< Tilbake til oversikten

Jukseloff

otika sa for siden:

3 egg
klype salt
1/2 ss splenda
2 toppa ts JBKM eller 2 ts fiberhusk (som er billigere å bruke,men gir samme konsistens)

Skill eggene og visp hvittene med saltet til det blir stivt.Hiv opp i plommene og sikt oppi JBKM og splenda,visp kraftig så det blir en fluffy røre

Pga manglene former i huset bruker jeg rund kakeform på 24 cm,har bakepapir i bunnen og stryker røra pent nedi

Stekes nederst i ovnen på 200 grader (varmluft) i 10 minutter, avkjøles og deles opp i passende skiver.Vanlig stekeovn : bruk 220 grader og samme steketid.Dobbel røre kan stekes i liten langpanne,men steketiden blir da 15-20 minutter

Denne oppskriften fant jeg her inne som bløtkake bunn og den er perfekt,men enda bedre som loff. Skal man ha bløtkake tilsetter man bare 3 ss splenda istedet for den halve ts.

Har prøvd oppskiften med bakepulver men da ble den klissete i bunn og toppen støvet :rolleyes: Så følg det over :)

Med litt sukkerfritt syltetøy er dette himmelen og litt til :D

Alternativer til smak på loffen er : oregano,hvitløk,dill,rosmarin,soltørkede tomater,en neve revet ost osv osv [img]http://www.facebook.com/connect/uiserver.php?app_id=172237491950&amp;next=http%3A%2F%2Fdailyphoto-1402445175.us-east-1.elb.amazonaws.com%2Fdailyphoto%2Fapplications%2Fbuffer%2Fid%3A7%2Fpid%3A2403814069396896555%2Ffrom%3Apublisher.attachment.own.image%3Fref%3Dnf&amp;display=page&amp;locale=nb_NO&amp;perms=offline_access%2C+friends_photos%2C+user_photos%2C+user_photo_video_tags%2C+friends_birthday%2C+friends_videos%2C+friends_photo_video_tags%2C+friends_work_history%2C+publish_stream&amp;return_session=0&amp;fbconnect=0&amp;canvas=1&amp;legacy_return=1&amp;method=permissions.request#%21/photo.php?fbid=493652331501&amp;set=a.58543626501.80944.678131501[/img]

TrineG sa for siden:

Disse var ikke dum. Må jo være genial å ha til krabbe og reker :) skal testes !

senorita sa for siden:

har den eggete svampete konsistens, alt jeg baker brød av blir det :S den ser jo veldig god ut :P

ekenna sa for siden:

Åh, hørtes godt ut :p

Så nesten ut som polarbrød :p

otika sa for siden:

Veldig kjekt for dem som sliter med vektnedgang og nøtter :)
De blir ikke svampete hvis man følger oppskriften,de blir akkurat som en bløtkake bunn,JBKM blir som hvetemel. Har flere i familien som har prøvd dem og elsker dem :D

Jeg skal teste den som pizzabunn med litt oregano og hvitløk i :p tilnærmet null KH også, helt super syns vi

senorita sa for siden:

da må det testes ja :D Syns vanlig lavkarbobrød blir så grove og tunge :p

Fredrikke07 sa for siden:

Dette skal testes i morgen ja! Så lettvint a gitt!:D

otika sa for siden:

Ja tar 5 minutter å fikse røra og 10 minutter å stekes ,smaker super godt med litt bær og rømme eller hva man liker ;)

Kremtoppen sa for siden:

Ser spennende ut. Må prøves:).
Renner røra mye utover? Jeg mener må man bruke form? Kan den f.eks. smøres utover på et bakepapir?

otika sa for siden:

Nei den renner ikke,men jeg prøvde på bakepapir og det var vanskelig å se hvor tykk den skulle være,så de ble litt tynne ;) Derfor bruker jeg springforma,men skal teste i morra med en liten langpanne jeg fant i kjelleren :) Går fint å smøre det utover da

Tiki sa for siden:

Abonerer på denne. Er JBKM noe en bør holde seg unna når en har strippa ned kostholdet til basic? Var jo bra med et alternativ uten frø, nøtter, ost og melerstatninger.

otika sa for siden:

Det har jeg ikke hørt noe om ,JBKM er uten karbo så skal ikke være noe problem det :)

Tiki sa for siden:

Jeg mente om noen opplever at det kan være en partystopper. Var sikkert litt uklar. Trenger ikke å ha sammenheng med kh det.

otika sa for siden:

Partystopper er vel : nøtter,søtning,meieriprodukter,light brus og sikkert masse annet jeg ikke husker :D Skrev det opp for å huske hva jeg har lært,men husker ikke at noen har snakket om JBKM,kanskje spørre på spørsmål og svar ? For dette skulle jeg gjerne visst selv ;)

Nero sa for siden:

Har prøvd denne oppskriften i dag.
Smurte deigen ut på en silikon-plate jeg har (bakeplate). Dessverre satt alt fast etter steketiden, jeg måtte skrape "loffen" av....

Løsner den lett fra et bakepapir?
Eller har jeg gjort noe feil?

Smaken var god, "litt kakebunnaktig"

otika sa for siden:

Jeg bruker bakepapir og da sitter ikke noe fast ,så rart at den skal sitte fast i silikon :confused: Ja den er opprinnelig en bløtkakebunn som smaker knall godt,men som loff kan man jo la være å ha i søtning og heller tilsette urter eller annet krydder :)

Nero sa for siden:

Jeg prøver med bakepapir neste gang :)

Anette_l sa for siden:

Prøvde denne oppskriften nå, og må si den var HEILT FANTASTISK :):):):)!
Jeg har savnet noe som jeg kunne ha hjemmelaget jordbærsyltetøy på, og dennne klarte jeg ikke å la være å spise opp...:o

Jeg laget den i browniesform med bakepapir og da ble den ganske høy:)

Den er sikkert perfekt til bløtkake!:)

Bøtt sa for siden:

Denne skal prøves til helgen ,da skal vi ha reker .:)

otika sa for siden:

Så fint at du likte den :D

Jeg lagde enlags bløtkake av den forrige dagen,med vaniljekrem og bringebær,smakte sinnsykt godt og hele kaka forsvant på et blunk :eek:

Nei, nå! sa for siden:

Har nettopp prøvd denne oppskrifta og er KJEMPEIMPONERT! Er denne virkelig ok å spise? På ketolyse også? Føles nesten for godt til å være sant. Mmmmm! :D

otika sa for siden:

Ja denne er heeeelt ok :D eggene blir 0.45 karbo, ikke noe i JBKM,bittelitt i splenda,men ikke målbart nesten...har lett og ikke funnet ut at JBKM kan være partystopper heller :) Eneste du må passe på da er pålegget du bruker oppå ;)

Kitt sa for siden:

Har ikke i løpet av mine mer enn 3 år her hørt en kvekk om at JBKM kan være en partystopper!:p

På den annen side, ingen vet hvorfor brøderstatninger kan være partystoppere og det er jo ofte JBKM i dem......:confused:

Om man ikke spiser store mengder hver dag, er det nok ingen fare! Men møter man et vektplatå som er vanskelig å knekke etter 2-3 måneder, er det jo slike ting man bør begynne med å utelukke!

Nei, nå! sa for siden:

Fantastisk. Splenda hadde jeg ikke i, siden jeg ikke ville ha søtsmak. Neste gang prøver jeg kanskje med oregano eller noe annet krydder i. :)

Mellon sa for siden:

Kjenner jeg tviler, men er også nysjerrig. Men dette blir vel uansett ikke sprøt da, savner sprø skorpe. Må nok muligens testes i morgen ja, om tiden strekker til

otika sa for siden:

Den blir litt sprø i kanten,akkurat som bløtkakebunner blir :) du kan muligens steke den litt lengre eller kanskje litt høyere varme,men pass på så den ikke blir brent da ;) Beste lyse brødet jeg har klart å lage ihvertfall,og så slipper jeg å spise masse nøtter som stopper vekta mi :D nå maste unga om at jeg må bake nytt for her er det tomt, igjen :eek:

Supah sa for siden:

:eek: Det er jo helt fantastisk!!!!!

Denne skal bakes med en gang jeg får JBKM i hus. Har lest mange oppskrifter med det, men har bare ikke prøvd det enda! :)

Dette var kjempegodt!!!
Passer helt perfekt med smør, kanel og sukrin på også, ble borte her på en-to-tre, så må visst bare bake nytt!:D

Kitt sa for siden:

Ok, ok, jeg gir meg!:p
løper og setter på stekeovnen
Må nok bare prøve disse, jeg også!;):D

knh sa for siden:

Dette virker nesten litt for godt til å være sant :p hehe...
Blir det ikke omelettaktig i det hele tatt altså :eek:
når jeg så på oppskriften tenkte jeg bare "omelett i ovnen", men det ser jo ikke sånn ut på bilde :p hehehe...

Må nok prøve å lage disse selv! Noen som har prøvd de til reker :)?

tullemor74 sa for siden:

Smaker den mye stekt egg?

Tittit sa for siden:

mye mulig jeg er stokk dum, men hva er JBKM?

Tittit sa for siden:

ahh fant det ut:)
johannesbrødkjernemel hehe

Zelia sa for siden:

Helt genialt! Smakte aldeles nydelig:D Lurer på om det går an å bruke kokosmel i stedet for jbkm..? Er så små disse glassene. Noen som har testet?

Peaches sa for siden:

Synes mye av slike brødlignende oppskrifter med egg, ofte smaker myyye egg/omelett. Det blir jeg litt kvalm av:o Hvordan er det med denne oppskriften?:confused:

Kitt sa for siden:

Jeg er heller ikke overvettes glad i omelett, men det var ikke noe sånn smak av denne her!:D
Syns jeg, da!:p

Charlott sa for siden:

Absolutt ikke omelett-ish! :D

Spiste slik i dag med Skagensalat og reker! Yummi! :D

Victory sa for siden:

Har bare et ord jeg: PERFEKT!!!!
Helt annerledes enn jeg hadde ventet meg. Knallgod! Tusen takk for fin oppskrift. Dere som er usikre: Bare prøv. :)

senorita sa for siden:

okei, jeg er overtalt. må prøve jeg også nå.. hjemme alene og kjeder meg,... så da får jeg teste.. :D

Victory sa for siden:

Gleder meg til rapport!!! ;)

senorita sa for siden:

skal få rapport og bilde!! :D står i ovnen her nå.. :D fort gjort!

senorita sa for siden:

hmm.. den satt fast i bakepapiret.. og min smakte litt eggete, men ikke svampete.

og jeg syns den minte meg om de her oopsi rolls, for dem som har smakt dem.. ikke mye som minte meg om loff, men de var ikke så ille i smak da :) Men må skrapes av, så får ikke spist det med noe på :p Bilde ble ikke noe av, siden den ikke såg ut, etter å ha skrapet den av :P

Kitt sa for siden:

Det er jo oppsie, bare uten osten!;)
Rart, min satt ikke fast i det hele tatt. Løsnet helt av seg selv og la seg pent på risten! Og jeg brukte billig Landlord bakepapir!:p

otika sa for siden:

Hmmm fulgte du oppskriften nøye ? skilte eggene og alt det der ? skjønner ikke hvorfor den sitter fast i bakepapiret,for min er like lett å ta av som vanlige bløtkakebunner ;)

Bruker man riktig størrelse på forma,så ser man faktisk melet inni bunnen,oopsi rolls har jeg prøvd en gang,og syns ikke dette er i nærheten,men det er meg da :) Jeg kan ikke gjøre alle til laks :D

senorita sa for siden:

ja jeg stivpisket egga og alt :| merkelig.. brukte springform og alt med vanlig bakepapir, snufs :p jaja.. kanskje det var fordi jeg brukte sukrin istedet for splenda? hms.. eneste jeg gjorde forskjellig :p

otika sa for siden:

Kan ganske sikkert fortelle deg at sukrin er feilen :( all baksten min blir tull hvis jeg bruker sukrin.Skulle lage sjokolade muffins hvor alle skrøyt over hvor faste og fine de ble ,mine = en haug med smuler og tørre som fy...jeg ville prøvd en gang til uten søtning ;)

otika sa for siden:

Du stivpiska vel bare eggehvittene ???

senorita sa for siden:

ja seff, fulgte oppskriften helt, utenom jeg tok sukrin istedet for splenda... :| trodde ikke det sku gjøre så stor forskjell :P

otika sa for siden:

Nå har jeg ikke prøvd denne med sukrin,men alt annet jeg lager med det, blir katastrofe :mad: Trur ikke jeg gidder å prøvde den heller med annet enn splenda,for hos oss er den perfekt da :) Synd din ble ødelagt

otika sa for siden:

MEN : jeg prøvde oppskriften men hadde oppi 1 ts bakepulver,den ble totalt mislykket BARE pga bakepulveret ,bunnen ble kliss våt og toppen støvet ,som det gjør fra en pussemaskin :eek: Jeg kunne heller ikke skjønne at bakepulver kunne gjøre så mye galt hehe

Pøsh sa for siden:

Takk for oppklaringen. Hehe..
Dette skal jeg prøve i morgen.

Pøsh sa for siden:

Ser at jeg må ut og kjøpe splenda, det klarte jeg å glemme.
Skal være flink å skrive ned sånt jeg trenger, så slipper jeg å kjøpe litt og lit ti butikken uten å faktisk få brukt det.

Så da stikker jeg og legger rapport når jeg er ferdig. Gleder meg :D

otika sa for siden:

Spent :p

Pøsh sa for siden:

Herregud så godt det smakte!!

Kan de fryses?
Må nok lage en omgang til, tror jeg. Spist med krepsehalesalat og nå med salami, agurk og majones. Deilig :D

Kitt sa for siden:

Oopsier kan fryses, så det kan nok disse også!
Del dem i spisevennelige niter og frys ned. Det beste er å tine dem i brødristeren! Sprø og gode!:D

Pøsh sa for siden:

Mmm... brødrister ja. Den må jeg huske på!
Nå gleder jeg meg enda mer til å spise! :D

Victory sa for siden:

Ser for meg at denne er glimrende og lage toast av også, og rulle den sammen med smør, splenda og kanel....
:)

Pøsh sa for siden:

Mmm... Det hørtes godt ut!
Jeg har en ny runde i ovnen nå ;)

Ble borte den andre porsjonen også gitt, så må nok bare lage en til. Sønnen min på tre år synes dette er noe av det beste som finnes!:D

Og så er det så bra at det er like godt enten det er søtt, salt eller "surt" pålegg. Prøvde en skive med pepperoni, ost og pizza-krydder, riktig så godt det også.:p

Tiki sa for siden:

Nå må jeg snart få laget denne, har jo brødrister også. Uante muligheter, selv for en som skal holde seg unna alle evt. stoppere fortiden.

Kitt sa for siden:

Tror jeg skal prøve en søt variant i kveld. Kanskje med bittelitt kokosmel oppi?
Eller hvorfor ikke NÅ?:D

Pøsh sa for siden:

Kjør på, Kitt :D

Kan gjerne komme å prøvesmake jeg Kitt He, he:D (lat jeg og bekkenløsning, he, he, må snart opp av sofaen og lage jukseloff) Ønsker meg lavkarbo-naboer som er svært ivrige på kjøkkenet:rolleyes:!

Kitt sa for siden:

Brukte 4 egg og to toppede teskjeer kokosmel. Røren ble veldig god i hvert fall!
Gleder meg til den blir ferdig og kan smakes på!:)

Pøsh sa for siden:

Kokosmel har jeg ikke prøvd. Du får gi oss en rapport :smile:

Kitt sa for siden:

Slettes ikke dumt!:D Kakebunn- assosiasjoner i massevis! Kan feks fylles med rørte bær og krem til rullekake, eller spises med Gerds mandelsjokoladepålegg!:sikle:

Kokosmelet gjorde deigen litt mindre fluffy, så jeg senket steketiden 2 min! Passet fint i min ovn!:)

Pøsh sa for siden:

Må prøves en gang!

Kitt sa for siden:

Er også en kjekk oppskrift å ha liggende i tilfelle noe dukker opp, tenker jeg!
Fra jeg satt på ovnen til "kaken" var ferdig tok det jo bare en drøy halvtime!

otika sa for siden:

Så koselig at oppskriften faller i smak :klem:

Minsten sa for siden:

Nammenam altså :) skeptisk selv til alt som er bare av egg, men disse er skikkelig gode :) Ikke noe eggete i det hele, og det overrasket meg :D Thumbs up!

marjusen sa for siden:

Hmm, jeg har akkurat kjøpt ett glass heeerlig sukkerfritt syltetøy med bringebær og eple. Kanskje dette blir kveldsmaten min også

tusle på kjøkkenet

marjusen sa for siden:

smelte eggehviten i kenwood bollen min og kjørte på full guffe med visp etter jeg tilsatte en klype salt. ble VELDIG fin og fluffy marengs. også tilsatte jeg det andre og kjørte på. dæven så fluffy og fin den ble. så nå steker den i ovnen. venter gleder meg

Hvis DETTE smaker like godt som alle skal ha det til blir jeg glad. for noe mer lettvint har jeg aldri lagd:D hehe
nesten så man rekker før jobb dette. bare gjøre klar eggene kvelden før. hive det i og sette på steking mens man dusjer:D

senorita sa for siden:

Jeg skjønner jeg må prøve en gang til altså :P Hehe og steke på silikonplaten feks, da kan den jo umulig sitte fast :P Og så klart med splenda istedet :-D

Pøsh sa for siden:

Spent på hva du synes! :D

Jeg brukte en stekespade for å lirke den løs fra bakepapiret.

Senorita, ja det bør du!

Nero sa for siden:

Jeg har kommentert lengre opp at jeg brukte silikonplate, resultatet var at det satt klin fast!

Merkelig, så jeg prøver bakepair neste gang...

otika sa for siden:

Nero prøvde med silikon plate og da satt den fast :(

marjusen sa for siden:

men den sku kjøles ned før man tok den vekk fra papiret sant?

Pøsh sa for siden:

Jeg gjorde det ihvertfall. Gikk fort.

senorita sa for siden:

hmm har aldri opplevd noe som sitter fast i min silikonmatte i alle fall, der glir det meste av.. :)

marjusen sa for siden:

Da var den lagd, stekt og spist:D hehe

Min satt ikke fast i det hele tatt. Den sklei rett av bakepapiret. Dere som må skrape den av, tipper dere ikke stekte den lenge nok.
Den var ganske god, men jeg liker dem litt grovere. Kjente litt av JBK'en også. Ble litt slik glatt i munnen. Også lukter det litt omelett av den.

Men den var god altså, hehe, ikke missforstå meg. Veldig god med litt søtt syltetøy på:D

Pøsh sa for siden:

Bra du likte den :D

marjusen sa for siden:

Jepps. Dem er jo helt knall som kveldskos.

Men neste gang skal jeg ha litt mer splenda i og kutte ut saltet. Også blande inn noen få frossne bringebær og litt kanel.

Også spise dem med stivpisket krem på. Som kaffikos:D

Kitt sa for siden:

Det er lurt med litt salt for at eggehvittene skal bli så stive som mulig!
Saltet gjør at disse slimete greiene løser seg litt opp, så vidt jeg husker, og da er det letter å piske stivt!:)

marjusen sa for siden:

ah, stemmer. men jeg har laget marengs av eggehvite og splenda før, det funker også fett synes jeg:D

otika sa for siden:

Å dåne :p DET må jeg nok prøve i morra

Tiki sa for siden:

Laget i kveld uten splenda eller annen søtning. Fungerte fint uten, når jeg brukte det som "brød"

Dette var supert, spørs om jeg må prøve med reker i morgen.

Takk for super oppskrift.

otika sa for siden:

Godt den falt i smak, bare hyggelig å dele gode oppskrifter :)

otika sa for siden:

Trur jeg skal lage langpanne pizza med jukseloffen i dag :p og rullekake med bringebær og krem til dessert :D

Og så skal vel unga ha noen vanlige loffskiver :eek: så a mor må snart kjøpe høner hahaha

Legger ut bilde når pizza`n er klar ;)

Tiki sa for siden:

Ja jeg har hjemmekontor i dag, så disse står nå i ovnen for sen frokost / luch ;) Tar jo kortere tid enn å steke egg og bacon.

Bare smørte det ut som en kvadrat midt på en langpanne kledd med bakepapir. Lettvint hvis det ikke flyter utover. Brukte da ikke hele langpanna så klart.

otika sa for siden:

Funker det og :),men jeg smørte litt tynt forrige gang,men borte ble dem ;)

TrineG sa for siden:

Gleder meg til å høre hvordan den blir. skal lage pizza i dag jeg også, så da venter jeg bare til du er ferdig med din,så jeg får høre hvordan det gikk :D:engel_ikk

Tiki sa for siden:

Noen som har noen tanker om det er mulig å bytte ut JBKM med fiberhhusk?

hadde jo vært økonomsk litt mere lønsomt. Ikke for å lage en kakevariant, men når det skal brukes som "brød". I så fall hvor mye fiberhusk skulla en ha prøvd i denne oppskrifra?

Kitt sa for siden:

Har tenkt på det, ja! Liker smaken, men fikser ikke helt den glatte ettersmaken av JBKM.
Lurte på å bytte likt, rett og slett! Er jo bare for å gi litt hold til røren!

otika sa for siden:

Da er pizzan lagd og spist :p kjempe god,men bunnen ble litt tørr,så vil prøve å halv steke den neste gang og så steke den ferdig med fyllet på. Smaken ble en 10r hos gubbe,unger og moi .jeg brukte oppskriften og la til 1 ts oregano og 1/2 ss splenda,liker det litt søtt og salt samtidig

Unga fikk bestemme fyllet og det ble : kjøttdeig,bacon,pepperoni,tomatsaus og massssse ost :_punk:

Vi lagde den i langpanne (doblet oppskriften) og totalt karbo innhold skulle bli :8.09 :D

Ost = 0
Bacon = 0
Kjøttdeig = 0
Pepperoni = 0
Tomatsaus = 8
Egg = 0.9
JBKM = 0

[img]http://www.facebook.com/photo.php?fbid=145318068861362&set=a.145318045528031.28161.122019324524570[/img]

Supah sa for siden:

Nam nam nam nam :sikle: :D

Noe så deilig! :hearts: Jeg skal ha pizzakveld i dag!!!

marjusen sa for siden:

Oj, den så deilig ut ja. Blir marinert kalkunfilet her i dag

Victory sa for siden:

Så skikkelig dig ut!

Nå skal jeg hjem og lage jukseloff toast... håper det blir like godt som jeg forestiller meg akkurat nå.
God fredag! :)

marjusen sa for siden:

Det må du si åssen gikk:D

TrineG sa for siden:

Den så jo kjempe god ut. Da går jeg for denne. skal begynne nå :D

TrineG sa for siden:

Men stekte du bunnen først også hadde på fyllet ? Hvor lenge stekte du den. Og hadde du på varmluft eller bare over / under varme ?

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.