< Tilbake til oversikten

Noen marsstartere her?

frøkenlilla sa for siden:

da har jeg byttet veiedag til fredag jeg :) tror det er bedre enn mandag;)

Aranel sa for siden:

Mørk sjokolade - min bane?
Føles jaggu slik nå! Til nå, altså siden 1.mars, så har jeg spist kun sukkerfri sjokolade ala sukkerfri.no sin eller sjokoladeprinsen frihet. På onsdag kjøpte jeg 86% mørk sjokolade....skulle aldri gjort det! Har gått med søtsug nå siden jeg tok den første biten, og det gir seg f*** ikke!
Det blir første og siste mørke sjokolade med ordentlig sukker jeg kjøper! Skal avgårde nå og få kjøpt sukkerfri igjen, den får heller smake litt kaldt, den gir meg hvertfall ikke abstinnenser etterpå!

Noen andre som har hatt samme erfaring?

LittLettereLiv sa for siden:

Jeg skjønner deg veldig godt. Det er akkurat som om sukker skaper avhengighet, og jo mer du spiser jo mer vil du ha. Fire uker før jeg startet på ketolysekuren (1 uke i dag) sluttet jeg å spise sjokolade og snop. Etter en hel uke uten noe som helst, så ga suget seg endelig. Tror nok at hvis du avstår fullstendig fra sukker i en ukes tid så vil du oppleve det samme.
Nå har jeg ikke lyst på sjokolade i det hele tatt. La meg bare nevne at jeg omtrent levde på sjokolade før. Jeg kunne spise 500g sjokolade på én gang daglig:eek:

Aranel sa for siden:

Det kommer ikke noen mørk sjokolade inn i huset her igjen på lenge hvertfall!
Som sagt, den sukkerfrie til sjokoladeprinsen er veldig god, selvom den er dyr, men da spiser man desto mindre. Dessuten syns jeg Atkins Advantage Chocolate Decadence er veldig god, veldig dyr dog, så vurderer å bestille på Iherb.com når de får inn igjen.

ram72 sa for siden:

Da jeg har passert uke 1 og jeg har hatt min første (offisielle) veiedag. Strålende fornøyd med -2,6 kg!

Siste dagene har egentlig gått lekende lett. Mindre apetitt og ikke søtsug i det hele tatt. Ser av kaloridagboken min at jeg nok har lagt meg for lavt. Siste dagene mellom 10-15 g. Prøver å justere meg opp mot 20 g.

Uansett en kjempemotivasjon å se resultat så kjapt :)

Stressguri sa for siden:

Etter 2 uker er har jeg gått ned 3.8 kg:) meget fornøyd ja!! Å på disse ukene har jeg stort sett ikke vært i ketose heller.. Har nok drukket altfor lite vann i forhold til Pepsi Max:p

smokka sa for siden:

Veiedag idag etter en uke. Ned 1,8 kg :D Skal prøve å ikke drikke så mye pepsi max denne uken og se om det kan hjelpe litt ;)
Vann smaker så altfor lite i forhold til pepsi max :p

Stressguri sa for siden:

Ja, altfor lite:p synes liksom at Pepsi Max er med på å dempe søtsuget når det melder seg.. Men skal prøve å drikke minimum 1/2 liter vann pr måltid, så kanskje vektnedgangen blir litt større og:) ble 1 liter vann til frokost idag, for jeg lagde omelett, og den er så feit at den nesten er kvalmende, og da går det med mye vann;)

stinemarie sa for siden:

Jeg klarer meg ikke uten pepsi max. Da kan jeg bare gi opp. Så den får bli min venn enn så lenge.

Har holdt på en uke i dag. Men har veie dag på fredag og den viste 1.5 kg ned på en uke. Skulle ønske det var mer ;)
Men jeg merker det godt på magen da, den har minsket.
Tok mål til brudekjolen i januar så har de her ett sted så kan jeg samenligne :)

Antoinette6 sa for siden:

Æsj ! Bare ned 300 gram ! Men ned er ned, sier de ! :heia:

stinemarie sa for siden:

Ned er ned :heia:

Klistine sa for siden:

KAn jeg slenge meg med her eller? :D

Jeg har holdt på i ca 3-4 uker, men har ikke vært så aktiv på forumet, men trenger litt ekstra push og motivasjon, så tenkte dette var ett fint sted! :D

Gikk første uka ned fra 86.6 til 82.1 - kjempefornøyd! Men de siste ukene har jeg stagnert og til og med gått opp 1 kg... frustrerende! Så nå skal jeg kutte alt av søting! Dvs atkins, cloetta og pepsi max er bare byebye....!!

Håper på bedre resultat neste uke :D

Aranel sa for siden:

Jeg har faktisk gått opp 800gr siden onsdag forrige uke!:(
Jeg er 100% sikker på at det er pga den 85% sjokoladen med sukker jeg har spist! Matplanene er nemlig ikke forandra siden uka før der annet enn med sjokoladen, så den kommer ikke inn i huset igjen!

Ellers skal jeg måle rundt bryst, midje, hofter og lår på onsdag, så håper jeg har gått inn litt der, pluss at vannet jeg har i kroppen nå (dumme sjokolade) har forlatt åstedet igjen!

Løpesesongen er i gang også, noen av dere marsstartere som trener?
Jeg har vært sjuk i 2 uker nå (bronkitt), men har trent spinning 1-3 dager i uka + svømmer 2 dager, og har nå offisielt startet løpesesongen. Gikk litt hurramegrundt der det fortsatt lå is, men stort sett gikk det bra. Og de nye løpeskoa jeg har fått på jobb er bare helt konge! Kan anbefale de for dere der ut som er ute etter gode løpesko (normalpronasjon). De heter Puma Complete Concinnity 4, og er som å løpe på puter, helt herlig!!!

Etter løpeturen i dag så fikk jeg prøvd ut eggemelk-cafe latte også. Lagde altfor sterk kaffe, så ble ikke sånn kjempe godt, men skal prøve igjen i morra med litt mildere kaffe. Eggemelken var hvertfall god, så det funka fint:) Godt man har sånne alternativer nå i eksamenslese-perioden!:D

Regret sa for siden:

Jeg har gått ned 900g på ca 3 dager :D woho!

Men! I dag har jeg et problem.. Jeg følger sånn cirka etter den eksempelmenyen i boka til torkil (slank på ketolysekuren) men i dag står det noe muffins der.. jeg spiser ikke mer enn 15g karbo, men bare frokost, lunsj og middag er allerede satt opp til å bli 17g og det er også oppført noe til kvelds.. Jeg har redusert mengden i frokosten, men det hjalp ikke, dagen resulterer fortsatt i alt for mye.
Så er det noen som har forslag til evt en liten lunsj og en middag som inneholdert svært lite karbo? Jeg har lite av varer hjemme nå, men jeg har 2stk svinekoteletter, masse kylling, 4 laksekoteletter, go' og mager grillpølser, 4 egg, kremfløte, 2 blomkål, selleristilker, agurk, 1 rød paprika, hvitost, bittelitt skinke og soyaprotein.. Middagen må nå til hele familien på 2 voksne og en på 1,5 år.. forslag? De kan i tillegg få poteter, ris og mye annet som jeg ikke spiser..

Setter STOR pris på tilbakemeldinger!

Aranel sa for siden:

Hjemmelaga blomkålgrateng!
Blomkål i biter i en ildfast form, kutt opp det kjøttet du ønsker (jeg har laga i dag med kokt skinke og bacon), hell 1dl fløte over blandet med litt vann. Masse ost på toppen!
Inn i ovnen og gratiner den!
Kjempegodt!!!

Regret sa for siden:

hørtes godt ut, vet du hvor mange karbo det er i en sånn?

Aranel sa for siden:

Det kommer jo helt an på hvor mye fløte og blomkål du bruker, ost, bacon/kjøtt er det jo praktisk talt 0 karber i.

Jeg lagde i dag med 250gr blomkål, 120gr ost, 1,5dl fløte, 1 dl vann, 70gr bacon, 70gr kokt skinke. Det blir 2 porsjoner, og gir ca 5gr karber, 63gr fett og 32gr protein pr porsjon.

Regret sa for siden:

Tror jeg må skippe ett av måltidene i dag jeg altså.. men 5g er ikke ille da, i forhold til hva som var skrevet opp som dagsmeny..
Blir nok blomkålsgrateng her i dag ja :)

takk for tips og oppskrift!

Jeylo sa for siden:

Jeg har holdt på i to uker med startvekt 80 kg.
Gikk raskt ned 1,2 kg de første dagene.

Så gikk jeg på en planlagt smell første helgen etter oppstart, altså forrige helg, da var det en sammenhengende utsvevende livvsstil fra torsdag til søndag i forbindelse med en helgetur med gode venner. Gikk opp 4 kg da! Mest vann det skjønner jeg men likevel....

Har gått jevnt ned denne uken og veiing søndag vise at 3,2 av disse var borte. I går lagde jeg Gerds Ostekake, og bare langet innpå 3 stk. Så idag hadde jeg gått opp igjen 600 gram, og er på 80.4 kg idag. Jeg setter min lit til at på veiedag neste mandag har jeg tatt av masse:D

Jeg er tålmodig og satser på at det ikke blir noen utskeielser fremover, og at jeg lærer å kun ta ett kakestykke når jeg lager kake selv om det er lavkarbokake.:p

Stressguri sa for siden:

tror det viktigste er å ikke ha noen utskeielser i det hele tatt når man skal være i ketose. kommer man ut av ketose gang på gang, så blir det kanskje vanskeligere for hver gang å komme dit. kanskje vanlig lavkarbo er det beste da?
er selv inn og ut av ketose daglig.. skjønner ikke hvorfor stixen viser ketose på ettermiddagen, men ikke resten av døgnet..? men går ned ca 300 g daglig, og er fornøyd med det:) teller vel egentlig ikke KH så veldig nøye, men spiser 4 måltider pr dag, og tenker over at det jeg lager mat av ikke skal inneholde mye KH. Hadde tatt opp en kjøttdeig igår som måtte brukes idag. det endte opp med krydret kjøttdeig med fløte i, brokkoli og blomkål i en form med masse ost på toppen, og inn i stekovnen. ble godt, men hadde nok smakt bedre med potetmos ved siden av:p

spiser en del sukkerfri sjokolade (cavalier), men blir så innmari gåen i magen av den, så det er vel ikke lenge før jeg slutter med det:p ellers er det en del sjokolademousse til kvelds, og vafler til både frokost og lunsj. kunne sikkert vært strengere med meg selv å bare drukket vann siden det er det beste, og kanskje spist bare rent kjøtt og salat for å gå ned mest mulig på minst mulig tid, men man skal tross alt endre livsstil, og når det skal gå over mange uker er det bedre å lære nye måter å lage mat og tilberede den på, og det skal være såpass variert at man kan leve med det. (synes jeg ihvertfall)..

Regret sa for siden:

åh jeg er så sulten...
Hva gjør dere når dere blir sulten mot kvelden når det egentlig ikke er oppført noe måltid?
Skulle vel ha lagt meg snart lell, så kanskje det er like greit å sove det bort fremfor å spise det bort?

Stressguri sa for siden:

Spiser når det passer meg jeg, men har 4 måltid pr dag. Igårkveld var kveldsen min en sånn liten pakke med baconsvor og Pepsi Max:p stort sett ingen carbs:) ellers kan man vel spise rent kjøtt eller lage ostechips? Er ganske mettet på mat som inneholder fløte, og blir småkvalm av å spise det, så da går det stort sett med 1 liter vann i tillegg, og da holder jeg meg mett leeeenge:)

Regret sa for siden:

Vi spiste middag tidligere i dag, enn hva vi har brukt å gjort. Men selv om der var fløte i maten, så mettet det altså ikke lenge. Jeg spiste kvelds i 20 tiden, men knappe to timer senere så er jeg skrubbsulten igjen :rolleyes: Har ikke brukt å være sånn..

Ostechips? hvordan lager man det?

Anos sa for siden:

Legg ostesneier på bakepapir i 2 minutter i mikroen. Det smaker kjempe godt!
Spesielt hvis du tar på litt krydder for ekstra smak. Den beste er å kjøpe skivet
ost (for eksempel med bacon/skinke), men vanlig hvitost funker også :)

Nå har det gått 3 uker og 1 dag siden jeg begynte på lavkarbo, og har gått ned ca 6 kg. Det gikk av fort de første to ukene, den siste uken har jeg ikke tatt av noe
særlig, men jeg er sikker på at jeg har krympet i cm, selv om jeg ikke har tatt mål.

Er fortsatt kjempe motivert og kommer aldri til å gi opp - for engangs skyld :D

Aranel sa for siden:

Lag deg en latte på eggemelk. Metter godt og nesten ingen karber.
Eventuelt eggedosis med sukrin. Fjerner alt søtsug hos meg hvertfall, og heller ingen karber:)

Stressguri sa for siden:

Jeg bruker osteskiver med litt pommes frites krydder og har de i steikovnen, da blir de litt sprø:)

Peace sa for siden:

Startet nå i mars. Skal ned 18 kilo. Er helt nybegynner, men følger en kur som minner veldig om Ketolyse:cool: Er allerede litt spent på om dette vil gå ( det er min 5 dag uten karbohydrater). Svetter veldig mye og i går slet jeg med diare

Regret sa for siden:

huff for en dårlig da.. tror jeg har falt ut av ketose nå, hvis ikke så er det et miakel.. Jeg veide meg i morrest og fikk se at jeg hadde gått opp 300g, i samme slengen som 'tante rød' kom så jeg regner med at dette er grunnen. Resten av dagen bare ballet på seg problemer.. jeg skulle avsted med guttungen til et opplegg han bruker å være med på for barn på hans alder, men jeg rakk ikke frokost. Jeg glemte parkeringspenger og akkuart der jeg måtte parkere så var det altså ikke sånn kort-dings man kan bruke, så uten mynter så måtte jeg finne meg en annen plass å stå. Vi var nå 30 minutter for sen, så jeg valgte å stille meg utenfor en butikk hvor det er lov å stå i 1 time. I samme slengen kom sulten og jeg gikk inn på butikken for å kjøpe litt niste til guttungen og se om jeg var heldig å finne noe lovlig å spise, men det eneste jeg fant var pepsi max å drikke.. Så da ble det det, og guttungen fikk seg noen kjeks og druer. Vi dro på det tilbudet og ble der timen ut (pga parkeringen) så vi dro tidligere enn de andre. Etterhvert kom sulten nok en gang da pepsien selvfølgelig ikke varte så lenge. Jeg ga etter og tok meg en kjeks (safarikjeks!) fra guttungen... big mistake, og jeg visste allerede da at dette kom til å gå galt. Deretter ballet det bare på seg siden jeg ikke skulle hjem igjen før mot kvelden. Jeg ble invitert hit og dit, og alle serverte søtsaker som sjokolade, kjeks og boller. Så det ble til at jeg spiste det ene og det andre ettersom sulten var stor, men prøvde å begrense meg. Sjokoladen var en som ikke var tilsatt sukker, men innholdet viste at de var rundt 5g pr posjon på 10g.
Det var først nå kl 22 at jeg fikk spist et måltid, men jeg tror ikke det greier å veie opp mot dette, da vi spiste fylt og gratinerte paprikaer i dag.

off, det er så leit å falle ut av ketose allerede så tidlig, og jeg vil gjerne skylle på mensen, men det er jo min feil at jeg ikke tok meg tid til å dra hjem å spise mat etter dietten min.. Hadde jeg bare ikke gitt etter for den kjeksen..

Hva er sjangsen for at jeg fortsatt er i ketose? Jeg må fortsatt teste før jeg legger meg i kveld..

Stressguri sa for siden:

ville nok ha testet ja. men om man går på en smell av og til er det jo bare å nullstille seg og starte på nytt dagen etter:) er jo ikke alltid man kan forutse hva som dukker opp iløpet av en dag, og mat må man jo ha. tror også at hvis man tar en kjeks eller lignende, så har man liksom ødelagt ketosen, og har lettere for å skeie ut resten av dagen. tror det blir en stor utfordring å begynne å jobbe turnus nå etter permisjon, men må vel bare planlegge noen dager frem i tid, slik at jeg vet hva jeg skal ha med på jobb av mat:)

Regret sa for siden:

Takk for god tilbakemelding!
Det er vel bare, slik du sier, å nullstille meg og starte på nytt i morgen.. Det er selvfølgelig ingenting å gi opp vektnedgangen over :rolleyes: Jeg håper bare testen kan gi meg et lite håp i kveld.. Vektoppgangen kan komme av dårlige planlegging av måltider i går, slik at jeg endte opp med å spise nattmat, og når man skal opp kun få timer senere, så er det ikke rart at kroppen ikke har rukket å fordøye det som lå i magen.
Og når det blir to dager med kluss i tillegg til mens, så kunne jeg vel ha forutsett det.. Men der er ingen annen diett som har gitt meg så gode resultater som ketolyse, så jeg gir ikke opp så lett!
Jeg tror jeg legger med tidligere i dag enn ellers, bare for å bli ferdig med denne dagen og begynne på nytt. Tror du det er for tidlig å teste nå? siden jeg spiste middag/kvelds for kun kort tid siden? tester med ketostix.

Tempest sa for siden:

Hmm - hard guttetur i helga som resulterte i at eg fallt ut av ketose. Stramme linjer fra mandag av igjen, men fortsatt ikkje i ketose i går kveld. Opp 1,4 kg og ut 2 cm vart resultatet av utskeielsen :(

Vel vel, no blir det stramme linjer frammover. Hadde lagt inn guttetur og sprekk i programmet, så kan ikkje la meg knekke av ein tilbakegang pga det. No er fokus først å fremst å komme i ketose igjen, så å holde seg der til 20 kg er borte vekk :)

Aranel sa for siden:

Jeg skeia ut her for et par helger siden (feira jo bursdagen min), og gikk ikke ut av ketose selvom. Det var riktignok bare en kveld, så sikkert ikke lang nok tid til at kroppen rakk ut og det på tross av ganske høyt alkoholinntak.

Viktigste er å ikke gi opp og tenke at nå er alt ødelagt, for det er som flere her sier; bare å starte med blanke ark dagen etter. Og enda viktigere, dersom man faller for fristelsen for en kjeks en dag, ikke tenk at resten av dagen er ødelagt og hiv innpå alt annet. Du kan fortsatt ta deg inn.

Tips til dere som ikke alltid rekker frokost; lag frokosten kvelden i forveien. Jeg har alltid stekt bacon liggende i en boks og tyrkisk yoghurt i kjøleskapet, samt hjemmelaga lavkarbo mysli stående i skapet. Har redda frokosten mange ganger:) Hardkokte egg holder seg også bra i kjøleskapet i 3-4 dager, og er også godt og mettende dersom tidsklemma kommer.

Ellers har jeg målt meg i dag, bryst og midje er den samme, men jeg har gått ned fra 102 til 97 rundt hoftene (5cm på 2 uker). Hurra:D Vekta viser nå 100gr mer enn den viste forrige uke, så jeg hadde rett ang sjokoladeteorien min.

ThereseA sa for siden:

Gikk ned totalt 1kg den siste uka. - 2.6kg på to uker....
Har tatt noen glass vin de siste dagene så de bremser ting litt ned.. fortsatt i ketose

smokka sa for siden:

ARG, denne uka har vært helt håpløs for meg! Jeg spiser jo akkurat det samme som sist uke (gikk ned 1,8 kg da) men nå, den tredje dagen i denne uka, har jeg gått OPP 1,1 kg igjen :O Og jeg fatter ikke hvorfor. Testet igår ettermiddag om jeg var i ketose og det er jeg så jeg skjønner ingenting :s Har nesten ikke drukket noe pepsi max heller denne uka :/ Hmmm.

Noen som har noen tips?

ThereseA sa for siden:

smokka: bare et lite tips.. når du sjekker med sticks skal du sjekke på kvelden, minst to timer etter siste måltid.

Hvor er du i syklusen din? har du drukket mindre vann?

Stressguri sa for siden:

karbohydratene hjelper vann å lagres i kroppen,og dermed går man opp av en utskeielse. men det er viktig å drikke mye vann for å få ut alle slagstoffene av kroppen (gjennom urin), uten at det går ut over nyrene.
er flink å formane over andre hvordan man skal gjøre det, men selv klarer jeg ikke alltid å følge det:p kanskje litt liten selvdisiplin:p
men uansett, jeg PRØVER å drikke mellom 3-4 liter vann i døgnet, og burde holdt meg unna pepsi max og andre sukkererstatninger, men det er lettere sagt enn gjort:p har ihvertfall erfart at den sukkerfrie sjokoladen er hard for magen! diare på 3 dag etter å ha spist en plate sjokolade.. gir igrunn litt avsmak på sjokolade da når man har mageknip i flere dager.. er fortsatt i ketose, men har nok ikke samme nytten av ketosen siden sjokoladen inneholder noen g KH (sukker).. så, idag ble det salat til frokost, og skal (prøve) å kjøre en stram linje fremover;) hadde nemlig bare tenkt å gå på ketolyse i 7 uker, for så å bevege meg over på vanlig lavkarbo etterhvert. Skal ihvertfall ikke tilbake dit at jeg følte meg oppblåst hele tiden (sikkert pga hvetemel), og ca 1 storplate med sjokolade i et jafs daglig.. (selv om d var godt:p)
det positive med ketolysedietten er at jeg lærer å tenke annerledes, og jeg kjenner at kroppen føles bedre, og jeg lærer å lage meer fra bunnen av, og at jeg lærer å lage mye nye varianter:)

lacosta sa for siden:

Henger meg på denne tråden, jeg. Startet for litt over en uke siden med min egenkomponerte lavkarbo diett i påvente av å få ketolyse boken i posten. Den kom i går så nå er jeg ordentlig i gang. Var visst i gang fra før, men jeg tror nok jeg manglet en del fett i kostholdet, og hadde pittelitt formye karber.
Har på denne tiden likevel klart å gå ned nesten tre kg. så noe har jeg da gjort riktig :))

Aranel sa for siden:

Siden jeg har fri fra skolen pga eksamenslesing, så har jeg i dag trumfa sammen super gode karbonader. Skulle egentlig på spinning kl 0715 i dag, men var så støl etter styrke økta i går at jeg seriøst hadde problemer med å komme meg ut av senga...jaggu!

Uansett, karbonader gikk foran litt lesing i dag.
Brukte; 400gr karbonadedeig, 1 liten løk, 2 egg, 60gr revet ost, 70gr oppskåret bacon, og 2 ss bakepro.

Blanda alt sammen i en bolle og lagde flate kaker i stekepanna. Bruna de på hver side, og så 10 min inn i mikroen for å få de ferdig. Veldig enkelt, og super godt med feks ferske grønnsaker eller blomkålmos med litt ketchup på (den uten tilsatt sukker). Her blir det blomkålmos med masse smør i og litt ketchup i dag:rolleyes:
Til kvelden skal jeg lage aspik (min livrett, det er seriøst sååååå godt, og lite karber), så har jeg namme frokost i morra:)

Regret sa for siden:

stygt å si det men det er faktisk godt å lese at flere har gått på en smell denne uka!Jeg falt ut av ketose i går, slik jeg trodde, men jeg har tydeligvis begrenset inntaket mitt såpass at jeg gikk ned i vekt allikevel, 600g for å være nøyaktig, så nå er totaltvekttapet på 1,2 kg! Har jo bare holdt på litt under ei uke, så dette må gå bra. Mer bestemt i dag for å komme meg i ketose igjen, så nå må alle måltider følges til punkt og prikke.

Engledans sa for siden:

Jeg har starta på uke 4. Forrige uke gikk det litt opp og ned, om det var eggløsning eller at jeg ikke spiste knekkebrød, vet jeg ikke, men gikk ned den dumme kiloen på et par dager, da jeg starta med knekkebrød igjen.
Jeg fikk min første iherb pakke i dag. med kokos olje og stevia. Godt under hundrelappen for hele pakka, der skal jeg bestille mer ja. Kokosolja smakte godt syns jeg, er noen som har klagd på konsistensen, at den er ekkel, men ikkeno problem for meg å spise en skje om dagen. Steviaen måtte og prøves, bare sånn sukker, ikke smak på den. Lgde meg et stort krus med te og tok oppi en litt raus 1/4 teskje, jeg elsker søt te. Men holy crap....DEN BLE SØT NOK JA:D:D:D tror nok at jeg ikke skal være så raus på neste tekopp:)

smokka sa for siden:

Takk for tips:) Det visste jeg ikke, trodde det var samme når tid på dagen du sjekka bare ikke om morgenen..

Har holdt på halvvannen uke bare og prøver å kutte ned på pepsi max'en så da blir det nok ikke så mye væske som jeg egentlig skulle hatt nei..Får prøve å teste med stixen ikveld da og se hvordan det ligger an! Ble skikkelig deppa da jeg hadde gått OPP 1,1 kg igjen!!

catriiina sa for siden:

Hei.
Melder meg inn her, startet på ketolysekuren for 2 uker siden :)
Målet er å gå ned 24 kg, og tror det blir lettere å holde motivasjonen oppe når jeg har en plass hvor jeg kan finne støtte, informasjon og tips!

lykke til alle sammen! :D

[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wR2XlcK/]

Linn23 sa for siden:

Kan jeg få være med her også? Begynte i dag. Mitt mål er å gå ned 20 kg, trivsel vekt 60 kg. Har kjøpt ketolyse produkter hos sunkost, å er dermed i gang. Har fått med meg svigermor, så da får vi håpe at mange kg forsvinner. Veiedag, mandager=)

catriiina sa for siden:

lykke til :) er mye lettere når en har en alliert og noen som støtter deg!

catriiina sa for siden:

Er det noen som har erfaring med de Atkins Advantage barene som er beregnet på fase 1 i atkinsdietten?

Linn23 sa for siden:

Jeg ser noen her har slik ticker greie, må den legges inn hver gang man skriver en melding eller hvordan funker det?

catriiina sa for siden:

Virker nesten slik.. er litt forvirret angående hvordan dette virker, om jeg må inn på den siden for å hente linken for hvert innlegg jeg skriver eller hva?

Regret sa for siden:

Min ticker er fra www.lilyslim.com og der har jeg egen konto hvor jeg administrer alle mine tickere som jeg har satt ut på diverse sider. Hver gang jeg går ned litt, så logger jeg meg inn der og skriver inn den nye vekten, og da oppdateres tickerene på sidene automatisk. Denne er festet til signaturen min, ikke meldingene, så alt skjer automatisk :)

Aranel sa for siden:

Velkommen til dere som har joina i dag:) Motivasjon trenger vi alle for å ikke sprekke^^

Er det noen av dere som trener ved siden av også eller?

Rambo sa for siden:

Jeg har lagt om kostholdet mitt i en måneds tid nå, og satser på langsiktig perspektiv. Håper jeg har gått ned fire kg til sommeren.
Trener to ganger i uka, jeg tror det er viktig å trene. Er du karbosugen, spis fett og gå en tur eller tren som du vil. Viktig å komme seg ut av huset så ikke skapet med sukker, mel, osv frister...

Ellekaramelle sa for siden:

Jeg begynte 1 mars, og i morgen er det en måned på lavkarbo..
Er fornøyd med maten. Tror jeg kan klare å tilpasse meg et liv med mye mindre karbhydrater, om enn ikke så lite som nå for tiden. 15-20 karbs for dagen...

Vekten er ikke helt snill med meg, men har gått ned 1.5 kilo... Bare 18.5 igjen ..hahahaha..... :o.

Jeg er fornøyd med magen min også. Den er mye snillere med meg, og jeg føler meg ikke så oppblåst lengre. Formen er bedre, jeg var veldig slapp i begynnelsen, men merker at energien er på vei opp, og det er nesten det beste av alt, etter en vinter med null lading på batteriet. Og med energien kommer humøret, og med humøret kommer lysten til å komme meg i bevegelse, og med mer bevegelse kommer nok kiloene til å bestemme seg for at her på denne kroppen har de ikke noe å gjøre lengre....:D

Lykke til videre inn i april alle dere andre marsstartere...

Linn23 sa for siden:

Jeg trener 3 ganger i uka, så er litt spent på hva det vil gjøre med resultatene mine.

Linn23 sa for siden:

fikk ikke til jeg ticker greia jeg.

Regret sa for siden:

Gå på 'kontrollpanel', se i venstre meny etter 'endre signatur', trykk på bildeikonet, lim inn url adressen. Da skal den komme opp..

catriiina sa for siden:

Jeg trener mellom 3 og 6 ganer i uken, det varierer ganske mye. Da trener jeg zumba, jogger, elipsemaskin, bodypump, bodybalance osv. Har alltid vært aktiv og trent mye, men har kanskje vært litt i minste laget de siste årene etter skader i knær og albuer pga håndball.
Til tross for at jeg alltid har trent mye har jeg aldri vært slank, men antar at en del av vekten fra da jeg spilte aktivt håndball var muskler og ikke fett som nå :p Gleder meg til å se hvordan et ketolyse kosthold og mye trening vil påvirke kroppen og vekten fremmover :D

Dere som trener er flinke!
Jeg skulle ønske jeg fikk tid til å trene, men som hjemmeværende med små tvillinger og skole på kvelden, så finner jeg hverken tid eller energi.
Jeg går når jeg skal noe sted, men det er eneste trimmen jeg får:(
Før svangerskapet hvor jeg la på meg så mye, så trente jeg 4-5 ganger i uken. Styrke, spinning, poweryoga og jogging.
Nå lurer jeg på om jeg la på meg så mye fordi jeg sluttet brått å trene da jeg ble gravid med tvillingene.

Linn23 sa for siden:

Mest sannsynlig er det sikkert det. Mye av musklene blir jo gjort om til fett når man stopper å trene så mye som du gjorde. :/

Linn23 sa for siden:

Går det ann å komme i ketose allerede første dagen?? Sjekket i går kveld bare for moro skyld, å da ble den rosa. Det var vel litt tidlig? Tenkte å få kjæresten til å prøve også for å se hvor troverdige dem er.

Fjasnissen sa for siden:

Yup.... dette er fullt mulig.

Regret sa for siden:

Jeg kom i ketose etter 1 dag, så det er fult mulig. Når jeg falt ut av ketose også, så tok det meg bare 1 dag å komme inn igjen :)

Det var det jeg fryktet.
Når eksamenstiden er over så må jeg begynne å proritere trening igjen

TuridP sa for siden:

Jeg begynte på denne kuren i går sammen med svigerdattera mi, og dette vil bli meget spennende. Gleder meg til å se om denne kuren er bedre enn den vi har gått på de siste 10 ukene...

smokka sa for siden:

Er det normalt å få mensen når du legger om kostholdet?
Går på p-piller men idag begynte jeg plutselig å blø :s Hmmm

Regret sa for siden:

mhm det er det mange som får etter kun få dager.. jeg fikk det ca 4 dager uti dietten. Jeg går på minipille som jeg egentlig ikke blør av :P "mister" mensen som en bivirkning, men den kom allikevel..

smokka sa for siden:

Okei det var betryggende å høre :) Takk for svar.

TuridP sa for siden:

Det blir spennende å se åssen dette går Linn :O))Gleder meg litt til mandag :O)) Hehe

Linn23 sa for siden:

Jeg også=)

Spist en helt utrolig deilig middag. Svinefile, fylt med pesto og ost. Den var knakende god.. Hadde rapid salat til, som dressing brukte jeg fett fra stekinga. Det var digg.

Linn23 sa for siden:

Slik, tror jeg endelig fikk til den ticker greia nå:)

TuridP sa for siden:

Det hørtes godt ut Linn...Skal lage svinekoteletter med blomkålsris og grønnsaker jeg :O))

Regret sa for siden:

Ja ser der ja, der kom den :)

åh vet dere hva jeg sitter å fantaserer om? Spekemat! Det er kanskje det beste jeg kan finne på å spise, men har holdt meg unna da jeg telte kalorier. Men nå kom jeg på at jeg kan jo spise det på lavkarbo! gjett om helga er redda da ;) hehe gleder meg! Spekemat og rømme mmmmm :sikle:

Ååå! For en knall idé!
Spekemat med seterrømme og eggerøre, nam nam:stortsmil

Regret sa for siden:

jaaa! hihi det blir så godt! :D

Regret sa for siden:

Sitter å skriver inn på diett.no her nå hva jeg har spist i dag (og hva kveldsen etterpå innholder) og det er ikke så rart at jeg sitter å tenker på maten jeg skal spise i helga :p Totalen for i hele dag, inkludert det som står på ovnen å koker nå, er bare på 3,49 karbo av mine 15 :eek: jaja, om jeg ikke går ned i vekt til i morgen så må det være noe galt med diett.no hehe!

TuridP sa for siden:

Startet på ketolysekuren på onsdag, virker som om det går bedre og bedre :O)) I dag har jeg spist en kjempegod frokost med eggerøre, spekeskinke og seterrømme... Skal ha kyllingsalat til lunsj, men er usikker på middag...Er det noen som har noe forslag?

Jeylo sa for siden:

det går veldig fint dette her.

Nå er jeg nede i 79.2 og har tatt unna for utskeielsene, og har startet nedgangen.

Tror jeg er i ketose, noen ganger er den svakt lyserosa, egentlig mest hvit, men noen ganger er den rosa, selv om den ikke er mørkrosa. Tar det ikke veldig nøye, sålenge jeg går så fint ned.

Det går fint med maten, det blir litt ensformig når jeg har det travelt, men når jeg har tid leser jeg og finner oppskrifter her inne. Lagde Gerds ostekake forrige helg, og den var kjempegod synse jeg. Skal prøve meg på Nannas Oopsieruller denne helgen, tror jeg, hvis jeg får tid.

Ha en fin helg:p

Linn23 sa for siden:

Jeg synes også det går kjempe bra. Savner litt karbohydrater, iallefall nå som helgen begynner. Men jeg er fryktelig glad i kylling da:) Så kommer til å bli mye av det.

Spiste også eggerøre og spekeskinke i dag :) Kjøpte meg mat på mega i dag, varmmat siden jeg er på jobb. Spent på om jeg detter ut av ketose av den. Inneholdt kylling, vannkastanjer, gulerot, mini mais, brokkoli og sur og søt saus. Spiste jo ikke så veldig mye, så vi får se.

Harmoni sa for siden:

Hei.
Jeg begynte den 24/03 så en uke og 1 dag på kuren. Tross mensen etter noen dager så har jeg totalt gått ned 2,6 Kg. Syns det går kjempebra og det er ingenting jeg skikkelig savner å spise, har prøvd meg litt ut med lavkarbobrød, scones og litt kaker:) nammi! Det jeg sliter mest med er lunsj til å ta med på jobb:s
Første mål er 5,1 kg unna, da ligger det belønning å venter med fotsoneterapi:)

Nå om dagen går det i å planlegge mat og hvordan vi skal gjøre det på hytten i påska ( uten strøm og vann ) men har gassovn da men litt ekstra planlegging blir det dog ( og masse baconsnaks :P )

Noen dager sliter jeg å med å få i meg nok fett, spiste masse i går å gikk ned bra fra i går til i dag så det har jo mye å si:)

Blir koslig å følge dere alle og sammen skal vi jaggu bli fit:)

• Harmoni -

Et lite tips ang lunsj eller mat å ta med ut av huset: jeg har funnet noen oppskrifter her på forumet som f.eks myke brødlapper eller pannekaker. Jeg lager en god del og lagrer i kjøleskapet. Da kan jeg ta med meg en nisteboks når jeg skal ut:)

TuridP sa for siden:

Har i dag lagd iskrem etter oppskrifta i boka "slank med ketolysekuren". hadde i litt bær for bedre smak. Det var kjempegodt men ganske kvalmende i tillegg....Har aldri vært så veldig glad i krem..

Men har ett spørsmaål: Jeg bruker de stixene men får bare lys rosa utslag på dem. Har gått ned 2 kilo siden onsdag, så det er jo positivt. Her er spørsmålet. Kan de stixene være lyse rosa hele tiden selv om man er i ketose??

ThereseA sa for siden:

Det har ingenting å si hvilken farge sticksene har sålenge det er farge... om det er for mørk farge kan det indikere at du har drukket for lite væske.

TuridP sa for siden:

Ok. Den er grei :O))) Da drikker jeg da iallefall nok da :O))

Linn23 sa for siden:

Du har nok ingen ting å bekymre deg for. Smakte det vanlig iskrem?? Vil smake jeg også.

TuridP sa for siden:

Nei, var ikke helt som vanlig iskrem, men ganske nære. Var litt syrlig da. Du kan få smake vettu :O)) Har igjen litt i fryseren :O))

Aranel sa for siden:

Her har det vært kjempe sprekk i helga, og smertelige følger!
Fredag var det bursdagsfeiring av lillesøster med jelly-shots i mengder. Klarte å unngå store mengder, men smakte gjorde jeg. Holdt meg heldigvis til Tuborg LITE, som inneholder mindre karber.

Dog trodde jeg lørdagen skulle bli en normal dag, men siden jeg ikke havna hjem i min egen seng, så ble det brød-frokost som ble servert.
I dag har det vært kaffeslabberas for lillesøster og far, så det ble først kjøttkaker med kålstuing, deretter skillingsboller og litt ostekake med ordentlig sukker.
Skillingsbollene skal jeg aldri røre igjen! Fikk så jævelig mageknipe at jeg var nødt til å ty til ett par tabletter her...jeg mistenker heller at det er sukkeret jeg reagerer på enn selve hvetemelet, siden brød og kålstuing ellers har gått bra.

Uansett, helga har vært verdt sprekken, men i morra er det tilbake til "normal" kost igjen.
Håper helga har vært bra for dere andre også, uten sprekker da forhåpentligvis:o

Regret sa for siden:

Huffa, ja det er kjipt meg en sånn sprekk!
Det ble visst en liten glipp igjen her også, men nå må jeg se å skjerpe meg. I morgen er det vanlig kost igjen! Nekter å se på vekta i morgen tidlig og skal pent vente til veiedag på torsdag denne gangen! Til nå ha jeg veid meg hver dag og testet hver dag, men det gjør meg bare stresset og svært opphengt i alt dette..

Jeg er så lei fiskmat.. jeg hater fisk, så dette er en svært vanskelig del av dietten, da det helst skal være littegrann fisk eller sjømat hver dag.
Har dere noen fine middagstips til meg? som aller aller helst ikke inneholder fisk, er lett og lage, og er spiselig for hele familien.

smokka sa for siden:

Ååå, jeg er såå utrolig kvalm og har vondt i magen :( Har nesten ikke sovet i natt! Begynte igår ettermiddag så var ikke mye jeg spiste igår..Orker ikke tanken på egg, bacon, fløtegrøt, blomkål, brokkolig og diverse.

Så da jeg stod opp nå tok jeg meg rett og slett et glass med sjokomelk og en brødskive..Reiser på tur på torsdag så vurderer å bare ta "fri" hele denne uka for å se om magen blir bedre..

Ærk, også har det jo gått så bra disse to ukene også.

Nupsida sa for siden:

Det er veldig vanlig å bli kvalm, matlei og ellers uggen i kroppen rundt uke to og tre. Det er for at kroppen skal vende seg til ketose. Anbefaler ikke å ta pause, for da må du igjennom den samme perioden senere ;)

UTSLETT!:eek:
Jeg har fått røde prikker på underarmene, magen og ryggen. Dette er min tredje uke på ketose.
Skjønner ikke hva som skjer?
Noen andre som har fått utslett?

Fjasnissen sa for siden:

Se f.eks denne tråden:
forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=31951

Og svarer ikke den godt nok, så kan du søke på "utslett" øverst til venstre, så får du nok opp en hel del tråder

Skybert sa for siden:

Starter på forumet idag, men har levd på lavkarbomat siden nyttår. Det går veldig fint, men takket være min store appetitt på nøtter, går ikke vekten så veldig fort ned....7 kg siden nyttår. greit nok synes jeg. Har tatt av tilsammen 17 siden jul 09 Ser her inne at det er mange som sliter med å spise fett. Best å putte fettet i maten. Deilig fløte eller rømme på den stekte fisken/ kjøttet, en klatt smør på grønnsakene, majones på rekene osv.Bla i lavkarbokokebøker og lær å bruke nye ting. Det er bare fantasien som setter grenser. Brødet som de selger her inne er forresten kjempegodt. Har akkurat smakt av en som hadde det og det var mye bedre ennn det jeg har lagd selv. Nå blir det senfrokost...2 egg med asparges.

catriiina sa for siden:

Jeg og laget den iskremen i går, men synes ikke den smaker noe annet enn fløte egentlig, selv om jeg hadde i sitronessens. men er helt grei smak, godt å ha i fryseren dersom suget skulle melde seg :)

[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wR2XlcK/]

Harmoni sa for siden:

Er glutenfrie produkter lavkarbo?
De er vel uten hvete i da?

Regret sa for siden:

Mener da at glutenfrie varer fint kan inneholde sukker, så da blir det ikke lavkarbo :)

ThereseA sa for siden:

Selv om varer er glutenfrie ville hvertfall jeg sjekket karboinnholdet og stivelse osv... Så på noen glutenfrie brød og kjeks på butikken istad... er like herlig masse sukker i de:ja:

catriiina sa for siden:

Har cøliaki selv, så kan med 100 % sikkerhet si at glutenfrie varer inneholder rikelig med karbohydrater og er ikke noe å annbefale!
Hvis de hadde vært lavkarbo hadde jeg vel strangt talt ikke behøvd denne kuren? :)

Aranel sa for siden:

I dag har jeg "bakedag". Laga proteinmuffins som nå står til steking.
Veldig spent på hvordan de kommer til å smake:) 2gr karber pr muffins er hvertfall ikke ille, rikelig med fett og 1 porsjon er mer enn nok til at jeg skal bli veldig mett tror jeg...:rolleyes:

Regret sa for siden:

Herlig :) Det må jeg prøve meg på en gang også.
I dag (også) laget jeg kokosstarletter, noen helt enkle og noen med sjokolade til gutta (sjokoladen inneholder sukker). I kveld skal jeg lage ostekake etter oppskrift her inne og imponere svigers litt i morgen ;) Hun er også på lavkarbo og har mistet motivasjonen litt shø.

Aranel sa for siden:

Proteinmuffinsene er nå ferdig, og OMG! Kjempegode!!! Masse smør og babybel ost på og rykende varme! Kunne ikke passa bedre i kveld! Og null hvetemel --> magen jubler!

Regret sa for siden:

Hvilken oppskrift brukte du? :)

Aranel sa for siden:

• 8 egg

• 1 boks creme fraise

• 6 ss rapsolje
    Disse piskes sammen i en bolle.

• 3 ts bakepulver

• 8 ss linfrø

• 100 gr sesamfrø (uten skall)

• 90 gr solsikkefrø

• 50 gr fiberhusk

• 50 gr kruskakli
    Tørrvarene blandes også i en bolle, deretter heller du det tørre i det våte og visper. Så at deigen godt kunne vært noe tynnere, så man kan jo prøve feks 40gr fiberhusk og 40gr kruskakli, så blir den enda mer saftig. Men altså; smakte kjempe godt fordet!

Da deigen var blanda sammen fordelte jeg den i store muffinsformer (type amerikansk muffins str), fylte de litt under kanten, og dryste på grovhakkede hasselnøtter.

Deretter satte jeg de i ovnen på 180gr i 60 min. Litt avhengig av hvor mye du har i muffinsformene med tida de må stekes, så kanskje greit å sjekke de etter 55min for å se hvor mye lenger de eventuelt trenger.

Smakte hvertfall veldig godt, saftig og luftige, og jeg er stapp mett av 1 proteinmuffin med setersmør og babybel ost på og 1 kopp te:).

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.