Nytt ÅR, ny måned og bøttevis av nye muligheter :D
Alle kan bli med, du setter deg selv et mål om trening, om det skal være antall minutter, antall kilometer eller noe annet, bestemmer du selv.
Rapportering skjer i denne tråden.
Det betyr at jeg i januar skal sykle 3 ganger i uka 15 min og øke til 20 min pr gang i slutten av mnd.
Og jeg skal gå tur to ganger i uka; min 30 min pr gang.
Alt over er bonus.
Dette tror jeg kroppen min skal klare i første omgang. :ja: og det er mer enn jeg har klart i høst :ja:
Jeg slenger meg med her. Målet for meg er 1000 minutter i januar. det er totalt med både trening og mosjon.
Mest raske gåturer, og noe håndball(ca 1 gng i uka=60 min).
Delmål er altså 250 i uka hele januar. Det betyr 35 min hver dag i snitt... det er veldig lite egentlig for det er eneste bevegelse jeg får(sitter mye stille ellers). det er noen turer i butikk og inn og ut av huset til bilen. litt husarbeid. thats it. ikke noe rart man føler seg råtten i kroppen. er ikke i aktiv jobb, har sexliv eller noe sånt...så her er det potensiale for bedring:p
målet er altså å øke for hver mnd...det viktigste er å være i gang, og være bevisst på hva jeg faktisk trener/mosjonerer og holde det regelmessig igang. Synes det er gøy med "busjetter"/ lister. Gleder meg allerede til i morgen for å få igang "telleren". Har faktisk hatt 100 min bare i dag(gåtur på 10 km)!... men det var en uvanlig lang tur for meg på denne tiden av året. Lykke til :D
Sitter og sjekker en trenings dvd jeg har hatt liggendes lenge,
det er oppvarmingen som sviver og jeg ser jo at kun dèt er nok
trening for meg! :lol:
Gurimalla, ... det kommer til å bli tøft, men hvis man ser fremover
så må det jo bare bli bedre!
Ble en forsiktig start på det nye året. 30 minutters rask gange. Planlegger til mage/rygg/armøvelser senere i dag. Da oppdaterer jeg tickeren igjen, i så fall...
Jeg sier 900 min. ila januar (gåturer). Det er en halvtime om dagen i snitt, og jeg trenger litt slingringsmonn pga behandlinger, injeksjoner i skuldra osv som jeg vet kommer ila mnd :)
Håper jeg får trimsykkelen i hus igjen, vet liksom bare ikke hvor jeg skal oppbevare den..
Jeg begynner jo egentlig ikke før 4. januar, men bare for syns skyld så noterer jeg at årets første tur er unnagjort.
40 min langs fjorden....deilig og fin utsikt:)
40 minutter på romaskinen. Kjente det var en stund siden sist, ja.. :o 100/740
Tror jeg satser på at jeg trener MER enn jeg har som mål. Må jo lære meg hva jeg faktisk klarer, så tar denne måneden, og neste, som opplæringsrunder.. Er borte nesten hele neste måned, men man kan sikkert trene i Afrika også :D
Hadde det vært ryddigere om vi tok oppdateringer i samme innlegget hele tiden så hver person har "ett" innlegg om oppdateringer i stedet for å lage nye hver dag/hver gang man trener?
Ser de gjør det i noen av veie-trådene, og det er så mye enklere å få oversikten da :-)
Se på innlegget mitt på side 1 om dere lurer på hva jeg mener :-)
Rask tur på 60 minutter i dag. 5 km. Gikk bl.a. langs stranden. Der spaserte noen fantaster i bikini og stilte hele kroppen til disposisjon for sola. Jeg synes det var helt greit å gå tur i joggebukse og genser.
I morra blir det golfrunde, derfor ikke mer trim i dag. Kan ikke gjøre meg selv til treningsvrak så tidlig på året! Haha!
Eg har tilgang, men kun fordi eg er moderator og da skriver eg ikke i bloggene uten at jeg har "lovlig" tilgang så jeg legger deg til som venn eg hvis du vil:)
Foreløpig i dag, tur med hund i godt tempo, 25 minutt.
Har tenkt å sjekke ut en danse dvd som man kan trene etter,
men tror ikke det blir mer trening i dag, kanskje litt på wii senere,
må jobbe litt der for å få flere program :p
Da har det i tilegg til 60 min gange, blitt 20 min rockering og 30 min muskel og yoga på wii:-) Jeg tar det i allefall med på tickeren, trening er trening:-) Tar ikke med muskelstimulator på bayline da...det føles liksom ikke som trening helt....hehe...selv om det hvist nok trener mange muskelgrupper, så er det liksom ikke jeg som utfører treningen:-)
Etter et par sløve dager, har jeg fått kost meg i dag:
60 min på ski.
40 min yoga og muskel på wii
20 min med rockeringen.
Fornøyd med dagens innsats:-)
Kan melde om 25 minutters energisk rydding med innbakt strekking, magekniping og i det hele tatt. Det får gå for i dag... Har vært en usedvanlig travel og stressende dag. Så stressende at jeg har valgt å prioritere trening i morgen tidlig. På treningsstudio.
Oppstart på treningsstudio i dag. Sammen med to andre damer. De bruker å gå tre ganger i uka. Jeg får se om jeg har tid til det. Det går nesten to timer fra jeg reiser til jeg er hjemme igjen. Og det i den beste arbeidsøkta...
Men noen husmortrim snakker vi i hvert fall ikke om! Skikkelig trening av mange muskler. En del av dem er nok av en slik karakter at jeg ikke visste at jeg hadde dem en gang. Merker nok det i morgen.
Nå har jeg endelig fått dreisen på Wii, så jeg melder meg på her i håp om at det forplikter litt!;)
Har jo en kropp som ikke liker noe særlig trening, men litt skal vi klare!
Legger lista litt lavt denne måneden, så kan det jo bare bli bedre!:D
Tok en runde på sykkelen, en av sorten "enten/eller", enten en time, eller 30 kilometer, uansett hva som kommer først. Ble en time.. Dvs, da ble det 31,7 kilometer (Glemte å sjekke km..) men fant ut at det brydde jeg meg ikke om, tøff! :cool:
men imorgen..kjenner jeg på meg at det ikke blir trening, begynner å komme i ketose etter to dager uten karber - så da blir nok morgendagen litt slapp.
Hvis du har den tunge ringen, så er det bare å øve, de lette tynne får jeg
ikke til selv. :p
Har bare gått tur i dag.. Skal trene imorgen formiddag, slik at jeg ikke skal
bli flau når typen kommer :p
Han driver og sykler hjemme hos seg, mens jeg trener her.. hehe
Surt i dag, 13 kalde og vind, men kledde meg godt, og fikk meg en skitur på en time i dag også....begynner og få opp farten litt nå, ikke vare stabbe, det er litt deilig da:-)
Ble også 40 min muske og yoga på wii og 20 minutter rockering:-)
Jeg bruker en på 2 kg ca, og den er lettere og rocke med enn en sånn lett, dessuten "tar" den ordentlig på magemusklene.
Den skal ikke brukes mer enn ett par minutter av gangen til og begynne med, ellers blir du gul og blå, men med trening tåler man mer og mer da:-)
Hvis du ikke gir deg , men prøver litt stadig vekk, vil du få det til etterhvert:-)
Vær sta som et esel !
Lykke til :-)
Golfrunde - ga meg etterhvert, men det ble 180 minutter ut av det.
Var kjempesliten i utgangspunktet etter en nesten søvnløs natt. Skal ikke trene i morgen. Det er nok nå, for et par dager...
Yoga + mageøvelser hjemme. Sliter en del med kroppen i kulda, og har noen fibrosymptomer igjen.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.