< Tilbake til oversikten

Mitt aller beste brød

#301

Trolljenta sa for siden:

Hadde tenkt å lage dette i dag, men fikk ikke tak i glutenmel på helsekosten, så det får bli en annen dag..


#302

Chrissus sa for siden:

Takk karin dette brødet har reddet min gubbe från å sprikke med sin lavkarbodiet som jeg ;O) har satt oss på.
Ikke nokk med at det er supergodt, det håller seg lenge utenfør frysen.
og det metter 2 skiver så er både jeg og gubben metta.
Tusen Tusen takk Karin


#303

Chop sa for siden:

Ang. antall skiver. Mitt brød veide 750 gram, og jeg klarte å få til 30 skiver. Dvs. hver skive er 25 gram. Søstra mi er glad i tjukke skiver, og hennes skive veide 54 gram (av samme brød). Jeg liker blingser jeg også, men siden det er luksus med brød på lavkarbo, så vil jeg heller ha to tynne skiver enn ei tjukk.

Har bakt brødet noen ganger nå, og jeg synes det blir best når jeg grovmaler valnøttene. Kjører de en runde i hurtigmikseren. Siden jeg ikke får tak i glutenmel så bruker jeg soyamel, funker fint det.


#304

Karin sa for siden:

Ja, jeg har vel egentlig glemt å si at psyllium husk (ikke frø!) er det samme som Fiber husk. . Frø- og nøtteinnholdet får vel hver enkelt egentlig finne ut av selv. Det er resten som "gjør" MITT brød.

Glutenmel er, for å ha det HELT klart, IKKE glutenfritt - nei, nei, nei. . .

Tvert imot.

Vi vil ikke ha stivelsen, men vi vil gjerne ha effekten av hvetemel og andre melsorter. Det er det jeg har prøvd å leke meg fram til. Jeg kommer fram til at en kombinasjon av disse ingrediensene utgjør en "illusjon" av et brød bakt av korn.

Noen sier det er søtt - det er fordi jeg har gradvis økt mengden søtstoff for å få den samme søtsmaken som av melet. Det er selvsagt opp til hver enkelts smak og behag hvor søtt man ønsker det, men den mengden jeg har satt opp, var den jeg syns var den beste.

Salt er likeså et spørsmål om personlig smak. Jeg syns min kombinasjon av alle tingene til sammen er det som minner meg best om "ordentlig" brød med mel. For da jeg hadde eksperimentert ut alt, var det to ting som stod som viktige: Da jeg fikk konsistensen rett, måtte jeg også få smaken rett. Og mel smaker søtt, og brød skal være lite grann salt.

Ellers er det slik at saftigheten, fjæringen, hele "brød-heten" i det, er eksperimentert fram med de ingrediensene: JBKM, glutenmel, fiberhusk, og så kan man variere kanskje de andre tingene mer. Det er de tre tingene der som er det som gjør dette til litt "brød-ere" enn mange andre lavkarbo-brød - det tror i alle fall jeg!

Glutenmel gjør det litt "trådete", litt seigt, det som gjør at gjærdeig får lange tråder. . . Dette er kanskje den viktigste ingrediensen. Jeg anbefaler folk å jobbe for å få denne inn på sin lokale helsekost. Jeg kjøpte den sist på Lagunen i Bergen. (Ikke Kinsarvik, faktisk - den andre, husker ikke hva den het!) Uten dette blir det hele egentlig litt eggekake.

Jbkm gjør at det henger sammen - som stivelsen i mel, f eks - og fiber husk bidrar til det samme.

En annen ting som KAN bidra - jeg har ikke prøvd ut dette ennå - er Hi-Maize. Ganske høyt i karber, men hvis det har en bindende effekt, og det bare trengs lite grann, kan det nok komme inn i en del oppskrifter, vil jeg tro. Jeg er i gang med eksperimentering her også.

Ellers: Jeg er så glad for at så mange har prøvd dette og liker det! Tusen takk, alle sammen!


#305

sma sa for siden:

Åååååhhhh! Jeg får ikke tak i glutenmel! :hylgrine:
Vel, det er ikke helt sant. Den ene helsekostbutikken i byen kan bestille det, men jeg vil jo lage brødet nå! :nedfor:

Hvorfor er det alltid slik?! :veitikke:

Jeg fikk forresten tak i fiberhusk til kr 24,50 :)


#306

The Cat sa for siden:

Jeg har akkurat tatt brødet ut av ovnen, ser knall ut :)


#307

The Cat sa for siden:

-og nå har jeg skjært det i 25 skiver og lagt i fryser'n. Ser veldig bra ut, kan ha det til matpakke på jobb uten at noen lurer på hva for noe rart jeg spiser ;)


#308

annama sa for siden:

Jeg kjøpte 300 gr Fiberhusk (gul pose) i Sverige for 49 svenske kr.
Her hjemme betalte jeg 49,- for 100 gram av identisk pose!!
DET er fin prisforskjell det...;O)

Men JBKM visste de ikke hva var...:confused: men mange hadde spurt etter det på Svinesund.


#309

camryn sa for siden:

Bakte dette i kveld, nam!

Tusen takk for oppskrift. :)


#310

kiwo sa for siden:

Åhhh, nå ble jeg glad. Sittet og lest om dette fantastiske brødet nå, og gleder meg til å bake det.
Jeg savner egentlig ikke brød, men jeg har behov for ikke å skille meg ut i matveien hele tida. Nå som det er jul snart, er det koselig med lange frokoster, og da er det hyggelig for meg å spise det samme som de andre. Lavkarbo er ikke vanskelig til daglig, men føler meg litt sær i sosiale sammenhenger. Så dette skal jeg prøve, i kveld. Tusen takk


#311

kiwo sa for siden:

Bakte deg i går kveld, og det var veldig godt. Måtte prøvesmake med smør og ost på. Anbefales :)


#312

Lasse sa for siden:

Jeg mener at glutenfri mat (inkl. fiberhusk) er "sponset" i Sverige på et eller annet vis, mens i Norge betaler man full pris og istedet får en grunnstønad fra NAV (1700 kr?). For folk med glutenintoleranse er det lurt å ta en tur til Sverige av og til. Man får i pose og sekk, så og si.


#313

annama sa for siden:

Ja, det kan jo se slik ut, men hvem som helst får vel ikke en slik grunnstønad...?

Sverige er tingen!!


#314

trulta6 sa for siden:

Leser om dette fantastiske brødet, men finner jo ikke oppskriften her!!!!!!!!


#315

camryn sa for siden:

Det står jo på side ein, den aller første posten i denne tråden...

Har klipt og limt den hit da, ei god oppskrift kan ikkje gjentas for ofte. :)

Karins beste brød


#316

Polly Peanut sa for siden:

Takk for et supert brød! Sitter her og har en deilig morgenstund hvor brødet ditt spiller hovedfiolin. Det er første gang jeg har prøvd det men det blir ikke siste gang! Siden jeg manglet cottage cheese og glutenmel, tok jeg i bakemiks og creme fraiche istedet. Jeg vet ikke hvordan det vil smake med cc og gm, men det ble i alle fall godt med mine erstatningsingredienser. Godt, godt, og helt likt brød!


#317

ketto sa for siden:

Knallgodt brød :) Takk for oppskrift.

Noen som vet om splenda kan byttes ut med sukrin? Sukrin er kanskje ikke så bra å varme??


#318

Iset sa for siden:

Jeg bruker alltid sukrin i dette brødet, blir perfekt.


#319

ketto sa for siden:

Så bra!! Da blir det sukrin neste gang :)


#320

Karin sa for siden:

Søtstoff av ethvert slag som funker under oppvarming kan vel erstatte splenda. Men er det jeg som har tatt feil, eller funker ikke sukrin i oppvarming? Synes jeg har lest det. Jeg har ikke våget å ha det i oppvarmede ting av den grunn - men om det ikke er sånn. . . ?


#321

Iset sa for siden:

Jeg har hvertfall brukt Sukrin hver gang jeg har bakt brødet ditt, og det er maaange ganger (elsker det brødet). Smaker himmelsk, ingen bismak overhodet. :)


#322

Cherry sa for siden:

Veldig bra brød. Jeg fikk også veldig høye, flotte og luftige brød av dette. Stort pluss. De este dobbelt over formen så jeg trenger bare en skive i gangen.

Jeg bakte akkurat etter oppskriften foruten linfrø som jeg har dårlig erfaring med, men får ett litt høyere karboinnhold enn 1 gram pr skive. Jeg fikk 26 skiver av brødet.

Kan det stemme at det er 34 gram karbohydrater i 100 gram bakepulver?? Og hva er næringsinnholdet i jbkjm og glutenmel?


#323

oeilertsen sa for siden:

Hei, baker 4 brød i slengen, har nå baket 12 brød. Dette brødet er fantastisk. Så godt at kona har sluttet å bake vanlige brød. Ole:)


#324

Chrissus sa for siden:

hei!

Vil bare si at dette brødet her er et helt fantastiskt brød.
Supergodt, mettande men man får komme ihåg å drikke mye vann når man spiser det da det inneholder så mye fibrer.

Tusen takk Karin før et fantastiskt recept.


#325

Therese71 sa for siden:

Jeg spiser 3 skiver av dette brødet til lunch hver dag, og jeg drikker nesten 1 liter vann til. Så det går mye vann ja, men det er jo bare positivt. :) Brukte å ha med meg salat i forskjellige varianter før, men guuud hvor lei jeg ble av salat..:o Mer lettvint med brød også da.


#326

Zumba sa for siden:

Ja, dette skal jeg bake på fredag når jeg har fri! :)

For jammen er det godt med en brødblings eller to da. :ja:


#327

Iset sa for siden:

Jeg skulle bake det nå, men hadde jeg CC? NEI! sur
Får gjøre det i morgen.


#328

Zumba sa for siden:

Nå står brødet i ovnen... spennende! Har lagd det helt etter oppskriften din, Karin :)


#329

Zumba sa for siden:

Brødet er kjempegodt! :sikle: Men jeg brukte nok litt for stor form, (2 l) for jeg synes brødet kunne vært litt høyere. Ble vel bare 4-5 cm. Men det gjør'ke no' så lenge smaken er der!

Dere som har bakt det... hevet det mye? Mitt hevet ikke i det hele tatt, kan være fordi bakepulveret jeg brukte er gått ut på dato for leeeeengst!
Allikevel ble det veldig godt altså. Deilig med solsikkekjerner i. :)

Detti går vægen! :D


#330

Vanilja sa for siden:

Har også laget brødet i kveld ,og det var veldig godt:)
Har hatt litt problemer med å få i meg maten på sånne "eggelapper" men tror at dette brødet skal gjøre det hele lettere:D
Tusen takk for flott oppskrift:)


#331

SusieBlues sa for siden:

Dette brødet er veldig godt!


#332

cariell sa for siden:

Hei!
Jeg har bakt dette brødet, og ble imponert over at det faktisk var godt :)
Lurte på..; er det noen som har regnet totalt antall karber for hele brødet?


#333

Kitt sa for siden:

I oppskriften står det at det er ca 30karber i hele oppskriften!;)


#334

cariell sa for siden:

ups... leste ikke ordentlig jeg... tusen takk :)


#335

Pandora sa for siden:

Kjempegodt brød:) tusen takk for oppskrift til Karin!:blomster:


#336

Frk.Sofie sa for siden:

Dette skal testes ut ja!!


#337

Ensominatten sa for siden:

Tusen takk for deilig oppskrift.
Brukte natren i stede for splenda, hadde det for hånden, ellers fulgte jeg oppskriften og brødet ble kjempe bra.
Jeg kjøpte alt på Helios på Sandvika Storsenter og kjøpte samtidig en brødbakemaskin, veldig enkelt.
Pøs alt i maskinen, jeg valgte fransklandbrød med ekstra steketid. (Wilfa brødbakemaskin)
Fikk 32 skiver ut av det, men måtte smake, og spiste tre skiver nå i kveld, dette var jo bare knall.

Det skal tillegges at jeg muligens syns det var ekstra godt fordi jeg ikke har spist brød på noen uker...
I morgen blir det hjemmebakt brød og røkelaks til lunch.


#338

somaya sa for siden:

Nå har jeg endelig fått prøvd dette og det var mye bedre enn det proteinbrødet jeg har prøvd før. Guttungen på 4 fikk smake også og han synes det var veldig godt. Han fikk vanlig brød til frokost idag og sa at: mamma, jeg vil ha det andre brødet jeg :p


#339

Benzo sa for siden:

Steker dere brødet nederst i ovnen?


#340

Lullen sa for siden:

Dette brødet skal jeg bake i helga!
Skal "skeie" ut med en blings med smør og heistad jordbærsyltetøy :D


#341

Knoll og Tott sa for siden:

Karin - æ må sei d rætt ut på nordnorsk vis: Æ ælska dæ! Brødet dett e fantastisk og i motsætning t en del ainner brød æ har laga, så va ikkje dettan nåkka sæli dyrt heiller. 2.gång æ laga d i dag og æ e like førrnøidd! Du har reidda mæ! :eek:


#342

peruvian sa for siden:

Nå har ikke jeg lest gjennom hele tråden, men noen som har prøvd dette som toastbrød? Hvis det er noe jeg savner mest så er det toast!

TOOOOOAASSSSSTTTT NNÅÅÅÅÅ! :D:D:D


#343

Furine sa for siden:

Det lurte eg også på tidlegare, var litt redd for å teste, så eg spurte her først.. Det er kjempegodt rista!! Test i vei!


#344

peruvian sa for siden:

Laget nok brødet litt feil (har ikke kjøkkenvekt, så spesielt krukaklien gikk på feelingen) så ble ikke så godt som jeg håpet. MEN DET BLE TOAST AV DET! Eneste som mangler nå er sjokomelk, noen som har en magisk oppskrift på det? hehehehe :rolleyes:


#345

Kitt sa for siden:

Ikke måte på hva man kan finne her inne!:p

Her er en tråd om kakao! Om du scroller helt ned på den siden, finner du flere tråder om denne herlige drikken!


#346

Karla sa for siden:

Ånei!! Jeg var tom for Fiber Husk! Har blandet alt nå!
Tør jeg putte det i ovnen, eller blir det mislykket da?

Eller finnes det noe tilsvarende (har ikke psysillis eller hva det het) jeg kan redde brødet med?


#347

ragrik sa for siden:

Dette var NYDELIG, Karin, tusen takk for kjempebra oppskrift!! :))
Karla: Vet jeg er litt sen ute,men jeg hadde heller ikke fiberhusk. Brukte 1 ekstra ss med glutenmel jeg! Smaken er allikevel veldig god:))

Ragnhild


#348

Lullen sa for siden:

Er i himmelen etter et G:)DT stykke brød med smør og syltetøy!
Resten ligger oppskjært i fryseren!

Takk for flott oppskrift :D :D :D


#349

Ferskenbeinet sa for siden:

Bakte dette her idag, helt fantastisk! Ungene på 3 og 5 syns og det!

Jeg fikk ikke fatt i johannes greiene, men tok dobbelt av fiberhusk. fungerte utmerket!


#350

Karla sa for siden:

Det gikk fin-fint uten Fiberhusk! :)
Men tror neppe barna (2 og 5) vil spise brødet... Men skal jaggu prøve å gi dem, som et eksperiment. :p


#351

Karin sa for siden:

Så utrolig kjekt å lese alle kommentarene! Fantastisk flott at folk liker dette! Og ikke minst at folk som ikke er på lavkarbo, som barn og sånn, liker det. Det varmer mitt hjerte!


#352

Carisma sa for siden:

Nettopp laget et kjempefint et i brødbakemskin! :D


#353

Kitt sa for siden:

Er det mulig å få den varianten inn med teskje?
Har ikke akkurat brukt brødbakemaskinen så mye de siste årene!:o


#354

Carisma sa for siden:

Hehe, man tager ett stk oppskrift og blander ferdig, så tar man brødmaskinen ut av skapet... og så roper man på samboer med duppedingseinnsikt! :D:D
Og vips så er det ferdig brød! :o


#355

Kitt sa for siden:

Ok, det meste skal jeg klare, men det blir verre med sambo med duppedingsinnsikt!:eek:
Jeg har bare en mann med dubbedittanlegg, jeg. Mon tro om han kan brukes til noe på et kjøkken? Tviler!:lol:

Tror nesten jeg må gjøre det selv.......


#356

navifan sa for siden:

Dette brødet var sykt godt! Tusen takk for dine eksperimemt du utfører hjemme:-)
Men lurte på kan jeg spise det i første fase?
Hilsen meg:-)


#357

Charlott sa for siden:

Om du tenker på induksjonen til Atkins kan du nok desverre ikke det :o
Her ser du hva som er lov, masse godt! :D


#358

Solange sa for siden:

Dytter litt på denne, jeg, da jeg nettopp har anbefalt brødet ditt!


#359

Kitt sa for siden:

Og jeg har nettopp funnet ut at om jeg legger til 5 min på alle steke- tidene, så klarer jeg også å få dette brødet supergodt, ikke bare "greit nok"!

Og uten den klissete midten, ble det jo faktisk som "ordentlig" brød- konsistens!:D


#360

Maja sa for siden:

Dette brødet skal jeg prøve å lage. Ser mange har hatt problemer med å få tak i glutenmel. Håper det finnes i Fredrikstad eller omegn, noen som vet?

Linfrøene, skal de være knuste eller hele?
Solsikkekjernene, brukes de hele eller maler du dem?


#361

Solange sa for siden:

Jeg bor i utlandet, og har ikke greid å få tak i glutenmel, estattet det med fiberhusk, det gikk bra. Linfrøene og solsikkefrøene har iallefall jeg hatt hele.


#362

Kitt sa for siden:

Jeg slenger alle frø etc opp i stavmikser bollen og kjører dem sønder og sammen! Neida, men så godt det lar seg gjøre!
Blander alt det tørre oppi etterhvert og heller det til slutt opp i en bolle hvor jeg har ordnet cc, egg og olje ferdig! Rører godt, lar stå mens ovnen blir varm, har i form(er) og steker etter oppskriften + 5 min på alle tidene!

Glutenmel har jeg kjøpt på helsekost, Helios, faktisk!


#363

sumabless sa for siden:

Hvilken rist i ovnen skal den stekes på?


#364

sumabless sa for siden:

Jeg har kjøpt Glutenmel på Helsekost på Stopp Tune i Sarpsborg.De har godt utvalg av varer.


#365

Kitt sa for siden:

Jeg bare følger bruksanvisningen for min ovn, jeg!
Der står det at grovt brød skal stekes på nederste rille, så det er det jeg har gjort!
Blir veldig bra det!:D


#366

Carisma sa for siden:

Jeg steiker alt på midterste jeg :D Blir bra det også :ja:


#367

Kitt sa for siden:

Ovnen sto her da vi flyttet inn. Fin innbygningsovn, må vite!
Plansjen med hvilken rill eman skal bruke hadde gamle damen pent klistret på innsiden av døren i kosteskapet!:D
Smugtitter på den, da vet du!;)


#368

supermom sa for siden:

Tusen takk for at du deler oppskriften!
Dette brødet er fantastisk godt!


#369

Kjøttbolla sa for siden:

Tusen takk for nydelig oppskrift.
Har akkurat hatt en nydelig opplevelse med varm skalk med smør og aioli( fant en kjempe god hvitløksdressing i Sverige i dag med bare 0,2 gr KB) på. Et himmelsk måltid.:D


#370

kamp sa for siden:

Noen som ahr bilde av brødet?


#371

Carisma sa for siden:

Jeg halverte oppskrifta og fordelte den i muffinsformer. Stekte på ca 160grader i 40-45 mn. Nyyydelige rundstykker!


#372

Karissima sa for siden:

Tenkte jeg skulle prøve å lage dette brødet i dag . Skal solsikkefrøene males eller bare has i som de er ?


#373

Kitt sa for siden:

Jeg maler alltid, men ikke sånn at de blir finmalt, da!:p


#374

Lill-B sa for siden:

Sitter og sugler :sikle: når jeg leser om fler og fler vellykkede resulater på dette brødet. Jeg må nok vente til neste uke da helskostbutikken min måtte bestille glutenmel og det johannesurt... greiene som jeg ikke husker navnet på nå. GLEDER meg til neste uke. :ja:


#375

Kitt sa for siden:

Bare gled deg til du har Johannesbrødkjernemel(JBKM) i hus! Kan brukes til mer enn brød også!:D


#376

Lill-B sa for siden:

Åååhh - den som venter på noe godt venter ikke forgjeves :sikle: Syns de var veldig greie med å bestille det til meg.:)


#377

Carisma sa for siden:

Jeg klarer ikke den slimete følelsen av JBKM, så jeg bare tar dobbelt med fiberhusk. Funker fint det.


#378

Kitt sa for siden:

Går bra i baketing for min del, men aldri mer skal jeg prøve å lage saus med JBKM!:eek::nei::eek:


#379

Sivensvans sa for siden:

Nå har jeg også fått bakt Karins brød - og, jammen sto det til forventningene! Forventningene var jo rimelig høye etter å ha lest gjennom tråden her - så, det var opptur altså!! Takk Karin!;)
[color=#483d8b][/color]
Jeg brukte en liten silikonform, intet bakepapir - funket som bare det. Brødet ble høyt og fint - jeg fikk 20 skiver. Og, jeg er lykkelig:D


#380

Sisteinnsats sa for siden:

Jeg lage dette forrige helg, men har glemt å rapportere. Laget med solsikkerkjerner og valnøtter. Og det er utrolig godt! :)
Og som du sier: ordentlig brød! :D

Men jeg fikk bare 15 skiver ut av det jeg da. Er ikke så god på å skjære tynne skiver. Mulig jeg må smulge det inn i en butikk og låne brødskjæremaskinen neste gang.. ;)


#381

Furine sa for siden:

Synes det er mykje lettare å skjere i brødet etter at det har stått i kjøleskapet ei stund. Og eg brukar kokkekniv, ikkje brødkniv.


#382

Mariarn. sa for siden:

Skal bake i dag ja :) veldig høye forventninger etter å ha lest så mange gode tilbakemellinger:D Gleder mg...


#383

kamp sa for siden:

Skal alle frøene males?


#384

Kitt sa for siden:

Jeg hiver alt oppi og maler i vei, men om du liker hele frø etc, kan du jo la noe være umalt!:)


#385

Solange sa for siden:

Jeg synes det er godt med hele solsikkefrø, f.eks:)


#386

kamp sa for siden:

I går laget jeg det med hele frø, så kan jeg prøve med malte i morgen :)


#387

Solange sa for siden:

Bare et lite spørsmål: Hvor mange gram cottage cheese er det i de boksene i Norge? Jeg har gått ut ifra at det er 200 gr, men nå ble jeg plutselig litt usikker... Lurt hvis dere som skriver oppskrifter skriver gram eller dl, bor man i et annet land er varene anderledes:)


#388

Carisma sa for siden:

3 dl


#389

Kitt sa for siden:

Som er lik 300g!;)


#390

Furine sa for siden:

Jepp, sant det, cottage cheese boksane frå Luxlait er jo ganske store! Og dei frå Danone er ganske små. Ser no på nettet at Luxlait sin er 500g og Danone er 200g. (Så det gir meining at dei i Norge er 300g, litt midt i mellom.) For øvrig synes eg Luxlait sin er best av ein eller annan grunn.

Når eg har laga brødet har eg berre hive oppi "sånn omtrent" etter augemål som eg trudde dei norske boksene var.


#391

Solange sa for siden:

Hadde i riktig dose cc i dag, har tidligere hatt litt for lite,men merket ikke noe forskjell på brødet, så det hadde visst ikke så mye å si. Jeg også synes luxlait er best:) Vet heller ikke hvorfor.... Forøvrig har jeg i mangel på JBKM og glutenmel brukt mandelmel, og det synes jeg er kjempegodt! Prøvde med soyamel først, men det synes jeg gir en ekkel bismak.


#392

Maja sa for siden:

Litt skuffet jeg..... dette brødet var nesten likt i smak og konsistens som de andre lavkarbobrødene jeg har funnet oppskrift på her inne. Brødet smaker greit nok, men ikke noe mer enn det.


#393

Furine sa for siden:

Fulgte du oppskrift og steiking til punkt og prikke? Eg synes det er bra i alle fall. Og det er snydens godt å riste.


#394

Sivensvans sa for siden:

Lurer også på om du fulgte oppskriften, for dette brødet smaker virkelig annerledes enn noe annet lavkarbo-brød jeg har forsøkt meg på, og det er en god del;) De fleste har en slags "sagflis"-følelse, det har ikke dette! Det er saftig og godt, smaker som brød rett og slett!


#395

Maja sa for siden:

Ja, oppskriften ble nøye fulgt. Synes det smakte nesten likt til nannah-brødet. Tar alltid hver skive i brødristeren, og som jeg skrev over .... det er greit nok, men ikke noe mer enn det. Kanskje jeg har sær smak?

Det kan jo være at jeg har gjort noe feil....?

Jeg blandet alt det tørre. Linførene lot jeg være hele. Solsikkekjernene og valnøttene malte jeg ganske fine i stavmixeren. Jeg kjørte CC, egg og olje sammen til det ble glatt og blandet i det tørre. Stekemetoden ble fulgt til punkt og prikke.


#396

Sivensvans sa for siden:

Høres jo ikke ut som om du gjorde noe feil synes jeg. Eneste forskjellen fra hvordan jeg gjorde det er at jeg hadde solsikkefrøene hele og kuttet valnøttene relativt grovt med en kniv. Du lot røra stå en stund før du helte det i formen?
[color=indigo][/color]
Synd du ikke likte det altså - jeg har ikke ikke smakt Nannah sitt, så kan ikke sammenligne desverre. Synes bare at dette brødet faktisk smaker brød, og det var en lykke å få en slik oppskrift - for, som nevnt før, synes jeg alle andre brødvarianter jeg har smakt smaker sagflis:o
[color=indigo][/color]
Du finner nok brødet ditt etterhvert du også!;)


#397

Kitt sa for siden:

Jeg var også litt skuffet første gangen jeg bakte dette brødet som alle skrøt sånn av. Jeg hadde tom smakte det av en annen!
Jeg fant ut at om jeg kjører ALLE ingrediensene skikkelig i kjøkkenmaskinen og i tillegg steker 5 min mer på hvert "trinn", så blir det myyye bedre!
Ingen hele korn, ingen sagflis- smak og ikke noe eggete/soggy konsistens!
Bare BRØD!:D


#398

Maja sa for siden:

Takk for tips Kitt. Brødet mitt var bitte litt vått inni, og selv om skiven tørker opp etter en runde i brødristeren, så vil jeg helst at det skal være "tørt" uten bruk av brødrister.


#399

Carisma sa for siden:

Jeg sliter med det når jeg lager nøttevarianten, at det blir for bløtt. Liker frø-varianten best både pga det og smaken.


#400

Mariarn. sa for siden:

Utroligt godt brød:) har bakt 3 stk til nå og flere skal det bli :ja:
Skal prøve og legge ut bilder av det aller beste lavkarbobrødet :)

[ATTACH]7023[/ATTACH]

[ATTACH]7024[/ATTACH]

Kjempe glad for jeg fant oppskriften Tusen Takk


Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.