Blir ikke noe ekstra trim i dag...bare mine 2x13 min(må si at den ene veien er det 88 trappetrinn:p) til fra trikk/hjem. Koste meg en halvtime med å se barn og barnebarn i håndballhallen i steden i dag.:love:
Jeg trenger å finne igjen treningsgleden, og skal derfor gi meg selv en litt annen utfordring denne måneden. I løpet av Januar skal jeg prøve 8 forskjellige nye treningstyper! Så langt har jeg 3, ahstanga Yoga, chakaboo og ski-gåing (ja, jeg har gått før, men ikke som trening. Hvis min ski-erfaring kan kalles trening, kan jeg si jeg har begynt å jogge om jeg har løpt etter busen en dag :D)
Og ja, det må foregå i mer enn 3 kvarter for å gjelde.
Gikk fram og tilbake til møtet, da ble det en halvtime i 22 minus.. Mer blir det ikke idag! Garantert. Allerede "skutt", så dette kan bli en gøyal kveld.. Og kort :o
I ren kjedsomhet hatt jeg hatt 2 runder på wii,(2x30 min)
Syns ikke det er så god trening som dvd'en,
men får gangsperre av dvd så den kan jeg ikke ta hver dag.
Men i morgen skal jeg :heia:
Jeg vill også være med!
Har begynt på ny frisk med LCHF kosthold nå etter nyttår... falt desverre helt ut for ca. 2 mnd siden og gikk opp masse på den stunden...
Men er motivert til å klare dette denne gangen!
Til treningen, pga. problemer med stoffskiftesykdom har jeg orket minimalt med aktivitet seneste årene, men nå har jeg bestemt meg for å prøve noe nytt! Jeg har kjøpt en STOR boksesekk (60 kg!) som vi har hengt opp i gjesterommet:D Så nå har jeg og samboeren bestemt at vi skal slå og sparke på denne hver dag!
Begynnte for 2 dager siden; 10 min på tirsdag og 20 min igår.
Satser på en halvtime idag! ;)
20 svette og varme minutter puls trening her.
Det blir nok alt i dag, venter besøk til både middag og kvelds,
og da gidder jeg ikke trene mer :p
Liker ikke at noen ser på mine spede forsøk på å bedre kondisjonen..
I dag ble det ingen tur, tror ikke gradestokken har vært over 25 blå på hele dagen.. Så samvittigheten er god, så håper jeg det blir litt bedre i morgen :)
halvannen time gåtur i den vakre Furulunden i dag :-)
planlegger å legge inn minst 10 minutter senere i kveld også, så jeg kan si jeg kom halvveis i dag ;-)
Jeg satser på sykling innendørs i januar, målsettingen er 150 km i løpet av måneden, 3 ukentlige økter med lav til moderat belastning. En god film på tv-en og en passende reklamepause til å løpe og dusje etter økta, det passer meg glimrende! :D
hatt en veldig aktiv dag, men må innrømme at å gå opp til byens utkikkspunkt, som er ganske mange meter bare trapper, som nå i tillegg er borte under en jevn skråning av is, er ikke det enkleste jeg har gjort uten karbohydrater i kroppen :P
Da ble det 25 min rockering i dag også, var litt slapp en stund , energien bare forsvant liksom, men så merket jeg at jeg begynte og få hodepine, så tenkte det var greit og lette på stumpen, og rocke litt....
Hva er Zumba dans egentlig? Ser de har fått det på Elixia timeplanen nå etter jul, men vet ikke helt om jeg våger meg på det (elg i solnedgang osv..). Stod bare at det var latinske rytmer, men lurer på om det er vanskelig - sånn at man må være en racer på koordinasjon for å få det til?
Jeg har ikke kommet igang enda etter jul. Skal ha 3 dager med 60 min styrketrening og minst 2 dager med 60 min kondisjonstrening. Begynner på onsdag ;)
Fikk med meg de 20 med rockeringen, phew...var på tampen, såå trett, bare fire timer søvn i natt og ingen middagshvil i dag...
Ble rocking til Beck nr 4 )))
Jeg pleier ikke være lett påvirkelig, men jeg har dilla og samlemani når det kommer til trenings/danse-DVDer, så nå har jeg også bestillt meg Zumba-DVDer ^^ Gleder meg!
Det har du grunn til, startet dagen idag med 20 minutter Zumba, fungerer fortreffelig til å vekke meg og få meg i et strålende humør :D Fulgte på med 20 minutter superset. Ikke riktig så morsomt, men funker som bare det, skal man gå etter hvor støl jeg ble etter første runden..
Da har jeg vrikket på hoftene som bare det;-) Zumba i 30 min...
Fant enda flere sånne korte snutter på Youtube som var henvist til under linken fra Gerd :) Morsomt, fikk brukt hele kroppen - også fikk jeg tid til en Yogaøkt etterpå (teller ikke i minuttregnskapet siden pulsen ikke øker noe særlig, men kjennes veldig bra)
40 minutter salsasice i dag også :-)
Veldig morsomt altså, men gleder meg til Zumba!
Blir litt lite yoga i forhold til målet mitt merker jeg, men snart... snart...
Tusen takk Pandora, blir jo sprekere for hver dag i allefall, og det er nok viktig og begynne og passe på kroppen når man har fått 5 barn, og nærmer seg 50...vil jo gjerne at den skal virke godt i noen år fremover....:-))
Så skulle jeg bare legge inn 20 min rockering i kveld, til enda en Beck film;.)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.