< Tilbake til oversikten

Hva har du spist til frokost i dag?

Life_Tone sa for siden:

Saftig rundstykke med rekemajones og eggemelk :)

Anarko sa for siden:

Omelett med ost, skinke og dressing.

Señora sa for siden:

Eggerøre med røkelaks.

helsefreak sa for siden:

Pannekake m/sprøstekt bacon og blåbær :-)

ThereseA sa for siden:

Lam, indrefile og gratinert sellerirot

Bjella sa for siden:

Pizza fra igår og suksesskake også fra igår. fornøyd

Anarko sa for siden:

Må legge til osteknekkis med peanøttsmør og bringebærsyltetøy... :D

Jabba sa for siden:

Nam, nam....peanøttsmør!!! Elsker peanøttsmør!!!

FrkMarge sa for siden:

Kan vi spise peanøttsmør????? Lager du det selv eller der det i butikken ok???:confused:

Yrla sa for siden:

Salat med ost og kylling.

Yrla sa for siden:

Nei, ikke på ketolyse egentlig, fordi de inneholder LITT unødvendig mye karbo. Da kan du spise litt mandler, paranøtter, valnøtter og hasselnøtter av og til istedet. Mandelsmør er superdigg.Tahini av god kvalitet er også godt.

BenteR sa for siden:

Bakte sitronmuffins i går kveld, så da var valget enkelt når det gjaldt frokost; det ble sitronmuffins og et stort krus kaffe med fløte.

jonibulda sa for siden:

Hjemmelagde LK skiver, med masse majones, isbergsalat, løtynn pepperskinke, agurksviker, salt og pepper. (skulle hatt tomat og kanskje paprika, men var tom). Drakk Fun light, og kaffe med fløte.

Anarko sa for siden:

Litt mye karber som noen sier. Men jeg har skeiet litt ut i helgen med nøtter og sånt. Man spiser heller ikke en hel boks med peanøttsmør når man er i gang. Jeg brukte pittelitt som pålegg på osteknekkis.

jonibulda sa for siden:

Hjemmelaget LK brød med remulade, salat, skinkestek, tomat salt og pepper, og en kopp lettsjokoladedrikk med fløte (kopp på 2 dl har 6g Kh.).

FrkMarge sa for siden:

ca 100g kald lungemos :sikle: elsker lungemos :D
Og en ss udos godt skyldt ned med en kopp kaffe med fløte og cocosa

BenteR sa for siden:

Kokt egg, reker og majones + noe salatrester.

Señora sa for siden:

Jobbfrokost: 2 kokte egg med masse smør. Fort og enkelt.

Anarko sa for siden:

1 pizzastykke med dressing. Ble mye til overs fra middagen i går :)

Andariel sa for siden:

God tid i dag, så jeg har laget noen lapper som jeg hadde speket svinefilet, rømme og hakket rødløk på. Nam!

lucifine sa for siden:

Pizza med creme fraish og bacon...mmmm...

Anarko sa for siden:

Lunsj ble frokost, selv om jeg hadde laget meg mat som jeg skulle ha til frokost i går kveld. Men matlysten meldte seg ikke de første timene.

Señora sa for siden:

:cool:

Kitsu sa for siden:

Cottage cheese med bringebær og litt fløte.

Jabba sa for siden:

Ostekake!!! Nam, nam....

Yrla sa for siden:

Salatgrønnsaker, avokado, sennep, en liten oppskjært rå gulrot og stekte hvalbiter. Himmelsk.

Kitsu sa for siden:

CC med bringebær. Hele boksen faktisk. Sulten, ja. Har vært å svømt.

Anarko sa for siden:

Ble ostekjeks i dag tidlig. Så pittelitt av lunsjsalaten i tillegg.

lille_trille sa for siden:

Dårlig matlyst etter "sjuka". Slår sammen frokost og lunsj, så det blir salat av kylling, egg, isberg, purre og CR + litt majones.

Bjella sa for siden:

To kokte egg med smør og en kopp te med cocosa

Yrla sa for siden:

Salat med finnbiff og avokado.

Anarko sa for siden:

Ingen frokost, ventet til lunsj.

Egg & bacon, 1/2 tomat og litt squash + litt blåbær og fløte.

Kiro sa for siden:

I dag har jeg hatt: bacon, og eggerøre stekt i baconfett, med agurk, paprika og en desj med rømme som tilbehør. :)

BenteR sa for siden:

Bakte grove speltrundstykker med gulrot i natt (første gang jeg testa den oppskrifta) og laget ei stor skål rekesalat.
2 rundstykker med masse rekesalat + kaffi med fløte ble min frokost i dag.
(Blodsukkeret steg fra 5,5 til 8,6, så jeg må nok begrense spising av disse eller ta meg litt insulin først:rolleyes:)

ftdmia sa for siden:

I dag hadde jeg en av mine favoritter (jeg har litt sær smak, til mitt forsvar) til frokost:

150g tunfisk, 1 avokado, bittelitt lettkesam, alt blandet sammen til en slags mos, med litt sitronsaft og masse div krydder i. Hehe. mat for mons :) Jeg spiser ikke frokost i den forstand, jeg spiser frokost og lunsj sammen sånn i 12-1 tiden på dagen, så derfor må jeg ha litt mye mat når jeg først skal ha noe :)

Anarko sa for siden:

Omelett av 2 egg, ost, litt hamburgerdressing, og sukkerfri sweetchilisaus. Toppet med skinke og hjemmelaget dressing. Rart, men godt :)

Kitsu sa for siden:

CC og frosne bringebær. Smakte is jo.

Lindemor sa for siden:

I dag ble det omelett med baconterninger, 2 egg, litt fløte, litt vann og ost. Jeg spiste kun halv porsjon. Resten venter som et måltid en av de første dagene. 2 cherrytomater og noen skiver agurk ble spist sammen den halve omeletten.

1 liter vann og te med cocosa hører med til hver frokost.

Et lite pizzastykke som var rester fra i går kveld. Søtsugen, så jeg langa nedpå en Atkinsbar. Tea m/cocosa og masse vann.

Anarko sa for siden:

Var et pizzastykke igjen fra lørdagspizzaen i går. Hadde på litt salat og dressing. Det var nok til å bli mett av :)

Moe sa for siden:

Ett pizzastykke etter middagen igår.

Lindemor sa for siden:

Bacon og eggerøre. 1 liter vann og te med cocosa.

Smakfull sa for siden:

jordbærmilkshake av rømme og frosne jordbær.

ftdmia sa for siden:

I dag ble det det samme til frokost (bare uten kesam) og i dag smakte det jaggu kattemat.. blir lenge til neste gang merker jeg :P

FrkMarge sa for siden:

1/2 pølse lungemos (kald) i handa og en stor kopp kaffe med cocosa og fløte, 1 ss udo's og 1 ss tran.... eh... funket greitt det :P

Señora sa for siden:

Speilegg med smeltet cheddarost og bacon.

3 kokte egg hakka i ei god ss smør. Litt kokt brokkoli fra middagen i går.

Lindemor sa for siden:

1/2 omelett laget av to egg, baconterninger, litt purreløk og litt rød paprika, fløte og ost. Agurk og to små cherry tomater. 1/2 liter vann og en kopp te med cocosa.

Yrla sa for siden:

Det blir det samme nesten hver dag: salat med kalde kyllingstrimler og avokado.

Kitsu sa for siden:

I går ble det Skyr med mango/appelsin. Skal dog sies at jeg spiste frokost klokken halv 8 om kvelden, på vei hjem fra jobb.

Kiro sa for siden:

I dag hadde jeg en "pannekake" (laget av en vaffel oppskrift jeg fant her inne), med rørte jorbær. Nydelig. :)

Nannahs supergode knekkebrød med smør og jalapenoost!

nightly sa for siden:

Omelett med 3 egg og mårpølse og en skive med Fredrikke07 sitt fantastiske brød (25 g ca)

Anarko sa for siden:

Spiste litt middagsrester etter i går. Men klarte ikke mye. Er et eller annet med halsen min så tidlig på morgenen som sier nei...

BenteR sa for siden:

Grudde meg så fælt til NAV-møte, så det ble bare en kopp kaffi med fløte.....

Kitsu sa for siden:

...Atkins-bar. Urk, hater dager da jeg ikke får spist frokost før langt ut på ettermiddagen.

Yrla sa for siden:

Var på farten og spiste bare en pakke kalkunpålegg:)

JensM sa for siden:

Smørstekt Entrecote, bacon og bearnais, Skaldeman har noen friske ideer...:D

littleme sa for siden:

Det ble osteknekkis med pålegg!! majones, peppersalami og agurk på den ene og bacon og peppersmøreost fra kavli (med 0 karber :D) og argurk på den andre! :)

• litt kaffe med fløte :)

Anarko sa for siden:

Jeg tenkte jeg skulle unne meg en atkinsbar. Jeg har så dårlig matlyst på morgenene, og blir nesten kvalm. MEN i går fant jeg en atkinsbar på rimi som jeg ikke har sett før (chocolate, caramel and peanuts), og syns den såg så spennende ut at jeg måtte ha den til frokost i dag :) Til lunsj er det wok forresten.

Yrla sa for siden:

Salatgrønnsaker med avokado, champignong og ost.

BenteR sa for siden:

omelett av tre egg med skinke, paprika og vårløk

Lindemor sa for siden:

Blandet grønn salat, litt agurk, bittelitt rød paprika, fetaost, seranoskinke og parmasan. Hjemmelaget hvitløksdressing på toppen. 1 liter vann. En kopp te med cocosa. En smakfull og deilig start på dagen! :)

Kitsu sa for siden:

Mnadel og linfrøgrøt.

Titti sa for siden:

Pannekake med ost og skinkefyll :sikle:

HighFive sa for siden:

Huff, jeg sliter litt med matlysten :(
I dag ble det en spiseskje tran og noen valnøtter...

Anarko sa for siden:

Blåbærskyr (de hadde ikke naturell) og paranøtter. Er blitt syk, så er enda mer kresen enn før. Men lurer på om jeg i fremtiden også skal ta med frokost på skolen. Da har jeg jo vært våken i nesten to timer, og da er jeg klar for mat.

Pleier å ta med frokosten på jobb. Klarer ikke spise med en gang jeg våkner. I dag har jeg glemt både frokost og lunsjen hjemme. Litt krise da. I kantina er det kun brødmat :eek:

Bjella sa for siden:

De har ikke egg på brødmaten da? Så kan du ta av pålegget og kanskje det fins noe smør der?

I dag ble det blomkålsuppe med bacon, rester fra middagen i går.

ThereseA sa for siden:

Tapaskjøttboller dyppa i rømme

Fikk den snille kantinedamen til å lage litt salat til meg. Kinakål, kylling, tomat, agurk, paprika og ost. Hadde kun rømmedressing av lettrømme, så jeg tar den "bar". Formiddagen er redda :D

StegforSteg sa for siden:

Siden vi er så tidlig på'n her i huset ble det 2 kopper kaffe med cocosa, til brunch er det straks klart for blomkålsuppe med en dæsj fløte og bacon.

Katta66 sa for siden:

To egg stekt i olje , og 3 skiver bacon :)

lucifine sa for siden:

minipizza med bunn fra lavkarbohusetsbrød.. Måtte se om det gikk ann og det ble et tykt og deilig pizzabunn!!

Anarko sa for siden:

Salat fra skolekantinen. Altfor mye mais i. Men jeg pirket den ut. Utrolig lite man får for 23 kroner.

Ravna sa for siden:

2 lavkarbo skiver, tykt lag med smør og ost.
2 kopper kaffi med fløte, 1 ss udos og 1 ss cocosa. Vann.

Titti sa for siden:

Egg og bacon. :)

langaard sa for siden:

Et kokt egg og udos! Skal være skikkelig sulten til middag, for da er det deilig fårikål:D

BenteR sa for siden:

Var ikke sulten, så jeg knaska i meg et hardkokt egg fra kjøleskapet godt innpakka i skinke med majones.
Lettvint....

Bik sa for siden:

Omelett, lavkarbobrødskive, 6-8 valnøtter :)

Kitsu sa for siden:

Er møkke forkjølt, helt syltet, så her går det i CC til alle måltider i dag. Evt. med litt frosne bringebær i.

StegforSteg sa for siden:

2 kopper kaffe med cocosa, en halv vaniljeskyr, 4 jordbær og en dæsj fløte.

Señora sa for siden:

CC med fløte og bringebær.

LIBBA sa for siden:

To skiver med Karin-brød med pepper-ost + to kopper sterk kaffe :D

nellie sa for siden:

Havregrøt kokt på helmelk og store havregryn. 1 del havregrøt og 2 deler cottage cheese, med en god klikk smør i. + kanel og en spiseskje sukker:o (siden jeg skal ut og trene var det greit:p)

BenteR sa for siden:

Var så forbistrede idiotisk dum at jeg spiste et skolebrød i går kveld etter å ha satt insulin. Resultatet var at jeg fikk ikke ned blodsukkeret mitt før i firetida i natt (var oppe i 23,8:eek: selv om jeg satte insulin før jeg spiste).
I dag våkna jeg og kjente meg rett og slett fyllesyk.
En kopp kaffe med fløte var mer enn nok for meg.
Skal aldri spise skolebrød noensinne igjen:mad:

Anarko sa for siden:

Uff, den er kjip! Men man lærer så lenge man lever :) God bedring!

Titti sa for siden:

I dag var det eggerøre med gressløk, spekeskinke, brie og grønnsaksrøre laget av neper/stangselleri,agurk og paprika og creme fraishe.

Lulla84 sa for siden:

Jeg er ikke så sulten tidig på morgen, men når jeg kom hjem fra byen i dag rundt 12 tiden, da var jeg sulten ( stod opp halv 10 ) . Da tok jeg to egg en dæsj fløte og stekte som pannekaker, så la jeg skiver med ost og skinke oppå og bretten. Spiste med kniv å gaffel. Det er fort gjort å lage :) . Jeg kjenner det blir mye egg til frokost. Titte litt innover her for å se hva andre spiser også, for å få tips :D

nellie sa for siden:

2 stekte egg, baconterninger og cola zero. Måtte bare ha det.

Señora sa for siden:

1 skive møllerens lavkarbobrød med smør, salami, majones og agurk.

LilleFurte sa for siden:

Frokost i dag var en deilig lavkarbo pannekake. :)

Anarko sa for siden:

3 små kjeks etter gårsdagens bakst med brie og tacosaus. Så en liten kyllingsalat etter gårsdagens middag :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.