Photobscura sa for siden:
Ah, ja, nå så jeg en side bakover, så da tester jeg med fiberhusk. Hvor mye i forhold til originaloppskrifta? Lar du den svelle? Jeg hadde heller ikke søtt i, ser ikke helt hva søtt har i brødmat å gjøre?! :)
Ah, ja, nå så jeg en side bakover, så da tester jeg med fiberhusk. Hvor mye i forhold til originaloppskrifta? Lar du den svelle? Jeg hadde heller ikke søtt i, ser ikke helt hva søtt har i brødmat å gjøre?! :)
Yonah sa for siden:
Hm, jeg tror kanskje jeg brukte 1ss jeg. Nå er det noen uker siden jeg laget den, så jeg ble litt usikker, men mere enn 2ts i allefall. Stryker ut til nesten 1 plate. Jeg lar den ikke svelle, ellers blir den vanskelig å stryke ut. Den sveller på null komma niks etter å blir strøket utover. Mine blir i allefall ikke mere soggy enn lavkarbopizzaer flest. Kan spises med fingrene uten problemer.
Har aldri prøvd noen lavkarbopizzaer, så jeg har lite å sammenligne med. Men skal teste i alle fall. Takk for svar!
Yonah sa for siden:
Da har du ikke gått glipp av så mye. Jeg la avkarbopizza og bakverk generelt på hylla i flere år. Først i det siste har jeg begynt å like det, også er det litt praktisk bake to pizzaer, en me og en uten mel, begge passe små= ikke masse rester. Mannen spiser gjerne lavkarbopizza.
smgj sa for siden:
Jeg tror det meste av lavkarbo brøderstatninger er godt etter lengre tids avholdenhet fra brød... :D DVS at det tar lang tid å venne seg av den tilvente smaken og i det hele tatt vurdere nye ting med åpent sinn.
Nå har jeg aldri likt brød noe særlig, synes f.eks. steinaldertype brød er mye bedre enn vanlig brød, men italiensk pizza med tynn tynn sprø bunn var jeg litt svak for. Lagde heller ikke denne primært for å vurdere det som pizzabunn, men av nysgjerrighet. Minner litt om polarlappene som var populære en stund. Har spist dem med pålegg, som nettopp lapper/brød.
Og definitivt bedre med fiberhusk! Strødde også over sesamfrø, det var ålreit! :)
Jeg har forresten bare stekt dem i en 24 cm silikonkakeform, med greit resultat. Men funker det å steke dem på brett, med bakepapir, liksom som lapper? Kan liksom tenke meg at de blir enda litt tørrere da også, ettersom silikonet holder på fukt. (Sorry om det har blitt spurt om før, men igjen ... elleve sider ... :cool:)
Yonah sa for siden:
Jeg bare smører hele røra utover bakepapir og deler opp i ruter etter steking. Steker kun i rund form om jeg skal lage smørgåsgårta.
Yrla sa for siden:
samme her.
Aha. Takker! :)
Smörgåstårta er det lenge siden jeg har spist! Stor klassiker i alle familieselskaper i hin tid. Brødet er jo strengt tatt bare en "formalitet", så det burde jeg jo teste en gang. :)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.