< Tilbake til oversikten

Gå ned i vekt sammen?

tora trollmor sa for siden:

Da ble det onsdag å ny veiedag, - 1,7kg denne uka, gikk ned alt jeg hadde lagt på meg sist uke. totalt 3 kg på meg siden 21 juli

malleleo sa for siden:

åh, herregud! jeg er nettopp ferdig med min første spinningtime:D har også fullført 23 dager av 30 DS i dag:D
nå skal jeg se hvor mye av dette jeg får i meg, før jeg skal amme og dusje!

JKBB sa for siden:

Hadde ikke gått ned noe på veiedagen på mandag, men er nå nede i 92! Altså -13 tilsammen, og når det gjelder utfordringen om 5 kg til oktober har jeg igjen 3 kg! :) Det går treigere nå altså, så er spent på om det går!
Vurdere psmf...Noen erfaringer med det her inne??

Orkidee1 sa for siden:

Heia flinkinger :-)
Jeg har STORT behov for å gå ned i vekt og håper jeg kan få bli med i gjengen deres :o.
Jeg har en kollega som som har bestemt seg for at jeg skal være hennes nye prosjekt. Selv er hun tynn og fin, men spiser gjerne karbofri mat.
Og nu vil hun altså at jeg også skal prøve :)
Jeg er fortiden 118 kilo og mitt første og største mål er å komme ned til under 100. For da kan jeg om mannen gå igang med prøverør. Men vi får ikke lov å begynne før jeg har tatt av så mye.
Jeg og mannen begynte på tirsdag å prøve å spise mat uten karbo, så da blir det på vekten på tirsdag igjen :eek:
Ønsker alle en strålende dag og lykke til :)

silvia_ sa for siden:

Hurra
Endelig etter andre gangs forsøk og med nøye telling av karb. gå vekta ned . Begynte 9 august og har tatt av ca 3 kg. Jeg har leddgikt og kan i perioder ikke gå tur i skog og mark som jeg liker , men får finne meg andre måter å trimme på. Men er egetlig veeeeeldig lat. Etter endt dag på jobben er ikke det å trimme som den første tanken som slår meg, men snart ny uke og da er kroppen muligens litt mer medgjørlig

Malinoshka sa for siden:

Yes! Veiedagen er her. Og jeg veier nå 104,0 kg. Dvs -4,5 kg siden 17. august. Det må jeg virkelig si meg fornøyd med. :) Begynner sikkert å gå saktere nå som det verste av vannvekta begynner å bli borte. Men så lenge man er forberedt på det så skal jeg klare å forbli motivert!

Skikkelig søthungrig i går kveld, tillot meg seg en hjemmelaget bringebæris - kremfløte, egg og frosne bringebær i food prosessoren. Superdigg. :) Håper dere alle er like fornøyd med ukens vektnedgang, og ønsker dere alle en deilig helg. :)

oNora sa for siden:

Grattis med fin nedgang.
Den bringebærisen hørtes fryktelig god ut, jeg koser meg med en kopp kaffe med en tynn liten 70 % sjokobit og pisket krem oppi :o

Jeg har veiedag på mandag, da er det en uke siden jeg begynte på igjen etter ferie. Foreløpig kjennes det bra ut, blir spennende å se hva vekta viser på mandag. Skal ha en liten innlagt "sprekk" i morgen kveld --> baccalao til middag...

Linuz sa for siden:

Jeg har ikke gått noe særlig ned denne uka.... har mensen og trakk 2 tenner for 3 dager siden. Har spist alt for lite etter det.... blæh. Nå skal jeg i butikken og handle inn masse god mat for å få opp matlysten igjen!!

pernille sa for siden:

Har tatt av et kg til, så jeg sier meg veldig fornøyd med det. Har planer om å kjøpe ny vekt men har ikke kommet så langt.

God helg til alle :)

agnlu sa for siden:

Er det plass til meg her inne også? Har mange kilo og ta av, men vil heller ha små delmål i henhold til vekt enn et stort tall. Har vært inne på forumet og tittet litt, og syns dette stedet virker å være et sted hvor en kan få hjelp, støtte og motivasjon til en vektreduksjon. Er ikke helt sikker på hvilket ståsted jeg er på riktig ennå, men har ihvertfall denne uka minsket karbohydratene betraktelig. Tja...hvor mange kilo jeg skal satse på før januar 2011 vil jeg si et sted mellom 10-15 kilo. Alt over det er bare en ekstra bonus

malleleo sa for siden:

i går spiste jeg en hel cavalier sjokolade.. og fy flate..aldri igjen:o bivirknengene holdt meg våken i natt for å si d sånn:rolleyes:

mariana sa for siden:

innom å hilser på.
er ikke så flink på slike skravletråder..

men jeg er fremdeles med, og har nå 2 kg til 5kgsmålet, men jeg ønsker å se 80tallet før oktober, så da har jeg igjen 3,4 kg. DET skal jeg klare..

har syndet i dag, spist popcorn i dag på kino... ett par håndfuller bare da ;)
blodsukkeret mitt reagerte iallefall ikke på det, men er spent på om jeg falt ut av kaetosen pga den?!

oNora sa for siden:

Popcorn hørtes sinnsykt godt ut! Men jeg har kost meg med baccalao i kveld, så popcorn får bli en annen gang...

mariana sa for siden:

oooo... bacalaosikle

er så glad i potetene som er bacalaoen jeg at jeg vil ikke prøve meg på noe slikt:p

Moogie sa for siden:

jeg vil også bli med! Begynner med ketolyse imårra :) Har egentlig snikkbegynt med lavkarbo og har faktisk gått ned 2,5 kg den siste uka, hurra!
Men uansett ofisielle start er 101,8 kg så nå går jeg i gang:D

Life is good sa for siden:

Heisann alle flinke! :)
Jeg begynte for ca 1 1/2 uke siden og har gått ned 3,7 kg. Jeg vil gjerne være med i forhold til å klare 5 kg til oktober og håper på litt mer enn det hvis jeg klarer å være flink.
Drømmen min er å klare å komme meg ned til 90 kg til jul - vet ikke hvor realistisk det er i forhold til at jeg veide 101,3 kg i dag. Er viktig å ha delmål underveis, så jeg satser på det iallefall :D

StineH sa for siden:

Vekten stoppet i dag på 134,5 - Noe som er ned 9,9 kg siden jeg begynte. Med den planlagte sprekken vi hadde i går (som ikke var tilfredsstillende i det HELE tatt) er jeg fornøyd med det. Og veiedag er ikke før onsdag. Regner med jeg er tilbake til utgangspunktet før sprekken i allefall da.. (134,0)

Lykke til alle sammen! Snart "bare" en mnd igjen nå!

Moogie sa for siden:

så bra med så mye ned på litt over en uke! jeg var omtrent på samme vekt som deg igår: 101,8 og håper i alle fall klare 10 kg før jul, men gjerne til et rundt tall som 90 :) så da får bare prøve på det sammen, sant?

Kikkin sa for siden:

Har jammen meg gått ned 1,8kg siste uka, så de 5 kiloene è lang forbigått! 6,4kg er det til nå, og har jeg et håp om å klare 10kg til 1. oktober!!

oNora sa for siden:

• 2 kg etter at jeg startet opp etter ferien/siden forrige mandag. :)

Zillah sa for siden:

Heldigvis gikk det rette vegen på denne målinga, men nøgd blir eg jo ikkje før eg er under vekta eg hadde for to veker sidan. Håpar på fortsatt framgang/nedgang neste veke!
02.08.2010 106,4
09.08.2010 106,0
16.08.2010 104,2
23.08.2010 105,4

30.08.2010 104,4

Totalt 2 kg ned, 3 kg igjen

Linuz sa for siden:

Dagens vekt ble visst 100,9 kg, så da er jeg snart tilbake på før-mensen vekt... Livvidden er også ca. det samme.

Nå er jeg veldig ivrig etter å komme av dette lille platået; har jo nesten stått stille i 1,5 uke!

I morgen begynner jeg i ny jobb, så i går bakte jeg lavkarbobrød og i dag skal jeg lage opp kjøttboller til lunch og finne fram matbokser! Blir spennende å se hvordan lavkarboen går i "det virkelige livet", med jobb, barn og hus-stress... :rolleyes:

Catalina79 sa for siden:

Oij, her har det skjedd ting ja. Dere er flinke alle sammen. Har nettopp lest meg opp siden sist. :)

Har igjen 1,8 kg til oktober, og det burde vel gå bra. Akkurat for tiden hopper vekta opp og ned, uten at jeg helt skjønner hvorfor. Kan hende mensen og lite søvn kan være noe av årsaken. Uansett, det går nedover til syvende og sist.

Ja, da får vi satse på at vi greier det, jeg er iallefall motivert så det holder akkurat nå :D

StineH sa for siden:

Jeg er speeent på resultatet på veiedagen på onsdaaag!
-1 kg siden forrige uke vil jeg si er ett STORT mål.. Dvs at vekten skal ligge på 133,6 kg på onsdag.. hååpe

agnlu sa for siden:

Jeg begynte sist uke og da jeg gikk på vekten fredag viste den minus 800 gram så det er en flott start. Har blitt mye mer bevisst på hva jeg putter i munnen.

Orkidee1 sa for siden:

Da har vi ( jeg og gubben) prøvd lavkarbo i ei uke og har gått ned Jeg: 2.3 kilo og gubben: 5.2 kilo!!!
Vet at det mest er vann og slikt, men er alikavel fornøyd og mener fastbestemt på at jeg merker det på klærne allerede :stortsmil

Sissi sa for siden:

JEG ER MED :D

Hehe.. Henger litt etter dere andre så da, men håper å klare 1 kg i uka og da klarer jeg tilsammen 5 kg :D Så veie dag er på onsdager? ?Hehe.. Da får vi se da..

Begynnte på 129,5 kg, og gikk ned til 116 kg før sommeren men har gått opp litt igjen etter en allt for laaaaaaaaaaaaaaaaaaang sommer :S Men er tilbake på lavkarbo nå..

Så må veie meg i morgen for å få oversikt over hvor mye jeg har gått opp igjen :(

Kommer med oppdatering i morgen og er glad for denne tråden :D Kjempe!!

Hilsen Meg

Veiedag i dag å 1,9 kg ned denne uka, tilsammen 4,9 siden 21 juli. ikke så fort men veldig godt ja:) Lykke til alle sammen:)

StineH sa for siden:

Da var det veiedag igjen!
Og jeg hadde gått ned til 133,7 - Noe som er -0,9 siden forrige uke (MED sprekk i helgen!!)
Jeg har dermed gått ned 3,7 av 5 kg og mangler "kun" 1,3.. Klarer jeg de til neste uke kanskje?
Hovedmålet mitt når 5 kg's merket er nådd, er å gå ned ytterlige 2,5 kg før 1. Oktober, sånn at jeg bikker under 130 før høstmnd setter skikkelig inn! ^^

Dere er kjempeflinke alle sammen! Skikkelig stolte av dere!

pernille sa for siden:

En stund siden jeg har vært inne her men har ikke gitt meg :) Har gått ned et kilo og gleder meg til jeg har gått ned 10 kg. Begynner på treningsenter neste uke, så da blir det fart i sakene :)

Linuz sa for siden:

Jeg er også en litt sjelden gjest - jobber full dag igjen...

Står helt fast; går ikke ned, heller opp, selv om jeg ikke har hatt noen store sprekker. Men jeg er litt matlei, spiser for lite fett og har problemer med magen i hverdagen... så løsningen blir ikke frokost + tilbake på diarestoppere... blæh. Litt sliten også merker jeg. Håper på en opptur snart!

wevi sa for siden:

jeg har vært på ferie hjemme finnmark og gått ned nesten fire kilo. Jeg har ruslet på vidda i med 20 kilos sekk og det var jammen effektivt. :)

Gratulere Wevi, å til alle andre som har gått ned gratulere alle sammen. Ha e fin helg:)

StineH sa for siden:

Liiiiten midlertidig oppdatering fra denne kanten... Morgenvekten i dag var 131,8, dvs at jeg akkurat nå ligger på - 5,6 i forhold til denne utfordringen. Jeg tar det derimot ikke så tungt, da jeg hadde en relativt stor sprekk i går, og jeg spiste ikke nok. Er vel tilbake over 132 igjen i morgen tidlig er jeg redd.

Dere andre er kjempeflinke! Stå på videre med godt mot! Under en mnd igjen nå!

pernille sa for siden:

Idag begynte jeg på teningsstudio og det var veldig deilig.
Har jo jogget jevnt og trutt men ser at jeg ikke klarer å presse meg så langt alene som jeg klarer når jeg trener sammen med andre.

Målet mitt er jo ikke bare å gå ned i vekt, men og se veltrent ut. Men først må jo fettet bort så det i det hele tatt er mulig å se noen muskler under der :)

StineH sa for siden:

Etterhvert er mitt mål også å bli i god form, men med 70 kg ekstra på kroppen ser jeg ikke på det som ett alternativ engang... Enda...
Men om jeg om 5 års tid kan se veltrent ut, og ikke bli sliten av hhelt idiotiske ting, så ville det vært en drøm som gikk i oppfyllelse!

Kjempeflink du er Pernille som har meldt deg inn på treningsstudio! Ett stort steg! :D

Zillah sa for siden:

Fortsatt litt ned :)

02.08.2010 106,4
09.08.2010 106,0
16.08.2010 104,2
23.08.2010 105,4

30.08.2010 104,4
06.09.2010 103,8

Totalt 2,6 kg ned - 2,4 kg igjen

Kikkin sa for siden:

Ned 1,5kg denne uken... dvs ned 7,9kg i denne utfordringen! Jeg håper på å klare 10kg tilsammen til 1.oktober jeg!

StineH sa for siden:

Herreuuud for ett imponerende resultat! Bøyer meg virkelig i støvet!!

oNora sa for siden:

Så flinke dere er alle sammen!

Jeg har hatt veiedag i dag, - 1 kg siden forrige mandag (tror jeg, vekta vår er noget ustabil - jeg ønsker meg en ny...)
I tillegg har jeg krympet 27 cm siden jeg begynte, 10 av dem rundt midja :)
Har noen kg igjen til jeg når -5, men enda er det jo noen uker igjen.

Det er gøy å lese hvordan dere andre gjør det, inspirerer meg!!

Har nå gått ned totalt 4 kg (veiedag på søndager). Akkurat nå tante rød på besøk. Er vel egentlig ikke den som legger på meg så mye når jeg har det, men håper likevel på et stort nedrykk når den er borte da jeg har vært kjempeflink hele tiden! ;)

Heldigvis syns jeg at det har gått lett og klarer å holde motivasjonen oppe. Så får vi se hvordan det går etterhvert :o

Sanney sa for siden:

jeg har gått opp en kilo jeg da. men det merkes ikke på cm målene, så da får det bare være. er uansett ikke antall kilo som er det viktigste for meg, selv om det blir deilig å ikke være tresifret lengre, det må jeg innrømme :p

pernille sa for siden:

Den drømmen går i oppfyllelse en gang!!!!
Takk for oppmuntring :)

pernille sa for siden:

Da har jeg gått ned enda et kg. JUUUHUUUU!!! :)
Kiloene forsvinner så fort at jeg har en enorm motivasjon og klarer fint å holde meg unna fristelser.
Har vært på trening idag og. Jeg overdrev kanskje litt med 1 1/2 timers spinning, men jeg klarte å gjennomføre med stil. Ble ikke like tom for energi som igår selv om timen var knallhard.
Har fått i meg mer grønnsaker og fett idag, så det har er vel grunden til at jeg følte trenigen gikk bedre idag.

2 kg til jeg har gått ned 10 kg og jeg har ikke holdt på en mnd engang :)

Linuz sa for siden:

Har vært lei, orket ikke veie meg på søndag, har syndet med litt karbo, spist for lite fett.... osv, osv....

Så i kveld gikk jeg på vekta. Etter å ha spist/drukket kveldsmat, med underkjole på.... og der var den; den herlige følelsen av ikke lenger å veie 100-og-noe; men 90-tallet (med minste mulige margin da, men 99,8 er under hundre!)!

Hurra - pågangsmotet er tilbake!

ChristineSixteen sa for siden:

mangler 200 g så har jeg klart målet :D Trodde aldri det skulle gå for noen uker siden, men nå har det løsnet litt!

StineH sa for siden:

Da har jeg offisielt klart -5 før første Oktober.
Denne uken her har bare vært helt UTROLIG!

Og jeg ligger nå på -7,1 før første Oktober. Kanskje jeg skal sette opp målet til -10? =D

Denne uka ble det opp 0,9kg te meg, tror det kommer av for lite vann. som mål for neste uke setter jeg meg 3 glass vann på jobb - der er nok der det blir for lite veske:)

pernille sa for siden:

Veldig bra! Jeg har og oppjustert til - 10 kg. Hadde jeg aldrig trodd :)

pernille sa for siden:

Om jeg klarer -1 kg i snitt, veier jeg 65 kg til jul. Det hadde vært deilig det.:heia:

JKBB sa for siden:

Heii! :) Lenge siden jeg har oppdatert her nå...Går litt opp og ned om dagen...har tante rød på besøk, men jeg var nede i 90,5 kg på tirsdag, og da har jeg 1,5 kg igjen for å nå målet på 5 kg før 1. oktober.
(At jeg var over 91 i dag, trenger vi IKKE å nevne...huff...Lurer på om musklene har samla vann..? Beinhard økt på tirsdag og er HELT ødelagt i hele kroppen. Vond uansett hva jeg rører på... :p Noen som har erfaringer med dette?)

1. oktober har jeg bursdag, og jeg lurer på om jeg skal ta meg råd til å skjeie ut da...?
    Hva tror dere?
    Har forresten gjennomført tre hele mnd nå, i ketose, uten utskjeielser! :D ;)

Vintergumman sa for siden:

Skei ut med en dans, hopp i fallskjerm, kjøp et nytt DYRT klesplagg.
Dette er en ypperlig mulighet til å roe ned på tendensen til at alt må feires med mat. De fleste utskeielser ender både i magesmerter og dårlig samvittighet. Er det noe du vil sitte igjen med etter bursdagen din?

Evt. feire med slikt som ikke er så farlig. Lag en liten godteskål av møøøøøøøørk sjokolade, bringebær og noen nøtter. Kanskje en bolle baconcrisp?

Gratulerer med nedgang, forresten alle sammen! Jeg er grønn på dere som må oppjustere til 10 kg :p
Har rundt en kilo igjen selv nå, hvis jeg husker rett, men kjenner den kommer til å bli seig å få av.

ChristineSixteen sa for siden:

Yes, da ha jeg klart målet! Er faktisk forbi også! Så da går jeg for minus 7.5 innen 1.okt, som var det jeg håpet på å gå ned i utgangspunktet :)

Zillah sa for siden:

Samme her. Har snik-veid meg fleire dagar denne veka, og tendensen er ikkje bra, skal vere bra heldig for å få eit positivt resultat på mandag, trur eg.

pernille sa for siden:

Idag har jeg 1 mnd jubileum og har gått ned 9 kg.
Synst det er helt fantastisk og veldig fornøyd med meg selv.
Merker det på klærene og får kommentarer fra folk om at de
ser det godt på meg. Men dette er bare begynnelsen. Det er egentlig nå det begynner.

Gleder meg til fortsettelsen :)

Moogie sa for siden:

det blei 1,7 kg mindre på meg denne uka. Jeg hadde liksom forventet litt større nedgang de første ukene på ketolyse (dette er min andre uke) men må jo bare være fornøyd med det slik det er :) og om det fortsetter slikt klarer jeg nok 5 kg før 1 oktober:D Trur jeg får alt for lite fet i meg. Hvordan i alle dager får jeg mer fet i kosten? jeg elsker salat og alt grønt mens bacon er litt vanskelig å spise alt for mye av. Begynner å bli litt lei egg egenlig også... Noen tips?

Jeg er også lei av egg, men jeg prøver å bake meg lavkarbo brød å frokostlapper som jeg har fnnet oppskrift på her inne:) da klarer jeg å ha kokt egg på brødet. jeg spiser mye rømme sammen med salat. har ikke gått ned så mye men er godt fornøyd, nedgang er nedgang uansett:) Lykke til videre:)

Linuz sa for siden:

Jeg har også "bare" gått ned 5,7 kg på 7-8 uker og har vel vært i ketose stort sett hele tiden... untatt noen småsprekker. Men jeg er glad jeg, da henger ihvertfall huden med! Og fortsetter det sånn så blir vi jo ferdige på ikke alt for lenge....

Jeg orker ikke egg lenger, så jeg spiser enten "ostekjeks" (Kavli osteskiver som stekes i ovnen til de blir sprø) med majones, salat og pålegg, eller reker i majones på lavkarbobrød eller Fiberrik. Drikker kaffe med kremfløte til!

pernille sa for siden:

Jeg lever på kylling, bacon og fløte. Steker kyllingfilet som er kuttet opp i passe biter, surres sammen med terninger av bacon. Litt pepper. Når kyllingen og baconet er ferdig heller jeg litt fløte eller rømme over ( trenger ikke være så mye) Dette spiser jeg hver dag. Om du trenger litt grønnsaker er det bare til å hive oppi noen busker med brokkoli.

Lykke til videre :)

Moogie sa for siden:

Hvilket brød baker du? Det kan være greit med anbefalling :uskyldig: Og rømme elsker jeg! Den spiser jeg noen ganger istedenfor yoghurt. Takk for lykkeønkinger :)

Det er jo sant det du sier med huden! Det tenkte jeg ikke på :engel_ikk da er det jo bra med langsom nedgang :) Ostekjeks må jeg prøve meg på... Er det bare å steike noen av de ferdige skivene med kavli ost?

dette har jeg ikke prøvd. Kylling er min favoritt så da må jeg prøve med baco. Takk for råd og oppsrkift! Og for lykkeønsker :)

9 kg på en mnd er jo utrolig bra!! Hva har du gjort for å gå ned så mye? Jeg har gått ned 4,7 kg på ca 3 uker og er jo ganske så fornøyd med det, men når jeg leser 9 kg på en mnd, da lurer jeg på om du har noen gode triks å dele? :)

Moogie sa for siden:

det tenkte jeg også på. Så fin nedgang, pernille! Du må dele hemmeligheten med oss:D

pernille sa for siden:

Spiser minimalt med karber og trener i alle fall 3 ganger i uken.

Min meny er ganske kjedelig og enkel. Spiser 2 max 3 måltider om dagen. Lager gjerne kylling (jeg beskrev over her) før jeg går på jobb. (Tar kun 5 min).
Denne spiser jeg litt av når jeg kommer på jobb og resten spiser jeg til lunsj. Når jeg kommer hjem pleier jeg og lage middag til resten av familien.

Noen ganger rydder jeg kjøkkenet når de spiser mens andre ganger tar jeg meg litt mat.
Som oftest har jeg en lavkarbo lasagne stående i kjøleskapet. Spiser jeg middag sammen med familien tar jeg middagsmåltidet litt ut på kvelden.

Jeg drikker kaffe med fløte men prøver å begrense bruken av fløte og rømme. Jeg kunne godt ha spist mer grønnsaker men jeg er litt redd for at jeg får i meg for mange karber så jeg er forsiktig her og.

I og med at jeg trener så pass ofte blir jo energibehovet mitt større. Har jeg ikke karber i kroppen må den jo forbrenne fett, så enkelt er det.

Det er nok ikke den sunneste måten å gå ned i vekt på men det funker. Jeg lytter til kroppen min og tar meg en håndfull nøtter om jeg er helt tom.

Jeg spiser ingen form for brød, lapper eller kaker. For meg er det enklest og holde meg til kjøtt selv om jeg begynner å bli litt lei. Må kanskje forandre på menyen snart men holder på så lenge jeg holder ut.

Tidligere har jeg ikke klart å holde fokus så lenge. Denne gangen er motivasjonen på topp. Må si det hjelper på at jeg har en travel jobb og tre barn. Har ikke tid til å tenke på mat. :)

Jeg drikker vin hver fredag og lørdag. Tar meg kanskje 1 stripe med sjokolade uten sukker. :)
Jeg regner med at jeg snart kommer til et platå og vekten kommer til å stå stille. Får håpe motivasjonen overlever dette og :)

Zillah sa for siden:

Ja alle saman, eg får vel vere først ute i den nye veka. Det gjer nesten vondt å oppdatere... Eg sa at eg hadde tvil, og her ser dykk det svart på...uh, rødt på kvitt: Opp 3,4 kilo sidan sist mandag. For å illustrere ytterlegare - eg gikk på vekta før eg la meg og da lyste ho 106,6. Etter det drakk eg 1 glass vatn, og eg tissa da eg stod opp.

02.08.2010 106,4
09.08.2010 106,0
16.08.2010 104,2
23.08.2010 105,4

30.08.2010 104,4
06.09.2010 103,8

13.09.2010 107,2

:_oy: :blinke: :nedfor::hylgrine:

Det er ganske tungt å få det tallet i fleisen, faktisk.

Sjølv om eg veit at det eller meste om ikkje alt må vere vatn. Eg kjenner det i kroppen: det sprenger i føtene, og i går kveld såg eg knapt at eg hadde anklar, det låg ein skikkeleg bilring rundt dei. Litt betre i dag etter at eg har sove i nokre timar, men dog. Mykje vatn her, ja. Den mest nærliggande forklaringa er vel at eg har spist ein del spekeskinke i det siste, får nok kutte ned der!!! Men likevel... Berre så de veit det, eg kjem ikkje til å oppjustere tickeren min :rolleyes:

Håper de andre har ei betre veke på vekta enn eg. Summa summarum:
Utfordring: 0,8 kg opp, 5,8 kilo igjen ....

pernille sa for siden:

Forstår veldig godt at det ikke var det kjekkeste å begynne mandagen med.
Du kjenner kroppen din best selv og du vet hva du har spist.

Jeg er veldig fornøyd med min vektnedgang men det er ikke første gangen jeg går på lavkarbo. Jeg har feilet mangen ganger og gitt opp.

Løsningen for meg denne gangen er og være veldig restrektiv med karbohydratene. Nå når det har gått en mnd kommer jeg til å prøve meg litt frem med nye matvarer.

Jeg må slite for å holde meg i ketose og kan ikke spise mye av det andre spiser.

Kanskje du mener du er flink og spiser lite karber men at du er som meg og må være ekstra restrektiv.

Ikke gi opp. Stå på denne uken. Vær litt strengere, litt mindre salt og vær litt mer aktiv.

Den beste måten å få en pangstart på er og ta seg en god treningsøkt. Da kvitter kroppen seg med karbohydratene som er tilgjengelig og du kommer raskere i ketose.

Lykke til. :) Håper uken blir bedre for hver dag som går :)

oNora sa for siden:

Så kjedelig Zillah, får håpe det løsner for deg og at det begynner å gå riktig vei igjen.

Jeg har og hatt veiedag i dag, sånn ca 0,5 kg ned. Litt vanskelig å si for badevekta er litt "ustabil". Har i tillegg krympa ytterligere noen cm her og der...
Har bestilt ny vekt, og regner med at den dukker opp i løpet av uka.

Jeg har enda ca 2,5 kg igjen før -5 kg til 1. oktober er nådd. Har vært litt slurvete med maten de siste ukene, så nå er det full skjerpings igjen. Må planlegge litt mer enn jeg gjør i dag, da går ting mye lettere.

Håper alle får en god uke :)

Zillah sa for siden:

Ser du det du har skrevet her? Veit du kva eg ser når eg les det? For meg ser det ut som at

du tar for gitt at eg har spist for mykje karbo,
du tar for gitt at eg ikkje er "streng nok",
du tar for gitt at eg ikkje er aktiv,
du tar for gitt at eg ikkje er i ketose.

Det kan vere rett og det kan vere feil, faktum er at du ikkje veit. Eg føler vel at pep talk hjelper best dersom ein treff sånn nogenlunde situasjonen til den ein vil motivere. No kjenner eg at du nedvurderer meg og seier eg ikkje har vore flink nok, og det er faktisk ikkje motiverande for meg.

Kikkin sa for siden:

Ikke hiss dere opp her nå!

Jeg har gått ned 1,3kg siste uken. Dvs at jeg er på 9,2kg.

pernille sa for siden:

Beklager :( var absolutt ikke vondt ment.

Jeg vet jo ikke om du har vært "flink" eller ikke, har ikke grunnlag for å uttale meg om det.
Det jeg prøver å meddele er at jeg selv må være mye mer restrektiv enn endel andre, for å gå ned i vekt. Var kun men som et tips om du føler du gjør alt rett men alikevel går opp i vekt. Har vært der selv og vet det er frustrerende.

Beklager igjen. Er lei meg om det jeg skrev såret deg og virket demotiverende. :(

Zillah sa for siden:

:blomster: Eg forstår at du meinte vel Pernille, eg måtte berre seie korleis eg opplevde det.

Jaja, no er det ny veke, no går vi vidare. Den spekeskinka lokkar framleis der ho ligg og fristar meg i kjøleskapet, men no skal ho få ligge i fred ein stund for det er ikkje kjekt å binde så mykje vatn :( . Så no drikk eg te og spring på do og håpar beina mine snart blir normale igjen.

Lurer på kva eg skal lage til mat i dag. Det begynner å bli utplukka i kjøleskapet når eg ser bort frå den spekeskinka, brukte mine siste skillingar på agurk, egg og smør i dag tidleg. Kanskje finne på noko av den spinaten eg har i frysaren? Omelett, spinatstuing (m JBKM ? har aldri prøvd stuing utan mjøl før) og... smør?

pernille sa for siden:

Bra du gir beskjed. Kanskje jeg må begynne å lese gjennom det jeg skriver før jeg trykker på send. ;)

unaturligslank sa for siden:

Jeg syntes ikke det var noe galt med meldingen du skrev i det hele tatt!
Mottager var kanskje litt hårsår? Noe jeg forøvrig kan forstå, man blir ikke akkurat i godt humør når vekta går feil vei. Men du trenger ikke være lei deg! Det er bra at vi gir hverandre råd. Og du sa ikke noe galt.

Jeg mener vi ofte kan være enda litt strengere med hverandre jeg...
(Alt med måte, ikke missoppfatt)

unaturligslank sa for siden:

Jeg oppfatter bare medfølelse, personlig erfaring og motivasjon

Moogie sa for siden:

har vert i superform igår! Meget stolt av meg selv da jeg var i selskap igår kveld med mengder og megnder av kaker og ikke tok meg noe som helst! Kun en kopp te :) Men idag jeg er noe demotivert :( skikkelig sliten, ingen matlyst og føler meg veldig pløsete... kjenner at jeg beina og fingrene er skikkelig hovne for det er mye vann i kroppen. Fikk lite søvn inatt da minsten fant ut av han skulle komme og legge seg sammen med oss og det er kl 4 på natta. Og det kunne ha vert helt fint om det var bare å legge seg og sove men han sover jo ikke! han sparker fra seg, snurre seg i ett! Så det blei ikke mange timer søvn på meg. Også blei det to krevende møter ila dagen så jeg vøler meg heeeelt utslitt. Nå må jeg virkelig tenke på hvajeg skal spise imårra for mat må jeg jo ha!

LadyStar sa for siden:

Hei alle sammen!
Ser det er et forum for store størrelser, så da glir jeg rett inn :)
Forsøkte meg litt i fjor, men da samboer ble sykemeldt i februar, stoppet alt opp.
Nå er jeg mer motivert for en ny økt. Det er en bukse jeg så gjerne vil kunne bruke neste måned, og litt gamle, kjente tall er snart synlig på vekten.
Rart det der, at man har slike rare platåer.. Tall jeg ønsker å se er 112.8, 110.4, 107, 104, 101.5 :) De er jo liksom ikke helt runde, men gjerne en vekt som varte en stund på vei oppover.

Jeg startet igjen i går og var da 115.4kg, og jeg er 1.68 cm høy med pæreform ;)
Grunnen til vektøkning har vært hvetemel, prevansjoner(hormoner) og til tider daglig sjokoladeinntak.
Har kun sovet 2.5 time i natt, og sitter her med rastløse legger, men regner med at det er bare en liten bivirkning av mindre karbo i går :) Er så mye å lese innpå her, så allikevel, så det er ikke et problem med å få tiden til å gå.
Forsøkte Gerds pannekaker under lunsjmenyen til kvelds. Klarte bare en, men den var mettende og god med bacon til.
Håper dere har plass til en leieboer til her inne :)

Linuz sa for siden:

Moogie: Kjenner til de dagene der.... jeg må innrømme at det blir endel kaffe på jobben om dagen. Jeg er også sliten og litt demotivert, men i dag har jeg spist ok, så jeg håper å være tilbake i godt gjenge snart....

LadyStar: Velkommen inn hit!!

Moogie sa for siden:

det var en litt bedre dag idag. Ingen stress på morran da jeg ikke begynte før 10.30 og jeg hadde litt roligere dag, ingen stress egentlig. Spiste ok men æ kommer liskom ikke på noe spennende mat:rolleyes:da blir det ost og fetaost. Imårra har gubben lovet å lage karrikylling til meg med koksmelk. Gleder meg! Og til frokost har jeg tenkt å ta meg noen jordbær oppi cc så det blir litt ekstra godt så håper jeg matlysten kommer tilbake og jeg får mer energi.

Her er det mye vann i kroppen. opp 2,1 kg denne uka :(

monstermarihone sa for siden:

Da har jeg gått ned 1,6 kg denne uka, deilig! (må jo sies at det egentlig er 1,6 totalt på tre uker også da). Litt usikker på om jeg kan klare målet for første oktober, da skal jeg ned 3 kg til på to uker. Skal legge inn en skikkelig innsats de siste 2,5 ukene ihvertfall :)

pernille sa for siden:

Da har jeg 10kg jubileum :) er veldig glad for det. Hadde aldri forestilt meg at det skulle gå så fort. Idag skal jeg kjøpe meg noen sko som jeg har hatt lyst på lenge.:)

Zillah sa for siden:

Supert Pernille :)
Kossen sko har du vald deg ut?

pernille sa for siden:

Har lenge gått og sett på Nike shox sko. Hvit og lilla.
Men så så jeg noen utrolig fine sko på Bianco. Kanskje det blir de

pernille sa for siden:

Tror kanskje det blir de ja. :)

Har lovet meg selv at jeg skal bruke litt penger på meg selv når jeg hr gått ned.
Dvs ved minus 10 kg, 15 kg, 20 kg, 25 kg og 30 kg.

Klær, sko eller spabehandling er belønning som motiverer :) Klær vil jeg helst ikke kjøpe før jeg blir litt mindre mens sko er jo gøy uansett hvilke vektklasse :)

Ja sko kan man kjøpe, stilig var de også :) Lykke til :)

Zillah sa for siden:

Stilige sko :cool:
Eg trur eg skal farge håret når eg kjem under 100, kanskje.

pernille sa for siden:

Ja om det er noe du har lyst til så gjør det. Da må vi får se før og etter bilde :)

JKBB sa for siden:

Ja, nå er jeg motivert for å IKKE skjeie ut på bursdagen min! ;) Jeg skal bake lavkarbo suksessterte og sjokolademousse til dagen etter, for da fyller dattra mi ett år, og det blir familieselskap. Greit å ha noe man kan spise i sånne selskap. I tillegg blir det sjokoladeprins og Cola Zero på selve dagen min! :p Det skulle holde i MASSEVIIIIS! :) Blir sikker uggen i magen bare av dette jeg. Mye søtstoff. :p

Kan forresten melde om at jeg omsiiider er nede på 90 kg! :) HURRA for meg! Det betyr at jeg har gått ned 15 kg nå, og har igjen 1 kg til jeg har nådd målet for 1. oktober! ;)

Hva gjør vi når vi har kommet til 1. oktober da dere?? 5 kg til, til jul?? :))

Vet ikke om jeg kommer i mål med 5 kg til første vinterkveld men jeg er med på 5 kg til jul ja:)

pernille sa for siden:

Gratulerer med super vektnedgang.
Familieselvskap er en utfordring. Beundrer de som klarer å holde seg til lavkarbomat på slike anledninger. Jeg har ikke hatt slike utfordringer enda men det kommer i helgen :)

Vi får sette oss nye mål etter oktober. Jeg har personlig ønske om å gå ned mer enn 5 kg til jul men regner med det går mye treigere framover enn hva det har gjort til nå. Aner ikke hva jeg kan forvente meg av resultater.

Jeg kunne tenkt meg og ta en mnd om gangen. Er så lenge til jul :)

Nillomien sa for siden:

hiver meg inn til dere jeg:oOm det er ok?
veidedag på tirsdager får meg da.. var 108,1... startvekt var 111,9.
Komme meg ned til 80 kg hadde vært supert.. tror jg er fornøyd med det...
mitt første delemål er 105 kg.. satser på det før oktober.

Nillomien sa for siden:

Tja, hva med 5 kg i oktober?? eller er det vell mye?

pernille sa for siden:

Jeg kommer til å ha 5 kg i oktober som mål for meg selv. Jeg liker å ha noe å strekke meg etter. Jeg liker og å tenke en mnd om gangen.

Nå i september er det noen som sliter med 5 kg mens andre har klart 10 kg. Dette er jo forde vi er på forskjellige stadier.

Klart jeg som raste av 3 kg første helgen kan ikke helt måle meg med en som har tatt av 20 kg fra før av.

Vet ikke helt hvordan vi skal gjøre det men jeg synst denne tråden er veldig koselig. Det hjelper å være flere :)

Mankell sa for siden:

Hei. Jeg er helt ny og startet på tirsdag. Foreløpig går det veldig bra. Har litt vondt i hodet hver dag, men søtsuget har ikke meldt seg ennå. Veier ingenting (mat) ennå, men tror ikke jeg får i meg alt for mye karboer.
Jeg skal veie meg for første gang på tirsdag. Kjenner at jeg nesten gleder meg. Startvekten viste 115,1kg og første delmål er 105kg. Kan jeg klare det innen 13 november eller er det helt urealistiskt?

tette-nette sa for siden:

Hei hei :-) Er også ny her..
Hvor mye burde man sette seg som mål frem til jul?
Lyst å komme under 100 innen november.. Det burde vel være mulig??
Skummelt dette.. Håper det funker.. Begynner offisielt på søndag (grei veiedag). Men begynte med opplegget igår :-)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.