Jeg har lett litt rundt på forumet her og funnet flere tråder der folk er blitt enige om å gå ned en viss mengde kilo innen ett visst tidspunkt.
Vi som skal ned over 30 kilo, i mitt tilfelle 75, kunne gjerne trengt litt drahjelp og motivasjon (Det hjelper også at konkurranse innstinktet mitt er GODT utviklet)... Så hvorfor ikke lage oss en deal her også?
Si at vi prøver å gå ned 5 kg før 1. Oktober? Som er to mnd til, akkurat?
Jeg er i allefall med på det, og ville vært supert om flere hang seg på! Kom gjerne med innspill på hva dere synes er passe å gå ned i løpet av to mnd, jeg mener at 5 kg ikke er uoppnåelig for oss som har en del å ta av!
Jeg er gjerne med jeg og, men ser for meg å gå ned litt mer enn 5 kg. Håper å klare de siste 20 kg mine før jul, så bør da gå ned 10 kg til 1.okt. Men tror vel egentlig at det kan bli vanskelig....
Det gjør jo ingenting om du går ned MER enn 5 kg! :D
Men hva om vi sier MINST 5 kg før 1. Oktober da? Så er det enda mer motivasjonsfaktor!
Folk kan gjerne skrive opp startvekt, og hvor de må være for å ha gått ned de 5 kg, og gjerne komme med oppdateringer etterhvert, sånn at vi kan motivere hverandre på veien nedover!
Jeg gleder meg bare til å gå på vekten på onsdag jeg, håper resultatet er bra!
jeg er med!!
startet på mandag og i dag 6 dager etter har jeg gått ned 4.4 kg.
så jeg håper jeg går ned mere jeg og før oktober ;)
men selvfølgelig, vektnedgangen min kommer jo ikke til å være like drastisk som nå i begynnelsen..
jeg vet ikke hvor mye jeg skal ned mellom 30 og 40 en plass kanskje? har ikke hatt noe trivselsvekt noengang så jeg tar det som det kommer:D
Jeg vil gjerne være med!
Jeg har hittil gått ned ca 10 kg, så da har jeg omtrent 23 kg igjen.
Nå har jeg vært på besøk hos noe som ikke har vekt i huset, så jeg har ikke veid med på 2 uker! Må si jeg gleder meg litt til å komme hjem i slutten av neste uke til vekten, er så spent på om jeg har greid meg bra! Vekt for 2 uker siden var 83 kg.
Så jeg håper virkelig jeg skal klare 5 kg eller litt mer til 1. oktober.
Forresten så er jeg 166 cm høy.
Yes StineH....jeg er også med....startet opp på tirsdag 27.7 og skal ned 62 kg. Motivasjonen er jo på topp nå, men ser for meg at vi må hjelpe hverandre når det er snakk om så mange kilo.
Men det har tatt år å lage denne store kroppen, så det tar nok tid.
Jeg har vel i utgangspunktet ikke mer enn 30 kg overvekt..men hiver meg gjerne med her likevel...håper det går greit
Veier i dag 96 kg, og ønsker å nå ned til 80 på lang sikt. Er 1,75 m høy, så pr i dag er min BMI på 31. Når jeg mitt mål på 80 kg blir det bmi på 26. Så, jeg har ikke noe ønske om å bli supertynn... Men jeg vet at da jeg veide 80 kg var jeg veldig fornøyd!
Så jeg har totalt 16 kg jeg vil bli kvitt. Er gjerne med på minus 5 (gjerne mer)til 1.oktober:D
-5 kilo til 1. oktober... ok, Zillah er med på den!
Eg skal oppdatere vekt i morgon når eg hoppar på ...uh... listar meg forsiktig opp på vekta. ;)
Jfr sist vekt ville målet vere 100 blank, men trur eg har gått opp litt - vil bli veldig glad om eg likevel kjem under det magiske talet, så det er det eg siktar mot.
Ja da sier vi det, minst 5 kg til 1.okt. Og så er det bare positivt hvis jeg klarer mer :D Vekta i dag viste 100 kg blank, så da er målet minst 95 kg til 1.okt.
Så supert at så mange er med! Blir kjempemotiverende dette her! :D
Nå er det bare 2 dager til onsdag, og da er det veiedag igjen for min del også. Føler ikke at jeg har gått ned noe særlig så langt denne uka, meeeen så er ikke jeg så veldig flink til å "føle" sånt heller!
Men håper krysse fingrene for at jeg kan si at vekten min på onsdag er 135 (Er pr dags dato 137,7) selvom jeg vet at 2,7 kg er MYE så er jeg bare inne i den andre uka mi, så regner med det er litt mer vann som har forlatt kroppen!
Så heier jeg virkelig på dere som straks bikker nedover det magiske 100 -tallet, jeg GLEDER meg til den dagen jeg er der! Super innsats folkens! =D
Hei
jeg vil også henge meg på dere.om det er greit?
Har veie og måledag i mandag, mitt førte mål er ned 33 kg(ned til 90kg)
Synes det er greit å måle hver 14 dag for om vekten står stille er det cm som teller.
mvh Lillian
Jeg er med! Siden jeg er hjemme hos foreldrene mine veit jeg ikke hvor mye jeg egentlig har gått ned, det finner jeg først ut om et par uker når jeg kommer tilbake til Trondheim og vekta hvor jeg har sett maksvekt.. 115 kg.. Mye for lille meg.. Men her var jeg bare 110, så enten har jeg gått ned eller så er det bare forskjell i vekt. Håper å nå under 100 før jul da, så 5 kg før 1. Oktober bør være gjennomførbart :)
Heia StineH.
Vi er nok mange som vil streve sammen med deg. Jeg også. Har vel akkurat 30 kg for mye å bære på, og det er skikkelig slitsomt. Særlig når man skal ut å gå på fjelltopper.........
Satser alvorlig denne gangen og starter veiinga i morgen den dag!
Alle er såklart velkomne til å være med! Supert at så mange er så positive! Nå gleder jeg meg skikkelig til ONSDAG! Da er det veie og "tabildedag" så da kommer det både nåværende vekt og bilde av meg her inne, kanskje noen av dere ser forskjell, for jeg gjør ikke... >_<
Og en STOR velkommen til alle dere andre som har hengt dere på! Jo flere, jo bedre! Kanskje vi 1. Oktober skal legge sammen alle kg vi tilsammen har gått ned? Tror nok det kanskje bllir endel små mennesker...:visemuskl :dulte:
Jeg har måledag idag, skal bli spennende å se. Veiing blir det ikke før neste uke igjen, ettersom jeg veide meg først igår siden i juni.
Har jo måttet "tjuvmåle" litt denne uka, og ble mektig forbannet da målebåndet viste MYE mer enn hva utgangspunktet gjorde. Så viste det seg at jeg husket feil på antall cm rundt midje og hofter, så da var det ikke gæli likevel :lol:
Resultatet er som følger:
Overarm: -1,5 cm
Bryst: - 3 cm
Midje: -6 cm
Hofte: - 4 cm
Lår: -0 (hvilket ikke gjør noe, ettersom mitt høyre er 5 cm tynnere enn det venstre etter en operasjon i vinter. Så lenge høyre står stille og venstre går ned er alt i sin skjønneste orden!)
Altså 13 cm ned på en uke (midt på, lissom):D:D:D Weeeeh!
Nå går jeg og feirer med kyllingfilet "kokt" i smør, med majonessaus over knis
Jeg er med!
Veiedagen min er søndag - og i går veide jeg ekle 104,7 kg - så da satser jeg på tosifra vekt til 1.oktober! (99,7 kg - husk at jeg sa det!).
Her er målene, tatt i dag (02.08.):
Liv: 100 cm
Byste: 112 cm
Under byste: 95 cm
Hofte/rumpe: 115 cm
jeg veier i dag akkurat 96 kg, etter å ha gått ned 4.7 kg den første uka mi, så innen oktober skal jeg ha kommet ned til 91, men håper på at jeg er tilbake på 80tallet da:D
Mange fine mål her! Gleder meg til vi skal gå ned sammen! Og synes idèen med å legge sammen ALLE kiloene vi mister og se hvor mye det blir var morsom! ^^ Jeg satser på MINST 5 kg til 1. Oktober, egentlig håper jeg på -10, men vi tar ett skritt av gangen!
selv er jeg alene med ungene en mnd av gangen og kommer meg ikke avgårde på noe trening.
så jeg spiller wii. i går gikk jeg 3000 skritt på en halvtime, var svett etterpå;)
Jeg trener ikke noe særlig, rett og slett fordi jeg har vært (og er) for tung til å ha noe glede av det!
Dog er jeg i en veldig aktiv jobb, stort sett i bevegelse 8 timer om dagen, og gleder meg til å kunne nyte noen turer i skog og mark! Kjenner jeg nesten er litt imot treningssentere! Da vi i Norge har en så fantastisk FLOTT natur at vi burde bruke den i stedet! Og det kan vel ungene være med på?:D
Jeg henger meg på. Er 101 kg og har tenkt å gå ned til 69. Der har jeg ikke vært siden første svangerskap for en del år siden og utallige slankeforsøk siden. Dette vet jeg virker. Lavkarbo funker. Må bare kommepå sporet først og dette forumet virker veldig motiverende! Det sitter mellom øra ;-)
Jeg trener to timer i uka hos fysioterapaut, og det blir stort sett med det. Prøver å gå litt tur, men er alt for lite flink til det egentlig. Har en rygg som krangler i tillegg til at jeg har vært mer eller mindre tappet for energi de 3 siste årene. Forhåpentligvis begynner ting og snu slik at jeg kan komme meg tilbake i arbeid og ikke minst form. :)
Ved nærmere ettertanke tror jeg at jeg skal gå til anskaffelse av skritteller i morgen den dag, det hjelper på konkurranseinstinktet mitt og kanskje også litt på motivasjonen.
Så hyggelig! Ja det blir barnemat, bare vi kommer igang. Tror veldig på motivasjonen. Den avgjør alt og kan være svikefull. Da er det godt å ha noen å støtte seg til. Kan være avgjørende. Har gått ned 16 kilo før på dette og holdt vekta. Så ble jeg syk og operert, mista fokus og falt helt ut av det og gikk laaaangsomt opp igjen til 100 BLANK. Men nå er det FULL STOPP. Like greit å sette grensa her som om 20 kilo til..Begynte forrige gang med med en runde Eurodiett. Veldig effektivt og lettvint. Er glad i å lage mat og finne nye lavkarbomuligheter. Morsom utfordring i seg selv. Kjenner motivasjonen tikker inn for alvor nå. Dette blir kjempebra, dere! :-)))
ser vi har samme startvekt := var 100.7 da jeg startet og har gått ned 4.7 kg den første uka så nå er jeg akkurat 96 :D
i tillegg er det morro å snakke med andre nordmøringer ;)
Slenger meg med jeg! innen 1.okt skal jeg da altså nå 126kg.... første delmål er 120, så hvis jeg klarer å skjerpe meg så kan det hende jeg klarer det innen jul....
Trener bodypump hver mandag og prøver å gå tur to ganger i uka... men i sommer har det vært rolig.. :p
Jeg liker egentlig ikke egg... Prøver å lære meg å like det, men det går litt tregt. Kan spise litt eggerøre, og har også spist et par speilegg neddynget i bacon etter at jeg begynte mitt nye liv. Det aller beste er å få kamuflert dem i et eller annet (som f.eks. smoothie)
Jeg vil også være med! Jeg begynner ikke før den 16. august, da er ferien ferdig, så hvorvidt 5 kg er mulig før oktober vet jeg ikke, men jeg skal prøve! :)
StineH, det er skaldemann-dietten du sverger til? Jeg heller nok en del mot den dietten jeg også, men får litt panikk av å skulle innta så mye fett, haha. Jeg veier nå 120 kg og skal ned til 60-70 kg. Er det den skaldemann-boka du bruker som utgangspunkt? Finnes det ikke en grei oversikt på nett over hvilke matvarer som er "tillatt" og hvilke som er fyfy?
Jeg sverger til skaldeman ja! Jeg også var kjempeskeptisk, men har lest både "spis deg ned i vekt" og "gi noll", pluss at min far har hatt kjempesuksess med denne måten å spise på, så jeg prøvde, og gikk ned 6,7 kg på èn uke!!:D
Den enkleste oversikten over hva som er lov og hva som er fy er: "Animalsk fett og animalsk mat er bra, karbohydrater, stivelse og sukker er fy!"
Så det beste er å kjøpe såkalte rene matvarer og tilberede maten selv. Nå er ikke jeg hardbarka enda, holdt på i to uker imorgen, så jeg spiser endel slankekjøttkaker, og egg og bacon. Men anbefaler deg virkelig å lese bøkene.. :)
Og lykke til med startingen! Velger du skaldeman så er du nesten garantert -5 til 1. Oktober, tror jeg da! :D
Er inne i min andre uke med South Beach fase 1 (har tenkt å kjøre fase 1 noen uker til) og kjenner på kroppen at noe skjer i riktig retning, bl.a. fordi jeg ikke fyser på hvetebakst.
Ahh...må bare klage litt her..Merker at jeg holder virkelig på å miste motet her.. Har ikke gjort noe feil i forhold til karber siden 1.juli..dvs har holdt meg under 15 gram pr dag, uten unntak. De siste ca 3 ukene har jeg trent så godt som hver eneste dag..men likevel går jeg ikke ned ett eneste gram???!!!!!:mad:
Kjenner at jeg er superstolt over meg selv, og synes jo jeg har vært flink..men skulle så gjerne hatt det bevist i et litt lavere nummer på vekta...syns bare det er så sykt frustrerende...:confused::confused::confused:
Sjønner at det må være demotiverende ja! Har du prøvd å måle cm? Hvis du trener hver dag, så er jo musklene i stadig vekst, og hvem vet, kanskje du bytter ut fettet med muskler? :)
Jeg vil også bli med her!! :)
Veiedag på mandager, og denne mandagen veide jeg 94 kg! Jeg starta på 105 kg, har gått ned 11 kg på 8 uker og er superfornøyd og ikke minst stolt! :) Har enda ikke vært ute av ketose. :)
SÅh! Mitt mål for 1. oktober er 89 kg! :)
(Tenk, det kiler litt i magen ved tanken på å se 80-tallet igjen!)
Har bursdag 2. oktober, og vil se smashing ut da, så forhåpentligvis har jeg gått ned litt fler enn 5 kg, men det er ett fint og overkommelig mål, føler jeg! :)
Jeg må jo bare oppdatere at vekten sa -0,3 kg i dag, dvs -7 kg på de to første ukene..
Utgangspunktet mitt for 1. Oktober blir derfor at jeg skal ned til 132,4 kg! Håper på å gå ned nesten 8 kg i tillegg, men 5 kg er minstemålet!
Målene mine ligger i journalen min om det er noen som er interessert i "tung" lesning.. :P
Jess! Gikk på vekta i dag, etter en skikkelig middag, selv om jeg skulle vente til i morgen tidlig og hadde gått ned 3,5 kg!!! Føles helt fantastisk, dette fungerer jo virkelig!
Jeg vil også henge meg på her:) har holdt på siden begynnelse av juni, men ikke gått så mye ned. Kan nok være at det har er sommer og ikke akkurat motivert nok:) Har gått ned 10,4 siden 1.april, men da først på greteroede, så lavkarbo. Så er jo fornøyd så langt!!!!:)
Jeg har som mål å komme ned til 80 kg, og veier nå 97 kg, er 1.72 høy..
Drar på ferie om 3 uker, så jeg har bestemt meg får å være kjempe flink de ukene og også under ferien... Så om jeg når målet -5 kg til oktober vet jeg ikke, men jeg trenger motivasjon og det det får jeg her:):)
Her går det saaaakte! Har følelsen av at jeg har lagt på meg, og ikke i det minste har gått ned så mye som vekten sier. Utrolig frustrerende å sitte med den følelsen! Har også hatt utrolig lyst på alt mulig så langt denne uken, er det dette folk mener med at 3. uken er den værste? Den er i allefall det for meg, så langt.. Har dog enda ikke hatt noen sprekk, men spist endel feit ost..
Bare å holde ut så kommer du over kneika :) Alle har perioder som føles sånn, men du har jo vært kjempe flink! Som regel hvis man er fysen så hjelper det å spise litt fett, kan være kroppen din som sier at den har fått litt lite fett. Du har hvertfall mange her som heier på deg!
Jaaa, nå er det snart klart for middag^^
Litt seint, men det er jo lørdagskvelden.. (:
Blir kylling fylt med ost og surret i bacon, med cremè fraiche (Jeg har fått dilla på cremè fraiche)
Er litt bedre med suget nå, men sitter sikkert litt igjen etter at jeg måtte gå igjennom alle de STORE tax-free butikkene på Alicante i går uten å kunne kjøpe NOE godteri! -_-
dette er jammen meg en god tråd å ha! nå ble jeg plutselig mer motivert!
vi var på harryhandling i går og jeg kjøpte med en liten pose sjokolade og en potetgullpose for dette er dagen jeg får spise sånt på hvis jeg trenger.. men følelsen etter å ha spist en del var bare ekkel, og d er jo igjen i dag. hadde håpa samboern min spiste opp alt sammen, men d har han jo ikke gjort.. får pakke alt i en pose og gi d til svigers:p tror jeg må ha en sånn dag i uka der jeg får lov til å spise hva jeg vil, for da kommer jeg til å lære meg at d er ikke verdt d og dermed kommer jeg ikke til å skeie ut annenhver dag i fremtiden heller.
veide meg i går mårest og da var jeg gått ned 2,7 kg siden tirsdag:D men vi får nå se da om kosen ødelegger gleden..
skal ta 30 DS og prøve meg på zumba i tillegg for å ta igjen litt :) kjenner jeg er lei 30 DS da..
Da er jeg klar fra i morgen mandag. LCHF på 3 min. er lest og hengt opp på kjøleskapet . Har gjort dette før ,men "datt" ut , nå har jeg sluttet å røyke d.v.s et par sprekker har det jo vært. Vekta har økt noe veldig så nå er det bare å endre kostholdet og komme seg ut i skog og mark .
Jeg vil å være med :P
Dette hørtes helt supert ut, å få motivasjon av hverandre... Kjenner jeg trenger et "spark bak"....
Da er jeg med fra i morra, og har veiedag da :)
Hmmm... super tråd. :) Nok en gang et bra initiativ av deg Stine. :D Og siden minimummål er satt til 5 kg ned, så blir jeg med jeg også. Er redd for at hvis en setter seg for store mål, blir det vanskeligere å komme frem. Jeg har tenkt at dette får ta sin tid, siden jeg vil ha med hodet også. Vil ikke ha et vektjag i all hast, og så sitte med et hode som fortsatt savner det jeg spiste før. :eek: Oppdaterer med vekt på torsdag, da har jeg veiedag. :) Veide rett under 112 sist torsdag. Så da skal jeg vel være 107 innen 1 oktober.. Hmm, håper det går. :)
oNora: hva har du i den avocado og lime smoothien din?
Så gøy med flere folk!
Dette blir kjempespennende! Jeg oppdaterer på onsdag, så sant jeg får lønn innen da og får kjøpt meg en vekt..
Av en eller annen merkelig grunn har jeg aldri eid en vekt før i hele mitt liv.. hmmm
Okei, nå har jeg hatt en slitsom slutt på uka; sykdom (i familien, ikke meg), stress og ikke min vanlige vekt å veie meg på. Så jeg fikk ikke veid meg i dag, tar det i morgen tidlig. Skal spise middag nå.... og sove godt håper jeg!
I dag har jeg vært i bursdag hos mitt tantebarn og spist kake! Et ultratynt kakestykke og litt gele + 2 kopper kaffe. De andre så litt rart på meg, jeg pleier jo å like marsipankake og ta et skikkelig stykke! Men den lille 1 cm tynne skiva på tallerkenen var god den. Og jeg holdt fokuset vekk fra mat og det gikk fint.
I går kveld spiste jeg masse bacongull og ble "belønnet" med å løpe på do resten av kvelden... ugh...
Jeg har fremdeles verdens værste mage og er svimmel... lurer på om jeg klarer dette av og til. Men jeg får gi det litt tid før jeg evt. går over til en annen strategi. :(
(Jeg tror jeg har gått ned ca. 2 kg. Må få meg en ny vekt, den jeg har viser forskjellig ettersom hvor på gulvet den står.... Noen tips? Ikke for dyr...)
jeg henger meg på (i siste liten)?
Har gått ganske trått her i det siste, og det er som regel nedgang, fulgt av oppgang, fulgt av stillestående, fulgt av nedgang og sånn går tralten.
Vekta viser 112, så innen første oktober skal den da helst vise (regne febrilsk i hodet) 107 kilo. Føles litt uoppnåelig nå, men jeg får støtte meg på dere som har sånne superresultater, så kanskje jeg har noen kilo å bidra med når vi regner sammen på slutten.
Er jo ikke i siste liten! Her er alle velkommne til enhver tid! I allefall sånne koselige mennesker som deg vintergumman! :love:
Og det er absolutt ikke uoppnåelig! Jeg heier i allefall masse på deg!
stooor klem
Jeg skal veie meg på onsdag :eek: ikke mange dagene igjen nå!
Med nyinnkjøpt vekt har jeg i dag veid inn til 103,0 kg og er 98 cm rundt livet.
Jeg har en misstanke om at min gamle vekt viste litt lite, jeg veide meg nemlig to ganger for en uke siden; 104,7 og 105,2. Så jeg tror jeg sier 105 kg og da er jeg 2 kg ned. Ganske bra!
Men helt uggen i magen så jeg aner ikke hvordan jeg skal klare jobbhverdagene om 2 uker... sukk....
Min nyinnkjøpte vekt er ikke så samarbeidsvillig og viser mer for hver gang jeg setter tærne mine oppå. knurr
Tror jeg skal gi meg med veiing for i kveld og heller vente til den faktiske veiedagen som tross alt ikke er før ONSDAG!
Gratulerer Kikkin og Linuz! Da er dere jo godt på vei allerede :)
Æsj Stine, en unøyaktig vekt er ikke noe å spare på. Den jeg hadde sist kunne vise 3-4kg forskjell alt etter hvor jeg la vekten på fotsålene. Hvis du kan gå av og på og den viser mye forskjell synes jeg du skal ta den med tilbake til butikken, ikke gjør som jeg og lev med frustrasjonen i 3 år >.<
Æh, har visst ikke etablert meg en fast veiedag, men det var 300g ned i morges.
Gratulerer til alle dere som har gått ned! Det er jo supert enten det er 300 g eller 2.3 kg! :)
Stine: Den vekta høres ikke god ut! Min nyinnkjøpte viser ca. det samme hver gang jeg går på den i dag, veide meg noen ganger etter hverandre bare for å sjekke. Hadde det vært en gammel vekt så hadde det kunnet vært batteriet; men det er det jo ikke..... Du dro ut en sånn flapp over batteriet, ikke sant? Eller satte inn nytt da du kjøpte?
Noen som har råd til min kjipe mage så bare kom med dem! Aner snart ikke hva jeg skal gjøre her... får ta noen ts med fiberhusk og håpe den er rolig til i morgen; da skal jeg trekke en tann!
whiii....målet er nådd. Ned 3,4 kg i uke 2. 5,8 kg på 2 uker, superfornøyd!!
Da må jeg sette nytt mål for 1.oktober. kanskje slå til å si -10 kg til 1.oktober. Da har jeg 4,2 kg igjen. Hmmm....tror jeg går for det :D
Jeg hadde veiedag i går! Jeg står fortsatt på 94 kg, så ingenting har skjedd siste uka, men fikk jo mensen i dag da, og har hørt at det er ganske vanlig, både å stå stille, og å gå litt opp rundt denne tiden i mnd...andre erfaringer med det??
Såeh, 0 down, 5 to go! ;) Fortsatt ved godt mot! ;)
Mensen betyr vanligvis et par kg ekstra for meg.... vet ikke hvordan det blir nå på lavkarbo, har ikke prøvd det ennå. Men å ikke gå opp høres bra ut! :)
Jeg er med! Flott at noen drar i gang! Jeg trengte det etter tre uker ferie og litt ymse mat. Har tatt av 10 kg nå og starter i dag på 112kg. 5 kg til 1. oktober bør gå bra. Veiedag på mandager
Mange flinke folk her. Jeg spiser alt for mange karb. om dagen .Skal vist spise 20 ,men det greier jeg ikke spier opp mot 30 .Bommer stadig vekk på mat som har for mange karb. også all den veiinga . Hva veier ei nøtt a eller ett bringebær ? Men men ...... jeg får prøve i morgen igjen :confused:
Så kjekt å se at det er kommet en slik tråd, det hjelper ekstra på motiveringa ! :) Jeg reiser på ferie i litt over en uke, så fra og med mandag 23 august er jeg med her ! :) Regner med det har kommet noen kilo på i løpet av ferien, men det var planlagt, og gleder meg nå masse til å komme tilbake på den smale sti og forhåpentligvis se vekten gå nedover igjen ! :)
Vel, hvis du spiser egenkomponert, som det sier i signaturen din, er det jo du som bestemmer hvor mange karber du kan spise. Hvis du fremdeles går ned i vekt om du ligger nærmere 30 enn 20 er jo det bare bra. Merker selv at jeg veier ganske lite mat, men jeg vet at en håndfull mandler (jeg har små hender) veier rundt 50g. Bær og nøtter er jo innmari godt å knaske på, det er jo sunt. Men dessverre må vi passe på å ikke spise for store mengder av det, spesielt vi som skal være i ketose :rolleyes:
Awww, masse :klem:til Stine! Vi skylder alt på den nye vekta di, ikke snakk om at du har gått opp noe nå :)
Det sies vel også at de 2-3 første ukene er de tøffeste. Vekttapet stabiliserer seg, noe som kan være litt demotiverende for oss som så diiigre tall i starten. Man føler seg kanskje lei av bacon og egg og koteletter. Og så er du jo hjemme i norden og tilbake på jobb etter å ha kost deg flere uker i spania. Hvem blir vel ikke molefonken av mindre? :blomster:
Åhh! Tusen takk for motiverende ord!
Snille, snille vintergumman! :love::love:
Jeg ble rett og slett SINT på den dumme vekten, og i dag tidlig så funket den ikke lengre heller. Så nå har jeg vært å byttet den ut i en annen vekt, som er dritkul og som kostet 200 kr mer... MEN som viste 136,2 kg - nå i kveld..:D
DET er motivasjonsboost det! Og samboeren lå på omtrent det samme han gjorde i Spania, litt under så regner med at denne vekten rett og slett er mye hyggeligere og snillere å ha med å gjøre! Nå er det virkelig mer motivasjon og GLEDER meg til å veie meg imorgen tidlig! ^^
wee:D ned 2,2 kg på 1 uke! og jeg hadde godisdag på lørdag, samt at jeg har spist en del cashewnøtter for å stoppe søtsuget:o hærlig! skal måle cm på torsdag elr fredag.. dag 10 etter 30 DS.
Gratulerrer dere andre som også har flott resultat!
Jeg gikk ned 5 kilo på ferie i sommer, og møtte ei venninne idag som så at jeg hadde gått ned litt øverst på magen, over rompa og akkurat der puppene og armen møtes :-)
Men trenger motivasjon og gjerne noen å gå ned i vekt med/konkurere litt mot kanskje siden jeg er ett konkuransemenneske :-)
Så kult!
Jeg har enda ikke fått noe særlige kommentarer. Litt fra samboeren og svigermor, men det VET jo at jeg har slanket meg og skiftet kosthold, så det blir liksom ikke heeelt det samme som om noen som ikke vet det bare kommer bort og sier jeg har tatt av..
Jeg er veldig konkurranse menneske, derfor jeg tenkte denne tråden er MIDT i blinken! Dessuten konkurerer jeg mot min kjære samboer. Han er endel mindre enn meg, rundt 30 kg mindre, men det er alikevell morsomt! Det gir meg bare ekstra mer grunn til å gi skikkelig gass!
Vi har jo ca like mange kilo vi skal ned, for jeg har satt meg ett mål som normalvektig men om jeg skal bli tynn (som er ett stort ønske siden jeg skal stå brud om 3 år) så må jeg jo faktisk ned ca 60 kilo liksom :O
Jeg har satt målet mitt på 65 kg. Da vil jeg være tynn. Jeg har aldri før i mitt liv vært tynn, så nå er det på tide. Jeg ser mange her inne er redd for å bli for ambisiøse og sette målene for lavt, eller høyt alt ettersom. Men jeg vet med meg selv at jeg IKKE er fornøyd før nålen på vekten viser 65 kg. Det kommer sikkert til å koste både svette og blod når de siste kg skal vekk, men jeg SKAL klare det.
Vi får motivere hverandre! :D
Høres ut som en flott deal :)
Jeg har vært overvektig siden 2 klasse på barneskolen og har aldri fått sett flott ut i bikini, nå er jeg 19 år gammal og det er jaggu på tide å bli snasen !
Jeg også skal veie 65-70 kilo max siden jeg er 1,76 høy.
Så jeg skal trøkke rævva mi en str 36 miss sixty bukse og se flott ut! :-)
Haha! Høres akkurat ut som meg det der! Jeg skal trykke meg inn i små bukser og faktisk se snasen ut, i stedet for bare en diger pølse i ett pølseskinn.. :p
Veiing på morgen gjør jeg på veiedagen, som er imorgen tidlig! Gleder meg masse, masse!
Skikkelig spent! Ville vært virkelig kult å gått ned 10 kg på 3 uker, sikkert FOR mye å håpe på, men det er jo lov å håpe?.. (A)
Selvfølgelig er det lov å håpe! uten håp og motivasjon klarer vi ikke denne lange veien! Jeg har fått en viktoria Beckham bukse i str litt for tynn som jeg SKAL inn i ! Og når vi har nådd målet tar vi en fyllekule i våre åltrange olabukser og magekorte topper og viser at vi er sexy vi også :-) men det ser nok best ut om vi når målet først :- P
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.