< Tilbake til oversikten

Julistarternes tråd

Megvel sa for siden:

:D

Ny runde på gang kan jo holde på vannet. Fatt mot!

unaturligslank sa for siden:

Sånne graviditetsblødninger, er de like kraftige som vanlig mensen?
Jeg har nettopp hatt en runde med graviditetsnoia (blandede følelser egentlig, føler meg klar, men dårlig timing). Mensen som kom nå er veldig kraftig så da tenkte jeg at alt er i orden, men nå ga du meg litt noia igjen Megvel!

Ikke lenge siden jeg slutta på sprøyte jeg heller Sandramor, gikk på den i 2-3 år. Gikk på ring i 3 mnd, siste måneden har jeg tatt minipille. Fikk også mensen når jeg starta på ketolyse. Håper jeg slipper 5 uker sånn som deg, høres grusomt ut!

Pruttilutt sa for siden:

Det var hardt! Føltes litt som en straff også :P Kanskje derfor vekta har gått opp siden forrige tirsdag? Den holder på blodet? :P Dag 1 uten farlig-IFA. Dog, jeg måtte ha en cola zero da jeg holdt på å gå i bakken på butikken og det var det nærmeste jeg kom til å noe å drikke. 0 karb da, men er jo det lure-sukkeret.
Spiste 2 cheese-burgere stekt i smør med 8 små skiver bacon attåt, samt smørkokt brokkoli, cirka 100 gram. Var mett rimelig lenge :) Til kvelds nå mens jeg satt med matematikken, så spiste jeg noen solsikkebrikker med salami og ekte majones :)

Debz sa for siden:

Solsikkebrikker?? Hva er de?:confused:

Pruttilutt sa for siden:

Kan legge ut på oppskrifts-delen av forumet :)
(og legge inn i meldingen til deg som jeg skal skrive straks).

:hearts:

mallilen sa for siden:

Du er så herlig altså, unaturlig, og jeg lover at slemme piker som egentlig er snille faktisk lærer lekser de også ;)

Dette er jo den aller første SPREKKEN jeg har hatt, der jeg har tillatt meg å spise slik jeg gjorde før. Og for et gilde det skulle komme til å bli!

Det gikk ikke akkurat som planlagt, for å si det slik, og jeg er en hel del erfaringer rikere nå enn før sprekken. Faktisk såpass mange erfaringer rikere at jeg egentlig ikke ville vært foruten dette gildet som gikk i vasken...

Jeg holdt meg på matta til vi gikk i buffeten. Gomlet spekeskinke og roastbiff, rømme, agurk og så videre. Liiiiten porsjon, for med så mye godt på ett sted, så SKULLE jeg smake på alt jeg trodde jeg kom til å like..

De fløtegratinerte potetene var ikke på langt nær så gode som jeg husket. Faktisk heller ekle.
Helstekt biff er seige greier, og strutsefilet(!!!) er ikke som kylling. Bearnaisen var altfor syrlig, og den "store" porsjonen med sjokolademousse ga ikke mersmak (i andres verden stor porsjon, i min verden for et par måneder siden knapt en munnfull!)
Brød var tørt og trått, og ble lagt til side og vekk.

Helt ærlig så var "forretten" min med spekemat og lavkarbo(foruten litt sprøstekt løk) faktisk det beste med hele måltidet!

Dog gikk det med litt baileys, og der var jo sprekken allerede et faktum!:rolleyes:

Jaja, så fikk man jo oppleve at maten ikke var så god som man mente å tro også. I Taxfreen var jeg redd jeg skulle gå på en smell med både kjempetoblerone og minst to poser m&m. Jeg tenkte likevel at jeg heller skulle kjøpe noe vi hadde mulighet for å bli kvitt. Kjempeskilpadder og center ble løsningen.
Opplevelsen av disse var at de nærmest BRANT nedover halsen, og det kjentes som om kroppen ville støte det fra seg. En merkelig erfaring, ettersom ei pakke kjempeskilpadder hadde gått rett ned på høykant sammen med 4-packen med center for bare to mnd siden...

Nuvel, så langt bare skuffelse.
Men dagen derpå?
OMG, det var DER de virkelige erfaringene slo inn, altså..

Hele jævla dagen (vi snakker da 10 timer i land) gjorde jeg nesten ikke annet enn å se toaletter fra innsiden. Ikke rennemage, slik den har vært i lange tider, men konstant smådriting, nesten som sauemøkk vil jeg påstå.
Her en klump, der en klump. (beklager om jeg blir vel visuell nå, men..)

Ikke vondt i magen, men hele tiden en følelse av at jeg måtte på do, helst for tre minutter siden. KONSTANT!!!

Meningen var å leie sykler og være litt turister. I stedet holdt vi oss i handlegata og gikk bare og tittet.

Jeg foretrekker Cola Zero å drikke, er ikke videre glad i øl. Bestilte zero, men fikk vanlig cola tre av fire ganger. Det merktes raskt, brant nedover halsen akkurat som om magen sa at "dette vil jeg ikke ha!".

Vi spiste grei frokost (forsøkte med brød, men det var ikke godt samme hvor ferskt og varmt og herlig det så ut) på en plass. Deretter "lunsj" i form av å smånippe til gubbens pommes frites. Det ble ikke mange, for å si det slik... Nok en gang denne følelsen av at kroppen mente det var helt feil å spise.

Middagen ble pizza, og denne taklet kroppen helt fint merkelig nok. Dog tok det laaaaaang tid å spise den opp, og gubben hjalp til slutt til for å bli kvitt siste rest.

Det ble altså ikke mer mat etter dette, men kjøpte en kyllingbaguette sent på kvelden sånn just in case jeg skulle bli sulten. Et par biter med center gikk ned, men det var stopp tvert!
Kyllingbaguetten ble frarøvet kylling og salat og dumpet i søplekassa.

Dog ble det litt likør igjen, og jeg ble full som en dupp etter to små glass, og sov som et utkjørt barn hele veien tilbake til norge.

Våknet av maset over høyttaleren idag tidlig (wtf?? AV båten kl 8 her også?? Sadister...), bråpakket, fløy på do i et spenna renn, og så dro vi hjem.

Spiste et knekkebrød til "frokost" - det holdt lenge for å si det slik.

Også idag har jeg flydd på do som en annen ojoj, trykket ut en liten klump, gått fem min, og så måttet på do igjen.
(Det er forøvrig ikke flust av doer fra Oslo til Kongsvinger når man trenger dem for tre min siden...)

Spiste en grei lunsjmiddag bestående av ost, egg og bacon tidlig på dagen idag, og endelig begynner systemet å stabiliseres virker det som. Jeg ble mett i stedetfor uvel, i allefall.

Det ble måling og veiing idag i stedetfor i går. Resultatet er +200gram i vekt, ellers ned på alle cm.

Jeg sitter ikke her med dårlig samvittighet eller sutrehumør, merkelig nok, selv om jeg sikkert kunne ha gått ned mer i både vekt o gmål om jeg hadde holdt meg på matta. Egentlig tvert i mot.
Jeg er bare så skuffa over at alt det jeg trodde skulle være superdigg viste seg å ikke være det i det hele tatt (bortsett fra melka jeg drakk - GUD så godt det er med iskald melk!!!!).

Akkurat nå er jeg veldig glad for disse ekstra erfaringene, kanskje mest fordi jeg nå vet at jeg ikke lenger kommer til å savne ting så mye som jeg gjorde før turen, og også på grunn av ubehaget det medførte - altså ei lekse lært.

I morgen er en ny dag med ketogen diett, og jeg kan da skrive "dag 1" på nytt. :)

Hilsen hu som kom hjem med tobakkskvote, en ost og to pakker anthonbergmarsipan som ble gitt bort på flekken ;)

Wow, for et eventyr du har hatt!
Du har sikkert lært mye av det. En ting er hva andre forteller, en annen ting er hva man føler på kroppen selv. Og kroppen din har jo vært gjennom litt av hvert nå:p.

Du får ha lykke til på dag 1 da:):)

Megvel sa for siden:

Å jeg dør av latter...
Fin beskrivelse!
Nestegang får du helt andre øyne til buffeten. I dag spiste jeg også buffetfrokost, jeg spiste masse røykelaks, paprika, skinke, eggerøre, en minipølse og en diger kopp kaffe. Får helt fråtsefølelse og alt er lov! Amnamnamnam... (forestill deg cookiemonster)

mallilen sa for siden:

Takk for det :)

Gubben tåler tydeligvis mye mer enn jeg, men så har han heller ikke vært på langt nær så streng som jeg har vært med dietten frem til dette.

Som nevnt over, så er nesten det beste med denne erfaringen at jeg nå VET at sjokolade og godteri ikke er på langt nær så godt som det var, og at sukker faktisk er noe skrotten min ikke vil ha. Det hjelper jo en del på det mentale også, særlig ettersom sjokolademonsteret våkner rett som det er hos meg. Til nå har jeg jo bare brukt cocosa og kakao+litt nøtter og søtning og blandet og satt i kjøleskapet når sjokomonsteret har våknet. Det har jo vært kanondigg! I allefall i forhold til både skilpadder og center :p

Matlysten er igrunn bortevekk idag, fikk med meg en sabla forkjølelse hjem, så nå er øyne, ører,hode og bihuler på vei til å tetne helt til. Det blir liksom ikke så mye sult av sånt..

Har drukket vann til den store gullmedalje for å forsøke å "skylle ut" litt. Har vel drukket drøyt fire liter det siste døgnet, så det er håp også her :D

annex sa for siden:

Fantastisk bra beskrivelse! (mallilens historie om "dasketuren")

Jeg ler så jeg nesten skiter på meg.
Jeg er på litt hvitvins-sprekk siden i går, feirer at beinet er ferdigbehandlet, så ikke ta meg for seriøst.
Tenker på den gamle greia om at "Snille piker kommer til himmelen, vi andre kommer så langt vi vil".
Har en nabo her som slo seg på hvitvins-slanking. Han sa at det er jævlig dyrt, jævlig effektivt og sosialt, og du husker ikke noe av det.
Men nå skal jeg ta meg litt sammen, og gi skrotten litt eggerøre med en dash fløte i først, og kjøttkaker til sen middag. Må spise også, vettu.

:klem:Klem til alle dere her på forumet!

mallilen sa for siden:

Haha, hvitvinsslanking, ja.. Det kunne kanskje vært noe. Om jeg hadde likt vin, vel å merke :p

Det ble ingen dag 1 igår likevel :(
Jeg fikk med meg en helsikes forkjølelse fra danmark, og formen var verre enn først antatt. Mulig det har noe å å gjøre med at jeg forsøkte å gjøre noe praktisk igår (sette opp siste gjerdetråden til hestene). Ikke særlig tungt, men litt oppi her måtte jeg bare gi opp ettersom jeg holdt på å gå i bakken sånn ca annenhvert minutt. Kom meg ned igjen og i seng. Spiste litt ost, men holdt på å kaste opp etter to tygger.
Deretter sov jeg til gubben kom hjem, og klarte i allefall ikke å lage noe vettug mat...

Løsningen ble da ei lita pølse, litt potetsalat og litt sprøstekt løk. Gubben fikset det meste, og jeg var vel bare takknemlig for å få i meg noe som helst.
Klarte imidlertid å slenge ei pakke bacon i panna igår så jeg skulle ha noe ferdig å småspise idag, så gjør et nytt forsøk idag da.

Forkjølelsen har dratt med seg sin bestevenn bronkitt, og begge har inntatt systemet mitt i så stor grad at jeg ikke har stemme, hoster som om jeg skulle hatt KOLS og sitter inne i finværet med to par ullsokker. Dog er hodepinen nesten borte, antagelig på grunn av hyppig inntak av betennelsesdempende i varierende former..

GAH! :(
(men NÅ sutrer jeg)

Albertine6 sa for siden:

Hehe. Fin beskrivelse av Dansketuren. Ler litt for meg selv her. :)
Synes dette er en kjempekoselig tråd der vi kan dele litt erfaringer og frusterasjoner.. Og ikke minst gleder over å se at tallet på vekta blir mindre og mindre:)

Her hadde jeg en sprekk forrige uke pga diare, slapp og magesmerter. Tror faktisk det kom at av jeg hadde fått i meg for lite mat. Ikke så enkelt å gå på hemmelig ketolysekur og ikke vil si det til noen unntatt sambo. Hadde besøk av foreldrene mine forrige uke, og de hjalp oss med litt oppussing. Jeg jobba hardt i 2 dager, og spiste minimalt. Så føler at kroppen sa ifra ved å gjøre meg uvell. Så torsdagen da jeg hadde sittet på do med diare og magesmerter og formen var ganske så slapp, så bestemte jeg meg for en sprekk. Sto da opp og spiste 2 grove brødskiver med pålegg. Spiste div fy mat utover dagen, og jeg begynnte å føle meg litt bedre. Fortsatte sprekken fredagen, og da med litt godis på kvelden.
Lørdagen startet jeg på ketolysekuren igjen, og har holdt meg uten problemer etter det.
Jeg har ikke problemer med godterisug når jeg er i ketose, men det største problemet for meg er maten. Hva skal jeg spise når jeg er i farta? ut på shopping, eller på besøk, eller bare surrings.. Det sliter jeg veldig med, og ender ofte i at jeg ikke spiser. :S

Laget dobbel posjon av oopsie roll i forrigårs, og det er vidunder"brød" i mine øyne. Spiser dem som "brød" med pålegg.

Jeg Trener en god del, denne uken blir det 4 ganger på treningssenter. Tar meg ganske mye ut på øktene. Og jeg synes det er gøy. Tidligere nektet jeg å sette mine føtter i et treningssenter, men no storkoser jeg meg. Har trent siden januar.
Føler at vektnedgangen stagnerer litt, men håper det er pga treningen...

Venter på å få vekk 5 kg til nå, slik at jeg kan begynne å føle meg litt vel på veien til et slankere liv.. Målet er 15-20 kg til...:S

Albertine6 sa for siden:

Da har jeg både veid meg og målt meg.. Vekta går veldig saaaaaaakte, men sikkert nedover... I cm hadde jeg virkelig gått inn. juble
Hadde gått inn 16,5 cm!!!! Og jeg er veeeldig fornøyd... :D ( Har ikke målt cm siden 16.juli, så det er på en litt lengre periode da...)

Pruttilutt sa for siden:

PANIKK!!

Stixen har aldri vært så LYS før! Nå vel, jeg har spist kjempesmå måltider den siste uken pga. uvelhet, men nå må jeg booste på. Steker 1 løvbiff (2 karb), 50 gram sopp (1 karb), hakker opp en avokado (aner ikke karb) og steker 15 gram bacon attåt. Må virkelig kutte ut JUKSEsjokolade og JUKSEbrus heretter! Fyttikatta nå er jeg stressa altså!! vekta opp også, men intet over 1 kg, så det går greit, liksom. Hjelp! :x

mallilen sa for siden:

Døh, pruttilutten, nå må du ikke fise avgårde i fistel, dah :D

Utslag er utslag uansett hvor lys eller mørk. Lys betyr bare at du antagelig har fått i deg nok væske :)

Pruttilutt sa for siden:

Haha :) Derfor det har rumlet så ille de siste dagene :P Når skal jeg lære... ;)

Problemet er at jeg har drukket kjempelite, under litern, de siste dagene. :/ I går var jeg på skolen i 9 timer og fikk ikke spist så mye da, husker ikke hvor mye jeg drakk heller, sikkert kjempelite. Typisk meg. Må ikke kødde opp nå, altså!!

Pruttilutt sa for siden:

Hvor er alle blitt av? :(

Her går det dårlig, gitt. Hadde et koselig vekttap i helga, ned til borti 96-tallet, men øker og øker og øker. Jeg lover meg selv hver gang jeg ser et positivt tall at jeg SKAL huske på det når jeg ser et stygt tall, at jeg skal tenke at det går bra. Men følelsen det gir i kroppen når alt går "galt" er jo virkelig dritt?

Har dessuten gjort en brøler; spiste en Bergene melkerull i går. Det stod per 27 gram 4,5 gram sukker, men jeg falt ut av ketose, så det må ha vært noe mer! Ærlig talt, altså!

jeg går litt fram og tilbake mellom å kutte ut kuren for en periode eller om jeg skal streve meg videre. Jeg vet at jeg bør fortsette for kroppen og helsens del, men akkurat nå hadde det vært DEILIG med en fersk sjokoladebolle, gitt! Farsken og, altså!
Jeg har generelt en dårlig periode nå, psykisk, og har hjemlengsel. Trives ikke der jeg bor og lever med en konstant uro i kroppen. Det er blædi-blæ. Alt jeg ønsker meg er en fersk sjokoladebolle (eller 15...)

mallilen sa for siden:

JEg er her, i allefall :D Sliter litt med nettilgangen og pc som henger seg opp om dagen, så blir ikke så mye innom og titte som før..

Jeg kjenner til det der, pruttilutten, den derre enorme sjokoladecravinga som dukker opp fra tid til annen. Jeg tror det for øyeblikket har litt med å gjøre at lyset nå har skiftet voldsomt, og natten nå er lengre enn dagen igjen. Vinteren står snart på døra og banker på, og det er ikke til å stikke under en stol at vi faktisk blir litt deprimerte av sånt. Og DA kommer gjerne sjokoladesuget eller ønsket om å spise noe som smaker så inderlig godt at det roer ned hjernen litt ;)

Du har gått ned mye også, og da kommer gjerne ønsket om å "belønne" seg selv litt. "Det kan jo ikke være sååå farlig, jeg har jo gått ned en del og fortjener dette!". Sånn har jeg tenkt maaange ganger, og hver gang har jeg dundret opp igjen til startvekt før jeg har rukket å få sukk for meg, da etter månesvis med sultekur og fornuftig matinntak :roll:

Det er så utrolig verdt det der og da, men når man ser resultatet blir man jo ennå litt mer deppa, og så er man pang tilbake i den onde sirkelen igjen.

Har man først vært sjokoman, så er veien tilbake dit så vanvittig kort. Det er vanskelig å komme seg ut av, og utroooolig lett å falle av "vannvogna".

Jeg har ikke tenkt å gi deg et spark bak, det er det bare du selv som kan gjøre. Men du må gjerne låne min fot :klemme:

Her i huset er det oppdaget "nye" gleder. JEg forsøkte å lage bearnaisesaus her forrige dagen, og oppdaget at det er rivende enkelt! Overalt på oppskrifter på bearnaise står det jo at man må være såååå forsiktig, såååå nøye, og om man er usikker er posevarianten bedre. Bullshit!!!
Dette er vel noe av det enkleste jeg har laget noengang, tror jeg, i allefall i forhold til hva man får igjen. Tykk, deilig, luftig og fantastisk god saus som tar tre minutter pluss skilling av egg! Jeg kan ikke for mitt bare liv fatte at jeg ikke har prøvd dette før!
Men det er kanskje like greit at jeg ikke forsøkte før jeg var godt i gang med ketogent - ellers hadde nok vekta vært laaaaangt høyere enn den var da jeg begynte :p

Så nå om dagen spiser vi bare middag som passer sammen bearnaise. Og hva er det vel som IKKE passer med den sausen?? Eneste jeg kan komme på er fisk. Ellers spiser vi kalvebiff, kyllingfilet, karbonader, svinebiff og alle mulige varianter av kjøttbiter sammen massemasse tykk bearnaise. Me like!! :D:D

Pruttilutt sa for siden:

Jenter! Hvor er dere? Føler meg så ensom uten action i tråden vår! :(

Hva gjør dere om dagen? går dere ned? Har dere pause? Hvordan er motivasjonen?

Jeg har lenge hatt et slags platå, men har erfart at sjokolade (Cavalier) er fyfy uansett hvor lite eller mye jeg spiser. Det stopper opp vekta at once!
har bestilt meg 30 days shred fra play.com og betalte 65 kroner inkl. porto. Også til uken skal jeg få kjøpe zumba-pakken hos ei i byen. Jeg føler meg klar for litt aktivitet og body-shaping :)

Det er stille her nå ja. Jeg er ikke så skravlete i dag, men kommer sterkere tilbake i morgen!

Gressenka sa for siden:

Hei hei folkens:o

Motivasjonen dro på permanent ferie i begynelsen av oktober:( Har gått opp nesten alle kiloene jeg kjempa for å gå ned:mad: og dobbel.

Det ble ikke bedre da zumba plassen min ble gitt til noen andre fordi jeg ikke møtte opp. Jobba hver eneste torsdagskveld:mad:

Så slik er det. SUKK

Men nå er jeg igang igjen og har veiedag på fredager:) Håper den viser et lavt tall i mårra:)

Pruttilutt sa for siden:

Kjære deg, og velkommen tilbake! Håper jeg er like sterk som deg og andre med deg når jeg faller av "vogna", dvs. til jul.
Hvordan går det ellers, da? Er du fit for fight? Har kjøpt zumba med sticks for å trene hjemme, men ser bare så innmari latterlig ut! Har også 30 days shred, og jeg har faktisk mer tro på den enn zumbaen - kan være fordi jeg allerede har gangsperra ;)
Trenger du inspirasjon, motivasjon osv, så er vi her! Selv om gruppa er i koma, så er jeg nå aktiv ennå. Ha en flott kveld :) Og vær stolt av deg at du finner veien tilbake!

Gressenka sa for siden:

Tusen hjertelig takk!:D Er motivert og posistiv:)
Jeg prøvde også 30DS men ble ekstremt lei før jeg var ferdig med level 1. Det er så dørgende kjedelig med samme rutinen om og om igjen. Men det er bra trening da:)

kennygirl sa for siden:

Nå er det på tide å blåse nytt liv i denne tråden :)

Motivasjonen har vært på ferie ei god stund nå og nesten alle kiloene er tilbake :(

Men nå er jeg på gli igjen: har startet med spis-deg-slank mat... Er lei av å lage mat og har for lite fantasi til å spise variert. Maten er god, så dette SKAL gå!

Mål:
-Gå ned 6 kg til jul
-Holde vekta fra lille julaften til 1. nyttårsdag
-Gå ned 10 kg i løpet av 2011 (gjerne mer, men det får komme som et ekstra pluss :p)

mallilen sa for siden:

Hohoooh! Ytterligere en kg ned siden søndag. Cm rundt midjen har krympet noe igjen, men er likevel større enn for 14 dager siden. Hmpf.

Har snart prøvd alle klærne jeg har i klesskapet (inkludert undertøy i ymse varianter) for å finne ut hva jeg skal ha med til syden. Konklusjon: Jeg føler meg nesten smashing i sommerklær :p
Ble ikke noe dårligere av at klærne jeg bestilte er i største laget. Men det gjør liksom ingenting siden det likevel er "dasseklær" som joggebukser i flere varianter.

Åh, nå begynner jeg å virkelig glede meg til sydenturen, altså. Noe av årsaken er vel også det å komme vekk fra alt julegodiset som ha stått i butikkene gudvethvorlenge (jeg må ærlig innrømme at jeg ikke lenger legger merke til slikt - før var det noe av det første jeg så).

Og ENDELIG skal jeg få brukt den knallgønne bikinien min. Og halternecktoppen jeg alltid har hatt lyst til å bruke, men aldri turt siden sideflesk og ryggspekk har tyti ut på alle kanter!

siden jeg nå er sånn supermotivert sjøl, så ØSER jeg ut supermotivasjon til alle dere som vil ha, enten dere trenger det eller ikke!
Ikke for å skryte FOR mye, men slik jeg har det akkurat nå unner jeg dere alle å ha det!:D

Pruttilutt sa for siden:

Altså, peeps? Er dere ikke her lengre? :(

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.