< Tilbake til oversikten

Jillian Michaels 30 Day Shred - start 14.04.10 - blir du med?

Mosepjusk sa for siden:

Jeg gjørre! :boxing:
Jeg skal teste Jillian Michaels 30 Day Shred fra og med i dag, onsdag 14. april.

Jeg kommer til å ta mål før jeg starter;
Høyre arm
Venstre arm
Høyre lår
Venstre lår
Mage, midje
Mage, navle
Hofter

Man må følge programmet HVER dag, og allerede der er jeg redd jeg ryker,
fordi jeg har en "bortehelg" i mai, men skal se hva jeg kan få gjort.

Jeg vil oppdatere denne tråden hver dag etter endt treningsøkt!

Lykke til til meg! :goodluck:
Og heia meg! :heia:
:D

Blir du med? Litt kort varsel for å begynne i dag kanskje, men...

Mosepjusk sa for siden:

Dag 1

Mål (måler dag 1, 10, 20 og 30)
Høyre arm 33
Venstre arm 34
Høyre lår 66
Venstre lår 66
Mage, midje 87
Mage, navle 101
Hofter 117

Trening
Oh yes!
Det gikk overraskende bra! Jeg kjenner tydelig i kroppen at jeg har trena som jeg aldri har trena før, men jeg er "deilig sliten".
Jeg vet ikke hvor tunge vekter de bruker i videoen, men mine er 5 lb (tilsvarer 2,26 kilo), men jeg måtte pause "vektløfting" ett par ganger, hehe!
Også hadde jeg en tissepause etter ca 10 minutter... ting er ikke som det engang var... hoppe mange mange ganger... da MÅ jeg tisse da :lol:

Jeg er fornøyd - og stolt av meg selv!

Iset sa for siden:

Jeg blir gjerne med fra og med i morgen, men jeg skal ikke ned i vekt så det er ikke vits å ta mål. Eller kanskje jeg kan se om jeg øker i omfang fordi jeg får DE musklene? :lol:

Men jeg blir med, og heier på meg selv og dere andre!!

Mosepjusk sa for siden:

Juhuu, kult at du vil bli med, nå ble jeg glad!! :smile:

Heia vårs :heia:

loone sa for siden:

Jeg blir gjerne med:D
Men for meg blir det kun i ukedagene. Vi pusser opp leiligheten ut i det uendelige, så fra morgen til natt i helgene er det puss, gnukk og mal for min del:p
Har prøvd en del ganger før, men aldri kommet meg gjennom alle tre nivåene enda:p

Dette blir spennende:D

Pandora sa for siden:

Å...har bestilt alle tre programmene til Jillian fra Amazon.com og er veldig ivrig etter å komme igang! men det tar nok litt tid før jeg har den i postkassen:(

Får følge med dere inntil videre - fortsette med vanlig trening og komme sterkt tilbake når pakken har kommet. (fikset ikke den nedlastingen...derfor ble det DVDer)

Mosepjusk sa for siden:

Jippi! Gøy at du vil bli med! Ukedager er flott :smile:
Lykke til! Du får stramme magen mens du pusser, gnukker og maler :p

Herlig at du vil bli med! :smile:
Jeg klarte å laste det ned i går, og jeg er ikke veldig datakyndig,
men nå har du allerede bestilt, så da hjelper det vel ikke å hjelpe deg steg-for-steg med nedlastingen?

Ferskenbeinet sa for siden:

da har jeg hatt første trening, gikk kjempefint det! (utenom 3 hunder som syns dette var hysterisk morsomt, særlig push ups og sit ups!)

Jeg veit jeg ikke får mulighet på fredag, men får ta morgen og kveld på lørdag da? Det bør vel gå? Jeg hadde ikke vekter, så tok ekstra i med armene. Må få fatt i vekter...

Mosepjusk sa for siden:

:heia:
Ja, jeg tipper morgen og kveld på lørdag går fint. Tror kanskje jeg må ty til den løsningen en gang også.
Hva om du fyller 2 stk. halvlitersflasker med vann og bruker de som vekter? Det kan være en erstatter så lenge :smile:

Haha, komisk du nevner det med flasker. Var akkurat den ideen jeg kom fram til i går kveld når jeg ikke klarte å sovne også! Om jeg ikke finner vekter idag så blir det løsningen!

slektskap sa for siden:

Min DVD er på vei fra Play.com, så inntil da får jeg forberede meg og motivere meg til å sette igang. Tenker jeg starter når mannen drar på jobb for en mnd igjen, det er totalt uaktuelt å ha voksne tilskuere i stua!

Hvor tunge vekter skal man ha forresten? Jeg har to på 0,5 kg som jeg fant på tilbud på Obs! her. Er de for lette? Kanskje bedre enn uten i det minste...

algratt sa for siden:

Hey:) Blir med:) startet for to dager siden, blir tredje gang i dag.....hadde vekter på to kg første gangen og jeg var sykt støl dagen etter :eek: så nå er det1 kg som gjelder:)

Skal måle meg etterpå, gøy å ha noen å gjøre det sammen med:)
Men vet ikke om jeg får gjort det hver dag, men annen hver er målet:)

Lykke til alle sammen:w00t::spent:

nellie sa for siden:

vektene skal være rundt 1.5 kg, for de som har manualer innen rekkevidde:) Men 0,5 er bedre enn ingenting;)

Mosepjusk sa for siden:

Dag 2

Trening
Jepp, ferdig med dagens økt!
Følte meg mer sliten i dag enn i går. Kanskje fordi jeg var så veldig gira i går, hehe!?

Uansett er jeg fornøyd og stolt! :heia:

Hvordan går det med dere andre?

fikk meg vekter på 2 kg, gikk som en lek det! Syns egentlig treningen går for fort altså, men om den hadde vart en time hadde jeg ikke hatt tid hver dag, så det er vel meningen!

Mosepjusk sa for siden:

Gull at du har skaffa deg vekter :smile:
Treninga gikk som en lek? :heia: Flink du!
Ja, jeg syns også det går ganske fort, men merker at jeg blir sliten asså.
Jeg er støl på framsida av låra!
Nå skal det nevnes at jeg ikke har trena på... i alle fall 2,5 år.
Altså jeg sykler til jobb (10 min. én vei) på sommeren, og går (20-25 min. én vei) på vinteren, men det er det eneste.

Vi får middagsbesøk kl. 17:00 i dag, så jeg rekker vel akkurat å handle mat, trene og dusje før de kommer.

Iset sa for siden:

Jeg glemmer å skrive her, men henger med. Herregud så hard trening, jeg merker at jeg ikke er så godt trent hehe. Men for et velvære etterpå. :D Skal i gang med dagens etter barnehagelevering, tenkte jeg.

Mosepjusk sa for siden:

Bra du henger med!!
Hard trening ja, helt enig! Vi er flinke da :heia:

Santiago sa for siden:

Jeg vil gjerne hive meg med, laster ned filmen nå! Motiverende:)

Mosepjusk sa for siden:

Bra Santiago! Moro med mange på "laget", da går kanskje ting litt lettere :smile:

Pandora sa for siden:

Grrr...nå er vel antageligvis DVDene mine stoppet av askeskyen på ubestemt tid!! (bestilt fra USA):mad:

Får prøve å trene litt "vanlig" i ventetiden...

Mosepjusk sa for siden:

Er de sendt fra lager/butikk?
Jeg kan godt hjelpe deg steg for steg med nedlasting hvis du vil asså.

BlirFjong sa for siden:

Teit askesky ;)
Dette har jeg lyst å prøve - er det bare vekter man trenger av utstyr? Eller er annet utstyr nødvendig? Kan man finne disse vidoene på nett, type youtube så jeg kan se hva det dreier seg om? Kan jeg kjøpe den i Norge?

Hehe, mange spørsmål her, men jeg er jo så nysgjerrig av meg :)

Mosepjusk sa for siden:

Hei hei!

Ja, vekter/manualer og DVDen (eventuelt laste ned fra nettet, det gjorde jeg.)
Vet ikke om man får kjøpt den i Norge.

Her er en youtube-snutt så du får et inntrykk: www.youtube.com/watch?v=fuJcM93v9AY

Hvis du ikke har vekter er det helt sikkert mulig å bruke 1/2-litersflasker som du fyller med vann.

Bli med, bli med, bli med :p

BlirFjong sa for siden:

Skal sjekke det ut når jeg kommer hjem. Har uansett tenkt på å skaffe vekter lenge, og nå har jeg en god grunn. Tenker jeg skaffer vekter i morgen ;)

Lillemy71 sa for siden:

Jeg begynte med dette opplegget på mandag. Trodde jeg var i OK form for jeg jogger 5-6 km 2-3 ganger i uka og trener en del styrke utenom, men disse 20 minuttene fikk meg til å innse at formen ikke er helt på topp. Jillian Michaels er rå, forstår godt at deltakerene på Biggest Looser ligger å spyr i buskene etter trening med henne :eek:

Jeg tok alle mål på armer, bein midje og bryst. Skal måle igjen når jeg er ferdig med nivå 1 (10 dager) og se om det har gitt resultat (gir tilbakemelding). Jeg har sluttet og bry meg så mye med vekta, cm er minst like viktig (om ikke viktigere). Målet er minst en str. ned for jeg skal på shopping i London etter 17.mai :D

Har lest på diverse fora at dette virkelig funker dersom man følger opplegget konsekvent, gir jernet og ikke gir opp. For min egen del synes jeg ikke det er noen unnskyldning for ikke å ha tid til å trene KUN 20 min. til dagen. Spesielt ikke med tanke på all den tiden som jeg tilbringer i sofa/stol med bok eller tv. Nei det er bare dårlige unnskyldninger for ikke å gjøre det og det gjelder nok svært mange som sier at de ikke har tid - er nok heller viljen det går på :p Dessuten denne treningen er rask, enkel og gøy.

Lykke til jenter, skal bli gøy å høre hvordan det går med folk. Stå på :cool:

LilleM0r sa for siden:

Jeg kan godt trenge denne hjelpen - har prøvd, uten å lykkes....
Og vil gjerne bli med dere:)

Lillemy71 sa for siden:

Går ut i fra at det er nedlastning du vil ha hjelp med?? Hadde ikke gjort det selv før jeg lasta ned 30 days, men det gikk ganske greit. Sender deg en privat melding med bruksanvisning for de er ikke så glad i at vi legger ut torrent-linker o.l. her på forumet.

BlirFjong sa for siden:

Har sett youtube klippet nå - ser hardt ut men det er jo verdt et forsøk! Mannen sier han skal forsøke å laste det ned til meg, så da kan jeg sette i gang på søndag eller mandag tenker jeg :) Gleder meg til å prøve.. skal ikke reise vekk heller så det bør gå ganske bra :)

Lillemy71 sa for siden:

Har sendt deg en privat melding me et lite tips :D

LilleM0r sa for siden:

Tusen takk :)
Nå er jeg i gang! Har jeg forstått det riktig at det samme programmet skal gjøres hver kveld? I hvor mange dager ?

Pandora sa for siden:

Tusen takk :-) setter veldig pris på om en av dere kunne sende meg en privat melding med oppskrift på nedlasting - er så motivert for å starte nå!

Søndag feks hadde vært perfekt oppstart for meg...:ja:

Når de DVDene en gang dukker opp får jeg tre ulike Jillian programmer, så vil nok få bruk for dem uansett om jeg laster ned:)

Lillemy71 sa for siden:

Hvert nivå (3 stk) skal gjøres i 10 dager hver eneste dag uten pause. Du trenger matte og 2lb/0,9 kg eller 5lb/2,3 kg vekter. Begynn med de letteste dersom du er utrent for programmet er ganske heftig. Så begynner du på Level 1 osv.

Det varer kun 20 min og det er derfor det er så intenst. Det er ikke lagt opp til pauser, men det er derfor det er så effektivt også. For å få full effekt må man følge dette slavisk i 30 dager, men det skal visstnok være unødvendig med annen trening. Når man har fullført 30 dager, kan man mixe og matche de ulike nivåene alt etter dagsform og hvor mye tid man har til rådighet.

Lykke til :D

Dortemor sa for siden:

Tøffinger:D:D
Tenkte jeg skulle følge med på hvordan det går med dere. Har dessverre ikke tid (eller egentlig ork) til å følge et så strikt opplegg akkurat nå (kall det gjerne en unnskylding;)), men om en drøy måned letter arbeidsmengden betraktelig, og da er det muligheter. Innen den tid er dere kanskje ferdig, men da har dere jo erfaringer som andre kan dra nytte av. Lykke til alle sammen:D Prøver meg på litt Zumba i mellomtiden, jeg..

nellie sa for siden:

Hmmm, tid til Zumba, men ikke Shred.. Hmm. Høres ut som en DÅRLIG unnskyldning, ja:D

Mosepjusk sa for siden:

:D

Lillemy71; Har du laga "oppskrift" på nedlasting?
Da kan kanskje du hjelpe dersom noen flere trenger hjelp?

Mosepjusk sa for siden:

Dag 3 og 4

Trening 3
Vi venta middagsgjester 60 minutter etter jeg starta treningsøkta, men jeg rakk både trening og dusj :smile:
Følte meg like sliten som på dag 2, men jeg stressa litt i huet også pga gjestene som skulle komme.

Trening 4
Jepp, den er ferdig! Jeg syns tiden gikk overraskende fort, og jeg begynner å "kjenne" programmet litt.
Tok noen få "drikk-en-slurk-vann-pauser", men ingen tisse-pauser som jeg har gjort dag 1, 2 og 3.
Ble sliten, men hadde god pust til å snakke med samboer etter endt økt.

Var forferdelig støl i mage og lår i går. Myyye bedre i dag!

Alva87 sa for siden:

Jeg slenger meg på, begynner i dag :)
Etter en periode med kikhoste er jeg klar for å begynne å trene igjen. Ikke mye lett å trene når man hoster opp lunger bare man tenker på å anstrenge seg :D
Hvordan får dere til sånn bmi/vekt/fremgang signatur?

LilleM0r sa for siden:

Da er jeg ferdig med dag 1 :)

Veldig artig og det gikk veldig raskt. Ble god og sliten - men ikke uutholdelig.
Siden jeg reiser til Danmark med danskebåten i morgen og skal være der til fredag kveld, er dette det ultimate program å ha med seg.
Pc'en skal jo med allikevel og 20 minutter på hotellrommet enten før frokost eller på ettermiddagen, det skal jeg klare!

Skal bli spennende å se framover....:heia:

Mosepjusk sa for siden:

Fint at du blir med! :heia:
Se her for å få hjelp til ticker :smile:

Mosepjusk sa for siden:

Vel overstått 1. dag :smile: Bra det gikk bra!
Lykke til med trening på hotellet, kult at du ikke lar deg stoppe av det! :heia:
Kos deg i Danmark - er det ferie, eller kanskje jobb?

Alva87 sa for siden:

Takk for det, tror jeg fant ut av det :D

Er det noen som vet sånn ca hvor mye kalorier som forbrennes ila en økt med Jillian?:confused:
Har nettopp spist litt, nå skal jeg vente til maten har sunket før jeg setter igang :D

LilleM0r sa for siden:

Takk for det, Mosepjusk:)

Det er jobb - jeg er prosjektleder i et prosjekt hvor jeg med jevne mellomrom må være en uke i Odense. Håper på sol,vårvarme og utevin:D

Mosepjusk sa for siden:

Aner ikke, dessverre. Jeg har ikke noe peil på kalorier, hehe!
Lurt å la maten synke litt ja! ;)

Åh, så spennende! Stemmer for sol og utevin jeg også :smile:

Lillemy71 sa for siden:

Hehehe skikkelig dårlig unnskyldning ute og går her :D

Jeg har min dagjobb som jeg tilbringer minimum 8 -10 timer på hver dag. I tillegg jobber jeg med en doktorgrad og sitter og skriver avhandling. I tillegg skal jeg ha tid til familie og venner, så det er ikke mye tid til trening sånn egentlig - men det er nødvendig for å holde, ikke bare kroppen, men hodet i form. Dessuten er dette opplegget genialt, for jeg trenger ikke mer enn ca 45 min på og skifte, sette opp pc, utføre prog også dusje. Får ikke tid til så kort og effektiv trening dersom jeg skal på studioet.

Også en liten pekefinger og moralpreken til dere som ikke har tid - hvor mye tid tilbringer dere i sofaen forann tv'en?? Kom igjen opp og hopp :p

Lillemy71 sa for siden:

Har sendt forklaring på nedlasting til et par stykke her inne ja, så det er bare å gi lyd dersom det er flere som trenger hjelp. Sender det kun privat for de er ikke så glad i at vi legger ut torrent-linker her på forumet.

Nå må jeg støvsuge også er det trening. God helg:D

siden jeg ikke var hjemme før 02.45 i natt ble det ikke trening i går. Jeg har derimot tatt to på rappen nå, så det får være bra nok. Sliten hvertfall! Ikke bare bare å være en smule fyllesyk å tvinge meg til dette her kjenner jeg!

Dortemor sa for siden:

Hmmm.. Point taken :o Men blir nok Zumba etter lyst-prinsippet de nærmeste ukene allikevel. Ække så tøff enda, men jobber med saken... Men blir veldig glad hvis jeg får litt hjelp til å laste ned. Skjønte noen her hadde oppskrift:) Så kan jeg glede meg til jeg får starta. Og jada, enig LilleMy, men TV-titting er det nok dårlig med tid til ja.. Men lykke til med alle dine gjøremål:) så får jeg fortsette med mine.

Lillemy71 sa for siden:

Nå har jeg sent deg forklaring til nedlastning, du kan få kjøpt dvd'en på nettet også til ca kr. 150 inkl. frakt og dersom du ikke skal starte enda har du jo evt tid til å bestille den.

Jeg forstår veldig godt at det er vanskelig å få trening inn i en travel hverdag, når man er trøtt og sliten. Tro du meg jeg har vært der og jeg brukte leeeeeeeeenge på å komme inn i gode rutiner.:eek:

Mitt tips er å prøve ulike treningsformer når anledningen byr seg. Finn ut hva du liker også begynn i det, små. Bestem deg for en dag i uka der du skal trene, uansett hva som skjer (kun fugleinfluensa, SARS eller pest er unnskyldning :p). Da må du planegge rundt denne ene dagen/timen og når du først har klart å få en time inn på timeplanen blir det mye enklere å få til mer. Spesielt når du begynner å merke effekten av treningen.

Du får finne deg en uke og bestemme deg for at da - da begynner du uansett. Lykke til og ikke jobb for mye nå da - det fører ikke noe godt med seg. Har nemlig prøvd det også jeg :D

BlirFjong sa for siden:

Jeg starter i morgen!
Fikk tak i vekter og treningsmatte i dag! Så nå er jeg skikkelig motivert her, men skal snart gjøre i stand middag til besøk så får starte i morgen tenker jeg :)

Dortemor sa for siden:

Det skal jeg gjøre:D Traff den berømmelige veggen for tre år siden, og har i ettertid funnet ut at jeg fremdeles kan rekke alt, bare ikke samtidig lenger. Heldigvis fungerer kroppen som den skal. Takk for hjelpen og fortsatt lykke til med trening og det hele!

Alva87 sa for siden:

I`m a MESS!! så effektiv trening på 20 min har jeg ALDRI vært borti! Må innrømme at jeg ikke HELT klarte å gjennomføre uten å stoppe i det hele tatt, men da får jeg heller bruke litt lenger tid på level 1.
Jeg forstår hvorfor folka i the biggest loser kaster opp etter en økt med den dama der! :p

HapiLatte sa for siden:

Så gøy, jeg startet med Jillian Michaels 30 days Shred i dag og så fant jeg denne tråden etterpå. Jeg er med!!!!
5 kg til 17. mai: 3,9/5
30 days Shred: 1/30

Lava sa for siden:

Full av beundring for dere alle sammen! bukker
Jeg klarte lenge å trene 3 dager i uken etter et program, det var godt.
Så jeg må komme meg i gang igjen ja.
Når dere har fullført disse 30 dagene, og gir tilbakemeldinger på det, skal jeg
vurdere å prøve det samme opplegget. :heia:

og jeg har ingen dårlig unskyldning for å ikke trene, kun ren og skjær latskap :lol:

Lillemy71 sa for siden:

Ble endelig ferdi med å shaine leiligheten så da var det treningstid før sofabrytingen og kanalstafetten starter

I dag er jeg halvveis gjennom nivå 1, altså dag 5 og jeg følte endelig at jeg har forbedra meg og at det ikke var så tungt. Joda jeg svetta og pusta og pesa, men det føltes lettere :rolleyes:

Nå gleder jeg meg nesten til dag 10 for å se om jeg har fått resultat. Jeg hadde i utgangspunktet ok muskuløse lår (pga 2-3 joggeturer i uka) synes jeg, men er litt slæpp i overkroppen. Spesielt trenger grevinneslengen å få kjørt seg litt :D

Mosepjusk sa for siden:

Jeg har ikke sett The Biggest Loser, men tror jeg må finne noen episoder for å sjekke ut hvor rå Jillian var da. :smile:

Moro at du vil bli med her! :heia:

Jepp, tilbakemelding skal du få - i alle fall fra meg :ja:
Jeg målte meg første dag, og kommer til å måle dag 11, 21 og 30.
I tillegg oppdaterer jeg etter hver økt for å fortelle om jeg ble ekstra sliten, om jeg er støl, og andre ting og tang.

Jeg har også tatt det som forhåpentligvis om 30 dager kan kalles før-bilde! :D

Mosepjusk sa for siden:

Deilig med rein leilighet!!!

Dag 5 :heia: Moro når man merker at det blir litt lettere!

Iset sa for siden:

Det var plutselig lettere i dag, men jeg har gangsperr i det ene låret, av alle ting. DET ENE, bare. :rolleyes: Og litt i magen, jeg har ikke trent magen ordentlig siden bukplastikken og det føles litt annerledes å trene etter all sammensyingen av musklene der, men det er ikke vondt eller noe. Håper all denne treningen tar knekken på bekkensmertene mine etterhvert, og at løshuden trekker seg sammen fortere. :)

Kajamor sa for siden:

Hei jeg har bestilt DVD på play.com nå men det tar nok noen dager og kunne tenkt meg å begynne imorgen. Kan noen sende en pm med hvprdan jeg får til å laste ned. Prøvde uten å lykkes...

Takk!!

Alva87 sa for siden:

[quote=Mosepjusk;864032]Jeg har ikke sett The Biggest Loser, men tror jeg må finne noen episoder for å sjekke ut hvor rå Jillian var da. :smile:

www.youtube.com/watch?v=RAAPKdQg9hk

Her er det ingen nåde! :eek:

Iset sa for siden:

Sender deg en PM nå. :)

BlirFjong sa for siden:

Nå er jeg spent for morgendagen og min første økt!
Jeg er særdeles utrent, så er vel spent på om jeg klarer meg gjennom hele programmet uten å falle-død-om hehe.

Alva87 sa for siden:

Lykke til! min første økt var i dag, og jeg er også rimelg utrent. Men jeg kom meg helskinnet igjennom det. tiden gikk heldigvis fort :)

Mosepjusk sa for siden:

Synd med låret ditt da, håper det løsner! Ikke at låret løsner fra kroppen din lissom, men du skjønner :p
Så lenge du ikke får vondt i magen er nok trening bare gull :smile:

Såpass ja!!! Den derre ropinga rett oppi trynet... :eek:

Du faller ikke død om... det bare føles sånn en liten periode :p

Iset sa for siden:

Hahhaa nå ler jeg høyt her. :lol: Nei får virkelig ikke håpe det haha. Det er bedre i dag, jeg har nok bare gjort en øvelse feil eller noe.
Jeg tror jeg begynner å bli syk så mulig jeg ikke orker treningen i dag, får se. Er helt mørbanket i hodet, svimmel og rar og frysen. Argh! Men men, jeg kommer jo fort inni det igjen om jeg har noen dager uten, det går nok bra.

Mosepjusk sa for siden:

Tidlig oppe på en søndag du :smile:
På noen av øvelsene føler jeg meg helt dust. Jeg føler at jeg gjør det feil, men det er jo ingen som kan rette meg.
Samboer sier: "Det ser helt likt ut asså." Så det er kanskje bare fordi Jillian, Anita og Natalie er litt mer smidig, og ser litt mer freshere ut enn det jeg gjør, hehe!
Du burde ikke pese deg gjennom treninga hvis ikke du er i form asså, enig der!
God søndag!

Iset sa for siden:

Opp med ungene vet du. Gleder meg til de er fjortiser og aldri gidder å stå opp om morgenen. :p
God søndag til deg også!

Mosepjusk sa for siden:

Hvor gamle er ungene dine (og hvor mange er de, hehe)?
Jeg har ei på 3 år. Hun våkna 07:30 i dag, men sløva i senga vår fram til kl 10:00!! (ok da, jeg hadde på TV :o)

Alva87 sa for siden:

Gangsperre sa du?
dere som har kommet litt lenger enn meg, hvordan gikk det å gjennomføre dag 2? Ser for meg at det blir et syn for guder når jeg skal prøve å få til dagens økt :D

LilleM0r sa for siden:

Varm opp godt, så kommer du igjennom det:)
Jeg skal også ta økt nummer to nå.....så vi to er like langt:)

Alva87 sa for siden:

Kan du komme å holde meg i hånda? :p hehe!
Neida, tenkte å gå raskt en runde med hunden min før jeg starter videoen, så jeg får varmen i meg :)

LilleM0r sa for siden:

Da er min daf nr. 2 unnagjort - og det gikk kjempefint.
Litt hardere enn i går og det er normalt. Muskelne er litt stive og støle og trenger litt tid til å venne seg til dette:)
Og i morgen vet jeg av erfaring blir den verste dagen:D

Og ja da, aAlva - holder deg gjerne i hånden jeg. Skal passe på så ikke Jiillian tar deg:p

tuttatei sa for siden:

Blir jo inspirert av dere og har veldig lyst til å være med. Venter på litt hjelp til nedlastingen.

Alva87 sa for siden:

Jeg kom meg også gjennom dag 2 uten å omkomme. Gikk faktisk en del bedre enn i går. Det eneste som holdt litt tilbake var at jeg var så veldig støl etter i går :p

Litt inspirasjon på veien:
www.exercisetv.tv/BLOG/?tag=/Jillian+Michaels+30+day+shred

Se hva denne dama har fått til med Exercise TV, blandt annet 30 day shred :)

Pandora sa for siden:

Yes!! :) Takk til Lillemy71 - da fikk jeg lastet ned og er igang:heia:

Gikk en lang tur i sola først, så var ferdig oppvarmet og klar. Lurer på om vektene mine var i tyngste laget (3 kg) - for det ble tuuuuungt underveis i noen av vektøvelsene.

Gjennomført 1 av 30 ihvertfall, og aller best: mannen min ble med!!! (magen skal bort til sommeren)

Han var ikke helt ivrig på alle kondis-delene med "hoppetau" osv ... ble nok litt for jentete for ham, men styrkedelene gikk veldig bra.

Lykke til videre til oss alle, stå på! :boxing:

BlirFjong sa for siden:

Puh!
Da var første økt unnagjort!
Er LENGE siden jeg har trent og slet under et par av øvelsene, spesielt armhevingene er min store svakhet, samt at jeg har dårlig kondis.. Men ser at dette ikke er ugjennomførbart likevel, så skal definitivt fortsette. Nå har jeg lagret vektene og matten like ved TV'en så en øvelse skal jeg gjennom hver dag før jeg får lov av meg selv til å sette meg sofaen på kvelden.

Svetten renner her gitt, må rett og slett ta en kjapp dusj ;)

Karissima sa for siden:

Jeg har bestilt dvd men nå sitter jeg med ene beinet i gips og skal gjøre det i 4-6 uker. Er det noen øvelser for armene der som jeg kan gjøre sittende ?

BlirFjong sa for siden:

Det var en bokseøvelse spesielt som hun refererte til som bra for de som har skader i nedre delen av kroppen, slik som deg :)
Det var, i følge henne, en god måte å trene kardio på dersom man ikke har mulighet til å bevege nedre del av kroppen. Slik jeg forstod det i alle fall.
Ellers kan du kanskje ta situps til tross for foten?

God bedring med beinet forresten! :)

Lillemy71 sa for siden:

Joda du vil nok merke at du har trent dagen før og kanskje vil du merke det enda mer dag 3 for gangsperre gjør seg faktisk mest gjeldende to dager etter hard trening.

MEN ikke la deg knekke - stå på og gjennomfør det, for tro det eller ei så er treningen den best måten å få vekk stølheten på. Selv om du må lide deg gjennom de 20 minuttene så gjør det, jeg kan nesten garantere at du vil være mindre støl når du er ferdig. Det høres utrolig ut men sånn er det nå -det finnes en såkallt fysiologisk forklaring men den skal ikke jeg gi meg utpå.

Det verste man kan gjøre er å krype i sammen i sofaen å ikke gjøre noe, da varer stølheten mye lengre garantert:eek:

Lillemy71 sa for siden:

Bokseøvelsen, du kan kanskje gjøre "vindmøllen" også for å få opp pulsen. Ellers kan du jo gjøre de øvelsene som er for skuldre/armer med vekter.

Det finnes jo sikkert mange øvelser du kan gjøre - spesielt for overkroppen, selv om du ikke kan følge dette programmet som jo er designet for å trene mest mulig av kroppen i hver øvelse. Søk på nettet, evt. snakk med en fysioterapeut. På mitt treningssenter har de både fysioterapeut og personlig trener som hjelper slike ting uten at det koster ekstra.

Synes det er bra at du har lyst til å trene selv om beinet er gips. Stå på og lykke til :D

Alva87 sa for siden:

Jeg kom meg igjennom i dag, og det gikk mye bedre enn i går faktisk. sånn mtp hva jeg klarte å gjennomføre. :o Det eneste som stoppet meg litt var at jeg var så forbanna støøl :p men jeg gir meg ikke :D

Mosepjusk sa for siden:

Har du fått hjelp, tuttatei?? LILLEMYYYYYYY71!!!!!!???!??! :p

Mosepjusk sa for siden:

Så flinke dere er!! :heia:

Jeg har finni ut at vi er 16 stk. som shredder, kan vi kalle det det?! Eller makulerer, hehe!?
Skal bli spennende å se resultater etterhvert!
Har dere tatt mål av armer, lår, mage og hofter?

Mosepjusk sa for siden:

Dag 5 (Er det dag 5 allerede?!?!)

Trening
Treningen i dag gikk også veldig greit. Jeg syns de 20 minuttene går veldig fort. Dagene går til og med fort :smile:
Jeg merker at jeg har mer energi! Var på en liten sykkeltur med samboer og datter etter shredden i dag.
Håper dere andre også har mer energi!!

HapiLatte sa for siden:

Stolt av meg selv :D, klarte å få til treningen i dag selvom vi skulle ha bursdagsparty og det måtte ryddes, bakes og lages mat før gjestene kom kl. 1600. Jeg er sååå støl, men det var egentlig deilig og få rørt seg litt. Jeg er spent på hvordan det skal gå til uka, for jeg har en tøff jobbuke og kommer antagelig veldig sent hjem flere dager. Men skal gjøre mitt beste. har ikke lyst til å ødlegge opplegget når jeg først er i gang.

30 days Shred: 2/30

Lillemy71 sa for siden:

Har sendt oppskrift :D

Er på dag 7 i dag og skal måle meg på torsdag, er litt spent ja om det er blitt borte noe.

Alva87 sa for siden:

Da var jammen meg dagens økt unnagjort også! Fort gjort altså :o
er skikkelig støl, men har funnet ut at så lenge man holder seg unna sofan mesteparten av dagen så blir man iallefall ikke fullstendig stiv :D
Noen som har kommet lenger som begynner å merke resultater eller?

Pandora sa for siden:

Dagens shred unnagjort! Kjekt når vi er to som puster og peser:) Syns det gikk lettere idag - gjennomførte alle øvelsene (med stil!;))

Guttem@mm@ sa for siden:

Jeg startet med 30 days shred i dag og føler omtrent at jeg har fått juling!

Har planer om å trene 30 days 3 dager i uka i startfasen, gå tur i tillegg eller sykle så jeg totalt trener 5 dager i uka. Tror kroppen min trenger noen dager som den kan restituere seg....

Santiago sa for siden:

:eek: Dag fire unnagjort, tøffere tak enn Zumba dette her, PUH!!! (men ikke fullt så lystbetont heller). Helt klart at det virker, har sånn gangsperre at jeg nesten ikke kan løfte kaffen opp til munnen:) Tenk så spreke vi blir! Stå på, alle sammen, lykke til!!!

BlirFjong sa for siden:

Puh! Økt nummer 2 er unnagjort - sliten nå ja! Sliter fortsatt med en del av de tyngre armøvelsene (hurra for ikke eksisterende muskler) men det gikk litt bedre på cardio-delene i dag, til tross for at jeg i tillegg har gått 50 min tur med voffsen etter jobb. Er litt stolt av meg selv skal jeg innrømme... Herlig!

Syns musikken på vidoen ikke er noe bra da, kanskje etter hvert som jeg lærer meg movsene ordentlig så kan jeg skru av lyden og sette på min egen musikk.. hmm..

LilleM0r sa for siden:

Her kommer en rapport fra Odense :)
Dag 3 er unnagjort i ettermiddag - og kroppen preges av stølhet.....
Og - det går bra! Hardt og intenst, 20 minutter er kort tid - så jeg er spent på om dette er nok:rolleyes:

Det er deilig å være norsk - i Danmark ;)

Mosepjusk sa for siden:

Så flinke folk jeg har fått med meg på denna tråden da!!

Jeg skal starte på dagens økt nå - med samboer :smile:

Stå på, flinkiser!! :heia:

Mosepjusk sa for siden:

Dag 6

Trening
Jeg syns hele opplegget er perfekt! Det går bedre for hver dag.
Energinivået mitt er på topp (ganske nær i alle fall), og det er nydelig!
Jeg blir fortsatt sliten, men ikke på langt nær så sliten som jeg var 1. gang, hehe.

Takk, Jillian!

Og takk til dere andre her for inspirasjon og motivasjon :smile:

HapiLatte sa for siden:

Vet ikke helt om jeg er flink eller litt gal (iflg samboer er jeg gal og fryktelig sta). Kom hjem fra jobben kvart på elleve og går rett å trener. Men jeg rakk det jo før det ble ny dag og ny treingsøkt. Så da var dag 3 overstått. Heia alle sammen vi klarer det!!!
Enig med deg "BlirFjong" at musikken kunne vært bedre.

30 days Shred: 3/30

Mosepjusk sa for siden:

Litt gal, men veldig flink da!! ;) :heia:

Ja jo, enig! Jeg har planer om å lage en spilleliste, men ting tar tid...

Natta! Sov godt!

Aggatuss sa for siden:

Hei, Lillemy71. Kan du være så snill å sende en beskrivelse til meg også? Tusen takk! :)

BlirFjong sa for siden:

Dag 3 fullført!

I dag syntes jeg det var mye vanskeligere enn i går! Men nå skal det sies at jeg egentlig var sulten da jeg begynte, ville bare ha det unnagjort før middag... Men kom meg gjennom det sånn noenlunde!

NÅ skal jeg lage middag ;)

vil bare tipse om at det blir lettere og lettere for hver dag! trening 7 gjennomført akkurat nå!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.