< Tilbake til oversikten

Noen marsstartere her?

Stressguri sa for siden:

Har nettopp bestilt startpakke, og tenker å starte på mandag. Mandag er liksom en grei dag å starte på:) Er veldig spent på hvordan dette vil gå, men er veldig motivert.
Er det flere som har startet/ skal starte i mars?

Jeanett sa for siden:

Hei!
Jeg er mars starter! Har gått på ketolyse i 1 år før, men nå er jeg pån igjen :) Gleder meg bare til å komme inn i det igjen! Det er fantastisk når man er inne i det hele! Skal spise meg stapp mett på taco i dag! Gleder meg! :)

Lykke til med ketolyse! Finnes ikke noen bedre måte å slanke seg på enn å være mett! ;)

*Hilde* sa for siden:

Jeg skal begynne på igjen fra og med i morra. Har prøvd før og vet det funker men jeg må bli sterkere til å motstå fristelser.

lliissa sa for siden:

Skal begynne på Mandag, Best d:P istede for å begynne midt i uka!:) skal gå ned 35-40 kilo tilsammen:) Blir ei utfordring!

Jeanett sa for siden:

Smart å ha mandag som startdag! Jeg har den og som veiedag :) Er så gøy å rase ned i vekt!! Blir bare utfordrende i starten :) Hvis man er kjempe streng i starten, blir selve vektnedgangen mye lettere. hvertfall min erfaring fra sist.. Var 100 % fokusert! ;)

Tempest sa for siden:

Skulle egentlig begynne i dag, men er vist i gang allerede!?!

Har etter at eg bestillte startpakken gått over på lavkarbokost, men utan å være 100% fokusert. Når eg fekk pakken i går måtte eg berre sjekke. Ca 3 timer etter middag fekk eg positivt (og ganske klart 50%) utslag! Har også nokon andre tegn; svetta veldig når eg malte taket på badet, det gjorde eg ikkje på dei første strøka. Samtidig får eg ein del "klager" fra familien på dårleg ånde.

Vel vel, ein kjempemotiverande "første dag" iallefall, no er det berre å gå til innkjøp av munnvann og satse på at prøven er positiv i kveld og :)

Kjempeforum forresten! Litt skuffa over boka i startpakken, føler eg får meir matnyttig info her.

Jeanett sa for siden:

Ja, nå er jeg igang! Føles deilig.. Siste KH ble inntatt i går :)
Positiv allerede! Flott! Jeg tør ikke sjekke enda.. Venter til lørdag tenker jeg.. ;)

Sist jeg var på dietten svettet jeg og veldig mye. Naturlig måte og få vannet ut på.. Så tenk at det er flott å svette litt.. hehe. Selv om det høres forskrudd ut. :)
Samme med dårlig ånde, den kan det hende går over etterhvert.. Jeg sleit ikke med det, men var singel så ingen sa i fra hvertfall.. hahaha! :)

Nå er det straks frokost! Egg og tomat! Nice ;)

Iskald sa for siden:

Jeg starta sist mandag, innveiing var 125 kg, tirsdag kveld var jeg i følge stickers i ketose. Var litt svimmel i går, men det har gått over. Største problem er å få i meg nok fett, de fleste fetttyper smaker ille kvalmt. Smugtittet på vekta i dag, 121,9.:cool:

Jeanett sa for siden:

Oi.. har du gått ned 3.1 kg på litt over 1 uke!!! Det er kjempe bra da! Tydelig at du gjør dette riktig hvertfall :)

Jeg synes og det med fettet er vanskelig.. Men smører tjukt på der jeg kan :)

Iskald sa for siden:

Mandag denne uken er jo ikke litt over en uke.:D Jeg klarer ikke spise smør,drikke fløte og synes ikke feit mat smaker godt, det blir endel avocado og røykelaks. Prøvde å spise fettranden på en kotelett, men måtte bare gi opp det.

HelleV2 sa for siden:

Hejsa,

så lige der var en martstråd mere - her vil jeg da også gerne være med :).

Den anden tråd er med opskrifter også - her har jeg ikke så meget at byde ind med, da min mand laver maden ;) - det er alm. mad, bare uden kartofler/ris/pasta osv.

Jeg er gået i gang efter at have læst en masse på nettet i 1½ mdr. Så jeg forsøger uden at have en bog at læne mig op af, syntes der ligger så meget viden herinde, og der findes ingen bog på dansk.

Kan se I taler om en "startpakke" - hvor køber I den, og hvad indeholder den ??.

/Helle

HelleV2 sa for siden:

Hvor flot - du har da forstået hvordan man gør :heia:- også selvom du ikke kan spise fedtet på kødet ;).

Jeg kan heller ikke spise fedt - det bliver mest fløde i maden, smør på brødet (hjemmelavet uden mel), ost og græsk youghurt.

/Helle

HelleV2 sa for siden:

Tak :blomster:. Har lige været på apoteket efter kotose stickers - og på biblioteket efter bøger på dansk - lækker mad uden kulhydrater hedder den ene - tænker den må kunne bruges :).

Stressguri sa for siden:

Ja, da var man igang:) er veldig spent nå ja:) lykke til alle dere andre:) blir spennende å følge med dere og se resultatene:)

sigboh sa for siden:

Starter nå idag etter en laaaang pause som har pågått siden desember:p
Gikk ned 14,5 kg på lavkarbo før pausen min og har gått ned ca 2 kg mens jeg har hatt pause. Nå skal jeg ned ca. 13 kg til, med første delmål på 7 kg! :D

Engledans sa for siden:

Jeg begynte forrige mandag. So far so good.:D

Anos sa for siden:

Dette er første gang jeg prøver ketolysekuren, jeg har holdt på i en uke nå og har allerede tatt av 4 kg! :D

Stressguri sa for siden:

Første gang jeg også prøver ketolysekuren, men har tidligere gått på xtravaganza da.. Tok av 12 kg på 3 uker med den, men har enda mer å ta av:p så denne gangen prøver jeg ketolyse, siden jeg var sulten hele tiden sist..

Iskald sa for siden:

Jeg starta forrige mandag, da var vekten 125,3. I dag stoppet vekta på 120,2. Det blir - 5,1 kg på en uke, men det fortsetter nok ikke i den farta.
For meg vil lavkarbo aldri bli en livsstil, mat uten karbohydrater er kjedelig, og jeg savner skikkelig grovt brød helt sinnnsykt. Alt dette fettet som skal inn i løpet av en dag gjør meg kvalm, så jeg har litt problemer med å holde mitt mål med 1800 kcal. per dag når jeg skal holde formelen for fett, proteiner og karbohydrater.

Masc sa for siden:

Hei og hopp! :)
Jeg starter også nå i Mars! Er super motivert og klar for en ny runde!!
Har gått ned 27 kg med ketosekuren før, og har bestemt meg for å bli kvitt de resterende 10 kg nå, før bikini sesongen ;)
Jeg mener de 4 - 5 første dagene er værst, men etter det forsvinner egentlig suget etter "vanlig" mat.. Og det er jo så deilig å se at det faktisk gir resultater. det er det som motiverer meg!
Lykke til til alle marsstartere ;) Dette får vi til!

Hinita sa for siden:

Startet tirsdag 1. mars jeg.
Slet med hodepine de to første ukene, men det har heldivis gått over. Savner verken brød, ris, pasta eller sukker.
6 kilo er allerede forsvunnet!
Jeg ble kjempeglad da jeg allerede etter EN uke faktisk kunne ta av meg gifteringen uten å måtte bruke zalo og andre produkter. Nå nærmest ramler den av av seg selv....

Jentepusen sa for siden:

Helt nybegynner og startet for 2 uker siden. Målet er å ned 10 kg.

Håper på å finne masse tips og råd her da det ser ut som jeg har missforstått en del ang kosten :( :(

Og hvem kan fortelle meg at jeg ikke kan bli demotivert etter 2 uker?
(ikke på dette forumet ), så prøver finne støtten og tips her :)

Jeylo sa for siden:

Da er jeg godt inni min første dag på ketolyse, og det går greit.
Gøy å se at så mange har meldt seg på en mars tråd, kan nok være greit å ha noen å "snakke med" underveis.

Har spist sålangt idag:

Kokte egg med majones til frokost
Salat med oliven og fetaost til lunsj
2.l vann hittil.

Funderer på rømmegrøt til middag, siden jeg så oppskrift på forumet idag og ble fristet. Egentlig var det laks med hollandaise slik det står på matplanen i boka, som sto på menyen. hmmm.:rolleyes:

Skal bli spennende å se om dette opplegget funker på meg.

Har tenkt å logge det jeg spiser hver dag på diett.no for å følge med, også på kaloriene.:):)

Iskald sa for siden:

Ingen andre i huset spiser det samme som meg, så da er woken redninga. Jeg bruker den til all varm mat. Wok er et flott redskap til karbofattig mat, man må bare passe på at den ikke blir for varm.
Mange matretter innbefatter litt mye planlegging og arbeid, så jeg komponerer middagen rett i woken.
Dagens middag besto av kyllingfile' skåret i biter, en hel avocado, en halv pose frossen spinat, litt olje i bunnen to fedd hvitløk, litt smakfull soyasaus, en boks hermetisert sopp, litt kinakål, ett egg og litt fløte. Krydret med litt salt fiskesaus og tre chillier. Forsiktig med soyasaus, mye inneholder sukker.

annejose sa for siden:

Jeg starter idag!!! Godt med flere mars startere her inne. GLeder meg.. Ble inspirert av en venninne som gikk ned 10 kg på dette. DEtte må jo være noe for fettglade meg!! Dessverre gikk på en smell idag, starta dagen med frokostblanding/musli, regner med det ikke var helt bra. Men resten av dagen har jeg ikke "glemt" meg bort :)) Skal ned antagelig 15 kilo, må skaffe meg vekt !!!

Nikkeline sa for siden:

Jaaaa startet for 2 uker siden. Håper å hente inspirasjon og mot her inne. Jeg har mål om minus 16 til sommeren..) har aldri prøvd dette før, kun grete r. Syns det har gått veldig bra, er aldri sulten og fysen lengre. Har vært i ketose i 2 uker nå..ca2,8 kg ned. Syns jeg har vært såå flink,selv om jeg hadde håpet å få litt bedre resultater i starten. Har brukt rundstykkeoppskriften herfra, og endel fløte i saus.har store problemer med bacon og fett. har holdt meg under 15 karber og lest alt som er å komme over;)) ser at jeg muligens bør holde meg borte fra brødsubstitutter og melkeprodukter...men det får bli om en stund. SAVNER FRUKT!!!MEN IKKE SJOKOLADE!!!??? er så overlykkelig over akkurat det;))

Nikkeline sa for siden:

Wow så fllink du er! hva spiser du??

Masc sa for siden:

Til Jentepusen;
Det er lett å bli litt demotivert, det blir ihvertfall jeg fort.. MEN, det er bare å holde motet oppe, for det er en helt fantastisk følelse å gå på vekta å se med egene øyne at dette faktisk funker!!
Det er dessuten masse god mat man kan lage og spise med good samvittighet!! så stå på, dette klarer du! :D

Stressguri sa for siden:

Var SÅ motivert igår da jeg startet, men kjenner at jeg har problemer med å spise all den feite maten.. men må vel kanskje bare øke gradvis på fettet etterhvert som man venner seg til det :) kom opp i ca 12 g karbohydrater igår, og er svært fornøyd med det, spesielt med tanke på at jeg til daglig (før dietten da), har kunnet spise masse sjokolade hver dag! + brødmat, pasta, ris, potet osv. Ja egentlig stort sett alt jeg ikke kan spise nå :p

synes at det er kjempebra å kunne lese om andres erfaringer, og fremgang:) bare kom med middagstips, og for såvidt til resten av dagens måltider også. Har en tendens til å lage samme greiene hele tiden, og vil nok bli fort lei da. Igår var jeg veldig bevisst på at jeg skulle ha variert kost, så da ble det omelett til frokost, salat med ost, skinke og et kokt egg til lunsj, taco til middag (selvkrydret, og uten både skjell og salsa), og skikkelig lavkarbovafler til kvelds. Å restene av vaflene var til frokost og lunsj idag.

Tove Elin sa for siden:

Flott forum.
Henger meg på denne tråden for mars startere.
Startet for 3 uker siden, kom i ketolyse allerede dagen etter oppstart.
Første uken gikk jeg ned 3.4 kg, andre uken 2.8 kg men så 3 uken gikk jeg opp igjen 2kg. Håper denne uken går på ned igjen. Har kuttet ut litt av melkeproduktene denne uken så får vi se. Har satt meg delmål på 5kg av gangen men målet er 20kg.

Camel sa for siden:

Så fint å se andre marsstartere, jeg henger meg på! :)
Startet opp igjen forrige uke, og i følge ketostixene er jeg kommet i ketose.
Ikke at jeg trenger de, jeg har allerede fått kløende utslett i nakken som indikerer det samme. :rolleyes:
Var plaget med utslettene første gang også (dette er andre go på ketolyse) og vet de forsvinner snart.
Nå er det bare å vente på at kiloene renner av... Målet er å miste 15 av dem.

Til dere som trenger litt inspirasjon til mat, denne damen har mange gode oppskrifter:
lchf-bloggen.blogspot.com/
(Vær obs på at noen av oppskriftene ikke er heeelt ketose-vennlig)

Jeg blir selv fort matlei, og mister motivasjonen lett hvis jeg må spise det samme dag ut og dag inn.
Så mitt tips er å prøve å variere maten mest mulig. Det er mye godt å lage. :D

Lykke til alle sammen, dette går fint! -Caroline

reiapal sa for siden:

Hei hei hei!! :)

Henger meg på her eg og...
Så bra at det er mange som nettopp er starta. Har sittet og lest side opp ogside ned, så no er eg sliten i auga, vondt i ryggen og ja, i det heile tatt (men kommer nok til å sitte enda litt lenger, for det er jo så masse spennende å lese her, hihi..) :p
Trur det blir ketolyse som passer best for meg etter det eg har fått med meg.
Gikk ei stund på lavkarbo i fjor, men det var egentlig en meir sjølkomponert. No har eg starta opp igjen, både med kosthold og bailine. Og no tenker eg at det skal bli en varig endring.
Problemet mitt er vel egentlig at eg kommer til å savne snooooop!!!
Har inntil dei siste 3 åra kunne spise og drikke det eg ville, både burger og kake, snop og brus, meeeeen, så la eg på meg etter et år med inaktivitet og sjukm., og dei kiloa har vert VANSKELIG å få av. Så da må det til en livsstilsendring ;)
Savner ei liste over ja-mat og nei-mat på ketolyse. har hvert fall ik funnet d til no. anyone?

reiapal sa for siden:

Kjempelurt å sette seg delmål, da blir det litt meir overkommelig!! Begynte i går. :)

Ellekaramelle sa for siden:

Har holdt på i tre uker nå. Har ikke gått ned så veldig ennå.. Rundt 2 kilo, men jeg fortsetter med godt humør, for jeg føler meg mye bedre. Aner ikke hvorfor, men jeg sover mye bedre om natten. Håper dette er en bivirkning som vil vare leeeenge. Har hatt massevis av søvnproblemer over flere år, så dette er jammen en positiv overraskelse, uansett hvorfor det er sånn.:D

plast sa for siden:

Marsstarter her også - begynte i går og har gått rundt i ørska mesteparten av dagen i dag, helt til jeg fant ut at jeg ikke hadde tenkt på å få i meg krom. Det hjalp!

Har gått ned varig 20 kilo på ketolyse tidligere, etter å ha vært ned 30 kilo på sitt meste, og skal ned 20 kilo til i løpet av året. BMIen min vil fortsatt være over 25, men med den kroppsbygningen jeg (bredskuldret, stor brystkasse, "big-boned"), tror jeg heller jeg satser på å få målt fettprosenten når jeg ser det magiske tallet på den nyinnkjøpte badevekta. I motsetning til forrige gang, planlegger jeg å kombinere det med trening denne gangen, siden jeg har trent en del (hovedsaklig sykkel og styrke) i mellomtida.

Dagens meny:
Frokost: Egg og bacon
Lunsj: Kyllingfilet med salat
Middag: Bakt laks med smør og salat
Kvelds: Én avocado med rømme og lodderogn

Stressguri sa for siden:

Så flinke dere er:) går jo rette veien når vekta går nedover:)

Har forresten merket at jeg ikke blir så fort sulten etter et måltid nå, og det er bare 3 dagen min:) Det MÅ jo love godt da:) Før tok det max 2 timer fra et måltid til jeg begynte å småspise, eller ventet jeg til det var gått 3 timer, så var jeg så sulten at jeg spiste mer enn nødvendig.. idag tok det 4 timer :) er spent på når jeg kommer i ketose. det tar vel noen dager regner jeg med..

trimmer dere mye? har trent noe siden jeg startet, men må vel bli flink å gå litt hver dag..:p

Jeylo sa for siden:

Jeg holder på og logger som bare det på diett.no.
Ligger mellom 16-1400 kcal
ligger rundt 80 % i fett.
Wow. Sprøtt.

Føler meg bra og stort sett fin og mett, og sover stort sett som en drøm.

Prøvde denne stixen igår. Den ble litt lyserosa så jeg er litt skeptisk til om jeg er i ketose ennå. Det blir vel mer utslag ettervert.:rolleyes:

Fjasnissen sa for siden:

Utslag er utslag... så du er nok i ketose gitt. :)

Stressguri sa for siden:

oi! har også prøvd å legge inn alt på diett.no, men kommer ikke så mye opp i fett.. bare 200% protein:p har litt vanskelig for å spise alt fettet, så må bare venne meg gradvis til det:)

Tempest sa for siden:

Veidag etter ei veke i ketose. Motiverande å se at 2,8 kg har fordufta :-)

Har hatt lite plager. Hodepine ein dag, litt variabel ånde og svettetokter, men stort sett fin form.

Veldig nøgd med å være på "kur" utan å være svolten. Merkar no at eg gradvis også et mindre til kvart måltid enn før, har ikkje akutt svolt og klarer å stoppe å spise før eg blir overmett :)

Aranel sa for siden:

Slenger meg på denne tråden jeg!
Starta med ketolyse den 1.mars, gått ned fra 73,7 til 71,4 siden da. Er veldig fornøyd med det, siden jeg ikke har voldsomt mye å ta av, tror neppe jeg skal bevege meg under 67kg, ser ikke frisk ut da, og vil gjerne beholde litt av formene da;)

Nå har ikke jeg primært starta ketolyse pga vekta, jeg tar det mer som en bonus, men mer pga endel andre plager. Vært voldsomt plaga med migrene og stresshuepine det siste året, og også en veldig uregelmessig mage som så og si ikke tåler noen ting uten at jeg enten får skikkelig vondt i magen (kramper) eller skikkelig med luft (gjør forsåvidt vondt det også).

Stresshuepina jeg har gått med til og fra de siste to mnd ga seg etter 2 dager på lavkarbo-kosthold, og jeg har ikke hatt migreneanfall siden jeg begynte heller. Er jo lov å håpe at det vedvarer.
Det samme gjelder egentlig magen, som nå stortrives! Eneste er at jeg nå får enda mer vondt når jeg skeia ut med pizza her en dag. Kjipt, men en liten pris å betale for å ha det så bra nå.

Er det noen andre som har hatt positive virkninger annet enn vektreduksjon?!?:)

Jeylo sa for siden:

Takk Fjasnissen for konstruktiv respons!

Stressguri: jeg spiser bare det som står på menyen i ketolyseboka. Holder meg til det foreløpig. Fettet som har fått opp prosenten har vært bacon, olivenoljen på salaten, sausen til middag osv. Så jeg har ikke merket så veldig at jeg faktisk spiser mye fett. Men jeg er mett av en liten salat, og det ble jeg ikke før. Idag målte jeg veldig nøyaktig på vekten av olivenoljen var 20 gr.

Tove Elin sa for siden:

Veiedag. Vekten stod på det samme for forrige uke, jaja ivertfall ikke gått mer opp. Litt frustrert for mannen min startet samtidig som meg og han rundet -8kg

HelleV2 sa for siden:

Min er gået ½ kg OP på 14 dage - men jeg forstår godt du syntes det er irriterende. Min mand har også tabt sig - mine 2 store pige har tabt sig - så vi kan jo se det virker :).
Fat mod.
Jeg væbner mig med tålmodighed, og tror på dette er den rigtige vej frem.

vann123 sa for siden:

Jeg er på fjerde dagen uten karbohydrater nå :) Har ikke bestilt noen startpakke, og kommer ikke til å teste på stix - bare innta minst mulig karbohydrater er min plan. Målet mitt er å bli kvitt en sukkeravhengighet, så jeg skal introdusere de "gode" karbohydratene igjen om et par uker, og da prøve å styre unna de dumme ;)

smokka sa for siden:

Heisann :)
Jeg har tenkt å starte på mandag 21. Har lest boka "slank med ketolysekuren" og har snakket med ei jeg kjenner som også går på ketolysekuren. Så nå er jeg ganske gira på å komme igang :) Er bare litt bekymret for hva jeg kan spise til frokost og kvelds utenom egg å bacon :s Hvis noen har tips så rop ut ;)
Målet mitt er å gå ned 15-20 kg hvis jeg klarer å holde ut..Mitt største problem er vel å lage all denne maten! Er ikke veldig glad i å lage mat hehe..

Stressguri sa for siden:

[quote=smokka;1059461]Heisann :)
Jeg har tenkt å starte på mandag 21. Har lest boka "slank med ketolysekuren" og har snakket med ei jeg kjenner som også går på ketolysekuren. Så nå er jeg ganske gira på å komme igang :) Er bare litt bekymret for hva jeg kan spise til frokost og kvelds utenom egg å bacon :s Hvis noen har tips så rop ut ;)
Målet mitt er å gå ned 15-20 kg hvis jeg klarer å holde ut..Mitt største problem er vel å lage all denne maten! Er ikke veldig glad i å lage mat hehe..[/quo

til frokost spiser jeg omelett. 3 egg, 1/2 dl fløte, litt salt, litt grillkrydder, skinkeskiver og ost. spiser da halve omeletten. varierer litt og bruker bacon også.
ikveld ble det sjokolademousse til kvelds;)
begynte på mandag, og har passet på å steke 1-2 koteletter, kyllingfileter o.l. ekstra til middag, slik at kveldsmaten og lunsjen til dagen etter er i boks:)
ellers har jeg laget vafler til kvelds, som da ble både frokost og lunsj til dagen etter:)
har idag laget hamburgerbrød, som skal være til middag på lørdag. gleder meg :) er jo faktisk utrolig mye man kan lage og spise. Har enda ikke spist ren salat, kun ved siden av, og har enda ikke laget bare egg og bacon.

Stressguri sa for siden:

har veiedag på mandag, men kom i ketose igår, og klarte ikke dy meg. -2.2kg siden mandag:)

ThereseA sa for siden:

heihei alle sammen..
Jeg å spise ketolyse i dag( offisielt) men har spist lavkarbo nonstop siden 26 des, begynte med streng lavkarbo på mandag og er allerede i ketose :)

Kommer ikke til å legge inn det jeg spiser foreløbigt, veit sånn ca hvor mye det er i de forskjellige tingene jeg spiser da jeg har spist lavkarbo i snart to år.

Skal ned 23kg og har gitt meg selv 90 dager oppstart på, vil gjerne komme ordentlig igang føre sommer jobben begynner og det blir mye stress der :)

smokka sa for siden:

Takk for tips Stressguri :) Blir spennende og komme igang, sanker oppskrifter for livet ;) Synes det er litt vanskelig å finne oppskrifter til "begynnelsen" av kuren..Hmm

Stressguri sa for siden:

Bare hyggelig:)
fikk veldig god starthjelp av ei venninne, og fikk smake på ulike ting før jeg begynte, og tror nok det hjalp veldig mye:) Det var ihvertfall med på å avgjøre om det var ketolyse jeg skulle prøve:)

HelleV2 sa for siden:

Jeg forsøger som du - har eller ikke købt startpakke (vidste ikke det fandtes ;)) - har dog være på apoteket og købe stix, var så usikker på om jeg var langt ned i karber - jeg tæller dem nemlig ikke - men forsøger at indtage færrest muligt. Men jeg kan vist ikke nøjes med et par uger :(.

ram72 sa for siden:

Hei!

Da vil jeg også slenge meg på denne tråden. Begynner idag. Startpakken er mottatt og boken er grundig lest. Spent på å se hvordan det går, dette er første gang jeg prøver meg på en slankekur. Har forberedt meg ved å få inn gode treningsrutiner og kutte nesten alt av brød, pasta, ris og poteter. Nå gjenstår det å se om jeg greier å kutte det helt for en lang stund fremover :-)

Engledans sa for siden:

Velkommen hit. Du kan bake selv. Både brød og knekkebrød. Jeg er ikke så glad i brød, så jeg spiser hjemmebakte knekkebrød. Kjempegodt. Jeg savner ris da...men men:D

Kjempemasse lykke til.;)

LilleLinda sa for siden:

Hei hei, kjekt å se det var så mange marsstartere her. Jeg startet for 8 dager siden og har gått ned 3,3 kg. Bare 10 kg igjen da :)
Har samme problemet som mange andre her, nemlig å få i meg nokk fett. Greit nok når man er hjemme, men vanskelig når man er på jobb. Går døgnvakter og er ofte på jobb i 24 timer og da blir det lite middag osv... Men går seg vel til.
Lykke til alle sammen

Linda

smokka sa for siden:

Hei og god morgen :)

Jeg har noen småting jeg lurer på og håper noen kan svare meg :)

Hva er johanneskjernemel (eller noe sånt) og hvor får jeg tak i det?
Går det an å spise fiskepudding?

ram72 sa for siden:

Takk for hyggelig velkomst :-)

Jeg kjøpte ikke med bakemiks i startpakken. Ser noen oppskrifter inneholder bakepro. Noen som vet hvor jeg får tak i det, evt erstatning?

(har leitet i tidl. poster uten å finne svar)

Aranel sa for siden:

Bakemiks/bakepro finner du forhandlere av på ketolyse.no. Vet at endel Centra-butikker i oslo og endel meny-butikker rundt om selger det. Jeg kjøpte hvertfall min boks på Centra på Blommenholm. De har alle produktene til Ketolyse. Vet at Meny ved Collosseum (majorstua) også har produktene, de ligger i tillegg litt under Centra i pris (5-10kr).

LittLettereLiv sa for siden:

Hei, melder meg inn her jeg også. Startet i går og målte i kveld lilla på sticsen. Alt godt så langt:)
Jeg har delmål på 10 kg, men da skal jeg egentlig ned 7 til. Puh!
Kjekt å se så mange marsstartere her. Det er godt å være flere i samme situasjon.

Regret sa for siden:

Her hører jeg hjemme ser jeg :) Jeg begynner ketolysekuren på torsdag, sett at boken er kommet til onsdag. stix er bestilt, men de kan bare ta seg god tid da jeg ikke kommer til å teste med det første allikevel. Boken og storhandlerunden på onsdag er det viktigste. Godt å se at det er fler nybegynnere her!

mirha sa for siden:

Hei!:)
Jeg er nybegynner på dette med ketolysekur.
Startet tirs.15. så dette er 6.dagen. Går egentlig ganske greit, men savner veldig å spise brød. Har bakt et eget ketolysebrød, men er ikke helt det samme....
Ellers er jeg slapp og småsvimmel. Hadde utslag på stix etter 3 dager, rosa, men har lest her at det betyr at man er i ketose selvom fargen ikke blir lilla.
Sliter mest med at jeg er SULTEN! Særlig i dag. Er veldig nøye og fokusert på dette, så jeg teller karbohydrater og spiser mye etter boka.
Men det hjelper vel etterhvert. Tror dette kan være løsningen for meg som skal ned ca 40 kilo.
Ønsker oss alle lykke til!!

ram72 sa for siden:

Aranel: Takk for tips!

Da har jeg gjennomført mine to første dager på kuren. Føler meg litt sulten stort sett hele tiden (bortsett fra rett etter måltid), litt vondt i hodet og litt slappere enn vanlig. Ser av boken at dette er helt normalt og håper det kommer seg etterhvert.

Greide ikke å dy meg og tok test igår kveld om jeg var i ketose. Prøven viste positivt utslag! Syntes det var veldig tidlig - allerede etter første dag. Tok ny prøve i kveld og den viste litt mørkere utslag. Så håper det er riktig. Virker ihvertfall motiverende etter to dager med intens fokus på telling av kalorier og utforskning i forhold til hva jeg kan spise eller ikke :-)

Det største problemet nå er å få i seg nok fett.

Engledans sa for siden:

Velkommen, og flott start på deg.;)
Jeg har bestilt meg et sånn glass med kokosfett på Iherb. Det skal visst kunne spises med skje.En om dagen. Jeg sliter og litt med å få i meg fett.

stinemarie sa for siden:

Jeg har min første dag i dag.
Håper å klare 14 kg på 12 uker. Veit det skal godt la seg gjøre, men jeg må virklig gjøre alt jeg kan for å klare det.
Så jeg har ikke tid til å bli slapp for her skal det trenes 4 ganger på Elixia + 3 lengere gå turer i uka. Jeg skal nemlig gifte meg den 28. mai og har til nå tenkt at jeg er som jeg er. Men nei; jeg gidder ikke gifte meg smell feit. Det får jaggu holde med feit. Så nå har jeg en stor jobb forann meg. Har prøvd meg på lavkarbo før men da kuttet jeg bare ut brød, ris poteter og pasta. Nå skal jeg være super streng å telle alt av karber.

Det værste for meg er å gi slipp på gjærbakst og godteri. Neste gang jeg kan tillate meg å smake på noe sukker i det hele tatt er desserten i mitt eget bryllup!

Regret sa for siden:

Supert, stinemarie! Ser at du er motivert, bestemt og klar for dette og det smitter ;)
Men husk at mange blir dårlige i magen av å begynne å spise mye karbs igjen, og hadde jeg vært deg så hadde jeg vært forsiktig med å begynne igjen i mitt eget bryllup! Ikke ment som kritikk, bare en tanke :)

Lubbeline sa for siden:

Startet opp for en uke siden. -3.6kg og optimist av rang! :) Har ca. 25kg igjen, men en kilo om gangen.

Sliter med litt hodepine, men det er vel som det skal. Har lest litt her og der. Har skrevet lavkarbo/skalderman som filosofi, men kan like gjerne være ketolyse. Det er jo der jeg har havnet uansett.

Håper jeg kan følge denne tråden og møte sommeren med et smil om munnen og tøy som glidelåsen går igjen på!

Stressguri sa for siden:

det får du kjøpt på helsekostbutikker:) har selv ikke brukt det enda. har kun laget mat som skulle være fiberhusk i.

Stressguri sa for siden:

Ja, da var uke 1 unnagjort, med en vanlig lavkarbo i helgen. Vanskelig å holde ketolyse på hyttetur med 9 andre som også skal bruke et lite kjøkken, så da ble det bare sånn.. Men har startet opp på nytt idag, og skal ikke havne i samme fella igjen :p Så resultatet for uke 1 ble -1.5 kg. Må si meg fornøyd med det:)

stinemarie sa for siden:

Takk for tipset; det var ett godt ett ;)

smokka sa for siden:

Takk nok en gang stressguri :)
Nå har jeg da endelig startet og første dagen har gått utrolig greit egentlig ;) Havnet selvfølgelig i et kakeselskap idag med MASSE gode kaker men klarte å holde meg til vann bare :D stolt

Har nok fått litt for lite fett i meg men håper jeg klarer å finne på noe mer "fettete" å spise etterhvert ;)

HelleV2 sa for siden:

Så har jeg vejet mig :( - har nu været igang 3 uger.
Efter 1 uge + 700 gram, 2 uge + 300 gram 3 uge + 300 gram :forvirret.
Jeg startede med at træne samtidig med jeg gik på ketolysekuren - tror det er derfor, træner løbebånd og crosstrainer 4-5 x om ugen.
Er der nogen herinde der har erfaring med at tage på i vægt når de starter med at træne ?? - hvormeget ?? og hvor længe ???.

Fortsætter stædigt - men det er lidt demotiverende - men føler min krop forandres, så noget sker der.

Men tillykke til alle de som er godt i gang og har tab sig :):heia:

/Helle

Aranel sa for siden:

Jeg pleier å lage meg noen osteknekk på kvelden dersom jeg ser at fettprosenten er litt lav. Mye fett i ost, og tilnærmet 0 karber. Pluss; de smaker himmelsk!!!

Ellers har jeg opplevd en uke nå med bronkitt. Karbohungeren har vært ENORM!!! Seriøst holdt på å sprekke flere ganger ved å tylle nedpå en stor godispose, men har klart å holde det i sjakk med litt holidaydip og gulerøtter. Holidaydip er vel strengt tatt ikke lov, men bedre enn smågodis i mengder!
Har klart å spise stort sett normalt, med unntak av enorme mengder med sukkerfrie halstabletter, hvilket har resultert i flere dager med diare og mageknipe + 200gr vektøkning siden forrige uke! :( Man kan kanskje skylde på de sukkerfrie halstablettene i karbohungeren, men karbohungeren kom før jeg begynte å ta halstabletter. Halstabletter var uungåelig, da jeg har hatt problemer med hoste hvis jeg ikke har noe å suge på.

Håper jeg er back to normal raskt nå hvertfall. Skal prøve ei uke nå uten så mye som en sukkerfri pastill, så får vi håpe det hjelper! At vekta står stille er helt greit, men vektøkning nekter jeg å godta!

Har du testet med stix om du er i ketose?
Jeg kuttet ALT av kh fra første dag og testet positivt på ketose neste dag allerede. Jeg antar at det betyr mye å telle karbohydratene. Jeg logger på Diett.no nå i begynnelsen bare for å komme inn i det.
Uansett, så flink som du er til å trene kommer det til å gi resultater. Ikke gi opp:)

Antoinette6 sa for siden:

HER vil jeg også være !

Startet 7 mars og fem kilo er forsvunnet. Jeg forventer IKKE at det fortsetter i denne farten, nei. Det aller beste ved denne kuren er at sukkersuget er forsvunnet. Det er verdt ALT ! Og så føler jeg meg generelt bedre i kroppen min. Energien er kommet tilbake.

Men jeg er IKKE flink til å sjekke hva jeg får i meg av fett og proteiner. Jeg syns den der diett.no er så FÆL ! Får vibber fra mattetimene på videregående ! Og så krever det at jeg veier maten min og ikke tar det bare på 'gefülen'. da blir det stress for meg. men kanskje jeg rett og slett skal prøve det fra neste uke. Jeg har en følelse av at det liksom kommer til å gå OPPOVER nå når jeg skal veie meg om en snau uke.

Lykke til oss marsstartere ! :)

Engledans sa for siden:

Jeg har begynt å legge litt på meg. Det eneste jeg kan tenke på som er nytt i kosten, er at jeg har hatt noen rømme og fløtesauser til middag. Lurer på om jeg skal droppe det en stund jeg.....
Drikker jo litt pepsi max.... men det hadde ikke noe innvirkning forrige gang jeg gikk på lavkarbo, så tror jeg prøver det først. Har lott problemer med magen i dag og, kan det ha litt å si for vektøkninga tro?

HelleV2 sa for siden:

Ja, jeg har testet positiv for ketose :)
Når jeg er i ketose, behøver jeg så tælle kh ?? - altså jeg skal selvfølgelig ikke indtage flere end jeg gør nu - men det må vel betyde jeg ikke spiser for mange når jeg er i ketose og den er lilla tænker jeg..

Nej nej, jeg holder fast ;) - tror på dette er vejen frem, en livsstilsomlægning jeg kan LEVE med - for reste af mit liv.
Har prøvet DDV 3 gange - men sådan kan jeg ikke leve.

Alle omkring taber sig - ældste datter vejer sig ikke, men er tydeligt at se på hende (hun vil gerne tabe de 3 kg alle kvinder vil :p) - mellemste datter har tabt 7 kg, og manden har tabt 2,5 - så jeg ser jo det kan lade sig gøre :).

lottesinverden sa for siden:

Jeg startet i går, mars begynner jo å nærme seg slutten, men det er fortsatt mars.

mirha sa for siden:

Første uke er gjennomført og vekta viser -3,5 kilo! Det er jeg kjempefornøyd med!!
Er ikke så sulten lenger, men litt svimmel og ukonsentrert. Men dette går bra ogv jeg er 100% motivert:stortsmil

MaFa sa for siden:

HEI KJÆRE ALLE SAMMEN:)

Jeg er helt fersk med lavkarbo - begynte i går. HAr lest meg gjennom en del tråder her, og tenkte at denne ville jeg være en del av:) Jeg har allerede en del spørsmål.

1. Kaffe/te?
  2. Hva med dagens middag? Kyllingfilet, ostegratinerte blommkål og fløtestuetsopp??????

Kommer til å være aktiv her:)
KLEM

Høres gull ut for meg, MaFa. Du KAN jo sjekke på dette vederstyggelige diett.no, da :D

Closeup sa for siden:

Startet i dag :) Hadde en fantastisk middag av kyllingfilét i biter med soppstuing og seter rømme <3

Er litt urolig for dette, min største fristelse er nemelig chips....

ønsk meg lykke til!!!! :D

Jeylo sa for siden:

Jeg har tilbakelagt en uke nå på ketolyse, men må stå over veiingen enn så lenge. Helgen var nemlig full av fest og moro.
Prøvde å holde meg for det meste unna karboer, men det ble likevel en del, og så ble det en del vin da.

Så nå er det vann, vann, vann, og streng ketolysediett som gjelder. Og det går i grunnen veldig greit.
Håper jeg kan komme sterkere tilbake med fine veietall om en uke.

Mirha: Så flott resultat! Hurra for deg:D

Metalgirl sa for siden:

Jeg har holdt på i 3 uker nå, hadde håpet på litt bedre resultat, men har foreløpig bare prøvd å unngå ris, potet, brød osv. Ikke vært inne på diett.no (er sååå lei av å skrive etter å ha gått en million Grete Roede kurs), og ikke bestilt ketolyse-boka, men har 2 lavkarbo-kokebøker og en "spis deg sukkerfri" bok. Spiser bare mat fra oppskrifter jeg har funnet i disse bøkene og lchf-bloggen. Har veiedag på onsdager, så hadde vært hyggelig å se en ny nedgang imorgen... skal gifte meg i september, så på et halvt år må jeg jo klare å få min nye livsstil til å fungere

frøkenlilla sa for siden:

jeg slenger meg på her jeg :) er vel sånn 2 uker siden jeg begynte, men vekten siden forrige mandag har økt med 1 kg... mulig utskeielse i helgen har skylden for det...

er helt fersk på dette! så trenger all kunnskap jeg kan få!

hvordan gjør dere det med veiing? morgen eller kveld? fast ukedag osv....

prøver å kutte ut pepsi max nå...kan fint drikke 1,5 liter om dagen... men skal begrense til helgen og håper det virker! sliter mest på jobb, drikker bare kaffe og te der. men vann hjemme går flott nå :)
noen som vet ang suketter??? elsker det og har veldig masse i teen min!

Du kan lage deilige 'chips' i stekeovn eller mikro. Små terninger med ost og stek i noen minutter til de blir gyldne og sprø ! Mmmmmm . . . !

MaFa sa for siden:

Diett.no ja...visste ikke om den siden - da skal jeg se der:)

Tror vanlige suketter inneholder søtningsstoff som gir deg blodsukkerstigning. Det er masse lesestoff om dette med feil og riktig kunstige søtningsstoffer rundt på forumet. Les og lær:)
Jeg har kjøpt sukrin på helsekosten til de få gangene jeg trenger søtningsstoff:p

Aranel sa for siden:

Tips til dere som tar dere en fest i ny og ne; polet har egne lister over rød- og hvitvin for diabetikere. Har selv kjøpt mouserende hvitvin med under 1gr sukker pr 100ml.
Lista fra diabetes.no ligger her

Og for de som kunne tenke seg en oversikt over de forskjellige søtstoffene, så har også diabetes.no skrevet endel om det her med blant annet en fin oversikt over hva de forskjellige søtstoffene inneholder og om de påvirker blodsukkeret eller ei;)

Ellers fikk jeg meg en hyggelig overraskelse i dag på vekta. Etter nå to dager hvor jeg har prøvd å holde meg unna diverse søtmidler så har jeg tissa enormt mye. Vekta viser nå 1 kg mindre enn for 2 dager siden.
Tror jeg kan konkludere med at endel søtstoffer holder vannet tilbake i kroppen, så da skal jeg være litt mer forsiktig heretter. Forbeholde det til helgene i alle fall, noe sjokolade må jeg ha også;)

Tempest sa for siden:

Veidag etter 2 uker i ketose:
-0,8kg siste uke, -3,6kg totalt
Magemål -2 cm siste uke

Mindre vektnedgang, så eg er glad eg begynte å måle livvidde i tillegg. Hadde ei litt uheldig hotellhelg med mykje salt snacks. Usikker på om eg var ute av ketose, men er iallefall i ketose no.

Skal på guttetur dinna helga, så då spørs det om det ikkje blir ein aldri så liten "planlagt" sprekk, men så kjem mange gode veker utan spesiellt "vanskelege" helger.

Trur nesten det funkar det her eg :D

Tempest sa for siden:

Fast veiedag (min er onsdag), og alltid om morgonen før frukost.

Beurre sa for siden:

Lurer på om jeg skal bli med litt her - er på en måte marsstarter nå...

Begynte egentlig på ketolyse i januar, men datt av etter noen uker og kom meg ikke i gang igjen før nå på lørdag :o

Men nå er jeg i hvert fall veldig motivert! Lykke til, alle sammen! :heia:

Regret sa for siden:

Nå er det bare 1 dag igjen til jeg begynner :kadetgaar Masse tanker som er ute å går nå ja, etter å ha lest intenst om dette med ketolyse siden fredag. Boken fra Torkil kom i dag, og jeg bruker eksempelmenyen hans den første uken. Vi skal handle inn i kveld (vi handler kun 1 gang i uka, og da for 7 dager) skal si den lista ble lang! hehe men sånt hører vel med i en slik oppstart. Handler jo inn til en ny livsstil :stortsmil
Men er det noen som vet hvor jeg får tak i soyaprotein? skal bake soyabrød shø, og vi skal handle på rema 1000.. finnes det der?

Stix kom også i posten i dag, så jeg begynner å teste allerede i morgen jeg :)

I dag er min siste diettfrie dag, så i kveld skal jeg, mannen og guttungen kose oss med mye godt jeg fra i morgen ikke lengere kan spise eller drikke :)

Jeg gleder meg til i morgen! hihi

smokka sa for siden:

Min tredje dag på ketolysekuren og jeg tisset på stix idag og den ga utslag :D

Også kunne jeg heller ikke dy meg, jeg bare måtte ta en titt på vekta idag tidlig og den viste -0.9 kg allerede :D bare etter to dager! Det må jeg virkelig si..

ram72 sa for siden:

Inne i fjerde dagen på kuren nå. De første par dagene var jeg nesten konstant sulten. Men heldigvis har dette gitt seg fullstendig. Har til og med trappet ned til tre måltider. Ikke fordi jeg aktivt har gått inn for det, men matlysten og behovet er ikke lenger så stort.

Fortsatt sliter jeg litt med å få i meg nok fett. Noen som har noen lure tips?

Regret sa for siden:

hmm nå er jeg ingen ekspert, men vil ikke et ekstra mellommåltid med f.eks bacon krisp hjelpe på om du får i deg for lite fett? Hvordan vet man egentlig at man får for lite?

Beurre sa for siden:

Helsekostbutikker, noen Meny-butikker og ketolyse.no. Tviler på at de har det på Rema 1000.

Lykke til med oppstarten i morgen! :)

Har du prøvd Cocosa, f.eks. i kaffe eller te? :)

lottesinverden sa for siden:

Jeg hadde min første sprekk i dag, det er jo fortsatt så tidlig for meg i dette kostholdet, og regner med at det tar litt tid å komme seg inn i dette. Jeg var ikke noe sulten i dag tidlig, og spiste ikke frokost, så da ble hele dagen litt rar matmessig, og på vei hjem fra trening kjøpte jeg tortellini :eek:

ram72 sa for siden:

Takk for tips til å få i seg mer fett. Skal prøve det ut :-)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.