Pamparium sa for siden:
Dette går riktige veien det :-)
3 januar: 81,3
17 januar: 78,7
Fra 29,9 til 28,9 i BMI.
minus 2,6 kilo og et par skritt nærmere målet.
Jeg heier på alle :D
Pamparium sa for siden:
Dette går riktige veien det :-)
Fra 29,9 til 28,9 i BMI.
minus 2,6 kilo og et par skritt nærmere målet.
Jeg heier på alle :D
Sushi sa for siden:
03/01- 98
10/01- 94,3 (-3,7)
17/01- 93,2 (-1,1) (total 4,8:D)
er fornøyd jeg!!
AKR sa for siden:
................
hallgeirg sa for siden:
begynte 4.1.11 - 133,4 kg
uke 1 11.01.11 - 128 kg - 5,4kg - 4,06%
uke 2 17.01.11 - 126 kg - 2kg - 1,56%
kjenner det var litt kjipt, men får prøve å dra på med noen store tall neste uke.. om jeg ikke blir sendt hjem.. :p
Fjasnissen sa for siden:
Jeg veit ikke hvorfor folk forventer å gå ned massevis på bare to uker.
La det gå noen uker før dere lar panikken ta over (og helst ikke da heller). Dere har brukt lang tid på å legge på dere disse kiloene, og for mange vil det ta en stund å bli kvitt det også. Første uke er på ingen måte en indikator (noen dumper store mengder vann, mens andre nesten ikke går ned). Hvis man etter 4-5 uker har en snittnedgang på en halv kilo i uka, så er det faktisk ganske bra. Bare ytterst sjeldent vil man ligge på over en kilo i uka, og da har man gjerne veldig mye å miste også.
Husk at både hud og hode skal klare å følge med på nedgangen. Denne kuren er starten på et nytt liv og en kostholdsomlegging. Ta tiden til hjelp, legg stresset med vekta bak dere (stress hindrer nedgang), og spis god mat.
Husk også at tante rød påvirker kroppene deres, og at menn ofte går ned litt raskere enn kvinner grunnet hormonballanse i kroppen. Urettferdig, men sant.
Lykke til alle sammen. :)
hope10 sa for siden:
Du har alltid mange oppmuntrende ord :) Jeg er nok en av de som er overrasket over at jeg ikke går ned som jeg hadde forventet, men mine forventninger har jeg pga jeg har 2 stk, som har gjort dette før, å klart det fort og lett, 2 jenter, så jeg hører nok for mye på de, men innser nå at jeg må bare ta tiden til hjelp, så går jeg nok sakte men sikkert ned til riktig vekt etterhvert.
Jeg hadde et mål, om å komme inn i en flott kjole til et bryllup til sommeren, å hard et som mål, å vil fortsette å jobbe mot det, men all nedgang er supert, å nok et skritt mot målet :D
var skikkelig nedfor for oppgang, men venter på mensen, så kan godt være det som gjør det her, men jeg skal forsøke å ikke stresse med det, føler egentlig at den delen går bedre hele tiden, da jeg kun har testet med sticks 3 ganger siden oppstart :) men er innom vekten hver dag da :flau:
Men full skjerping her, å fortsetter med godt mot :)
hallgeirg sa for siden:
Hehe.. Jeg mente ikke å høres veldig misfornøy ut. Men har sett endel "biggest looser" i det siste. Vet at så stort bekttap er usannsynlig, men er jo alt ettersom hvor man legger målet. Jeg prøver å trene beinhardt, spise rett og få i meg alt jeg trenger. Da bør jeg som ganske stor mann med godt med muskler også, klare minst 2-3 kg i uka
*vilja* sa for siden:
03.01: 62,5 kg
10.01: 59,9 kg ned 2,6 kg :D
15.01: 59,4 kg ned 0,5 kg (har mensen og pleier alltid å veie et par kg mer enn vanlig, så er svært fornøyd :D )
21.01: 58,9 kg ned 0,5 kg
Fjasnissen sa for siden:
Det som man også bør ta med inn i beregningen er at lavkarbodietter kommer bedre ut enn andre dietter i forhold hva man faktisk mister av kroppsvekt. Studier har vist at selv om man til tider kan gå ned like mye på en lavkaloridiett, så mister man mindre lean body mass (eller muskler, på godt norsk) på lavkarbo enn på lavkalori. Så se heller på det på den måten. Du går ned, og det er fett, ikke muskelmasse.
Og du, Hallgeirg, har jo gått ned sinnsyke 7,4 kilo på to uker. Det er på ingen måte representativt for de alle fleste. Du må regne med at det vil gå saktere etter hvert..... og gjør det ikke det vil du nok måtte slite med en del løshud. De som går ned mye vil jo det uansett, men om man ikke går ned så fort, så vil huden også få tid til å følge med litt bedre.
For å si det sånn.... jeg brukte vel rundt 8 uker på det du har gått ned på to, men så hadde jeg sikkert en del mindre å miste. Jeg gikk relativt jevnt og trutt ned 0,7 kg i uka i snitt, og var strålende fornøyd med det. Hadde ikke trodd det skulle gå så fort for en som "bare" hadde rundt 12 kilo å gå ned (det skal også legges til at jeg gikk ned noen kilo før jeg starta på kuren også, så det totale vekttapet nå er rundt 18) ;)
pheona sa for siden:
Oiii! Det var feilposting deluxe!!!!
Her er min veietråd :P
17.01.11: 118.3
hallgeirg sa for siden:
:) Joda jeg vet at det egentlig er ganske bra, men når jeg har nesten 40kg å gå ned så er det veldig greit at det kommer en del i begynnelsen.. regner med at det kommer til å gå saktere, men jeg har en veldig høy BMR på ca 1800 og prøver å få til 3-5 treningsøkter i uka, så alt ligger til rette for at det skal kunne gå ganske kjapt. En annen ting er jo også at menn generelt sett har lettere for å gå ned i vekt enn kvinner (uavhengi av hvor urettferdigt det er eller ikke :) )
men jeg må si at jeg liker stemningen på forumet her, dog jeg ser en tendens til at mange syns det er lettere å bare spør enn å ta et søk :) uansett.. syns alle virker veldig koselige.. og det er bra, for jeg merker selv at jeg blir motivert av å snakke med folk.
nisse sa for siden:
skal på vekta i morgen... gikk opp i uke 2 men har mistet 9cm rundt magen siden 3.1 er førnoyd. ta målebond folkens og ikke stress med vekta! lykke til alle sammen :heia::heia::heia:
tattoogl sa for siden:
9 cm :eek::eek:
Jeg har gått ned 3,1 kg og bare 1 cm rundt midjen på 2 uker....:mad:
Og jeg har MASSE mage.. ;-)
nisse sa for siden:
jeg hadde masse luft i magen ;)
tror jeg ikke tåler brød. jeg har det hel topp nå :D
hope10 sa for siden:
Jeg er nok en av de som har spurt litt mye ja..:flau: beklager virkelig, jeg er ikke så vant med forumet, pcen, eller det å søke, å faktisk finne det jeg leter etter, men begynner å finne ut av både pc
en og forumet sakte men sikkert, skal forsøke mer selv nå :)
:heia: WOW!!! Så flott :heia:
Jeg merker det også på klærne nå, å det er en herlig følelse :D
Venus Willendorf sa for siden:
Det er da bare sosialt å spørre, fremfor å måtte finne ut all verdens selv :)
Kaija sa for siden:
Skal ikke veie så ofte framover. Mandag blir min "offisielle" veiedag.:)
Høsten 09: 94,5 kg Våren 10: ca 78 kg
04.01: >82 kg
08.01: 80,9 kg (juksemellomveiing)
09.01: 79,5 kg (juksemellomveeing)
10.01: 79,0 kg
17.01: 80,5 (PMS, går alltid opp 1-2 kg da, så er ikke bekymret.)
nisse sa for siden:
skal veie meg 2 ganger i uka.
3.1 = 87
8.1 = 83.6 :heia:
11.1 = 83.1
15.1 = 83.9 ja ja tante rød kom på besøk i dag... :hylgrine:
18.1 = 82.7 :D
22.1 =
25.1 =
29.1 =
gleder meg til å se 7 tallet på vekta igjen... :D
Bollemor sa for siden:
3.1 - 90 kg
10.1 - 86 kg
19.1 - 85kg :)
Hasselnøtt sa for siden:
Start: 01.12.10: 88,0
Uke 1 - 08.12.10: 87,1 (-0,9)
Uke 2 - 15.12.10: 86,0 ( -1,1.... totalt - 2,0 kg)
Uke 3 - 22.12.10: 85,8 (-0,2... totalt - 2,2 kg)
Uke 4 - 29.12.10: 86,3 (+0,5... totalt - 1,7 kg)
Uke 5 - 05.01.11: 85.9 (-0,4.... totalt - 2,1 kg)
Uke 6 - 12.01.11: 85,8 (-0,1).....totalt - 2.2 kg) "Julekiloen" er borte :heia:
Uke 7 - 19.01.11; 85,3 (-0,5)....totalt - 2,7 kg) og "tante" er like om hjørnet.
På 7 uker har jeg da gått ned 2,7 kg. :o Det er ikke mye å skryte av, men fordeler jeg de kiloene på 7 får jeg da 385 gram pr uke. Målet mitt var å gå ned 20 kg fram til 1 juni. Med en gjennomsnittlig vektreduksjon på ca 400 gram pr uke, kommer jeg til å veie 68 kg..... om ca 43 uker!!!! :eek::eek::eek:
Synes dette går utrolig tregt. Men, jeg har brukt 4 år å legge på meg 20 kg, så da får jeg vel bruke 3/4 år å ta av de kiloene. Skulle jeg "plutselig" gå ned mer enn 400 gram pr uke, så skal jeg være kjempefornøyd. Ser at jeg må sette meg nye delmål og ikke ha for høye forventninger til vekta.
Må jo bare fortelle at vekt ikke er alt. På disse ukene har jeg gått ned følgende i cm:
Hals: fra 40 cm til 38 cm = 4 cm
Midje fra 92 cm til 86 cm = 6 cm
Mage fra 107 cm til 98 cm = 9 cm :D
Rumpe fra 111 cm til 108 cm = 3 cm
Lår fra 67 cm til 63 cm = 4 cm
Tidl. medlem sa for siden:
19.1: 76,6 kg (-0,4)
Det går nedover. :D
Og nuh skal jeg på trening!
picasso sa for siden:
Bra jobbet folkens! :)
mio87 sa for siden:
start 17.01 - 147,8 kg, hohohoho detta blir en lang vei :D
1979 sa for siden:
Da er 1. uke unnagjort, rimelig fornøyd:D
Startvekt- 14.01- 70,1 kg
picasso sa for siden:
Oppstart 2.1.11 78,5kg
Veiedag1 9.1.11 76,8kg (-1,7kg) Totalt -1,7
Veiedag2 16.1.11 76,7 (-0,1kg) Totalt -1,8
Veiedag3 21.1.11 76,0 (-0,7kg) Totalt -2,5
Mine mål:
Lår: Start 64cm 16/1 61cm 21/1 59.5 Totalt -4.5cm
Midje: Start 78cm 16/1 74cm 21/1 73cm Totalt -5cm
Mage (ca bukselinning): Start 98cm 16/1 93cm 21/1 92cm Totalt -6cm
Hofter: Start 114cm 16/1 110cm 21/1 108 Totalt -4cm
Overarmer: Start 31.5cm 16/1 31cm 21/1 29.5cm Totalt -2cm
Nina L sa for siden:
Da var veiedagen her igjen:
31/12: 72,4
07/01: 69,5
14/01: 70,0
21/01: 67,8
Dette går jo som det suser! Før jeg startet, hadde jeg satt meg et forsiktig mål om å gå ned 0,5kg i uka, og selv med oppgang etter 2 uker, går dette riktig vei!
Nå kjenner jeg at det ikke er så nøye hvor stor nedgangen blir for jeg har aldri følt meg bedre! Masse energi, godt humør, sover godt, og for første gang i livet mitt våkner jeg uthvilt, og klarer å stå opp med en gang klokka ringer!
Samboeren min sier 'morramonsteret' er borte :D
(det spørs om jeg hadde vært så positiv hvis jeg hadde gått opp igjen denne uka da, men :))
picasso sa for siden:
Det er jo fantastiske resultater Nina L! Blir inspirert jeg:)
Happy H sa for siden:
10.01.11: 86,3 kilo
14.01.11: 84,1Kilo:)
21.01.11: 83,6kilo:( (veit eg ikkje burde være missfornøyd men hadde håpet på litt mer )
MEN eg står på videre, deilig å være i gang!!!
junijenta sa for siden:
fredag 21. Januar 76.5
ketto sa for siden:
Uendret på meg :(
nisse sa for siden:
skal veie meg 2 ganger i uka.
3.1 = 87
11.1 = 83.1
22.1 = 82.4 :)
25.1 =
29.1 =
hope10 sa for siden:
:heia: så flinke dere er :heia:
jeg hadde oppgang sist, med 0,4, å en sniktitt idag viste 1,1 kg oppgang igjen :(, men jeg har ikke veiedag før på mandag, håper virkelig at jeg slipper oppgang enda en uke.....det er virkelig frustrerende...
Så her hadde hva som helst av nedgang vært supert!...
nisse sa for siden:
uff. man bli jo flustrert. men spiser du ofte nok? og hva med fett? for de som liker feta ost er det greit med en del olje fra glasset oves salaten. smaker godt og! lykke til og ikke gi opp :heia::heia::heia:det løsner snart
tattoogl sa for siden:
01.01.2011= 93,7 kg
08.01.2011= 91,0 kg
15.01.2011= 90,6 kg (litt skuffa, men...)
22.01.2011= 90,6 kg (enda mer skuffa..)
Jeg er jo liksom så flink i matveien, men kanskje jeg spiser for lite?? Prøvde å legge inn hva jeg spiste en dag på GR og utenom middag hadde jeg bare spist 650 kcal, og det er jo litt lite. Hadde problemer med å komme meg opp i hvertfall 1200 kcal. Da hadde jeg 5 % karbo, 75 % fett og 20 % protein.
Men vet ikke om jeg er så flink hver dag, så kanskje jeg skulle lagt inn der for en stund for virkelig å se hva jeg får i meg..
En vanlig dag er som dette:
Frokost:
2 fiberrik solsikke med masse rekeost på tube
Lunsj:
Salat med kjøtt/fisk/fugl, fetaost med olje og CF
Middag:
Det samme som lunsj, men kansje jeg bytter ut salat med grønnsaker i kremfløte/CF
Kvelds:
Hvis jeg har igjen karbo, tar jeg kanskje å lager smoothie av
150 g tyrkisk yoghurt, 50 g frossen bringbær og 1 ts cocosa
I tillegg drikker jeg 3-4 kopper te med natreen sukketter, og en liten skvett flytende natreen i smoothien.
Men det gjorde jeg første uka også...
hope10 sa for siden:
Ja men jeg vet jo at man ikke skal bli det,men man klarer liksom ikke la være å bli det heller...:(..0,1 nedgang hadde vært sååå mye bedre :)
Jeg føler jeg spiser nok, men vet ikke, ikke om jeg spiser riktig heller, men jeg bruker mye smør til å steke omeletten i om morgonen, bogskinke, vårløk, å endel græddost i, så har jeg salat av hjertesalt eller kinakål, snackpaprika og agurk ved siden av, samt en stor klatt med creme fraiche, det er frokosten hver dag.
Til lunsj spiser jeg kanskje det samme, eller så spiser jeg hardkokte egg delt i to, med en majones klatt på, noen reker og noen biter snack paprika, til middag spiser jeg kylling/kjøtt eller fisk alt etter hva som er til middag, med fløte over som saus, og rosenkål til, eller så bruker jeg creme fraiche til, steker alt i godt med smør..
ikke alltid jeg har kveldsmat.. men jeg spiser når jeg er sulten, drikker mye vann, men har ikke trent til nå, har anstrengelses astma, så syns den delen er vanskelig, men fikk meg ellipsemaskin til bursdagen min igår, så skal forsøke å bruke den nå.
Har kledd på alle barna nå, å skal sende de ut med mannen nå, så har jeg en time til disposisjon til å trene på den, men mannen ble helt gåen etter 5 min, så skal bli spennende å se hvor lenge jeg makter det....
men fikk mensen idag, så kan jo være det som har "ødelagt" litt nå da, så får bare vente i spenning neste mandag å se da, håper på nedgang da..
picasso sa for siden:
^ Mensen kan godt ha skylden. Jeg veier ofte 1-2kg mer og det gjør mange andre også. Ellers er trening veldig viktig og husk multivitaminene!
Håper det løsner den kommende uken:)
hope10 sa for siden:
Håper jeg også :) multivitaminer tar jeg hver dag, jeg bruker møllers tror jeg, de med en kapsel med tran, å en kapsel med vitaminer.
Trening skal jeg begynne på nå :)
hkam sa for siden:
Vært å kjøpt badevekt, er usikker på hva start vekten min var 4 januar, men nå er den i hverfall 98,4 Vektdag skal egentlig være onsdags morgen.
Beurre sa for siden:
1/1: Start ketolyse
8/1: -1,7 kg
15/1: -0,3 kg
22/1: -1,1 kg
Sto opp sent i dag og var nok ganske dehydrert, så ukens vekttap føles litt overdrevet...
Vurderer sterkt å bytte veiedag til mandag - da står jeg jo opp til fast tid.
MaritR sa for siden:
Veiedag: Mandager (tror jeg)
1/1-11: 105,7
10/1: 103,3 (-2,5)
17/1: 103.2 (-0,1)
24/1: 102.7 (-0,5)
[color=#008000][/color]
Totalt 12,5 cm
Ja ja, det går sakte med sikkert nedover :D
Seric sa for siden:
Ny mandag morgen. Nå er det veldig nære 9 tallet!!!! Ser nok det iløpet av noen få dager håper jeg. Hatt en ok uke, med perfekt avslutning i Røldal skianlegg og herlig offpiste kjøring. Godt for sjela!! Litt vin til maten, men ellers holdt jeg meg bra i helga. Torsdag var jeg på jobbreise, og gikk totalt ut av ketose. Frokost og lunsj inneholdt brød/ knekkebrød. I ketose igjen innen lørdagen heldigvis.
Min vekt:
03.01.2011 - 104,5kg
10.01.2011 - 102,2kg (-2,3)
17.01.2011 - 101,3kg (-0,9)
24.01.2011 - 100,1kg (-1,2)
Kaija sa for siden:
Skal ikke veie så ofte framover. Mandag blir min "offisielle" veiedag.:)
Høsten 09: 94,5 kg Våren 10: ca 78 kg
04.01: >82 kg
08.01: 80,9 kg (juksemellomveiing)
09.01: 79,5 kg (juksemellomveeing)
10.01: 79,0 kg
17.01: 80,5 kg (PMS, går alltid opp 1-2 kg da, så er ikke bekymret.)
24.01: 79,6 kg (Mens, regner med at det sitter igjen litt ekstravann ennå.)
31.01: Neste veiedag
Jeg er på vekta litt ekstra innimellom. Kjenner ennå litt fettfobi, og må dobbeltsjekke at jeg ikke plutselig fyker 10 kg opp i vekt uten at jeg merker det. Ser jo at det går fint, så etter hvert klarer jeg nok å legge fra meg usikkerheten.
hope10 sa for siden:
:heia:
:heia: Gratulerer med nedgang
:heia: gratulerer med nedgang
:heia: 9 tallet kommer nok neste gang, å det blir stort, husker hvor kjekt det var å se 8 tallet, å gleder meg vilt til langt fremme få se 7 tallet...
:heia: Gratulerer med nedgang :)vet hva du mener med at du følger nøye med, jeg er håpløs på den vekta selv, er på til alle tider, å håper på at det ikke er oppgang, men nå har jeg klart å slappe mer av på det, men må innom å se av og til da..
hope10 sa for siden:
03.01 - 91 kg ( oppstart ketolyse )
10.01 - 87,9 kg, ( -3,1 kg.1 uke )
17.01 - 88,3 kg, ( +0,4 kg, 2 uke)
24.01 - 86,9 kg, ( -1,4 kg, 3 uke )
:D Jaaaaaaa en ny uke med nedgang til tross for at jeg fikk mensen for noen dager siden, bare lyst å hoppe å danse rundt, virkelig den beste bursdagsgaven jeg kunne fått på dagen min idag :D:D:D
:heia: gratulerer med nedgang til alle dere andre, dere er jammen flinke :heia:
(Hovedmål mitt er ned 27 kg, til 64 kg, delmålet er å få se 7-tallet :) )
Sushi sa for siden:
03/01- 98
10/01- 94,3 (-3,7)
17/01- 93,2 (-1,1) (totalt 4,8)
24/01- 92,9 (-0,3) (totalt 5,1)
Er fornøyd;) men hadde kunnet vært flinkere med trening....
Fjasnissen sa for siden:
Gratulerer med nedgang og med dagen :)
Pamparium sa for siden:
Hmrffff....oppgang etter å ha gjort alt riktig. Ingen utskeielser, masse proteiner og fett, grøntfor og salat, ingen karber , masse bra trening også opp i vekt......
24 januar: 78,8
Kjipt......
Får sjekke imorgen, kanskje det er veldig mye vann.
hope10 sa for siden:
:heia: all nedgang er bra, enda nærmere målet nå:)
Tusen takk skal du ha :klem:
Vet hvordan det var etter oppgang forrige uke, etter å ha gjort alt skikkelig safe, men det var da nesten ikke oppgang, så neste uke, så har du rast enda mer skal du se :)
Sånn var det hos meg denne uken, opp 0,4 sist uke, ned 1,4 denne, ikke gjort noe annet enn jeg pleier.
MaritR sa for siden:
Hvis du har trent mye så er jo muskler tyngre enn fett:)
Beurre sa for siden:
Gratulerer så mye med dagen!:)
Og der ser du - ingen grunn til bekymring ang. vekta;)
hope10 sa for siden:
Tusen takk :klem: Å det er helt sant, men frustrasjonen steg virkelig her, alle gikk ned uke etter uke i begynnelsen, å så stoppet det etter 1 uke hos meg, men heldigvis så er jeg igang igjen :D
aragorn sa for siden:
Kjøpte ny vekt i forrige uke, så jeg har mistet litt kontrollen på fremgang og vektnedgang. Den nye vekten viste mer enn den gamle, så utgangspunktet mitt var nok høyere enn jeg trodde.
Uansett så målte jeg meg på fredag morgen for første gang med den nye vekten, og så igjen i dag (veiedag). Hadde faktisk gått ned 800g siden fredag, og det er jeg strålende fornøyd med.
Har egentlig ingen anelse hvor mye jeg gikk ned forrige uke, men 800g holder for meg det om det er fett. Det kan iallefall se slik ut på vekten, som måler fett, vann, muskler og bein, at det i all hovedsak var fett som gikk.
Trener spinning tre ganger i uken, samt jeg forsøker å gå en del turer. Mener jeg spiser godt alle dager, og passer på å få i meg mye fett og de fleste av karbene fra grønnsaker. Har bestilt selen, sink og vitaminer fra ketolyse.no så får vi se om det gir en boost. Har spist multi-vitaminer og omega3 fram til nå.
Fornøyd med starten av uken. I kveld venter en utfordrende spinningsøkt. Har faktisk begynt å glede meg til treningene. HVA SKJER???
hallgeirg sa for siden:
begynte 4.1.11 - 133,4 kg
uke 1 11.01.11 - 128 kg - 5,4kg - 4,06%
uke 2 17.01.11 - 126 kg - 2kg - 1,56%
uke 3 24.01.11 - 125,5kg - 0,5kg - 0,3%
Samlet vekttap:
Jeg er fornøyd med at det går nedover, men er veldig skuffet over meg selv. Første uka trente jeg 4 ganger, andre uka 2 og forrige uke orka jeg ikke trene. Og det kan man klart se av tallene. I tillegg var jeg ute og drakk litt rom og cola (light) på fredag, noe som helt klart ikke hjelper. Men i kveld er første trening med PT så vi får se om han ikke klarer å kjøre meg hardt.
Skal trene mye denne uka, så skal vi se om det ikke hjelper litt
Bollemor sa for siden:
åhhh:( ingen nedgang denne uke:(
Surra sa for siden:
Ikke store nedgangen gitt..0.2 kg. Men litt nedgang er i alle fall nedgang;)
Men siden jeg begynte for 3 uker siden, så har jeg jo gått ned tilsammen 1.8 kg, og det er jeg fornøyd med totalt sett:) I alle fall med tanke på utskjeielser i pinnekjøttlag og 60-årsbursdag i helgen. Søren at Oreokake er så godt:o
pusen2008 sa for siden:
Jeg har heller ikke gått ned noen denne uken, fortsatt 3 kg på 3 uker. Tror jeg skylder på sjokoladeprinsen og pepsi max. Får gå tilbake til bare vann istedet. Selv om ikke vekta viser mindre er jeg strålende fornøyd med at jeg ikke er så hoven og oppblåst i kroppen. Merker stor forskjell på bukser og rundt håndleddene.
utolmodig sa for siden:
henger meg på jeg også
3.jan - 90 kg
25.jan - 87.5
håper det fortsetter slik....... Heier på dere alle!!:heia:
hope10 sa for siden:
Velkommen utolmodig :heia:
Pamparium sa for siden:
IGÅR: Hmrffff....oppgang etter å ha gjort alt riktig. Ingen utskeielser, masse proteiner og fett, grøntfor og salat, ingen karber , masse bra trening også opp i vekt......
24 januar: 78,8
Kjipt......
Får sjekke imorgen, kanskje det er veldig mye vann.
IDAG: :D 25.januar: 78,0
60-tallet sa for siden:
3 januar: 83,9
17 januar: 80,6 (-3,3)
Svært fornøyd :) Skal ned på 60 tallet, men første delmål er 10 kilo.
Nesly sa for siden:
17.januar: 81,8
24.januar: 80,7:D
Er på rett vei igjen! Tenk at jeg har gått ned ca 15 kg...merker jeg er lettere i kroppen, digg!
Sunnisol sa for siden:
04.01: 71,6
25.01: 67,7
Ned 4 kg på 3 uker, veldig bra det, er det ikke? ;)
Håper jeg klarer delmålet mitt som er 65 kg 01. mars!
Lykke til alle sammen, bra jobba:D
Sunnisol sa for siden:
Ps! Har mistet 13 cm rundt midjen, jippiii:D
ned35 sa for siden:
Jeg starter på nytt i går og nå går det på skinner føler jeg :) dette skal jeg klare ! Tickeren nedenfor her stemmer ikke helt.
skal ha veiedager tirsdager tenker jeg :
startvekt : 91.2 :(
1.2 = 89.9 = 1.3 :D under 90:) Da er 85 neste mål !:)
8.2 = 88.6 :)
15.2= 88.2
23.2 = 87.5 !
13.3 = 86.4 ! har ikke veid meg på en stund heller
tar 4 uker nå og så plusser jeg på 4 igjen når de er bestått :D Har trua !:D
Tidl. medlem sa for siden:
5.1: 78,5 kg
12.1: 77,0 kg (-1,5)
19.1: 76,6 kg (-0,4)
26.1: 76,3 kg. (-0,3)
I tillegg - 5 cm rundt magen på 3 uker! sjokkert
Men det aller beste... kroppen min trives uten karbohydrater. Så jeg føler meg så vel. <3
:heia: Så mange flinke folk det er her inne!
Stå på alle sammen.
¤Lene¤ sa for siden:
Litt sein oppdatering her. Kjenner at det er kjedelig at det ikke ble noen nedgang forrige uke. Hadde i grunn en bra uke, men noen glass rødvin på lørdagen var kanskje ikke noe sjakktrekk.
Men til tross for ingen vektnedgang smiler livet her i gården :) I desember møtte jeg en fantastisk gutt/mann, og vi har virkelig funnet hverandre. Og når han klarte å falle for 78,4 kg, så blir forhåpentligvis bare bedre etterhvert som vekten blir lavere.
Jeg stortrives i (forholdsvis) ny jobb, snuppa har det bra i barnehagen og livet er rett og slett herlig etter et litt hardt første halvår i 2010.
03.01.11: 78,4 kg
10.01.11: 77,2 kg (-1,2 kg) - 1,2 kg totalt
16.01.11: 76,0 kg (-1,2 kg) - 2,4 kg totalt
23.01.11: 76,0 kg (- 0 kg) - 2,4 kg totalt
28.01.11:
04.02.11:
11.02.11:
18.02.11:
Hasselnøtt sa for siden:
Start: 01.12.10: 88,0
Uke 1 - 08.12.10: 87,1 (-0,9)
Uke 2 - 15.12.10: 86,0 ( -1,1.... totalt - 2,0 kg)
Uke 3 - 22.12.10: 85,8 (-0,2... totalt - 2,2 kg)
Uke 4 - 29.12.10: 86,3 (+0,5... totalt - 1,7 kg)
Uke 5 - 05.01.11: 85.9 (-0,4.... totalt - 2,1 kg)
Uke 6 - 12.01.11: 85,8 (-0,1.....totalt - 2.2 kg) "Julekiloen" er borte :heia:
Uke 7 - 19.01.11: 85,3 (-0,5.....totalt - 2,7 kg) og "tante" er like om hjørnet.
Uke 8 - 26.01.11: 84,8 (-0,5....totalt - 3,2 kg)
-3,2 kg på 8 uker er -400 gram gjennomsnitt. :D
juvel sa for siden:
Startet 10. januar, men fikk ikke tak i vekt før 14. Derfor:
Startvekt 14. januar: 71 kg
27. januar: 67.9 kg.
Målvekt 60 kg (i første omgang).
Hasselnøtt sa for siden:
Imponerende!!!! :).
Jeg har brukt 8 uker på å gå ned 3,2 kg....og så klinker du til med 3,1 kg på to uker!!!! Erre mulig? ...Hehe, ja det er vistnok det på lavkarbo har jeg insett.
Gratulerer og stå på videre :)
megselv sa for siden:
Henger meg på :D
24 januar- 101.9 kg
Nina L sa for siden:
Nok en veiing, januar har flydd!
31/12: 72,4
07/01: 69,5
14/01: 70,0
21/01: 67,8
28/01: 67,7
Ned 100 gram denne uka. Jeg trodde jeg hadde gått opp, kjentes sånn ut på kroppen, dårlig humør, følt meg litt opplåst og ikke helt på topp. Og trøkka i meg 3-4 atkinsbarer og en plate sjokolade fra sukkerfritt.. (ikke rart jeg ikke har følt meg i form, med så mye maltitol :D)
Men nå er det bare å bite tenna sammen, og jobbe videre mot neste veiedag. 4,8 kg på 4 uker er jo ikke dårlig det!
1979 sa for siden:
Da er 2. uke unnagjort, ble nå nedgang da :o
Føler meg oppblåst i hele kroppen. Ser på ansiktet mitt at det er pløsete, har noen nydelige heng under øynene.
Pleier å bli slik når jeg skal ha mensen, men det er det jo 3 uker til.
Kanskje det løsner litt i neste uke:confused:
Startvekt- 14.01- 70,1 kg
Alm sa for siden:
Slenger meg på her:)
Begynte på Ketolyse 3. januar 2011.
Startvekt: 86,4 kg
Status 25. januar: 82,9 kg
Vitale mål: 1.71 m høy og kraftig bygning. Målvekt: 72 kg
Elsker denne kuren så langt, det er så masse gode oppskrifter og spennende ting på forumet.
otika sa for siden:
650 kcal er alt for lite dessverre,men smoothie kan du lage med fløte (som har mindre karber enn tyrkisk youghurt) da får du også mere kalorier i kroppen :) Jeg drikker smoothie til frokost og kvelds,spiser lunsj og middag og ligger på ca 20 karber i døgnet og ca 1600 - 1700 kcal
Happy H sa for siden:
10.01.11: 86,3 kilo
14.01.11: 84,1Kilo:)
21.01.11: 83,6kilo:( (veit eg ikkje burde være missfornøyd men hadde håpet på litt mer )
28.01.11: 82,4Kilo
Jippiiii, går sakte men sikkert nedover. Har vert redd for at eg får i meg for lite fett, men ser jo greit ut dette!!:D
Bollemor sa for siden:
har sniktitta på vekta i dag.. Nesten 6kg (har ikke digitalvekt) siden 3.jan.. Men tørr ikke tror på det enda. siden jeg har had farang i 2 dager..:P
Tutta87 sa for siden:
[LEFT]Vi ahr bytta veiedag fram mandag til fredag, da det er lettere å komme ser etter helga når enn har noen dager før veiing, enn få en nedtur på selveste mandag.
MEN uansett... på 3 1/2 halv uke har jeg gått ned 4,6kg og kjæresten 6kg :D
Samt totalt 10cm på mage, hofte og lår på meg :)
Motivasjonen er på topp :D
:heia: Goooooo Ketolyse :heia:
[/LEFT]
Midnight Choir sa for siden:
Å, så bra!! Dere er kjempeflinke! Jeg sliter litt med at det har stoppet opp, og at jeg svinger et par hundre gram opp og ned, så jeg håper jeg ikke blir værende slik så lenge... Mulig jeg også skal skifte veiedag fra mandag til fredag. Fortsatt god helg, og keep up the good work!:)
Tutta87 sa for siden:
Stoppe opp forje uke jeg også. Ble mega frustrert. Så bestemte med for å skjerpe meg max for vil så gjerne ned... Så veldig gla jeg fortsatte å gå ned denne uka igjen. Tror kanskje vår vektstopp hadde noe med at vi spiste 1 måltid med lavkarbo brød. Lest om fler som har stoppa opp da.
Takk for det, en riktig god helg til deg også, og stå på :)
Selv takk :) Forøvrig har jeg hverken drukket pepsi max, brukt kunstig søtning, spist lavkarbobrød/-sjokolade eller noen av de "typiske risikogreiene", så jeg skjønner det egentlig ikke... Men skriver det på kontoen for at det går litt opp og ned. Har økt veldig fettinntaket, og lurer veldig på om jeg skal kutte meieriprodukter helt eller om jeg skal "risikere" å ha noe i kosten (f.eks kremfløte i kaffen, fetaost, revet ost, creme fraiche etc). Jaja. Idag har jeg vært litt småsjuk (influensasymptomer), men etter å ha slappet av noen timer dro jeg fram stepmaskinen min og hadde 20 minutter på den foran tv´n, + styrketrening og uttøyning. Og krysser fingrene for at en joggetur i helgen leder meg i riktig retning;)
Beurre sa for siden:
God morgen, alle sammen!:) Jeg tenkte å bytte veiedag til mandag, men fortsetter med lørdag i hvert fall litt til.
1/1: Start
8/1: -1,7 kg
15/1: -0,3 kg
22/1: -1,1 kg
29/1: -0,6 kg
I går lå jeg faktisk på -1,1 kg, men tidligere i uka veide jeg mer enn forrige lørdag, så jeg er ikke misfornøyd med dagens vektnotering:)
nisse sa for siden:
skal veie meg 1 gang i uka nå
3.1 = 87
11.1 = 83.1
22.1 = 82.4 :)
29.1 = 82.2 det går smått men har gått ned 37cm rundt hele meg :stuart:
hope10 sa for siden:
:heia: men dere er jammen flinke :heia:
En snikveiing her i huset, viser en oppgang på 1 kg, men jeg har ikke veiedag før på mandag, å jeg er frustrert, jeg spiser jo kjempesafe, ikke litt søtning, ikke brus,ikke brød, ingenting, så lurer på å kutte meieriproduktene også her jeg, men vet ikke helt hva jeg da skal lage til, når det meste inneholder meieri produkter...men vil forsøke en uke uten for å se om det endrer noe..
Stå på videre alle sammen, dere er jammen flinke :heia:
picasso sa for siden:
Jeg har stillstand denne uken. Kanskje opp noen gram til og med. Men så er tanta på besøk så jeg regner ikke med resultatet fra denne uken.
tattoogl sa for siden:
Da er 4 uker ferdig og sånn har det gått...
[color=#800080][/color]
01.01.2011= 93,7 kg
08.01.2011= 91,0 kg
15.01.2011= 90,6 kg (litt skuffa, men...)
22.01.2011= 90,6 kg (enda mer skuffa..)
29.01.2011= 89,6 kg
¤Lene¤ sa for siden:
Bittelitt ned denne uka, og håper at den neste blir bedre :) Skulle så gjerne vært nede på 69,9 kg til 21. mars, 5,8 kg igjen det :o
03.01.11: 78,4 kg
10.01.11: 77,2 kg (-1,2 kg) - 1,2 kg totalt
16.01.11: 76,0 kg (-1,2 kg) - 2,4 kg totalt
23.01.11: 76,0 kg (- 0 kg) - 2,4 kg totalt
28.01.11: 75,7 kg (-0,3 kg) - 2,7 kg totalt
04.02.11:
11.02.11:
18.02.11:
MaritR sa for siden:
Veiedag: Mandager
1/1-11: 105,7
10/1: 103,3 (-2,5)
17/1: 103.2 (-0,1)
24/1: 102.7 (-0,5)
31/1: 102 (-0,7)
[color=black][/color]
Er veldig fornøyd:) Har som mål med en halv kg i uka så dette går veien - sakte men sikkert:D
hope10 sa for siden:
03.01 - 91 kg ( oppstart ketolyse )
10.01 - 87,9 kg, ( -3,1 kg.1 uke )
17.01 - 88,3 kg, ( +0,4 kg, 2 uke)
24.01 - 86,9 kg, ( -1,4 kg, 3 uke )
31.01 - 87,0 kg ( + 0,1 kg, 4 uke )
Jaja....
Sushi sa for siden:
03/01- 98
10/01- 94,3 (-3,7)
17/01- 93,2 (-1,1) (totalt 4,8)
24/01- 92,9 (-0,3) (totalt 5,1)
31/01- 92,2 (-0,7) (totalt 5,8)
Juhu, blir så glad når det går rette veien:D
[INDENT]
3.jan: 73 kg
7.jan: 71,3 kg (-1,7)
10.jan: 68,6 (-2,7)
17.jan: 70,0 kg (+ 1,4)
23.jan: 68,6 kg (-1,4)
31.jan: 70,0 kg (+ 1,4, men total nedgang: 3 kg)
3000g: 4 uker= 750 g nedgang pr uke.
God uke, folkens!:)
[/INDENT]
otika sa for siden:
Anbefaler at dere har veie dag på Fredager :) ikke forbi man spiser så ille i helgene,men noen ganger er det gjerne en bursdag,eller andre ting som gjør at man samler vann hele helgen,man vil da noen ganger oppdage at man har gått litt opp på Mandag morgen,og dette vil ødelegge motivasjonen ;)
Jeg veier meg alltid på fredager fordi jeg har gått på den smellen sååå mange mandager :rolleyes:
utolmodig sa for siden:
Ingen forandring fra forrige uke..
29.jan 87 kg
Det er -3 kg i januar
Målet er nye -3kg i februar og at vekta sier 84kg 1.mars
[color=magenta][/color]
Lykke til videre alle sammen!!:)
DET var et godt poeng! Merkelig hvordan "mandag morra blues" gir en neddadgående sving.... Jeg har forøvrig en vekt som lever sitt eget liv, der jeg veier meg når jeg står opp, og på nytt etter å ha vært på toalettet og dusjet....og så har vekten gått opp 400 gram på 5 minutter.... Jadda. Mannen min spurte meg i morges; "Du vet at den nye vekta er helt på tur? Jeg veier 1 kilo mer det ene øyeblikket, og så er det ned igjen like etter, så her bør du være litt obs". Jo´a, det er mulig. Men da jeg for sikkerhets skyld skulle trå oppå den gamle IKEA-vekta (den "manuelle" sorten), så veide jeg 4 kilo mer enn idag. Moralen er; "del på to og tvil på resten...!" :D:D Vekter er no herk
Samme her! 3 kg ila den neste måneden hadde vært no :)
otika sa for siden:
Ja man skulle ikke brukt vekt,bare målt...
Mannen her gikk opp 5 kilo over natta og ble sååå skuffet,men jeg fikk roet han med at det ikke er mulig å legge på seg så mye fett på et døgn :D Han lever også lavkarbo og har ikke skeiet ut
utolmodig sa for siden:
Da satser vi på det!!! Vi har et mål!!:klem:
Surra sa for siden:
Her har det ikke skjedd noe endring på vekta:( Ikke et gram en gang! Må vel bare smøre meg med tolmodighet..så løsner det vel:)
Sushi sa for siden:
Er i grunnen enig, men jeg er litt sånn at dersom jeg da har gått ned masse til en fredag er det lett å kose seg litt ekstra i helga, og ødelegge alt... men noen kan jo bli eklstra motivert og dermed ekstra flink til helga:rolleyes:
aragorn sa for siden:
3/1/11: 103kg 110cm rundt magen
... (ny vekt så mye rot med tallene)
17/1/11: 99
21/1/11: 96.9
24/1/11: 96
31/1/11: 95,5 (103cm rundt magen) Totalt ned 7.5 kg i januar.
Ganske fornøyd med det egentlig.
Hasselnøtt sa for siden:
Da blir det veiedag ONSDAG :):):)
[color=#800080][/color]
Fungerer greiest med noe midt i mellom. :D
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.