene igjen nå, og det bruker også å stoppe vektnedgangen min. Så jeg trenger noen som kan blåse litt svevestøv over meg nå slik at jeg kanskje kan klare å komme under den vekta jeg har brukt å stoppe opp på og slik at treninga ikke skal stoppe det hele :D
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.