Jippi, endelig etter to og en halv uke har jeg fått utslag på at jeg er i ketose. Håper det også viser utslag på vekten også neste uke.
Veide meg i går, og har gått ned en kilo siste uken, til sammen tre kilo siden jeg begynte på lavkarbo 26. juli.
Har målsetting om minst fire kilo til innen oktober, helst vil jeg se det magiske tallet med kun to siffer, så den mest ambisiøse målsettingen er åtte kilo til oktober.
Jeg også har noen slike liggende i skapet. Som jeg SKAL passe inn igjen, som SKAL bli løse, og som SKAL bli for store!
Fyllekule skal virkelig bli! Men det er nok absolutt best om vi når målet først, er redd jeg ikke hadde kommet inn noe sted på byen om jeg hadde flashet meg slik jeg ser ut nå... :p
Kan jeg ta følge med dere?
Har akkurat kommet fra ferie og har startet på lavkarbo idag. Gikk på lavkarbo for noen år tilbake men nå må jeg sette igang igjen. Veier meg neste onsdag igjen tenkte jeg :)
Jeg har kastet de buksene jeg hadde som var så små... >_<
Men har noen jeg kommer inn i nå straks, noen som jeg må ned minst 20 også en som jeg sikkert må godt under 100 for at den skal se FIN ut. Den skal liksom være baggy...
Haha! Det er vel samme reaksjonen jeg hadde fått.. :p hadde blitt en overvekt med blinde mennesker da.. :p
Jeg vet liksom ikke helt hvilken bukse str jeg bruker siden buksa jeg har på meg nå er str 44 og er baggy, mens andre bukser ikke passer i str 48 liksom :p
Om folk er blinde kunne vi iallefall driti i hvordan vi ser ut :p
Haha!
Jeg kjenner til den!
Jeg har liksom en bukse i str 46 f.eks.. Så går jeg inn i en butikk, finner en bukse i str 52 (som da burde være STORT) men neiiiida, den kan finne på å ikke passe!
HVORFOR kan det ikke bare være èn form for størrelser? Sånn at man kunne visst at man ER 40 og da er man 40? Og ikke mellom 40 og 60 ett sted... -_-
Det er jo sant! Mulig de hadde blitt litt rare når de skulle begynne å ta på oss da... (A) :p
Jeg vet, er utrolig plagsomt, samme er det med bhèr også! blæh!
Jeg hater å handle klær nå, enda jeg egentlig liker klær og mote, men er ikke så kult gå inn i en butikk og bruke den største str! blæh
Haha ja! Tror jeg hadde lurt litt om jeg var blind og hadde klaska rett på en stor og svett mage :p
Dem hard standarder for bøyen på agurker og bananer, men klær? nei, det varierer jo innen samme kjede! jeg kan gå på kappahl og skli inn i en bukse 48. mens i andre modeller er selv 54 for lite.. spesielt om det er lavt liv eller trange bukseben.
vet ikke om jeg tør melde meg på utfordringen, jeg kryper ganske så sakte nedover...
Utfordringen er jo her for å motivere til å jobbe hardt :-)
Så om du er litt treg så gjør ikke det noe for da kan vi jo motivere kanskje? :)
Ja typisk at ostepop, agurk og tomater osv osv til og med pasta og spagetti har standar str MEN bukser? HAH, irriterer meg skikkelig -.-
Ja! Helt enig.. Bh'r er ett kapittel for seg selv!
Jeg elsker å handle klær og jeg har faktisk stil, men det er ikke lett når jeg kan gå inn i en butikk og se MASSE fine klær som jeg vet at tilogmed den største str ikke passer meg.. Det er deprimerende det, så jeg kjøper som regel bare noe jeg vet passer og går igjen..
Hadde veiedag idag, og jøss....... -6 kilo :eek:
Men det er jo første uken så jeg regner med at det går atskillig treigere fra nå ;)
Men jippiiii :D
Nå blir det jo litt urettferdig å hive seg på en sånn utfordring første uken, så jeg sier -5 nye kilo innen oktober tenker jeg..... Det skulle vel være realistisk å klare?
Æsj hadde veiedag i dag og den nye vekten viste 109,1 , altså OPP 2,5 fra sist veing. Men er jo en ny vekt, og den gamle var gammel og upresis, så satser på at den gamle var feil. Er jo uansett ned en kilo på to uker, så det er jo noe. Håper det går litt fortere fremover da. Og nå kan jeg veie meg på samme vekt hele tiden, så da vet jeg at det stemmer.
Var på trening på mandag og er skikkelig støl både i går og i dag og føler meg skikkelig tung i kroppen. Noen som vet om det er sånn at man blir tyngre når man er støl? Eller er det bare at musklene er helt utslitte som gjør det?
Jeg må meddele den GODE nyheten her også! Etter ett meget skuffende resultat forrige onsdag på veiedagen, men KUN -300 gram (noe jeg synes er lite med tanke på at det var bare andre uken) så er jeg i dag tilbake!
2 kg siden forrige onsdag, har minket tilsammen 45 cm rundt omkring på hele kroppen og føler meg bedre! Jeg har dermed gått ned 9 kg på tre uker og HÅPER den siste kiloen som mangler før jeg når første delmål som er under 135 kommer i løpet av neste uke!..
Dvs at jeg har 3 kg igjen før målet på minst 5 kg før 1. Oktober.. :D
Flinke dere er idag! :-)
Jeg har ikke vekt for tiden siden vi kasta den gamle som viste totalt feil og ikke ville stilles. Skal kjøpe meg ny vekt den 20ende og skal veie meg da, siden jeg vert hvor mye jeg veide for ca 1 uke siden :p
Nå har jeg trent 50 minutter på Basic gym og er skikkelig iform og skal spise litt fisk, ananas, brokkoli og advokado siden jeg glemte å spise på jobb og kun har fått i meg 300 kalorier idag.
Godt tips til de som har lite energi til trening, spist en nutrilett bar litt før og energien blir på topp! :-)
Kroppen min er skikkelig kranglete om dagen, så har foreløpig ikke gått ned ett gram siden tråden startet :( Men trener som en gal om dagen, så før eller senere MÅ jeg jo se noen resultater! Så håper virkelig jeg klarer 5 kg til 1.oktober
Ja det er akkurat det jeg har begynt med :) Så gleder meg til søndag, som er måledagen min, og håper at jeg har gått ned noen cm. I følge den fancy vekta min så har jeg gått opp 400 g i muskler, så det er jo hvertfall positivt!
Kan man spise for mye fett ? Legger maten min inn på diett.no ,men fikk et utrolig høyt fett innhold i det jeg hadde spist ,men kun 20 karb. I en avocado var det jo kjempemye fett , men det kan jeg vel spise på lavkarb? Blir i tvil om jeg er på rett spor eller om jeg har gammle fordommer m.h.t. at man ikke skulle spise fett .:)
Etter det jeg har skjønt er fett bra for deg? Mens karbene er dårlige..
Når du ser på innholdsfortegnelsen på matvarer skal du alltid finne ting med lite karbohydrater :-) I avacado er det fett som er bra for kroppen har jeg skjønt, iallefall det eieren av treningsentret jeg trener på sa, det samme sa samboeren min når han kjøpte inn en pose med avacado til meg idag :-)
Jeg spiser avacado og ananas til mellom/eller kveldsmåltid :-)
du kan jo gjerne dobbelt sjekke det sånn for å være 100% sikker, Ellers kan jeg ta en google runde seinere, men nå står special victims unit på programmet :-)
Æsj.... nå angrer jeg på kjøpet av kjedelig vekt.... den med kirsebærblomstene var fin! Og den med stjerna og..... ja,ja..... det viktigste er vel at den viser mindre og mindre? Noe den ikke gjør akuratt nå... blæh...
Jeg vil gjerne være med her, synes mine -26-isj kg er såpass nære 30 at jeg ønsker litt ekstra..støtte? av noen i samme situasjon..blir helt matt av alle "ja jeg må ned 4 kg til sommerferien"-folkene, og ønsker å kunne snakke om vår egen situasjon og bli forstått.
Nå har jeg levt ketogent i litt over 2 mnd og gått ned 7'isj kg. Har hatt noen sprekker allerede, hhvs sjokolade fordi jeg er enormt viljesvak i tillegg til at jeg ikke ville bli helt 'nazi'..samtidig kjenner jeg at jeg har altfor mye å ta av så jeg kan ikke bli slapp.
Nå har vekta stått så og si i ro i 3 uker, varierer fra 84,4-85,4 fra dag til dag.
Spørsmålet mitt er: er det noen her fra Bergen som kunne tenke seg å ta steget ut fra internett? Middagsavtaler, menydiskusjoner, turgåing...hva som helst for å øke egen motivasjon og forhåpentligvis få noen gode samtaler ut av det!
I dag har jeg kosa meg i butikken: Kjøpt kalvestek (dagens middag), kyllinglår, røkelaks, masse grønnsaker og en (God bless ´em) amerikansk cæsardressing med kun 3g kh/100g! Og 100g dressing er mye..... så da blir det Cæsarsalat på meg! Uten krutonger....
Sitter her etter en sen lørdagsmiddag og er helt svett; lurer på om jeg er tilbake i ketose. Blir spennende å se på vekta i morgen! Drakk desverre en halvliter Pepsi max i dag....
Benedictee: Desverre ikke i Bergen, men velkommen inn hit! Jeg har også 25-30 kg som skal av, men stortrives her inne på 30+!
Jeg måtte kjøpe ny vekt den gamle viste 2,5 - 3 kg forskjellig om jeg sto med beina samla eller ikke. Den nye vekta er bedre, men på den veide jeg 3 kg mer, så jeg måtte justere tickeren min for det.
Håper dere som tror dere skal bruke den og den størrelsen når dere blir tynnere, ikke blir like skuffa som meg. En gang for mange år siden gikk jeg ned 34 kg, da trodde jeg at jeg kunne bruke samme størrelse som sist gang jeg veide det samme, men den gang ei. Blei så sur at jeg gav fa..., og det tok meg ca 1 1/2 år å gå opp 40 kg. Så fokuser heller på bedre helse og hva dere kan gjøre med kroppene deres, enn hvordan dere ser ut. Bli ikke fornærmet, jeg mener godt. Lykke til alle sammen.
Nå har jeg hatt mensen ei uke, og står fremdeles stille...hvordan er det hos deg? Må du liksom være ferdig med mesnsen før det begynner å gå nedover igjen? :p Har aldri hatt det problemet, men nå har det stått stille i to uker! :p
Bare lurer, vil jo gjøre det jeg kan for å få ting til å gå rett vei igjen...
Er det ikke mensen så mistenker jeg at det kan være måten jeg har spist på, denne uka iallfall...har spist lite...sikkert ikke nokk fett... Har vært skikkelig giddasløs, spesielt når det har kommet til å lage mat selv. Har veiedag i morra, men mistenker at det ikke skjer store ting til da! :p Jeg får peise på med fett i dag, og mye grønsaker til middag, og drikke mye vann!! Hoho, kanskje jeg er heldig!? :p
Ååååh, som jeg gleder meg til å komme i gang med TRENIIIING!!!! :D
Jeg vet ikke helt sikkert, men når mensen nærmer seg slutten pleier de par ekstra kg også å forsvinne... før jeg gikk på lavkarbo altså. Ikke det at jeg veide meg så at det gjorde noe da.....
I dag har jeg hatt en skikkelig teit matdag... bra frokost med eggerøre og røkelaks, ble dårlig i magen, tok litt fiberhusk. Spiste lunch på cafe; energisalat, for mye carb tror jeg: spirede linser, feta, hummus, salat, agurk, nøttemiks og dressing. Droppet brød og svarte oliven.
Så kaffekos med kremfløte i kaffen.. og et minivaffelhjerte med krem på.
Nå er jeg SULTEN og må lage mat..... aaaaaaa......
Er ikke så lett å spise ute nei. Ofte er det en eller to ingredienser som man helst burde utelatt. Tenk positivt.........det kunne vært verre.
Jeg har ikke helt oversikten over vekten min enda siden jeg er på hytten. Gleder og gruer meg til tirsdag morgen nå jeg skal veie meg. (veier meg alltid om morgenen uten klær :)
Idag har jeg spist tre kokte egg til frokost, litt lavkarbo lasagne til lunsj, en nakkekotelett med litt brokkoli til middag og en nakkekotelett til kvelds. Ikke så mye karber ant enn en ts med rømme på kotelettene. Nå har jeg tatt meg et glass rødvin så det blir vel noen karber ut av det (må finne meg en vin med lavere karb innhold tror jeg) For meg er det viktig å kunne beholde litt av kosen i hverdagen som vin i ny og ne og kaffe. Tror det er viktig for å holde motivasjonen oppe over lengre tid.
Hei, jeg også vil henge meg på her vis det er greit. Skal selv ned 30 kg. Starta med lavkarbo 21 juli, men har ikke gått ned mere en 3 kg, har veie dag på onsdag:)
-1,8 kg denne veka, heldigvis framleis rette vegen etter oppgangen i ferien! Men om eg har gått ned, og kor mykje, ja det er ei overrasking frå gong til gong.
Hei. Vil gjerne henge meg på denne tråden.
Har spist lavkarbo i ca 10 mnd. Men ikke gått ned :) Eller, jeg gikk ned 3-4 kg. men de kom tilbake nå i ferien.
Vet ikke helt hva jeg gjør galt (bortsett fra ferien da :), men har bestemt meg for å være enda mere nøye med hva jeg spiser og drikker.
I går kveld veide jeg 99,8, mens i dag veier jeg 97,8. Får vel ta utgangspunkt i det siste tallet. Så da blir målet mitt å komme ned til 92,8 innen 1. oktober. Jaja, det er jo lov å prøve seg. (skal på en ferie til før den tid.....)
Jeg veier nå ca. 102,5, litt opp og ned alt ettersom... 102,7 i dag morges.
Første uka forsvant 2 kg, andre uka 700 g.... håper fettforbrenningen kommer ordentlig igang snart.
Jeg må nok bli bedre til å veie og slutte med snacksingen innimellom. Men jeg prøver å komme inn i dette på en måte som gjør at jeg kan leve med dette, selv om rask nedgang hadde vært supert også... så er nok langsom nedgang bedre!
Jeg har vært utrolig flink i helgen synst jeg. Har ikke spist noe utenom det planlagte. Kanskje spist litt forlite karbohydrater. Føler meg litt surrete i hodet.
Har hatt en travel ettermiddag på jobben og fikk ikke spist noe. Har spist litt karbonadedeig m/seterrømme nå (skulle sikkert hatt litt grønnsaker men tok en litt lettvint løsning)
Hva skjer om jeg får i meg for lite karber da? Jeg vil vel gå ned alikevell. Skal veie meg imorgen tidlig......Spent!! plerier å gå ned litt første uken.
OK. I morgen starter moroa for min del. Vekta jeg har i skapet er selvsagt ødelagt, så jeg får ikke veid startvekt. :O Men jeg tenker at den antageligvis ligger på 120. Så får jeg justere meg når jeg har fått studielånet og kjøpt meg vekt.
Har i hvertfall gjort noen mål av meg selv, om de er som følger:
Lår: 68
Hofter: 126
Midje: 112
Bryst: 125
Overarm: 40.
Satser på en frokost med eggerøre og bacon i morgen, og så har jeg nettopp laget kjøttkaker bestående av:
500g kjøttdeig
en boks cottage cheese
ett egg
to fedd hvitløk
to gule løk
litt kruspersille
karri.
Som tilbehør har jeg laget en "salsa" bestående av dette:
Hakket kruspersille
Hvitløk
Litt lime
8 ferske champignoner
8 oliven
ca 50 g revet Norvegia, fullfett
en spiseskje revet parmasan
olivenolje
Litt fersk chilli.
Har bestemt meg for å ikke følge en bestemt kostholdsstrategi, men følge med kroppen og spise minst mulig karber. Grønnsaker, krydder og urter klarer jeg meg dog ikke uten, men prøver å holde meg til de mer karbohydratfattige. Er det noen som har kommentarer på oppskriftene mine? Jeg tenker at oppskriften bør kunne fungere som lunsj i 3 dager.
Merker jeg er ganske nervøs, håper dette kommer til å virke. :)
Jada! Da har jeg hatt veiedag og har gått ned 2,7 kg sist uke! Digg! Fikk sjekket opp mot den gamle vekta også, og den viste jo noen kilo mer enn den nye, så da har jeg oppdatert startvekta. Men da har jeg jo gått ned mer enn 5 kg denne måneden, så da tror jeg jammen meg at jeg setter et nytt mål før første oktober, nemlig ned fem til :) Så da er målet mitt å veie 101,4 før første oktober.
Selv snikveide jeg meg i dag selv om det ikke er veiedag... føler at jeg har spist så riktig, så riktig, og livvidden har jo minket. Men har vært frustrert over lite nedgang på tross. Vel, i dag så jeg 101-tallet for første gang på lenge!
På min nye, riktige vekt! (Den gamle viste forskjellig ettersom hvor på gulvet den sto, og jeg valgte selvfølgelig den laveste vekta, men jeg tror nok jeg lurte meg selv der gitt...) ;)
YES! Da har jeg kjøpt meg vekt. Og til min STORE overraskelse så viste ikke vekta fullt så mye som jeg var redd for.. Trodde at den kanskje lå på rundt 120 kg, meeen.. Den viste ikke mer enn 108,5 kg. Hurra for det! Ikke bra, men.. bedre!
Målet mitt er da å gå ned til 70 kg. De to første dagene har gått veldig bra. Har ett håp om å kunne joine dere på - 5 kg til oktober... men jeg er nok kanskje i gang litt seint. Håper i hvertfall og være under 100 kg til jul.
Til middag i dag spiste jeg 200 g kokt hvit fisk, med blomkål/brokkoli stuet med kremfløte og smør. Med dagens egg- og baconfrokost er jeg nå oppe i 8,5 g karbohydrater. Det er vel ganske akseptabelt? Målet ved ketolysedietten er vel under 15 g?
hadde vieiedag i dag, å hva skjer! opp 1,7 kg fra sist uke:(
trodde jeg hadde vært flink jeg men NEI.
Gratis te de som har gått ned i vekt denne uka.
Kanskje neste uke blir min uke:)
Hei dere. Ser ut som det stort sett går veldig bra med dere! Gratulerer for vekttap!
Mitt problem er at jeg ikke greier å komme meg over platået jeg er på og har vært siden påske!! Virkelig frustrerende! Så kjære dere som oppnår ukentig vekttap, vil dere dele en dagsmeny meg meg? Jeg er så å si desperat. Har igjen alt for mange kilo til at det sal stoppe her!
Og ellers stå på, dere er kjempeflinke!
Mitt beste tips er å se litt på blodtypedietten. Spesiellt på de negative matvarene. Det funker for meg!
Jeg syns det var veldig vanskelig å skulle kutte ut alle partystopperne (melkeprodukter, brøderstatning osv...) for da er det ganske begrenset hva man kan spise... Så kikket jeg litt på blodtypedietten: Jeg er blodtype A og måtte derfor kutte ut rødt kjøtt, fløte, ost pluss pluss. Men jeg kan spise syrnede melkeprodukter og mozzarella ost. Startet med dette for bare noen dager siden etter å ha stått stille i 4 uker og har allerede gått ned 1 kg bare på noen dager :D
Får vel bare rapportere innom her i all hui og hast og si at jeg er 2/5 på vei. Lite tid til spising + lite vann = nedgang. Ikke bra, men jeg er glad for at jeg ikke er på karbodiett nå, ellers hadde blodsukkeret vært i bunn på slutten av dagen og jeg hadde vært sulten som en ulv når jeg kom hjem. Istedenfor føler jeg meg som en duracellkanin som gjerne kunne blitt på skolen og jobba noen timer til. Ikke det at jeg er noe effektiv eller noe, men ...
Håper virkelig ikke jeg ødelegger forbrenningen min. Spiser kun to ganger om dagen. Er ikke sulten og har ikke noe sug etter søtsaker. Veldig deilig men tenker litt på om dette er sundt for kroppen.
Har til tider fysisk tung jobb og merker selvfølgelig at jeg blir litt surrete i hodet til tider.
Mitt favoritt måltid består av kyllingfilet, bacon og brokkoli surret i pannen med en klatt med seter rømme på. Enkelt, raskt og veldig godt :)
Gratulerer dere alle med eventuell vektnedgang denne uka! Jeg fikk en pangstart med -1,4 den første uka, sikkert en del vannvekt, men veldig deilig med en så god start! :)
Gratulerer igjen til alle som har gått ned!
Pr. i dag morges er jeg ned 4 kg! Fikk på meg en kjole som var kjempetrang over brystet i sommer uten problemer.... så jeg tror det er fra mage, ansikt og rygg det forsvinner først på meg. Og det er DEILIG! Feirer med baconsvor og innkjøp av boka "GI - null!"....
StineH: Hvordan går det med deg?? Jeg er mer og mer over på Skaldeman nå, boka er fantastisk.
Så flinke dere er alle sammen!
Kom hjem fra ferie i natt, og skal veie meg igjen på mandag. Har spist det jeg har hatt lyst til på ferie, men håper vekta har holdt seg sånn noenlunde i ro likevel... Det smakte forresten fortreffelig med fiskeboller i hvit saus når vi kom hjem :D
Jeg har ikke lest ketolyseboka, men har inntrykk av at på Skaldeman er det mer naturlig mat, enklere, hvis du skjønner? Kjøtt/fisk + litt grønnsaker, egg, noen meieriprodukter, og av og til litt vin. Men helst ikke mye nøtter, kunstig søtning, sjokolade, lightbrus osv. Selv om ting er under kh-grensa, så anbefaler han kun mat rett fra naturen.
Og jeg synes kanskje at det er mer fett i maten? Han deler også inn i 3 grupper ettersom hvor mye overvekt du har, også finner du en gruppe å starte i med tilhørende oppskrifter/ prinsipper/ kh-grenser.
Men ellers er det ganske likt og du vil være i ketolyse på Skaldeman da man ligger veldig lavt på kh - 6 g og oppover.
Jeg kjøpte GI-Null av Skaldeman i dag. Det er de samme prinsippene, men Skaldeman virker litt strengere. Ikke lov med kunstig søtning f.eks. Men i boka er det lagt opp tre ulike kategorier ettersom hvor hardt en vil gjøre det. 50+, 25+ og 10+. Men han garanterer ikke nedgang på den minste. Han kjørte på 50+ de første 45 kg han gikk ned tror jeg, og gikk så over til 25+. Da gikk han fortsatt ned, men i litt saktere tempo. Mange sier det er greit å gå sakte ned, men jeg mener at jo fortere en går ned jo lettere er det å holde motivasjonen oppe, man ser at det fungerer.
Spesielt to setninger i boka har jeg spesielt bitt meg merke i forløpig:
"Imidlertid hender det at jeg bryter skikkelig med mine egne regler. Det kan man tillate seg etter avsluttet slanking".
Tror mange bryter reglene litt for ofte og litt for tidlig, og unnskylder seg med at det er lov fordi det er en livsstilssomlegging. Men vil man ned fort kan man ikke tillate seg utskeielser "dann og vann".
Også smart den utregningen for fettkvote han har (s.35) og i oppskriftsdelen har han regnet ut både kcal, fettkvote og kh.
Ser vi skrev omtrent samtidig, så ikke det du hadde skrevet før jeg postet mitt innlegg, bruker så lang tid på å skrive:)
Riktig det du sier at Skaldemans mat er mer naturlig. Han er i mot erstatningsvarer.
Men angående setningen jeg siterte har jeg lyst å pirke litt:rolleyes: tilgi meg.
Om du vil være i ketolyse, eller ketose, på Skaldeman trenger du ikke å ligge så lavt som på 6 kh. Ketose er en prosess i kroppen som foregår på lavt inntak av kh. Hvor lavt du må gå er avhengig av hvordan din kropp fungerer. Men det er riktig at Skaldeman legger seg på en lavere anbefaling enn det Torkil gjør (for de tøffeste) Men du MÅ ikke ha et lavere kh inntak på Skaldeman for å lykkes. Du velger selv hva du vil innta, avhengig av hvilket nivå du er på. Og kroppen er i ketose når den vil, og hører desverre verken på hva ekspertene sier eller det vi ber den om. Vi må lystre den;)
Men igjen, dette var bare pirk (semantics?) fra en som kjeder seg på en fredagskveld:p. Skylder på sambo som har overtatt tv'n med playstation sin...
Endring: Er på side 84 i GI-Null nå, der står det om gruppen 50+, den strengeste gruppen:
Tallerkenmodell: Tre deler kjøtt, 1 del fett, grønne blader som pynt. Kh-grense 3 kh pr måltid, max 12 kh pr dag.
Masse bra oppskrifter og forslag i boka! Også er han litt streng, og det tror jeg vi kan ha godt av.
Jeg tenker også at sprekkene (selv om vi helst ikke skal ha det;)) er proposjonale med hvor strenge vi er med dietten. Jo mer liberal diett- jo større sprekker. Så jeg velger heller å bli litt strengere, og unne meg en liiiiten sprekk (forhåpentligvis om lenge!) enn å ha en liberal diett med store sprekker.
Så var det bare det å følge sine egne råd da...:rolleyes:
Tusen takk for oppklaring.
Tror jeg er litt nærmere skaldeman enn ketolyse denne gangen. Men nå er jeg veldig ensforming i matveien for tiden. Det går i rent kjøtt, brokkoli, ost, rømme og bacon. Litt vin på fredag og lørdag og kaffe drikker jeg hver dag.
Tenkte å kjøpe og lese boken når jeg trenger inspirasjon eller vekt tapet stopper opp :)
Jeg lurte meg til en urinstix på jobb i dag. Sterkt utslag på ketoner, så jeg er i ketose! Sprøtt. Siden stixen hadde så sterkt utslag antar at jeg er litt dehydrert.
Spiser dere andre snacks fra tid til annen? Jeg blir alltid fysen på noe på lørdagskvelden, så har tydd til litt baconcrisp. La forresten merke til en ting på butikken her om dagen. Den "bacon"-snacksen til First Price inneholder godt over 60 g karbohydrater/ 100g, så er dere klar over at den ikke er bra. :) Men alle er vel så rutinert på å sjekke pakningsvedlegg.
Hehe, sushi er ikke akkurat det man assosierer med en sprekk nei, eller...det er det nå:p! Jeg sprakk på lavkarbo-godt og lavkarbo-fondant i går. En kontrollert sprekk, men en sprekk likevel. Ingen utslag på ketostix i dag. Og j.... vondt i magen i går:o.
Jeg hadde bestemt meg for å kose meg litt ekstra i helgen, med "lovlige" ting, før jeg skulle starte på ny og strengere frisk med Skaldeman på mandag. Men det ble nok sånt i går. Nå er lavkarbo-godtekurven min gjemt høyt opp hvor jeg ikke når den. Jeg skal tømme en flaske pepsi max as we speek, men når den er vekk blir det ingen søtstoff overhodet, må få søtsuget under kontroll:rolleyes:.
Om jeg sprekker kan dere godt kjefte på meg...!
Btw. Har prøvd alt av lovlig baconsnacks jeg har kommet over. Og jeg er ikke noe gla i svor en gang. Det funka til å begynne med, men nå har jeg fått skikkelig avsmak.
etter10 mnd med baconsnacks pause så er d greit nå igjen når vi har begynt på :P men var skikkelig lei etter 2 mnd sist for å si d sånn :P
her går d trått.. har vært borte i helga og de lever i kbhoverflod.. litt vanskelig med lavkarbo da siden jeg fortsatt er ganske tidlig i d, dermed er d vanskeligere å holde seg.. så i helga har jo sprukket til gangs :( med smågodt og potetgull, gryterett, og tacolefse. påan igjen i morgen.
Lykke til malleleo, dette klarer du. jeg selv hadde gikk opp i vekt sist uke +1,7kg enda jeg hadde stramt kosthold. håper både du å jeg klarer dette:) stå på :)
Stå på alle sammen! Jeg vet hvor stritt det kan være å ikke være hjemme i "trygge" omgivelser... måtte spise det man får. Nå har mamman min heldigvis også slengt seg på lavkarbo, så når jeg er hjemme får jeg t.o.m. lavkarbobrød... men hos svigers hadde de nok besvimt; de er sånne ultratynne folk som er livredd fett! Hadde vært ubetalelig å sett svigermor når jeg heller smør over entrecoten! (De bor langt vekk, så har ikke sett dem siden lavkarbostart...) ;)
1,2 denne veka utan at eg har dei vanlege syndarane å skulde på heller :(
Har svinga opp og ned heile tida eg, nesten rart at eg ikkje har gått opp noko tidlegare i denne "konkurransen". 02.08.2010 106,4
09.08.2010 106,0
16.08.2010 104,2 23.08.2010 105,4
Opp 1 kg. Dårlig start, ettersom jeg hengte meg på denne tråden for bare en uke siden. Men må nok skylde på mensen, som kom i går kveld. Får håpe det går bedre neste uke:)
Noen andre som får helt panikk for å gå opp igjen? Jeg merker at selv om jeg stort sett er flink så får jeg helt noia for at jeg skal gå opp igjen. Prøver å ikke veie meg hele tiden, men blir så stresset! Selv om jeg jo har merket på klærne at det går riktig vei. Æsj altså
Jeg har litt panikk ja.... gleder meg sånn til å se fjeset på tidligere kollegaer når jeg har gått ned litt til... så det er motivasjonen min nå. Vil absolutt ikke gå glipp av den muligheten! Tror det er i oktober vi kommer til å møtes.
Jeg er premenstruell som fy, veide meg i dag morges, på stedet hvil, så igjen akuratt nå og da var det litt ned! Men jeg forventer oppgang/ stilllstand under mensen.
Jeg er 600 g unna målet om 5 kg og 800 kg unna målet om tosifret vekt (eller, tresifra da, hvis vi teller med komma)!
Jeg får helt panikk etter en sprekk!! Min svigerfarmor feiret 75 årsdag på lørdag og serverte masse god mat og kaker. Jeg hadde ikke hjerte til å si nei takk til den snille gamle damen, så det ble ganske mange karber på lørdag. På søndag hadde jeg så ille søtsug at jeg ga etter :( Nå tør jeg ikke å veie meg. Hadde begynnt med veiedager på mandag - men nå er den flyttet til fredag :p
Er det noen andre enn meg som merker at de får litt vondt i magen av å spise så lite fiber? Er det noen som har noen råd? Før hadde jeg ingen problemer med magen, og kremt.. avføringen - den kom på klokka to-tre ganger om dagen. Nå har jeg periodevis, særlig etter middag ofte mageknip og har ikke avføring hver dag lenger engang. Er seff litt deilig å "slippe" å gå på do, men det er jo ikke naturlig og sunt.
Jeg har nå klart 2,8 kg av de fem! Og er kjempefornøyd med det! 2,2 kg igjen til målet er nådd! =D
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.