< Tilbake til oversikten

Jukseloff

otika sa for siden:

Ja stekte bunnen først,men da ble den litt tørr,så anbefaler å prøve å halvsteke den bare (ca 5 min) og så ha på fyllet,stekte den på varmluft ca 200 grader,nederst i ca 10 minutter

Men som sagt du må bare prøve ,for jeg tenkte ikke så langt i forhold til steketid ;)

otika sa for siden:

Jeg lagde halv oppskrift nå og hadde i 1 toppa ts fiberhusk,slang det i muffins former ,hevet seg mye og falt litt sammen etterpå, må vente med å smake for de er varme ennå :p

andre delen av røra blanda jeg med kakao ;)

TrineG sa for siden:

Ja,jeg prøvde det :D Den står i ovnen nå ! Ser kjempe god ut. Og vi er veldig spent, hehe. :)

otika sa for siden:

Like spent jeg :w00t:

TrineG sa for siden:

:stortsmil Absolutt godkjent. Min aller første lavkarbo pizza, og den ble kjempe god. Men neste gang skal jeg prøve å få den litt sprøere.

Det var nydelig smak og jeg ble stapp mett av 2 stykker :) Også så enkel å lage da gitt :D

otika sa for siden:

Så bra :D vi har prøvd maaaange lavkarbo pizza`r og denne var den som smakte best :D

Victory sa for siden:

Hmmmm... hva skal jeg si.. det ble ok. :) Knutteloffen funker bedre som toast, men absolutt en lettvint løsning når man drømmer om toast altså!
Laget litt av delen med kakao jeg også. Alene; ikke så godt. Sammen med smør, splenda og kanel; SNADDER!
:D

otika sa for siden:

Jeg lagde også med kakao og unga likte det,men jeg syns det ble tamt :rolleyes: At jeg ikke tenkte på det du hadde på :p men borte ble dem hehe

otika sa for siden:

De ble litt våte inni og falt mye sammen,ble tynne syns jeg,men smaken var god :D Lagde ny porsjon av full oppskrift men brukte 4 ts fiberhusk,funka fett det,men kaka ble litt tynnere enn med JBKM :D

Den er nå fortært med bringebær krem :p

De med kakao ble "kjedelige",men unga spiste dem opp

Victory sa for siden:

Haha! Kan ikke si det er mye igjen av min heller! ;)

Bøtt sa for siden:

Prøvde denne i dag med reker ,kjempegodt asså.Smakte litt salt uten noe på men når jeg fikk reker og majones på så vaar det akkurat som loff.
Ryktepoeng er sendt til trådstarter :D

Tiki sa for siden:

Nå må du vel snart være tom for egg. Snakk om å prøve ut mange varianter. :p Takk for at du testet med fiberhusk også. Får kanskje prøve den varianten en dag selv også. ;)

otika sa for siden:

Tusen takk :D

otika sa for siden:

Neida, gubben kjøpte 36 egg i stad :stortsmil har sånne bakedager og da går det unna...nå veit jeg hva jeg skal bake fast, kjekt det :)

Victory sa for siden:

.... Oooooog bottevekk! ;)

knh sa for siden:

Nå står det i ovnen :) Klarte ikke holde meg lenger ;) Veldig spent!! Lukter digg da :D

knh sa for siden:

Okay!!! Jeg må bare bøye meg i støvet!!:D Dette var jo faktisk fantastisk godt!! Smakte helt annerledes enn det jeg forestilte meg da jeg så ingrediensene ;) Nå gleder jeg meg til å spise reker eller krabbe! Disse må jo være perfekte til det?

Her vispes det sammen:
[img]https://mail.google.com/mail/?ui=2&amp;ik=91d9344fd3&amp;view=att&amp;th=12e16ddb4c6ba9e6&amp;attid=0.1&amp;disp=thd&amp;realattid=1360489209228068612-1&amp;zw[/img]

Smurt utover plata:
[img]https://mail.google.com/mail/?ui=2&amp;ik=91d9344fd3&amp;view=att&amp;th=12e16ddb4c6ba9e6&amp;attid=0.2&amp;disp=thd&amp;realattid=1360489209228068612-2&amp;zw[/img]

Ferdig stekt:
[img]https://mail.google.com/mail/?ui=2&amp;ik=91d9344fd3&amp;view=att&amp;th=12e16ddb4c6ba9e6&amp;attid=0.3&amp;disp=thd&amp;realattid=1360489209228068612-3&amp;zw[/img]

En skive med ost, og en med hjemmelaget egg og rekesalat:
[img]https://mail.google.com/mail/?ui=2&amp;ik=91d9344fd3&amp;view=att&amp;th=12e16ddb4c6ba9e6&amp;attid=0.4&amp;disp=thd&amp;realattid=1360489209228068612-4&amp;zw[/img]

Lurer forresten på hvordan disse bør oppbevares? Virker som det har gått ned på høykant hos de fleste, så kanskje ikke oppbevaring har vært noen problemstilling enda :p hehehe...

(måtte tusle på kjøkkenet en tur for å smøre meg en skive til ;) )

otika sa for siden:

Rekker aldri å oppbevare dem :D

senorita sa for siden:

knh, jeg ser ikke bildene :( Får bare noen rare tegn... Prøv igjen?? Eller er det bare meg som ikke ser dem

TrineG sa for siden:

Ser dem ikke jeg heller :(

Kitt sa for siden:

Får ikke noen rare tegn en gang, jeg! :confused:

e84 sa for siden:

OMG! prøvde denne i dag. kastet oppi et par ts med glutenmel og litt urter. Ble skikkelig yummie! En skive med salami og agurk og en med cc og syltetøy! For en lørdagsfrokost! Denne blir garantert lagd flere ganger. Tusen takk for oppskrift!
GOD HELG! :)

otika sa for siden:

Bare hyggelig ,en god helg ønskes deg også,og alle dere andre,med eller uten jukseloff ;)

Victory sa for siden:

Hehe... så gøy at alle blir så fantastisk positivt overrasket når de lager denne! :D Og må bare si meg enig i lagringsproblematikken.. den er ikke eksisterende! ;)

Karissima sa for siden:

Tror jeg er nødt til å prøve meg på denne jeg også selv om jeg aldri har vært store tilhengeren av loff :D

otika sa for siden:

Jeg var så heldig å ha 2 skiver igjen i dag,så da klaska jeg på smør og ost og inn i toastjernet ,nammi :D

Ja veldig gøy at så mange liker disse :love: da har jeg klart noe bra ;)

Karissima sa for siden:

Ja det er jo rene halleluja stemningen her så jeg kan nesten ikke vente med å prøve :D

marjusen sa for siden:

Hvordan ble disse når du toastet dem. Ble dem sprøe eller fortsatt veldig myke? Savner veldig å lage toast med ost og skinke på. Og litt grillkrydder.

Nam nam:)

otika sa for siden:

Min var litt tynn så traff ikke så godt i jernet,men den ble faktisk litt sprø :)

marjusen sa for siden:

Stemmer. Når jeg lagde disse sist gang så heva dem ganske mye. Ble veldig luftige og fluffye.

Jeg brukte kjøkkenmaskin når jeg vispa da. Så lot den vispe ganke så lenge. Ble VEEELDIG fluffy og egentlig. Men digg da:D

Hadde vært digg å prøvd å lage toast av disse. Det tror jeg kan være en vinner:D hehe

Supah sa for siden:

Nam nam nam! Jeg klarte ikke å vente lenger. Jeg laget jukseloff til lunjs, og OMG! Fantastisk.

Du har klart noe VELDIG bra! Tusen takk for at du deler sånne supre oppsrkifter!

Karissima sa for siden:

Nå er jeg faktisk i hallelujastemning jeg også :D Sitter og nyter min jukseloff som jeg tok i brødristeren . Tror jeg må hente litt mer :sikle: Neste gang blir røren doblet :ja: ( i morgen ???)

marjusen sa for siden:

Åneeeeiii, jeg som sku lage meg slik til i morra tidelig og toaste. Også er jeg tom for JBK. Og det var vel ingen sukksess å bruke noe anna? Fiberhusk? hehe

Victory sa for siden:

Folk har brukt fiberhusk! :) :)

Kanutten sa for siden:

Lagde røre og stekte dem i vaffeljernet jeg. Det ble knallbra!! De ble skikkelig sprø! :sikle: Konsistensen ble ala tørre vafler, bare at disse er salte og ikke søte.

otika sa for siden:

Jeg lagde med fiberhusk i går og tok 4 ts,de ble ikke så fluffy,men like gode :D

Julie sa for siden:

Noen som har prøvd å lage dette i en brødform, eller lager de fleste bare som TS, dvs på en stekeplate med bakepapir?

marjusen sa for siden:

Bare lagd i en rund kakeform jeg:) hehe

Skal prøve med fiberhusk i morra og toaste. tror det kan blir bra. nam nam

otika sa for siden:

TS som er meg bruker mest springforma pga høyden på røra :) da veit jeg at det blir passe skiver,doblet røra i går og brukte langpanne og det funka,og siste gangen brukte jeg liten avlang form,funka også :D Må bare huske på at røra er beregnet til 24 cm form og bruker man noe annet så kan det bli veldig tynne skiver ;)

otika sa for siden:

Holdt på å glemme de jeg lagde i muffins former (også i går :eek:) de ble kompakte og fine,men da hadde jeg litt kakao i røra

otika sa for siden:

Som sagt så brukte jeg 4 ts,men mulig du kan bruke litt mere,prøv deg fram :)

Timona sa for siden:

Har ikke prøvd å lage denne enda. Men lurte på å dobble oppskriften, kan det være passe til liten langpanne kanskje?

Kitt sa for siden:

Jeg la bare til 1 egg og en halv teskje JBKM, så passet det fint med en liten langpanne!:)

Pøsh sa for siden:

Spiste to stk i dag med litt syltetøy og ost på :love:

I morgen skal jeg lage bløtekake med denne som bunn.

Timona sa for siden:

Supert! Da blir det jukseloff i morgen :D

Timona sa for siden:

Lurer på en ting til :o
Har ikke varmluftsovn, hvordan blir steketiden?

otika sa for siden:

20 grader mere og like lang tid blir nok passe :)

Timona sa for siden:

Tusen takk :)

Cassiopeia sa for siden:

/me slikker eggesalaten av fingrene.
Har akkurat satt til livs to store biter jukseloff med eggesalatmed vårløk og hjemmelaga mayo, og det var DIGG!

Kanutten sa for siden:

Lagde denne på nytt igjen i dag med små endringer. Jeg hadde ca 2 dl raspet ost oppi røra og strødde salt oppå røra når den var kommet i formen.

Etter at loffkaka var ferdig stekt tok jeg den ut av formen og rett inn i ovnen igjen, opp ned. Der stod den i noen minutt ekstra. "Kakesmaken" forsvant med både osten og saltet. :sikle: Dette kommer jeg til å lage ofte. :ja:

Tusen takk for super oppskrift!!

Karissima sa for siden:

Spiste mine siste stykker i dag . Smaker utrolig godt når de er ristet og med masse ost på . Ny porsjon lages i dag :)

TrineG sa for siden:

Her er så Utrolig mange gode forslag. Tror jeg skal lage disse i morgen. Problemet blir Hvilken variant :D Kreative folk her. Det liker Vi :stortsmil

Karissima sa for siden:

Har laget dobbel porsjon i dag og tenkte jeg skulle fryse ned litt . Oppbevarer dere dem i kjøleskapet ?

Kanutten sa for siden:

Guttungen foretrakk dem med ost og salt på toppen... Han spiste alt før jeg fikk gjemt unna. Han sa det smakte ostesuffle light av dem! :sikle:

Jeg hadde noen biter såtende i ovnen med varmluft for å tørke dem ytterligere.. Det ble godt! Skal lage en tynnere versjon som jeg skal tørke for å ha til ostekjeks.

knh sa for siden:

hmm, så rart at ingen ser dem. Legger bildene som vedlegg her da :) det burde funke! :)

Oppvarte de i en isboks i kjøleskapet.. de blei litt blautere på en måte, men smakte fortsatt like godt :)
Skal prøve å få bakt en ny runde idag;) Vurderer å prøve med fiberhusk, siden det er mer økonomisk... men er litt rett for at det ikke skal bli like bra ?

TrineG sa for siden:

Nå ser jeg bildene dine :D Nam, nam :)

Pøsh sa for siden:

Jeg legger dem i en pose og har i brødskuffen.
Når dere dobler, hvor lenge steker dere den da?

otika sa for siden:

Jeg har prøvd og det gikk bra det,de ble bare litt våtere,men jeg prøvde bare 1 gang og hadde i 4 ts fiberhusk,mulig man kan bruke litt mere,prøvd deg fram ,men sikkert lurt å la den svelle litt før du steker dem :)

otika sa for siden:

Jeg steker dem uansett i 10 minutter :) blir kanskje forskjell hvis du dobler og bruker smal form,så de blir høyere :confused:

Fredrikke07 sa for siden:

Lagde den som pizza nå og hadde i 4 ts fiberhusk i stedet for JBKM, fungerte aldeles utmerket, ble velsig godt. Byttet ut søtning med oregano:p.

Nå blir det vanskelig å holde seg unna gitt:p....

marjusen sa for siden:

Ble den myk eller sprø?

senorita sa for siden:

i dag skal jeg teste ut denne .. igjen :P og denne gangen skal jeg få det til!! :p

otika sa for siden:

Jeg heier på deg :goodluck::heia:

senorita sa for siden:

da har jeg spist jukseloff, hehe :P tok litt fiberhusk, kuttet ut sukrin og tok i splenda.. bakte rett på silikonmatten min..

Ikke smaker den egg, og den glei rett av matten :D Jippi, endelig fikk jeg også det til, hehe :P

Pøsh sa for siden:

Så bra, senorita :D

Fredrikke07 sa for siden:

Den ble sprø i kanten, men relativt myk ellers. Lagde den veldig tynn, kanskje i tynneste laget. Men smaken var det ingenting å si på:)!

Stekten den ca fem min før jeg hadde på fyllet;)!

Lagde den som bløtkake i går, med jordbær, det var bare så inni h.... digg, ha, ha! Hurra for lettvin bløtkakebunn! De som ikke spiser lavkarbo kjente ikke forskjell. Dynket forresten bunnen i litt fun light saft med bringebær, da ble bunnen herlig saftig! Nam! Og nå er kaka borte..lyst på mer jeg!

Pøsh sa for siden:

Jeg har kake stående i kjøleskapet etter i går :D

trio sa for siden:

Ville bare si tusen takk for oppskriften!
Det er helt fantastisk å kunne ta med seg dette i matpakka når jeg forsøker å unngå frø/nøtte/mel-blandinger som alle brøderstatningene består av.

Forresten lagde jeg jukseloff uten å skille eggene igår, og det fungerer helt fint det også:) Ikke at det er noen stor sak å skille egg altså ;)

otika sa for siden:

Bare hyggelig at den falt i smak :) Flott at du testet uten å skille eggene,ble fargen mere gul eller ?

trio sa for siden:

Japp, den ble absolutt gulere - men er ikke så opptatt av at det trenger å ligne så mye på loff jeg da:cool: Hvis en skal servere andre er nok den opprinnelige versjonen best. Skal straks igang med ny porsjon :)

Pøsh sa for siden:

I går laget jeg denne med oregano istedetfor splenda, stekte i 5 min, tok ut, la på salsasaus, kylling og ost. Så tok jeg pizzakrydder på.
Nydelig :D

e84 sa for siden:

Etter at jeg lagde denne på lørdagen ble porsjon nummer 2 lagd ikke lenge etterpå ;) Så på søndag kveld ble det nytt prosjekt med en porsjon i muffinsformer med litt sukrin og kokosmel uten salt og en posrjon til med salt, oliven og cherrytomater som en slags foccaccia. Alle varianter har slått ann bra. Supergod oppskrift! Takk igjen! :D I love it!

marjusen sa for siden:

Prøvde denne igjen nå. Bytte ut JBK med fiberhusk. Funke like bra. Droppet søtning og tok i litt oregano i stede. Hadde på tomatpure, salami, ost og grillkrydder. Tok en bit i microen noen sec til osten smelta. SINNSYKT godt. Blir lunsjen min i morra. Nam Nam

Tiki sa for siden:

For en fantastisk anvenndelig oppskrift. :)

Noen som har hørt om fiberhusk kan være en partystopper for noen?

Jeg spiser veldig begrenset om dagen, som på atkins induksjon, men uten noen form for meieriprodukter, og litt mere avocado..... og JBKM da til denne supre oppskriften. Hvis jeg har fått gått litt mere ned til mandag, så vurdere jeg å fortsette litt lengre enn to uker med dette. Men denne oppskriften er en redning oppi dette.

Gleder meg til jeg skal lage kake med denne oppskrifte en gang senere, men krem og brungebær i rullekakeform kanskje. namnam

christinal sa for siden:

Står i ovnen nå å ser at jeg fint kunne brukt fiberhusk, da skal jeg det neste gang om jeg liker smaken da

christinal sa for siden:

Da er denne tatt ut, brukte sukrinmelis i røra og bakepapiret gikk lett av.
Dere som har prøvd fiberhusk, bruker dere 4 ts i ei normal rør eller 2?

marjusen sa for siden:

Jeg brukte 3 ts i ei normal røre, men tror jeg skal prøve 2 neste gang.
Har kjøkkenmaskin jeg da, så lar vispen gå på full fart ganske lenge.
Ble veldig fluffy og fin deig da også.

Helt nyyyydelig med ost, salami og grillkrydder på. Også brukte jeg litt oregano i stede for søtning:D

christinal sa for siden:

Med Gerds mandalsjokoladepålegg og masse smør ble den suuuper. Lagde for hånd nå men har kjøkkenmaskin blir no den neste gang selv om røra ble super fluffy.
Vi skal på laaaaaang biltur i morgen og jeg vet hva som skal med i boks med mat:D jukeseloff til alle med smør, sukrin og kanel, smat gerds sjoko om barna liker det.

bobbla sa for siden:

Hva er JBKM?

knh sa for siden:

Nå har jeg laget denne med fiberhusk :)

5 egg
5 ts fiberhusk
litt søtning
salt

Det blei veldig bra :D og litt mer økonomisk ;)

christinal sa for siden:

Jeg lagde en med 6 egg, 8 små ts med fiberhusk å hadde i langpanne. Kan sikekrt ta færre skjer med fiberhusk, men det er jo en prøvefeil ting.
Den første gikk unna før jeg rakk å spise mer enn to biter, den andre ville gått samme vei om jeg ikke satte stopp, skal ha den på biltur i morgen

JBKM er johannesbrødkjernemel og fåes skitdyrt på helsekost

langaard sa for siden:

Johannesbrødkjernemel, fåes i helskostbutikker:)

marjusen sa for siden:

namnamnam... prøvde denne i toastern nå. DET var godt det.

Tok 3 eggehviter og stivpiska dem med litt salt. Tilsatte 3 eggeplommer, pepper, oregano og basilikum. Stekte den i 10 min på varmluft som står i første innlegg.

Avkjølte den helt og delte opp i 4 skiver. La på masse ost, salami og grillkrydder. Kjørte den i 3-4 min i taostern.

Dæven, smaker AKKURAT som toastet loff jo. Så utrolig deilig det var. Dette blir ny favoritt her tror jeg:D Hurra hurra

otika sa for siden:

Jeg lagde denne som bløtkake i dag (rakk ikke å ta bilde) kan love at den falt i smak :D med bringebær krem og tinte bær på toppen :p

Hvis man lager dobbel oppskrift i liten langpanne blir det tykke skiver ,som er perfekte i toast jernet ;)

otika sa for siden:

Jeg bruker like mye fiberhusk som antall egg,funker fint det ;)

prøvermegfram sa for siden:

Måtte prøve å lage denne "loffen"... tror jeg hadde litt høye forhåpninger, var ikke helt slik jeg så for meg... den både lukta og smakte egg, og så ble den skinnflat... hehe... så høy og fin i ovnen, men med en gang jeg tok den ut, så bare sank den sammen til en skinnflat lefse...

Men med masse smør og masse pålegg på, så var det helt ok... kan tro den funker bra som kakebunn, dog det blir en flat kake, men skeptisk til denne som pizzabunn... tror jeg må prøve en dag, men ser for meg den blir veeeeldig vassen under pizzafyll....

otika sa for siden:

Til pizzabunn bruker jeg denne oppskriften : 3 egg røres sammen med 3 ts fiberhusk,litt salt,krydder og en god neve revet ost,skal svelle 15 minutter og strykes ut på bakepapir,stekes på 180 grader i 5 minutter,så har man på fyllet og steker den i 10-15 minutter til,den blir pizzabunn som smaker pizza :D

Hvis loffen blir flat kan det være lurt og doble oppskriften ;) noe detter den sammen uansett,men jeg lagde den som bløtkake bunn i går og da ble den 4 cm høy :)

Matglad sa for siden:

Lagde dette til frokost i dag, nydelig. Hadde kjøpt inn noen gode reker, smakte himmelsk :):

4cm?? jøss... hvordan skal jeg få den høyere?? Kanskje jeg stivpiska eggene for mye...? Den så kjempefin ut inni ovnen, hevde seg masse, men når den kom ut bare sank den sammen til en 1.5 cm lefse... hehehe.... og brødformen jeg brukte var ikke av de største heller....

otika sa for siden:

Jeg dobla oppskriften og brukte rund form på 26 cm,den er 7 cm når den stekes og faller sammen til 4 cm,trur at enkel oppskrift i brødform blir for lite. Jeg syns oppskriften på pizza bunn er det nærmeste jeg har kommet,har hatt 8 stykker som har smakt den og alle likte den,men det betyr jo ikke at du liker den :)

Loffen skal ikke bli så høy altså,ca som en vanlig flat skive,det er ikke beregnet at den skal bli som brød i forma ;)

Karissima sa for siden:

Blir den litt sprø eller ??

otika sa for siden:

bløtkaka ? i følge de som spiste den så blir den som vanlig bløtkake og smaker det også :)

Min ble i alle fall ikke sprø... samme konsistens som en bløtkakebunn.. myk og veldig luftig... nærmest smelter i munnen....

otika sa for siden:

Som pizzabunn blir den ikke sprø,men jeg liker ikke sprø bunner heller :D

Karissima sa for siden:

Blir pizzabunnen sprø ??:D

Blir den pizzabunnen vassen under fyllet?? Den jeg lagde i går (med en annen oppskrift) ble veldig vassen... kunne ikke holde den i hånda å spise.... men i dag tidlig, etter ei natt i kjøleskapet, så kunne jeg holde den i hånda å spise... var egentlig bedre idag enn i går :)

otika sa for siden:

Jeg har ikke noe problem med å holde den i hånda,men da bruker jeg den oppskriften jeg skrev litt høyere opp her ;) syns ikke den blir vassen heller

Supah sa for siden:

Nå har jeg laget denne oppskriften og hatt det i muffinsformer! Det fungerte også kjempefint. De ble litt klumpete og rare, men smakte kjempedeilig! Dennne oppskriften er helt super! :smile:

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.