Carisma sa for siden:
Er ikke alle bøkene hans (og dermed filmene) lagt til Maine? At det er hans greie liksom?
Carisma sa for siden:
Er ikke alle bøkene hans (og dermed filmene) lagt til Maine? At det er hans greie liksom?
Photobscura sa for siden:
Tydeligvis, men jeg har aldri tenkt på det før. Filmene har jeg jo sett så spredd, og jeg leste stort sett bøkene hans da jeg var i elleve, tolv-årsalderen, så det har ikke slått meg før.
Viclin sa for siden:
The Dark Half var den med han forfatteren og tvillingen inni ham eller hva det var? Det var første gang jeg hørte om en sånn tvilling, og jeg husker den filmen som veldig spennende - da jeg var fjortis.
Godt at den fortsatt var bra.
Ja, den var virkelig ikke så verst, altså! Veldig kult konsept, og fint gjennomført :)
Iset sa for siden:
Jeg så Paranormal Activity i helgen, den var helt super! Faktisk ble jeg redd, av alle ting, jeg blir jo aldri det av grøssere lenger, desverre. Vi hadde lyset av og høy lyd, og satt og spente oss skikkelig hver gang det skulle skje noe, og jeg trodde jeg skulle begynne å grine av enkelte scener. :lol: Ja, dette var filmen altså! :hyper:
Så også 2012 og den var helt aldeles fantastisk, var "høy" i flere timer etterpå, og hadde spent musklene sånn under filmen at jeg hadde nakkesmerter hele søndagen. :p Men det er jo ikke en grøsser da, måtte bare nevne det.
Åh, fett! Jeg gleder meg til å se den! Håper på å få sett den på kino neste uke en gang :)
Iset sa for siden:
Bare husk å PRØV å bli redd. Jeg tror det var litt av cluet her, at vi satt og egget hverandre opp og spente oss ihjel når vi visste noe kom til å skje. Da hoppet jeg jo 10 meter i sofaen da skvettegreiene kom. Hadde jeg sett filmen med et halvt øye, i fullt lys og med lav lyd osv, hadde jeg nok syntes den var kjedelig. Man må leve seg inn!
Ja, nemlig derfor jeg tror det kan være greit å dra sammen med noen på kino!
Cyan sa for siden:
Paranormal activity har premiere 4. desember
Iset sa for siden:
Ja, det vet vi. Jeg klarte ikke å vente så lenge da, måtte se den i helgen. :p
Kanutten sa for siden:
Gleder meg til å se 2012. Den var ment å skulle bli DET skrekkscenarioet, men har istedet endt opp med å bli en gedigen morsom parodi på alle andre dommedagsfilmer. :p
Iset sa for siden:
Noen parodi syntes jeg ikke det virket som? Det var jo selvsagt overdrevet, men det ble ikke teit fordetom. Jeg syntes filmen var aldeles strålende. :D
Kanutten sa for siden:
Derfor jeg gleder meg til den! Jeg eeeelsker massse effekter! Jo voldsommere desto bedre! Har bare sett DETTE klippet og det var nok til å sette meg i moood.
Parodier kan være faaabelaktige. :lol:
scartz sa for siden:
Det er ikke noe parodi det?
Syntes filmen var kjempeflott jeg, nesten litt vakkert å se hele jordkloden falle i grus :p Dommedagsfilmer SKAL være overdrevne :D
Jeg må innrømme at en tåre trillet da The Russian utførte heltestuntet sitt! :love:
Carisma sa for siden:
Er det ikke sånn "Armegadon" film da?
Ble forøvrig sittende og se "The Ruin" i går. Den var... Spesiell. :lol:
Iset sa for siden:
Jeg synes også det blir feil/merkelig å kalle det en parodi, selv om den overdriver. Hvilken katastrofefilm gjør forresten ikke det?
Iset sa for siden:
The ruin, er det den med de ungdommene som blir "jaget" opp i den pyramidegreia og angrepet av planter? Haha den er litt stilig.
Carisma sa for siden:
Det er den ja :ja: Veit ikke om stilig er det jeg vil bruke... Spesiell var det beste jeg fant :D
Iset sa for siden:
Jaa, Sasha. :love: Han var jo bare søt da. Jeg grein i bøtter og lass av flere scener jeg, hehe. Jeg er ei sippeguri når det kommer til filmer.
Jeg glemmer aldri scenen der toget ramler ut av fjellet, rett foran flyet. Satt med kuldegysninger nedover ryggen da ja. fantastisk scene!!!
scartz sa for siden:
Åh, nei jeg tenkte på han rikingen, selveste THE Russian! Han råe! Stuntet ved porten..! Det var MANN :D
Men Sasha var HOOOOOT!! Damn! Føler jeg har sett han i andre filmer.. LETT jeg hadde svidd han en omgang! :D
Jeg grein masse jeg også, tror jeg hadde hatt godt av å sette meg ned og gråte i bøtter å lass en dag. Føler jeg har lagret så mye, og når man er voksen gråter man ikke like ofte, så lageret blir ikke tomt. Nå gråter jeg av sex å singelliv episoder liksom, hehe.
scartz sa for siden:
Aww flaut, filmen jeg har sett Sasha i før, er The Hottie and the Nottie.. :p
Iset sa for siden:
Åja haha, ja de utførte jo et selvdestruktivt stunt begge to. :D Og Sasha var skikkelig hot ja, håhåhåååå! Genial film!
Ok, nå har jeg sett en av de mest syke filmene på lenge, britiske Mum and Dad. Shit, ass! Den var bra, men altså, hvem klarer å koke i hop så mye sykt :_oy:
Kanutten sa for siden:
Så Dorothy Mills på nytt igjen nå nettopp... Den var jo bare trist! Ikke skummel i det hele tatt! Ikke småskummel engang....BARE trist...:(
Gracella sa for siden:
Den var da ikke bare trist?? Men historien ble trist, ja.
Nå har jeg akkurat begynt å se på "I am not scared", en italiensk grøsser fra 2003.
Original tittel er "Io Non Ho Paura".
Jeg vet ikke helt om jeg liker den, for det er med barn og hovedpersonen har akkurat oppdaget en gutt som er fastlenket i et hull i bakken. Denne fastlenkede gutten er visst ikke det han ser ut til å være....
Stemningen er upåklagelig ekkel så langt.... :eek:
Gracella sa for siden:
Det var da som svarte.....:confused:
"Io Non Ho Paura" var ingen grøsser!! Hva er det med disse filmanmelderne???? Har de egentlig sett en grøsser eller er de bare ufattelig lettskremte?? Kanskje de ikke engang er gamle nok til å se filmene de skal skrive om.
Greit nok at det var ekkelt, men hallooo, tok det av noen gang? Nei!
Så hvis noen har lyst til å se et italiensk kidnappingsdrama, så er dette filmen å se.
Skuffa :mad: !!
Kanutten sa for siden:
Må sjekke den!
Kanutten sa for siden:
Nå skal vi se The Unborn, en grøsser fra 2009. :eek:
Iset sa for siden:
Den er bra, jeg så den på kino og døde litt.
Styr unna The Collector, den er søppel så det holder. skuffa
Gracella sa for siden:
Og hvordan var den?? Den så ganske skummel ut på traileren...
Håper at du leste at "I am not scared" ikke var en grøsser slik jeg trodde. Litt annerledes å se noe annet enn bare amerikanske filmer, da
Iset sa for siden:
Jeg skulle akkurat til å skrive om denne her inne, omtrent det samme som du har skrevet her. Hvordan noen kan kalle dette en grøsser er utenfor min fatteevne, da må de samme folkene synes Pretty Woman er skummel. Noe de sikkert synes, så ufattelig lettskremte de må være. Dette er en TRIST film som handler om kidnappingen av en ung gutt, den er tragisk, jeg gråt og ville bare skru av. Det er overhodet ingen grøsser, herregud?
Dog var det litt morsomt å se film fra den italienske landsbygda. Min svigerfar er fra en veldig liten by helt i Sør-Italia, og selv om tidene seøvsagt har forandret seg, var det skremmende likt som i filmen, hehe. Ting på den italienske landsbygda har faktisk ikke forandret seg SÅ mye siden syttitallet. :p
galleren sa for siden:
Har pløyd meg igjennom de fleste svarene på denne tråden her nå :D Interessante saker..
Det varmer hjertet mitt hver gang noen nevner Koreanske "A Tale of two sisters". Den troner høyt på lista mi ihvertfall. Den amerikanske remaken "The Uninvited" har jeg ikke ofret en tanke engang.
Jeg foretrekker selv asiatiske skrekkfilmer da disse i større grad faktisk skremmer deg på et mer psykisk plan enn de typiske amerikanske som bare vil ha deg til å skvette med litt hard jamring på pianotastene mens en skummel fyr med kniv hopper ut ifra skapet.
Anbefaler følgende filmer på det varmeste ;)
A Tale of Two Sisters (Koreansk)
Ju-On - The Grudge (Japansk)
Ju-On 2 (Japansk)
Phone (Koreansk)
Audition (Japansk..kanskje mer thriller enn horror)
Rec (Spansk)
Martyrs (Fransk..denne "river" litt)
Fikk også med meg Oldboy var nevnt i denne tråden. Vil absolutt nevne "Sympathy for Mr. Vengeance" som er av samme regissør, men på langt vei mer seriøs, kald og deprimerende enn hans nyere verk.
Iset sa for siden:
Jeg tror jeg elsker Galleren. Jeg og du kunne blitt gode grøsser-buddies!!
Jeg er også ekstremt glad i de asiatiske (men liker også endel av de amerikanske remakene selv om det er litt lite PK å innrømme det), og Tale of two sisters har vært på A-lista mi i flere år. Phone er også bra, men One missed call er en storfavoritt, den er knall! Og The Eye, en av mine favoritter.
Har du sett Shutter? Den asiatiske, selvsagt. Den var jævlig. :skremt:
galleren sa for siden:
Grøsser-buddies :D
Jeg glemte også å nevne en av mine andre storfavoritter..nemlig japanske "Dark Water" (Honogurai mizu no soko kara). Denne har en stemning og atmosfære jeg sjelden har sett i andre filmer...den begynner tregt og bygger seg sakte opp mot et skikkelig klimaks...det er nesten som en blir utmatta psykisk av å se den. Anbefales!
Iset sa for siden:
Dark Water er fantastisk, jeg elsket den fra første stund. Litt vond for et mammahjerte da, det kom noen tårer ja.
Det er jo en asiatisk film som heter The uninvited, jeg trodde det var DEN de hadde laget remake av, men neida. Den var dårlig da, syntes jeg, jeg ble skikkelig skuffet. Og så var den grusom, bla. en baby som ble sluppet ned fra en høyblokk, sånt takler jeg dårlig. Asiaterne er ikke like "tilbakeholdne" overfor sånt som det vi er, så jeg er litt på vakt når jeg ser asiatiske grøssere.
På tide å blåse støv av denne tråden igjen, føler jeg! Så, er det noen fellow grøsserfans her som kan komme med noen anbefalinger? Jeg har vel omtrent sett det meste, føler jeg, så om noen har noen litt uortodokse tips, så tar jeg villig i mot!
silje21 sa for siden:
har vel ikke så mye å komme meg selv, men lest igjennom tråden nå, og er jaggu masse som skal lastes nå jah :D
fikk plutselig lyst å se Misery igjen jah *dumme meg som ikke kjøpte på dvd forrige uke *
forøvrig så jeg omtrent hele paranormal activety uten lyd^^ vurderer å se nr2, noen som har sett den?
Paranormal Activity er overraskende bra, faktisk!
Misery ser jeg mer på som en thriller (jeg er altså ute etter en good scare! :D). Men det er faktisk ganske lenge siden jeg har sett den, så kanskje jeg burde se den igjen? Katherine Bates er en av mine absolutte favorittskuespillere.
silje21 sa for siden:
Ja, jeg likte paranormal activety jeg, mens samboern min såvidt syns den var verdt å se. guuuu så kjedelig! var hans svar :p
hehe husker jeg så på en stand-up komiker som hadde en morsomhet i forhold til Misery filmen, og jeg var omtrent den eneste som skjønte den, og da var jeg.. erhm... 15-16?
Men uansett, den er ikke grøss nei, men mere thriller, enig i det :) SPOILER !:
verste syns jeg er når hu brekker beina hans med hammer'n grøss
Tror jeg skal ned på butikken her imorgen å se om den er til salg enda jeg ^^
barfor sa for siden:
Ikke rein skrekk, men det blir vel det som disse faller nærmest under... 'Tetsuo: Iron Man' of 'Rubbers Lover' er to ganske syke japanske filmer som ikke er for enhver smak.
Den koreanske 'Save the Green Planet' er innom stort sett de fleste sjangre men også kanskje mest skrekk og er fantastisk.
Ja, gud bedre! Bare når du sier det så går det kaldt nedover ryggen på meg ...!
Den er på vei ned nå! :) Blir sikkert fin å se i bakrus i morgen. :rolleyes:
Carisma sa for siden:
Elsker asiatisk skrekk, takk for tips!
Har sikkert nevnt de før, men Tale of two sisters og the Grugde (originalen, ikke den Amerikanske) anbefales.
Caprifolium sa for siden:
Dario Argento`s "Opera" fra 1987:eek:
...men den har du sikkert sett?
Passe syk;)
Sett, sett og sett! :D Det er ikke lett å tipse meg, altså. ;)
Argento er jo en av mine gode gamle favoritter, sammen med Romaro! :)
Kanutten sa for siden:
Lurer på om du mener både skrekk og grøsser. For min del er skrekkfilmer filmer uten mye vold og blod, men med det psykiske i seg. Eller var det grøssere? Uansett skrekk med vold er barnslig og bare teit. Det MÅ trigge skolten og gi frysninger for at det skal være bra.
Vel, på den ene siden elsker jeg å bli skikkelig skremt. Det skal dessverre mye til, og det må en del kløkt og overraskelsemomenter og en god befatning av antydningens kunst for å få meg til å skvette.
Den siste filmen som jeg VIRKELIG skvatt av het Insidious, og er fra i fjor. Narrativet er helt kurant, men ikke nødvendigvis så veldig fantasifullt, men jeg SKVATT faktisk opp til flere ganger! Ikke minst skvatt jeg faktisk et par ganger av en for meg ganske ukjent film jeg kom over som heter Superstition fra tidlig åttitall. Stygge skumle tryner skremmer ikke meg, det er overraskelsen og antydningen som gjør det.
Men med det sagt går jeg ikke av veien for litt god gammel splatter, som f.eks Bad Taste og Brain dead, eller en gjengs zombie-film (både med zombier, OG av Rob Zombie :D), som ofte bare er herlig ekle, og ikke nødvendigvis så innmari skumle, så jeg innrømmer glatt at jeg kan ha litt smakløse og billige preferanser også. :p
Skal filmene være voldelige, må de være så drøye at det nærmest ikke kan knyttes til noen virkelighet jeg kan relatere til, men da snakker vi typ Pulp Fiction, Reservoir Dog, Pusher etc. Men det blir noe helt annet igjen.
Og skrekk og grøsser ... Det er vel to sider av samme sak. Men jeg vil heller skille skrekk/grøsser og splatter/gore. Det ene kan både være skummelt, ekkelt og psykologisk -men fellesnevneren er at det skal virke skremmende på oss. Splatter/gore er i grunn bare ekkelt.
Kom igjen a, folkens! Flere innspill! :D
silje21 sa for siden:
Teletubbies?
:p
Carisma sa for siden:
Oooh, Drømmehagen! :lol:
silje21 sa for siden:
eeeeeek, besvime av skrekk
Kanutten sa for siden:
Har nettopp sett både The Rite og Red Riding Hood. Begge går som skrekk, men The Rite var egentlig bare koselig og rørende og Red Riding Hood var grei nok. :o
Rin sa for siden:
Haha, går Red Riding Hood som skrekk? Det må være i den lilla glitrende skrekk-kategorien som også rommer Twilight-filmene. :D
Og jeg tror ikke jeg har noe særlig å bidra med til tråden - eller, jeg har nå store planer om å få sett Shark Night, som ser ut til å være en morsom teen-splatter... med haier! :heia: Kanskje Piranha også står på listen. Jeg er litt over gjennomsnittlig glad i slem fisk, jeg.
Nei, gud. Det er ALT for skummelt! :_oy:
Kanutten sa for siden:
Jeg mente at Red Riding Hood var grei som film, men ikke som skrekk. :p Vi har ikke sett den alternative slutten ennå, men det må nok mye mer enn en ny slutt for å gjøre den skummel.
The Rite har jeg sett! Likte den veldig godt, men det har nok noe med godeste Sir Hopkins å gjøre. Men ikke så veldig skummelt, egentlig. Litt, kanskje. Men så synes jeg i grunn religion er skummelt generelt. :cool:
Jeg merker jeg har litt motsand mot Red Riding Hood av nettopp de grunner 157cm nevner, Twilight-serien (samms produsenter) har jo ødelagt vampyr-konseptet, nærmest. Slemmingene.
Hehe, slemme fisker! :D
Nei, jeg begynner å gå tom for ideer, altså. Har ramlet over noen torturfilmer, men det er i grunn ikke heeelt min kopp te. Hvilket vel er et godt tegn.
Kanutten sa for siden:
Har du sett The Wicker Man fra 1973?? Ikke nyproduksjonen med Nicolas Cage, men denne gode gamle?
I've seen them both. ;) (Og, seff. Originalen er helt klart best!)
gamlebyen sa for siden:
Hva gjelder King-filmatiseringer, er det vel kun en som har en virkelig høy standard og det er Kubricks The Shining, men det sier vel mer om Kubrick enn King ;-)
Klarer ikke mye skrekk lenger, for mye priatkopierte fiolmer i ungdomstida, men komm meg gjennom Friday the 13th, Nightmare on Elm Street og Halloween-seriene før jeg ga meg.
en av de beste skrekkfilmene noensinne er jo Polanskis Rosemarty's Baby. Og ikke minst, Alien, because in space, no one can hear you scream...
en gammal favoritt er også Hellraiser.
Gode klassikere alle sammen!
Jeg synes nå at det er flere vellykkede filmadapteringer av King enn bare The Shining, selv om den stiller i toppklasse. Både nevnte Misery, Pet Cemetary, og til dels Carrie er gode. Men det finnes mye søppel også. Jeg ler fortsatt når jeg tenker på "varulven" i Silver Bullet. Hehe.
I går så jeg "Grave Encounters", og joda, et par scares, men jeg må si at jeg er lei av disse DV-cam-liksomdokumetariske "vi fant disse tapene på åstedet, og ingen har hørt noe fra filmteamet siden"-filmene. Det har bare tatt helt av siden The Blair Witch-project, og jeg har sett et uttall av dem. De som faktisk fungerer er de hvor man ikke gjemmer seg bak en påstått ekthet, som f.eks Paranormal Activity. Enn om jeg må innrømme at John Wayne Gacy-filmen (husker ikke i øyeblikket hva den heter, men jeg er litt i overkant fascinert av seriemordere :flau:) var ganske så fet. :)
Nå har jeg lasta ned en tulleskrekkfilm, trenger kanskje litt humor oppi det hele også (hvorfor lager ingen filmer som Evil Dead lenger?!), den heter Tucker and Dale vs Evil.
Og så er jeg i gang med å finne ut litt om denne nye norske skrekkfilmen "Thale", men ikke kommet så langt ennå.
Yrla sa for siden:
Repulsion, av polansky
Enslig ung kvinne søker, av Barbet Schroeder
Forvarselet av Neil Jordan så jeg nylig. Ikke verst.
Vil se Den lille piken i huset nederst i veien, av Nicolas Gessner. Fant den på lovefilm.no.
The uninvited likte jeg veldig godt. Bedre enn den koreanske versjonen.
Her var det noen kreative tips, takker! :) (Utrolig å faktisk finne titler jeg ikke har sett eller hørt om :lol:)
The Uninvited så jeg i fjor, og den var ganske fet. Jeg har dog ikke sett orignialen. Men jeg liker konsepter der jeg blir fullstendig forvirra/overraska, som i f.eks The Others. ;)
Yrla sa for siden:
De to øverste er mer uhyggelig drama, men anbefalt fordi de er "må se-filmer". Jeg husker de mange år etter å ha sett de. Jeg skal snart se Orphan. Ser frem til det. Jeg også likte the others godt. Nicole Kidmans filmer ser jeg alle av også. Sett "fur" med henne? annerledes film. Uhyggelig drama det også.
Rin sa for siden:
The green mile er nok King-film-favoritten min. :) Men jeg har nå rimelig lite tålmodighet med Kubrick, uansett. Nå skriver jo King også en oppfølger til The Shining!
Og, litt off-topic, du har sikkert fått med deg sesongstart av Supernatural, og at det denne uka begynner en annen serie som heter American Horror Story - som kaaanskje blir bra? Krysser fingrene!
gamlebyen sa for siden:
Var og så den originale Friday the 13th på Rockefelelr i fjor, og den var jo massakrert for å klippe vekk de verste scenene i hine hårde dager, og slitt kopi, men herregud, korr arti'! Og den var jo ikke spes skremmende sett med dagens øyne.
Enig i at det har gått inflasjon i slike liksom ekte filmer, som f eks Blair Witch. Dog syntes jeg det funka meget bra i Cloverfield.
gamlebyen sa for siden:
Ikke så mye en skrekkfilm, men en kultfavoritt, Tod Brownings "Freaks" fra 1932
www.imdb.com/title/tt0022913/
ellers digger jeg de gode gamle Universal-filmene, Frankenstein (Karloff), Dracula (Lugosi), The Invisible Man, The Creature from the Black Lagoon.
er nok mer på sci-fi og kultfilmer i mer voksen alder
Ah, the Green Mile tenkte jeg ikke på en gang, men det var vel mer fordi jeg er i skrekkfilmmodus. :D
Jeg har seff sett første episoden av Supernatural som kom på lørdag! Kosen sin det, etter Nytt på Nytt. (Jeg har ikke tv, så jeg ser alt det andre ser på NRK gjerne dagen etter. ;))
Og takk for tips om ny serie! Skal sjekkes ut!
Det er jo en klassiker! Men nå begynner det å bli en hel liten evighet siden jeg tilbragte tid med gode gamle Jason. Filmene satte forøvrig standarden om at den mest slutty jenta var hun som døde først. Amerikansk moral, much? :lol:
Cloverfield funka. Det er jeg helt enig i! Ellers er jeg ikke SÅ begeistret for monsterfilmer, men den hadde noe ekstra.
Åh, den har jeg sett! Faktisk i researchøyemed da jeg gikk på fotokunstskole. Har også sett de andre du nevner. Kult er ordet, ja. Ikke akkurat så mye skremmende som fascinerende.
gamlebyen sa for siden:
Det er jo moralen som er det mest interessante i disse hockeytallsfilmene med Jason, Mike og Freddy. De som har sex, tar droger, stæler, ljuger, er de som dør først... Men i The Day of the Living Dead, originalen, ikke Snyders forfredlige remake, kan man også fort se når non dør, og det er dersom de har på seg lyst tøy eller står foran en lys vegg, hehe
Der har man en fordel som "syndig" skandinaver, at den moralen er så lettgjennomskuelig at den bare blir et ekstra underholdende moment. ;)
Men når man først snakker om Mike: Halloween er en av de desidert feteste innenfor sin sjanger, og kanskje en av Carpenters høydare. Jeg grøsser på ryggen bare jeg tenker på den korte lille scenen der man ser at noen observerer Jamie Lee Curtis rollefigur fra vinduet i døra innenfra Myershuset. Dét er en vidunderlig omgang med antydningens kunst. ;)
Og jeg antar du mener Day of the Dead, en av de herlige Romaro-klassikerne! Helt enig! Zombier er kanskje ikke det mest skumle i verden (sett at de beveger seg i sneglehastighet og er dumme som brød), men det hele mister sin siste rest av "mening" når det bare er gørr og splatt og velting i innvoller ... :rolleyes:
gamlebyen sa for siden:
Det er en fantastisk scene ja. Rett og slett en klassiker hele filmen. Også Donald Pleascence da!
Og litt sånn apropos foto, Blow up med Vanessa Redgrave (damn!) og David Hemmings. Ikke en skrekkfilm, men en herlig thriller. Selv om jeg mener gatefoto er artigere ;-)
Ah, Blow Up mener jeg å ha sett i filmklubbforbindelse for mange år siden. Det er grenser for hvor mye plass det er i hukommelsen, så det dukker jo stadig vekk gode gamle kultfilmer jeg bare MÅ se opp igjen. Filmnørderi forplikter. ;) Bl.a planlegger jeg en liten Russ Meyer-kavalkade i løpet av vinteren :D
Men, ja, tilbake til Skrekkfilmer. Eller, jeg har ikke så mye mer å si atm, men bare en påminnelse (like mye for meg selv) til å ikke spore helt av. :p
Carisma sa for siden:
What? Er ikke det amerikaniseringen av Tale of two sisters? Hvis det er den jeg tenker på så var den elendig i forhold til ToTS. Overfoklart, som all amerikansk "skrekk"...
Syns slutten var en kjempenedtur på den, ellers var den overraskende bra. Selv min o-så-tøffe politi-fetter innrømmet å ha hoppet i kinostolen og sovet dårlig etter å ha sett den :D
Men når vi snakker om slutter, Jeepers Creepers var en ganske elendig film, men den sluttdetaljen sitter på netthinna :rolleyes:
Noen som vet om Millenium-serien er mulig å laste ned fra noe sted forresten?
Fikk forresten lyst til å se nattevakten igje, selv om jeg har sett den sikkert ti ganger. Kanskje på tide å gi "Siste time" en ny sjanse også?
Rin sa for siden:
Jeg har glemt slutten på den. :p Men jeg husker jeg faktisk syntes den var dritskummel i første del, helt til det ble åpenbart hva "det skumle" var - suspense er jo som regel skumlere enn "se, et monster", bleh!
halkatlala sa for siden:
har ikke lest mer enn første 2 sidene av den tråden her, men skal gjøre det når jeg får tid. har fått satt på et par nedlastninger :D
hvis noen her ikke har sett donnie darko så er den værdt å se selv om den kanskje ikke går under skrekkfilm. den kødder i hvertfall med hodet ditt :)
Jeg har som sagt ikke sett originalen av The Uninvited, så jeg skal ikke uttale meg. Men jeg syntes jo den amerikanske var bra, men uten sammenligning, da.
Ja! Helt enig!
Donnie Darko er en av mine evige favorittfilmer, men det er jo langt fra skrekk, da. ;)
gamlebyen sa for siden:
ble så inspirert her nå, så anskaffer Halloween (78), Friday the 13th (80) og remaken av Nightmare. Yihaa. Er jo snart allehelgensaften....
Ho ho! (Og jeg skal være den hvite dronninga fra Alice in Wonderland! :hearts:)
Jeg må si jeg begynner å bli rimelig nysgjerrig på den Thale, altså. Tolker det dithen at det er en film som kaster seg litt på etterdønningene av Trolljegeren, og får en følelse av at det kommer til å handle om en hulder. Fant en teaser her, og denne faktisk ganske ekle nettsida deres, som gir i grunn null info. Litt får man vite på facebook, da. Men ikke mye. Ooo, spennende! The suspense! :D
gamlebyen sa for siden:
Om vi er i byen da, er vi trolig på konsert. Så da får jeg gå som Kerry King fra Slayer. Minst mulig jobb, hehehe.
gamlebyen sa for siden:
det er godt mulig at det er hulder ja. ser jo ut som hale i frysern. hun nynner, det er vann i nærheten av henne.
Kult at folketroen brukes i norsk film som skiller srg fra rene filmatiseringer av myter og eventyr
Ja, absolutt! Selv om jeg synes Trolljegeren hadde et ganske tynt plott og en noe unaturlig dialog (hvilket kanskje kan være litt typisk norsk film til tider ...?!), så var stemningen og effektene helt utrolig råe!
Vi har en del å gå på her oppi skumle mørke nord når det kommer til skrekkfilmgenren. Men jeg irriterer meg lett over småting jeg, da. Hva het den blodige løpe i skogen-skrekken med søttitallungdom som kom for noen få år siden?
Jeg husker i alle fall at jeg irriterte meg grenseløst over at hun ene løp rundt i en identisk singlet venninna mi kjøpte på H&M året før, og at rollefigurene het ting som "Camilla" og sånn. Hvem født på femtitallet het det? De het Terje og Gerd og Aud og lignende! Gah!
gamlebyen sa for siden:
Ah den der med Henriette Brusgaard... Rovdy (thank you, IMDB)
Selv mener jeg at De Dødes Tjern er en av de beste norske skrekkfilmene til dags dato
Carisma sa for siden:
Den er bedre som hørespill :ja:
Brokkoli sa for siden:
Tilgi meg, orker ikke bla meg gjennom hele tråden...
Sett Rosemary's Baby?
Brokkoli sa for siden:
Min favorittfilm også! Jeg har sett den 14 eller 15 ganger nå...
But of course! :D Cluet her er nok kreativitet. Jeg har stort sett alle klassikere et titalls ganger. :o
Men du er tilgitt, assa.
Kanutten sa for siden:
Half Light?? Med Demi Mooore?
Sett! ;) Ganske bra film. :)
Ja, forresten 157cm; nå har jeg sett første episoden av American Horror Story. Virker utrolig lovende, altså! Og det må jeg si -Jessica Lange! Herregud, hun er jo fantastisk. For ikke å snakke om Frances Conroy fra Six Feet Under. Dette lover bra!
Ellers har jeg sett et par skrekkomedier de siste dagene. Tucker and Dale vs Evil, den står til laug, altså. Haha! Egentlig et ganske festlig konsept, hvor man på en slags snedig måte ser type Texas Chainsaw Massacre, The Hills Have Eyes etc fra "den andre siden". (Men likevel ikke). Jeg så også I Sell the Dead. Helt ok, nydelig filmatisk, og Ron Perlman bærer mye av filmen. Jeg tror jeg mista litt av gleden over filmen ved at jeg var ukonsentrert og stoppa filmen omtrent hvert femte minutt. Men estetisk sett var den nesten litt sånn Gilliam/Burton-ekteskap. :)
Kanutten sa for siden:
Black Death
Det står at den er skrekk/triller, men jeg er nå ikke helt enig.
Kanutten sa for siden:
Eller The Dark.... Skal se den på nytt igjen i kveld.
Kanutten sa for siden:
Begge sistnevnte filmer har Sean Bean i en av hovedrollene... Han er bare herlig! :love:
Denne har jeg ikke hørt om. Har du sett den? Den så ikke akkurat skrekk ut, nei, men jeg har satt den på nedlastning. Har tydeligvis blitt litt hekta på "historisk" middelalder fantasy-drama etter Games of Thrones.
Kanutten sa for siden:
Og her er han med i et par filmer til:
Kanutten sa for siden:
Vi skulle se den i går kveld, men jeg sovnet.. :o
Silent Hill-filmene har jeg sett. Tror man trekker veksler på å ha spilt spillet først. Men de var ikke så verst ekle.
Carisma sa for siden:
Sikkert nevnt her før, en hva heter den spanske om det barnehjemmet? Den var faktisk ganske bra.
Denne var litt creepy mener jeg å huske: www.imdb.com/title/tt0339385/
Rec var skummel! (spansk igjen, de er ikke dumme de spanjakkene)
Og regner med du har sett Død Snø?
Orphanage og Rec har jeg sett. Veldig bra begge to. :ja:
Og takk for tips, den har jeg faktisk ikke sett! :)
Carisma sa for siden:
Død snø eller den danske? Død snø er kanskje mest humor. :D
Kanutten sa for siden:
Jeg husker ikke om Black Sheep har vært nevnt, men den er morsom ala Død snø.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.