Jeg lager "turkakao" jeg, sånn som pappa gjorde da jeg var liten og var tom for melk.. Den besto av 3 ts sukker, en god teskje kakao og varmt vann.
Nå har jeg byttet ut sukkeret med søtning (gjort i maaange år), og har oppi fløte. Så føler jeg at jeg sparer litt karbs der også :p
Her går det i creme fraiche, majones, fløte, ost og smør.
Av kjøtt må jeg ærlig innrømme at jeg ikke synes noe om kjøtt med fettrand, så det blir helst oppmalt kjøtt. Og kassler(hamburgerrygg). Unntaket er bacon, men selv om det sprøstekes får jeg en sånn uggen følelse av å spise :(
Guacamole er så å si daglig tilbehør.
Magen virker som om den har mest lyst til å vrenge seg, og jeg får enten en kvalmefølelse eller halsebrann etter å ha spist noe fett.
Hehe, det er helt i orden ja. :) Fort gjort å lese feil.. Opplever det selv flere ganger, spesiellt etter at kroppen har hylt om at den vil kvile og jeg sitter å leser. Går i surr. :rolleyes:
Jeg gikk inn på oppskrifter og under drikke lå det etpar kakaolignende oppskrifter, tenkte jeg skulle prøve de. Men det skal sies, den du la ut nå høres like god ut. Så da blir det å prøve den først. Er bare så jammy med kakao!! :D Og når en kan kladde oppi litt fett, så er det jo bare et pluss. Haha, for en slankemåte.. :D
Jeg skjønner ikke den cacosa greie...er ikke det et slags fett? Liksom noe man steker mat med? Jeg har ikke sett det så jeg vet ikke hvordan det ser ut, men jeg har lest at folk har det oppi kaffe og kakao...blir det ikke fettete?? Yuck??
Cocsa er fett ja, som er fint å steke med, og noen bruker det oppi drikke o.l for å kunne få i seg det ekstra lille en trenger med fett. Og etter hva jeg har forstått, tilsette ekstra fett slik at det blir et måltid uttav det, ikke bare en drikk. Jeg har ikke prøvd dette selv enda, siden magen er i uorden, men syns det virker lurt. Cocosa er et av de sunne fett-typene, og et av de som tåler varme best. Mener jeg å ha lest.
Trenger ikke ha oppi så mye at det blir grusomt vettu. ;) Men dette er nok veldig en smakssak egentlig. Prøv deg frem, eller finn andre måter på å få i deg fett på. ;)
Lenge siden jeg har skrevet noe spesielt her. Vært så enormt mye som har skjedd, flytting, bomflytting etc.
Vektnedgang er fortsatt et faktum, heldigvis. I dag har jeg gjort en skikkelig brøler som jeg håper å avverge at andre gjør; nemlig Cavalier sjokolade! Fikk akutt sukkerhug og klarte ikke motstå :/ Vel, det hadde sin pris. Satt på toalettet i hele dag og ligger nå strak ut med så innmari magesmerter at den sjokoladen er herved bannlyst! :)
Måtte etterpå pøse på med fast føde; FiberRik med pepperost og en tomat. Håper det holder seg...
Har forøvrig gått ned 8 kg på disse uker :D
Håper ikke jeg faller ut av ketose, men det tror jeg skal gå bra.
Stakkars! Håper du føler bedre snart...jeg også gjorde min første "feil" i dag, jeg spiste 1 stk hjemmelaget pizza. Jeg spiste i 5 tiden og målte nå og jeg er enda i ketose så jeg håper at jeg ikke har ødelagt noe. Men har i hvert fall ikke fått noe smerter eller andre problemer så langt. Jeg krysser fingrene...men det var godt å se at du stakk innom! God bedring søta :helsesjek
Midjemålet er gått ned fra 115 cm til 105 cm, så det funker sakte men sikkert ser det ut til. Synes det har gått veldig sakte fra 102 kg og ned til dagens 99,7 da....har et lite delmål i å komme under 100 cm i midjemål også, og tror kanskje det kan oppnås tidligere enn andre delmål som er under 90 kg. Virker laaangt ned dit nå som det går så sakte.
Sakte?? Jeg syns du er veldig heldig! Jeg har også vært på kur 4 uker og 2 dager. Har gått ned 5 kg :D og nesten ingen cm...:eek: Midjen er like stor....sukk Største delen av vekttap gikk etter 3 dager (2.5 kg) resten kom i rykk og napp. Jeg sto helt stille i 2 uker...Det er ikke alltids like lett å holde motivasjon på topp, men det hjelper og ha de folkene her inne...:)
Da jeg hadde lest ketolyseboka fikk jeg inntrykk av at det skulle komme til å gå vanvittig fort nedover, men det har det ikke gjort. Det har blitt borte 6-7 kg, og jeg antar halvparten av det bare er vann som har blitt borte og således fort kan komme tilbake....
Menmen, får bare holde ut noen måneder til og håpe at det i hvertfall fortsetter i samme tempo som det har gjort de siste ukene, så blir det vel greit til slutt :-)
Kroppen trives med et gjennomsnittlig vekttap på et halvt til et kilo i uka. MEN det kan gå i rykk og napp i lavkarbo. Dermed får mange en supermotiverende pangstart og så tar kroppen seg inn igjen over noen uker. Så går det nedover igjen. Har man mye å gå ned er det ikke så psykisk bra å gå ned 50 kg på tre uker, da føler man seg som en barbert langhårskatt og får alle mulige issues.
Du store min tid for en dag jeg har hatt i dag. Trolig falt jeg ut av ketose forleden takket være den teite sjokoladen. Hadde jeg vissta jeg kom til å falle på ræv ut av ketose, så hadde jeg heller spist en pizza eller noe og ikke sløst uhellet på den sjokoladen :P Nuvel, begynner å klatre inn i ketose igjen, kjenner det på allmenntilstanden; hodepine, svimmelhet, kaldsvetting, ekstrem dårlig ånde og hissig. Hurra. Håper det går snart over og ikke varer i 5 døgn slik som i starten :rolleyes:
Vekta i dag viste 102,7 - så det går stadig nedover tross min lille utskeielse.
Stekt sei og løk til middag i dag siden pepperbiff og smørkokte brokkoli i går :D Matlei?Neida...
Her går det og veldig bra. Ikke noe problem med maten, og jeg eksperimenterer og prøver ut det ene og det andre... Foreløpig er det bare en ting jeg ikke har likt.
Syns det er så mye lettere denne gangen... Sist jeg gikk på ketolysekur for 5 år siden gikk jeg jo masse ned i vekt men ble så INNMARI lei av egg... Dengang var lavkarbo noe nytt og det fantes ikke et hav av oppskrifter og ikke hadde jeg noe forum å lese på heller...
Men nå finner jeg jo masse godt å spise som ikke smaker egg ;) Har lenge tenkt på å begynne med lavkarbo igjen etter at minsten kom, men pga eggevegring så har det ikke blitt noe før nå ;)
Og det første jeg hørte da jeg kom på jobb i dag var: Du har blitt mindre :D Gjett om jeg smilte brett da ;)
Jeg vil ikke veie meg (og NEI jeg angrer ikke på mitt valg) Jeg har heller tenkt å fokusere på mål... Og i løpet av 1 1/2 uke har jeg gått inn 6 cm i livet :) og det er jeg fornøyd med :D
Velkommen til oss! Her vil du nok veldig raskt finne både oppskrifter, motivasjon og venner blandt oss :) Artig med resultater, og spesielt når det er utenforstående som legger merke til dem ;)
Er også innmari egglei, men samtidig så er egg veldig lettvindt. Blir som med vannet; bare å peis på!
Hei og hå! Jeg slenger meg på her inne - bedre sent enn aldri :ja:
Jeg startet på ketolyse for 2 1/2 uke siden (25.juli) og har til nå gått ned snart 3 kg. Livvidden er minsket med 2 cm så langt, men jeg er godt fornøyd med denne starten.
Men jeg sliter med energien. Føler meg veldig tung i kroppen, og spesielt beina, men nå har jeg etter tips kjøpt magnesium tilskudd, så da håper jeg det bedrer seg litt. Også får jeg bare prøve å spise enda litt mer fett...
Jeg føler meg utrolig priviligert, for jeg har nemlig en mann som er ernæringsutdannet og som tidligere har vært veileder på Atkins vektreduksjonskurs. Så han kan mye, og hjelper meg utrolig masse! :love: Og enda bedre - han finner gode oppskrifter til meg, og hjelper meg sågar å både lage mat og å bake! Hurra!!
Målet mitt er å være tilbake til før-gravid vekt innen helst et halvt år. Lillegutt er nå straks 8 mnd, og etter nyttår skal jeg tilbake på jobb. Hadde vært gøy og følt seg fresh og fin da!
Gleder meg til å være her sammen med dere! Må si jeg er mektig imponert over mange av dere og resultatene deres så langt!!
Stå på videre - dette skal vi klare sammen!
Dette går treigt! iallefall i forhold til kg ned, men kroppen trives i ketose og jeg har det bra! Har som sagt tidligere 3 hormonelle forstyrrelser, og vet inners inne at det nok går treigere for meg enn de som går ned raskt.... Må bare ikke miste motet:(
du er FLINK og veldig modig som har tatt det valget at du ikke vil veie deg. jeg begynte med å kun veie meg på veiedagen min, men nå har det blitt en hverdagslig ting... :o dessverre går pila på vekta opp og ned for hver dag. blir litt forvirra av det ja!
og så godt det må være å høre fra andre at man faktisk ser mindre ut (it's not all in your head) :)
Herregud, hvor skal jeg starte... :o)
Ble invitert ut i går av noen venner av søsteren min som er på gjennomreise i Tromsø. Dro igrunn tidlig ut, startet med vodka og cola zero ( fy f), gikk "rett i fletta" og synd var det! Dømmekraft = 0. Slippery Nipple? Sambucca og Baileys x 3 shots (nydelig!!!!) og fire glass rødvin (husker heldigvis hva den heter Marquès de Càceres med 1,99 g/l sukker). Resten av kvelden tilbragte jeg over toalettet.
Spørsmålet er bare om jeg har falt på huet og r... ut av ketose nå... Drikker meg opp på vann når for å sjekke stixen. Kan jo være at jeg ble sååå dårlig pga. sukkeret i Baileys? Dagens vekt viser 1,1 kg minus fra i går, det kan jo ikke stemme?! :o (jeg er jo selvfølgelig glad hvis det stemmer, bevares...!!!!)
jeg pleier å veie mindre dagen derpå, sikkert pga dårlig mage og spying kvelden før ;) uff, nå hørtes jeg veldig fjortis ut :eek: var ute og drakk i går jeg og --- utrolig nok ble det ikke såååå mye. men jeg ble såååå full og dårlig! æsjameg.
Hah! bra det ikke bare er jeg som fikk fjortisfylla :P Jeg hadde fram til i natt aldri spydd i fylla før :P Etter en lengre samtale med muttern ble jeg enig i at alkohol under ketose kanskje ikke er så bra for meg :P Men bra at kanskje vekta stemmer da? Eller går man på en smell f.eks i morra? :/
Jeg testet ketosefylla på fredag. Aldri mer, fortsatt dårlig!! I går veide jeg mindre, i dag mye mer. Jeg sleit sånn med mat fordi jeg kasta så mye opp, endte med 6 grillpølser og 5 lomper når jeg endelig slutta og spy. Uff, for en j.... følelse jeg har nå.
Jeg har vært en opp- og nedslanker hele livet, og stadig på jakt etter nye måter å gå "raskt" ned i vekt på. Resultatet er at alt går tregt, kroppen vil ikke nedover.
Leste boken til Skaldemann, hadde den liggende i 2 år før jeg begynte å sette meg inn i Lavkarbo.
Startet 1. juli, og gikk ned 1,5 kg første uken. Siden stoppet det opp. Var en uke på Finnskogtoppen fra 2. til 6. august. Der var også Skaldemann som fortalte om hvordan vi skulle spise, og vi fikk servert riktig mat hele uken. Et kjempefint opphold. Følte at det den uken skjedde noe med kroppen, men vekta hadde gått oppover vel 1 kg. :confused:
Så nå får vekta hvile frem til 1. september, og da håper jeg den har begynt å gå nedover.:full:
Uff, nå sliter jeg... Begynte den 23 juli, dvs tre uker siden. Synes det har gått greit, skulle gjerne sett litt mer drastisk nedgang, men var fornøyd med ca 2,8 ned. Det er jo nesten 1 kg pr uke. MEN, på fredag hadde vi grillfest. Jeg smakte litt på pasta med pesto ved siden av kjøttet mitt, og drakk masse vin. Mest tørr hvitvin, men det ble vel også litt rød. Lørdag kasta jeg opp hele dagen, og fordi jeg var så dårlig vek jeg litt fra dietten. Spiste litt is og kinamat, vet ikke hvor mye av dette som ble tatt opp av kroppen før jeg kastet opp igjen. Den store karbosynden var de 6 grillpølsene og 5 lompene jeg spiste etter at det verste hadde roet seg og jeg endelig klarte å holde på maten. Har vært dårlig i dag og. I dag har jeg spist egg, bacon og kinamat (uten ris). I går og i dag tidlig hadde jeg fortsatt utslag på ketostix, men ikke nå lenger. Veide meg iste, riktignok med mat/drikke i magen, og veier nå det samme som jeg gjorde da jeg startet for tre uker siden. Føler dermed at alt er bortkasta og at jeg ikke får det til. Om jeg kan legge på meg alt så fort må det jo være vann, og da har jeg vel egentlig ikke mistet noe fett? Jeg må vel bare skjerpe meg mer og spise enda mindre da... Så i et lyst øyeblikk tenkte jeg, ÅÅH, kanskje jeg veier mer pga at jeg sannsynligvis har eggløsning. Så kom jeg på at jeg kastet opp en time etter minipillen, og dermed fikk jeg enda en bekymring. Mye sutring fra meg nå, håper det blir bedre i morgen. Da har jeg også veiedag.
Æææh! Skjønner hvordan du har det. Det du gjør nå er å stresse deg opp ved å ta sorgene på forskudd. Greit, du skeiet ut med pasta'n og vin, og du ble dårlig (De salige skal ha takk!); shit happens! Jeg våkna i dag med spy i håret og tenkte; NUDLER! NUDLER VIL JEG HA! Helt til jeg prøvde stå opp, kakka skallen i dørkarmen to ganger (ut av rommet + inn på toalettet) og så meg i speilet. Mindre lekkert syn. Utslag på stix, men som jeg alltid har sagt til meg selv; kroppen lever i gårdagen, så det faktiske resultatet av fylle- og utskeielsesturene våre blir et faktum først i morgen og de neste påfølgende dager. Men; det nytter ikke å stresse seg opp over det.
Du har hatt et vekttap som du ikke er fornøyd med? Binder du mye vann, drikker du nok? Jeg hadde en treg uke for to uker siden og jeg fikk et innfall av å salte alt jeg spiste + drikke enormt mer i etterkant; da starta vektnedgangen igjen bare i løpet av to dager.
Spiser du nok, spiser du riktig? Det er veldig vanskelig å evaluere slike ting, men jeg skjønner at du føler/tenker at det er fånyttes å gå på så restriktiv diett som vi gjør, men hold ut! Gi det en måned til ;) Stor klem til deg
Jeg har vært fornøyd. Ikke superfornøyd, for det er mange som mister mye mer/fortere, men så har jeg tenkt med meg selv at hvor fort det går avhenger av hvor mye man har å gå på og mange andre faktorer. Så jeg har vært relativt fornøyd, er jo mer enn jeg ville gått ned på GR f. eks.
Jeg hadde vært superfornøyd om jeg ikke hadde gått opp alt i dag. Var bare 1-2 kg unna første delmål, og nå er jeg liksom tilbake på scratch. Hvis du ser i journalen min kan du se hva jeg har spist. Men håper vekta er litt bedre i morgen, skal bli enda strengere nå.
tror nok du vil bli positivt overrasket i morgen når du veier deg! :dulte: dessuten virker det som om kroppen legger på seg vannkiloer når vi sprekker og spiser karborik mat, og de forsvinner på 1-2-3 når maten igjen består av LCHF (det har det ihvertfall gjort for meg)
jeg har tenkt veldig mye på hvor dumt det er av meg å ha disse sprekkene ettersom jeg bare har vært i ketose en måned. heldigvis (?) ser det ut at det er flere i samme båt, kanskje vi kan motivere hverandre til å være "strengere" med oss selv? hvis vi vil oppnå resultater må vi jo gjøre det som er bra for kroppen, og ikke ødelegge med karborik mat!
Håper det! Sånne sprekker er ikke bra. Har nok godt av å bli litt strengere, på ketolyse kan man rett og slett ikke tillate seg "bare litt". Jeg synes faktisk det at man faller ut av ketolyse gjør det lettere å holde seg unna fristelser i hverdagen, men i fylla og bakfylla ble jeg for svak.
Jeg antar jo at vekta vil gå ned i løpet av neste uke. Men så tenker jeg at om alt jeg gikk ned de første ukene var vann, og alt jeg gikk opp igjen i dag var vann, da vil alt jeg mister neste uke også være vann. Og da har jeg jo ikke mistet noe fett, ergo må jeg gjøre store endringer i tillegg til å unngå sprekker som dette.
Det går seg til igjen! Aldri i livet om en "gal dag" kan få deg til å legge på deg ordntlige kilovis. Tilbake på den smale sti. Nå har du/dere lært at dere tåler litt mindre enn halvparten alkohol enn ellers. Vil ikke anbefale mer enn to drinker/glass vin i begynnelsen. Se hvordan det er.
Hver karbo du har spist holder på en viss mengde vann i musklene dine. Når du går tilbake til ketosen så kommer det susende ut igjen. Derfor er det ekstra hardt etter en sprekk, fordi man i essens er dehydrert enda mer enn vanlig. Husk derfor at om man spiser/drikker seg ut av ketolysen så MÅ man drikke masse vann, ellers blir man skit dårlig uansett. Ja, og når du kommer tilbake i ketosen så renner dette vannet av igjen.
Jeg forstår prinsippet med vannlagring i kroppen, men det som plager meg er at hvis det er vannet som utgjør forskjellen i vekten har det ikke skjedd noen reell endring i fettmassen min. Med mindre jeg lagrer enda mer vann nå enn før jeg begynte, men jeg spiste da ikke såååå mange lomper.
ååå Jeg er så glad det ikke er meg som er dårlig pga alkoholen ;) En god klem til dere alle med håp om at dere kommer dere raskt... Og utskeielser har vi vel alle... Jeg hadde en forrige helg...
MEN jeg har faktisk overlevd helgens TO fester uten å bli dårlig, eller skeie ut og er knallfornøyd med det :D
Har drukket rød og hvit vin, lavkarbo vikingfjord og jordbærcider uten sukker... og captein morgan med pepsi max og isbiter :D Ble fort surrete i hodet, men drikker ALLTID vann ved siden av så har ikke vært dårlig!
Og jeg klarte å holde meg unna alt det tilbehøret til grillmaten i går som jeg ikke kunne ha, selv om min venninne hadde laga sitt deilige foccaciabrød som er noe av det beste jeg vet :)
Har likevel kost meg med masse god mat både fredag og lørdag... Og i dag har jeg IKKE spist hamburger, selv om det frista veldig ;) spiste heller en god frokost med egg og div... og salat senere i dag... Og litt bacongull i kveld, så jeg er fremdeles i ketose og er superglad for at jeg "overlevde"
Tror kansje det var erfaringer fra forrige gang jeg gikk på ketolyse for fem år siden som reddet meg litt ;) har nemlig hatt et par sånne FÆLE episoder jeg og
Personlig vil jeg ikke si jeg ble mer bakfull på ketose, for jeg blir som regel alltid skikkelig dårlig, gjerne to dager når jeg drikker. Men det kan jo ha noe med at jeg tar den helt ut de få gangene jeg fester. Ender som regel med en kombinasjon av fyllesyke og migrene.
Forskjellen/ulempen denne gangen var at jeg ødela dietten med den vanlige "medisinen" min. Som har vært fet, karbo-rik mat. Og gjerne masse lollipop. Det hjelper av en eller annen grunn ofte når jeg er kvalm. Men nå blir det nok lenge til neste gang, og da skal jeg prøve å stoppe etter et par glass.
Blædi. Som forventet opp 800 gram siden dehyreringen i går. Gjør ingenting egentlig, for er uansett gått ned i vekt 300 gram fra lørdag før alkoholinntaket! Hurra :D
Vet dere hva? Slanking skal faktisk ikke ta fra dere alle gleder dere måtte ha. Jeg tror vi fort blir hysteriske om vi gjør noe "feil" i fht kuren vi er på.
Husk at selv om dere har noe dager sånn her og der som setter dere ut av ketose, så jobber dere jo faktisk aktivt med å være i ketose, eller i det miste spise midre karbohydrater.
Jeg regner med at de fleste av oss er slik som er litt for glad i søtsaker og snadder - tenk bare på den enorme gevinsten det er å bare kutte NED på dette inntaket i løpet av uka? :) Selv om det ikke vises på vekta med en gang.
Husk at vi ikke bare er på "kur" for en periode. Dette er en livsstilsendring for langt de fleste. Det ER lov å feile, og det er lov å prøve igjen :)
Hilsen hu som har gått OPP den siste uka, i både vekt og cm, dog uten å "sprekke" :roll:
Ah, igår hadde vi verdens beste middag her, altså. Det har gått mye i kylling den siste tiden, både fordi det er ganske billig og fordi det er lett å variere.
Igår ble det derimot BIFF, og hujævlar så digg det var. Kjøpte "billigbiff" i sverige på søndag. Grillbiff het det, og den ble solid banket av damen i kjøttdisken. Biffene ble lagt i en marinade av krydder og olje da vi kom hjem, og lå og badet i denne til i går.
Stekte ca 500g sjampinjong, 8 skiver med squash og så biffen. Squashen ble krydret med paprika og pepper, sjaminjongen fikk en ss sambal oelek og en ss cc.
Bearnaisesaus på flaske var så klart med i mengder, og jeg er pokker i meg mett ennå!
Gubben spiste bare to skinkeskiver med ost på til frokost idag, bare for å ha noe å starte på, men var heller ikke sulten :p
Kjøpte kalvekjøtt da vi var over siden det var på tilbud. Jeg tror det blir biff av det også på fredag :D
Da jeg og gubben var ei uke i Karlstad i midten av juli, kjøpte jeg noen "kinaklær" i et markedstelt. Tre topper og ei lett bukse til den nette sum av 150 kr.
Toppene fikk jeg på, og en av dem var til og med av slik fasong at den passet bra.
Buksa, derimot.. Det STO jo XXL i den, men jeg tenkte ikke på at str XXL produsert for små kinesere er langt fra den XXL jeg er vant til. Skuffelsen var stor da vi kom opp på hotellrommet, og buksa bråstoppet rett over knære.. :(
Idag har jeg vært en tur i klesskapet mitt. Det er et overfylt walk-in closet. Jeg tenkte jeg fikk sortere litt klær nå, typ kaste sånt som er blitt for stort og kanskje plukke frem noen klær i mindre str. Jeg fant nevnte bukse på øverste hylle, tok i den, og tenkte at jeg kanskje kunne gi den til naboen like så greit.
Men inni meg bor en skikkelig jack-ass. Jeg måtte jo selvfølgelig prøve pygmebuksa en gang til, bare for å være sikker.
Guess what! Den gikk på!!! :D Det krevde riktignok litt lirking over mine bredeste deler, men buksa sitter løst og fint på slik den skal likevel (Bukse som skal være løs og vid hele veien) :):):)
Åh, i dag kom en skikkelig skuff. Har gått ned over 9 kg siden start 16. juli, men ikke f om buksestørrelsene vil bli mindre! :( Står fortsatt på bukse 48 :( Blæ.
Touch'a 101-tallet i dag, men forventer ingenting. Har som mål å være på 100-tallet 4. september (bursdag).
Skjønner hvordan du har det. Skulle gjerne sett at flere cm rundt magen forsvant, men man kan dessverre ikke punkt-slanke seg. Buksestørrelsen vil nok minke etterhvert. Og ned til 100 innen 4, det kan du klare! Det er jo to uker til så om du er sterkt skal det være mulig:)
Tusen takk for hyggelig tilbakemelding. Håper indelig at cm forsvinner snart! Da jeg var på det tyngste; 124 kg, så var jeg 122 cm rundt livet. Er nå 116 :/ Hadde trodd det skulle være mer!
Kommer på nå at jeg ikke har drukket annet enn to små glass Tab X-tra :o urutinert :)
Eier ikke matlyst, selv ikke når det rumler i magen... Et godt og ferskt eksempel fra i dag: Spiste en liten porsjon oppvarmet hjemmelaget Stroganoff klokken 02:30 i natt etterfulgt av en Atkinsbar ( jobber nattevakt, forrige måltid før der igjen var to skiver laksefilet med rømme i 20-tida i går kveld ), var bare kvalm og trøtt til morgenen - noe som gjorde at jeg gikk til sengs uten mat... Våknet rundt klokken 18 i kveld, litt i ulage. Stekte 4 skiver bacon og 3 egg klokken 21:00. Fremdeles ikke lyst på mat da, men følte at jeg "måtte" spise noe!
Vekta krymper stadig nedover... Har fulgt Ketolyse-filosofien siden midten av juli, og har gått ned rundt 8-9 kilo. Siste uken ca 2,5 kilo...
Vil gjerne ha tips til raske og enkle matretter med mye fett og proteiner...
Ikke tenk at det er lite, tenk på det du har oppnådd! Nesten 24 kg og 6 cm rundt midjen:D!! Magen minker, men noen har lettere for å holde på magefettet enn andre. Du har definitivt gått mere ned andre steder på kroppen.
Jeg har tømt flere imsdal-flasker i dag, men nå skal jeg kose meg med et glass kald pepsi max:D
Skulle gjerne sett mer av hva du spiste jeg! 8-9 kg siden midten av juli, misunnelig:rolleyes:. Gå inn på lenebeatrice.net, mener det er endel forslag der.
Jeg spiser mye egg/bacon, rent kjøtt/bearnaise, tacokjøtt. Har virkelig fått dreisen på tacokrydder nå og det tror jeg blir min redning.
Hodepinen kan jo komme av lite vann? Pass på at du får i deg nok mat/fett og tilskudd! Men hovedregelen er jo at du skal spise når du er sulten. GR-reglene om jevnt matinntak gjelder ikke for oss på ketolyse.
Atkins-baren tror jeg forresten er "ulovlig", men spiser ikke sånne så jeg kjenner ikke innholdet såpass at jeg skal være skråsikker.
Har lyst til å komme med en liten oppmuntring her, jeg. Og den går igjen på det helsemessige ;)
Husk at vi som er feite ikke bare har fettet liggende under huden.
Indre organer får også et solid fettlag etterhvert som vi lagrer mer og mer fett.
Dette fettet tar laaaang tid å få vekk, selv når midjemålet krymper som bare det.
Det kan godt hende at "utenpåfettet" ikke rører seg det spøtt, mens "innapåfettet" krymper i stedet. Isåfall er dette også en enorm helsegevinst!
Dette "innapåfettet" er en tilstand som vi her til bygds kaller "innfeit". Dette begrepet brukes på dyr stort sett, men folk har også den samme tilstanden.
Om man ser på meget overvektige personer som får fettsugning (typ extreme makeover), blir de slanke som bare søtten, men om de spenner ut magen er de ikke mange centimeterne smalere likevel. Dette fordi fettsugningen jo foregår utenpå kroppen, og gjør ingenting med alt det ekstra som ligger på indre organer.
Det kan hende at de som ikke går ned i midjemål med magen litt trukket inn (for det gjør vi nok alle vi som er overvektige helt underbevisst) vil merke forskjell når målene tas ved utspent mage i stedet :)
Kjempegod tanke å tenke innimellom, at det skjer ting med kroppen vår som vi ikke kan se - men de skjer likevel! Nå kan buksa bare vente, for hvis leveren kan normalisere seg, så er jo det viktigere enn den buksa ;)
I dag har jeg et annet spørsmål til allmenheten her inne;
Hva gjør jeg når stixen blir lysere og lysere? F.eks. i dag spiste jeg på vei til skolen en liiiiten salat med x-tra virgin oliveoil, skinke, ost, litt salatblader og rød paprika. 1 flaske vann.
Kom hjem for litt siden og stekte en omelett av 3 egg, 2 ss fløte, 1 dl ost, 2 små tomater i skiver og 9 skiver bacon til bunns. Sjekka stix nettopp og den er like lys! :( Blir så redd at jeg skal ha falt helt ut av det her nå.
Men jeg gikk jo amok på jordbær i gårkveld, kan det ha noe med det å gjøre?
Er det fornuftig å steke 2 seibiffer og bacon til middag med smørkokte brokkoli? Må jo ha noen vitaminer også, så grønnsakene er et must.
Noen som ser noe umiddelbart feil?
Ja ,også må jeg nevne at jeg ble bevisst i morges på at jeg drikker for lite! De siste to ukene har jeg drukket aaalt for lite, men føler det blir skummelt å "vanne ut" urinen enda mer - da faller jeg ut av ketose? Eller?
Har vært ute av ketose denne uka på grunn av en operasjon, de har plukket ut en plate og noen skruer fra beinet mitt.
Vekta viser opp tre kilo fra 74 til 77. Huff.
Håper endel av dette er "vannkilo". Nå gleder jeg meg til å gå tilbake til ketose, og er spent på hvor lang tid det vil ta før jeg er tilbake på 74 kilo.
Må desverre gå på krykker 3 uker, og skal ta det ganske med ro, så noe trening å snakke om blir det ikke i begynnelsen.
Blir spennende å gå på vekta neste uke!
(Jeg endrer ikke ticker'n foreløpig, for jeg anser dette som "spesielle omstendigheter", vil heller bli påmint om vektnedgangen jeg hadde før dette her)
Denne er til sandramor, så det kom en melding i mellom i løpet av den evigheten jeg brukte på å taste. Skravlesyk?:D
Bruk grønn paprika istedetfor rød, dropp tomat, i alle fall om det er søt tomat. Vei alle grønnsaker og regn på kh for å være sikker på at du ligger der du skal. Noen sier man skal ligge på 20, andre sier man skal ligge på 15, jeg tror 15 er riktig å gå etter. Det kan jo være jordbærene, hvor mye spiste du? Man kan spise 100 g, det er ikke mange bær...
Ikke la deg stresse for mye av stixen. Du faller ikke ut av ketose om du drikker mye vann, men konsentrasjonen av ketoner i urinen vil synke, fordi vannmengden øker. Dette sier ingenting om det som foregår inni kroppen din. Det viktigste er at du spiser riktig og går ned, fargen på stixen spiller ingen rolle! Selv om den selvfølgelig kan være en fin pekepinn innimellom.
Jeg "sliter" også med utslag på stix. Det har vært episoder da det helt klart har vært kostens skyld, men nå tror jeg det er vannmengden, jeg drikker sinnsykt mye vann!
I går kveld hadde jeg forøvrig godt utslag. Spiste litt kjøttdeigblanding før jeg sovna, med litt lovlige grønnsaker, og i dag morges var det ikke noe utslag. Har hørt at om man bruker alle ketonene blir det ikke noen rest i urinen (f eks ved lite mat/hard trening) og lurer på om det er forklaringen i dette tilfellet...?
Jeg skal forresten kjøpe Skaldemanboka etterpå, og vurderer å bli enda mer restriktiv med grønt (og lavkarbogodt:p)
Annex, ikke vær lei deg! Dette er jo helt klart veldig spesielle omstendigheter. Bare start på ny frisk, og ikke bry deg om tickeren. Er nok mye vann i kroppen av medisiner.
Tusen hjertelig takk for pekepinner! Ja,jeg har brukt de små, søte tomatene (tåler forøvrig ikke tomat, paprika, sitron, appelsin osv), men skal kutte de helt ut. Konsentrere meg om blomkål og brokkoli i smør heretter. Så, ditt råd er at jeg skal drikke mye vann uavhengig av den teite stixen? :P Har aldri lest om Skalderman. Er det likt ketolyse? =)
Humm.. jeg tenkte jeg skulle prøve å lage marengs av eggehviteoverskuddet mitt, jeg.
Så jeg kjørte igang kjøkkenmaskinen, hev oppi hauge med eggehviter, en ts splenda pr hvite og pisket til det ble fin, stiv og blank marengs.
Tenkte det ville være godt med kakao oppi, så hev oppi en gooood del av det også.
Glemte jo helt at marengs ikke tåler fett, og at det er fett i kakaopulveret. Så den datt sammen. Klasket likevel dette i ovnen for å gjøre et forsøk.
Og så MÅTTE jeg smake på røren, såklart.. Det var akkurat som sjokolademousse, jo!!!
Hjelpes hvor jeg angrer på at jeg forsøkte å steke denne smørja, for det ble alt annet enn vellykket, for å si det slik. Men røra skal definitivt brukes til dessert neste gang :p
Skaldeman (uten r;)) er en svensk mann som har gått ned veldig mye (fra 145-80) på lavkarbo. Han har gitt ut flere bøker, inkl kokebok. Jeg kjøpte GI-NULL på ark i sta (pocket 139,-) og skal begynne og lese i helgen. Det er egne tråder på skaldeman under kostholdsfilosofier. Han har selv vært aktiv her på forumet, men tror nok ikke han er her lenger.
Prinsippene hans er nok ganske like som ketolysekuren, men enda strengere slik jeg har forstått det. Kan komme med oppdatering etter at jeg har lest boka. Har også hørt at kokeboka er veldig bra, så den skal jeg bestille på nettet:)
Og ja, bare fortsett å drikk vann! Det er ikke nødvendig å sjekke med stix hele tiden så lenge man følger dietten riktig. Jeg var mye mer fornøyd med meg selv og det jeg fikk til før jeg gikk til innkjøp av stix, og mye mindre stressa! Så jeg skal i alle fall la de ligge en stund. Går jo ned i vekt selv om man ikke tisser på "pinnen":) Skal slutte å veie meg hver dag og:rolleyes:
Ja, det er kloke ord her. :) Ble så "opp i det" i følelser i stad, så måtte blogge om dere alle fantastiske orakler her inne. Følelsene går litt i kaos pga. helt forskrudd hormonell ubalanse etter jeg starta med kuren :o Håper det gir slipp snart :) Kveldsvekta er mindre enn forventet, og det er kanon. Håper i morgen blir en lysere dag, så det var kommet en oppskrift på gryterett og det fikk jeg smertelig lyst på.
Ønsker alle en fin helg og lykke til på mandag (de fleste har vel veiedag, da?) <3
Her sneik jeg meg på vekta nå før frokost (srpøstekt bacon rullet i ost :p)
Og fant ut at jeg har gått ned ganske bra denne uka. Skal jo veie igjen på mandag, men frykter at jeg kommer til å ha gått opp igjen da. Skal til min gamle far en tur, og han har brød og poteter som "grunnkost" :S
Jaja. Jeg får bare prøve å moderere meg litt, og håpe at magen ikke får sjokk :p
Siterer Skaldeman løst fra hans kapittel Når svigermor kommer på besøk:
"
Det er forbudt å være grei! Tenk slik: Jeg skal bli kvitt halvparten av overvekten min, ingenting er like viktig. Jeg viker ikke en tomme før jeg er kvitt halvparten av overvekten min. Uansett!
Vi er veloppdragne og spiser det vi ikke bør spise. Mange som forteller meg om hvordan et lite bløtkakestykke ble til en formidabel katastrofe. Det er ikke kakestykket som gjør det, det er kropen og hjernens reaksjon på kakestykket."
Hvorfor må du spise brød og potetet? Det er pappa'n din som har det i grunnkosten sin, ikke du? Hva er det i denne situasjonen som gjør at du velger å vike fra denne livsstilsendringen som er så viktig for deg?
Jeg slapp nå unna brød og poteter i allefall, men far diska opp med fleskepannekake sikle
Det er vel en del hvetemel i fleskepannekaka, men langt mindre enn hva det er i fars hjemmebakte brød.
Pappa er blitt litt "skrøpelig" på sine eldre dager. Har deriblant hatt mange hjerteinfarkt, og to slag. Han lever jo da på kost som er anbefalt av lege, deriblant poteter og brød. Ettersom han har veldig veldig stor glede av å fremdeles klare å lage god mat, har jeg rett og slett ikke hjerte til å si at "pappa, jeg kan ikke spise maten din når jeg endelig kommer på besøk, jeg, for jeg er på slankekur skjønner du, og den maten jeg spiser får ikke du lov av legen din å spise ..". Dumt, men sant. Han er jo SÅ glad for å kunne dele denne gode maten med noen..
Så da ble det fleskepannekake idag. Han nødet på vafler også, og da ble det en liten vaffel på meg. Han bruker i det minste ikke sukker i vaffelrøra, heller massemasse egg og rømme, så da..
I morgen bærer det avgårde til sverige. Pleier spise middag da vi er over der, og da er jeg på en måte reddet likevel. Spiser jeg godt der, og kjøper meg ei pakke spekeskinke er måltidene reddet likevel. Mandag bærer det hjem igjen ganske tidlig på dagen, så da sniker jeg meg unna frokosten ;)
Selv om dette helt sikkert ble en sprekk i ketosen min, betyr ikke det at jeg ikke kan være forsiktig med de resterende karbo-fellene.. :p
SÅ sant! På jobben på lørdag fikk jeg en ekstra pause siden det var min siste dag der, sjefen disket opp med kaffe og is... Siden hun hadde fikset og styret følte jeg virkelig ikke at jeg kunne si nei. Men jeg burde ha gjort det! Herregud, kan ikke drive og spise bare fordi jeg ikke har hjertet til å si nei. :D
:helsesjekOperasjon 18/8 - veiing dagene etter: 20/8: 77 kg 21/8: 75.5 kg 23/8: 74.9 kg ny 24/8: 74.2 kg ny 25/8: 74.3 Det er nok mye vann jeg har fått i kroppen fordi jeg gikk ut av ketose og spiste normalkarbo i to-tre dager før operasjonen, samt at jeg fikk servert rundstykker på sykehuset.Nå er første målet mitt å komme tilbake på 74 blank, min tidligere minstenotering.
neimen! Hysj på sæ! Er det noen som skal klare det, så er det du!
Vi står deg alle bi, i tykt og i tynt! Har noen evaluert hva du spiser i løpet av en dag? Drikker du nok? Hang in there... Be patient!
Veiedag unnagjort, og det var ikke så ille som fryktet :p -1 kg, opp noen cm her o der, ned andre plasser. Verre med gubben som slo seg på fylla på lørdag. Han angret sårt igår, og veldig idag også. :D
Oppfordrer alle til å bli med på en vennlig konkurranse! Om å gjøre å gå flest dager uten en sprekk i kuren. Kanskje det kan hjelpe så man unngår sprekk når man står foran kjøleskapet og kjenner suget:)?
I dag har jeg lyst å dele med dere alle at jeg har gått ned 10,3 kg og uansett hva vekten vil vise i morgen, så har jeg gått ned 10 kg!! Det er helt sykt og jeg er over-the-top glad og STOLT over meg selv!
Jeg feiret med å lage hjemmelaget lavkarbo-is og nå ser jeg på TV etter å ha spist den deeeeilige sjokoladeisen! :D
:D Vel, du ser nå vekta, det er enda mer å ta av. Det kan dessuten være at om to uker er situasjonen helt omvendt; kanskje jeg står bom fast på det forbanna 3-sifra tallet som jeg har vært på i 10 år (jeg er 21) og du har gått ned 6 kg. Alt kan skje!
Og jeg heier på deg! Hvis jeg klarer det, så klarer du også det. Vi skal klare det sammen, vet du. Jeg vil ikke gå i mål alene ;)
Bra det er en motivasjon for deg, og jeg håper du ikke får en dårligere følelse fordi jeg har gått ned 10 kg, men som sagt, det vises IKKE på cm foreløpig annet enn at brystene er blitt litt mer daue enn det de var i utgangspunktet (i alle fall ikke et hurra ;) )
Neida, jeg blir ikke lei meg. Bare gla for at du gjør det bra! Er på dag 2 med Skaldeman og motivasjonen er på topp:)
Bra å se at andre får det til/at det er mulig. Også får jeg noe å strekke meg etter.
Herlighet, gikk nesten rett i grininga her! Jeg, inspirasjon? Kjære alle sammen; det er jo takket være den fantastiske gjengen vi har her inne som støtter og motiverer, og ikke minst kommer med råd underveis når man står på randen til å sparke i kjøleskapet, som gjør at jeg bare fortsetter, tross +gram her og +kg der, så finner jeg trøst i alles kamp her inne og finner viljen til å fortsette. Sjeldent følt slik samhold før, og det er enda vi er spredte for alle kanter ;) Alle her fortjener et skikkelig sukkersuss :D
Heisann:)
Har ikke sett denne tråden før jeg. :)
Jeg startet på ketolysekuren 5.juli. Var da 95 kg:cool: Førse delmål er 85kg , og målet er 75kg
Gikk ned til 90 kg til slutten av juli. Skulle da på ferietur, der vi lå på hotell i flere dager.. Prøvde, men nyttet ikke å gå på kuren da, så jeg tok en pause, men spiste ikke godteri da.
Vekta var heldigvis den samme når vi kom hjem.
Trener på treningssenter 2-3 ganger pr uke, har gjort det siden januar. Men fra å være veldig rolig, og sofaslave, til ganske aktiv med trening på senter + gå turer, gikk jeg ikke ned et eneste gram med "vanlig sunn kost" + endel snop. Veldig frustererendes. Kuttet snop i periioder også, men uten effekt.. Ga litt opp da, og bestemte meg for å begynne med lavkarbo, og leste litt og fant ketolysekuren... :D
Har fått veldig troen på denne kuren, eneste jeg kan slite litt med, det er å få i meg nok mat.Kutter ut måltider til tider, så de må jeg prøve å skjerpe meg med..
Har ikke lest alle innleggene enda, men det skal jeg få gjort etterhvert. De jeg har lest hitill har ihvertfall imponert meg! Dere er flinke!!!
Håper det er greit at jeg henger meg på denne tråden, og slår følge på veien nedover!!!
Idag blir det "dasketur" på meg og gubben. Med en del timer til rådighet i frederikshavn har jeg stoooore planer om å tråle helsekostforretningen :twisted:
Fant ut at et glass cocosa der koster ca 90 norske, mot 194 i helsekosten her!
Foreløpig er det JBKM, soyaprotein, lucernefrø (det blir så godt oppå pålegg og til svinekjøtt!) og glutenmel som står på lista.
Dette er altså en nøye planlagt avstikker fra kuren, og jeg vet nok det kan bli noget vrient å gå forbi hylla med M&M's på båten, altså :p Tror likevel jeg skal klare det ganske så bra.
Buffeten blir en utfordring muligens, men jeg har for helsike holdt meg på matta i ca fem uker. Jeg tror jeg har fortjent en liten "utskeielse" i form av en skje fløtegratinerte poteter :p
På båten selges jo også en del sukkerfrie varianter av sjokkis, de skal få bli med hjem i bagen. Vil ikke risikere å fly rundt med rennamage der nede, for å si det slik :lol:
Gikk på en "sprekk" igår. Eller, den ble jo nøye utregnet, men jeg merker nå at det var dumt å gjøre. Jeg MÅTTE nemlig ha melk. Deilig, iiiiiiskald melk. Åh, den fristet noe så forferdelig, og jeg satte meg ned for å regne ut hvor mye jeg kunne drikke.
GUDBEDRE så godt det var! Heldigvis ble kartongen tom, så jeg får ikke repetert gårsdagens "synder" :lol:
Jeg er... jeg er... jeg er.... ÅÅÅ!
Reiste hjem til mamma onsdag kveld på en framskyndet høstferie.
Gått opp nesten TO kilo, og det er enda jeg har holdt meg på kuren (mamma er også på kuren) og vært ekstra påpasselig for fristelsene.
Torsdag hadde vi ikke vekt her, så det måtte jeg kjøpe til mamma. Den er teit. Jeg har erklært den for DUSH (Den Ultimate Sandra-Hateren). Den er grei med mamma, men viser meg ørten forskjellige sifre for hver gang jeg trør på den dævelskapen! Jeg reiser (heldigvis) hjem i dag og gleder meg til mi vekt står for tur (ber til Gud og andre guder i samme slengen om at vekta til mamma er ubrukelig...) Jeg reiste hjem onsdag på 101.1 kg, vekta i dag var 102.5. Er det rart jeg fortviler eller?! ÅÅ! Dette må ikke skje nå igjen, at jeg legger alt på meg...
Mallilen: Nå er vel du på tur allerede, så dette kommer litt sent. Men er det verdt å risikere alt det du har ofret og alt du ønsker så høyt for EN SKJE med fløtegratinerte poteter? Nå vet ikke jeg hvor stor skje du har i tankene, men kan ikke skjønne at det vil gi deg så stor tilfredstillelse.
Min erfaring er at ting smaker bedre i fantasien, men i virkeligheten føles det bortkastet etter at det er spist. Dessuten kommer ofte nederlagsfølelsen som forteller deg at man like gjerne kan gi opp, eller suget som ikke vil gi seg. En sprekk leder ofte til andre sprekker.
Som sagt, dette kommer nok for sent, men kanskje noe å tenke på neste gang. Vær forsiktig med lavkarbo-godtet også. Det er noe sukker i en del av dette også, så man kan ikke spise store mengder, + at de skaper søtsug disse og.
Nå høres jeg kanskje streng ut. Jeg kan være svak og sprekke innimellom jeg og. Men hadde rollene vært omvendt nå, så hadde jeg ønsket at noen var streng mot meg.
Ikke la dette knekke deg Sandramor! Du skriver at du har vært flink hos moren din, og da burde du være fornøyd med deg selv! Tenk på styrken du har vist ved å kontrollere deg og være flink med maten, så får vekta være det den er. Du har gjort en innsats og det burde styre selvfølelsen din, den burde ikke bli styrt av tallene på en vekt.
Kanskje du har fått mer muskler, kanskje har du spist salt mat som binder vann, kanskje henger det sammen med syklusen din, kanskje det er en mengde andre årsaker som jeg ikke kjenner til? Bare ta tiden til bruk, og ikke gi opp, så vil du se at du fortsetter nedover. Du har kommet langt allerede.
Du skriver at du er redd for å legge på deg igjen, men det skjer bare om du gir opp, så ikke gjør det!! Du har funnet en metode som fungerer, men man vil alltid støte på "bumps in the road" uansett, da gjelder det å være sterk.
Et par spørsmål på slutten: Kan det være lavkarbo-isen du feiret med før du reiste som har gjort det, hva var det i den? Har du tatt noen medisiner som kan ha ført til vann i kroppen?
Du er virkelig ryggraden min, Unaturligslank.
Jeg er tilbake til dit jeg var forrige helg, så målet om å være under 100 kg innen lørdag 4. september må jeg antakeligvis legge laaangt fra meg.
Det eneste jeg vet jeg har skeiet godt ut med er Ifa, både den i eske og i pose; frukt og søt lakris. Kanskje det har hatt større påvirkning enn beregnet? Ellers har jeg jo holdt meg under 15,og vel så det!
Lavkarbo-isen bestod av 3 eggeplommer, 2 ss kakaopulver, 2 ss splenda og 3,3 dl fløte pisket til krem. Tror du den er ille? Står ikke på medisiner nå i det hele tatt, ikke gjort siden april-mai. Har hatt mens i fem uker, ferdig nå, kan det ha noe å si? Etter jeg begynte på skolen har jeg spist mer salat (lett tilgjengelig) enn det jeg normalt sett har gjort tidligere på kuren - med er påpasselig med proteinene og fett, lite farligheter der :) Føler nå egentlig at jeg har vært flink, og det har jeg jo vært! Kanskje jeg rett og slett har innebygd stress etter Bodø-turen? Var jo en gooood del negativ action der, kan man si... I tillegg presser jeg meg med 4. september-målet mitt... :confused:
Hmmm. Jeg vet ikke hvor mye den kunstige søtningen i Ifa, og lavkarbo-is har og si. Kunstig søtning er jo ofte en partystopper, så du burde nok droppe det for sikkerhets skyld. Jeg tenkte du kanskje hadde hatt bær i isen. Jeg dumma meg ut på en stor porsjon bær/fløte/søtning-is en stund tilbake...men det har du jo ikke hatt i så det er det ikke. Tror ikke isen din er så ille, men det er vel ikke vits i å ta noen sjanser.
Det skal jo være greit med salat, men kanskje det har blitt litt mye? Kommer an på hva som er i salaten og hvilke andre karbo-kilder du får i deg i løpet av dagen. Det er jo ikke så lett å veie salaten og telle karbo på skolen, men på atkins skal man holde seg under et par dl med salat pr dag, så ha det i bakhodet (husker ikke nøyaktig mål, men se på Atkinsforumet). Vær forsiktig med tomat og paprika, og ingen mais selvfølgelig. Bruker du dressing? Og i så fall, hva slags dressing? Spiser du for mye proteiner? Leste et sted at ved overskudd av proteiner omdannes de i leveren, og gir "samme" effekt som karbo. Husker ikke ordentlig, bare noe jeg skumma forbi.
Mensen i 5 uker høres grusomt ut! Du skal ikke se bort i fra at du har litt indre ubalanse som stikker kjepper i hjulene for deg. Du får bare smøre deg med tålmodighet og være stolt av jobben du gjør. Jeg har slitt lenge med å gå ned det jeg gikk opp etter min sprekk så jeg har ikke så mye vektnedgang å være stolt av, men jeg er stolt fordi jeg ikke har gitt opp og fortsatt holder meg til dietten, og det burde du også være!!:):)
Hei Sandramor, husk at slankestress kan motvirke nedgang.
Dvs deponer vekta hos noen du kjenner i minst ei uke.
Du brukte lang tid på å gå opp, la kroppen gå ned likeledes. Bare sundt det!
Hva mener du med mens i fem uker? Har man tatt en graviditetstest?
Hadde mensen i fem uker etter flere år opphold pga. p-sprøyte. Gikk å venta på den i tre måneder før den endelig kom tre dager inn i ketosen :) Det tok fem uker før den dro, den er vel like om hjørnet, nå da...
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.