< Tilbake til oversikten

Julistarternes tråd

Mizzme sa for siden:

Hei! Da starter jeg opp her siden det er denne mnd jeg kommer innunder ;)
Venter i spenning på bok; men har snikbegynt da..
Startet tirsdag 6 juli. Og så langt har jeg igrunn ikke gjordt annet enn å sove (opptil 15 timer om dagen) OG hatt noe vondt i hodet. Idag derimot våknet jeg tidlig, og har ikke vondt i hode :D

Sukkersuget har gitt seg men herregemini så vanskelig det er å jobbe i matbutikk og kutte sukker :eek::eek:

Startvekt er 91,1 og ønsker et vekttap på 20 kg, første delmål er 10 kilo:) Så får vi se om jeg greier dette da ;)

Noen fler som har startet opp nylig??

arnakristin sa for siden:

Hei,
Ja, da ser jeg at juli starterne er i gang. Jeg legger ved en link der jeg har samlet sammen litt nyttig informasjon beregnet på nykommere i lavkarbo verdenen.

Til alle nybegynnere på lavkarbo…

Lykke til!

annex sa for siden:

Hei der, jeg starter opp i dag, etter å ha surfet masse på nettet om lavkarbo og lchf de siste dagene.

Startvekt 78,5 kg, første delmål 70, andre delmål 65 kg. BMI'en tør jeg ikke tenke på (høy - mye rundt magen).

Jeg har funnet masse inspirerende info og oppskrifter her på lavkarbo.no, i tillegg har jeg bestilt Skaldemans kokebok på nettet, og bl a Best uten brød og noen andre fra biblioteket. Som nybegynner så vet jeg ikke helt enda hvilken hvilken vei jeg skal legge meg på, jeg må lære litt mer og se hva som fungerer for meg.

Jeg gremmes over alt ølet jeg har helt i meg i sommer. Men det ser jo ut til at man godt kan nyte litt vin eller en drink på lavkarbodiett, heldigvis.

Nå bærer det til butikken for å handle inn "riktige" matvarer, det er jo masse godt man kan lage med god samvittighet. Har fulgt Fedon Linbergs råd i perioder tidligere, og det har virket, men det blir for mye slurv med matlagning i mitt tilfelle, så nå skal jeg jobbe for å komme inn i gode vaner, og bruke tid på å lage ordentlig mat hjemme. :)

[img]http://forum.lavkarbo.no/attachment.php?attachmentid=7152&amp;d=1278688634[/img]

annex sa for siden:

Snart dag tre, og jeg lærer stadig mer ved å surfe på nettstedet her.
Har hittil fulgt oppskrifter jeg finner her, og tatt mengdene litt slumpvis og spist meg mett.
Men i morgen skal jeg begynne å veie maten og telle karber, tror det er mye å lære av det for en nybegynner som meg.
:cool:

Sassy88 sa for siden:

Jeg er med jeg:D
Dette er den 3. gangen jeg slenger meg på ketolysekuren. Den første gangen nådde jeg så og si målet mitt, den andre gangen ga jeg opp etter en stor sprekk, og nå skal jeg altså komme i mål og bli der!!:)

Jeg er 10 kg tyngre nå enn da jeg slutta etter forsøk 2. (for ett år siden), men i første omgang så skal jeg ikke veie meg, for jeg vet at jeg blir helt oppslukt av å veie meg i tide og utide, og om vekta står stille mister jeg all motivasjon...
Så til å begynne med har jeg bare tatt mål av 11 forskjellige steder rundt om på kroppen, og hver søndag tar jeg frem målebåndet på ny.
Dermed vil jeg oppdatere med antall mistet cm i stedet for antall kilo, i hvertfall til å begynne med:)

Jeg er forresten på dag 2 nå.

Tøtta sa for siden:

Heisann!

Jeg har starta i dag. Er 72 kg og overhode ikke overvektig, men skal ta av noen trivselskg :D Jeg er litt usikker på målet mitt, siden jeg planlegger å bli gravid til høsten, men i første omgang tenker jeg 5 kg til september, og på langsikt 8 kg. Jeg er rimelig høy og godt trent, så jeg ser ikke sunn ut når jeg nærmer meg 60 kg. Men kan jo hende jeg endrer mening med tiden :P Uansett: første målet er 5 kg til 15. september. :D

Ellers så klusser jeg sikkert litt fram og tilbake med hva som er sunt og blander sammen litt dietter. Jeg har tenkt å spise mindre av potet, ris, pasta, brød og snop. Mer av salat, egg, fisk, kjøtt og grønnsaker. Ja kanskje det blir min egen lille diett til slutt :P
Tips mottas med takk.

Har forresten klart å drikke 3 liter vann i dag. Har ei imsdals flaske (0,7) som jeg tenkte å tømme 5 ganger om dagen. Sa jeg at jeg var ofte på do?? :p

smilefjes:) sa for siden:

Hei hei...
Er vel her jeg hører til jeg også, starta på ketolyse for to uker siden, dette er 2 forsøk for meg også. Forrige gang fant jeg ut at jeg var gravid etter et par uker, men det blir det ikke noe av denne gangen...
Startvekta mi var 96,4 og veier nå etter 2 uker 89, 4... Veldig fornøyd med vektnedgangen foreløpig og har et mål om å komme ned i 80 kg i første omgang så får vi se om jeg klarer å komme meg enda lengre ned etterhvert...

Denne gangen forberedte jeg meg veldig godt, visste jo hva jeg går til og det er ikke bare bare... Kjenner det koster, men det er motiverende at vekta går nedover... Har vært i ketose siden dag 2, var en tur på byen fredag, men var tilbake i ketose på lørdag...

Synes det er så mye lettere å gjøre dette på sommeren, forrige gang startet jeg på vinteren, men nå er det så mange friske gode råvarer, og billigere enn på vinteren er det også:)

Nei damer og herrer... dette skal vi få til:)

Rosalill sa for siden:

Hei :)
Har holdt på akkurat en uke i dag... :) Har gått veldig greit å begynne med lavkarbomat. Har samtidig begynt å trene veldig mye mer enn tidligere. HAr nå 4-5 økter i uka, hvor jeg trener både styrke og kondisjon. Noen som vet om man kan regne med at det går litt "tregere" i starten da, siden man også bygger opp litt mer muskelmasse? Er ganske fornøyd med å ha gått ned en kilo den første uka, selv om man hører om mange som får en veldig pangstart de første ukene....

Sesti sa for siden:

Hører vel til her jeg og, selv om jeg har vært på forumet lenge :)
Har levd på lavkarbo før, og digger det, men er stort sett for glad i rømme og fløte til at det har noen stor effekt på vekta. Så denne gangen kjører jeg stramt, med ingen rømme eller fløte den første tiden hvertfall :)

Planlegger å kjøre stramt fram til jul, så får jeg heller ta utfordringene som de kommer :)

Gressenka sa for siden:

Hei hei !

Da melder jeg meg inn her:) Jeg og sambo min begynte i går. Vi har ikke fått boken ennå men jeg har lest så mye om ketolyse at vi bare begynte. :p

Veldig spent. Igrunn. :)
Jeg veier nå 90 kg (grøss)
Sambo veier 115 kg

Så vi har å ta av kan man si. Jeg har planlagt denne dietten lenge, men siden jeg har ei lita jente på 7 mndr her hjemme så måtte jeg vente til hun var ferdig med puppinga. Nå vil hun ikke ha mere så da var det trygt å starte. =)
Gleder meg til å bli kjent med dere =)

Mizzme sa for siden:

Hei til alle nystartere ;)
Godt å se jeg ikke er alene :)
Jeg er nå ferdig med første uken.. La meg bare si det er HARDT å være Candy King ansvarlig.. Godterisuget er her stadig vekk, men jeg holder meg i skinnet! Skal veie meg etterpå å se hvor mye nedgang det har blitt eller om det står stille.. Blir spennende dere ;)
OG boken min har kommet, skal hente den i morgen :D

Hei,
Søtsug er ofte et symptom på at man har for lite fett i kostholdet, mange synes det hjelper med å ta kromtabletter.

Mizzme sa for siden:

Jeg trodde jeg fikk i meg nok fett..
Spiser følgende frokost:
3 egg, 100g bacon (noen ganger grønnsaksblanding 6,8g kh)
Middag: Enten fisk eller baconost og litt grønnsaker (3kh)
Kvelds: 2 egg, et eller annet kjøtt, agurk og isbergsalat.
(Også har jeg vis søtsuget er for stort tatt en spiseskje med jorbærsyltetøy..)
Små spiser noe grønnsaker/nøtter på jobben, men tror jeg har holdt meg under 15g om dagen.

Hva annet kan jeg tilføye som inneholder mye fett?

Du bør droppe jordbærsyltetøyet, med mindre du har rørt de selv og brukt sukkererstatning... Sukker er den største fyfyen...

Jeg tar en IFA hvis søtsuget er for stort.... de store er ok. ( søt lakris)

Hei,
Søtsuget er alltid verst på begynnelsen av kostholdsomleggingen. Du vedlikeholder nok bare søtsuget ved å spise jorbærsyltetøy er jeg redd for. Husk at inntak av kunstige søtningsmidler også kan være med på å opprettholde søtsuget.

HildeT sa for siden:

Heisann. Da har jeg tenkt å prøve meg på ketolysekuren, sitter her og leser og leser. Har en del extra kg så må bort, håper å få god hjelp fra dere her inne =)

Elidma sa for siden:

Hei

Da melder jeg meg inn. Har 12 kilo som skal bort. Kanskje det blir mer.....
Jeg har startet i dag, har ikke boken, men sitter med boken til Sofie Hexeberg. Den får fungere til jeg får kjøpt den andre. Har tidligere gått på GT med hell, men så har jeg gått opp igjen. Denne gangen er jeg på jakt etter en metode som varer og virker. Utfra hva jeg har lest her inne så bør dette være stedet.

Gleder meg allerede til å komme godt i gang og ikke minst følge dere andre her inne. Jeg håper jeg kan motivere og "motta" motivasjon fra dere;)

Lunaluna sa for siden:

[quote=Mizzme;900758]Sukkersuget har gitt seg men herregemini så vanskelig det er å jobbe i matbutikk og kutte sukker :eek::eek:
quote]

Fort gjort å ty til både bakevarer og sjokolade i farta når man jobber i butikk ja! :p
Og så matlei man kan bli! :eek:

Rocky-Balboa sa for siden:

Jeg startet 7. Juli på 106 kg. Første delmål selvsagt under 100, andre under 90 og endelig mål rundt 80 blank tenker jeg.

Må få tak i digital vekt da, for stoler ikke helt på den jeg har...

Gressenka sa for siden:

OJ! Skal si du får prøvd deg da ja! Kandy King har jo det BESTE snopet også:p Syns du er knallflink jeg:)
Har med vitende vilje unngått butikker siden jeg starta for jeg er redd jeg sprekker....:rolleyes:

Offa...
Føler det er ett eller annet som har stoppa opp nå, har i flere dager hatt tung hodepine og null vektnedgang... Faktisk gått opp et par hundre gram:( Sitter her og tenker gjennom hva jeg kan ha gjort galt... Lurer faktisk på om det er fordi jeg ikke har spist salat de siste dagene...) Har endelig fått bestillt meg tabelettene fra ketolyse.no nå og håper de kommer i ei forrykende fart og hjelper meg over denne kneika... Har ellers tenkt å prøve å få gått meg en skikkelig tur hver dag...
Er faktisk hjemmeværende med baby, så det burde ikke være noe problem, men jeg hater å gå i drittvær, så satser på sola nå:)

Dagens utblåsning fra meg:)

Sesti sa for siden:

Da var jeg godt igang med dag 3 :)
Så langt går alt strålende, og endelig (endelig) har jeg fått pappa med på laget!
Familien min har vært imot dette siden jeg begynte å fundere på lavkarbo for et par år siden, og de har vært en stor del av grunnen til at det ikke har fungert. Men nå er hvertfall pappa med på hva jeg gjør, og han funderer til stadig på hva som ville skje hvis han kutta ut div karbohydratholdige ting. Mulig han slenger seg med og :D

Trening er jeg ikke flink med, men jeg går en og annen tur på jobb om ikke annet :)

COG3015 sa for siden:

Melder meg på denne tråden jeg også. Starten på mandag (12. juli), og har faktisk fått utslag til stixen allerede. Sliter bare litt med lunsj på jobben - får "gratis" lunsj der alt er brødmat, og det er ikke lett og se på alle som spiser godt brød, når man ikke kan selv...

Starten på 96,4 kilo og klarte selv og karre med ned til 88 kilo siden i fjor sommer, men siden påske har vekten stått helt stille. Dermed må det noe mer til enn det jeg har gjort hittil... Dette blir spennende.

Twoflower sa for siden:

Jeg får melde meg på denne tråden jeg og. Begynte med Atkins induksjon i går, og endte dagen med en forrykende hodepine! Jeg håper virkelig det går bedre i dag. Kjenner litt murring i hodet, men håper iallefall det ikke blir verre! Jeg ante ikke det ville bli så vanskelig å få i seg alle karbohydratene jeg skal ha i løpet av en dag, men håper det går seg til :) Håper og jeg ikke blir alt for lei bacon og egg før disse to første ukene er over:)
Hvis det er noen som har gode forslag til frokost, som er kjappe og greie og egner seg til Atkins Induksjon, så ikke nøl meg å si fra til meg:) Jeg strever enda litt med å finne frem i mylderet av gode oppskrifter her inne. Blir vel bedre når jeg får lov til å spise litt mer tenker jeg.
Lykke til alle sammen
:goodluck:

lurveknotten sa for siden:

Hei sveis! Jeg slenger meg med på denne jeg også. Er på dag nummer tre av ketloysekuren, og har ikke hatt noe problem med søtsug eller vondt i ledd. Har vært flink å drikke masse vann og knasket vitaminer til alle døgnets tider (ketloyse-vitaminene fra ketolyse.no). Det eneste jeg merket var da jeg syklet til jobben (i rolig tempo). Må tydligvis ha brukt opp det lille som jeg hadde av sukker, for da ble jeg skikkelig uggen når jeg kom frem, men det gikk fort over da :-) Har faktisk gått ned 1,2 kilo allerede!

kennygirl sa for siden:

Blir med her jeg også!

Dette blir min andre runde på Atkins - gikk ned 15 kg og har ligget på 99 kg nå noen måneder. Godt å komme skikkelig i gang igjen :)

Lykke til alle sammen :)

Mizzme sa for siden:

Ja jeg synes selv jeg er flink som ikke har sprukket så langt (med unntak av to skjeer jordbærsyltetøy), men vil man så vil man ;)

Etter en uke er vekta gått ned (heldigvis); så nå veier jeg 89,0 kg, dvs vektnedgang på 2,1kg :D :D :D Nå satser vi på at det fortsetter :cool:

annex sa for siden:

Så bra at det har kommet flere her!
Etter en uke har jeg mistet en drøy kilo, og jeg gleder meg til kjøttkaker og kålstuing til middag i dag.
Neste uke er det ferie, og det kan bli en utfordring å opprettholde spiserutinene når jeg er borte fra heimen, men jeg tror jeg har lært så mye nå at det skal gå bra. Ser positivt på det. Stå på!

kennygirl sa for siden:

Jeg har som regel veiedag på fredager, men klarte ikke vente til i morgen :P Har gått ned 3,6 kg på 2 uker! Hurra :)

annex sa for siden:

Grattis, så flinke dere er! :heia:

Kinemoren sa for siden:

Heisann! Begynte på ketolysekuren 10.juli, så jeg slenger meg på her. Var veldig usikker på om dette var rett kur for meg, for jeg har egentlig bare noen trivselskilo som skal bort. Men jeg har prøvd en del andre "kurer" og har rett og slett ikke nok viljestyrke til å motstå alt med fett. Så da prøver jeg dette! Har gått veldig greit hittil ihvertfall. Kom i ketose etter ca 2 dager og var ganske slapp i formen på dag to og tre. Fra dag 4 har jeg hatt en helt vanvittig energi. Hvis det fortsetter slik som dette så ser jeg ingen grunn til at jeg skal sprekke på denne kuren ihvertfall. :) Skal veie meg igjen på lørdag så da blir det spennende å se. Selv om det kanskje er litt tidlig å forvente de helt store resultatene første uken.

Begynnervekt 10. juli 2010: 62kg
Målet er i første omgang å nå 55kg og en BMI på 22.

lurveknotten sa for siden:

Det har ikke gått en hel uke siden jeg begynte ennå og nå har jeg gått ned 2,1 kilo allerede!! Woho! Kan hende det er mye væsketap? Jeg prøver å drikke så mye som jeg kan, men jeg klarer ikke stort mer enn 1,5 liter i løpet av en dag likevel. Er det greit? Ellers er jeg kjempeflink til å spise maaasse fett og prøver å begrense melkeproduktene litt, siden de kan stagnere vekttapet. At jeg sykler to mil hver dag er sikkert heller ikke så negativt. Alt i alt, det har vært en bra uke og jeg er godt i gang :stortsmil

Hoho...
På mandag har jeg vært igang i tre uker, hatt en tur på byen og drukket litt øl, skal i bryllup i morgen så da kommer jeg nok til å unne meg noe godt, men så langt er 8 kilo kommet av og 10 cm rundt livet....
Storfornøyd og elsker dette.....

Rosea sa for siden:

Hei alle sammen! Jeg slenger meg også med i denne tråden, selv om jeg begynte med lavkarbo-kost for snart 7 uker siden. Jeg har vært her en stund og lest på forumet, har lært masse, og funnet mange fine oppskrifter. Det er helt utrolig hvilken helsegevinst jeg hittil har oppnådd med dette kostholdet, jeg hadde hjerteinfarkt sist høst, og har vært syk og utrolig utmattet og sliten hele tida siden. Blodsukkeret steg også såpass mye at jeg egentlig hadde fått diabetes. Nå er energien på veg tilbake, jeg føler meg opplagt og glad til sinns, og blodsukkeret er helt normalt, samt at vekta går ned, sakte men sikkert. Jeg kommer til å fortsette med denne kosten, har ikke spist så mye og så god mat på lenge, er mett etter hvert måltid og søthungeren er helt borte! Ønsker dere alle en fortsatt fin sommer!

Elidma sa for siden:

:heia:Så flinke dere er, og så moro å gå ned så mye.

Jeg er i ketose og er fornøyd med det. Veier meg ikke før neste uke, men føler nå på dag 4 at dette går bedre. Har hatt to dager med kvalme, men i dag er den borte. Det samme er den tunge følelsen i hodet.

Stå på alle sammen!

merete1 sa for siden:

Etter et ukjent antall runder med pulver-suppe-sulte- og tablett-kurer går jeg nå omsider tilbake til ketolysekuren. Har prøvd den før med god vektnedgang, men ga opp da vekten etter en stund ble stående stille i over tre måneder.
Den gangen var det en egen site for keolysekuren, men den finner jeg ikke lenger. Noen som vet hvor den ble av?
Har ikke veid meg på lenge, vekta kastet jeg. Jeg veide meg hver gang jeg nærmet meg badet, innså at det ikke var sunt..
Så: lykke til, dere der ute -og til meg selv:)

annex sa for siden:

I dag skal jeg gå løs på Skaldeman-boka, og "Bedre uten brød".
Hittil har jeg lest og lært fra forumet her. Det fins så fantastisk mye
fint og interessant her, jeg kan sitte og surfe i timesvis.

Vil dere som har lest Ketolyse-boka anbefale den i tillegg,
eller dekker Skaldeman det samme?

Stå på, jeg elsker dette forumet!

annex sa for siden:

ketolyse.no
der har de også et forum, det koster 229.- å være med
har ikke prøvd det selv, finner så mye bra her

kennygirl sa for siden:

Wow så flink du er :) Det er nok mye væske til å begynne med, men siden du er så flink å spise mye fett OG trener ganske mye kommer nok vekten til å gå ned en del fremover også ;) Jeg har hørt at en bør drikke 1,5 til 2 liter pr dag, men det avhenger litt av hvor tung en er -jo tyngre en er jo mer bør en drikke. Lavkarbo er desuten naturlig rensende (eller var det vanndrivende, eller begge deler??) så det er viktig å drikke nok...

HildeT sa for siden:

Heisann! Idag låg startpakken i postkassen :D Så nå er boka nesten lest ut, klarte ikke å stoppe ;) og stixen ble prøvd og jeg er i ketose, JIPPI!
God kveld til alle dere her inne :rolleyes:

Mizzme sa for siden:

JEG SPRAKK IDAG :(
MEN: grunnen er at jeg nesten frontkolliderte med en annen bil, ble så skjelven etterpå at jeg måtte ha sukker. Motgående bil kom imot meg i mitt kjørefelt og det eneste jeg rakk var å kjøre i autovernet for jeg vil ikke dø.. Bilen min har en fin bulk og en laaaang stripe langsmed siden:eek:
OFF! Det værste var at den andre bilen stakk ifra stedet, og siden det skjedde på en landevei var det ingen folk i nærheten..:mad:

Jeg starter opp igjen i morgen og håper ikke alt er ødelagt :( Dårlig dag idag ja..

annex sa for siden:

Godt det gikk bra med deg, at du ikke ble skadet.
Sprekken kommer du nok fort over, stå på!

Selv skeiet jeg ut med litt vin og en drink i dag, men er fortsatt i ketose. Det var positivt. Merker også at jeg har mindre sug etter røyk. Det ville være en Guds gave om jeg klarer å slutte...

Kinemoren sa for siden:

Har når gått på kuren i en uke og i dag viste vekten at jeg har gått ned 2kg allerede!! :D Sikkert bare vann, men jeg velger å tenke positivt så jeg innbilder meg selv at det kun er mage- og lårfett som er borte! ;) Målte meg ikke for en uke siden, så jeg vet ikke om jeg har gått ned i cm. Men jeg har målt nå, så da har jeg mer å sammenligne med ved neste måling! :)

Spiste litt jordbær i går, og tror dermed at jeg kom over karbohydratgrensen. Er i ketose fortsatt ser det ut til i følge stixen, men jeg har jo lest at den kan slå ut positivt så tidlig på morningen uansett. Noen som vet hvor lang tid det tar fra utskeielsen fant sted til stixen blir negativ og man er ute av ketosen?

Smugspiser sa for siden:

Hei! Jeg føler ikke ketolyse kuren, men begynte på lavkarbo for 4 dager siden.. Så håper at det er greit at jeg melder meg inn her?

Har gått ned drøye 2 kg på disse fire dagene. Og føler at det går veldig greit ellers og, men har hatt hodepine og vært slapp i dag, vet ikke om det er kosten som gjør det. Tok en blund og det hjalp da..

Ja, jeg merker at jeg ikke har så lyst på røyk.. Må nesten "tvinge" meg til å røyke.. Kommer vel av vane tenker jeg..

TrillTrall sa for siden:

Drit i den sprekken da - hovedsaken her er jo at du ikke ble skadet! Og for en tosk som bare kjørte videre! :mad:

taxidama sa for siden:

jeg skriver en luten snutt her jeg også da.
jeg begynte for 3 dager siden,og startvekta var 137.5 kg. (ALT FOR MYE)
mye har skjedd på de 3 dagene på kur.
jeg har ikke sukkerog salt kick. jeg greier ikke å spise slike store porsjoner som før. i dag har jeg fått masse energi! og på disse tre dagene har jeg gått med 2,9 kg!
jeg kom i ketose etter 2 dager, så dette ser ut som om det skal gå bra fremover.

mitt store mål er å bli gravid, noe som vi ikke får til akkurat nå, siden jeg er så stor. så jeg håper at dette skal være mulig å få til om en stund!

Megvel sa for siden:

Heihei!
Jeg er tilbake på lavkarbo etter at jeg, som vanlig, har gått opp i ammeperioden. Nå skal det kjøres fedon-kur en stund til jeg blir glad i midjen min igjen. Jeg beliter meg på 74 kg. Vil gjerne se noe som begynner på 6...

Taxidama, det er så mange som har hatt tremåneders "opphold" i ketolyse (eller liknende), vi er blitt kjent og så BAM "oups, jeg er visst gravid, jeg som ikke kunne bli det...". Så lykke til der, det kan gå fortere enn du kan ane! :D

taxidama sa for siden:

tusen takk for den oppmuntringen! jeg håper så inderlig at dette skal skje snart, så jeg skal være kjempeflink til å være i ketose.
var i butikken i dag, og det frista ikke i det hele tatt når jeg traska gjennom sjokoladerekkene... Det er strålende for meg!

nisse sa for siden:

Jeg medler meg inn hos dere. Har vært på ketolyse før (februar-april) Har gått ned 9kg og opp nesten alt igjen...
Lykke til alle sammen ;)

Sunroad78 sa for siden:

Hei hei :D
Eg starta onsdag 14. juli og er no på dag 5. Det går strålandes, har ikkje kjent meg så pigg på 10-12 år :D Startvekta mi var på store 115 kg og eg har allereie gått ned 5,1 kg, på 5 dagar, er det mogleg???

Eg prøvar å gå 30 min tur kvar dag og ein lengre tur ein gong i veka. Har gått 6 km på 1 time og 15 min i dag og svømt i roleg tempo i 20-30 min etterpå.

Elles prøvar eg å ligge på mellom 10-20 karbo kvar dag. Drikker rundt 4-5 liter vatn og har ikkje smakt alkohol eller snop/godterier på desse dagane, men har også slept å ha søthunger og har heller ikkje vore svolten desse dagane.

Det store målet er å kome seg ned på mellom 70-75 kg. Første delmål er å kome seg under 100 kg og så er det å ta kg for kg jamt og trutt. Eg har brukt 10-12 år på å legge på meg alle desse kiloa, så eg er forberedt på å bruke år på å kome ned på akseptabelt nivå.

Eg har PCOS (sannsynligvis, held på å utrede i skrivandes stund) og er antagelegvis isulinresistent, så tidlegare har det vore halvhjerta jo-jo slanking på denne stakkars store kroppen. Etter å ha lest boka til Sofie Hexeberg, så gjekk eg direkte på Meny å kjøpte boka Slank på ketolyse (eller kva den heiter) og desse har eg lest frå perm til perm to gongar, pluss surfa mykje på forumet her... Skal faktisk til Oslo i august å få hjelp av dr. Hexeberg. Har bestemt meg for at dette skal eg klare, koste kva det koste vil og skjønte då fort at her måtte eg ha hjelp av profesjonelle.

Etter nådt mål, så er det over på lavkarbo resten av livet :D

COG3015 sa for siden:

Så fornøyd - gått ned 3 kilo på 1 uke....:-) Mye av det var sikkert vann, men uansett. Dette er helt supert!

Sunroad78 sa for siden:

Kjempe bra COG3015, er det ikkje deilig å sjå at tala går nedover vel?? :)

Dette er ein fantastisk opplevelse og eg satsar på at denne gongen klarer eg å nå målet mitt og ikkje minst klare å vere på det målet :)

Sesti sa for siden:

Så flinke alle sammen er!
Såframt vekta mi her (er hjemme hos mamma og pappa) er samstemt med vekta mi i Trondheim, så skal startvekt være 115 kg. Gikk ned en del på interrailturen jeg var på i Juni/Juli, og har gått ned 3 kg siden jeg kom hjem. Men jeg får ikke noe endelig tall før jeg kommer tilbake til Trondheim i august en gang :)

Uansett har det vært første offisielle veiedag! :D
Hyggelig å gjøre det her igjen, jeg kjenner jeg gleder meg veldig til veiedager, akkurat som sist jeg bedrev slanking. Den gang fikk jeg påvist PCOS etter å ha gått ned 20 kg (plutselig stoppa vekta og sto i ro i et år, og da fikk jeg påvist skiten), så jeg håper at denne gangen når jeg har gått ned masse så blir jeg erklært frisk :)

Såh, gikk ned 2 kg forrige uke, og rumpa mi har krympet med hele 4,5 cm!
Magen har krympa, på alle 3 stedene jeg måler, armene har krympa, halsen har krympa, lårene har krympa. Eneste som ikke har krympa er leggene, som har gått opp 0,5 cm. Men det var da aldri nøye :D

Har det veldig bra, og kjenner at det er utrolig enkelt å takke nei til all mulig dritt folk vil jeg skal putte i meg :D Det er så godt å være tilbake :D

kennygirl sa for siden:

Blir så imponert av alle sammen - dere er så flinke :)

Selv var jeg innom HM fordi jeg måtte ha meg ny bukse. Starter ny jobb på onsdag og da er det greit å se litt ordentlig ut. Fant i en hel haug med bukser, for jeg er så vandt til at ingenting passer... Men den gang ei - alle passet !!! Var nesten litt gøy å prøve klær for en gangs skyld :) Har tydeligvis gått ned en størrelse, så nå gleder jeg meg til veiedag på fredag :D

Smugspiser sa for siden:

Merker at målene allerede er på vei ned. Har ikke hatt tilgang på målebånd den siste uken, men buksene sitter bedre og magen står mindre ut. Så dette går virkelig veien :)

ketochic sa for siden:

jeg er på andre uke og har store forventninger, startet på 90 ,har fått utslag men ingenting skjedd m kilo ennå men d kommer vel snart :)drikker 2-3 liter vann så kroppen får nok vann hehe (forresten er det andre som springer på toalette ti ganger iløpet av dagen?)dette skal vi alle klare ....stå på alle sammen :):)

Smugspiser sa for siden:

Åja, her er det toalettbesøk på høyt nivå for å si det slik. Og vanninntaket er høyt. Drikker hele tiden da jeg føler meg tørst mye mer enn før og.

ketochic sa for siden:

så bra takk :p

ketochic sa for siden:

:) startet forrige uke og ska ta slik en ny ketostix men forstår ije fargene, kansje eg e dum hehe men spør alikevel først va an lyserosa , nå nesten lilla!!:)hvor mye væske bør en driikke :)

Smugspiser sa for siden:

Men den største forandringen jeg merker er at nå er det VANN jeg vil ha. Ikke noe annet... Brus smarker ikke godt lenger, og jeg kjenner at det hjelper ihvertfall ikke (eneste alternativ hos min mor som er uten vann litt i dag). Sånn var jeg ikke før..

Fru Steiro sa for siden:

Hei hei.. Hiver meg innpå her eg.. Starta i dag.. Men har tenkt og psyka meg opp ei gode stund+lest masse her inne :)
Endelig e eg i gang og det ska bli deiligt å få litt bedre trivsel med meg sjøl.:)

Ganske merkelig for meg som alltid har vært så lita og tynn.. Etter min andre datter kom til verden begynnte eg å legge på meg.. og på 3,5 år har det kommet på 34 kg.. ska ikkje ned alt dette for det var for tynt men 20 kg i det lange løp hadde vært gøy..
Men starter med å ville komme under 80kg..

Kjenne meg sjøl så pass at eg trenge litt premier underveis noe å glede meg til.. (vet at vekttap burde være premie i seg sjøl men)
Noen andre som har det?? Evt hvilke??

Glede meg te å bli "bedre"kjent med dere her inne..

Klem:)

Debz sa for siden:

Hei hei! Jeg begynte med ketolysekuren forrige mandag dvs 12/7. På tirsdag var jeg i ketose og når torsdag kom hadde jeg gått ned 2.5 kg. Har ikke hatt noe forandring siden da...jeg stresser litt fordi jeg leser mye på forumet og få litt panikk når folk skriver at de har gjort dette før også lagt på seg så de prøver igjen. Må si det skremmer meg...var veldig motivert helt til jeg leste det. Er også veldig usikkert om hvor mye fett jeg må spise - men er enda i ketose så jeg kan ikke har gjort så mye feil så langt. Da sier jeg lykke til alle sammen - er veldig takknemlig at jeg har et plass med liksinnende folk :) (håper dere forstå min dårlig norsk...:o)

Gressenka sa for siden:

JULISTARTERE!
Vi må ha en veietråd! Der alle har 1 plass der vi skriver opp vekt og mål om vi vil. HVa tror dere om det?:D

TrillTrall sa for siden:

Grunnen til at de går opp i vekt er fordi de begynner å spise mye mer karbohydrater igjen og ikke holder seg til lavkarbo, rett og slett. :) Man trenger ikke nødvendigvis være i ketose, men spise mer Fedon-aktig f.eks.

annex sa for siden:

Kult, jeg er med!
Må innrømme at det er inspirerende å gå på vekta!
Jeg SKAL klare å gjennomføre!

:engel_ikk

kennygirl sa for siden:

Jeg er også med på en veietråd, men d går vel an å bare skrive det i denne tråden?

trine32 sa for siden:

Hei på dere..
Da har jeg last hele tråden og den passer nok for meg så jeg "joiner" dere..
Må si dere er flinke, raser ned i vekt.. flott.. et spørsmål bare, kommer dere fra et kosthold fullt av karbo? Prøvde Atkins tidlig i år men det var ikke noe for meg. Ble for mye varm mat som tok litt lenger tid enn jeg var villig til å bruke. (nå skal det sies at jeg IKKE liker matlaging) Har egentlig levd sunt (redusert karbo ift. f.eks grete roede)det siste året men kiloene sitter hardt. (Har ikke vært super flink. skeier litt ofte ut da jeg ELSKER sjokolade) Har jo-jo slanket meg i ca 15 år så kroppen er nok litt "ødelagt". Har først nå godtatt at det vil ta litt tid. Gikk på fedon kurs rett før sommeren og lærte mye om hva mat gjør med kroppene våre og bestemte meg for å legge om livstilen til resten av familien. (har 2 tenåringsbarn) Et av barna har endret mye på oppførsel og konsentrasjon på skolen pga endring av matvaner så jeg har selv sett hva mat kan gjøre med oss. Han skal "aldri" tilbake til hvetemel og sukker og det er han relativt enig i.
Vel, ulempen med meg er at jeg blir så fokusert på og ikke gjøre "feil" så det ender med at jeg ikke får i meg det jeg skal bla. av sunt fett. (Dette pga jeg alltid skal ned 5 kg gjerne på 1 uke) Jeg er blitt opptatt av å leve sunt og holdningen at "fett er ett fett" er ikke noe for meg. Har enda ikke skjønt hvordan jeg skal se på inholdfortegnelsen om en matvare har sunt fett eller ikke. Vet vi ikke skal ha transfett og mettet fett men det gjelder jo ikke meieriprodukter og Cocosa. Blir litt sprø så hvis noen har tips så spytt ut... :) Tror denne tråden kan gjøre at jeg holder ut denne gangen, hjalp i alle fall da jeg var medlem av grete roede og snakket med folk i lignende situasjoner. Mitt første innlegg men har lest MYE her inne. Veldig inspirerende...
Jeg begynte 12 juli og har tatt av kun 0,5 på en uke. Litt kjedelig men siden jeg ikke er i ketose men følger Fedon vil det ta litt lengere tid.
Gleder meg å bli kjent med dere..
Start vekt 75 kg og vil helst ned til 65, men blir glad hvis jeg klarer 68...

Trine

Smugspiser sa for siden:

Hei og velkommen!
Jeg har bare holdt på en uke nå, men ser og at det er lett å lage fortgjrot mat her. Som f.eks i dag da alle rundt meg skal ete pizza, da slenger jeg bare sammen en enkel pizzabunn og fyller med fyll. Og de kan f.eks være kjekke å lage opp noen av en dag du gidder og slenge i frysen. Da har du et kjapt måltid :)

Gressenka sa for siden:

Jeg tenkte at siden denne tråden allerede er kommet til side 3 og inneholder litt av hvert så kanskje det var lettere å finne igjen innleggene om vi hadde en egen veietråd som kun inneholdt 1 innlegg per pers. så det ikke blir så rotete? :)

Smugspiser sa for siden:

Er i grunnen enig i det.. Hvem starter den "rene" veietråden da?

Gressenka sa for siden:

Uff...jeg er litt sånn systematiker som må ha orden på ting jeg da:o:p Jeg kan godt starte den jeg?:)

Mizzme sa for siden:

Her i gården går det veldig opp og ned igrunn, har dager hvor jeg bare sover og dager hvor jeg orker ALT og litt til.. De siste dagene har jeg hatt kjempe vondt i magen og er kvalm.. Uch dette er ikke noe særlig :(
Jeg vet ikke hva som er galt..

Ikke vet jeg om vekta har beveget seg heller for jeg tørr ikke veie meg (blir så demotivert hvis jeg ikke har gått ned noe :p )

Så flot at flere joiner :) Og gratulerer til alle som har begynt nedstigningen i vekt :)

Smugspiser sa for siden:

Ja, kan du ikke bare gjøre det da? :)

RainAngel sa for siden:

Slenger meg med dere jeg også :D

Jeg prøvde meg i april, men sprakk da eksamenstida mi begynte, så nå prøver jeg igjen!

Begynte i går, så har veiedag om tirsdagene. Må huske å måle meg i morgen, greit å ha litt kontrollen på sånne mål også og ikke bare vekta ;)

Siden jeg gikk noen uker på dette i april, så VET jeg at sukkersuget går over og er mer forberedt med hva jeg kan spise, hvilke måltiderjeg kan lage og sånn.
Jeg føler ikke at jeg famler så mye i mørket denne gangen, som jeg gjorde i april, og det gjør meg mer sikker på at jeg klarer det denne gangen.

Og så må jeg få nevne at siden april har jeg også stumpet røyken :D Og klarer jeg DET klarer jeg dette også :D

annex sa for siden:

Så fint at du er med.
Har du noen triks for å stumpe røyken? Ønsker å slutte selv, men det sitter hardt inne.
Hei fra annex - stå på!

Megvel sa for siden:

Heihei!

For dere som er nye julistartere og lurer på div, her er mine råd for å finne frem!

Det er to hovedmetoder å navigere i forumet. Begynnermetoden er å begynne øverst i forum.lavkarbo.no/index.php og så lese i underforumene. Når du har lest alle innleggene som er klistret så har du sett det meste av begynnerspørsmålene, og noen av de avanserte :D.
Les ordentlig igjennom trådene slik at du ser hva som er blitt svart på underveis. Det er mye som går igjen :o

Om du ønsker å logge din egen fremgang og ha kommentarer på hva du gjør riktig/feil, så lag deg en journal. Her: forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=5 Det er plassen for småpratet og alle spørsmålene om "hva gjør jeg feil og hvorfor går dette dritt!" :cool: Evt "jeg har gått ned masse hurra!!!" Legg til link til journalen din i signaturen din, da kommer flere og leser den. Du får gjerne en del personlige tilbakemeldinger om fremgang etc om du legger litt flid i journalen din. Alt er enklere om du legger inn hva du har spist, drukket, tilskudd, trening etc hver dag. Du kan også selv finne partystoppere der.

Journalene er bra for en ting til! Kanskje ser du at det er noen som har gått ned masse og du lurer på hvordan de har gjort det. Da kan du "stjele menyer" og gjøre nettopp som dem, siden de har lagt ut menyene sine. Lurt!

Når du er blitt vel bevandret i forumet og føler du har lest det meste så er det tid for å lese etter "uleste innlegg" og "uleste journaler" knappene øverst. Da får du bare det som er nytt og slipper å lete rundt. Det kan også være opplysende for enkelte ang nybegynnerspørsmålene når de som har vært her en stund maser om at alle spør om det samme hele tiden. Det er altså for at vi bruker "uleste innlegg"-knappen og ser alle nye innlegg i hele forumet.

Ja, og alt dette tekniske, inkludert tickerne, det finner du inne på forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=3

Og så er det MUP (Min ultimate Plan).

Og har jeg glemt noe så finner du det her: forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970

Funker ikke linkene over så er det nok fordi du ikke er innlogget. Bli medlem, få adgang!

trine32 sa for siden:

Har du turt å veie deg enda? Ikke mist motet, vi har alle våre dager, uker og mnd som går dritt. Viktigste er å hente seg inn igjen.. 1 år til neste sommer.. he he..
Håper formen er bedre..
Ha en fin kveld videre

trine32 sa for siden:

Takk for fin info.. mye å lese igjennom når man er ny her inne..

trine32 sa for siden:

RAIN ANGEL
GRATTIS SÅ MYE MED RØYKESLUTT.... KJEMPE BRA.. (har aldri røyket så vet ikke hvor tøft det er men må si jeg er stolt av deg. Tenk på helsa di :) )

Når du klarte, det klarer du sikkert å gå ned i vekt også.. Flott at du måler deg, viktig som du sier at det ikke bare skal handle om tallet på vekta..
Masse lykke til.. hører vel fra deg..

toto sa for siden:

Jeg begynte idag, litt seint i juli men kanskje det hjelper for motivasjonen å være med i en slik tråd.
Har prøvd dette før og tatt av men når jeg prøver å øke karbene bare litt etterpå så vips er jeg tilbake til det gamle og da går jeg opp igjen.. Får gjøre et forsøk til.
Er i ketolyse allerede iløpet av dag 1. Kjenner det å hodepinen og tørsten.
Selv om jeg merker at vekten i løpet av dagen har økt så er det nok alt vannet jeg har drukket idag.
Brystene spesielt er tyngre og ømmere, dette er helt vanlig når vekten øker, det er de som får det først.
Skal ned 8 til 10 kg håper jeg :)

Debz sa for siden:

Det er akkurat det, Toto som skremmer meg...dette er første gang jeg har prøved ketolysekuren og jeg hører stadig vekk at folk har gått ned med det men når de spiser litt normat igjen så legger de på seg, gjerne mer enn det var før! Jeg blir så i tvil om dette er noe for meg eller ikke nå...

Sunroad78 sa for siden:

Hei... Trenger eit lite råd.

Dette er min åttande dag på ketolysekuren og det er første gong eg våknar og er uvel i kroppen, småkvalm og haudeverk. Er ikkje svolten (og eg er skikkeleg frokostmenneske) og skikkeleg daff.

Eg har gått ned ganske mykje på desse åtte dagane (6,9 kg), korleis klarar eg å stabilisere, slik at det ikkje går så raskt nedover? Eg er kjempe glad for at tala går nedover, men visst det skal gå på helsa laust så veit eg ikkje om eg klarar det...

Eg ligg på mellom 1500-1800 kcal pr dag så det er ikkje det som er problemet. Eg drikk rundt 4-5 liter vatn pr dag og går mellom 30-60 min tur kvar dag.

Blir kroppen slik om eg ikkje klarar å få i meg nok fett? Eg ligg på mellom 10-20 karbs pr dag og stort sett eter eg kjøtt, fisk, grønsakar, egg, rømme, fløte og mykje feite ostar (ridderost er favoritten).

Debz sa for siden:

Jeg kan dessverre ikke hjelpe deg, dette er min 11 dag men jeg takker for din eksemple...jeg kom også i ketose første dag og gikk ned 2.5 kg innen torsdag, men alt har stått stille siden. Jeg takker for din eksempel, skal prøve hva du gjøre og kanskje jeg får noe bedre resultat... :) (men det er noe som går akkurat nå, vi har flere ut fra jobben pga kvalmen og slappheten)

Sunroad78 sa for siden:

Eg trur eg fant det ut... I går åt eg nesten ikkje grønsaker eller salat, berre fett og proteiner og det blir eg faktisk dårleg av. Grunnen til at eg ikkje åt grønsaker (bortsett frå 2 små cherrytomater pg 1 avokado) var at til frokost åt eg egg og bacon + 1/2 avokado med pepper og seterrømme, til lunsj åt eg kjøttpålegg, ost, 1/2 avokado med seterrømme og pepper, 1 fiberrik linfrø og til middag åt eg ei skål lavkarbo rømmegraut (250 gr) og den var FEIT!!!! Til kvelds åt eg ein liten neve med valnøtter, hasselnøtter og mandelnøtter.

annex sa for siden:

:sove:
Har hatt noen dager nå da jeg har vært ekstremt trøtt -
og jeg som er en trøtt type fra før!
Kan være jeg er litt for lite ute i sol og dagslys, eller så er
det bare kroppen som trenger hvile.
Det er vel sånne dager for oss alle?

annex sa for siden:

Regner du ut hvor mye du får i deg av karbs-fett-protein?
Jeg bruker Mat På Data, og fant ut at jeg lå for lavt på protein (hvis man skal ha 1 - 1,5g pr kg mager kroppsvekt).

Syns det er greit nå i begynnelsen å legge inn måltidet på Mat på Data, for da ser jeg med en gang om jeg har rimelig riktig balanse mellom næringsstoffene i hvert måltid, og for dagen totalt.

Fant også Homer Simpsons excel-ark her på forumet, som man kan tilpasse selv ved å legge til de matvarene man bruker selv:
forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=17986&highlight=energiprosent.xls

Hei,
Trodde alle viste at dersom man går tilbake til sine gamle kostholdsvaner så vil man gå opp igjen… det gjelder alle typer slanke metoder, selv lavkarbo.
Mange begynner på Ketolyse eller andre lavkarbovarianter som en slankekur men veldig mange ender opp på å fortsette et ketogent kosthold eller generell lavkarbo. Det er ikke til å komme unna at noen ramler av lasset undervei for så å vende tilbake til lavkarbo.

Debz sa for siden:

Ja arnekristine, det er jeg klar over. Men jeg har aldri vært på noe kur før og det er forskjell om å gå tilbake til gamle vaner og gå tilbake til et litt mer "normale" kosthold. Jeg har blitt fortalt at hvis man holder på med ketolysekuren også gå over til å spise en vanlig kosthold så ikke bare vil du legge på deg hva du tapte med mer i tillegg...det er ikke akkurat gøy å høre når man prøver noe for første gang. Det er litt skremmende...

Sunroad78 sa for siden:

Først må det definerast kva som meinast med "normalt" kosthold. Om det er høgkarbomat så; JA dokke kjem til å gå opp i vekt (slik har iallefall eg tolka det som står på forumet og som står i boka), men om ein gradvis går over på lavkarbomat, så må ein prøve seg litt fram gradvis. Nokon toler å ligge på 100 gr karbs pr dag uten å legge på seg, mens andre kanskje må ligge på mellom 50-70 karbs pr dag. Kroppane våre reagerer ulikt på karbo, som alt anna, så vi må berre prøve oss fram. Eg veit iallefall at eg ALDRI kjem til å gå over på høgkarbomat ever again. Men at eg i framtida (når målet er nådd og eg har funne ut kor mykje karbo eg kan ete pr dag uten vektauke) kan nyte ein sjokolade (utan dårleg samvittighet), kanskje ete ein ordentleg cheeseburger m/brød det skal eg, men ikkje så ofte som eg hittil i livet (dessverre) har gjort!!

Håpar at dette var litt oppklarande toto og Debs.

Annex: Eg brukar ikkje Mat på Data, men loggar meg inn på diett.no og registrerar det meste eg et der. Elles er eg ikkje flink til å vege maten som eg eter, men så lenge eg er i ketose, er mett og går ned i vekt (6,9 kg på ei veke) så er eg fornøgd, men om det stoppar eller plutseleg går opp, då vil eg gå meir drastisk til verk.

annex sa for siden:

diett.no - godt tips, den skal jeg teste!

Nå har jeg holdt på i akkurat to uker, og jeg syns det går kjempegreit. Har ingen problemer med å følge opplegget,
er mett og fornøyd, og jeg tror jeg får i meg ganske sunn og variert mat. Er litt trøtt til tider, men det går.

Takk til alle dere på forumet for alt jeg lærer her!

Megvel sa for siden:

Jo det er det ;) Du skal gjerne ligge godt over 2000, gjerne 2500 per dag til ting er gått i gjenge. Legg til 500 til 1000kh i godt fett (cocosa, rapsolje, ev olivenolje, smør) og pass på at du får grønnsakene dine. Fett inn = fett ut!

toto sa for siden:

Jeg tror nok ikke vi kan gå tilbake til det kostholdet vi hadde ( derfor vi la på oss !?) må nok leve enten lav karbo eller passe på mat-inntaket på et eller annet vis. ( begynne å telle kalorier)
Jeg merket at når jeg bestemte meg for å prøve å øke karbene så tok det av og da spiste jeg som før. Og da gikk jeg opp igjen.:o
Det er det jeg må unngå denne gangen etter jeg har gått ned noen kilo.

Jeg vet og visste det da og at en ikke kan tilbake til det gamle, men problemet er å ligge sånn midt imellom.. mellom ketolyse og høg karbo.
Jeg prøvde å øke til nett i underkant av 100 pr dag men det var da det skar seg. Gikk bare et par uker før jeg spiste høg karbo..

Derfor prøver jeg igjen.

Catalina79 sa for siden:

Hei. Omsider våger jeg meg inn hit jeg å.. Startet for 2,5 uke siden, og har gått ned 10 kg.. Kroppen henger ikke med, så jeg satser på at det slakker av litt fremover. Har som første delmål å få av meg det lillegutt veier, slik det ikke blir tungt når han skal u bæremeis. ;) Og det delmålet er jo forsåvidt nådd, når jeg tenker meg om. :D Tipper han er 8,5-9 kg nå. Jøss, så bra. :) Neste delmål har jeg egentlig ikke sat meg enda, trodde det skulle ta litt lenger tid. Håper på å være 40 kg lettere om et år, men det viktigste er egentlig ikke vekta, men at jeg har greidd å forandre livsstilen min innen et år. Det er hovedmålet, så får vekta komme på plass når den gjør det. :)

Stå på, dere er superflinke. :) Jeg er rett så imponert over viljestyrken til folk her inne. :D

Debz sa for siden:

Jeg har funnet ut at det går helt greit for meg å leve med sånne mat, jeg mener jeg har ikke noe stort behov å gå tilbake til den måten jeg spiste før. Når jeg har nådd min mål så vet jeg at jeg kan ha en hamburger eller en dessert en gang i blant - så lenge det er ikke mer enn det. Det tror jeg jeg kan leve med...hvis dette bare virker. Til nå går det ikke bra...

unaturligslank sa for siden:

Hei alle sammen! Jeg melder meg også med på laget :-)
26 år med startvekt på 85 kg. Bare litt mindre enn samboeren som er 20 cm høyere og som mener han selv burde slanke seg!
Utrolig deprimerende å tenke på at han har nådd sitt mål om noen uker, mens jeg sannsynligvis må vente et år før jeg er fornøyd. MEN jeg håper og tror forumet kan hjelpe. Begynte på lørdag, med en liten sprekk i kveld. Skulle lage ketosevennlig sjokoladefondant, men de selger ikke natreen på bensinstasjonen :-p
Merker heldigvis at dietten min ellers disse dager passer meg mye bedre enn den jeg har hatt de siste ukene. Nesten ikke sulten, med unntak av psykiske lyster føles det som om jeg har mindre behov for mat.

Gressenka sa for siden:

Sånn har jeg også det. Savner ikke rafinerte karber i det hele tatt! Det jeg savner er faktisk frukt. Men etterhvert som kiloene går av, så kan man jo øke antall karber og frukt er vel mye bedre enn andre ting skulle en tro?:)

Debz sa for siden:

De sier så i hvert fall, jeg har aldri vært en stor frukt spiser untatt for litt mer uvanlit frukt som vannmelon, mango og bær. Men hvis jeg en gang når min mål, skal jeg bare ha litt sånt innimellom. Tror nok det går bra. Vi må bare følge med og hvis vi ser at vekten øker så vet vi hva vi må kutte ned på. Det er sikkert greit å øke med en ting om gangen så det er klart om hva problemet (evt) er...;)

Maileno sa for siden:

Hei hei, da melder jeg meg på :) Jeg veide meg i dag og vekten var på 86,3 kg:(Mitt første delmål er 78 kg.

Catalina79 sa for siden:

Sier meg VELDIG enig med deg.. Savner å sette tennene i et saftig grønt eple.. For frukt og juice er såååå godt. Kjøpte juicemaskin til sambo i julegave. :S Får ikke brukt den på ei stund nei.

Pruttilutt sa for siden:

Hei! Slenger meg med her! Startet torsdag 15.07. med startvekt 111,2 kg.
I dag veide jeg 105,3. :) Kjempefornøyd med det! Siden jeg er 179 cm høy må jeg ned til i alle fall 80-85 kg.
Er det bare jeg som synes det er rotete i ketolysekuren-tråden? Finner mest matoppskrifter på andres hjemmesider, mest av alt går det i egenkomponerte retter. Følte behovet for å dokumentere dem et sted, så det hele har blitt til en blogg. :P

Greit å være en fellesgjeng på dettan, vi må jo klare det?
Gruer meg til stagneringen, blir alltid så deppa da :P

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.