Ja, enig! Det virker som om mange bare har gått tomme for ideer og tror de kan heve filmen med å slenge inn noen monstre og spesialeffekter på slutten, det er jo ikke det som er skummelt! Det JEG blir skremt av er uforutsigbarehet, den verste scena i Drag me to hell tror jeg er etter at hun gamle dama roper ''you shamed me'', og akkurat i det sikkerhetsvaktene skal til å geleide henne ut, så løper hun tilbake, sånn plutselig! Iiiiik! Og ikke så verst ille når trynet hennes dukker opp på mobiletelefonen heller!
Det er kunsten med å antyde at noe skjer, eller utnytte de mest uforutsigbare situasjonene, å ta noen på senga. Sånn ... skummel musik ... huff ... oi, et monster/avkappa hode etc gitt! Det er jo bare teit.
Jeg er litt forelsket i Photo nå, tenk at jeg nesten ikke vet om NOEN som er lik meg på skrekkfilm-området! Og når folk sier de ikke tør å se grøssere fordi de blir så redde, blir jeg litt sånn :eek:, for det er vel det som er POENGET? Heldige jævler som blir redde, tenker jeg. De vet ikke hvor satans heldige de er! Ja, nå måtte jeg til og med banne to ganger.
Åh åh, nå kom jeg på en grøsser som skremte meg ganske heftig, pga. stemningen og lydene osv. Veldig dyster, mørk film, jeg følte jeg ble helt klaustrofobisk. Den heter The Abandoned. Trailer her.
Sikkert ikke, men jeg syntes ikke de var det. Jeg fikk helt hakeslepp begge gangene. :p Jeg skjønner egentlig ikke hvordan NOEN som helst kunne forutse slutten på The village?? Hvordan i huleste klarte dere det, fikk vi noen hint underveis? Nei jeg ble helt sjokkert jeg.
ÅH har du sett Rose Red? Miniserien av King. Oppfølgeren er Diary of Ellen Rimbauer, men du kan gjerne se den først, så får du forhistorien fra begynnelsen av, siden DoER handler om tiden før RR. Jeg elsker de filmene. ELSKER! Og de er ganske creepy.
Rose Red ble jeg skikkelig skuffet over. Den første var skummel og bra, og så tok den andre halvdelen helt av. Monstre blir for dumt, syns jeg. Da ble den ikke skummel lenger.
Jeg liker heller ikke monstre noe særlig, var det det i RR da?? Jeg har ikke sett den på mange år og husker bare at huset var hjemsøkt av bla. den tidligere hushjelpen?
De er bra ja :ja: Husker heller ikke noe mosntre?
Er ikke de også sånn semi-autenstiske, altså delvis basert på sann historie?
Det finnes et par veldig bra steven king filmer, også finnes det ca tusen utrolig dårlige.... :rolleyes:
Forøvrig syns jeg Riket av Lars von Trier er helt fantastisk :love: Bare så synd det aldri kommer noen slutt på den :hylgrine:
Riget er fantastisk! Jeg likte også den amerikanske remaken faktisk, Kingdom Hospital. Bedre enn forventet, og han overlegen var jo bare fantastisk. :knegg:
Ja, jeg likte den også overraskende godt. Jeg kom ikke på at det var remaken da jeg satt og så på før ganske langt utti så sier sambo: Dette MÅ da være kopi av riget? :D
Men hvordan er egentlig den siste Von Trier filmen?
Antichrist? Den er jævlig. Såpass grusom og sinnssyk at jeg angrer litt på at jeg så den, men var jo så nysgjerrig. Åpningsscenen hang igjen i hodet mitt i flere dager, jeg hylgrein og var helt ødelagt. Grusom scene. Mange forskrudde sexscener som gjør at du sitter og vemmer deg og har lyst å skru av. Syk film.
Er egentlig ikke så fan av sånn filme-med-eget-kamera filmer som blair witch og cloverfield. Blir sjøsjuk av å se på :rolleyes: Men likevel lyst til å se denne.
Herlig! Ja, det er jo hele poenget! Jeg elskehater å bli skremt, det er akkurat sånn at jeg bare må ha mer, som en skikkelig drøy berg- og dalbane, du holder på å spy, men likevel må du bare ta turen en gang til! :D
Jeg tror jeg må få meg kjæreste igjen snart, hehe, det er liksom en så perfekt skrekkfilmsetting, jeg hauser meg alltid opp litt ekstra da :p, mens når jeg ser skrekkfilm alene så skvetter jeg kanskje litt, men er ellers mer sånn ''oi!'', ''ok, jaha!'', og jeg vet ikke om jeg gidder å pådra meg så drøye fyllenerver igjen bare for å bli skremt :p
Men åh, så mange gode anbefalninger altså! Godt å se at til og med jeg har masse snadder til gode :D. Nå er ''The Village'' og ''abandoned'' på vei ned. Og jeg fant ut at jeg må se ''The Others'' igjen.
Forresten, apropos det jeg sa om de mest skumle elementene for meg i skrekkfilm: Motorsagsmassakren er jo en drøy affære i vold og blod, men den aller aller ekleste scena der er uten tvil da hun jenta blir slept over gulvet inne på en bensinstasjon, om jeg ikke husker feil, du ser bare akkurat så vidt hva som skjer, det går litt for sakte, og det er helt HELT stille, ikke noe musikk, ingenting! Creeped me out! Blod og gørr, jaha, men sånne scener går rett i margen min! Samme med den første Halloween-filmen, den scena der rollefiguren til Jamie Lee Curtis blir observert av det vi senere skjønner er Mike Myers, du ser bare silhuetten hans i det lille vinduet i ytterdøre, og at han trekker gardinen så vidt til side og observerer henne mens hun legger igjen pakke på trammen, og det hele skjer på høylys dag. Brrr!
Åååh jaaa! Det er sånne scener som skremmer meg også. Ikke blod og gørr, men stemning og creep-outs osv. Det er derfor jeg elsker spillet Silent Hill. Det er jo altså et dataspill (xbox/ps3) men det er så ufattelig scary at jeg tisser i buksa bare jeg tenker på det. Der har du alt vi drømmer om i en god grøsser. Minus monstre da, i et par av spillene er monstrene bare teite (det er 6 spill ute, tror jeg). Forlatt, tåkete by, hva har skjedd med alle folkene? Dyster stemning, nydelig musikk som går rett i sjela, spøkelser ...
Ja for ikke å snakke om spillene Project Zero (eller Fatal Frame, som de heter i alle andre land), som handler om forlatte byer/hus der det spøker noe helt grotesk, og man må se seg rundt med et spesielt kamera for å fange opp de torturerte sjelene. Herregud så redd jeg har vært enkelte ganger, spesielt i én scene der ei dame (spøkelse, of course) plutselig slepte seg ut av en kasse foran meg og dro seg bortover gulvet mot meg mens hun stønnet og bar seg. dåne Jeg måtte ta et kvarters pause da ja.
Introen til Silent Hill 1. Vakkert! Det er jo laget en film av dette spillet også (trailer her) og den er ganske lik spillene, men spillene er mye bedre da. MYE bedre. Jeg har vært svoren SH-fan siden 1997 og ble litt skuffet av filmen, men hey - det skal mye til for å toppe dette her uansett og de har gjort en helt grei jobb. Gillespie-dama er med, Pyramid Head er med, politidama er med osv. Alt var ganske likt, og for meg som er så besatt av de spillene så var det jo en opplevelse å få se det på film, egentlig. :D Musikken i filmen er også hentet fra spillene.
Jeg klarte ikke å se ferdig Silent Hill :rodme:
Egentlig syntes jeg filmen var veldig teit (så langt jeg kom), det var liksom bare.. for mye? Fatta liksom ikke helt hva som skjedde. (sikkert fordi jeg ikke har spillet silent hill, bare sett litt når søskenbarnet spilte det.. skummelt!)
Men så kom den svære duden, med sånn.. trekant-hode eller noe, og river av huden på den gamle teite dama... :eek: :eek: ..da klarte jeg ikke mer :p
Hehe hvis man ikke har spilt spillet kan det nok bli litt voldsomt siden man ikke helt skjønner konseptet. Jeg hadde jo spilt alle spillene på forhånd, og var vant til både Pyramid Head (han svære duden med trekanthodet) og alle de andre. De kritikerne jeg har snakket med har mislikt filmen fordi de ikke har spilt spillene og ikke helt visst hva de gikk til, mens de som har likt filmen godt har vært spillfans som meg. Så du hadde nok likt den bedre hadde du spilt ja. :)
Ja det tror jeg også.
F.eks eeeeelsker jeg resident evil spillene, og dermed ELSKET jeg også filmen :D
Men det gjorde visst ikke kritikerne, og heller ikke vennene mine som ikke hadde spilt..
I slutten når forskerne sier: "Put him on the Nemisis program", jeg og søskenbarnet mitt bare: "!!!ÅÅÅÅÅÅÅH!!!!!" :spent::boxing::spent:
Alle andre bare: "wtf, mate..."
Åh jaaa jeg elsket også den første filmen og satt hele tiden "ååh det der er akkurat som i spillet" osv. Nemesis. :hjerter: Jeg synes dog spillene har tapt seg, og blitt mer og mer actionfylte og mindre grøssende. Det siste spillet minnet mer om et typisk krigsspill enn et grøsserspill, og jeg savner de gode gamle Resident Evil-spillene der man har gode gamle zombier etter seg og må løse oppgaver osv. :sukk:
Ja, helt enig :(
Det første spillet var bare fantastisk.. Syntes det dabbet litt av med en gang i nr 2, ble for stort og ikke så skummelt.. var noe med det huset!
Men var litt kult at Nemisis følgte etter deg fra rom til rom, det var nervepirrende :O
Ja, når han plutselig kom brakende gjennom veggen og sånt, jeg tisset nesten på meg i skrekk. Han ble jo litt irriterende og til slutt da, ble jo aldri kvitt ham. Jeg løp fra rom til rom i ren panikk. :lol: Jeg elsket nr. 1 og 2, nr. 3 husker jeg ikke helt, var ikke det i selve byen? Husker en kirkegård, tror jeg, full av zombier. Nr. 4 har jeg faktisk ikke spilt, og nr. 5 er som sagt ganske boring og for "krigete". :skuffa:
Jeg husker lite av dem. Eneste jeg husker var at første del var skikkelig skummel og at hele opplevelsen ble ødelagt av andre del. Da tok den liksom helt av.
Husker jeg ikke noe med en politistasjon? :hmm:
Jeg har forresten dritlyst på den Umbrella-paraplyen. Åh, nå må jeg snart se den første filmen igjen. Musikken er jo knallbra (Marilyn Manson som har laget den, fantastisk) og jeg får helt frysninger når teamet ankommer Umbrella og de forteller om THE HIVE. Jeg er nok fan av konseptet ja. :p
Paranormal Activity ser kjempebra ut, men ingen av kinoene her har skrevet noe om den enda. Håper de plutselig setter den opp. :o
Jeg har nesten klart å lure med meg ei vennine til å se Paranormal Activity når den kommer på kino :spent: Spurte mannen min også, men han tør ikke :p Den har forresten premiere i Oslo 4. desember
Ja jeg digger Marilyn Manson!! :spent:
Og den sangen er spesiell men nydelig!
The village tenker jeg ikke på som skrekkfilm.. Men jeg syntes den var litt skummel da de røde ankommer husene. Og etter avsløringen, men allikevel kommer det en rød dude i skogen :o Da ble jeg litt sånn.. "hæ? HÆ?!? aaaah ekkelt..!! :eek:" ..og så ble det litt trist :p
Hehe jeg ler også litt når folk omtaler den som en grøsser, det er jo mer drama-action, kanskje litt thriller inni der også. Noen scener skal fremstilles som litt creepy, men den er mer trist og stemningsfull synes jeg. Og bra, jeg likte den.
Hva syntes du om The Abandoned da? Traileren er bedre enn filmen hehe, men den er ganske scary synes jeg. Men nå er jeg på jakt etter den ULTIMATE grøsser, finner den ikke. :( Vil bli så skremt at jeg nesten må sitte med bleie på meg.
Den var veldig ekkel, og sånn utrolig uforståelig en god stund, det liker jeg. Veldig intrikat og intellingent plot, synes jeg, selv om ikke alt hang heeelt sammen. Og når (SPOILER!!!!!) hun kom tilbake til huset etter å ha rodd over sjøen, så ble jeg ikke det minste overrasket, jeg hadde venta på det :p.
Men, det som manglet var de uventa plutselighetene, de som får deg til å skvette en halvmeter opp fra sofaen. Det hadde jo Drag me to Hell plenty av, men der skorta det litt på plot.
Har du sett 1408, Iset? Den likte jeg veldig godt, og den satte bra med støkk i meg. Veldig undervurdert film.
Nettopp derfor er det litt deilig å i stedet la seg skremme av fiksjon, noe som ikke er virkelig, som du kan slå av og bli ferdig med når filmen er slutt :)
1408 er en slik film i allefall JEG blir mentalt småsliten av å se; den minner om et mareritt der det samme skjer omatt og omatt og omatt og man kommer liksom ALDRI ut av drømmen. :mad: Men enig, den er knallbra! :D
Jeg har det, men jeg har også lest boka (novelle, egentlig) og den er MYE bedre. Det er så mye som er så annerledes og mangler i filmen at jeg ble veldig skuffet, men den var bra altså. Men du bør absolutt lese boka, den er helt fantastisk! Skulle virkelig ønske de laget filmen slik som boka.
Det jeg likte med filmen var at den hadde stemningen fra Silent Hill! Dette med dører og vinduer som plutselig forsvinner, dysterhet, hva i huleste har skjedd osv. Skikkelig Silent Hill. :D
Ehem, jeg mente hovedsakelig spillene. Filmen er ganske bra den og, men kanskje best om man allerede har spilt spillene så man ikke tenker "åhåi hva fader skjedde der, en svær fyr med trekantet hode?" men i stedet tenker "jess, der er Pyramid Head, fy fader så lik han er i spillene, genialt"! :p
Spillene er så fantastiske, og JÆVLIG skremmende, at man dør litt. Filmen er veldig bra, men ikke på langt nær så skremmende. Men de har klart å få med dysterheten og wtf?-greiene fra spillene. Verdt å se, hvertfall. Men liker du den ikke så husk at den nok er for spesielt interesserte, altså spillentusiaster som meg. Jeg har vært totalt hekta på SH siden 1997. :D
Jeg kan ikke huske at jeg skvatt en eneste gang i 1408 jeg? Men jeg hadde lest flere anmeldelser først som var ganske lunken, så jeg tror jeg satt og så etter de kjipe tingene. Gjorde hvertfall ikke noe uutslettelig inntrykk.
Vet du, jeg kom på at dette spillet har venninna mi masa masse om. Jeg spilte WoW en stund, men ble litt for hekta, tar jo aldri slutt jo! Så har vurdert å finne meg et spill til vinteren som man faktisk kan runde!
Jeg hadde aldri hørt om den før, bare googla ''Horror movie recomandations'', og så sto det om den i en av linkene jeg kom over, så jeg hadde null forventninger what so ever. Leste bare en kjapp ganske nøytral synopsis. Jeg skatt litt nå og da, det var mer forvirringen og følelsen av å sitte som på nåler som gjorde det for meg!
Jeg liker ikke så godt spill av typen WoW, jeg liker bedre sånne typiske sxob/ps3-spill, feks. Silent Hill eller Fatal Frame. Ekte grøsserspill med god grafikk som man, selv om man spiller mot spøkelser og monstre, får en følelse av at det allikevel er realistisk. :D
Jeg digga WOW, men ikke avhengigheten som fulgte. Men finnes Silent Hill f.eks til PC? Her i huset er det kun én spillkonsoll, og det er Nintendo 8-bits, hehe :p
Nå ser jeg en nederlandsk skrekkfilm fra 1988, The Vanishing, eller Spoorloos som er originaltittelen. Vet ikke så mye om den annet enn at den var på lista over imdb.com sin 50 best horror movies-liste.
Vet ikke om SH finnes til pc ... Men helt sikkert. SH1 fås hvertfall bare til PS1 (og kanskje pc), mens oppfølgerne kom til PS2 og de nyere konsollene.
Jeg prøvde å finne Spoorloos men fant den ingen steder.
Søk på The Vanishing i stedet for. Ikke så skummel ennå. Jeg har litt lopper i blodet i dag, så jeg må liksom pause hver femte minutt for å sørfe litt og sånn :p
Hahhaa sånn er jeg også. Sitter av og til og ser på film eller serie på laptopen og da må jeg surfe litt innimellom. :lol: Jeg har stort sett slike lopper 90 %¤ av tiden, litt irriterende. Men skal jeg se en grøsser jeg har gledet meg til, venter jeg til det er helt mørk, skrur av alt lyset og setter meg i sofaen med teppe på, uten forstyrrelser. Woho.
Pøh, Spoorloos var jo slettes ingen skrekkfilm. Bra, joda, litt thrilleraktig, men ikke skrekkfilm. Snodig.
Nå skal jeg se den originale 13 Ghosts fra 1960, tenkte jeg!
Death proof var "rar". Først skjer det ingenting - lenge (en venn av meg gadd ikke se den ferdig for den var så kjedelig...) og så eksploderer den!
Deretter...tja, reprise...?? Men det spiller ingen rolle, digger Tarantino :cool:.
Jeg syntes at Blair Witch Project var skummel. En anmelder mente det var mer skummelt å sitte og se på et kakestykke sige sammen, så meningene om den filmen er delte...
Min grunn til å synes at den var fæl, er alle teltturer i min ungdom hvor vi fortalte spøkelseshistorier og skremte hverandre, så jeg kan levende forestille meg hvor jævlig det ville vært å oppleve 10% av den filmen. I tillegg kommer utallige hytteturer til strømløse hytter flere mil i fra folk ( og en gang rett ved siden av en krigsskueplass hvor titusner av unge menn omkom under harde kamper - dere kan vel gjette dere til de historiene vi fortalte ... Kl 24 skulle vi gå ut for å se om vi kunne se gjenferd, ha, ha. Gjett at det var en gjeng som ikke turte å gå ut på do engang :D)
Den værste grøsserboka jeg har lest er The Shining/Ondskapens Hotell al Stephen King. Filmen som ble lagd etterpå er jo rene Night Garden/Drømmehagen - ikke skummel i det hele tatt. Jeg kunne i årevis etter å ha lest boken, ikke være inne på et bad hvis dusjforhenget var trukket foran badekaret.
Men jeg vet at jeg har en ganske livlig fantasi da! :D
Jeg ble så sigen at jeg måtte stoppe den midt i, så jeg ser vel resten i dag en gang. Veldig sexy fotografering, i alle fall! Ja Tarantino er kul, i alle fall stort sett. Synes Kill Bill er søppel.
Jeg syntes Blair Witch er helt kurant, husker faktisk ikke helt hvordan jeg reagerte da jeg så den ... Men syntes det var en kul og ny idé i alle fall. Har dere sett oppfølgeren? Skikkelig dårlig, og helt meningsløs.
Du da! Slemme deg! :mad:
Jeg har lyst til å se den igjen jeg også! Herregud, så skremt jeg ble av den. Men er vel femten år siden jeg så den, og jeg tror vi var en stor jentegjeng som gjorde litt sport i å hyle og skrike :p
King likte ikkje Kubrick sin filmversjon etter det eg har høyrt, og laga derfor sin eigen miniserie. Synes den faktisk er skumlare en filmversjonen.
Spoorloos, er den nederlandsk som den høyrest ut??
Er sjølv ikkje så god på skumle filmar, eg er SÅ pysete! (Eg hoppar himmelhøgt av ingenting.) The Others likte eg godt til dømes, men slike splatgreier som Saw etc er IKKJE mi greie i det heile tatt.
Hehe, du liker ikke Michael Jakson, jeg liker ikke Kill Bill, let's just live with it :lol:
Spoorloos er nederlansk, ja :). Men ikke mye til skrekkfilm
Jeg har sett den serien. du snakker om. Synes den var dåååårlig. Eneste grunnen til at King fikk den laga var fordi han mente de hadde utelatt for mange detaljer, men man må jo inngå noen kompromisser. Uansett, når man ser en majoritet av de filmene som har blitt av King's litteratur, så kommer i mine øyne The Shining høyt opp på listen! Sammen med Pet Semetary og Misery. Det er sååå mye søppelfilmer som har Stephen King sitt navn på seg. Har noen sett Silver Bullet f.eks? Haha, varulvkostymet ser ut som om det er kjøpt på Standard festmagasin for en hundrelapp :p
Har sett Silver Bullet. Men det er leeenge siden! Varulvgreier... :o
Er dessuten stor fan av Stephen King jeg også. Har sett mange av filmene hans i det siste. Det tok laang tid før jeg turte klappe en St Bernhard igjen etter å ha sett Cujo.. :p
Christine så jeg som ungjente og ble vettaskremt. Kanskje jeg må se den på nytt igjen???
Pet Semetary så jeg rett før vi reiste til Irland. Og der var vi på besøk nettopp på et pet semetary....:eek:
Halloween, + H2..8, men ikke 3-ern og ikke Rob Zombie (9). Det er kommet Halloween 10 (heter 2 2009, men er 10. filmen i rekken i følge Webstedet til filmene)
Norske Naboer og den danske filmen Nattevakten er også fine å se på lørdag :-)
Da har jeg begynt å lese gjennom tråden på ny. Har fått så mye respons at det var lett å over se en del. Har nå Orphan, Dorothy Mills (heter den, ikke french, selv om det sto det i den linken du posta, tror det var språket den var teksta med, altså fransk), the Uninvited, Stigmata, Event Horizon på nedlasting.
Ja, og så noen Stephen King-filmer og Sidste time som jeg gjerne vil se igjen.
Cujo var meegaskummel... :eek: I allefall for meg da jeg var 17 år. :o Vi satt hos en venn og så filmen. Denne vennen hadde tilfeldigvis et kjæledyr; en hund av arten St Bernhard. Og denne hunden var meeeget kjærlig! Og siklende.
Jeg husker jeg skulle ut på do en gang i løpet av filmen. Åpner døra for å gå ut i gangen og hvem andre enn denne stooore siklende hunden, stående på to møter meg?! DA var jeg ikke tøff i trynet...:p
Apt Pupil er mer thriller enn grøsser, den er ikke skummel i det hele tatt. MEN, den er dritbra, en av de bedre filmene jeg har sett. VELDIG bra film. Graveyard Shift er også grei, den så jeg faktisk midt på natta alene hjemme da jeg var 12 år gammel. :p Tisset nesten på meg. I dag er den ikke like skummel, men litt creepy.
Fikk heller ikke inntrykk av at apt Pupil (Sorry liten a, men må kopiere inn hver eneste 'a' jeg skriver med ctrl-v :p) var noen skrekkfilm, men når jeg først hadde nesten hele King-katalogen foran meg i én torrent så ville jeg laste den ned. Hørtes utrolig spennende ut!
Jepp! Den er bra har sett den også.... Kavalorten er ihuga skrekkfan.
For at jeg skulle få ham til å se alle Ringenes Herre var jeg nødt til å se alle skrekkfilmene han har.. Totalt har han over 3000 filmer, mye av det er skrekkfilmer... især Dracula.. :o
Nå jobber jeg med å inngå en avtale om at han må se actionfilmer før jeg vil se flere skrekkfilmer..:D
Den skal jeg IKKE se. Døde unger, da er jeg ødelagt i flere uker etterpå. :( Jævlig.
Edit: Kanutten, du hadde altså sett denne? Er den grusom for følsomme mødre som ikke takler barnedød og sånt?
Ja, når de drar inn unger, oiameg! Som i Pet Semetery, brrr! Men, I am in for a real scare. Klarer ikke å konse meg om Grindhouse og bilkræsjer når jeg vil ha litt god gammeldags paranormala! Så jeg ruller film nå! :D
Den er bra sånn skrekkmessig sett... Selv liker jeg ikke skrekkfilmer som innebærer at barn er med i det hele tatt.. Selv Poltergeist er guffen for meg.
Men apropos døde unger; da er Blue Soldier noe av det jævligste jeg har sett! Det er en indianerfilm..
Åh, hvis du liker The Uninvited, må du se originalen, Tale of two sisters. Det har vært en av mine absolutte skrekkfavoritter i mange år. Den er japansk da, men guuud så bra.
Bedre som i mer skrekk, eller bare generelt bedre? Jeg likte veldig godt The Uninvited, men skulle gjerne blitt litt mer skremt :p Er den lett å få tak i på dvd/blu ray?
Edit: Fant DVDen ganske kjapt på cdon. Skulle dog gjerne hatt blu ray ...
Takk for tipset! Må vel avvente litt til filmen har rubba litt off, liksom.
Likte veldig godt denne versjonen, altså. Elsker å bli forvirra og overraska. Den uskyldige jenta, liksom!
Jeg skal på bursdag i kveld, men det blir edrukveld, sånn at jeg er i fin form til Halloween-fest i mårra :D. Om jeg orker tenkte jeg å se Orphan i kveld!
Er det det de har gjenbrukt i Drømmefangeren tro? :lol: Forøvrig tror jeg Stephen King-regisørene tror på gjenbruk.. I filmen The Langoliers er jeg overbevist om at de har gjenbrukt crippters-monstrene fra filmen med critters :rolleyes:
Forøvrig er Langolier sammen med Night flier sannsynligvis de dårligste steven king filmene EVER! Cujo syns jeg bare er stusselig. Pet Semetary så jeg på leirskole i 6 klasse, og tør ikke se igjen fordi den sikkert ikke er skummel lenger nå. Det skumleste med den var forøvrig at vi hadde en eksakt maken katt på den tida :D
Favoritt Stephen king-filemen er faktisk ikke grøssere. Dolores Claiborne for eksempel. Og en av mine topp ti filmer generellt; Stand by me.
Ellers er jo som tidligere nevnt "Rose Red" miniserien ganske bra :ja:
Jeg så Pet Semetary i et hus milevis fra folk, som man måtte kjøre båt for å komme seg til, og snøstormer ulte rundt veggene, vi var femten år gamle og hadde smudrukket hjemmelaget screwdriver. Herregud, vi måtte dele en 90-seng den natta fordi vi var så pissredde :p
Åh The langloiers er en av mine favoritter, den er så kul!! :D
Hehe, husker godt jeg og ble vettaskremt av Pet Sematary (det skrives visst med a), spesielt av hun dama med ryggsykdommen som ropte Raaaacheeeeel, jeg hører den stemmen inni meg enda. :pisser på seg:
The Orphanage var bare trist. Jeg grein i ei uke etter å ha sett den. Ikke skummel, bare sinnssykt trist og grusom. :(
Det jeg så sluttet hvertfall med at det var sønnen hennes som hadde laget de bankelydene og dødd nede i kjelleren, seigpinet. Og da hun innså det, tok hun selvmord. Hun ble riktignok gjenforent med ham i døden, men var det ikke trist? Jeg grein og grein, det var jo helt grusomt. Bare tanken på at noe sånt skulle skjedd med mine unger. Etter at jeg fikk barn klarer jeg ikke se på sånt.
Jeg gråt også masse da jeg så Orphanage, vel, det var på en måte en fin slutt -til slutt, men alt som skjedde mot slutten var helt hjerteskjærende! :hylgrine:
Tja, nå har jo ikke jeg barn og ikke tenkt å få med det første, s jeg er kanskje mindre touchy på sånt. Selvfølgelig var det kjipt, men hun var jo uansett såpass frynsete at hun hadde ikke klart å overleve det uansett. Så jeg mener det var det beste som skjedde. Dessuten kom hun jo tilbake til "den andre siden" for å være med og hjelpe de ungene som var fanget der. Fikk jeg inntrykk av. I tillegg var jo ungen sjuk, og visste selv at han sannsynligvis ville dø.
Man tåler garantert mindre av sånt når man har barn, for man sammenligner alle sånne ting med sine egne umistelige, og bare tanken er nok til å paralysere enhver forelder. Huff, det er det verste med å ha barn altså, skrekken for å miste dem, ingenting i hele verden er verre. Ingenting.
Nå er det jo bare film, men jeg lever meg jo inn i filmer og bør derfor unngå sånne jeg blir direkte ødelagt av, og det er alltid filmer der barn dør eller blir utsatt for vonde ting. Og jo, filmen sluttet jo på en måte happy, men hele greia var jo fryktelig trist allikevel. Måten han døde på, at moren kunne ha reddet ham om hun hadde sjekket opp bankelydene bedre, tanken på at ens eget barn har ligget og dødd sakte i en kjeller og man kunne ha reddet ham, jeg hadde uten tvil gått i døden etterpå selv. Det går ikke an å leve med noe sånt. Nei, den filmen må jeg bare få ut av hodet, hehe. Før jeg fikk barn kunne jeg se sånne filmer uten problemer, da hadde jeg liksom ingenting å sammenligne med. Men da var det dyr jeg ikke taklet at det skjedde noe vondt med. Nå tåler jeg dét bedre selv om jeg selvsagt foretrekker at ikke det heller skjer.
Åh, jeg hater å se dyrefilmer! Takler det ikke uansett. Første gang jeg var på kino var det på en lassie film, og jeg var ca 5. Den startet med at Lassie forsvant fra eieren sin, og dermed lå jeg under kinostolen og hylgrein resten av filmen.. :hylgrine: Visstnok var det happy ending, men det fikk jeg ikke med meg siden jeg ikke klarte å se på skjermen :rolleyes:
Etter det tok det nesten fem år før foreldra mine tok meg med på kino igjen... :lol:
Har nettopp sett Silent Hill på nytt igjen... MÅTTE jo se den på nytt igjen siden dere nevnte den, men atter en gang var den like lite skummel. :(
Eneste jeg reagerte på var slutten, synes DEN var trist! Det å leve parallelt; samme tid og samme sted uten å kunne LEVE SAMMEN. Men de kan jo ringe hverandre!! DET fungerte jo! :lol:
Final destination er på TV nå. jeg bare elsker de. "lure døden?"
ha en kooos fredag! :klem:
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.