< Tilbake til oversikten

Jukseloff

otika sa for siden:

Takk :hearts: ja vi bruker denne hver dag vi, unga vil ikke ha brød lenger,bare jukseloff med urter og ost ;)

Supah sa for siden:

Hva slags urter bruker du? Jeg har lyst å prøve å variere oppskriften litt! :smile:

otika sa for siden:

Jeg dropper søtning og bruker oregano,timian,dill og litt hvitløk,og en god neve revet ost i røra :p

otika sa for siden:

Du kan også bytte ut JBKM med fiberhusk,like mange ts som egg,funker fint det også,men har ikke prøvd å lage bløtkakebunn med fiberhusken enda da

Supah sa for siden:

Takk! Det skal jeg prøve neste gang :)

Ja, det er jo mer økonomisk! :) Hvordan blir forskjellen i konsistensen med fiberhusk istedetfor JBKM?

otika sa for siden:

Syns de blir ganske like :)

otika sa for siden:

Brukte denne i dag som bløtkake bunn,fylte oppi noen fryste bringebær og lagde gele,dessverre var kake for varm og gelen rant igjennom,MEN smaken :p:p:p Beklager dårlig størrelse og bilde :mad:

livean sa for siden:

Fantastisk!! Denne er nydelig til hummer!!! Min ble ganske flat, men bygde opp med litt majones, så det ble bra ;O)

Tusen takk, otika!!!!! :D

otika sa for siden:

Bare hyggelig :D

ada-emilie sa for siden:

Jeg skal teste med knuste linfrø,jeg.

Bra jeg får kjøpt egg til en kr stk på "istanbul"-butikken" rett ved:) Om dere blakker dere på egg, folkens, husk first price-egg på kiwi eller at egg i en eksotisk dagligvarebutikk er billigere.

otika sa for siden:

Ja kjekt med billige egg,for de går det maaange av om dagen hehe,nå forsvant resten av kaka og unga vil ha mere og jeg skulle lagd mere loff også :D Kjøper store brett i sverige,men går alltid tom før neste tur dit ,så da blir det first price ;)

knh sa for siden:

Er det noen som har prøvd å lage en litt grovere variant som blir mer brødaktg?:)

Hvilke ingredienser brukte dere i så fall?

Tiki sa for siden:

De siste gangene har jeg laget denne med fiberhusk, en toppet tesje pr. egg. Jeg synes de blir litt "grovere" enn med JBKM. Og får de faktisk dobbelt så høye og mere konsistent. :)

Det blir nok brødvarianten min fremmover, så blir den med JBKJ hvis jeg ønsker med syltetøy og evt. for å lage rullekake etterhvert...

Har foresten ikke brukt "sukker" i denne når jeg har brukt den til pålegg. Har heller ikke savnet at det.

Jeg lager oftest med to egg, da er det akkurat passe til en god frokost, og jeg får spist opp alt ;) Så raskt gjort å lage at det er en fornøyelse.

knh sa for siden:

Lagde ny posjon for 2 dager siden. 5 egg, 5 ts fiberhusk og litt kruskakli og pofiber. Det blei bra det, og dekket en hel langpanne:)

Oppbevarer de i en isboks i kjøleskapet, de blir litt mykere når de lagres, men smaker fortsatt godt :)

Dette er absolutt den varianten av "frokostlapper" jeg liker best!! Enklest og raskest å lage, og smaker veldig godt :) Har tidligere brukt oppskriften på sprø pizzabunn som lapper. Synes den var veldig god en stund, men gikk lei etterhvert:p

ada-emilie sa for siden:

Jeg lagde med kun egg og salt,jeg. Funka fint som bare det.Det var en oppskrift helt etter min minimalistiske smak;) Det er så kuult å kunne spise "loff" med smør og ost som ellers ville vært det mest fetende jeg kunne inntatt, og som er så digg og ikke minst enkelt.Genial oppskrift. Jeg skal neste gang bruke 6 egg og skjære opp i seks biter. Da blir det liksom å spise ett egg hver gang.

Pøsh sa for siden:

I dag tok jeg oppi en ts mandelmel i tillegg til den orginale oppskriften. Da ble det litt fastere. Var veldig godt!

Tiki sa for siden:

Ja nå har jeg også prøvd denne med KUN egg og litt salt. Ellers laget som originaloppskriften. Det funker bra. En ide for folk som fjerner alt av ulumskheter i kostholdet sitt.

Ble vel litt flatere, men fungerte egentlig strålende. Jeg går så trekt ned i vekt, eller dvs. jeg går ikke ned, så nå er det bare å prøve å skrelle vekk alt av ulumskheter i kosten, sånn i hverdagen i alle fall.
Hadde en mnd. med fjerning av de fleste partystoppere, men ikke JBKJ og fiberhusk etterhvert, så nå prøver jeg det også så lenge dette funket uten.

Dette er bare utrolig genialt altså.....hadde jeg bare gått litt mere ned i vekt også så hadde jeg blitt glad. :rolleyes:

otika sa for siden:

Ja elsker denne oppskriften,og glad jeg har prøvd ut flere varianter :)

:klem:og håper snart vekta flytter på seg,min har stått stille i 8 uker nå,men på morran i dag var den faktisk noen hundre gram mindre enn vanlig,selv om jeg har mensen,så da er det håp :D kommer uansett ikke til å slutte med lavkarbo for det finnes ikke bedre alternativ å gå til

ada-emilie sa for siden:

Ja dette er genialt. Jeg lager loffen annenhver dag nå med kun egg og salt. Spiser en halv posjon daglig tilsvarende 3 egg. Synes det smaker bedre enn vanlig loff og brød jeg og en fin måte å få i seg egg for meg som ikke er så veldig glad i det. Med smør og sennep på og salatblader, agurk, tomat og løk over pluss kjøtt/ost er det et glimrende måltid.

arnakristin sa for siden:

Litt klipp&lim fra nybegynnertråden:
[font=Times New Roman][/font]

ada-emilie sa for siden:

Sønnen min på 5 digger disse skivene med smør på.Det er jeg selvfølgelig glad for. Han sier det lukter loff, ikke egg, når jeg har stekt de. (Men han vet ikke hva loff er:)

52modell sa for siden:

Tror jeg er i himmelen! Endelig en "ordentlig" frokost med godt brød. Glemte splenda, men det var utrolig godt. Takk og takk til den som har komponert dette!

marjusen sa for siden:

husk å gi vektskålpoeng på slike gode oppskrifter:D

Timona sa for siden:

Jeg lagret denne på favoritter for lenge siden men har ikke prøvd den før nå nylig.
Oppskriften er bare helt genial! Så enkel og lage og bruksområdene er mange.
Jeg lager den i liten langpanne (med 1 ekstra egg og 1ts JBKM og 2ts fiberhusk)
Bruker den som loff eller pølsebrød (bare å brette et stykke rundt pølsa)
Ellers så er den også super som rullekake, enten med marjussen sin sjokoladesmørkrem eller med jordbærsyltetøy og pisket krem. Nam!

Timona sa for siden:

Hvordan gjør man det?

marjusen sa for siden:

går på første siden her, så ser du at det er en slik vektskål under nicket til hun som la inn. velger en postitiv der og skriver inn kommentar og send:D

Timona sa for siden:

Takker :D

Tiki sa for siden:

Er gjort for en liten tid tilbake for jeg bare elsker denne ideen og oppskriften. :D

Rosalita2011 sa for siden:

Dette var bare helknæsj :D Har lagd 2 porsjoner i dag, en med JBKM og fiberhusk, har ikke smakt på den siste enda, da den akkurat er tatt ut av ovnen.. Hadde ikke i splenda, har ikke kjøpt inn enda, men det smakte nydelig for det :D Godtatt av gubben og eldste dattra i huset, men minsta er så kresen så hun likte det ikke.. hehe

Brimstone sa for siden:

Skal prøve meg på pizza i helga. Genialt!

otika sa for siden:

Tusen takk for koselige prikker :love: snille dere er :)

Sbond sa for siden:

Åh, denne var virkelig god, også så lett å lage da! Absolutt passende for en student! Tusen hjertelig takk! :-

Tone-G sa for siden:

Jeg vil bare si.. Jeg elsker deg Otika :love: fantastisk deilig loff! Jeg bakte den med JBM og den ble utrolig vellykket. Fantastisk:heia: i morra må jeg prøve å bake med fiberhusk siden jeg er tom for det andre. Lurer på om jeg skal lage det i en stor langpanne? Hvor mange egg må jeg beregne da tro? 9 eller 12 kanskje? Hmmm

Pøsh sa for siden:

Er en her som lager i langpanne og hun dobler oppskriften.

ada-emilie sa for siden:

Jeg tar 6 egg og litt salt og steker i langpanne i 13 min. Når det steker visper jeg 6 egg til og steker i 13 min.På den måten vet jeg at hvis jeg deler hver flate i fire deler består hver del av 1,5 egg. Det er plass til flere egg pr langpanne. 8 burde gå. Min ovn er forresten ikke så diger. Men hva skal man med det melet? Jeg synes det er snadder bare med egg og salt. Og ikke minst har jeg full oversikt over næringsinnhold.

Tone-G sa for siden:

I en stor langpanne? Jeg syns tykkelsen var perfekt i en 24 form. Det er kanskje nok å doble oppskriftten Ja:) prøver i morra:) spiste nettopp resten her med masse smør, makrell i tomat, agurk og en helt masse majones. Jeg er i himmelen:)

otika sa for siden:

Jeg elsker dere også :love::lol:

Det blir samme resultat med fiberhusk, og til langpanne bruker jeg 8 egg og 6 ts fiberhusk,det pleier å holde i min store panne

Tone-G sa for siden:

Tusen takk for svar Otika :love:

Bare så utrolig dumt at jeg ikke gikk inn her å leste før jeg lagde ny porsjon..
Jeg er enig, 8 egg er nok passe.. Jeg brukte 5 egg nå, og den ble litt lefsete og tynn.. Jeg liker nemlig tykke brødskiver ;)

Det ble veldig bra med fiberhusk, men ennå bedre med JBKM (litt sånn lørdagsloff)

Tusen takk for at du delte denne oppskriften :heia:

Tone-G sa for siden:

Ja! Og en ting til jeg tenkte på når jeg la meg mett og fornøyd igår :sikle:
Denne passer fint til å bake Verdens beste/kvæfjordkake :sikle::p
Herremin, det måååååå prøves!

Oppskriften til en langpanne blir da omtrent slik i mitt hode

En dobbel oppskrift jukseloff med JBKM
ta bort saltet og ha i 3-4 ss sukrinmelis
fordeles i en langanne
Lag marengs av 6 eggehvitter og ca 100 g sukrinmelis (det skal være 300g vanlig sukker i oppskriften min) Den skal være søt!

Fordel marengsen over jukseloffen ha over hakka mandler og stek kaken i ca 20 min

Det blir ikke mange karbene i denne verdens beste :heia:

Fyller blir vaniljekrem ala lavkarbo..

Sååååååå dumt at jeg ikke har JBKM, for jeg har alt det andre..

Jeg tror ikke jeg skal løpe og kjøpe nestangel på apoteket, for den har en litt ekkel bismak, så jeg får vente til en annen dag med å prøve..

otika sa for siden:

Å dette hørtes godt ut :p jeg bruker denne og lager bløtkake,alle elsker den :D

otika sa for siden:

Jeg mener å ha lest at sukrin funker dårlig i marengs :confused: kan du ikke søke det opp før du baker a ? og kom gjerne tilbake med resultatet på kaka,for den har jeg lyst til å prøve :D

Tone-G sa for siden:

OMG så deilig med kake da! :sikle: Jeg skal prøve denne som bløtekake en dag.. Måååå bare handle JBKM først..

Jammen ble jeg sjessen nå.. Hmmmm kanskje jeg bare må lete i fryseren nå, tror jeg har noen søte oopsier der.. hihi :sikle:

Supah sa for siden:

Takker igjen for denne oppskriften :hearts:

Nå står dobbel porsjon i ovnen, og jeg gleder meg :)

Tone-G sa for siden:

Ojjjj takk for tipset!

Jeg skal søke litt rundt dette.. Vil jo gjerne bruke sukrinmelis da, for det er jo sunnere enn alt annet..

Skal se om jeg får bakt litt når jeg kommer hjem fra tur på lørdag..

52modell sa for siden:

Denne "jukseloffen" er bare så bra. Har allerede laget den flere ganger og det som er viktig synes jeg er å piske alt sammen kraftig. Først bare eggehvite og salt, og siden med resten. Jeg bruker JBK og en halv ts splenda som jeg sikter i før kraftig pisking av alt.
Jeg steker den 11 - 12 min og lar den stå i formen til den er kald ,da slipper den bakepapiret lett. Så klipper(!) jeg den i snipper og legger de i plastpose.Vet ikke hvor lenge de kan ligge ,blir jo spist fort. Perfekt å ta med for visitter eller bare i bakhånd på turer.
Så kjære OTIKA : TAKK !

otika sa for siden:

Bare hyggelig å glede med gode oppskrifter :)

Jentepusen sa for siden:

Er det forresten noen som har prøvd å tilsette cream of tartar ?
Dette skal i følge ekspertene stabilisere å øke volumet på vispede eggehviter.

Er ny innen lavkarbo, men den kan vell brukes?
Her er innholdet:

Nutrition Facts RIGHT[/RIGHT]

Serving Size [RIGHT]1 tsp (3 grams) [/RIGHT]

Calories [RIGHT]8 [/RIGHT]

Total Fat[RIGHT]0g [/RIGHT]

Saturated Fat [RIGHT]0g [/RIGHT]

Cholesterol [RIGHT]0mg [/RIGHT]

Sodium [RIGHT]2mg [/RIGHT]

Potassium [RIGHT]495mg [/RIGHT]

Total Carbohydrates [RIGHT]2g [/RIGHT]

Dietary Fiber [RIGHT]0g [/RIGHT]

Sugars [RIGHT]0g [/RIGHT]

Protein [RIGHT]0g [/RIGHT]

Kitt sa for siden:

Ble veldig rotet, den næringsinnhold- greia, men jada, vi kan bruke den cream of tartare- tingen. Det skal blant annet brukes i oopsier, men bakepulver går helt fint det også!;)

Jentepusen sa for siden:

Kopierte rett fra nettsiden, så det ble vist bare sånn...

Kitt sa for siden:

Er desverre ofte sånn! Annet format på siden! Kan være lurt å velge Forhåndsvis innlegg når man kopierer eller linker!;)

ani-dalh sa for siden:

Min datt helt sammen og ble paddeflat og ikke så god heller. Stivpisket eggehviter (meget srive) brukte kjøkkenmaskin som gikk for fullt når jeg hadde i alle ingrediensene. Så lot jeg den gå en hel stund. Stekte på varmluft.
Hva gjorde jeg feil? slik som noen skriver her inne så skulle dette være noe annet.

Pøsh sa for siden:

Jeg lar ikke min maskin gå særlig lenge etter at alle ingridiensene er oppi. Mest for ø røre litt sammen. Går den for lenge, så "forsvinner" røren på en måte.

Nettopp spist 3 stk med røkelaks på. Nam

otika sa for siden:

Jeg bruker miksmaster på laveste visping og lar den bare gå til alt er blandet,ca 1 minutt :) Den faller litt sammen når man tar den ut av ovnen.

Smaken kan jeg ikke si så mye om,men det lønner seg å prøve ut forskjellige krydder og litt søtning, ta det man liker ;)

marionilona sa for siden:

Ehm...
Prøvde meg på denne på fredag, UTEN hell... Jeg MÅ ha gjort noe alvorlig galt.
Den ble flat som en pannekake, og var skikkelig svampete.grøss
Jeg brukte brødform med bakepapir i, ikke kakeform, og stekte den i 10 minutter. Den så ganske høy og fin ut i oven, men når jeg tok den ut falt den helt sammen og så ut som en innskrumpa...et eller annet...
Bakte uten søtstoff, men det skal vel ikke ha noe å si? eller...
Har alle her brukt den i kakeform? Må den stekes lenger i brødform?
WHAT TO DO?

Kitt sa for siden:

Brødform blir nok helt feil! Dette skal ikke bli som et brød, sånn sett, mer som en litt flat bløtekakebunn!:p

Bruk en liten langpanne eller rett og slett en kakeform om du prøver igjen!:)

Ja, jeg MÅ jo bare prøve på nytt. Takk :)

S@nne sa for siden:

Jeg har laget denne ganske mange ganger, og jeg syns den er kjempe god!! :) Lagde det i helgen og hadde til reker, nam :)
Tuuusen takk for en super oppskrift! :)

otika sa for siden:

:love: bare hyggelig

Tiki sa for siden:

Jeg mixer eggehvitter og salt på full pinne på miksmasteren til eggehviten er stiv og luftig, så har jeg i eggeplummer og evt. JBKM eller fiberhusk og bare visper det inn kjapt. Her har jer erfart at det ikke bør vispes noe særlig.

Jeg bruker en langpanne med bakepapir, og legger røra i mitta og smører litt utover til en firkantlignende sak så tykk / tynn jeg vil ha den. Uansett innhold, så renner ikke denne utover, så jeg ser ikke poenget med å styre med en kakeform. Bruker ofte bakepapirer noen ganger også, evt. snur det.

Da prøver jeg på nytt :) takk

KarboMamma sa for siden:

Prøvde denne nettopp, og må si at den er helt grei. Rimelig likt oopsie, men et lite hakk bedre. Er det noen som har forsøkt å lage denne med litt sukkerfri kakao? Vil tro man kan få ei skikkelig festkake om man baker to og slenger smørkrem el.l. med kakao i midten?

e84 sa for siden:

prøvde denne igjen i dag, men denne gangen med fiberhusk i stedet for jbkm. det ble ikke like vellykket som sist dessverre. fikk all right konsistens i dag også, men smakte egg i dag. sist var den jo helt nydelig, som ordentlig loff!

e84 sa for siden:

[quote=otika;1027821]De ble litt våte inni og falt mye sammen,ble tynne syns jeg,men smaken var god :D Lagde ny porsjon av full oppskrift men brukte 4 ts fiberhusk,funka fett det,men kaka ble litt tynnere enn med JBKM :D

synes du de ble bra med fiberhusk altså? jeg har prøvd to ganger nå i dag med fiberhusk, men da får jeg den ikke til. "brødet" ser for så vidt likt ut som når jeg bruker jbkm, men det smaker egg! :( Jeg var ute i går og har sååååå lyst på loff med cottage cheese og syltetøy på i dag :( I tillegg tenkte jeg denne loffen var fin til 17 mai frokosten. Ble jo såååå fantastisk de gangene jeg lagde den med jbkm :D

Labomba sa for siden:

:p ikke flat hos meg ihvertfall.

Pøsh sa for siden:

Hvordan ble denne inni?

Jeg bruker alltid fiberhusk og tar bare ut på bakepapir på en stekeplate.

Labomba sa for siden:

Sorry. det var feil tråd, og IKKE jukseloffen det er bilde av. Beklager det.

Kitt sa for siden:

Det var da enda godt! :p
Jeg lurte veldig på hvor elendig baker jeg hadde blitt!:eek:
Min så jo langt fra sånn ut!;)

Men hva ER det blide av, da?

Labomba sa for siden:

Det er knuteloffen som den het først, skal finne oppskriften. Gi meg 2 min. ;)

Labomba sa for siden:

La den i journalen din for ikke å tulle med denna lenka ;)

Fredrikke07 sa for siden:

Jeg synes sukrin egner seg dårlig i mareng, smaker virkelig ikke godt!

Hva er forresten den cream of tartar som dere snakker om:)?

Kitt sa for siden:

Det står i hovedoppskriften til oopsiene og er noe ala bakepulver. Jeg fikk litt kjeft for å si det var det samme, men det er ikke langt i fra, da!;)

Jeg bruker i hvert fall bakepulver i oopsier med hell!

Kitt sa for siden:

Takk!:suss:

millah sa for siden:

Denne var så enkel at jeg bare måtte prøve. Hadde bare fiberhusk - og brukte sukrin. Stekte røra i ei lita form med smurt bakepapir. Nå står den og kjøler. Er veldig spent på resultatet! :)

millah sa for siden:

Hm, den falt litt sammen da den sto og kjølte, lurer på om jeg tok den ut for tidlig (høy form). Ble litt svampeaktig, men veldig god med smør og sukkerfritt syltetøy! Kommer helt sikkert til å lage dette igjen.

KarboMamma sa for siden:

[quote=e84;1107109]

Aha, det er fordi jeg har brukt FiberHusk at jeg synes denne var likt oppsie, kanskje... Min smakte også nemlig bare egg/svamp.

Pøsh sa for siden:

Det er bedre å smøre den utover bakepapir på en stekeplate enn å bruke form. Den skal være flat :smile:

Tone-G sa for siden:

Herremin, jeg hadde helt glemt denne nydelige oppskriften :love:

Løper å lager nå :heia:

Christine sa for siden:

Denne mååå eg bere prøve.
Syns nemleg det høyres for godt ut til å være sant :D

Pc-snuppa sa for siden:

Jeg er ikke trådstarter, men det var jo faktisk nettopp som bløtkakebunn jeg fant opp denne oppskriften ;)
(
Jeg kalte den for Pc-snuppas kakebunn )

Det var sommeren 2007 jeg laget den. Jeg ville dele den med alle her inne så vi kunne ha noe godt som minnet om bløtkakebunn UTEN nøtter, mange er jo allergiske eller lei nøtter.

Siden trådstarter glemte og fortelle hvor oppskriften opprinnelig kom fra så legger jeg ved linken til kakebunnen min her, mange kom med gode innspill som kan være nyttig og få med seg:

forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=13315

Mulighetene er uendelige: Sjokoladekake, marsipankake, rullekake, muffins... You name it :D

Men som loff har jeg aldri testet den ut som, god ide.

Dietta sa for siden:

Mmmm... nå kan det bli skikkelig saker under rekene :sikle:

Yonah sa for siden:

Dytter opp denne jeg. Jeg har både brukt orginalen( til PC-snuppa, all ære til henne!!! ) til både bløtkake og smörgåstårta. Serverte som smörgåstårta i et selskap, og sa ikke at den var uten mel, og ingen hadde smakt så god smörgåstårta før. Og det er perfekt festmat for lavkarberen:D Fantastisk sommermat om man skal invitere på noe som kan stå i kjøleskapet en stundt, og samtidig både metter og ser godt ut.

Kanutten sa for siden:

Har du noe oppskrift på smørbrødkaka? For jeg må innrømme at dette som loff ble helt feil for meg. Det ble som kakebunn med spekeskinke; merkelig. Men vil gjerne like! Så hvis du har tips tar jeg imot med stor takk. :ja:

Yonah sa for siden:

Lag 3 bunner uten søtt( jeg bruker ikke noe søtt).

Fyll 1: 125g kremost m/urter og 1 1/2dl vispet fløte røres sammen. Vend inn ca 300g skinke ( jeg pleier å hakke den i hakkebollen til stavmikseren), 1/2-1 hakket paprika og litt revet hvit ost( prøv deg frem, jeg husker ikke helt mengden).

Fyll 2: 1 1/2dl rømme el. creme fraiche og 1pk majones røres sammen. Ha i 3 hardkokte egg i biter, 1 avrent boks tunfisk og krydre med salt og pepper og gjerne litt sitron.

Toppen: 125g kremost med krydder og 1 1/2dl vispet fløte.

Legg på fyllene på hver sin bunn, legg på toppen og ha på toppingen. Pynt så med ønsket pynt, feks hakket isbergsalat( svenskene bruker ofte det på kanten rundt, dytt det på), påleggsskinke-ruller, paprika ringer, tomat, agurk, eggeskiver. Det er lurt å vente med å ha på pynt som kan bli slapp/vassen til like før servering. Toppen kan gjerne bugne av grønnsaker, egg osv.

Yonah sa for siden:

Jeg laget denne loffen i går, på fiberhusk for første gang. Og det synes jeg faktisk var mye bedre. Og jeg har brukt johannesbrødkjernemel i flere år.. Heretter blir det fiberhusk.

Men bruker dere virkelig søtt i dere som lager denne? Det høres en smule rart ut, hva er vitsen? Jeg pleier aldri å ha søtt i vanlig loff.

Tiki sa for siden:

Denne har jeg spist mye som loff, aldri søtning og med fiberhusk. Billigere, blir litt grovere og høyere etter min mening.

Lindemor sa for siden:

Jeg har laget jukseloff for første gang nå i kveld. 3 egg, litt salt og 2 ts fiberhusk. Det var alt. Det ble et hyggelig bekjentskap som garantert vil inntreffe fra tid til annen i tiden fremover!

Jeg ønsket meg reker og majones og savnet loffen. Dette ble en veldig god erstatning! Jeg er lykkelig! :love:

otika sa for siden:

Legger denne opp igjen , er vel endel nye her nå :) dette blir lunsjen min i dag :D

Yonah sa for siden:

Genialt til snitter og smörgåstårta. Og folk som ikke spiser lavkarbo har satt pris på disse også!

Spinnerette sa for siden:

Mulig jeg har gjort noe feil, men syns ikke dette ble særlig loffete :o
Men! Godt var det, og dette blir nå min nye måte å få i meg egg på! Innmari lei hardkokte egg og omelett.

Forresten, jeg hadde skikkelig trøbbel med å stivpiske hvittene, før jeg hadde oppi omtrent tre ganger så mye salt (røra ble ikke spesielt salt uansett). Men er det meninga at det skal ha en litt sånn kremaktig utseende, eller skal det bli ennå stivere, typ ikke falle ut når man snur bollen på hodet?

Yonah sa for siden:

Stivpisket betyr stive ja, altså snu bollen uten at det renner. Pass på at bollen du pisker i er helt ren, fettrester kan gjøre at hvitene ikke blir stive. Samme med eggeplommerester(=fett). Skulle det gå skeis, så går det som regel uansett, hell i form og stek.

Spinnerette sa for siden:

Piske litt lenger neste gang, da! Og ble jo godt allikevel :) Takk for svar!

Moogie sa for siden:

Interessant :) kan denne fryses?

Yonah sa for siden:

Ja, null problem. Problemet er heller å få den i fryseren FØR du spiser den opp.

Tiki sa for siden:

I dag blir det disse, lenge siden sist.

Moogie sa for siden:

Du hadde nok helt rett, Imse! Problemet var virkelig der, hehe. Jeg spiste jo den opp lenge før det blei behov for å få den i fryser

Imsevimse sa for siden:

Jeg har nettopp failet litt! Jeg er litt syk og litt sulten så ville prøve å lage dette siden det er raskt og enkelt. Det fantes bare fibrex i butikken, og etter litt søking da jeg kom hjem fant jeg jo ut at det ikke er det samme sak. Men jeg fant ut at jeg måtte prøve for det!

"Loffen" jeg sitter igjen med her nå smaker rett og slett tørrfisk! ^^

Shadow sa for siden:

Absolutt verd å prøve. Nå har jeg spist loffskiver og i kveld skal det bli pizza, det er lenge siden sist jeg prøvde det ;)

Shadow sa for siden:

Fungerte helt greit som pizzabunn. Jeg hadde oppi litt revet ost og halvstekte den før jeg hadde på fyll og stekte ferdig. Min kjære sa at det smakte deilig. :p

Photobscura sa for siden:

Da har jeg testa denne! Helt ok! :) Ikke akkurat så veldig loff-aktig, men det gjør ikke noe, jeg er ikke så glad i loff. Men blir den ikke litt vel soggy for pizza?
Jeg brukte forresten xanthan gum. Kanskje jeg heller burde teste fiberhusk? Den har jo helt andre egenskaper, men denne er så billig å lage, at det er verdt å prøve. (Mulig noen har skrevet om det, men det er over elleve sider å gå gjennom. :p)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.