< Tilbake til oversikten

April 2011 --->

petite fleur sa for siden:

Dumidalia: Har du prøvd pizzabunnen til Frida? lchf-bloggen.blogspot.com/2011/03/pizzabunn.html

Lagde denne i kveld, og endelig har jeg funnet en pizzabunn som ikke smaker omelett eller sagflis...rett og slett GODT! Byttet ut linfrø (eller var det sesamfrø?) med mandelmel siden jeg ikke er så begeistret for disse frøene. Anbefaler alle å prøve denne pizzabunnen, jeg hadde problemer med å begrense meg altså :D

Ang. søtsug: Jeg unner meg jo lavkarbosnacks, da.....Har laget lchf-bounty, de ligger i fryseren og jeg bare tar opp en når behovet melder seg :) I kveld har jeg laget iskake med valnøttbunn, den godgjør seg i fryseren så jeg får ikke smakt før i morgen.Håper resultatet blir bra, kun 20 karber i hele kaka....spennende å prøve noe nytt :p

Vatti sa for siden:

Jeg synes ikke det er vanskelig å holde meg unna godterier og sjokolade. Det skyldes ketosen. Til vanlig er jeg en skikkelig godtemoms.

dumidalia sa for siden:

Takk for tipset, petite fleur, den skal jeg prøve en dag!

Jeg er nok norges største godtegris, men så lenge jeg får i meg nok fett og ikke går rundt sulten er det sjeldent noe problem. Jeg opplever at lavkarbosjokolade og kaker bare forsterker søtsuget, så jeg prøver å holde meg unna det. Men jeg drikker cola zero, selv om det fører til tilnærmet samme suget... Forstå det den som kan. :)

GretheH sa for siden:

Unnimoor, har du prøvd idoform? Aner ikke hvordan den er med ketolyse da, men den virker veldig bra hos meg når jeg ikker er på ketolyse i hvert fall. Blir billigere enn Biola også. :p

Baker jevnlig snacks med lite karbo som jeg har liggende på kjøkkenbenken og har ei skål mandler på stuebordet. Til nå har det funket for meg i hvert fall.....og jeg som er sjokoholiker!!!! Utrolig altså. :lol:

FrustrertFrøken sa for siden:

Takk for gode tips, dere:) Har utrolig lyst til å lage noen sånne bounty barer altså :D Har liksom gått rundt å deppa litt den siste uka, for at jeg savner godis, men da er jo det problemet løst:)
Idoform kan jeg sikkert bruke! God idè! :D Takk :)

Noralala sa for siden:

Jeg blir med! Skal ned 26 kilo, så tenkte ketolyse var en god ide. Har gjort det for noen år siden, med stor suksess, men spiste litt ekstremt det siste året, så påan igjen!

Jeg er 27, har 1 barn, studerer, og jobber utenom. Travelt! Ofte fort gjort å velge usunt, men det er det slutt på. Jeg har vært i ketose i 4 dager, og har uten problemer holdt kosten sunn og balansert med litt planlegging. Ellers fører jeg mat dagbok, så ser jeg om jeg spiser for mye eller for lite. Utenom dette går jeg lange turer 3-4 ganger i uken, kortere turer de andre dagene. Man må få gjort så mye annet at det å ta seg tid til å legge om kosten for 1 av 3 mennesker i huset blir skikkelig tiltak, men jeg er veldig motivert! Så får dere se hva som skjer de neste månedene!

Noralala sa for siden:

Ikke så lenge jeg er i ketose. Det er litt hard å bo sammen med en mann som elsker å bake brød, men det er det som har gjort meg feit, so NO BREAD FOR ME! Sukkersuget har lagt seg etter 4 dager i ketose.

indianne sa for siden:

Samme her; vanligvis er jeg sjokoholiker, men i ketose har jeg ikke lyst på sjokolade :)

Så rart at jeg fortsatt har lyst på sjokkis da:O Jeg er jo i ketose, for stixen er rosa.. Hmm.. Mulig det har noe å gjøre med at jeg sitter hele tiden å tenker at jeg gleder meg til sommeren når vi skal prøve å få et barn til, for når jeg er gravid så spiser jeg mye godt:P (Men det burde jeg jo ikke)

Vatti sa for siden:

Æsj, nå må jeg passe meg kjenner jeg. Nå tenker jeg sånn som jeg ofte tenker som som leder til my downfall når det gjelder slanking. Jeg tenker "SKUFFENDE!!! Bare 1,5 kg ned - jeg kan jo likegodt gi opp"

Men 1,5 kg er jo litt da. Egentlig er det ikke så verst. Og jeg har jo bare holdt på en uke. Så.. litt oppmuntring, takk!! Når jeg ser på andres vektnedgangslister så ser jeg jo mange uker med -0.7 og -0,lite og jeg ser jo at bare man holder ut så blir alle disse småminusene til -17 kg og -11 kg og sånt.

Hjelp!! Jeg må holde ut! Ikke bli demotivert av liten vektnedgang som egentlig ikke er så liten. Hjeeelp!!

indianne sa for siden:

Nedgang er nedgang, og din nedgang er ikke liten engang. Du har gått ned tre smørpakker på en uke. Det er mye, det! Fortsett som du gjør, og du vil nå målet ditt til slutt! You go girl! :heia:

Vatti sa for siden:

Takk!! smask

Eggerøre med fløte og smør inntatt.

GretheH sa for siden:

Må slutte å veie meg jeg....i hvert fall hver dag.:p
Har veid det samme i 3 dager og jeg har hengt meg opp i det. Dumme meg!
Nå blir det bare veiing hver fredag om så Gubben må gjemme vekta i mellom!

Har ikke søtsug så mye som før, så det går den rette veien. Men jeg sliter med å få i meg nok væske. Er operert GBP så jeg får jo ikke drukket mere enn 2-3 dl om gangen, og da blir jeg svimmel. Da frister det jo ikke å gjenta prosedyren etter ei lita stund. Har ei vannflaske jeg nipper til, men jeg er jo tørst også!
Skal jammen ikke være enkelt.:mad:

Misskathy sa for siden:

Vatti!

Jeg tenkte det samme i dag tidlig når jeg så 84,5 på vekta. "BARE, 1.5kg!! :O " Men så innså jeg at 1.5kg er faktisk ganske langt i fra bare og lite! :)

Så synes vi har klart oss bra jeg Vatti :heia:

I dag har jeg trent for første gang på treningsstudio etter at jeg meldte meg inn på elixa - jeg tror jeg skal dø :D haha..!!! Så godt, men akk og ved så hardt! Armen min låste seg også, så skal tydeligvis ikke være så lett :rolleyes:

Ego sa for siden:

:oHei alle sammen!:)

Akkurat unnagjort en lang tur med hunden i regnvær og kjenner at beina faktisk hang med i dag! Den første tiden på ketose kjentes de ut som tømmerstokker og hele kroppen var tung.. så det gir motivasjon!

Veide meg også i morrest og vekta den går raskt nedover - jippi! Gleder meg til veiedag på mandag her inne :D

Ellers å jobber jeg med å fokusere på at dette er mye mer en livsstil enn vekttap..det har tatt tid å legge på seg og skal ta litt tid å ta av seg igjen (bare ikke så altfor lang tid..) :rolleyes: Jeg følger enda introduksjonen til Atkins og ser frem til neste fase. På sikt ser jeg for meg et moderat lavkarbo kosthold, men må tilpasse meg på veien, for å se hva som er best for akkurat min kropp!

I går spise jeg og en venninne foressten pizza med eggebunn (egg, philadelphiaost, revet ost, bakepulver og krydder), og den var KJEMPEGOD! Overraskene god faktisk, for den smakte vanlig pizza og ikke omelett! :D Smøreost hører vel ikke hjemme på introen, men men..bedre enn bunn me bakemix?? Har unasett kort tid igjen på introen (2 dager), men vurderer å legge til en ekstra uke, siden det går såpass bra og jeg ikke har noen problemer med å følge kostholdet.

Ha en fin lørdag alle sammen! :)

Noralala sa for siden:

1,5 kg er kjempemasse! Jeg blir dødsglad hvis jeg går ned det på 1 uke!

Forrige gang jeg gikk på ketolyse, gikk jeg ikke ned et pøkk de 3 første ukene. Fuglene vet hvorfor, men vekta sto helt stille. Så løsnet det endelig, og jeg gikk ned 7 kg de neste 4 ukene. Så 1,5 kg er absolutt ingenting å kimse av! Synes ikke du skal være misfornøyd med det.

Vatti sa for siden:

Takk for oppmuntring, alle sammen.

I dag har det vært en dårlig dag. Første skikkelige varme vårdag, jeg lærer barn å sykle og imens stjeler noen jakken min med bilnøkler og husnøkler i. Senere på ettermiddagen får jeg følgende kommentar fra skrøpelig 84 år gammel dame "Men .. du kan vel bare ta EN vaffel? Jeg har jo laget dem spesielt for deg!"... og da måtte jeg jo det, følte jeg.

Dustedag. Resten av dagen har vært OK sånn kostholdsmessig, så jeg får bare la være å tenke på den der vaffelen. Hvordan lager eldre mennesker vafler, forresten? Synes de har så stor strekkfaktor. Skikkelig gummiaktige, seige vafler. Akkja. Jeg skulle jo ikke tenke mer på det.

Jeg lurer på om jeg kanskje spiser litt lite? I dag har jeg egentlig bare spist frokost og middag. Har ikke vært så sulten.
Er dere flinke til å spise flere ganger om dagen?

Og neste fredag er det veiedag igjen. Dere har jo rett, 1,5 kg er jo ikke "ingenting".

Synes dere er en fin gjeng.

Pippa71 sa for siden:

Hei alle sammen :)
Jeg blir også gjerne med her!

Dette er første gangen jeg forsøker et lavkarbokosthold. Jeg startet for snart 2 uker siden, mandag 28. mars. Jeg brukte mange uker før jeg startet på lese om lavkarbo, og fikk masse inspirasjon her inne og i Dr. Hexebergs bok.

Jeg har to mål med kostomleggingen.

Det første er at jeg har en kronisk betennelsessykdom i tarmen som har gitt meg mye smerter, kvalme, generell sykdomsfølelse og ikke minst diare i mange år. Jeg håper at dette kostholdet skal gi meg mindre plager av sykdommen.
Dersom det er flere her inne med Crohns Sykdom, så håper jeg dere vil dele erfaringer med meg :)

Det andre er selvsagt vekta. Jeg er 1.78 høy og veide 86 kg startdagen. Målet er å gå ned ca 10-15 kilo. Jeg har på disse to ukene mistet 1,5 kilo allerede! :D

Jeg er veldig glad for å ha funnet denne siden med så mange positive og inspirerende mennesker. Dere er til stor inspirasjon :)

Noralala sa for siden:

Ikke la noen "guilt-trippe" deg inn i å spise noe du ikke vil spise! Det er ikke bare uhøflig av andre å presse på deg noe du ikke vil ha, men det ødelegger dagen din mens det ikke endrer en døyt på demmes dag! Det er lov å si nei, også hvis du må gjenta deg selv!

Også fytti for en dritt som stjelte jakka di!

Zalto sa for siden:

Jeg vil også være med :)

Gikk på ketolyse i 2008 (sept08-jan09) og gikk ned 13 kg.
Nå etter å ha født barn nr 2, er det på'n igjen. Etter så gode resultater forrige gang, må det jo funke nå også.
Jeg begynte egentlig litt i slutten av mars, men med 3 barnebursdager med inntak av kake så måtte jeg liksom begynne på nytt igjen for 14 dager siden.

Har kun gått ned 1 kg, og stagnerer allerede med samme vekta i snart 3 uker. Ulempen med å ha gått på kuren før er jo at man husker hva man kan bruke i matlagingen og baker brøderstatninger, og bruker lavkarbo sjokkis som måltidserstatter :rolleyes:
Men må prøve å følge en slags induksjon nå i uken som kommer uten sukkererstatninger, brus og fløte. Bruker MYE fløte i matlagingen og det kan jo være en grunn til manglende vektnedgang.

Er foresten 27 år har samboer, 2 barn og 2 hunder
Startvekt etter fødsel 79 kg. Mål nr 1 er 70 kg, nål nr 2 er 65 kg. Drømmevekta.
Veide 68 før jeg ble gravid med nr to, så sluttmålet er ikke utenfor rekkevidde hvis jeg bare jobber litt ekstra hardt :):cool:

Har gått ned 1,9 kg siden forrige mandag:D Det er jeg kjempe fornøyd med, med tanke på at jeg hadde en utskeielse på tirsdag, og en på lørdag :P Hehe..
Endelig under 85 kg! :D Jippi! Dette må feires med kake! NOT!

efre sa for siden:

hei damer! :)
så flinke alle har vært! så bra at vekta går nedover:):) mm lavkarbo pizza må jeg prøve meg på! det høres nydlig ut!
jeg har hatt en super helg med spa fra fredag til lørdag og oppussing resten av helgen! jeg sa jo at jeg skulle ha en planlagt smell denne helgen og unte meg både litt poteter, gullerot, mais, litt brød og en halv dessert( jeg og samboer delte) jeg har den siste uka følt meg skikkelig dårlig, har vært så kvalm! og slapp ( nesten sånn at jeg vurderte g-test) men etter karbo utskeielsen så var det som om noen hadde satt i nye batterier og kvalmen var borte! når jeg veide meg igår så hadde jeg gått ned 200 gram. så spørsmålet mitt er da, er det mulig at jeg har fått i meg for lite karbohydrater den siste tida? hmm skjønner ikke helt detter her!:forvirret

Ego sa for siden:

Heisann!:)

Synes alle vi er flinke her inne, både med vekttap og motivering av oss selv og andre :D

Selv har jeg gått ned 4,5 kg på to uker, veldig fornøyd med det!! :p Forventer jo selvsagt ikke at det skal gå like fort fremover, men der er bra med en kickstart kjenner jeg! Vekttården er oppdatert, men jeg er usikker på om vi ikke heller bør skrive en ny kommentar/svar for hver veiing, da oppdateringene ikke er like synlige slik.. det er jo fint å kunne bruke vekttråden slik at alle kan komme med tilbakemeldinger og motivere hverandre videre?

Ha en fin dag alle sammen!:)

GretheH sa for siden:

Det er lettere å se hvem som har oppdatert på den måten ja Ego, bare en husker å ta med seg de gamle tallene i det nye svaret.

Synes det er så mange som er kjempeflinke her inne! Blir skikkelig motivert av å lese og se hva andre gjør. :)

Tror forresten at jeg også må holde meg unna kunstig søtning for søtsuget blir himmelhøyt av de.:mad: Og så spretter vekta opp og ned de dagene jeg har vært borti light-brusen. Usj altså. Må finne en drikke jeg synes er god å nippe til som er uten søtstoffer og kullsyre.

indianne sa for siden:

Så flink du er! :heia:

Når det gjelder vekttråden så går det jo også an å oppdatere tallene i det opprinnelige innlegget, også skrive en ny post der man gjør oppmerksom på at man har oppdatert f.eks. post #6. Men det viktigste er vel kanskje at vi prøver å bli enige om en mal for hvordan vi gjør det, ellers blir det bare kaos. Noen som har flere synspunkter på oppdatering av vekttråden? Og om man kan kommentere i selve vekttråden? Er ikke det egentlig naturlig og litt oppmuntrende?

Misskathy sa for siden:

En helg overstått og jeg har klart å holde meg unna sjokkiser og anna ting - imponert over meg selv, for vanligvis så har jeg dytta ned på chips og godis!

Et anna problem though er at jeg har ikke lyst på godteri (bra det!) men jeg går å løster på alt lavkarbo godis der ute! :D Vil egentlig ikke ha det heller, men når man vet at man kan klare å putte det inn i kosten uten å skeie ut så løster man.

Nedgangen var 2,2 kg siden mandag, så jeg er stofornøyd! Men samtidig så holder jo pappa på med dette også så merker litt konkurranse instinkt! Han har nemlig gått ned rundt 5kg :eek: Selvom min vektnedgang er veldig bra, så merker jeg at jeg blir VELDIG missunnelig!

Så at noen skrev at de var litt bekymra for at de hadde spist for lite karboer - Er det mulig å spise for lite? Vil det ødelegge vektnedgang??:eek:

HA EN FIN DAG! DERE ALLE ER SÅÅ FLINKE!! :D

Misskathy sa for siden:

Helt enig at vi kan oppdatere med ny post hver veiedag, mye enklere å følge med da.. Ellers vil tråden bare falle bort i alle trådene. Og vanskeligere å finne :)

dumidalia sa for siden:

Enig med dette. Vi lager ny post, da blir det også enklere å følge med på evnt. kommentarer man får.

Jeg har gått ned 3,1 kg denne uka, ekstremt fornøyd med det!
I helga var mannen borte og jeg var alene hjemme med syk lillegutt.. Hadde også ei niese på overnatting, så det var litt hektisk. Merker fordelen av mer energi da, ja :)

I dag er vi også hjemme, men nå kjenner jeg at jeg trenger å komme meg ut litt, så vi skal kle godt på oss og trille en tur.

pusekatta sa for siden:

OJ! Nå har jeg lest om ketolysekuren,så det blir det på meg og! Har lasta ned både ditt og datt på nettet om utregninger osv og skrevet ut oppskrifter til den store gullmedaljen! Det beste med det hele er at mannen min hiver seg med på dette, det er godt å være to!

Så hvem er jeg? Gift, ung dame på 32, 2 barn på 2 og 12 år, bor i VAKRE Tromsø, studerer barnevern, OG er MOTIVERT!:)

Det eneste jeg lurer på nå er hvordan dere alle får så til å legge ut info på sidene deres? Jeg skjønner ingenting, hehe, finner ikke ut hvordan man lager en journal engang!!:rolleyes:

dumidalia sa for siden:

Velkommen!
Ja, det er godt å være to! Min mann spiser ikke ketogent, men han har kuttet ut godteri og junk food, og det er godt å ha støtte hjemme.

Er det den tickeren som teller vektnedgang du lurer på? Det lager du her LINK

Hvis du vil lage en journal går du til det underforumet som heter "Min journal" og lager deg et innlegg der som du kaller for det du vil, dermed har du journal :)

Misskathy sa for siden:

Oi oi oi! Så ille bra! :D

Misskathy sa for siden:

Hvis du lurer på hvordan vi får laga signaturene våre under innleggene, så får du gjort det om du trykker på:

Kontrollpanel->Endre signatur->Lagre VOILA :)

pusekatta sa for siden:

Tusen millioner takk for svar! Skal prøve å se om jeg får til (gjør nok det etter noen runder med lite fine ord, hehe)

I kveld skal jeg på vekta, så da skal jeg finne ut hvor mange kilo jeg bør gå ned for å få skikkelig god helsegevinst. Legen anbefalte 10 kg...har fått påvist fettavleiringer på levra, pjuuuuk, sier jeg bare! Det var da jeg bestemte meg for at NÅ ER DET NOK!

Har ei søster som har gått på lavkarbo i ett halvt år med glimrende resultater både den ene og den andre veien. Og for ikke å snakke om min pappa som har gått ned 8 kg på 2 mnd. Men det beste ved det hele er at man FØLER seg så mye bedre!

DETTE BLIR SPENNENDE!!:)

Tunge Tonjis sa for siden:

AKKURAT samme som min historie dette! :D

Jeg begynte på ketolysekuren i dag..så hjelpes meg! :D

GretheH sa for siden:

Morsomt at det er så mange som er i samme situasjon. :)
Både på godt og vondt, kan en vel si.

I dag har jeg bakt brød til mann og unger, så hele huset lukter deilig mamma-brød. Tror jeg kunne ha spist et helt et alene! Men jeg var flink og bakte et lavkarbo til meg også da.

MEN jeg er jo så humørsyk! Er det flere som har det slik? Er det hormoner eller er det bare jeg som er vrang? hihi

Jeg veier 88 kg og er 172 cm over vannet. Jeg har for tiden lange dager, da jeg er i praksis langt unna bostedet mitt. Drar 6.15 om morgenen og er ikke hjemme før 16.30. Det er vanskelig å planlegge lunsj osv, men heldigvis er det Kiwi på området til Ullevål. Ganske greit å ha butikken tilgjengelig. Høres en avokado med tre spekeskinkeskiver, salt/pepper og majones ut som en grei lunsj? Det smakte ganske ålreit, men etter den halve avokadoen..begynte jeg nesten å brekke meg. Det er noe med konsistensen på avokadoen som er midt mellom ekkel og god. Vender meg vel til det ;)

Jeg er en av dem (mange) som elsker ost. Sist jeg gikk på ketolysekuren, så mævvla jeg som regel jarlsberg på kvelden. Men, kan jeg spise så mye jeg vil?

Start: 11.04.11
Startvekt: 88 kg
Første delmål: 75 kg
Andre delmål: 70 kg
Hovedmål: 65 kg

indianne sa for siden:

Velkommen til alle de nye! Ingen nevnt, ingen glemt :) Sammen skal vi klare dette! :heia:

Zalto sa for siden:

til alle dere som savner brød, og ikke synes noen av brødopsskriftene her inne er noe spesielt og rope hurra for:

besøk www.spisdegslank.no og går på bestilling. Der er det et brød som heter Soft. Det er kun litt over 3 g karbo pr 100 g. litt over 1,5 per skive...
men bestill brødmic, og ikke ferdig brød.
jeg har kjøpt 1,5 kg brødmix til 222,- og det holder til 6 brød

og det smaker deilig :):D:):D

efre sa for siden:

Så at noen skrev at de var litt bekymra for at de hadde spist for lite karboer - Er det mulig å spise for lite? Vil det ødelegge vektnedgang??:eek:

HA EN FIN DAG! DERE ALLE ER SÅÅ FLINKE!! :D[/QUOTE]

var jeg som skrev dette! synes bare det er så rart at jeg hadde gått ned etter karboutskeielsen og i tilegg følte meg mye bedre! hehe men jeg vet ikke jeg, tror jeg skal prøve meg frem med litt mer grønnsaker som innholder mer karber!

velkommen til alle nye! nå har vi jo blitt kjempemange!
Pusekatta; hva er fettavleiringer på levren? så bra at familien din har fått så gode resultater!
GretheH så snill du er som baker brød til familien! uansett hvor lenge man går på ketolyse og lavkarbo kommer nok gjærbakst aldri til å slutte å smake godt:snill: jeg var veldig humørsyk i begynnelsen, merker fortsatt at jeg kan bli litt moody hvis jeg ikke får i meg det jeg skal!
Tongetonjis det hørtes ut som en supergod lunch :) det som er viktig er at du spiser der ordentlig mett. når det gjelder ost så er det jo ikke noe karbo i det, men du bør vel kanskje være litt forsiktig med å spise hvis du ikke er sulten:snill:
zalto mm så deilig:) syns forsåvidt prisen ikke var så altfor ille heller:)

Idag er det tid for barseltreff her:D jeg kjenner jeg synes det er litt pinlig å komme med egen mat. Men er jo barselmøte hver uke og kan jo ikke skeie ut hver uke heller! hvordan løser dere andre det? spiser dere det dere får servert når dere er borte eller er dere åpne om at dere er på diett?

Jeg er åpen om at jeg er på diett, synes det blir så mye greiere sånn. Hvis jeg skal i bursdag eller på kaffebesøk eller noe, sier jeg ofte fra på forhånd for at folk skal slipper å diske opp med hjembakst også rører jeg det ikke.....Redd for å fornærme noen, så da er det best å være ærlig :)

Ellers føler jeg at ting går bra hittil! :D Jeg svetter en del, det gjorde jeg forrige gang jeg var på ketolyse også, så noen dager blir det 2 runder i dusjen på meg. Men, synes det er en liten pris å betale for å se at vekta faktisk går ned. Måtte smugveie meg i dag også (jeg er skikkelig dårlig på å veie meg kun en dag i uka! Må få mannen til å gjemme vekta, he he), og jeg har gått ned 700 g fra i går, da ble jeg så GLAD :p 2,5 kg på 8 dager, og 5 cm inn - det er SÅ motiverende!

Ellers synes jeg også at det gøy at vi har blitt så mange her, moro å lese om andres historier, erfaringer og tips. Takk for tips om brødmix! Den skal testes!;)

GretheH sa for siden:

Hei igjen alle sammen.
Akkurat 1 uke på kur og minus 2,4 kilo!!!!:_ohmy:
Måtte jo veie meg i dag på 1-ukers-dagen.

Er i litt bedre humør i dag, men veldig tung i beina. Ble skikkelig syk i natt med først masse krampe i armer og ben, så neeeesten oppkast. Grøss.
Har doblet dosen med magnesium for å se om det hjelper og så må jeg være litt mere forsiktig med maten. Er operert GBP så jeg tåler ikke alt det der fettet jeg har i meg.

Bakte brød til meg selv også. (legger oppskrifta i journalen min for de som vil ha den) I hele brødet, som forresten er saftig og godt, er det 39 karbo fordelt på 580 gram. Så ei skive vil være på 2 gram karbo. Det synes jeg er passe. Og så baker jeg meg knekkebrød også som blir på 1 karbo pr stk.

Skal nå ut å prøve hunden min på sykkeltur for første gang. Får se hvor langt formen min holder og om han takler en sykkel. (Han er snart 10 mnd):stortsmil

Vatti sa for siden:

Altså, her er det krise. Sånn er det hver gang jeg skal slanke meg. Jeg setter i gang med godt mot, så går det fint første uken men så blir jeg hysterisk og begynner å trikse og fikse andre uken og så blir alt ødelagt.

Gikk ned 1.5 kg første uken, men nå har jeg ikke gått ned noe mer og jeg frykter veiedagen på fredag. Så hva har jeg gjort i dag?? Jo, jeg har gjort det jeg alltid gjør og som jeg denne gangen ikke skulle gjøre. Jeg har spist en lavkarbo-ekstremdiett-rett-i-koppen-suppe til frokost klokken syv og siden det har jeg ikke spist noe. Og nå vet jeg ikke hva jeg skal spise heller. Dette skjer hver gang.
Hvis ikke jeg passer meg nå så får jeg migrene (av for lite/uregelmessig mat) og da blir jeg såpass dårlig at jeg må spise det jeg vet hjelper mot kvalme og greier - og da er potetgull en favoritt. Selv om jeg ALDRI spiser det ellers fordi jeg egentlig ikke liker det.

Mine nye slankevenner - HANK MEG INN IGJEN!!!

Nå skal jeg steke et par egg og litt bacon. Er på 16,7 g karbo i dag så jeg må passe godt på nå. Jeg vet jo egentlig at man ikke går ned dersom man ikke spiser, så hvorfor spiser jeg ikke? Trenger minst 3 måltider om dagen, det vet jeg jo.

Noen inspirerende og kloke ord? Om bare jeg kommer meg gjennom denne vanskelige startfasen så skal det nok gå lettere. Synes ikke det er vanskelig å "slanke seg" men får ikke ordenlig effekt av det så lenge jeg ikke gjør det riktig, og når jeg trikser&fikser med kostholdet hele tiden så fungerer det jo ikke.

Jeg har gått opp noen gram siden i går! Satser på at det er bare vann, eller hormonelle forandringer siden jeg snart har eggløsning..
Jeg kommer til å tillate meg en mellomstor påske-sprekk! For da er jeg sikker på at jeg klarer å fokusere etterpå igjen, når det ikke er noen sånne godis høytider på en stund..
Det er liksom sukker som er vanskelig for meg å unngå.. Men etter påske går det mot varmere tider, og jeg har som regel ikke lyst på godis når det er varmt ute, så da blir det bra:) Mat med karbohydrater går det helt fint for meg å kutte ut.. Brød har jeg aldri likt uansett:)

Vatti: Jeg sliter med å få i meg nok mat jeg også. Jeg går på ADHD medisiner, så jeg har dårlig matlyst. Prøver så godt jeg kan:) Det jeg gjør er å lage noe å ha klart utover dagen når matlysten forsvinner, noe som er lett å bare gå å ta i kjøleskapet:)

efre sa for siden:

hei damer! håper dere har hatt en kjempe fin dag i dag! vi har vært på barseltreff i dag og jeg klarte selfølgelig å glemme igjen maten min hjemme! men til min store overaskelse hadde hun vi skulle være hos laget lavkarbo omelett til meg! snakk om god service! :D
petite fleur så utrolig bra! :heia: da blir man jo super motivert!
GretheH huff da :( er ikke noe greit å være syk! jah har selv funnet ut at kosttilskudd er viktig på ketolyse!
Vatti du må slutte å stresse så fælt, du er jo kjempe flink!! prøv å slappe av og spis når du er sulten. du har gått på dette litt over en uke og du har allerede gått ned i vekt! Det beste med denne kuren er at man ikke skal gå sulten! hvis du spiser for lite vil kroppen lagre fettet istedet for å kvitte seg med det! så senk skuldrene og slapp av:klem: noe som kan være lurt i startfasen er å planlegge alle måltidene sine, spesielt middagene! hjemmelaget knekkebrød med lavkarbo pålegg eller tyrkisk yougurt med bringebær og nøtter er supermat å ha liggende hvis du trenger noe med en gang!
Unnnimoor eggløsning og mensen kan påvirker vekta så kan være vann:)

Enkel og grei mat å ha liggende, som går fort å fikse:

-Sånne porsjonspakker med biff som de selger på Kiwi (God helg-tilbudet). Så har jeg masse nydelig kryddersmør oppå + litt brokkoli. Hadde det til lunsj i dag, under 1 karbo :)

-Nannahs knekkebrød med brie eller greddost, fort og godt!

_Hvis du har kjøttdeig liggende: Ta en neve, form den til en burger i hånda di, stek den og spis den! Tar 5 minutter å steke, da lager du litt salat ved siden av.

Kan tenke meg at smoothies også er kjapt og greit, har ikke prøvd det ennå...

Må stikke, ungene maser :D Men har egentlig mer på hjertet!

GretheH sa for siden:

Kjenner meg igjen der ja Vatti. Jeg sliter med å finne på småmåltider så jeg trasker hyllemetre på butikken etter mat. Ser sikkert smart ut på en liten plass...hihi

Mine tips til småmåltid;
Steke en løvbiff på den ene siden, snu den og legg på ost og krydder, brett den i to og stek på begge sider. Nam!
Ha ei skål mandler på salongbordet.
Ferdigskivet ost
Cottageost med sukrin er også godt.

Stå på alle sammen! Synes alle er så flinke. :)

dumidalia sa for siden:

Dere er så flinke! Flott jobba, alle sammen, ikke glem å klapp deg selv på skuldra også!

Jeg har vært innestengt med syk gutt siden lørdag, så i dag var det godt å komme seg på jobb igjen. Jeg takler ikke å sitte inne, altså.. Straks bedre i humøret når jeg får være ute og gjøre noe fornuftig :)

Jeg lagde en nydelig lasagne i går, DENNE oppskriften. Jeg hadde squash i mellom lagene i stedet for ost. Den ble kjempegod og mettende. Og det beste av alt, mannen og venninna mi som spiste av den merket ikke at det ikke var pasta i den :p De lurte fælt på om jeg egentlig kunne spise dette.

Vi var på middag hos mine kjære svigerforeldre, og gode svigermor hadde laget egen middag til meg, siden de andre spiste fiskekaker og potet. Hun hadde stekt fisk i masse godt krydder, laget salat og kokt blomkål med smør på. Det er så deilig og enkelt når folk tar hensyn, jeg blir så rørt :)

Nå skal jeg lage middagsplan for resten av uken mens jeg ser på frustrerte fruer, tirsdagskosekveld for mor ;)

Min andre dag på ketolyse i dag og stixen er lyserosa :)

Jeg føler kanskje at jeg spiser litt merkelig. Kan noen av dere andre bekrefte eller avkrefte dette? :D Til frokost koker jeg to egg og steker noen skiver med bacon. (og spiser dette selvfølgelig ;p) + vann og svart kaffe. "Mellommåltid" tre skiver spekeskinke + 4 mandler. Til lunsj i dag, spiser jeg innmaten på en sandwich med salat, salami og chevre fra Waynes coffee + svart kaffe og vann. Til middag så lagde jeg en KNALLGOD omelett med egg, bacon, fløte, rødløk, ost, salt og pepper + vann. Til kvelds ovnsstekte jeg firkanter med Jarlsberg og det var nyyydelig + vann. Straks etterpå ble jeg fysen på no, og da passet det godt at jeg hadde gele i kjøleskapet. Jell'O med bringebærsmak + vann. Tok ikke så mye mer enn et par spiseskjeer, men men.

Høres dette helt merkelig ut? Eller er det sånn dere også holder på? wræææl. :( Blir usikker på denne menyen min altså..Håper på gode tips til hvordan jeg kan gjøre ting bedre.

efre sa for siden:

god morgen alle sammen :stortsmil sitter her med kaffekoppen min med litt fløte i og koser meg med god morgen norge! noen fler som ikke er sultne om morningen?
spiser som regel ikke før lunch jeg! så mange gode mat tips dere har lagt inn:) den oste lasagnen tror jeg jammen jeg skal lage til middag idag:ja: jeg synes ofte det er vanskelig å finne på middager på ketolyse! kan kanskje ha noe å gjøre med at toro og alle slike produkter er forbudt:flau:
Tungetonjis bortsett fra geleen så ser det jo slett ikke værst ut! men du burde passe på å spise mer grønnsaker! jeg prøver å få inn grønnsaker til alle måltider! siden du ble fysen på kvelden så kanskje du ikke ble helt mett av de osteskivene? det er lurt å spise noe som metter lenge! :ja:

pusekatta sa for siden:

Goood Mooorgen!
Sitter også med min kaffekopp og leser dagens aviser på nett. Må vel snart tenke på frokost, også er det ut å gå! Var ute å trimma litt i går også ( 7 km og jogging i oppoverbakkene) Deilig etterpå, men underveis var det myyye bannskap!)

Synes det går greit med matlaging, faktisk. Trodde jeg skulle få problemer med det, men ,neida! Det er mye god info på denne sida.

Ha en fin dag alle sammen!

pusekatta sa for siden:

ps. Efre: fettavleiringer på levra kan man få når man er overvektig eller alkoholliker. Jeg er IKKE alkoholiker, hehe! bare overvektig. Men det var ikke så mye, og legen sa at hvis jeg gikk noen kilo ned, så ville det forsvinne.

Kaiser sa for siden:

Hei.
Mitt første innlegg her, så er usikker på om jeg poster på "riktig" plass.. Uansett, jeg har fulgt ketose-dietten i snart 6 mnd, og har lest at da bør man ta en pause. Jeg er godt fornøyd med vekttapet, så jeg vil nødig (!) gå opp igjen.
Vet noen her, eller har gode råd, for hva jeg bør gjøre videre? Jeg må ha en forsiktig overgang, men jeg er usikker på hva det er...

Vatti sa for siden:

Hei, Kaiser og gratulerer med vekttap.

I denne gruppen har de fleste nettopp begynt på ketolyse, så du vil helt sikkert få flere svar om du poster ute i forumet og ikke inne i en gruppe.
Lykke til med overgangen!!

Vatti sa for siden:

Jeg føler meg forresten litt roligere i kropp og sjel i dag. Fikk trent litt i går og følte at jeg fikk brukt litt stresse-energi på det. I dag er det full dag med både det ene og det andre og derfor ikke tid til trening, men jeg håper at jeg til slutt også skal gå ned i vekt.

Første mål er som sagt 75 kg, som er 5 kg ned fra start og altså 3,5 kg unna. Kommer jeg meg bare dit så tror jeg ting blir litt lettere.

Zalto sa for siden:

motivasjon vær snill å kom til meg....

har ikke gått ned noe denne uken heller, så nå er motivasjonen på bånn.

Men nå prøver jeg å drikke minimalt med Pepsi max(selv om jeg fint kunne drikke det forrige gang jeg gikk på kuren), spiser minimalt med sukkererstatning, kutter ut smoothien, bruker MYE mindre fløte og rømme...

Men hvis jeg skal kutte i fløten å vet jeg ikke helt hvordan jeg skal få i meg nok fett...:confused:

frokost idag var eggerøre med 2 egg litt salt,pepper,gressløk vann og 2 ss fløte.
lunsj var litt isbergssalat, agurk, 3 egg, kyllingfilet og rømme med en t-skje sukrin.
middag blir biffsnadder med sjampinjong, løk, bearnaise og blomkål+brokkoli...

efre sa for siden:

Oh my god for en dag! samboern min er inne i en hektisk periode på jobben og den siste tiden har jeg så og si hvert " alenemamma" i ukedagene! I dag har poden vært overtrøtt siden klokka var rundt 4 og nå har han endelig sovna! herregud jeg er sliten! fikk mot alle odds laget middag! nyydelig ostelasagne! takk for tipset :D
pusekatta så flink du er til å jogge! er helt fryktelig å komme igang med det, men etterhvert synes jeg nesten at det er en måte å koble litt utpå:ja:
Vatti så fint at dagen i dag er bedre! det finnes dager man føler alt bare er håpløst, men hvis du er flink å spiser riktig mat og i tilegg for vært i litt aktivitet så er det jo ingen grunn til at du ikke skal gå ned i vekt:snill: jeg føler at jeg har veldig utbytte at trening når jeg går på dette her, føler kroppen blir strammere mye raskere :visemuskl
zalto du kan få i deg fett ved å spise nøtter, avocado, oljer, ost, laks osv! det er mange fete rene produkter som er superbra! man MÅ ikke ha fløte, selvom det er veldig godt da :p

Efre: Takk for svar! :) Jeg har vært redd for å spise grønnsaker for ofte jeg. Har trodd at jeg da får i meg for mange karber. Kan fint spise flere gulrøtter om dagen jeg. Til hvert måltid.

Ang. geleen så spiste jeg denne forrige gang jeg gikk på ketolyse og gikk ned..det er jo ingen karber i den og heller ingenting annet. hehe. Her er det litt info om den: www.livestrong.com/thedailyplate/nutrition-calories/food/jello/no-sugar-added/ Er det her så gæernt da? :(

I dag har jeg drukket 2 stk 1/2 cola zero. er vanligvis ikke spess fysen på brus, men i dag måtte jeg ha det og de gikk fort ned! jeg mistenker at det var fordi jeg var sulten. utrolig dumt uansett. hva er egentlig best av brus når man først bare mååå ha det?

Zalto sa for siden:

Det finnes jo masse grønnsaker man kan spise mye av, men bør vel helst holde seg unna grønnsaker som vokser under bakken. F.eks. gulrøtter, poteter, kålrot osv. Dette er grønnsaker som veier mye og derfor dekkes for mye av kbh inntaket iløpet av dagen via disse grønnsakene.

GretheH sa for siden:

Jeg har prøvd ut diett.no for å få en oversikt over hvor mye jeg får i meg sånn ca. Kan være et kjekt hjelpemiddel tenkte jeg.:smile:

Ellers så prøvde jeg ut amerikanske pannekaker mens resten spiste vaffler. Ble gledelig overrasket.

Og så et spm; teller dere karboene i grønnsaker veldig nøye eller?
Jeg er glad i tomat i omelettene mine og brokkoli til middag, men er redd det fort kan blir mye. Og hva med i salaten?

efre sa for siden:

hehe åjaa fikk ikke med meg at det var gele uten sukker :p jeg har opplevd at vekta har stoppet litt opp hvis jeg har spist slike sukkerfrie produkter, men det er jo veldig forskellig fra person til person! når det gjelder grønnsaker så kan du gå inn her www.lavkarbo.no/matvaretabell/frukt-og-gronnt å se hvor mye karbo det er i ulike grønnsaker :ja: man skal jo egentlig ikke spise så mye av de grønnsakene som vokser under jorden! jeg pleier å unne meg litt pepsi max i ny og ne, men vet ikke om det er noe særlig forskjell på de ulike typene sukkerfri brus.

Puh! Nå ble jeg lettet her. Trodde jeg hadde gått på en smell med kuren allerede andre dagen. Å spise gele MED sukker, kunne jeg aldri ha gjort. Har en ganske grei bunke med sukkerfri gele i skapet, bestilt på nettet :)

Takk for tipset ang. grønnsaker. Jeg skal prøve å bli flinkere :) Nå skal jeg steke meg litt ost igjen :)

Elisabeth1985 sa for siden:

Hallo alle sammen :)

Jeg har sneket litt rundt her den siste uka, begynte på ketolyse (igjen) torsdag, så i morgen har jeg vært i ketose i en uke. Etter litt snikveing så er vel nedgangen 3.5-4kg denne uka. Storfornøyd!

Så, om det er greit så flytter jeg inn her :)

dumidalia sa for siden:

Bra du likte den :)

Masse fruktsalat på jobb i dag og jeg elsker frukt. Det var litt tungt å stå over, men så lenger jeg holder meg i aktivitet mens maten serveres går det overraskende greit. Frukt er nok det jeg savner mest til tider...

Jeg drikker cola zero hver dag, og kommer til å fortsette med det helt til vekten stopper opp over lengre tid.

GretheH: Jeg teller ikke karber i maten nøye, nei. Jeg teller i grunn ikke i det hele tatt, men holder meg til matvarer og sånn ca det karbantallet jeg har lært meg etter en stund med ketolyse.

Zalto: Måler du cm? Noen uker stopper vekta, mens kroppen fremdeles krymper. Og etter bare en uke stagnasjon ville jeg ikke kuttet ut så veldig mye.. Du skal se at det siger seg nedover igjen snart. 2 kg på to uker er jo bra!

dumidalia sa for siden:

Velkommen!
Kjempestart på deg, ja!:)

Velkommen skal du være og gratulerer med en kjempevektnedgang..:)

Misskathy sa for siden:

Velkommen Velkommen! :)

Jeg er veldig flink til å ikke holde meg unna vekta altså.. Veier meg litt om kveldene og om morgnene. I dag har jeg gått opp hele 2kg i løpet av dagen :eek:

Jeg klarer ikke skjønne hvordan det er mulig iom at idag har jeg spist:
Omelett med bacon og creme fraiche + cheddar
En kotelett til middag (var ikke så sulten egentlig)
+2 lavkarbo kjeks.

Dette fyller jo så vidt magen, så nå skjønner jeg ingenting.

Over til et litt annet veldig personlig spørsmål..

Jeg har lest at ved å gå på kuren så kan det bli litt færre dobesøk når det kommer til bommelom :rolleyes: , men jeg har nå gått 5 dager uten å måtte gå på do annet enn å tisse...
Det er vel ikke så bra er det vel??? Så tenkte at om jeg ikke får gått på do i morgen så drar jeg på apoteket og kjøpet noe som hjelper meg med å få det ut..

Jeg skal nemlig til ei venninne i helgen og vil ikke ta sjangsen på at det ikke kommer noe ut før den tid - iom at jeg ikke ønsker noe forstoppelse om det går for langt..

Hjelp! :O

efre sa for siden:

velkommen til deg elisabeth85:snill:
Misskathy: du burde virkelig holde deg til samme tid når det gjelder veiing! det optimale tidspunktet å veie seg på er på morningen etter man har vært på do! på kvelden har man jo mye mer vann og sånn i kroppen enn på morningen! når det gjelder forstoppelse så ville jeg gått på apoteket å spurt der :ja:

indianne sa for siden:

Da er første delmål nådd! Vekta viste 74,7 i dag morges. Da jeg startet for 10 dager siden, veide jeg 78,1, så jeg har gått ned 3,4 kilo på 10 dager :D Har ikke egentlig veiedag før i morgen, så jeg oppdaterer ticker da (kan jo hende jeg er over 75 igjen da, av erfaring går det gjerne to skritt frem og ett tilbake).

Misskathy sa for siden:

Takk Efre :) Ja, tenkte å gå innom der i dag å få noe middel.. Veldig kjipt å ødelegge en fin helg sammen med ei venninne man ikke har sett på 1 år :eek:

Argh! Er det bare min pc, eller er diett.no nede? Jeg er hekta.....:p

indianne sa for siden:

Er nede, ja... Får ikke lagt inn omeletten min :eek::rolleyes:

GretheH sa for siden:

Er litt motløs i dag, men det er min egen skyld. Fant ut hvor lenge jeg må slanke meg for å nå målet mitt og endte på et helt år!!! Og jeg må ta det i to eller tre omganger...og da vil det jo ta enda lengre tid.:_oppgitt:

Jeg er sinna på de som opererte meg, GBP, i 2005 for at de ikke var mere drastiske også. Hadde vært så mye mere overkommelig med 10-20 kilo enn 30 kilo pluss pluss.

indianne sa for siden:

Ikke tenk sånn at målet er -30 og før det er oppnådd er du misfornøyd. Tenk hvor mye bedre du vil føle deg underveis også! Tenk hvor mye mer vel du vil føle deg med ti kilo mindre. Du vil kjenne det godt på både klærne og kroppen. Så vil det i seg selv motivere deg til å fortsette. Sett deg små, oppnåelige delmål der du unner deg selv noe fint. Dette klarer du! :heia:

God morgen, alle sammen!:)

Jeg har innsett at jeg er helt avhengig av diett.no, holdt på å bli gal i går da siden var nede.......i tillegg feilberegnet jeg karbene litt, og etter å ha regnet over gårsdagens inntak på diett.no nå nettopp, ser jeg at jeg har fått i meg 21,76 karber :mad: Jeg som ALLTID ligger godt under 15..... det var nok min bringebærutskeielse med yoghurt naturell som gjorde susen.

Bedre lykke i dag!

Ha en flott dag, alle sammen :)

efre sa for siden:

God morgen til deg og petite fleur, og alle dere andre :) jeg er så super fornøyd! etter sist helgs utskeielser hadde jeg ingen forventing om å ha gått ned noe den uken! men har jammen gått ned 1 kg! :) eneste som er litt dumt er at jeg skal i selskap til min flotte mormor i morgen som er 76 år! og der blir det jo servert snitter! greit når det er koldtbord for da kan man plukke selv, men kan ikke sitte å spise pålegget :rulleøyne har tenkt tanken på å smugle brødet over til sambo men får se :p har dere andre noen planer i helgen da?
GretheH Skjønner at du synes veien frem er lang, men er som indianne sier, du kommer til å føle deg bedre når du begynner å kjenne det på kroppen din! du er kjempeflink! :heia:

GretheH sa for siden:

Takk indianne og efre:klem:

Var på vekta igjen i morges og hadde gått OPP. Var jo bare 300 gram men det er så kjedelig når en står mellom to tall.:forstoikk
Vel vel, en ny dag og nye muligheter.

Planer for helga ja. I dag skal jeg til urbane strøk og få shoppet litt lavkarbo mat og ingredienser. Blir et utfordring i matveien i dag, da vi mest sansynlig skal både på kaffê og pizzaria. Kanskje derfor jeg hadde gått opp litt....slik at jeg greier å holde meg i skinnet der.:geip:
Blir i hvert fall shopping i hele dag og masse gåing. (= dagens trim)
I morgen tennes påskebålet så vi skal til et vennepar å brenne noen pølser, høre på musikk, kanskje nyte god drikke... Håper på oppholdsvær!

God fredag til dere alle!:stortsmil

Vatti sa for siden:

Oh joy!!! Ned 1,1 kg denne uken - og jeg som har stresset sånn!! Nå er det bare 2.4 kg igjen til føste delmål (som er 75 kg, og da kommer jeg nok inn i regnbuksen min).

Nå gjelder det at jeg holder stand en stund til. Strever endel men håper ting blir litt bedre når jeg komme på andre siden av 75-tallet.

GretheH: Vet du, du trenger ikke slanke deg 30 kg NÅ vet du. Jeg synes du skal slanke deg 5 kg i første omgang. Og når du har slanket deg 5 kg er det jaggu tid for premiering. Da kan du unne deg fotpleie, hårklipp, ett eller annet som gjør at du føler at kroppen ser finere ut. Jeg synes selv at litt egenpleie gjør underverker for motivasjonen. Etter en frisørtime føler du deg fin og fjong, og da smitter det lett over på slankingen og du blir mer motivert til å få en slankere og finere kropp. Så... dropp de 30 kiloene. Ta 5 i første omgang, og så får du heller fortsette videre når du har kommet dit.

Tanker: Det kan kanskje virke som om jeg er skrekkelig opptatt av vekt og det å være slank, men det ER jeg virkelig ikke. Jeg synes at man skal slanke seg dersom man er helseskadelig stor, og fordi at man får litt bedre livskvalitet når man føler seg fornøyd med kroppen sin. Når det er sagt så har jeg venninner som veier 50 kg og venninner som veier 100 kg og jeg synes de er fine som de er. Ikke alle kler å være så veldig tynne, og jeg synes faktisk at man skal tillate seg å ha litt kurver her og der når man er voksen. Tenåringer og jenter tidlig i tyveårene er ofte veldig slanke og flate i fasongen, og selv om jeg har vært sånn selv så er det urealistisk av meg å tro at jeg kan bli sånn igjen. Jeg har blitt eldre, jeg har fått barn, jeg har ammet og alt det som hører med. Jeg må godta at magen er litt bulkete, at puppene er litt rare i fasongen og at jeg har litt merker av levd liv her og der.
Jeg slanker meg nå fordi jeg la på meg fryktelig mye forrige svangerskap og jeg føler meg uvel med de ekstra kiloene. Det ligger mye fremme på magen (og jeg har ikke tall på hvor mange som har gratulert meg med "graviditeten" og alle gangene jeg har vært fryktelig lei meg på grunn av det). Jeg føler at vekten hemmer meg både fysisk og sosialt. Jeg behøver ikke være noen sylfide, men jeg må ha en vekt og en størrelse som gjør at jeg føler meg vel med meg selv.

Nå har kanskje poenget mitt druknet litt i tankespinnet her, men ... ja, dere skjønner kanskje hva jeg mener.

Mange fornuftige tanker! Jeg er faktisk helt enig med deg, selv om jeg mange ganger skulle ønske jeg kunne bli like tynn som jeg var den gang jeg var ung og ikke visste å sette pris på det :pMen, som du sier, man har fått barn, og man er eldre - kroppen finner nok ikke helt tilbake til det den en gang var. Menjeg vil også kvitte meg med litt mage og lår, jeg vil passe klærne mine og føle meg vel. Det er da ikke så mye å be om? :D

86.1 i dag. Det er ned 1.9 første uken :) Storfornøyd!

GretheH sa for siden:

Så flott Tonjis!:heia:

I dag er jeg sulten og sulten og sulten. Hardt å holde seg unna ting, særlig etter som det er lørdag. Så i morgen MÅ jeg bake, selv om jeg hadde bestemt meg for å la være. Bedre å sprekke lavkarbo enn sprekke med sjokolade.

Hva har dere andre planlagt i forhold til påske, påskekos, påskeegg osv osv?

Hva skal du bake for noe spennende da? :) Jeg bakte i går Ingrids rosa muffins (eller noe sånt,sjekk oppskrifter),de var ikke så verst. Kuttet litt ned på kokesjokoladen og andre greier, så hver muffins ble på 2 karber. I like it :D I morgen må jeg bake en ny badge of Nannahs knekkebrød, som jeg skal ha med meg på hytta i påsken.

Ellers i påsken skal jeg spise påskelam (med fløtegratinert blomkål) og finnbiff, tenkte også å ta med meg noe kyllingvinger, baconcrisp og masse deilig ost for å ha noe å kose meg med når de andre kaster seg over godteskåla :p

Mannen bakte boller i går, de så bare helt fantastiske ut....gyldne og luftige og virkelig fristende. Måtte bare sjekke på diett.no hvor mye karber det er i en bolle, kanskje jeg kunne unne meg en liiiiten bit.......23 karbohydrater i ÈN bolle :eek:

Nei, da fikk det bare være :D

GretheH sa for siden:

23 karbo i EN bolle!:_ohmy:
Da er de ikke verdt smaken nei. Huff å huff.

Jeg skal bake lavkarbo suksessterte. Skal regne ut hvor mye karbo det blir i den sånn etter hvert som jeg har i ingrediensene. Jeg skal på 3!!!! bursdager i påska så da må jeg ha med meg noe lurt kaffebrød til meg selv. Vurderer også å lage ei krydderkake å ha i bakhånd. Er en smule lei av baconcrisp da jeg har vært hekta på det som godis i flere år. :geip: Veldig synd nå som det er lovlig snacks. Så jeg får finne på noe annet.

Middagene har jeg ingen anelse på ennå. Håper på en Harry-tur til Sverige på tirsdag for å se på utvalget der. De er så utrolig mye flinkere på lavkarbo-mat enn i Norge. Altså vanlig mat som kjøttprodukter, dressinger, sauser og slikt. Var på Rema i går og ble IKKE imponert over merkinga av maten.

Kan hende jeg kommer til å prøve meg på et glass rødvin. :stortsmil Men jeg får se om anledningen byr seg.

Vatti sa for siden:

Guffent påskevær her på Vestlandet iallefall. Vi skal i svømmehallen, selv om vi muligens hadde blitt akkurat like våte av å være ute. Det blir iallefall endel fysisk aktivitet med to barn som ikke kan svømme men som selv tror de kan, som dupper avgårde med svømmevingene sine. Forrige gang var jeg helt pumpet etter svømmingen.

Egentlig fint at det regner. Jeg tror ikke det kommer til å slutte med det første, og derfor MÅ jeg være flink slik at jeg kommer inn i regnbuksen min. Jeg er over halvveis til første delmål (som var 5 kg ned, jeg har gått ned 2,6 og har derfor "bare" 2,4 kg igjen).

Ha en flott søndag, alle sammen!!

Forresten, jeg merker godt at jeg assosierer kos med mat og godterier. Jeg forsøker å omprogrammere meg selv sånn at jeg kan forbinde kos med andre ting enn inntak av smågodt.

GretheH sa for siden:

Enig med deg Vatti, om at en må omprogrammere seg til å ikke forbinde kos med mat. Men det er innmari vanskelig når ungene snakker om påskeegg hele døgnet.:kadetgaar Håper på godt vær slik at vi får dra på tur og fylle dagene med opplevelser. Burde vel ha letet fram yatzy'en også...

God Påske til alle sammen! :klem:

Lykkeliten7 sa for siden:

Jippiii, jeg vil og være med! :D
Begynte på ketolysekuren idag, planer er å ned 13 kilo.
Tror dette skal gå fint -hvertfall å spise mye god mat uten karbo - så får vi se om kiloene melder sin avskjed etterhvert også ;-) Jeg synes det er helt topp at det finnes slike forumer, så man blir mer motivert og kan få svar på alt mulig! :D

Jeg er ei jente på 22, bor på vestlandet og er student :-) Jeg har også enormt mye problemer med ledd/muskler, så håper dette kan hjelpe kroppen min til å takle hverdagen bedre :))

Klem fra meg :))

Vatti sa for siden:

Argh, jeg har syndet. Spiste popcorn helt uten å tenke meg om. Antakeligvis går det bra, men når jeg tenker etter er det jo saltet jeg var ute etter så jeg burde hatt noe fenalår eller spekeskinke i kjøleskapet. Glemte meg helt bort - så på film og plutselig var det gjort. Utrolig irriterende!!!! Spiste kanskje 3-4 never av hjemmepoppet popcorn, og trøster meg med at selv om popcorn er omtrent 100% karbohydrater (eller rettere sagt 50,7 g karbohydrater/100 g), så er det tross alt ikke SÅ mange gram jeg har spist. Mager trøst, men frustrerende likevel.

On the other hand - nå har jeg skeiet skikkelig ut med popcorn, i motsetning til tidligere da jeg ville skeiet ut med en pose potetgull og en pose full av smågodt OG sjokolade. Og kanskje boller i tillegg.

Anyway, jeg dropper min planlagte lille kvelds-ostesnacks som straff, og innfører ekstra joggetur i morgen.

Og helgen har gått rett til vest, matmessig. Var i bursdag på lørdag og der ble det servert alt for mye av mye godt jeg ikke klarte å motstå. Så endte det opp med å overnatte hos min venninne, og i dag har det gått i kinamat og potetgull :(( AAAAAAAH.

Skal være veldig flink denne uka, trene masse og så ser jeg frem til/gruer jeg meg veldig til veiing på fredag.

Lil@ sa for siden:

Jeg TROR jeg er omvendt til å starte på Ketolyse-kur... Jeg må bare tygge litt til på det!

Misskathy sa for siden:

Hei og hå!

Har vært på tur til Hamar i helgen og besøkt ei venninne. Fredagen gikk kjempe bra, men lørdagen så ble det skeia ut til den stoooore gullmedalje! Med bursdagskake, pizza og godis. Uffamei! :p For å være helt ærlig så er jeg ikke skuffa - jeg gav meg selv frihet før jeg begynte med denne forandringen til å kunne skeie ut uten å dytte meg selv ned i renna. Men selvfølgelig så er det jo bittelitt trist også, men nå er det jo bare å starte på nytt igjen da :) Og det skal jeg gjøre med et smil om munnen.

Men jeg tenker kanskje at jeg skal vente til etter påska med å starte fresht selvom det kan være greit å bare hoppe tilbake på vogna med en gang også.

I morgen skal jeg atter igjen på vekta, så får jeg se hvor mye utskeielsen har gjort med den!

Håper alle har hatt en flotters helg! :cool:

efre sa for siden:

god morgen alle sammen! håper dere alle har hatt en flott helg! er nesten litt letta over at jeg ikke er den eneste som har skeiet ut! var jo i bursdag og der ble det servert snitter og kake. kunne jo styrt unna kaka, men det klarte jeg selfølgelig ikke:wacko: men til dere som har skeia ut så kan jeg gi dere et lite håp, jeg skeia ut sist helg også og jeg fortsatte å gå ned i vekt, så er ikke sikkert det er så ille ;) helgen min har gått til oppussing av vårt nye hjem og føler vel ikke helt at ketolyse og oppussing hører sammen så ender med at jeg sitter å knasker lavlarbo knekkebrød når jeg er sulten, er jo ikke mye karber men heller ikke mye fett så blir jo litt feil! jeg tror alltid jeg kommer til å forbinde mat med kos, men jeg tenker mindre på det nå enn før!

Jeg TØR rett og slett ikke skeie ut, jeg.... Er redd for at jeg ikke skal klare å stoppe. Men nå har jeg jo skeiet ut et par ganger uten at jeg visste det, rett og slett fordi jeg ikke har hatt god nok kjøkkenvekt. I helga kjøpte jeg meg digitalvekt, og jeg fikk en aha-opplevelse....Ting veier mer enn jeg tror de gjør :eek: Fornøyd med vektkjøpet ja! :-)

I dag er det 2 uker siden jeg begynte, tiden har gått sakte.... men begynner å få ketolyse i blodet nå :D

Ha ei fin uke!

indianne sa for siden:

Her går det supert! Har ikke spist en bitteliten smule jeg ikke skulle ha spist engang i løpet av disse 14 dagene, og det føles godt. Jeg synes ikke det er vanskelig engang, og føler at jeg foreløpig har stålkontroll. Det hjelper godt på å kjenne at buksene blir for store da :D

Vatti sa for siden:

Ser det er mange, meg selv inkludert, som har skeiet ut. DET ER IKKE LURT!!!!! Hvorfor går vi på diett, egentlig? Og hvorfor legger vi om kostholdet såpass drastisk (vi får jo kroppen til å helt endre forbrenningstaktikk!!) dersom vi ikke skal ta det alvorlig? Det er ikke bra for kroppen å dingle frem og tilbake mellom ketogent kosthold og karborikt kosthold. Enten må vi velge ketose til vi er i mål, eller så må vi fortsette med kosthold med høyere karboinnhold og heller trene mer for å nå målene våre. Jo mer vi holder oss i skinnet nå, jo raskere når vi målene våre. Tenk hvor kjedelig det blir når det blir sommer og alle andre går i lekre sommerkjoler og vi tenker at "hadde jeg ikke skeiet ut såpass mange ganger så hadde jeg også gått ned 5 kg til..." ..

Fy og fy, alle sammen!!! :mad:

Vi må passe oss så det ikke blir en litt sånn lettsinding holdning der vi tenker at "pytt pytt, en liten utskeielse får ikke de store konsekvensene".

Til meg selv: Skeier du ut en eneste gang til så roter du det til for deg selv sånn at du kan glemme planene for sommeren!! trusler :mad:

Vatti sa for siden:

petite fleur: Hvilken vekt er det og hvor har du kjøpt den?

indianne: Flink jente!!!! Et eksempel til etterfølgelse. :D

Lil@: Velkommen hit i gruppen hvis (når?) du bestemmer deg!

Alle andre: I dag er det mandag, nye ark og fargestifter og hvordan det nå er.

Lykke til i ny uke, alle sammen!! Veiedag på fredag... og det blir spennende!

Først og fremst: Nå lo jeg HØYT av dine trusler mot deg selv! Ha ha ha! Ikke bare går vi sakte, men sikkert ned i vekt, vi blir sakte men sikkert smågale også! :D Det var dagens ;)

Vekta heter Capere eller Capese (er skrevet i en skrifttype som var litt vanskelig å tyde), stålvekt med stålbolle oppå,kjøpt på Clas Ohlson for den nette sum av 299. Løp og kjøp :)

Bollapinsvin sa for siden:

Jeg prøvde bunaden min i helgen :o. Den kom på (fantastisk å puste igjen da jeg tok den av), men viss jeg ikke mister 5 kg og 5+ cm i livet til 17 mai blir den nok hengende i skapet enda ett år. Det er ganske surt å ha ett så flott plagg i skapet, og ikke ha brukt det på 15 år :mad: .

Jeg har heldigvis en mann som støtter meg 100%, både i matveien og med positive kommentarer. :p Det kan ikke være lett å holde ut med min strenge diett og vekslende humør. Jeg blir så raskt sint for tiden. Jeg lurer på om jeg ikke får i meg nok mat?

Da er det bare å komme seg gjennom påsken og 3 bursdager den kommende uken. Jeg er ganske bestemt på at dette skal gå bra.

PS. Planlegger å kutte røyken på onsdag. Ønsk meg lykke til!

Pippa71 sa for siden:

Hei igjen alle sammen :)
I dag er det 3 uker siden jeg begynte på lavkarbo. Det har gått overraskende bra synes jeg :) Det verste var å slutte å spise brød synes jeg, og savnet etter det var stort den første uken. Men nå går det myyye bedre. Nå begynner de nye matvanene å sette seg, og tanken på brød har sluppet taket.
Jeg har veiedag på onsdag, og frykter at vektnedgangen har stoppet opp den siste uken :( I forrige uke var jeg på reise, og det ble vanskelig å holde seg til dietten. Fikk nok i meg for mange karbohydrater er jeg redd... Men nå er jeg tilbake i gjenge igjen :) Må bare holde meg i skinnet i påska! Cluet er god planlegging har jeg funnet ut. Skal på familiebesøk og en tur til fjells med kjæresten, og da må jeg bare ta med meg egen mat og egne godsaker å meske meg med. Så kan de andre bare kose seg med kaker, chips, sjokolade og brus :p

GretheH sa for siden:

Så og si to uker her også nå. Utrolig letta over at tiden går litt raskere.

Bollapinsvin; Jeg var også humørsyk ei stund, men det retta seg av seg selv. Og lykke til med røyk-slutten på onsdag. Tvi tvi

Jeg har faktisk greid å holde meg unna utskeielser, noe som er utrolig for en sjokoholiker som meg! Var hjemifra ei god stund i dag og måtte finne meg lettvint mat der....ble en pakke gräddost. :geip:

Men i morgen blir det baking UTEN å smake til røra, fyll og topping..... Tror jeg må få dattera mi til å hjelpe meg. Tror det kan bli tøft....:kadetgaar

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.