< Tilbake til oversikten

April 2011 --->

Vatti sa for siden:

Jeg skal ned 20 kg. Forsøker ketolyse, men antar at det ikke vil fungere før jeg klarer å kutte Pepsi Max. Gruer meg fryktelig til det. Jeg antar at det eneste som nytter er å hoppe i det.

Noen som vil være med?

Supah sa for siden:

Er det en spesiell grunn til at du tror at det ikke vil fungere med Pepsi Max? Det er mange som kan drikke det helt fint, og gå ned i vekt samtidig.

Jeg er et levende eksempel. Jeg har til nå gått ned 15 kg på 12 uker. Og jeg drikker en god del Pepsi Max!

:)

Modezty sa for siden:

Nå gikk ikke jeg på ketolyse, men Lutz (72 kh) når jeg gikk ned mine 15-16 kg. Drakk samtidig min daglige dose med Pepsi Max, ikke noe problem :)

Hvis du gruer deg til å kutte Pepsi Max tror jeg du skal forsøke kostholdet førtst - og hvis du ikke får vektnedgang, kan du jo forsøke å kutte PM, men ikke før. Uansett - helt opp til deg :)

Vatti sa for siden:

Grunnen til at jeg vil kutte PM er at jeg tidligere har vært i ketose i endel uker uten å gå ned i vekt og den eneste 'feilkilden' da var kunstig søtning som jeg da fikk fra PM. Derfor antar jeg at det var aspartam & co som var grunnen til at vekten ikke gikk ned.

petite fleur sa for siden:

Jeg blir med! Første dagen på ketolyse i dag, andre runde vel og merke. Gikk ned 7 kg på 7 uker på ketolyse i høst, MED daglig inntak av pepsi Max :-)

I dag har jeg spist 2 skiver grusomt lavkarbobrød, det går rett i søpla gitt. SKal prøve å bake solsikkebrød senere i dag og se om det er mer apetittvekkende.

Jeg har lyst til å gå ned 20 kg, men kan liksom ikke se for meg aat det faktisk skal gå an....så første målet mitt er 10 kg før sommeren :-):cool:

Modezty sa for siden:

Men da er det bare å kutte! Jeg har i alle år vært en storforbruker av Pepsi Max, men kuttet "cold turkey" i august i fjor - og etter litt ubehag de første dagene har det gått greit. Drikker/spiser ikke noe med aspartam i det hele tatt, og det går i grunn greit.

Vatti sa for siden:

petite fleur ... for et fint nick! Fint at du vil bli med!!

Frokosten i dag bestod av skinke, ost og agurk kuttet i små terninger, og med rømme over. Veldig friskt og deilig og mettende.

Modezty og supah: Fint at dere deltar i tråden. Takk for gode råd!

efre sa for siden:

Heisann! :)
Jeg vil gjerne være med! gikk over til lavakarbo for tre uker siden og har gått ned tre kg, noe jeg er kjempe fornøyd med! har som mål og gå ned ti kg til!

He, he, takk for det :) Nicket mitt er en smule ironisk, som du sikkert forsto :D

Godt at vi er flere, øker motivasjonen!

Nå har jeg fått i meg litt ordentlig mat, asiatisk salat (lchf-bloggen.blogspot.com/2010/09/thai-kyllingsalat.html), anbefales!

efre sa for siden:

åå det så nydelig ut! min frokost bestod av to kokte egg, tre skiver bacon og et hjemmelaget lavkarbo knekkebrød:P ble jo stusselig i forhold til den salaten hehe:)

Ja, den var kjempegod, men tok litt tid å lage da ;) Blir nok ikke så fancy mat hver morgen!

efre sa for siden:

Tusen takk for linken :)
er mye å sette seg inn i når man skal endre gamle vaner, så flott at noen har tatt seg bry til å lage en slik oversikt :D

indianne sa for siden:

Jeg vil GJERNE være med! Skal ned 13 kilo sånn totalt, vi får se hvor fort det går... Første delmål er 3,1 kilo ned. I 2007 gikk jeg ned over 13 kilo på 4 måneder ved hjelp av ketolyselignende kosthold. Den gangen syntes jeg det var kjempelett, må bare finne tilbake den samme kampviljen igjen. Skal til Tyrkia 30. juni, det er forsåvidt motivasjon nok. Har ikke tenkt å reise sånn som jeg er nå...

Jeg fikk mitt fjerde barn i juli 2010, og sliter med ekstrakiloer etter svangerskapet. Har lagt på meg ca. 20 kilo hver gang jeg har vært gravid, men det er vanskeligere å bli kvitt kiloene for hvert svangerskap (selv om jeg alltid har klart det til slutt!).

Jeg ammer fortsatt jenta mi en del, men størstedelen av hennes næring kommer jo fra annen mat, så jeg satser på at det er greit å slanke seg nå. Wish me luck!

indianne sa for siden:

...egentlig synes jeg kanskje vi burde presentere oss litt for hverandre, så blir det litt mer personlig?

Jeg er 36, samboer, bor i Ålesund, har altså fire barn på 15 år, 10 år, 7 år og 8 måneder. Jobber som sykepleier. Dere da?

me+23kg sa for siden:

Jeg vil og være med :-) har 23kg som skal vekk... nå er jeg lei av å ikke passe klærne før guttene mine ble født :-/

efre sa for siden:

så bra at vi blir fler! enig at det er fint med en liten presantasjon :)
jeg er 23 år og samboer, bor på østlandet og har en gutt på 8 måneder som jeg storkoser meg hjemme med :)Jeg la på meg mye i graviditeten (25 kg) var jo en go del vann, men nå er vannet borte og jeg sitter igjen med gode 10 kg og lengter etter min gamle kropp og mine gamle klær!

Kan jo presentere meg jeg også: 34 år, mamma til 2 gutter (3,5 år og minsten på 9 mndr), jeg er lærer. La på meg 31 kg(!!!) siste svangerskap, og har ennå 10 kg igjen. Var overvektig da jeg ble gravid, så vil gjerne ned ytterlige 10 kg.

Jeanettk sa for siden:

Jeg vil også være med! Jeg bor på østlandet, mamma til 3 barn, en gutt på snart 8mnd, en gutt på 3,5år og en jente på 6 år og gift med drømmemannen :hjerter:

Jeg har nok vært klar lenge, la på meg alt for masse under mine siste to svangerskap. Nå har jeg nettopp kjøpt meg "Frisk med lavkarbo - 100 oppskrifter" som gav meg masse motivasjon.
Jeg liker virkelig ikke lavkarbo brødet sist, men skal prøve å lære meg å like det nå :)

FrustrertFrøken sa for siden:

Jeg begynte i dag, med mine 86,5 kg! Er 19 år, bor i Nedre Eiker med samboer og sønn. Planen er å gå ned i vekt før bikinisesong og neste svangerskap!
Har gått på ketolyse før, med gode resultater..

efre sa for siden:

så morsomt at vi er tre mammar som har født nesten likt!:) poden min ble født 3 august :):love:
Jeanettk jeg har også den boka og lavkarbo knekkebrøda er kjempe gode så de burde du prøve:snill:

Vatti sa for siden:

Tulledag!! Har spist ketogent, men INGEN GRØNNSAKER!! Med unntak av agurk til frokost, og nå orker jeg ikke begynne med matlaging. Innimellom trening, lekser, jobbforberedelser og alt mulig annet glemte jeg hele grønnsaksgrytenså når middagen var ferdig stod gryten med brokkoli/blomkål fortsatt ukokt på benken.

Supert at vi har blitt så mange. Håper alle holder ut til vi har nådd målene våre. Jeg har egentlig kost meg i vinter med alle de tykke genserne, store ytterjakkene og fleecejakkene, men nå som klærne sakte men sikkert skal av (og kroppen blir mer og mer tydelig) så kjenner jeg at det ikke er like koselig lenger. Jeg HÅPER virkelig jeg klarer å gå ned i vekt sånn at jeg kan synes det er ok å gå tynnere kledt når været blir varmere uten å gremmes over meg selv.

Drømmepie sa for siden:

Hei

29 år gammel, gift og mamma til 5 små barn :D (6 år, 5 år, 2x2.5 år og 4 mnd).

Starter idag.... Vært litt i tankeboksen en stund, men tror jeg gir dette en sjanse til :)

Skal ned 15 kilo (trooooor jeg). Vi får se når jeg blir fornøyd :D

efre sa for siden:

Fort gjort å glemme i en travel hverdag:stortsmil her var det ikke lett å få laget middag idag, samboer var på kurs og lillegutt var ikke spesielt intresert i at mamma skulle lage middag :P men resultatet ble indsisk butter chicken med blomkålris! nyydelig :D
skjønner hva du mener, er deilig å dekke til kroppen med store jakker å slikt, har ikke lyst til å måtte dekke meg til i sommer så hååper jeg klarer å stå på å miste de siste kiloene :ja:

Sjarmtroll sa for siden:

Hei!

Har begynt på ketose og så langt går det greit. Men har et lite spørsmål. Jeg får utslag på stixen og har holdt meg til 6 karber over helga men...jeg får ikkje disse bivirkningene?
Jeg kjente det på ånda i dag morges men det gikk vekk utover dagen. Er ikkje spesielt slapp heller!

Er det tegn at jeg gjør noe galt?

indianne sa for siden:

Ja, det var gøy :) Jenta mi er født 25. juli. Utrolig morsom alder, hun lærer seg noe nytt hver eneste dag! :)

Supah sa for siden:

Nei, det er ikke et tegn på at du gjør noe galt. Mest sansynlig er det et tegn på at du er kjempeheldig :) Det er ikke alle som får bivirkninger!

Vatti sa for siden:

Sjarmtroll, du er nok bare heldig. Jeg er også heldig på den måten, merker ikke noe særlig i overgangen fra vanlig forbrenning til fettforbrenning annet enn at jeg får utslag på stixen.

Jeg er forøvrig på samme sted hvor jeg har vært før. Er i ketose, har gode utslag på stixen men går ikke ned. Jeg vet at det er for tidlig å si i og med at jeg bare har holdt på noen få dager, men jeg kjenner lusa på gangen. Ned to kg når kroppen slår om til fettforbrenning og deretter skjer det ikke noe. I det første innlegget skrev jeg at jeg skulle kutte Pepsi Max.

Så hvorfor har jeg ikke gjort det enda??? HÆÆ??? :mad:

Jeg har ikke kjøpt noe siden før helgen, men det er ca. 2 dl igjen i huset og det skal jeg drikke opp NÅ! Og da er det tomt. Og jeg har sjekket overalt. Når det lille glasset er drukket opp er forholdet vårt over. Hulk-hulk.

Wish me luck!

Frokost forøvrig: Eggerøre av to egg, litt fløte, stekt i smør og med litt revet ost oppå.
Ønsker dere alle en fin og slankende dag!

Vatti sa for siden:

Mitt første delmål er forresten 5 kg ned. Har slanket meg utallige ganger de siste årene. Opp og ned, opp og ned, opp og ned, men da bare i området fra 75-80 kg. Jeg har i første omgang som mål å komme ned under 75 kg. Da er jeg liksom på relativt ferskt område og håper at motivasjon og alt det der skal komme for fullt da.

Bollapinsvin sa for siden:

Jeg er med.
Startet 28 mars og det går veldig bra til nå. Målet er 20-25 kg ned.

efre sa for siden:

hehe skjønner hvordan du har det! jeg er også svak for pepsi max, det er jo sååå godt! men det er vanskelig å gi opp pepsi maxen når det er så lite søtt vi kan spise!Jeg har bestemt meg for å slutte med alt som har kunstig søtning, man blir så avhengig. har vært superhekta på store ifa også, er jo så godt når man har denne ånden! Du får hvertfall ha lykke til! går nok så fint så, bare bøtt ned på med vann istedet :D

God morgen, Aprildamer :-) Andre dag på ketolyse....har spist Lena Beatrices grove tekaker (jeg klarer ikke kutte ut brød ennå, får se om disse brøderstatningene hindrer vekttap etterhvert) med egg og bacon til frokost, og enda en tekake med gratinert chorizo og brie (knallgodt! Prøvde det for første gang i dag) til lunch.

Skal til legen i dag og veie meg og prate litt om overvekt og sånn :o Gruer meg faktisk litt, er ikke vant til å snakke om det til fremmede.

Ha en fin dag!

Æsj, nå har jeg dumma meg ut! Jeg har drukket mye biola, for jeg har hatt så vondt i magen, å jeg tenkte ikke på at det var karber i det! Jeg pleier som regel å bruke mindre enn et døgn på å komme i ketose, så jeg skjønnte ikke stort når stixen var hvit! Hva skal jeg gjøre da?:S Jeg får jo så vondt i magen av denne fete kosten, så jeg er jo nesten avhengig av biola:( Er jo ca 5 karber per 100g i den..

Eithne sa for siden:

Jeg slenger meg på. Jeg har bestillt boka og har så smått begynt å gjøre endringer. Jeg tok meg ei banan før treninga i morges og det var fy fy, men fra nuh er det full stopp med sånne ting :)

Skal forresten ned en ca 8-10 kg. Nok til å få på meg de gode gamle buksene igjen :)

Vatti sa for siden:

Den første nesten-Pepsi-Max-frie dagen snart overstått og det har gått veldig bra. Har man ikke så har man ikke. Fungerer sålangt.

Middag i dag var ovnsbakt laks, dampet brokkoli/blomkål og hollandaisesaus laget med smør og med fløte istedetfor melk. Veldig godt, faktisk.

Lurer på om jeg skal sette fredag som fast veiedag? Har dere andre fast veiedag eller veier dere dere når det passer?

efre sa for siden:

vatti: så flink du er :) om en ukes tid har du sikkert glemt hele pepsi maxen ;) jeg har også satt fredag som foreløpig veiedag, men kan hende jeg drøyer til søndag, får se!
unnimoor: det er fort gjort å glemme helt i begynnelsen! nå er du iallefall en erfaring rikere! men går jo ann å drikke et lite glass om dagen nå i begynnelsen, til magen din blir vant til alt fettet :snill:
petit fleur: håper det gikk bra hos legen i dag:) mmm tekaker hørtes nydelig ut! tror jeg må prøve på det jeg også:ja:

dagen i dag har gått knirkefritt med en nydelig middag som bestod av laks med grønnsaker cremefraice og pesto, som tilbehør hadde jeg blomkål ris! syns nesten det er bedre enn vanlig ris jeg :) nå har jeg laget et brett med deilig lavkarbo knekkebrød og koser meg med en kopp kaffe med litt fløte i!
håper alle har hatt en kjempe fin dag :D

Antoinette6 sa for siden:

Jeg tror de leste har en fast veiedag . . .

Drømmepie sa for siden:

Hei hei

Her har dagen gått veldig bra :ja:

Driver å funderer på hva jeg skal ha til kvelds :)

Jeg hater meg selv! Jeg ble så sur for at jeg hadde dumma meg ut, og jeg var så "sulten" at jeg drakk masse sjokolademelk:( Typisk meg!

Vatti sa for siden:

Jaja, det er menneskelig å feile. I morgen er det nok en dag med blanke ark osv. DA kommer det til å gå strålende skal du se.

Fram til nå pleide jeg å veie meg hver dag....helt manisk :-) Veide meg i går morges, siden kuren startet da for meg, så da blir det mandag som fast veiedag. Kan nesten ikke vente til neste mandag, he he :p

Gikk bra hos legen i dag, han syntes jeg var smart som ville gå til legen hver 14. dag å veie meg for å holde motivasjonen oppe :D

GretheH sa for siden:

Begynte i dag med å telle karbo....egentlig deilig å ikke telle fett og proteiner samtidig. :P
Har aldri prøvd noe slikt før da, men hørt om det fra venner som har lyktes med det. Jeg er operert, Gastric Bypas, så det blir spennende å se om jeg greier det i det heletatt!

Målet mitt er å gå ned 30 kilo. :S
Et stort tall, så jeg tar 10 kilo om gangen.

me+23kg sa for siden:

Så gøy at det er mange som er med :-)
Virkelig motiverendes å vite at det er flere som skal nå målene sine på samme måte som meg :-)
Kjøpte meg en rokkering som veier 1,5kg, så her skal jeg trene litt ekstra på kveldene :-)

natta

Jeg kuttet selv ut Pepsi Max for 10 år siden, da jeg gikk gravid med første mann. Før det drakk jeg over en liter hver dag. Nå er det vann, vann, vann. Brus drikker jeg kun til fest.

Middag i går var spagetti til familien, men masse grønnsaker som erstatning til meg. Ellers går det mye i laks, spekemat, egg, salat og cottage chees om dagen. Har faktisk aldri hatt så mye god mat som jeg har hatt de siste 14 dagene.

Jeg veier meg hver fredags morgen. Jeg har store håp denne uken. Jeg brukte ketosestiks i går og den var mørke lilla. :liste: Gode turer har jeg også fått til.

Takk for oppmuntring, Vatti :) Heldigvis er dagen i dag mye bedre! Har vært skikkelig streng med meg selv. For dette er jeg så bestemt på! Nå er det slutt på å grue seg til sommeren, fordi jeg må vise litt hud.

Vatti sa for siden:

Jeg synes egentlig det er rart at så mange i vår alder (20-40? Noe sånt?) drikker såpass mye brus egentlig. Jeg er vokst opp med vann, frukt&grønt, grovbrød, lange turer og mye frisk luft ... og brus kun til lørdagsbarneTV så jeg hadde gode matvaner og et godt kosthold i bagasjen dag jeg flyttet hjemmefra.
Men på ett eller annet tidspunkt ble det liksom OK å drikke brus hver dag. Og en stund drakk jeg lettbrus som tørstedrikk. Jeg gikk liksom fra null til 100% på ganske få år.

Hadde jeg fortsatt med matvanene og kostholdet jeg har vokst opp med ville jeg nok vært slank og i bedre form, hatt mindre syreskader på tennene og generelt vært et sunnere menneske.

Men det er jo ikke for sent å snu!! Ketolyse til jeg har gått ned til ønsket vekt, og så over på lavkarbo. Merker at jeg trives uten de store karbomengdene, og savner ikke brød, boller, pannekaker og alt det andre jeg trodde jeg kom til å savne. Det eneste som egentlig er litt vanskelig er å planlegge og tilberede maten. Jeg er ikke særlig flink på kjøkkenet, og derfor liker jeg heller ikke så godt å lage mat.

Dagens problem: Hadde tenkt å være sprek og sykle til jobb, men er rett og slett for feit til å passe inn i regnbuksen så derfor ble det buss istedet. Hvor tåpelig er det??

Første delmål: Ned 5 kg og passe inn i regnbuksen. :rolleyes:

Enig! Jeg er 19 år, å har aldri vært vant til å drikke mye brus. Jeg har alltid drukket brus max 1-2 ganger i måneden, å da er det et glass av gangen liksom. Har vell blitt litt mere etter at jeg flytta sammen med samboeren min som er oppvokst med brus til middagen hver dag.. Det blir ikke aktuellt at sønnen min skal vokse opp med..

Misskathy sa for siden:

HEI! :)

Jeg er helt ny i dette gamet. Så jeg vil veldig gjerne få slengt meg med i denne gruppen, om jeg får lov :rolleyes:

Jeg gikk ned 13 kg på 10 uker før jeg dro til USA i september. Kom hjem igjen nå i mars og så på vekta at jeg hadde gått opp 2kg. (Noe jeg igrunn er veldig stolt over siden jeg ikke fulgte noe som helst og spiste hva jeg enn ville)

Fulgte ingen diett da jeg gikk ned, men prøvde å holde meg til kylling, kjøtt og slike ting.

Nå har jeg lest boka "Slank - med ketolysekuren" og tenkte å prøve meg på dette.

Vekta var på fredag (1.april) 86kg, så bestemte meg at her måtte noe gjøres! Starten kuren på mandag og merker allerede litt forskjell - om den er god eller ikke klarer jeg ikke helt bestemme meg for. Vekten ligger nå idag på 85,2kg og det er første gang jeg har sett 85-tallet siden jeg dro til USA i september.. :eek:

Nå føler jeg meg som en av de uheldige da, sliter med hodepine og kvalme - men er det normalt etter bare 3 dager på kuren?? :confused:

Vel, jeg er 24 år og skal ned fra 86kg til 68kg. Har ikke satt meg noen delmål enda, men tenker jeg tar det som det kommer. De 18kg skal jeg ned uansett hvordan jeg ser på det! :D

indianne sa for siden:

Hei til dere nye :)

Bare lurer på en ting: skal vi ha en egen veietråd, sånn som mange av de andre har? Veietråd for aprilstarterne? Jeg finner iallfall stor motivasjon i det...

Ellers så går det supert her. Har en vilje av stål, kjenner jeg, så dette skal gå bra. I går laget jeg tilogmed brownies fordi vi fikk besøk, men jeg smakte ikke en liten bit engang. Flink? :D

Duesund sa for siden:

Jeg er med! begynte for tre dager siden, og tisset mitt lukter allerede rart!(var vissnok en av tegnene)
Jeg er en 23 år gammel jente fra Bergen. Jeg skal ned 20 kilo, fra 90 til 70. Jeg er 168 høy. Studerer psykologi og er ellers en munter og aktiv jente :) Bare med de kiloene for mye,
Jeg har startet ketolyse kuren, men har lyst å gå over på atkins etterhvert :) Har ikke vekt eller målebånd enda, men har jo skjønt at det er en ide.. :P

efre sa for siden:

velkommen til alle dere nye :) vi er jo blitt en ganske stor gjeng!
jeg har også vokst opp med lite brus i oppveksten! jeg tenker at grunnen til at vår generasjon blir kalt "brusgenerasjonen" er at det er et såå stort utvalg og veldig tilgjenglig! det er jo ikke bare av brus men også sjokolade, godteri, potetgul osv.

vatti: huff da! jeg syns du skal kjøpe deg en større regnbukse og heller prøve den andre regnbuksa om et par uker ;)
Indianne: så flink du er! det er så deilig når man klarer å motstå sånne fristelser!

etter noen uker på lavkarbo merker jeg egentlig at jeg tenker lite på de tingene jeg fysa etter før, sånn som smågodt som var det beste som fantes frister liksom ikke lenger! deeilig!
jeg syns egen veietråd høres supert ut :D

tussi1 sa for siden:

Hei:)
Jeg kaster meg med hvis jeg får;)
Startet den 4 april.... Håper jeg klarer det denne gangen..... Tenkte å henge meg på dere, for det er litt lettere, for meg hvertfall, hvis vi er flere som har samme mål..:):)

GretheH sa for siden:

Dag 2 for meg nå......jammen går tiden sakte! :p
Skal prøve meg på brokoli "ris" til middagen og gruble ut mere lettvint mat å ha i bakhånd. Nå går jeg og snavler ost i skiver rett som det er. :rodme:

dumidalia sa for siden:

Jeg slenger meg med her, begynte egentlig i september 2010, men har hatt en lengre pause fra ketolyse. I pausen har jeg prøvd å spise lavkarbo, men det har blitt mye sjokolade og snafs likevel. Nå er jeg i gang på nytt og satser på at jeg blir ferdig denne gangen.

Jeg er 25 år, bor i Nordland, er gift og har en sønn på snart 2 år. Jeg gikk ned ca 18 kg met ketolyse før jeg ble gravid, men stillesittende graviditet og høykarbo barseltid gjorde sitt med vekta. Da jeg startet i september var vekta på 89,4 kg! Jeg har i første omgang satt målet mitt til 65 kg, men det må nok justeres etterhvert. Jeg veide 67 før jeg ble gravid, og vil gjerne enda litt lenger ned. Men kroppen har jo forandret seg gjennom et svangerskap og sånt, så min ultimate trivselsvekt er nok ikke den samme som den var dengang da.

Jeg håper vi blir godt kjent og får mye inspirasjon og motivasjon fra hverandre, det er enklere når man er flere sammen :)

efre sa for siden:

Brokkoli ris er kjempe godt :D jeg har hatt en lang treningsøkt på treningssenteret, det er så deilig å ta en liten pause fra mammarollen to ganger i uka og bare kunne tenke på seg selv i 90 minutter! nå er planen å ta seg en lang dusj for så å kose meg foran tvn med god samvittighet :):)

efre sa for siden:

velkommen skal du være:snill::snill:

Jeg har også trent i dag, for første gang på nesten 2 mndr....det var supert!

Ellers så spiser jeg så mye godt at jeg føler nesten at dette aldri kan gå bra....:confused: I dag har jeg spist taco (Kavli ostekjeks i stedet for skjell), hamburger (grove tekaker til brød), baconomelett med fløte....Fantastisk gode måltider, helt utrolig at man liksom skal gå ned i vekt av dette :D Har jo gjort det før, og vet at det funker, men er likevel ikke helt overbesvist. Kanskje jeg føler jeg spiser for ofte? Ca hver 3. time....hvor ofte spiser dere?

efre sa for siden:

er deilig å trene! man får så mye energi:ja: jeg også følte at jeg spiste mye i begynnelsen! men nå er det ofte jeg ikke orker å spise før lunch! bare tar meg noen nøtter eller kaffe med litt fløte i til frokost. men kroppen regulerer vel det etterhvert som den blir vant til den fete kosten. Er hvertfall viktig å spise når man er sulten slik at ikke kroppen begynner å lagre! det vil vi jo ikke ha noe av:nei:

Vatti sa for siden:

Så fint at vi har blitt så mange!!
Hektisk her i dag. Løper fra det ene til det andre. Full fart!

Misskathy sa for siden:

Er det bare jeg som opplever at man blir trøtt og sliten?

Hadde planer om å trene nå ikveld, men valgte heller å ta meg en halvtimes lur før pgrm jeg skulle se på kom på tv.

Nå har jeg allerede gått på crosstraineren i 20 min og gått en times tur med hunden idag, men jeg vil så gjerne orke å komme meg bort på Elixia også..

Er det noen som har gått på ketolyse før som har litt lyst til å fortelle om sine første ukers erfaringer?=)

KATHY:)

GretheH sa for siden:

Hihihi, så nå at jeg skrev brokkoli i stede for blomkål. :p Ja, ja det spiller jo ikke så mye rolle da.

Går egentlig over all forventning, ennå.... Venter egentlig på å få en reaksjon av et eller annet slag. Så det hadde vært fint om noen kunne ha fortalt sin opplevelse av de første dagene og uken.
Og de som bruker stix, når prøvde dere den første gangen?
(har ikke stix men vurderer å skaffe)

Jippi! Jeg er i ketose:D Litt rart at det skjedde så fort, siden jeg begynte i dag.. Men den var rosa så:)

Drømmepie sa for siden:

God kveld :D

Hvordan går det med alle idag?

Her går det strålende :heia:

dumidalia sa for siden:

Siden jeg har spist ketogent i flere perioder tidligere kan jeg jo prøve å gi noen tips og råd. Jeg er på ingen måte noen ekspert, men jeg kan dele mine erfaringer.

I begynnelsen har jeg ulvehunger. Jeg spiser mye og ofte, og kjenner meg ikke stappmett. Ofte kan jeg spise hver 2. til 3. time. Etterhvert stabiliserer dette seg og jeg kan spise en til to ganger daglig. Så lenge du er sulten, skal du spise, og så lenge du er mett skal du ikke spise. Enkelt og greit. Noen mangler kanskje metthetsfølelsen i starten, men den klarer man å trene opp etterhvert.

Angående trøtthet og lite energi: Det er en stor omstilling for kroppen å skulle forbrenne fett istedet for sukker og karbs. Derfor opplever mange at de første ukene er litt uvante, man er slapp, sliten, vil sove mer osv. Det er normalt, og det går over. Jeg sover stort sett middagshvil hver dag når jeg ikke er i ketose, men etter den første uke på i ketose er det over og det hører til sjeldenhetene at jeg sover i løpet av dagen. Jeg har satt første uka i ketose som treningsfri, selv om jeg vanligvis trener. Jeg blir kjempesliten, svimmel og kvalm hvis jeg trener i starten. Dette er selvsagt individuelt og ikke alle opplever endring i energinivået.

Jeg har aldri brukt stix, så lenge du spiser den maten du skal spise kommer du i ketose. Stixene er, for mange, en ekstra stressfaktor som vi slett ikke trenger i starten. Men for noen er det et godt hjelpemiddel, det må man bare finne ut av selv ..

Håper mine erfaringer kan være til hjelp for noen, men husk at dette kun er min opplevelse, mange erfarer det annerledes :)

Ego sa for siden:

Hei! Jeg vil gjerne hive meg med hvis det fortsatt er muligheter for det? :)

Jeg begynte på Atkins introduksjonen 29/3, altså halvannen uke siden. Jeg fyller 30 til høsten og det er mulig jeg og min samboer planlegger å bli gravid etterhvert :o Dette er altså min store motivasjon til å gå ned i vekt, både bursdagsfeiring og graviditet. Min søster la nemlig veldig mye på seg begge sine graviditeter og jeg ønsker å være litt rustet med å ihvertfall ikke ha for mye på kroppen i forkant, så få jeg ta det som det kommer etter det :)

Jeg har ca 10-15 kg jeg ønsker å gå ned, må se litt etterhvert hva som kan være trivselvekten min, da jeg de siste årene har hatt denne overvekten.

For å dele min erfaring så langt, var jeg de 6 første dagene utrolig dårlig, slapp, kvalm og svimmel, med null matlyst! Jeg har etter dette fått en nyvunnen energi, men trenger fortsatt en del søvn. Matlysten er forbausende liten, har nesten ikke lyst på mat jo..., regner med det er slik kroppen regulerer seg selv?

Ha en fin dag alle sammen! :D

ps. Jeg er gjerne med på en veiedag, hvilken som helst dag for min del.

indianne sa for siden:

Hei og god morgen!

Her er ketosen i boks, det er helt sikkert! Jeg bruker, som dumidalia, heller ikke stix til vanlig. Kjenner GODT at jeg er i ketose. For meg arter det seg slik de første dagene: tisser masse, lett svimmelhet og hodepine, varm i kroppen (innebygget varmeovn), lite energi, og ikke minst: kjeeempesliten muskulatur. Det er slitsomt å reise seg fra sofaen, slitsomt å gå, slitsomt å pusse tenner :D Det kjennes ut som musklene mine går på halv fart... Men jeg vet det går over, og jeg vet at det betyr at jeg er på rett vei.

Har dere andre kommet i ketose? Og hvordan arter det seg i såfall for dere?

dumidalia sa for siden:

Indianne, vi har veldig like symptomer på ketose, spesielt det med muskler på halv fart! Jeg sliter med å løfte armene over hodet til tider..

Jeg er litt plaget med leddgikt for tiden og er faktisk hjemme fra jobb på grunn av det. Gleder meg til kroppen er godt smurt igjen etter en liten stund på ketolyse, da forsvinner smertene. Fra tidligere er jeg så vant til å bruke mat, og spesielt is og sjokolade, som trøst når jeg har vondt. Det er vanskelig å innstille hodet på at jeg ikke skal trøstespise noe nå. Jeg spiser min vanlige mat, og prøver å fokusere på at sjokolade aldri har gjort meg noe godt, håper jeg blir overbevist snart...! Mye syting, jeg skal prøve å være mer positiv litt senere :)

Ha en fin torsdag, folkens!

indianne sa for siden:

Men hallo, nå har jeg oppdaget Kavli ostekjeks! Kan leve på keto for alltid føler jeg. Spiste Nannahs knekkebrød og Kavli ostekjeks med meierismør og gulost til frokost, og det er seriøst like enkelt og godt som brødskive. Hurra!

efre sa for siden:

God formiddag alle sammen!
så bra at alle føler det går så bra hittil!:) her går det også bra føler jeg! bruker ikke stix, men kjenner på kroppen at jeg er i ketose! Men jeg liker virkelig ikke denne ketose ånden! håper den forsvinner etterhvert! I morgen skal jeg gå på en planlagt "smell" meg og samboern min skal på et luksus spa hotell og da har jeg bestemt meg for å kose meg med middagen, føler ikke jeg kan sitte å pirke i maten på en gourmet resturant:nei: men resten av måltidene skal jeg klare å holde på et lavkarbo nivå:ja: nå skal jeg snart lage med en lunch også skal jeg og poden ut å trille i finværet:) ønsker alle en super dag:snill:

Misskathy sa for siden:

Takk for svar angående begynnelsen. :D

Jeg har ikke brukt noe stix enda, men vurderer å la være. Føler meg helt gåen med hodepine og trøtthet på feil tid på døgnet. Så satser på at det er tegn på ketose :p Har jo gått ned i vekt siden mandag, så får jo egentlig bare håpe det...

I dag er en herlig dag! Skal ut på trening seinere i dag også, første gang på Elixia! Gleder meg! :D

Dagen i dag har begynt bra:) Startet dagen med egg og bacon. Hadde salt på, selv om jeg prøver å kutte ut salt. Har vært flink med lite salt sånn bortsett fra morningen i dag:)
Jeg tissa på en stix, å den ble rosa i dag også. Jeg veier faktisk en kg mindre i dag enn i går, men det er nok masse vann som må bort.
Jeg klarer ikke ha bare en veiedag i uka jeg:P For jeg er så redd for at jeg bare går opp uten å merke det før det er for sent:P

Vatti sa for siden:

Her går det også greit. Er i ketose. Kjenner det godt på kroppen. Er ikke oppblåst, er litt varm og begynner å få endel overskudd. Skal lete etter Kavli ostekjeks på butikken senere. Trenger et alternativ som er raskt å lage - spesielt til morgenene som kan være i overkant hektiske her.

Gleder meg til veiing i morgen tidlig. Jeg veide i utgangspunktet 81,7 kg, men "tisset ut" 1,7 kg de to første dagene, så jeg har satt 80 som startvekt siden jeg føler at det er fett og ikke bare vann. Så all vektnedgang fra 80 er nok fett. Eller spekk, om dere vil. Ekkelt er det uansett, jeg føler at det er et lag utenpå meg. Men heldigvis har jeg begynt nå, og sammen med dere skal jeg klare å finne motivasjonen til å gå ned i vekt.

Første delmål er (som nevnt): 75 kg og kunne smette inn i regnbuksen.

Vatti sa for siden:

Nå har jeg lagt inn liste for vektnedgang i veietråden. Ser ut som om vi har ubegrenset tid til å rette på eller endre innleggene så da kommer jeg til å oppdatere det samme innlegget etterhvert som ukene går. Eller etterhvert som jeg krymper i størrelse, kan jeg vel si. Gleder meg!!!!

Kanskje dere andre også kunne oppdatere innlegg istedetfor å legge inn nytt hver uke? Tror det blir uoversiktlig med så fryktelig mange innlegg. Vi kan jo heller ha kommentarer og greier her. Jeg gleder meg til å se hvordan det går med dere andre også. Vi har blitt en fin gjeng her nå.

indianne sa for siden:

Enig, det er bedre å oppdatere den originale posten.

Når det gjelder Kavli ostekjeks, så er det noe du lager selv - men det er superenkelt. Du kjøper Kavli ost i skiver eller Tine taffelost i skiver, også legger du ei skive eller to på bakepapir i mikro'n. Tre minutter på full guffe, så har du deilige kjeks uten karber :D

Misskathy sa for siden:

Ååå, det hørtes ille godt ut! :)

dumidalia sa for siden:

Ulempen med at alle oppdater den originale posten er at vi kommer til å falle til side sju før morgendagen er over og vi får ikke fulgt så godt med hverandre. Det er kjekt å kunne se når den er oppdatert, slik at man kan gå innom og kommentere hverandres nedgang. Tror nok alle de andre veietråden fungerer slik som dette. :)

I dag har jeg vært flink synes jeg!:) Vær streng med meg selv. Å så har jeg vært ute å lekt med lillegutt, og dansa masse på et sånt dansespill jeg har til xbox:) Tenkte jeg skulle lage meg lavkarbo nuggets til middag:)

efre sa for siden:

hei alle sammen! håper dagen deres har vært super hittil! :D
jeg kjenner bare at jeg får så mye energi når det er så deilig vær ute! jeg og lillegutt har gått en lang tur idag, også har jeg vært å shoppet! jeg har nesten ikke kjøpt klær på 8 mnd! har vært så kjipt å kjøpe seg noe nytt når kroppen er totalt forandret ( og da mener jeg absolutt ikke til det bedre), men etter å ha gått ned litt så merker jeg plutselig at klærne henger på meg, og det er så fantastisk deilig :D

indianne sa for siden:

Ja, samme for meg egentlig :)

Uff, jeg sliter sånn med å ikke tenke på godis! Har dere noe dere spiser som demper søtsuget?

Misskathy sa for siden:

Jeg drikker bare veeeeldig mye vann når jeg merker søtsug ^^ Eller så tar jeg et par tre nøtter :)

efre sa for siden:

I begynnelsen tok meg en ifa( de store i pose) men det er fort gjort å bli ivrig! men er lurt å drikke masse vann. En kopp kaffe med litt fløte kan også hjelpe:snill:

GretheH sa for siden:

Prøver å holde meg unna alle slike "sukkerfrie" drops og tyggiser jeg....men jeg er jo litt paranoid nå i starten. :geip:
Har litt panikk i dag for jeg har kommet ut av tellinga. Dumme meg!
Kunne jo ikke telle hver salat del heller da. Og så tok jeg av en saus jeg var usikker på. Så nå sitter jeg her og grubler og teller inni meg.
Huff. Gleder meg til jeg kommer inn i kuren og greier å slappe av.

Mot søtsug så drikker jeg sitronvann med sukrin i eller snavler ost. :)

mria90 sa for siden:

Hei!
Jeg vil bli med her, jeg. Begynte noen dager før april, men det har vel ikke så mye å si.
Har mellom 10 og 15 kg som skal bort, og jeg gleder meg masse til å få kroppen min tilbake:D
Jeg er superfokusert, og har heldigvis ingen søtsug så langt.
Kjenner også på formen generelt at den er mye, mye bedre. Har hatt store søvnproblemer de siste 2 årene ca, og kjennes ut nå som at det er begynt å løsne seg. Strålende fornøyd!

Lykke til, damer!

Bivirkninger? Jepp, jeg har alle! Jeg skal ikke ramse opp alt, men forrige uke holdt jeg på å gå rett i bakken i butikken, skikkelig ør og svimmel i hodet. I natt våknet jeg med krampe i leggen. Det er så ubehagelig og det er ikke lett å sovne igjen etterpå, så i dag er jeg trøtt. Enda trøttere enn vanlig. :( Lyspunktet er at jeg har gått ned 1,8 kg denne uken :D

Guten Morgen! I dag klarte jeg rett og slett ikke å la være, jeg MÅTTE veie meg.... skulle jo egentlig vente til det hadde gått en uke (begynte jo mandag 4/4). Har gått ned 2 kg og inn 4 cm rundt magen! :D:eek: På 4 dager!

I love ketolyse :cool:

Ha en strålende dag alle sammen :-)

indianne sa for siden:

Flott jobba, petite fleur! Jeg begynte også på mandag, og er i dag, 4 dager senere, 2,2 kilo lettere :D

efre sa for siden:

god morgen :D
herlighet så flinke dere er petite fleur og indianne! :D Jeg har mistet 800 gram denne uka, men så er jo ikke dette min første uke så er egentlig veldig fornøyd! må få kjøpt meg et målebånd da! merker at kroppen krymper, og det er kjempe deilig! Nå er jeg er veldig klar for en spa helg med min kjære :D Ønsker dere alle en super helg :):)

indianne sa for siden:

Klart man mister mer den aller første tiden, efre. Regner med at vektnedgangen går litt saktere etterhvert, i begynnelsen er det jo mye vann. 800 gram er jo supert! Kos dere på spa :)

GretheH sa for siden:

Hadde veiedag i dag jeg også. Begynte på tirsdag og har gått ned 1,2 kilo. :heia:
Får vel lete opp veietråden og så finne ut hvordan jeg skal få til desimaler på ticker'n min. :p

indianne sa for siden:

Dagens frokost: lavkarbo knekkebrød med meierismør og brie. Nam! Bare 2,4 karber.

indianne sa for siden:

Flinka! :D :heia:

Frk. sa for siden:

Hei!
Jeg ble litt i tvil om dette er den riktige tråden for de som starter i April, men jeg er i hvert fall en av dem. :) Har 10 kg jeg gjerne skulle blitt kvitt og dette er andre gangen jeg kjører en ketolysekur. Den første var for 2 år siden og jeg var veldig fornøyd. Nå, etter mye slurving med vedlikeholdskost og noen kg ekstra igjen, er jeg klar for en ny runde fordi jeg vet det fungerer.

De knekkebrødene der så forresten skikkelig gode ut!

indianne sa for siden:

Velkommen, du er på rett plass :)

De er deilige! Det er Nannahs knekkebrød, oppskrift ligger her inne på oppskriftsidene.

Vatti sa for siden:

Har egentlig veiedag i dag men må vente med å veie meg til i morgen. Vi forsov oss alle mann i dag og det var rett og slett UMULIG å få et par minutter alene på badet. Og siden jeg ikke er særlig interessert i å veie meg foran hele dommerpanelet så blir veiingen altså utsatt til i morgen. Makan!!

Hva jeg veier er en sak mellom meg selv og dere her inne og ikke noe jeg ønsker at familien skal få vite. Sært, but true.

Ego sa for siden:

Jeg kjenner den igjen med veiing foran dommerpanelet - synes jeg har kommet langt som veier meg sammen med en venninne! Og det med klær og på ettermiddagen, hvor jeg jo veier mer enn på morgenen.. Min samboer får aldri vite hva jeg veier/ har veid, veier jo omtrent like mye som han og han har en helt annen kropp!!

God helg til alle i april-gjengen! :D

dumidalia sa for siden:

Flotte resultater folkens!!

Jeg lagde kylling og baconform i går, lagd den før og den er veldig okei. Så da hadde jeg nok til lunsj i dag også, veldig kjekt! Prøvde meg på lavkarbolapper, men de var veldig smakløse.. Og når det ikke er smak i maten blir man veldig observant på konsistensen blæh men det funket med masse aioli, spekeskinke og ost med bacon på. (mens mannen spiste pizza .... slafse)

En av mine kollegaer har også begynt å spise ketogent nå, morsomt å være to sammen! Så nå utveksler vi oppskrifter, tips og ideer :)

God helg, alle sammen!

Jeg har ikke gått ned noe denne uka! Men så hadde jeg en sprekk på tirsdag, plus at i går måtte jeg drikke biola, siden jeg hadde så vondt i magen, å da gikk jeg en god del over grensa!
Jeg klarer meg skikkelig dårlig uten godis! Jeg tenker ikke på annet enn sjokolade:( Synes dere det er vanskelig å holde seg til kosten?

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.