Kanutten sa for siden:
Glemte å si at mye av Dorothy Mills er innspilt i Irland og Dublin :love: Åpningsscena er River Liffey og broene... :love:
Skal se også den omatt igjen, i morgen!
Kanutten sa for siden:
Glemte å si at mye av Dorothy Mills er innspilt i Irland og Dublin :love: Åpningsscena er River Liffey og broene... :love:
Skal se også den omatt igjen, i morgen!
Photobscura sa for siden:
Åh, Iset! Du må IKKE se Orphan! Grøss og gru! Jeg tør ikke å få unger :lol:
Nå skal jeg se Stigmata! Må bare elske når de trekker inn religion i ordets tyngste betydning!
scartz sa for siden:
Åååh, di filmene er ekle!!
i nr 3 om jeg husker rett, er det to jenter som skal ta solarium... Trenger vel ikke si så mye mer enn det :p
Etter det tok jeg ikke solarium på mange måneder :lol:
Gracella sa for siden:
Nå fikk jeg litt flashback til "Menneskehavn" av John Ajvide Lindqvist. Tro om det var fra denne filmen han hentet inspirasjon til den boken??
Gracella sa for siden:
Jeg begynner å gråte bare jeg tenker litt for mye på The Orphanage, sukk :hylgrine::hjelp:
Forferdelig bra film, men ingenting for oss med små barn...
Stigmata syntes jeg ikke var skummel, men liker godt skrekkfilmer med religiøst innhold (à la Omen-filmene, The exorcism of Ellen Rimbauer osv)
Stigmata var litt kårny! Men, altså, Patricia Aruette :sikle: Hun er mitt ultimate lesbian passport, haha. Så bare at hun var med heva filmen! :D
Carisma sa for siden:
Trodde jeg hadde sett stigmata, men det har jeg kanskje ikke. Syns hun har tapt seg noe veldig som hovedrolle i medium. Selv om jeg egentlig liker serien.... :rolleyes:
Nå, hun har fortsatt dette forheksende med seg, selv som smålubben suburban husmor.
Iset sa for siden:
Den er grusom ja, jeg kan aldri, ALDRI se den igjen.
The Orphan er en helt annen film da, den er ganske creepy faktisk. Så den forrige helg. Nå er det jo et adoptivbarn da, Photo, så om du ikke adopterer så går det nok greit. :lol:
Stigmata er en av mine favoritter, den er fantastisk! Jeg grøsser fremdeles av den scenen der hun står og tegner på veggen og er besatt av han presten. Den er JÆVLIG.
Så Spoorloos i går, den var ... interessant ...?! Sant og si så spolte jeg endel gjennom filmen. Kjedelige greier. Men levende begravet-greier setter meg alltid ut av spill. Tror det er det aller verste jeg kunne blitt utsatt for.
Jeg tenkte mer på hva de ungene, særlig hun Max ble utsatt for, ble jo fullstendig bløt om hjertet for henne! Men dæven for en skuespillerprestasjon fra hun som spilte Esther, altså! Stående applaus!
Jeg tenkte jeg skulle se Sidste Time sånn på morraskvisten, men jeg ser jeg ikke har noe teksting, og jeg skjønner ikke en dritt dansk :p
Så da blir det Graveyard shit i stedet for!
Iset sa for siden:
Ja, jeg ble også veldig påvirket at det den herlige lille jenta gjennomgikk. Hun var jo nydelig. :love:
Esther spilte vanvittig bra ja. Helt fantastisk!
Iset sa for siden:
Graveyard shit. :knegg:
Ja, det kan du si :lol:
Har nettopp sett den ferdig, herregud, den var virkelig komisk dårlig! Makan til ulogisk fjåsefilm :p.
Og SPOILER! Hva var greia med han sjefen, liksom? Vel var han kjip, men i ene øyeblikket hjelper han en av arbeiderne som går gjennom gulvet og i neste øyeblikk så knivstikker han en annen :confused:. Først tenkte jeg han sto i ledtog med den flaggermusrotta or whatever it was, men det gjorde han jo helt tydelig ikke. Og saklig at de gamle gruvene var fullt opplyst liksom :geip:
Nei, det var jo jeg som skrev Graveyard Shit først, haha, jeg er tydeligvis litt klarsynt i skriveleifene mine :p
Iset sa for siden:
Hahaha ja, jeg knegget litt da jeg så skriveleifen din. :lol:
Jeg husker så lite av den filmen nå, har ikke sett den på maaange år, og var nok litt mer lettskremt da enn nå. Pluss den var vel ganske ny da jeg så den, nå er den vel foreldet. Det er sånn med gamle grøssere (for meg), jeg blir svært sjelden skremt av gamle filmer. Filmer som feks. The Shining er jo bra, men skremt blir jeg ikke.
Åh så irriterende, det er en grøsser fra åttitallet som jeg faktisk liker og synes er veldig creepy, men jeg klarer bare ikke å huske navnet! Den handler om en liten gutt som spøker, noe med en ball som dabber ned trappene osv. Det er nylig laget en film med samme navn, men det er en dramafilm som handler om noe helt annet. Fader, hva HETER den filmen? Jeg må tenke litt.
Rop ut om du kommer på det!
Jeg blir heller ikke skremt av the Shining, men så kan det ha noe med at jeg sikkert har sett den ti ganger, men jeg ble nok skremt av den en gang i tiden.
Men, altså, er det en ting jeg aldri aldri kommer til å skjønne, så er det hvorfor enkelte land driver og dubber filmer! Jeg blir så eitrande forbanna, det er det samme som å ødelegge filmene. Fy skam! Begynte å se Event Horizon nå, dubba! :mad:
heltny sa for siden:
jeg så unborn igår... den var fæl! :D
Furine sa for siden:
Ja dubbing er noko skit! Arroganse og latskap, rett og slett. Ser av det her i landet, flamsk side har original tale og nederlandsk tekst både på tv og kino (på kino dobbelteksting med nederlandsk og fransk), den franske delen av landet dubbar masse. Æsj!
Eg trur forresten det har litt med settingen å gjere, om ein blir skremd eller ikkje av filmar. The Shining, Kubrick-versjon, såg eg som 15-åring, i lag med 5-6 veninner i same alder, og vi skremde kvarandre opp gjennom heile filmen.
Som tidlegare nevnt, eg er skikkeleg pysete med skumle filmar. Eg trur det kan ha med at eg såg ein eller annan film som skremde livskiten av meg som 10-åring, eller rundt den tida. Einaste eg hugsar no var at det var romvesen eller romskip eller noko som hadde slått ned i eit fjell/ved eit fjell bak eit hus, og at mora til ein eller annan unge var infestert av desse aliena, ho hadde noko greier bak i nakken og var fullstendig "hjernevaska" av dei. Ingen ide om kva filmen heiter..
Iset sa for siden:
Min svigerfamilie er jo italiensk, og omtrent ingen italienere kan engelsk! Der borte dubbes ALT av serier og filmer, det er helt hårreisende. Jeg er helt imot det og mener det bare amputerer språket, de burde slutte med det sporenstreks så de kan lære seg engelsk. Vi var der nede og besøkte slekten til min mann i 2007, og det var en liten utfordring språkmessig sett. Min mann og svigerfar tolket jo for meg, men allikevel, det var litt frustrerende, da absolutt INGEN snakker engelsk, ikke engang ungdommene. :gaaah:
Ja, jeg tror det er en av grunnene til at vi snakker såpass godt engelsk her på berget, at vi ikke dubber filmer. Jeg ser nesten aldri engelskspråklige filmer med tekst, heller.
Unborn skal jeg sjekke ut!
Ignite sa for siden:
Jeg ser filmer med tekst, men det er mest på grunn av for mye skarptromme og elgitar opp gjennom årene. :rolleyes:
The Shining er ikke veldig skummel synes jeg, men til gjengjeld er den svært velspilt. Herr Nicholson tar den bra ut der :)
All work and no play makes Jack a dull boy...
Gracella sa for siden:
Boka er skummel!!
Den gikk forresten på TVnorge i går.... Ikke mye skummel i dag, nei ;)
Nå kom jeg over den fullstendige katalogen til King, er det noen av disse som kan anbefales?:
Cat's Eye, Desperation, Dolores Claiborne, Dreamcatcher, Firestarter, Little Boy Blue, Maximum Overdrive, Night Flier, Nightshift Collection Vol 1 & 2 - The Woman In The Room & Boogeyman, Riding The Bullet, Salem's Lot, Sometimes They Come Back, Stand By Me, The Dark Half, The Langoliers, The Lawnmower Man, The Mangler, The Running Man, The Stand -serie i fire deler: The Plague, The Dreams, The Betrayal, The Stand og Trucks
Viclin sa for siden:
Jeg så en en gang med noen spurver? Og en forfatter eller noe som begynte å høre stemmer eller hva det var. Han hadde visst en tvilling et eller annet sted i kroppen.
Den syntes jeg var skikkelig ekkel. Så den på kino, og dengang var den veldig skummel. Om den er det nå, er en annen sak. :knegg: Det var Stephen King i alle fall, men jeg kjenner ikke igjen navnet i den lista over her.
Iset sa for siden:
Unborn er bra!
Jeg foretrekker tekst (engelsk, ikke norsk!) fordi jeg ikke er så god på dialekter feks, om de snakker litt uforståelig, mumler osv. Eller jeg sitter og spiser, noen bråker eller lignende, så må jeg spole tilbake. Synes det er best med tekst for da får jeg med meg absolutt alt. Men norsk tekst er bare irriterende, da sitter jeg bare og grøsser over elendige oversettelser og mister HVERTFALL poenger i filmen.
The Stand er fantastisk. Riding the bullet likte jeg ikke første gang jeg så den, men så leste jeg novellen og nå vil jeg se den igjen.
Er vel ikke hundre prosent sikkert at lista er fullstendig, men dette er alle filmene som var i den torrenten jeg kom over i alle fall, bortsett fra de jeg har sett, de tok jeg ikke med. Men denne hørtes ikke kjent ut. Husker du hvilket år?
Om det følger med engelsk tekst så pleier jeg å bruke det forsåvidt, men deg går helt fint uten. Og, forsåvidt, tendensen med skrekkfilm er jo at det er mye høye lyder, og da blir ofte snakkinga litt dempa.
Jeg syntes The Unborn var herlig ekkel, men de kunne godt ha brukt litt mer spennende skuespillere, de var veldig glatte og pregløse.
Da laster jeg ned The Stand! Laster også ned Thinner nå, traileren var jo hysterisk!
Viclin sa for siden:
Jeg tror det kan være The Dark Half. Googlet, og det må være den.
Iset sa for siden:
Thinner ja, den er litt fin. :lol: Mange år siden jeg har sett den nå da.
FADER jeg kommer fremdeles ikke på hva den åttitallsgrøsseren heter ... Må prøve å finne det ut. Nevn en dramafilm som gikk på kino sent i 2008 og som var veldig populær. Den har nøyaktig samme navn, nemlig. Hadde jeg bare husket en av skuespillerne, så kunne jeg sjekket på imdb. :argh:
Iset sa for siden:
Forresten, husker noen av dere en åttitallsgrøsser som handlet om heiser? Husker en mann som ble delt i to av en "levende" heis. :p
Iset sa for siden:
JESS FANT DET UT!
Changeling, heter den! Faktisk en av de bedre grøsserne.
Den har jeg sett :D Bra ja!
Carisma sa for siden:
Casper the friendly ghost? :lol:
Jeg syns den labyrint løpinga på slutten bare er slitsom, så jeg orker liksom ikke se hele filmen for at det bare skal ende i det... :rolleyes:
Kan det ha vært Remote Control eller noe? Mener det var noe lignende, og aliens styrte folka etter å ha puttet i de noe greier... SKUMMEL da jeg var 10 også :D
Den er langt fra fullstendig! Mangler jo blandt annet Rose red.
Jeg liker som tidligere nevnt Dolores Claiborne og Stand By Me, men de er ikke skrekk.
Her er en litt mer fullstendig liste: www.imdb.com/name/nm0000175/
Du kan jo holde på noen mnd om du går gjennom hele :D
Jeg tok jo vekk de jeg har sett, da.
Carisma sa for siden:
OK :ja:
Langoliers er skikkelig humor da. Ikke spesielt skummel, mer ufrivillig morsom :rolleyes:
Jeg så Thinner i går, den var heller ikke kjempeskummel, selv om det vred seg litt i magen min av enkelte ting :p. Men festlig var den jo.
scartz sa for siden:
Jeg har endelig sett Drag me to hell.. :flau:
Syntes ikke hun kjerringa var noe særlig skummel (ok, litt skummel i bilen),
syntes det var Lamian (?) som var ekkel :o
Har sett Dreamcatcher, mener den var i lista di, Photo. Hvis den har blitt remaket eller noe, så har jeg sett den nyeste. Jeg går ikke rundt å anbefaler den til noen, men syntes det var grei underholdning for kvelden :)
Iset sa for siden:
Jeg elsket den. Ikke noen grøsser nei, men den har allikevel en særdeles HERLIG creepy stemning hele tiden, og det beste jeg vet er når jeg må sitte og lure på hva i helsike som har skjedd, hvor er alle folkene, wtf?? Sånt var det mye av, og jeg nøt hvert sekund. :D
Men det er mange år siden jeg har sett den nå da, kan hende den ikke hadde vært helt det store i dag.
Hvem var Lamian nå igjen? gullfiskhukommelse
scartz sa for siden:
Demonen :)
Ble fortalt at han hadde skikkelsen som en geit, om jeg husker rett..
Men vi ser jo mest bare skygger da..
Skulle gjerne ha googlet og sjekket om demonen het Lamian,
men er stygt redd det kommer skumle bilder opp av ham, så jeg tørr ikke!! Haha :D
Supera sa for siden:
Ååå, grøssere! :snill: For noen år siden hadde jeg ett skremmeprosjekt, men fant ingen grøsser jeg ble skikkelig skremt av... Darkness Falls var den som kom nærmest, men ser at den har fått kun 4,6/10 på IMDB. Jeg så den alene på hybelen i mørket og tenkte meg faktisk om før jeg satte av lyset den kvelden. :geip:
Av splattere så er vel Hostel av de verre filmene jeg har sett. Verre som i bra. Ikke skummel, bare ekkel... Man får se at de borer inn i låret på en mann... Det var bare så vidt at jeg klarte å se på det.
Rangelet sa for siden:
Paranormal Activity - så den i god tro om at det ikke var skuespill omg uff ødelagt for livet!
Braindead, og Bad Taste for splatter film humor :P
Skal litt mer enn vanlig til for å skremme meg dessverre :(
Iset sa for siden:
Det er jo sånt man har www.imdb.com til. Jeg er gift med den siden. :D
Lamia, var det visst.
Iset sa for siden:
Den er grusom ja, jeg ble ødelagt av det med øyet som hang ut. Fy fader ... Har sett 2ern også men den var elendig.
Jeg så nylig en japansk film som fikk Hostel til å fremstå som en episode av Drømmehagen på barne-tv. Men så ble den også forbudt i Storbritannia. For at en film skal bli forbudt i 2009 (den er helt ny) skal den være ille, altså, og det var den. Jeg angrer litt på at jeg så den.
Meg også, det er så tragisk. Jeg VIL bli skikkelig skremt men klarer aldri å bli det.
Paranormal Activity setter de fader ikke opp på vår kino, ser det ut til, JEG VIL SE DEN. :(
Viclin sa for siden:
Om det er kategori 2 kino, eller enda lavere kategori, kommer ofte noen av filmene brått, og går kun en uke. Noen ganger rekker den ikke komme inom Kommende filmer i det hele tatt, siden det blir bråbestemt at nå skal den sendes videre fra de største kinoene.
Så det er bare å følge med på kinoprogrammet hver fredag når det kommer nytt. Plutselig kanskje er den der.
Men, dessverre er det jo også ofte at de mindre kinoene ikke får alle filmer da. :(
Iset sa for siden:
Jeg skal absolutt følge med, må inn og se nå, og så kan jeg jo maile kinoen og høre om de har planer om å sette den opp. Stavanger kino suger så jeg håper de setter den opp i Sandnes, der er det mye flottere. Bedre lyd og setene er kjempegode i alle salene. Skam at en by som Stavanger har så elendig kino. Og litt ironisk med tanke på at de nylig var Norges kulturhovedstad. :lol:
Carisma sa for siden:
Ja, jeg tror jeg syns den var litt creepy ganske lenge, men slutten var så teit at det ødela liksom hele filmen.. :rolleyes: Skulle ønske jeg hadde lest boka heller :D
Darkness falls hørtes fet ut, så den laster jeg ned nå! Hostel har jeg sett :)
Har pdd ikke råd til å gå på kino (vet ikke om den er satt opp her heller, men det er den garantert). Braindead og Bad Taste har jeg sett ;)
Carisma sa for siden:
Den har vel ikke norsk premiere før 6.desember? Men det er uansett kjipt for 7. november er det halv pris på alle kinofilmer på kinoens dag...
Iset sa for siden:
Jaa, nå på lørdag er det den store kinodagen. Må høre om svigers kan ha ungene, fader altså, om de ikke kan det så utgår den dagen. :( Men det er jp i grunnen ikke så mange filmer jeg har lyst å se for tiden heller. Kanskje jeg hiver meg på Michael Jackson-filmen.
Ja, stemmer. Det er såpass lenge til, ja! Håper den blir satt opp her på Løkka, har ikke fått testa ut den nye kinoen ennå.
Nå skal jeg, gæren som jeg er, sette på siste episode av The Stand. Kul serie, altså. Digger Flag-karakteren rått! :D
Og Molly Ringwald! Hun må ha åttitallets peneste munn (og still going strong i -94 ;)). Ikke minst artig å se Rob Lowe i en rolle som døvstum :p
Iset sa for siden:
WEEE Paranormal Activity kommer! 4. desember. Usj, lenge til. Men den kommer hvertfall hit.
scartz sa for siden:
åååh du lurte meg, Iset! Det er jo bilder der også! :p
Heldigvis ikke av Lamia da, men jeg kvekker litt til når øyet til kjerringa popper opp.
Iset sa for siden:
Hehe ja hun er grusom. Herregud for et oppsyn! Og så ser hun jo relativt søt og snill ut i virkeligheten. :p
Klarte å hoppe over denne. På vei ned nå :D
Og, ja! Jeg elsket The Stand! Litt sånn mye nag om Gud, men ellers -fet serie! Og igjen, haha, han duden som spiller Randall Flag er jo bare helt konge :D
nellie sa for siden:
Photobscura: Jeg spurte langt foran i tråden her om du hadde sett Switchblade romance / Heute tention, men tror den drukna litt i all den avanserte filmpraten her:p Bare luuuuurer.
Nei, det har jeg ikke! Har så vidt begynt å lese gjennom tråden igjen, for det er mange anbefalninger som har gått meg hus forbi! Skal sjekke ut :D
Nå har jeg sett Darkness Falls. Den synes jeg var teit :p. Kunne ha vært bra, begynte faktisk bra, men det får virkelig være måte på å finne folk som skal være en karakter tolv år etter -de likna ikke et sekund! Kjedelige var de også. De som skulle spille dem som unge var jo litt spesielle, hadde vært kult om de ikke hadde fulgt det opp med to døve strømlinjeforma nikkedukker.
Iset sa for siden:
Haha enig. Den begynte veldig bra, den lyden heksa eller hva det er (lenge siden jeg så den, så den på kino) lager satte meg helt ut, noe så creepy?? Men så ble det bare fjernt.
nellie sa for siden:
den er stortsett umulig å få tak i.. Ikke er den så innmari bra heller:p men du har jo sett alt, så.
Haha, ikke en varm anbefalning, med andre ord?
Nå har jeg lastan ned både The Diaries of Ellen Rimbauer og Red Rose, for så å komme på at jeg har sett alt sammen før :p
Ok, nå har jeg sett Gravedancers sånn på morraskvisten, og jeg må si meg helt enig, Iset. Åh! Det er så irriterende, hvordan en film som potensielt kunne vært kul og skummel bare spinner fullstendig av! Hvorfor må filmmakerne miste så fullstendig hodet? :rolleyes:
SPOILER!
De tre som sto opp fra døden kunne ikke vært mindre skumle, de så jo ut som Eddie the Head, alle sammen :lol: Det er virkelig noe av det dummeste jeg har sett i en film som ellers ser ut til å ha hatt et helt kurant budsjett, og som overhodet ikke er slasher. Det hadde vært MYE mer skummelt om de hjemsøkte dem og så ut som seg selv mens de var i live! Særlig han duden som hjemsøkte hun Kira, haha, han så ut som noe fra en spøkelsestur på tivoli. Og ellers mangla jo filmen fullstendig oppbygging. Jeg satt og strikka, liksom, og lo litt av det digre hodet som jagde dem på slutten. Uffamei.
Carisma sa for siden:
Jo mer jeg leser her om amerikanske "skrekk" filmer, jo mer får jeg lyst til å se noen ordentlige, asiatiske rysare! Til helga kanskje.,.. :rolleyes:
Iset sa for siden:
Huff ja enig. Da det hodet kom mot dem på slutten, ble jeg først helt satt ut, trodde ikke det jeg så. Så begynte jeg bare å le hysterisk. Noe så teit!
Husker godt den scenen i huset, der de ble skremt halvt ihjel, DEN var skikkelig creepy. Men det var vel i grunnen det eneste som var skremmende i hele filmen. :sur:
nellie sa for siden:
Vet ikke helt om det er en sånn type film du er ute etter. Er mye blod og gørr.. Men litt spennende er den.
Ja, da er jeg på an igjen, leser gjennom tråden enda en gang.
Ja ... :o Jeg ble skikkelig skuffa! Hva er det som er så skummelt med å bli hjemsøkt av råtne lik, liksom? Åkej, jeg hadde sikkert ikke digga det selv, hehe, men jeg likte jo Rose Red-filmene, og Diary of Ellen Rimbauer også (som heldigvis skorter på teite monstre), og, jeg kan ikke huske fra sist jeg så dem at det var med. Det er ikke monstrene som er skumle i filmen, ikke i det hele tatt, det er hva som skjer med folkene som er inne i Rose Red som kunne ha frika meg ut i større grad dersom det hadde vært lagt mer vekt på det psykologiske. Når hun hushjelper åpner opp for han journalisten, sånn som hun så ut for åtti år siden frøs jeg litt på ryggen. Når hun senere dukker opp som et fullstendig inntørka lik så bare himla jeg med øya. Samme med en av de som er med på feltturen, hun er død den ene dagen, og dagen etter når hun liksom spøker ser det ut som om hun har vært død i en uke. Halooo!
Ja, vet du! Det er faktisk Stephen King som har regissert den :D. Laster ned den nå, for jeg forguder Riget. Åh gud så frika ut jeg ble! Vanligvis klarer jeg å legge igjen filmen når jeg er ferdig med den, etter en liten stund. Men Riget og stemningen i den følger meg fortsatt!
Leste om den nå, hehe, den frister ikke. Har sett litt for mye blod og gørr nå :p
Carisma sa for siden:
Den sitter ja! Vi har den på dvd, lurer på om det ikke blri en liten reprise i helga :ja: Men det er bare så ufattelig trist at det aldri kommer neon siste del :hylgrine: Spikeren i kista (bokstavelig talt...) kom vel da han svensken la på røret.
Viclin sa for siden:
Da husket jeg ikke feil om RR altså. Jeg husker som sagt ikke mye av filmene, men den første husker jeg at jeg kommenterte at det var sånn en ekte grøsser skulle være. At det kryper på ryggen. Så kom siste del og så nesten ut som det var en helt annen film. Det ble så skuffende.
Furine sa for siden:
Både Riget og Kingdom Hospital er bra! Slike skumle saker likar eg! Såg Kingdom Hospital først, då sambo er Stephen King fan. Where's your head at! Og såg så Riget seinare, men den ville ikkje han sjå, han påstod han vart sjøsjuk av filminga!:D
Iset sa for siden:
Åh, jeg ser ikke på råtne lik som monstre. :o De ER jo i teorien det ... Forsåvidt ... Men jeg har liksom ikke sett på dem som monstre, de er bare døde, ekle folk. Monstre er sånne digre beist som ser unaturlige ut. Ikke det at råtne, levende lik er så naturlige, høhø, men allikevel, du vet sikkert hva jeg mener. Råtne lik er liksom allikevel mennesker, monstre blir noe annet, hvertfall i mitt hode. Mulig mitt hode ikke er helt oppegående, det er jeg klar over. :knegg:
Råtne lik og spøkelser og sånt er faktisk det som skremmer meg mest i filmer. Men det må være gjennomført da. Et kritthvitt skjelett som løper etter noen folk er ikke min greie altså, det må være stemning over det. Jeg elsket RR, og ble spesielt skremt av de ekle, råtne likene. :angst:
Hm, jeg tror bare jeg synes det var litt lite overbevisende, de var FOR monstroøse. Jeg blir mer skremt av spøkelser. Og da snakker vi ikke om råtne lik eller sterke lys, men kanskje litt mer det flytende flakkende transparente, eller som ser ut som vanlige mennesker, du vet ikke at de er døde før det har gått en stund, etc.
Hvilken film er dette? Ble litt nysgjerrig nå!
Jeg har lasta ned antichrist nå, men vet faktisk ikke om jeg tør å se den :p
trillian78 sa for siden:
Hvis dere ikke har fått med dere alt nytt innenfor skrekksjangeren går det kanskje an å hente noen tips på Scream Awards 2009 på NRK3 i kveld?
Equilibrium sa for siden:
Filmatiseringene av Stephen King`s bøker er stort sett møl alt sammen.
Eneste måten å oppleve hans visjoner så langt er egentlig å lese bøkene. Som etter min smak kanskje er blandt verdens beste innen horror!
En god skrekkfilm som er lite nevnt er "Event horizon". Dette er en sci fi horror med filosofiske undertoner. Kult eh??! ;-)
Trillian, takk for tips, bortsett fra at jeg er allergisk mot tv :p. Så, vi får håpe det går på nett-tv i morgen?
Og du med det lange navnet som jeg ikke orker å skrive (ikke minst fordi jeg mangler en av bokstavene i navnet ditt på tastaturet mitt, sorriii :o), jeg har sett Event Horizon, den var kul, men jeg var litt ukonsentrert.
Hva angår Stephen King-filmer så er det litt diverse synes jeg. Mye møl, mye ufrivillig morsomt, men innimellom den enorme produksjonen så glimter det til med noen riktige perler :)
Jeg har i alle fall Kingdom Hospital snart nede, enn om det ikke er av King's opprinnelige ideer, så har han jo regissert den. Spennende!
Kanutten sa for siden:
Synes "From dusk till dawn" filmene av Tarantino er flotte!
Sett dem :D
Kanutten sa for siden:
Hva med John Carpenters Vampire-filmer?
Hehehe, jeg har sett alt av Carpenter :p
Kanutten sa for siden:
Sett mye av Wes Craven da??? Går gjennom filmoteket vårt skjønner du. :p
Carisma sa for siden:
Nå har jeg sett [rec]. Veldig slitsom i starten, men tok seg defintivt opp på slutten! :_oy:
Kanutten sa for siden:
Hva med Stephens King Stomr of the Century?? Den varer i 4 timer og 9 min. Og er en kooooselig grøsser. :p
Hehe, ja, i grunn det meste. Han var nå kulest på åttitallet, med de uforglemmelige Elm Street-filmene :D Ikke så skumle i dag som de var da jeg var kid.
Den har jeg ikke sett!
Takk for tips :)
Iset sa for siden:
Storm of the century ja, den er helt FANTASTISK!!
Iset sa for siden:
www.horrorfilmmag.com/trailers/grotesque-2009-nsfw/
Det ligger trailer der, se den på eget ansvar (jeg tør faktisk ikke se traileren nå, mange av de scenene fra filmen sitter spikret i hodet mitt og jeg aner ikke hvor mye som er med på traileren).
trillian78 sa for siden:
:eek::eek::eek: Den traileren var ikke lang. Men lang nok til at jeg forstår at jeg aldri aldri aldri mer får sove godt om natten om jeg ser den filmen :o
Oj! Den så jo bare motbydelig ut. Grotesk indeed!
Ser på Kingdom Hospital nå. Liker den ganske godt så langt, og prøver å fri meg fra originalen. Ikke så pysk og forstyrrende, mer estetisk og allmenvennlig, kanskje?
Storm of the Century blir det neste jeg laster ned, har også fått ned Riding the Bullet, the Dark Half og the Langoliers. Det blir en lang søndag :D
Iset sa for siden:
Han overlegen i Kingdom Hospital er helt rå, jeg ler meg ihjel bare jeg tenker tilbake på de scenene med ham, der han tar med seg rattet på bilen hver gang han skal parkere osv. Han er bare ubetalelig. :lol:
Og hun lille jenta som spøker, er samme jenta som spiller hovedrollen i Silent Hill. Hun er flink.
Jeg har bare sett to episoder så langt, syntes jo han var en så fantastisk motbydelig fæl personlighet han i originalen, så jeg er spent på om han i remaken kan toppe det!
Ja, jeg syntes det var noe kjent med hun jenta.
Jeg må jobbe litt nå, men gleder meg til jeg er ferdig sånn at jeg kan se videre :D
Iset sa for siden:
Jeg husker faktisk ikke han i Riget. Men det er årevis siden jeg så den. Nærmere 10 år tror jeg. Men han amerikanske er sånn ufyselig-morsom. :D
Kanutten sa for siden:
Dette er jo ikke verken horror eller skrekk, men en jævlig voldsfilm :mad:. SLIKT ser ikke jeg! Liker myyye bedre at min egen fantasi står for spenninga når jeg ser filmer...:o
Iset sa for siden:
Ja, det er ren tortur, i grunnen. Jeg likte den ikke og fatter ikke at jeg så hele, men spolte til tider gjennom. Hadde hørt så mye om den og ble nysgjerrig. Måtte liksom se hva ståheien var, siden den ble forbudt i England. Men jeg ser ikke flere slike filmer nei. Saw og Hostel er jo lignende dette her, men ikke på langt nær så ille.
Jeg liker bedre filmer som The Others og Sixth Sense. Filmer med overraskende slutter, der det kryper oppover ryggen. Herlig!
Furine sa for siden:
Ja, slike likar eg også. Likar ikkje ekle greier, du får meg IKKJE til å sjå Saw og liknande. Eg får heilt hetta av "Scarred" på MTV, der har du mitt nivå!:o
Han overlegen i Kingdom Hospital er aldeles uspiseleg, rett og slett!:D Trur eg nesten må drage fram dvdane og sjå det igjen. Likar intro-musikken i serien forresten.
Kanutten sa for siden:
Nå har jeg sett Drag me to hell.
Den var jo bare morsom! Lo masse jeg og ikke skummel et eneste sekund...:o
Prøv å se den med ekstrem-fyllenerver :p
Iset sa for siden:
Jeg så den helt blottet for fyllenerver men ble skremt allikevel. Men bare den første halvtimen. Etterpå ble det bare dumt og overdrevet. ALLTID skal de ødelegge potensielt skremmende og bra filmer. :hulk:
Jeg tror vi må slå oss på en skrekkfilmprodusent-karriere, Iset :D
Iset sa for siden:
Jeg har tenkt tanken mange ganger. :knegg:
Hver gang jeg ser en grøsser som KUNNE vært bra (feks. Jeepers Creepers, den begynte helt rått og sluttet så teit at jeg nesten grein av skuffelse!) tenker jeg at jeg skulle ha laget den filmen selv! Hadde jeg laget grøssere tror jeg halve Norges befolkning hadde ligget på psyk etterpå.
Hahah, samme her! Åh, det er mang en film jeg gjerne skulle ha endra slutten, kasta ut halve castinga og tatt fyll styring på effekter og musikk :D
Carisma sa for siden:
Eller slutte å se de amerikanske, og heller se noen ordentlige... :D
Gracella sa for siden:
Jeg har også akkurat sett den, og jeg lo!!
Skvatt vel en gang, men ellers var det temmelig forutsigbart -og så overdrevent at det bare ble gøy!
Amboltscenen var ubetalelig :eek: :rolleyes:.
Kjekt at det ikke bare var jeg og mannen som lo av den filmen...
På den annen side har jeg også akkurat sett ferdig "Generation Kill"... og DET var en slags skrekkfilm (siden den bare viser en liten del av hvor degenerert man kan bli).:(
Jeg har siden sist sett The Dark Half, The Langoliers, Ride the Bullet og Storm of the Century. Likte alle sammen veldig godt! Prime Stephen King-produksjoner, altså! Og, skjønner ikke at jeg ikke har lagt merke til det før, men ser jo ut til at majoriteten av filmene hans er lagt til Maine, artig.
Ja og Kingdom Hospital var veldig gjennomført! Ikke så naglende og sinnsyk og forstyrrende som originalen, men det skal vanskelig la seg gjøre, så det ble mye mental jobbing med å frigjøre seg fra den. Men jeg likte løsninga med han gatepresten en del bedre enn det monstrumet av en unge som Jesus-referanse, egentlig. Hehe.
Nå har jeg lasta ned alle de filmene som har blitt laget som etterfølgere av Exorcisten, kanskje i mangel av noe bedre. Begynte med Dominion fra -05, som skal være forhistorien og Father Merrins første møte med Demonen. Stellan Skarsgaard som spiller den yngre utgaven av Merrin er selvfølgelig lysende og brilliant, men han demonen var jo helt teit, og den aurora borealisen var helt på tur. Men men. Nå skal jeg straks se neste som heter så mye som Exorcist the beginning, som er fra -04, men altså bør sees etter Dominion. De to oppfølgerne fra søttitallet (The Exorcist II -The Heretic og The Exorcist III) er jo kronologisk sett ''riktig'' å se etter denne igjen. Mer forvirrende enn Star Wars gitt :p
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.