< Tilbake til oversikten

Back in style!

fivreld sa for siden:

Jippi!
På ei uke uten meieriprodukter har jeg gått ned 2,5 kg!!! Det er mer enn jeg gikk ned tilsammen på 3 måneder med ketolyse!!! Og nå teller jeg ikke karber en gang. Skulle jo ikke tro det var mulig at melk kunne ha så mye å si!

Tutta112 sa for siden:

var i 40 årsdag i går og var kjempeflink til å ikke spise karbo mat, var egentlig ikke så vanskelig ;) men så oppdaget jeg i dag at jeg var ute av ketose,etter nermere undersøkelse fant jeg ut at Cavaen jeg drakk går hadde littvel mye sukker, og jeg som hadde drukket i god tro... det er jo ikke verdens undergang, var jo en morsom fest, så nå er det bare å fortsette med lavkarbo maten min ;)

Tutta112 sa for siden:

Kor flink du e, men jeg er avhengi av melk i kaffen min så det blir vanskelig å holde seg unna

IKJ sa for siden:

Wow! For en pangstart! Kjempebra! ;)

Nupsida sa for siden:

Så bra, dere er så flinke allesammen!
Ble litt utskeielser til helga, en pølse og en bolle på jobb før jeg sprang på fylla og drakk litt mye hvitvin (ikke lavkarboversjonen akkurat) så åt jeg ett pizzastykke og en kebab på lørdagen ute på byen, og igår hadde jeg litt pomfri, men hadde ikke spist noe den dagen så unnet meg det :P

Men, mandag = ny uke, nye muligheter så! :)

Elanessë sa for siden:

Ned 1,4 kg!! :heia:
Hurra - kjempeglad for dagens tall! Føler jeg har vært superflink denne uken, så godt å se resultater på det også. Det hjelper meg nok å holde meg på matten, og fortsette slik. Nå er det akkurat 24 kg igjen til målet mitt... Kan jeg klare 4 før nyttår???

Men det var litt nedtur å ta en tur til fjorårets vekttråd og se at jeg veide 10 kg mindre da enn jeg gjør nå åååååh!

IKJ sa for siden:

Så bra da! Deilig å få "lønn for strevet";)
Har målt og veid i dag, og her har det ikke skjedd mye med tallene på de siste 4 ukene....det er 6 uker siden jeg startet... Driver å eksperimenterer med forskjellige bakverk, som brød og knekkebrød, så det kan hende at det er der det ligger... Har ikke regnet på de, så det er mulig at jeg ikke er innenfor ketosegrensa, men jeg ligger nok godt under 50 gr pr dag uansett. Og normalt sett skal man jo fortsatt gå ned i vekt. Jeg gikk opp 1kg forige uke, og ligger på det samme denne uka.. Det kan være mange ting som gjør at jeg ikke går ned, feks:jeg drikker for lite vann, for mye fløte og rømme, og for mye vin i helgene... Skal prøve å tenke igjennom det denne uka, hvis vekta ikke rører seg til neste uke, må jeg nok gjøre noen endringer.

1979 sa for siden:

Åhhh, det går så trekt !!!
Tidligere når jeg har gått på ketolyse har jeg gått ned ca 1 kg i gjennomsnitt, men nå er det 300 gr her og 400 der.
Føler jeg følger kuren ganske bra også, drikker vann, spiser grønnsaker og annen riktig mat og er i ketose hver dag.
Hvorfor????:confused:???????

Nupsida sa for siden:

Gaaaaaaad. Syk, IGJEN! Tror noen har noe imot meg, og pusser sykdom på meg hele tiden! Er så trøtt idag.. Sovna på skolen, og har sovet noen timer nå.. :(

IKJ sa for siden:

Har lest at det kan gå tregere når man starter opp igjen, sånn som hos oss, men har ikke fått helt med meg hvorfor.... Men jeg er nå enda i god tro i at det kommer til å løsne etterhvert;) Vi har vel god tid, har vi ikke? ;)

IKJ sa for siden:

Huffda! Det var da veldig! Du får bare holde ut å bli frisk igjen!
God bedring;)

Elanessë sa for siden:

I går tok jeg et bad i badekaret (det gjør jeg bare et par ganger i året ca) og det var såååå avslappende. Veldig godt da jeg har store muskelsmerter for tiden. Etterpå krøp jeg under pleddet i sofaen og så på TV... oooog spiste usunn mat :o Det ble tre Fedonskiver (jeg har grense på MAX èn pr.dag, helst ingen) og Oboy :o :o

Er det flere som plutselig havner i slike her feller?? Kjenner at jeg på ingen måte er sterk for tiden. Alle måltider er enda 'en kamp'. Jeg har utrolig lite tid på kjøkkenet, og den tiden jeg bruker der og tvinger meg til den mistrives jeg ganske med gaah

Nupsida sa for siden:

JEg sliter og litt med tid på kjøkkenet! Er det som er min felle fortiden.. Jeg bor hos mannfolket denne uka, og han eier ikke kjøkken. Har bare en mikro, kjøleskap og fryser. Så da blir det mye mat på jobb (jobber på narvesen), men prøver å holde meg til hamburgergrill uten brød. Blir og mye kebab, aktinsbar and so on.. Har ikke veid meg på noen uker, men så har jeg hatt mensen og så er veldig lite motivert til å se tallet. Vedder på jeg har lagt på meg masse! :(

Nupsida sa for siden:

Takk! Var innom apoteket og kjøpte en såkalt vidunder medisin mot forkjølelse. Sov gjennom hele natta idag, så tror det funker :D

Elanessë sa for siden:

Nupsida - flott blogg du har forresten! Jeg har tittet litt på den nå, og liker kjempegodt at du er flink å ta bilder :D Det hjelper veldig når man leser om mat og sånt. Og 'Min slankehistorie' var kjempeflott altså!! Du har jo vært bare såå flink!

Nupsida sa for siden:

Tusen tusen takk, såå koselig å høre! :D

Nupsida sa for siden:

Nå har jeg vasket to maskiner med klær, hatt kjøre time, og nå skal jeg lage meg middag! Skal prøve på noe nytt så blir spennende og se :) OG etter på blir det ennda mer vasking og rydding hos mannfolket.. Flink husmor jeg :)

IKJ sa for siden:

Var oppe å snikveide meg, for jeg kjente noe var annerledes når jeg våkna, og vekta viste 79,5 kg! Tjohooo! -1,5 kg siden mandag! Endelig har det løsnet litt! Nå må jeg bare ikke rote det til i helga.... Ei venninne er i byen i helga, så det blir vin denne helga også...

Nupsida sa for siden:

Så bra! Gratulerer så mye! :D

Festina lente sa for siden:

Dette må være tråden for meg! Ser at vi har mange av de samme utfordringene så kanskje vi kan hjelpes ad med motivasjonen?

Min slankehistorie: har gått på Grete Roede tidligere, og som mange andre bare blitt større og større.... Pi te meg gjennom kurs med konstant sulting og frysing, og ramlet rett utpå igjen etterpå - med dertil påfølgende vektoppgang:(

I april 2010 oppdaget jeg ketolysekuren og trodde jeg var kommet til slankehimmelen:D Masse deilig mat, ingen sulting og frysing, ingen blodsmak-i-munnen-trening og best av alt: viiiin:D

De første månedene gikk jeg ned 14 kg og var overlykkelig. Så tok jeg, i likhet med mange andre, en planlagt pause. Og jeg tror det var omtrent der det skar seg.... Siden januar har jeg ikke klart å hente meg inn igjen, men går mer eller mindre og småsprekker hele tiden. Ikke så mye, men nok til at vekttapet har stagnert fullstendig og at motivasjonen forsvinner.

Hvorfor er det slik?? Har inntrykk at mange har problemer med å komme i gang igjen etter en pause, og at det da er mye vanskeligere enn første gang??

Huff, dette ble mye syting, men godt å få det ut her hvor mange forstår hvordan jeg har det.... Er kjempeglad for at jeg har klart å snu trenden noe og at jeg fortsatt er minus ti kg fra opprinnelig start. Nå er det bare de siste 30 kiloene igjen, og de skal jeg bli kvitt om det så tar ti år!

Gleder meg til å følge dere andre på denne tråden - lykke til alle sammen:D

IKJ sa for siden:

Så flott at du vil være sammen med oss! Velkommen skal du være;)

Ja, vi har stort sett samme historien hele gjengen her, og det er veldig fint å dele med hverandre for å forstå oss selv litt bedre;)

Vi har en egen måle/veie-tråd også der vi har et race fram til jul ( i første omgang ). Legg inn tallene dine å bli med!
;)

Tutta112 sa for siden:

Endelig fikk jeg tid til å komme meg på vekta, men på 14 dager har den ikke rørt seg, den sto bom stille, menda så flink jeg har vært, men nå har jeg vel sett på tallene i vekt tråden at jeg har slike platå noen uker der jeg ikke vekt nålen beveger seg og motivasjonen settes på en liten prøve :rolleyes: men jeg opplever gang på gang at det lønner seg å fortsette for plutselig har jeg gått ned et kilo, men det gåt tregt, men det er vel slik det er med di siste 7 kg. så jeg skal bare holde ut, ha en fin fin uke alle sammen ;)

Elanessë sa for siden:

AAaarg så kjedelig med jojo-vekt da!! (1,3 kg opp) Blir gal. Men igjen - vekten bare gjenspeiler seg veldig bra på hvor flink jeg har vært. Jeg vet det I tillegg ble det litt mye salt i går og mensen som har kommet, så jeg hååper ikke det er så ille som det ser ut til i dag. Men er lei av å ikke klare å være flink ja! At hver helg vi ikke har noen planer så blir vi sittende hjemme å trøkke i oss potetgull og sjokolade, pizza osv. Klarer ikke å komme over dette onde. Og jeg vet at årsaken mye er til at jeg ikke orker å stå på kjøkkenet. Det er ikke bare fordi jeg ikke er særlig glad i å lage mat, men jeg er i en virkelig ille periode nå. Slapp, energiløs og orker ingenting. Både hjemme, på jobb, aktiviteter. Til og med ting jeg har LYST til å gjøre blir nedprioritert og jeg orker ikke. Jeg har f.eks prøvd i 1 1/2 uke nå å få blandet meg en røre med frokostpannekaker

Nupsida sa for siden:

Er nå jeg er glad for at typen ikke har vekt, igår ble det utskeielser igjen.. Men, begynner på nytt idag, med rista mandler og 3/4 atksinbar til frokost. Hurtigløsninger man må ty til uten kjøkken, men metter godt da!

beate sa for siden:

OPP 1.3 kg forrige uke. Dritkjedelig!! Kroppen min vil liksom ikke slippe mer vekt den når jeg ligger rundt 74 kg. Men jeg spiser ikke ketogent da så kanskje jeg bare må prøve en runde i ketose igjen. Synes imidlertid at det er vanskelig å være i ketose over lengre tid.

Jaja, får se hva jeg klarer framover. Vet det blir kurs og hotellovernatting i neste uke så spørs om jeg venter til da. Samtidig vet jeg at fristelsene står i kø fram til over jul så jeg vet sannelig ikke helt hva jeg skal gjøre :o Svake menneske sier jeg bare :confused:

mov sa for siden:

Hei! :)
Håper jeg kan være med her! Etter noen månders opphold, er jeg klar for en ny giv! Dere er så flinke alle sammen, og denne gangen er jeg fast bestemt på å stå løpet ut :)

vinterfrisk sa for siden:

Jippi! Gått ned 2,5kg siden 17.10.11 :D
Totalt ned siden Januar-11: 15kg :)
Vekt nå: 67kg
Vekt når jeg er i mål: 58-60kg

IKJ sa for siden:

Jula nærmer seg, tenk det er 1.november allerede! I dag har jeg funnet fram juleboken min der jeg skriver opp alle listene;) vaskelista er klar! Jeg vasker rundt hele huset i november, så pynter jeg hele huset til første søndag i advendt. Da har vi hele desember til "juleaktiviteter" som baking, lucia og andre familiesamlinger;)
Skal prøve å bake litt lavkarbovarianter også tenker jeg, men først: under 4 uker på å vaske ned hele huset, så her er det bare å brette opp armene! ;) Gleder meg!

IKJ sa for siden:

Hei Mov!
Husker deg fra januar-tråden! Så flott at du er her igjen;)

begulno sa for siden:

Håper jeg også kan hive meg på her:) begynte å prøve meg frem på lavkarbo i mai...gikk ned 6 kilo...sommeren kom og jeg levde som normalt...masse grillmat og kalde øl :( men nå er jeg igang igjen og for 14 dager siden var vekta mi den samme som da jeg startet i mai, 76 kilo fordelt på 157 cm....har nå gått 14 dager på ferdige matretter fra spisdegslank.no og hadde søndag gått ned 4 kilo....er spent på veieinga på trening torsag da jeg har ligget syk i over en uke uten å bruke kroppen noe og puttet i meg masse penicilin...men...det går fremover :D vil gjerne ned i 60 kilo, var det jeg veide som høygravid alle tre gangene jeg gikk gravid men det er leeeeeenge siden :p

Anos sa for siden:

Oh yeah, her kan jeg også henge meg på. Jeg gikk på lavkarbo fra mars til Juli en gang og der, booom, sprakk jeg.

Nå er jeg på'an igjen og denne gangen skal jeg klare det, no doubt! Jeg skal IKKE gjøre samme feil igjen. Det var vanskelig å skaffe lavkarbo mat da jeg var på en helge-tur, så jeg skeiet ut den helgen og tenkte det var OK med den bitte lille utskeielsen på to dager, jeg hadde jo tross alt vært så flink i mange mnd.

Meeen etter det var det plutselig veldig lett å godta en utskeielse. Så jeg hadde hele tiden dager hvor jeg sprakk og spiste høykarbo, tror jeg laget unnskyldninger i hodet mitt at det var OK.

Det som skjedde når jeg overtrådde min daglige karbo qouta, så pleide jeg å tenke som så at "Jeg har jo allerede skeiet ut, kan liksågodt kose meg med masse karbomat i dag, men i MORGEN skal jeg begynne på'an igjen".

Så nå skal jeg ikke tilate meg å ha "helge-utskeielser" eller "ferie-utskeielser". Jeg er veldig bevisst på det at om jeg skeier LITT ut betyr det ikke at jeg trenger å hive inpå med pasta og brød.

Vi klarer dette! :D

Nupsida sa for siden:

Fikk veid meg idag, endelig siden 19. oktober. Vekta var faktisk ikke så avskrekkende faktisk har tilogmed gått ned litt :D Er morro med slike overraskelser innimellom :)

IKJ sa for siden:

Så bra! Jeg har vært å lest på bloggen din Nupsida, så utrolig flink du har vært! Jeg tenker jeg skal prøve noen av "godis-oppskriftene" når vi starter med julebakingen;)

Dere "nye", velkommen skal dere være! Kast dere på racet vi har gående på måle/veie-tråden vår!

(likte foresten den "dogs like bone, men like meat"! Hahaha;););))

Nupsida sa for siden:

Tusen takk, så koselig! :)

begulno sa for siden:

Endelig har veiedagen kommet...skal veies på trening i kveld og både gleder og gruer meg. Har vært sengeliggende i over en uke og gått på en hestekur med penicilin...ikke ferdig med den enda. Problemet mitt da jeg ble sengeliggende er at jeg ikke får i meg nok mat...har ligget på 500-800 kcal og bitte lite fett...håper ikke det gjør at alt har stokket seg i kroppen. Men nå er jeg i gang med mat igjen og skal endelig på trening igjen :-) gleder meg :-)

Elanessë sa for siden:

400 gram ned på meg. Det er jo litt da. Men jeg er enda mer fornøyd med at jeg syns uken har gått temmelig bra! Jeg har skjerpet meg på kostholdet, og det håper og tror jeg vil ha innvirkning på lengre sikt også :)

mov sa for siden:

Så flott at jeg får bli med :D Jeg husker deg også IKJ :))

Det jeg mistet litt motet av forrige gang var at jeg fulgte alt til punkt og prikke, jobba virkelig hardt, men gikk allikevel ned "bare" syv kilo på 6 månder. Derfor ble jeg ganske motløs, så da sommeren kom bestemte jeg meg for en pause. Men nå er jeg forberedt på at det kommer til å gå sakte, men jeg vet også at magen min blir myyye bedre. På grunn av sykdommen jeg har er jeg mye sengeliggende, derfor blir det vanskelig med aktivitet.. Men tolmodigheten er satt inn, hehe :-)

Tutta112 sa for siden:

Ja så var det atter en veiedag, og jeg har gått ned 600 g, ikke så værst, er glad hver gang den viser nedgang for det har vært flere uker den har stått stille,men det jeg har lært er at det lønner seg å holde ut ;))) ha en nydelig uke alle sammen ;)

IKJ sa for siden:

Ja, vi var kansje litt for håpefulle da vi satte i gang sist. Vi hadde jo hørt om alle de som gikk ned 20 kg på 3 mnd osv... Men vi lærte hvertfall at vi faktisk liker oss selv bedre når vi spiser lavkarbo;) Det er vel en av de største grunnene til at vi er tilbake;) Og ikke minst med så mye mer tolmodighet enn før! ;)

1979 sa for siden:

ÅÅÅÅÅ, e så glad i dag!!!
Endelig løsnet vekten, 1,6 kg ned, jej:D
I går var jeg så frustrert over at vekten ikke rikket seg at jeg hadde mest lyst til å gi opp hele ketolyse kuren. Men det lønner seg å holde ut som det er nevnt i andre innlegg her.
Når jeg tenker meg om så tror jeg faktisk det har hjulpet litt å ikke spise så mye pistasj nøtter, fikk plutselig med meg at det var en hel del kalorier i de. Å en kan jo ikke spise helt ukontrolert av det heller, selv om jeg var i ketose hele tiden.
Ha en super gad folkens:cool:

Nupsida sa for siden:

Noen av dere som har noen premier dere skal få ved endt mål? En liten gulrot til å lokke dere videre? :)

Selv har jeg bestemt meg for at jeg skal få meg en tatovering når jeg er 100% fornøyd med kroppen min. Denne tatoveringen skal minnne meg om hva jeg har klart, hva jeg var, hva jeg er nå og at jeg ALDRI skal tilbake til tjukke meg med dårlig selvfølelse og dårlig selvtillit.

Elanessë sa for siden:

Så utrolig flott med mange som har nedgang nå! :heia:

IKJ sa for siden:

Jeg skal gifte meg med mannen i mitt liv;) Vi møttes for 6 år siden, da jeg var på mitt tynneste. Det er over 4 år siden han gikk på kne, men jeg har ikke vært tynn nok til det enda. Den dagen skal jeg være så vakker som aldri før, og jeg har ikke lyst til å være en feit brud, så vi har utsatt det år etter år... Men til sommeren skal vi endelig gifte oss! ( hvis vi får tid til å planlegge det da, hehe... Hvis ikke, blir det året etter;))

Tutta112 sa for siden:

Kor flink du har vært ;) jeg har erfart at hvis jeg holder ut disse ukene når vekten ikke vil røre på seg vil belønningen komme ;) men det er i disse periodene jeg før har mistet mote og har skeiet ut.

Tutta112 sa for siden:

I går møtte jeg på ei gammel venninne og ho syntes jeg var blitt så tynn, Det er så morsomt når andre ser at jeg har kommet meg ned litt ;)og i går prøvde jeg klær som jeg ikke har brukt på mange år fordi dem var blitt for små, og sannelig kunne jeg begynne å bruke noe av dem jippi ;)

IKJ sa for siden:

Ååå, så herlig!!! ;););)

IKJ sa for siden:

Vil bare si skål til alle sammen! Det er helg! Hærlig;)

beate sa for siden:

Opp 1 kg da gitt ved denne veiingen. Kjedelig med opp og ned, opp og ned. Men sånn går no dagan da ;) Blir litt deppa innimellom så idag har jeg selvfølgelig skeiet ut så det holder.

Tror jeg snart ikke har så mye annet valg enn å kvele karboinntaket, men ser det kan bli vanskelig med julebord og førjulstid rett rundt hjørnet. Hva ville dere gjort? Inn i ketose et par uker før den brytes under julebordet for så å være i ketose 3-4 uker før den brytes på nytt i forbindelse med jula?? Eller burde jeg ikke gjøre det da jeg forvirrer kroppen for mye når man holder på slik?

Tutta112 sa for siden:

I dag har jeg virkelig skeiet ut, skikkelig høy karbo dag, og det for første gang siden oppstart i august, og jeg føler meg skikkelig oppblåst og føler jeg plutselig veier 3 kilo mer en i går, dette var en planlagt sprekk men føler meg så oppblåst:( håper ikke dette har ødelagt for mye for meg

Elanessë sa for siden:

Huuurra!! To minusuker på rad, endelig!! Veldig glad for denne nedgangen på 0,9 kg nå!! Nå er det jo riktig nok det samme tallet som for tre uker siden, men det er så godt å se at jeg kan klare å komme ned igjen når jeg først går opp. Og det ER jo over tre kilo mindre enn midt i september. Å nå målet som egentlig var å se et nytt titall til nyttår blir nok hardt (4 kg igjen) Men jeg skal jammen prøve å komme så nært som mulig jupp

Jeg har såvidt kommet i gang med treningen igjen da Det er faktisk TO år siden sist. Men sånn blir det jo med graviditet, så baby å ta vare på, mangel på søvn, tilbake i jobb osv. Men nå var tidspunktet at jeg føler jeg kanskje kan klare det.

Matmessig spiser jeg nok myye karbo i forhold til dere, men jeg prøver å finne min egen vei. Det som passer min kropp best, den gyldne middelvei. Noe som gjør at jeg kan trives i hverdagen, men samtidig gå sakte men sikkert ned i vekt.

ketto sa for siden:

Hmm. Kunne godt ha meldt meg inn her. Men jeg har forsåvidt ikke falt av lasset før. Men vekten rikker seg ikke nedover :(

Kanskje noen har tips?

Selv tror jeg at det er treningsmengden som må økes. Og det på styrketrening..

Nupsida sa for siden:

Er kjempetrist fortiden.. Jeg har måttet skeia ut i helga pga jeg ikke har hatt råd til å spise lavkarbo. Vi har ikke kjøkken fortiden og det tar veldig på lommeboka og leve lavkarbo uten noen annen mulighet enn en mikro.. Er så frustrert! Hvorfor kan ikke jeg få holde meg tynn! Hvorfor skal det være så grusomt dyrt å leve sunnt? :(

IKJ sa for siden:

Ja, det er altfor dyrt med sunn mat.... Og enda værre om du ikke kan lage den selv heller.... Skjønner deg godt;)

IKJ sa for siden:

Du er hjertelig velkommen! Wow så mye du har gått ned da! Hvor lenge har du holdt på? Og hvor lenge har det stått stille?

Nupsida sa for siden:

Og som om denne dagen ikke kunne blitt værre!! Selfølgelig måtte jeg kræsje stygt på scooteren.. Ødelagt kne, ødelagt scooter og ødelagte sko til 600 kr.. FAEN! (unnskyld, måtte bare få ut noe frustrasjon..)

IKJ sa for siden:

Huffda! Går det bra med deg?

MakkaPakka sa for siden:

Jeg vil gjerne slenge meg på her!
Jeg var i ketose i august i fjor (gikk ned 7 kg), men datt av igjen da jeg begynte på jobb etter fødselspermisjon.

Håper på ny giv nå, begynner å kjenne på kroppen at jeg er stor nok.

Det var kyssesyken som ga meg 20 kg ekstra i sin tid, og etter svangerskapet ble det noen til..

Første utfordring er pizzaen som vi skal spise i kveld..! :o

IKJ sa for siden:

Velkommen skal du være! Er det hjemmelaget pizza dere skal ha? Jeg har eksperimentert litt på bakefronten, og kommet fram til en supergod oppskrift på brød med bare 0,6 g kh pr skive! Deigen blir til 2 brød, også tar jeg av litt som jeg smører ut på en plate og inn i ovnen i ca5-10 min. Da har jeg en stor pizzabunn;) Til og med ungene liker den! Si i fra hvis du vil ha oppskriften, så legger jeg den inn;) (har lagt den på diett.no hvis noen er der inne også;))

Topas sa for siden:

Jeg tror jeg må melde meg inn her for å få litt motivasjon og diverse. Begynte på lavkarbo i juni i fjor og holdt på ca et år avbrutt av mange utskeielser. Gikk ned ca 12 kilo før det tok helt av med en etegilde som varte fra juni til nå i november. Har til nå lagt på meg ca 9 kilo igjen! Det er helt sykt. Begynte igjen på ketolyse for noen dager siden og har gått ned ca to kilo i vannvekt, så jeg er i gang!
Forhåpentligvis uten utskeielser denne gangen. Phu!

Har lagt en slagplan der jeg skal spise mer reint denne gangen, uten for mye fløte og rømme. Har egentlig melkeintoleranse som jeg på sett og vis har "vokst av meg", men kroppen liker seg garantert best uten. Ellers gjelder det bare å være viljesterk, er ikke noe vits i at jeg går rundt å klager over hvor tjukkas jeg er hvis jeg ikke gjør noe med det :P

Lykke til allesammen :)

MakkaPakka sa for siden:

Åjaaa!!
Hjemmelaget pizza, ja - det er jo så godt ;)
Vil veldig gjerne ha en oppskrift på pizzabunn! Nå stråler jeg av glede her, vil så veldig gjerne få spise pizza!

IKJ sa for siden:

2 brød og 1 pizzabunn!

250gr mandler
250 gr linfrø
100gr solsikkefrø
100gr sesamfrø
50gr kruskakli

Males i kjøkkenmaskin til litt "kornete" melkonsistens. (stavmikser kan også brukes)

6ts bakepulver
1-2ts natreen
1-2 ts salt

Bland alt det tørre. Ta en ny bolle og bland:
1 boks cottage cheese
7 egg

Bland det våte i røra, og spe på med en dæsj olje ( ca 1 dl) så spe i vann til det får en bløt konsistens, ( som en mellomting av deig og pannekakerøre)

La den stå å godgjøre seg i 15 min.

Smør utover med slikkepott på en plate med bakepapir, stek i 10-15 min på 200 c
Da er pizzabunn klar til å ha på hva man vil;)

Sett ovn på 180 c, og fordel resten av deigen i to brødformer med bakepapir. Stek i ca 45 min. Slå av ovnen. Ta brødene ut av formen og legg på rist, inn i ovnen igjen med døra på gløtt, og la de stå til de er sprø og god;)

Næringsinnhold pr skive:
Energi: 83,1 kcal
Protein: 3,67gr
Karb: 0,67gr
Fett: 5,95gr

Da er pizzaen og brød for 2 uker i boks!

IKJ sa for siden:

Pizzabunnen blir sprø, og brødene blir saftig foresten;) ( og veeeldig grov,hehe;))

Tutta112 sa for siden:

Nå nærmer det seg jul og det er mye sosialt som foregår, med vennelag og julebord, må si jeg sliter med å holde meg i ketose i helgene når det er god mat og godt å drikke, har to helger nå skeiet ut skikkelig, første helga hadde jeg utrolig mye dårlig samvittighet ovenfor meg selv fordi jeg lot meg friste, men denne helga gikk det bedre ;) koste meg med maten og drikken, men sjerpet inn dagen etter, jeg har gått lite ned denne perioden, men vekten har ikke gått opp og det er jeg fornøyd med ;) Jeg skal på to julebord til og jeg vet med meg selv at jeg blir nok å spise høykarbo, Sier til meg selv at jeg skal jo kose meg og leve også :) får prøve å ignorere den dårlige følelsen av å ikke være "sterk nok"

Elanessë sa for siden:

Oooooi! Dette nedgang på 1 kg til! Det var et særdeles overraskende tall.
Hovedsaklig for at jeg ikke har vært så alt for flink. Men kroppen lever tydeligvis sitt eget liv, for tallet på vekten vet man jo aldeles ikke gjenspeiler hvor flink man føler at man har vært.

Det jeg er fornøyd med denne uken er at jeg holder meg unna vanlig brød så godt det lar seg gjøre... Og så har jeg så smått begynt å trene. Var på spinning på tirsdagen.
Det jeg ikke er fornøyd med er junkfoodmat, potetgull osv Har virkelig tydd til enkelhet denne uken. Er ganske hardt hjemme nå, med to barn som skal følges opp, en mann som er i en dyp jobbperiode og helsen min som skralter veldig for tiden sukk Jeg ble 50% sykemeldt fra jobb før helga, og da skal jeg bare ligge i sengen hjemme. Kjeeeedelig.

Tutta112 sa for siden:

Jeg er også delvis sykemeldt etter en arbeisulykke, kjedelig å ikke være i form, men vi treng vel¨å lade batteriene til jul :)
Uansett, god bedring til deg ;)

Elin_no sa for siden:

Hei dere! Har ikke fått lest gjennom alle innlegg her, men jeg slenger meg med etter en stor sprekk i sommerferien med påfølgende problemer med å hente seg inn igjen etterpå. Har kjørt lavkarbo skaldeman style, og håper vekta går mot minus. Er på hyttetur ei uke nå, men ingen problemer å holde linjen. Og kanskje helt ok å ikke ha tilgang til vekta hver dag også.

Lykke til alle sammen, veldig inspirerende lesing i dette forumet!!!:D

Joppeline sa for siden:

Da håper jeg at jeg også kan melde meg inn her! Var ikke i ketose siden 08, men husker jeg gikk ned flere kilo!

IKJ sa for siden:

Kjempeflott at vi blir så mange her! Vi har måle/veietråd også, så sleng dere med der! Vi har et lite opplegg der, hvor jeg regner på totalen alle har gått ned hver uke, og vi er nå passert over 30 kg tilsammen!!! Det er over 60 pakker setersmør det! (siden det er fritt for meierismør i landet her...hehe;))

Joppeline sa for siden:

Må bare spørre hva veietråden heter da! :D

Joppeline sa for siden:

Må bare si at jeg elsker denne maten! Digger måten å leve på! Handlet meg seranoskinke og brie i dag! Har hatt lasagne med fløte og deilige grønnsaker! Ikke vanskelig når man kan kose seg på denne måten.
Magen min har etter 4 dager blitt så utrolig mye bedre, roligere på innsiden og flatere på utsiden.. Hadde muligens ikke så godt av alle de karbohydratene jeg har spist på gjennom årene, iallefall ikke nå det går så bra etter 4 dager! Jeg er overlykkelig! :D

IKJ sa for siden:

Hvordan går det med dere i julestria? Tydeligvis travelt, for her har det vært stille i det siste, hehe;)

MakkaPakka sa for siden:

Hei, IKJ!

Travelt i førjulstida, ja.
Jeg har nå vært i ketose i to uker, gikk ned to kg den første uka og stått standby siden da, men jeg smører meg med tålmodighet.

Bakte forresten brød av oppskriften din, ja! De var så knallgode at mannen og sønnen også spiser av dem, og de er jo høykarbo-monstre ;) Supert!
Jeg gleder meg til å spise brødskiver igjen nå, har prøvd diverse andre brød som har gjort at jeg unngikk å spise lunsj f.eks. Nå er det enklere å være på jobb, med skikkelig brødskive i matpakka :)

TUSEN TAKK!! :)

IKJ sa for siden:

Så flott da! Første gang noen har prøvd min oppskrift;) tihi...:)

MakkaPakka sa for siden:

Den oppskriften anbefales sterkt av meg i allefall :)

IKJ sa for siden:

Har nettop laget pizza av den, og 2 brød står i ovn;)
God å mett nå.....;)

IKJ sa for siden:

Oj! Tråden har jo ramlet ned til side 2! Må bare dytte den opp igjen;)
Hvordan går det med dere? Hva er kostholdsplanene deres til jul? Kommer dere til å ha "pause" eller fortsette som før?

Elanessë sa for siden:

Hvis jeg kan klare å komme gjennom julen uten å gå opp kilo så kommer jeg til å bli utroooolig fornøyd!! Men det har bare skjedd èn gang i mitt voksne liv før, og det var da jeg var gravid og kvalm :rolleyes:
Jeg sliter veldig med å spise sunt i julen... men jeg skal virkelig PRØVE å ikke kaste meg over alt av sjokolade og småkaker som jeg ser.

IKJ sa for siden:

Tenker at fra lillejulaften og ut året skal jeg spise julemat, inkludert alle karbohydrater det innebærer... Men jeg vet enda ikke om kroppen er med på det, så jeg får se det an når det nærmer seg;) Jeg utforsker fortsatt på lavkarbovarianter ;)

begulno sa for siden:

jeg får magesmerter og tarmen tar helt av hvis jeg ikke holder meg til lavkarbo...testet forige helg og skeiet ut med en grovbrødskive på 35 gram...resultatet var mage kramper og diare i 2 timer....så for min del er karbo, gluten og gjær et avsluttet kapittel....har gått ned 7.5 kilo siden 17 oktober i år :-)

IKJ sa for siden:

Jeg må bare innom å si at jeg tar pause fra lavkarbo nå ut året.... Det er så mye som skjer nå, at jeg er nødt til å fokusere på viktigere ting nå enn meg selv...
Jeg er for tiden sykemeldt på grunn av ryggen, jeg har nerver i klem ut til armene, så de virker ikke hvis jeg løfter dem opp. Og nerver i klem opp til hodet, så det svartner hver gang jeg reiser meg opp..
I tillegg er moren min innlagt på sykehus, har vært det i en uke nå, så jeg har ikke bare mine egne juleforberedelser, jeg tar hennes også. Så på mandag kjøpte vi juletre til henne, tirsdag var jeg å vasket hos henne, og i dag har jeg vært på julegaveshopping. I tillegg til lusiaferiring i barnehagen, juleavslutning på skola og min bror som er blind og autist på hjemmebesøk....
Jeg er helt utslitt, og går på autopilot etter programerte julelister...
Men jeg kjenner nå at jeg begynner å få kontroll på ting, og jeg blir nok ferdig til jul!

Ønsker dere en god jul, og vi ses på nyåret!!! ;););)

Elanessë sa for siden:

Det var mye på en gang ja IKJ!
Masse god jul til deg og dine, håper det går bra med helsa deres :klem:

Elinee sa for siden:

Hei alle sammen. Hvordan ligger dere an? Føler at det går bra for meg nå, men har en del skeie-ut dager nå i julen.

begulno sa for siden:

Jeg spiser litt sukkerfri sjokolade og noe sukkerfritt julegodt jeg har laget og har ikke gått opp i jula :-) Småkakene har jeg ikke rørt...tenker som så at til neste jul når jeg har nådd min trivselsvekt så kan jeg spise litt julekaker ;-) Fortsatt God Jul

beate sa for siden:

Kremt.... Ehh..... Det har ikke vært helt lavkarbo her i jula nei :o Spist MYE snop m.m. Middag å sånt er ikke noe problem, er så innprentet med lite ulovlig tilbehør t maten etter flere år på dette forumet :D

Velger å ikke kalle det direkte utskeielse om jeg spiser litt potet e.l jeg da for det er ikke så ofte egentlig. Bestemte meg forøvrig for en stund siden for å ikke være i ketose heller da, men prøve å balansere vekta så godt jeg kan og det går ganske bra. Var opp en kilo etter de første dagene, men det er bare å stramme inn litt igjen så er den borte. Så føler i grunn at å stabilisere er noe jeg takler ganske bra nå.

Da er det vel værre med å klare å gå ned mer i vekt, men har som mål å gå ned litt i 2012 også da. Men starter ikke opp skikkelig før 3 januar om det ikke blir enda senere da. Har planer om røykeslutt, og tror det vil bli mitt viktigste mål til å begynne med i det nye året selv om jeg selvfølgelig også gjerne vil ned i vekt. Frykter imidlertid at det vil bli vanskeligere med alt om jeg skal ta alt på en gang. Men vi får se hva som skjer, jeg ønsker ihvertfall ikke vektoppgang pga røykeslutt så jeg er veldig spent på hvordan det går :p

nisse sa for siden:

Hei, jeg er tilbake etter en halv års pause. Jeg har prøvd i september men sklei ut etter noen uker. Nå orker jeg ikke å vente til 1.1.... Jeg har flyttet og finner ikke vekta, da må jeg gjette at jeg er på 78 - 79 kg :mad:. jeg må ned under 70 til april. Har gått ned 13kg på halv år da burde det gå.
Godt nytt år alle sammen ;)

langaard sa for siden:

Det burde gå helt fint, Nisse!:heia:
Godt nyttår :klem:

nisse sa for siden:

:goodluck: GODT NYTT ÅR!

IKJ sa for siden:

Nå begynner jeg å bli klar igjen, er her inne og leser meg opp litt motivasjon, og har fløte i kaffen bare i tilfelle jeg starter i dag;) De siste dagene har jeg jobbet hardt med å tømme skuffer og skap for julegodter og julekaker, så nå er det mest lavkarbogodteri igjen;)
Hele jula har jeg vært bestemt på å komme meg tilbake på lavkarbo igjen, og har brydd meg lite om kiloene som er kommet på... Veide meg i går og har gått opp 4,5 kg. Kunne vært værre enn det....
Har en ny motivasjon nå... Var hos legen pga ryggen i begynnelsen av desember, og jeg nevnte at jeg har tenkt på brystreduksjon en stund. Bruker str 85 DD, og har fått groper i skuldrene av bh'n. Det har nok litt å gjøre med mine ryggplager. Jeg har tenkt på det noen år, men jeg ville bli ferdig med å få barn, og ned i vekt først. Jeg har 3 barn, så det er jeg ferdig med, så det er bare vekta igjen. Har hørt at det er lang ventetid, så tenkte at jeg har god tid, men jeg fikk innkalling alerede før jul, og har time om en uke! Regner med at de sier at jeg må ned i vekt, så jeg får bare møte opp og få hjulene i gang. Kan hende jeg til og med må gå mer drastisk inn for raskere vekttap... Får se hva som skjer!

IKJ sa for siden:

Feilkalkulerte vekta mi: opp 3 kg i jula, ikke 4,5;) (mye mindre enn jeg regnet med, da jeg sikkert har kjørt i meg 3 kg med rene karbohydrater daglig i 3,5 uke, hehe;) )

Nupsida sa for siden:

Huff.. da kryper jeg tilbake enda en gang.. Har gått opp skammelige 17 kg siden 5 oktober.. Jeg er direkte sint på meg selv! Men, jeg har jo ikke spist annet enn marie kjeks, knekkebrød med billig sjokolade pålegg og annet pga økonomien, og det faktum at vi ikke har kjøkken..

Men, nå kommer jeg meg ikke inn i noen av klærene mine så nå er det virkelig på tide å komme tilbake igjen, uansett hvor flaut det måtte være!

Så jeg begynte igår med hele 87 kg på vekta.
Hørte jeg et lykke til? For det trengs virkelig!

IKJ sa for siden:

Jeg ønsker deg virkelig lykke til! Jeg skal kjempe sammen med deg! ;)

Når får du kjøkken da? Man kan jo ikke leve uten kjøkken! ;)

IKJ sa for siden:

Ser at vi har samme bmi;)
Skal vi ha første mål sammen om å komme oss under 30 i bmi?

Nupsida sa for siden:

Takk! Ja, hadde vært greit å ha en å kjempe med! :D
Vi får ett lite hybelkjøkken (hybelkomfyr, liten vask, frys å kjøleskap) iløpet av uken forhåpentligvis! Skal bli deilig å kaste mikroen ja!!

Ja, det høres ut som et bra mål! :)

dumidalia sa for siden:

Slenger meg med her. Gikk på en smell i oktober, og siden det har det vært fri flyt av matvarer på fatet, kun avbrutt av korte perioder med dårlig samvittighet og en og annen sjokoladefri dag. Opp 7 kilo siden minstenotering 20.10.11.

Begynner på 80 nå og skal ned til ... Ja, hva skal jeg ned til? Alt fra 47 til 64 kg er normalvekt i følge BMI.. Et sted midt i mellom må vel være på sin plass. Jeg må rett og slett bare se når jeg kommer dit.

Så velkommen og lykke til til meg selv!
Begynte på mandag, og i dag bakte jeg 30 fluffige, perfekte boller som i følge mannen og kaffebesøket var fantastiske og nydelige. Jah.. Kos dere med dem :)

nisse sa for siden:

Hei
Jeg skal på vekta på søndag. Det er deilig å ikke ha den hjemme eller ville jeg har vært på den hver dag :o. Men er spent. Skal begynne å trene fra februar. Har mye å gjøre nå. Ønsker dere en fin dag :)

dumidalia sa for siden:

Å, det er godt å være tilbake. Magen er i lage igjen, kroppen er mindre vond og maten er jo så mye bedre! Overgangen har gått smertefritt, jeg var nok så pisslei av sukker og sjokolade etter jula at kroppen bare er glad for å slippe.

Lykke til alle sammen =)

nisse sa for siden:

I dag var jeg på helsekost og kjøpte lavkarbo brød. den skal ha bare 1karb per skive. skal bake etter helgen og fryse ned. deilig å få brødskive i helgene. MEN jeg så på atkins sin brød og den har over 6 karber per skive. ble overrasket jeg... Er spent på hvordan den smaker :D

langaard sa for siden:

Masse lykke til søte Nupsida!! Du kan jo dette, så det her greier du finfint:heia::heia:

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.