Jeg blir alltid hekta på skrekkfilmer i tida rundt oktober, og nå begynner jeg å gå tom for anbefalninger, så jeg trenger noen tips!
Faren for at jeg alt har sett det som anbefales er jo stor :p, men det jeg er ute etter nå, er gjerne litt psykologiske filmer, sånne som kryper under huden på deg. Gjerne med voldsomme elementer, altså. Går ikke av veien for litt slasher heller. Men stoer dinosauraktige monstre og aliens skremmer meg ikke. Filmer av typen Haunted house er en vinner! Eller litt sånn klaustrofobiske filmer, som the Cube og 1408.
Haha, jeg har jo nesten sett alle jo :p. Ja, jeg har sett maaaange skrekkfilmer :rolleyes:
Så en i går forresten, veldig ny -og drit skummel! The Connecticut Hauntings. Basert på en sann historie, hvilket ikke gjør det mindre skummelt :p
Hehe, ja, alle sammen! Faktisk av de første skrekkfilmene jeg så som liten, tror jeg. Jeg har sett dem igjen som voksen også :). Og i det hele tatt har jeg vel sett hele produksjonen til Ves Craven.
Jeg tror nok at dere må tenke litt utenfor rammene, da jeg har sett stort det meste av klassikerne ;)
Jeg leiter og leiter etter en film jeg så engang som var ganske bra... Om noen agenter som er på treningsleir på en øy, også blir en av de drept. De vet det må være en i gruppa som har gjort det. Den ble jeg positivt overasket over husker jeg, skikkelig hoppe i stolen film :D
Men jeg kommer ikke på hva den heter! Argh!
Hmmm ... Høres nesten ut som Severance? Nei, kanskje ikke. For den er også ganske morsom, i tillegg til ekkel. Keep me posted :D Jeg har kanskje filmer nok for i kveld, men jeg har mange ting som skal strikkes og hekles, og da trenges det undeholdning!
Takk for tips! Mindhunters har jeg ikke sett og heller ikke hørt om, og Drag me to hell er jo også veldig ny, så den har jeg bare rukket å lese om. Nå er de også på vei ned! :D
Ja, jeg tenkte meg gjerne det.... :o
Jeg vet ikke om jeg orker se den. :knegg: Hvertfall ikke nå før vinteren iogmed at vi er så mye på heia uten telefondekning om vinteren... lettskremt :p
Oldboy har jeg ikke hørt om, men takk for tips!
Event Horizon er det evigheter siden jeg har sett! Noteres!
Nå har jeg snart ti filmer lasta ned, det burde holde en stund, men anbefalninger mottas fortsatt med stor takk! :)
Sett dem, alle som en :p
Forresten en film som kona hans har en liten rolle i (digger henne, særlig i House of 1000 corpses), The Toolbox murders var veldig bra, så den vil jeg anbefale videre!
Jeg så også Mirrors i går, den likte jeg godt, enn om Kiefer Sutherland kunne spart seg for sånne harry heltekommentarer, typ ''Die you fuckin bitch'' etc.
Åh ja! Dette er faktisk den ekleste filmen jeg vet om. Jeg vet ikke om jeg kan si at det er favoritten min. Den er så "disturbing" på et vis, den gir meg en sånn ekkelekkel følelse som ingen andre skrekkfilmer gir meg. Det er nesten sånn at jeg ikke frivillig vil utsette meg for den følelsen, for det er ikke den samme godekle følelsen man får av andre gode skrekkfilmer grøss
Nå har jeg sett alle Wrong turn-filmene, og haha, de var jo ekle, liksom, men ikke så ...skumle. Jeg er fra en kommune hvor det finnes noen flotte eksempler på innavl, og vel er de litt skumle, men haha. Ja, nei, nok om det. Disse mutantene hadde vel blitt eksponert for radioaktivt avfall i tillegg. Men de fleska liksom til med verre og verre muteringer for hver film, og faktisk midt i film nummer tre i alt blodbad og kannibalisme så presterte jeg å sovne :lol:
Ja, Event Horizon må jeg se igjen! Lenge siden som sagt :)
Jeg har også fått en varm anbefalning av 13 Ghosts, uten at jeg fikk utdypet om det var originalen fra 1960 eller remaken fra -01, så jeg lasta ned begge. Noen som har sett?
Takk for anbefalninger :)
Jeg må nesten si at nå er jeg temmelig mett på filmer hvor folk blir jaga ned i skogen i beste ti-små-negerbarn-tradisjon, tror overdosen kom med Wrong turn-filmene, hehe.
Både The Mist og the Faculty er sånne monsterfilmer, og det gjør ikke så mye for meg, altså ... :o Jeg liker enten sånne fullstendig dumme splatter/slasherfilmer av typen Brain Dead etc, eller sånne spøkelsesfilmer enten av den klaustrofobiske sorten, eller også gjerne med religiøse undertoner. The Shining, Eksorsisten, 1408, Poltergeist etc står høyt i kurs :D
Ser Thir13en ghosts nå mens jeg drikker liteøl i finstasen før jeg skal ut og rocke bootyen på Caven :D, altså remaken fra -01. Virker jo noe spaca, mye fokus på effekter (noe jeg mener jevnt over gjerne er feilen med nyere skrekkfilmer, effektene får mer fokus enn noe annet ...), og jeg lurer jammen meg på om jeg ikke har sett den før. Er spent på 1960-varianten.
Jeg går ut i fra du har sett Rosemary's Baby? Av andre skrekk'er med religiøst innhold har vi jo også Stigmata. Knallfilm :)
Har du sett 28 Dager Senere? (Altså, den første...)
Hvis ikke, er denne verdt en kikk. Mennesketomme London er ganske så stilig :)
Oo, og apropos Zombie-filmer, I am Legend er jo også verdt en kikk.
Så har man jo alle til M. Night Shyalaman (eller hvordan det nå staves). De fleste syns ikke The Village var noe særlig, men jeg har aldri vært så nære å gjøre i buksa på kino før :P
Rosemary's baby har jeg sett, men ikke Stigmata! 28 dager senere har jeg sett! (Den andre er skikkelig dårlig, den første derimot er ganske kul!)
I am Legend har jeg faktisk ikke sett!
Og heller ikke The Village. Takk for tips! :)
:ja: Anbefaler selvfølgelig den asiatiske siden de som regel er hundre ganger mer creepy enn de amerikanske :D
Også så jeg halve "Shutter" her om dagen, den er også en remake av en asiatisk som jeg har sett. Den amerikanske var litt for overtydelig, den asiatiske var faktisk ikke så verst. Skal se om jeg finner ut av hva den het originalt.
Edit: Ser ut til at den originale også het Shutter...
Jeg synes det kan være litt både og. Originalen av Ringu synes jeg ikke var noe særlig, ble bare irritert på hun hysteriske dama og skrikinga og bælinga hennes. Da likte jeg faktisk den amerikanske remaken bedre :o
Men takk for anbefalninger :)
Jeg syns blod og gørr-skrekkfilmer er bortimot det dummeste som finnes :rolleyes:
Men gi meg bitenegleroggjemmesegbakputa-skrekk så er jeg helt med.
Jeg har også en bonuseffekt av å se sånne filmer med mannen. Han skvetter så han spretter veggimellom, og det igjen gjør at jeg også skvetter mer. Dessverre har jeg aldri fått han til å se ferdig 28 Dager Senere, han mygga ut når hovedpersonen går inn i den kirka på begynnelsen (kan jo seff ha noe med at jeg da begynte å fnise og kikke bort på han). Har forresten også hørt at oppfølgeren stinker...
Hvis du liker skrekk som bruker psykologi for å skremme fremfor blod og gørr er forøvrig resten av Shyalaman-filmene også verdt en titt.
Hm. Nå fikk jeg lyst til å mure meg inne med skrekkfilmer resten av helgen :D
Åja! Den er DØDSskummel! Var som på nåler da jeg så den!
Merker det er forskjell på å se skrekkfilmer alene og å se sammen med folk. Bestevenninna mi er egentlig perfekt å se sånt med, for vi skriker og hyler like mye, eksen min derimot letta aldri på et øyebryn, mens jeg satt og nærmest stoppet blodtilførselen i armen hans :p
Nå skal jeg se Drag me to hell! Det er nok bra kost for fyllenervene det, tenker jeg :p
Jeg så Blair witch på dag-visning på kino... Bare 12-14 åringer der (som vel egentlig ikke hadde lov til å se den engang.. :rolleyes:) De hylte i ett kjør, og jeg skvatt mye mer av at de skreik enn av filmen :lol:
Rec! (spansk film, remaken heter quarantine, som tidligere anbefalt). Men har hørt at orginalen er mye bedre! :)
The village falt meg veldig godt i smak. Er anderledes.
En skummel film for meg er ikke blod og gørr, det er å "tenke seg til det skumle" ;) Og å støkke! :O
Har hørt at the orphanage skal være bra, som nevnt :)
Jeg dreit omtrent i buksa når jeg så the decent :p
Rec har jeg ikke sett. The Descent så jeg på kino, med nevnte bestevenninne, satt bra må jeg si!
Som sagt har jeg sett The Orphanage. Veldig bra, og veldig estetisk!
Jeg liker jo slasher-filmer, det må jeg innrømme, men jeg ser ikke sånne filmer med den forventning å bli skremt, mer grosed out :p
Jeg døde litt da jeg så den. Skulle ta oppgjøret alene etterpå, og måtte ha folk til å bli igjen sammen med meg på jobb. Jeg så den gamle dama leeeenge etterpå.
Hehe, jeg er ikke helt enig, synes de er like bra, egentlig! Men nå er det lenge siden jeg har sett dem.
Jeg må ta pauser, holder på å gjøre i buksa, det gjør som sagt ikke det hele noe bedre med de fyllenervene jeg har nå, har tatt dobbel dose magnesium, men det hjelper ikke! Har ståpels, og ennå har jeg ikke kommet lenger enn til da hun er hos ha synske duden. Måtte pause filmen da djevelen dukket opp :p
Har ikke sett den selv, men ble fortalt at den var SÅÅÅÅ SKUMMEL :eek:
Du får gi tilbakemelding om jeg burde se den!!
ELSKET skumle filmer før, men PLUTSELIG, kanskje for ett år siden sa det stopp.. Sjelen min klarer bare ikke mer :p
Ble pisseredd etter å ha sett the Grudge, noe jeg mener er en av de mindre bra skrekkfilmene på markedet. Men shit, den lyden hennes sitter fast i hodet mitt..! ÅÅhh får vondt i meg av å bare tenke på det :p
Syntes det er veldig sunt å se skrekkfilmer, føler det "rensker opp systemet" haha. Så skulle virkelig ha blitt flink til å tørre å se flere..
Veldig uventa, men jeg likte det litt. Og det forklarte et par ting jeg hadde irritert meg over tidlig i filmen. Som jeg ikke kan si for det er spoilere :D
The Uninvited var skummel ja, både jeg og typen fikk gåsehud og skreik til et par ganger, men det blir jo selvsagt forsterket når man har et surroundanlegg som vekker opp hele nabolaget :p
I am Legend hadde jeg aldri ansett for å være skrekk. Vel er det noen mutante, ekle vesener der, men skummel er den ikke.
Nei, filmen er lagt opp til at man skal være litt redd i noen scener. Men ang. I am legend så er det mye mer interessant å se hvordan han klarer seg helt alene.. Trist film, syntes jeg.
Den orginale The Wicker Man er bra! Britt Ekland og Christopher Lee er med. :D Har sett den nye varianten med Nicolage Cage, men den kan ikke måle seg.
Har en forkjærlighet for gode gamle helter; Christopher Lee, Peter Cushing, Boris Carloff, Vincent Price etc (etc er dem jeg ikke husker i farta :p )
Haha, godt det ikke bare er meg som syns Drag me to Hell er fæl. Den er sånn en ordentlig grøsser skal være. Uten teite monstre eller aliens, sånn som stort sett de Shyalman-filmene (eller hva han nå heter) ender opp i.
Da jeg var liten så jeg alltid på Hammer House Mystery & Suspense, og et par av de filmene, spesielt èn: In Possession - har forfulgt meg i mange år. Det var den verste jeg hadde sett.
Jeg har trålet nettet etter den mange ganger uten å finne den, men klarte til slutt å i alle fall finne tittelen på den. Og så fant jeg den på Youtube, i flere deler. Forskanset meg bak både pute og teppe, men jammen hadde den ikke mistet alt det skumle den også, som Malstrøm. :knegg: Etter det har jeg heldigvis fått den litt ut av hodet.
Åh fy faen! Drag me to Hell var helt jævlig!
Nå har jeg så vidt begynt å se en annen film som heter Dead Silence, den skulle i følge venninna mi være dritskummel.
The Wickerman-originalen er jævlig bra! Nicholas Cage har i mine øyne gjort én bra film, og det er Wild at heart.
Du kan se slutten på youtube, det gjorde jeg! :D hehe.
Har googlet mye om denne filmen, og er frista til å se den rett og slett for å kunne joine inn i debatten om at slutten var bra/om hun fortjente det som kom...
det var en grunn til at jeg gikk ut!
jeg elsker skrekkfilmer..
men denne var ikke n oe poeng i! bare drep, plag, uaaa, skrekk i ett skjør!
huff for en pingle jeg er :lol:
Dead Silence var veldig bra, ekkel! Men jeg tror jeg hadde fått roen da jeg så den, så jeg satt ikke og skreik meg gjennom hele filmen som jeg gjorde med Drag me to Hell ... :rolleyes:
Haunting in Connecticut? Den er driiitbra. Jeg elsker grøssere og har også sett ALT, omtrent, men sliter med at jeg aldri blir skremt av filmer lenger. Nevnte grøsser kom ganske nær altså, og så så jeg Drag me to hell på fredag, og den skremte skiten utav meg den første halvtimen, men så ble det bare teit og overdrevet og jeg ble pottesur.
Åja nå har jeg lest litt mer i tråden. Syntes dere virkelig Drag me to hell var bra??? Den var skummel til tider ja, og jeg ble faktisk redd for første gang på evigheter og jeg ELSKER jo å bli redd grøssere, noe jeg nesten aldri blir. sur
Men etter den første halvtimen ble det jo bare helt ånnas?
SPOILER-ALERT:
Jeg mener, hun spyr blod utover halve kontoret og ingen reagerer annet enn "æsj"? Hun får et lik over seg, som spyr ut grønn guffe? Hallo? Jeg vet jo at filmen ikke akkurat er hentet ut av noe fra virkeligheten, men det der ble bare altfor teit og jeg ble drittsur da de ødela hele filmen med sånne ulogiske splattergrreier.
Ja, når du sier det, jeg tenkte jo også over disse tingene, det gjorde jeg. Men jeg må jo innrømme at jeg hadde årets fylleslag dagen før, og nervene lå på utsida av kroppen, og da var det vel bare nerver og lite intellekt og logikk som vurderte filmen. Jeg blir heller ikke så lett skremt, men jeg hylte altså gjennom hele greia og hadde helt vondt, og skjønte ikke hvordan jeg kunne utsette meg for det i den tilstanden jeg var i :lol:
Gravedancers begynte bra, som Drag me to hell, men ble bare mer og mer elendig. Da det store skjeletthodet kom mot dem i slutten visste jeg ikke om jeg skulle le eller grine.
Jeg elsker overnaturlige filmer/grøssere altså, men det går ei grense. Det ble sånn dårlig åttitalls-effekt, på en måte.
Alltid, ALLTID skal de ødelegge potensielt bra filmer. Med unntak av Haunting in Connecticut, den var faktisk bra hele tiden.
Skeleton Key er også bra synes jeg, men den er ikke så voldsomt skummel da.
De skumleste filmene jeg noensinne har sett er de asiatiske versjonene av The eye og Shutter. De to filmene er helt sinnssykt bra, mye bedre enn de amerikanske remakene. Shutter ødela meg nesten helt, jeg begynte nesten å grine. :o Men den hadde kanskje ikke vært like skummel i dag siden konseptet med "langt svart hår på nifs asiatisk dame" er en smule oppbrukt ...
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.