Kanutten sa for siden:
Salat med skinke.
Kanutten sa for siden:
Salat med skinke.
Sanney sa for siden:
resturangen var stengt igaar og vi ble soekk gjennomvaate foer vi kom halveis dit... proever igjen idag, og det regner ikke :p
Ignite sa for siden:
Suppedrage, uten drage - men med høyrygg, medisterboller og masse grønnsaker.
Bønna200 sa for siden:
Omstendighetene tatt i betraktning så blei det en bit av gubbens Grandiosa, bare for å få bort ikke-lyst-på-mat-men-sulten-kvalmen.
Dietta sa for siden:
Blitt dårlig med middag her i romjula. Måtte få moren min på sykehuset morgenen annendag, og har stort sett vært der siden. Kommet hjem sent på kvelden, og da har jeg momset pålegg og gort et innhogg i kakeboksen med lavkarbokaker :o
Men jeg vet hva jeg har lyst på i kveld: En skikkelig lavkarbomiddag, dvs hot suppe, tacolodd eller noe annet som smaker godt og sterkt og noe helt annet en jul.......
senka sa for siden:
Kylling og spinatstuing :)
Kanutten sa for siden:
Skal på "lavkarbotapasbuffet" hos søster. :sikle:
BenteR sa for siden:
Her blir det ribbe og surkål i dag
smgj sa for siden:
Sashimi & sushi-verksted med venner.
gamlebyen sa for siden:
rester av ribbe og medisterkaker. blir litt riskrem også gitt. og juleøl. fra aass. man leker jo ikke butikk tross alt.
Colt-pixy sa for siden:
Jeg har forspist meg på Gerd sin nydelige kylling lasagne!!! Den var altfor god!
langaard sa for siden:
Kalle kalkun med fløtesaus og brokkoli:D
senka sa for siden:
Hot suppe :D
Ignite sa for siden:
Egg, bacon og pølser. Godt å få litt "vanlig" mat igjen.
og en kånjakk eller tre...
Rin sa for siden:
En bøtte grønne chilier og ingefær med litt kylling og hvitløk på... (suppe altså, vi har feeeber :rolleyes:)
Kanutten sa for siden:
Thaignyllik av noe slag.
Det kommer gjester så derfor blir det servert med ymse hjemmelaget øl attåt...
Jeg har en mistanke om at gjestene ønsker mest å smake på de ymse ølene enn maten.
Så derfor blir det kanskje heller hjemmelaget bayer, pale ale, porter, brown ale, stout og red ale med litt gnyllik attåt? :p
Bønna200 sa for siden:
Gerds kyllinglasagne. -Igjen!
langaard sa for siden:
Kalkun med waldorfsalat og brokkoli:)
akas sa for siden:
Suppe med diverse grønnsaker og "småkjøtt" og buljong fra kalkun.
BenteR sa for siden:
Chili con carne, salat og dressing + nybakte kuvertbrød til de som kan spise det.
Anarko sa for siden:
Gryterett :)
smgj sa for siden:
Sushirester, sashimi og to stakkars kamskjell.
Kanutten sa for siden:
Presiserer: Thaignyllik er kyllingfileer kuttet opp i passe biter. Stekt sammen med chili-, hvitløk-, ingefær-, curry- og korianderpasta pluss noe litt søtt. Jeg foretrekker akasiehonning. Etter smak og behag. Deretter tilsatte jeg kokosmelk og oppkuttete grønnsaker etter ønske. Kariannepepper på slutten gir en god snert! :sikle: Serveres med ris til dem som vil ha og salat.
Dilly sa for siden:
Å... Dette høres fristende ut, Kanutten :)
Kanutten sa for siden:
Hvis man kutter ut curryen og tilsetter litt mer sødme blir det noe ala kreolsk. Nydelig det også!! :sikle:
Dilly sa for siden:
I dag skippa vi middagen, men vi har forberedt oss litt til i morgen.
Bønna200 sa for siden:
Tikka masala. :)
grotingeling sa for siden:
Ribbe - endelig!!! :lol:
Anarko sa for siden:
Stroganoffgryte med salat.
senka sa for siden:
kålgryte med kylling:)
BenteR sa for siden:
Øl-marinert elg i deilig saus med både marinaden, rømme og fløte + masse dampa grønnsaker + ris til de som ville ha det.
Jordbær og sitron smoothie til dessert.
lille_trille sa for siden:
I dag blir det ribbe og pinnekjøtt. Lager en sellerirotpurre til :sikle:
Momse sa for siden:
Her blir det kalkun med masse, deilig tilbehør i dag :hungry:
Dietta sa for siden:
Kalle kalkun, fersk rosenkål, hjemmelaget waldorfsalat, grønnsaker og mandelpoteter for de som vil ha, akkomaniert av saus med litt snert i (les: chili) :D
LIBBA sa for siden:
Roastbeef av elg, hjemmelaget waldorfsalat, mandelpoteter og skysaus (med litt fløte i).
Jeg er veldig glad i fløtesaus, så det blir nok mere fløtesaus enn skysaus til slutt :lol:
Og div. grønnsaker :)
Colt-pixy sa for siden:
Pinnekjøtt med kålrabistappe! Gleder meg som en unge.
senka sa for siden:
Kalkunfilet med masse grønnsaker,deiligpai og god salat :)
Bønna200 sa for siden:
Tikka masala. :)
BenteR sa for siden:
Her har vi kost oss med kalkun med masse godt tilbehør.
Godt Nytt År alle sammen!
Anarko sa for siden:
Skal på nattevakt, så ble squashmoussaka med 1 pære til dessert. Pinnekjøttmiddagen blir i morgen :) Ønsker alle sammen et godt kommende år :)
gamlebyen sa for siden:
hva er kariannepepper?:P
gamlebyen sa for siden:
hummer, tradisjonen tro. med fløtestuet nepe og jordskokk.
TrillTrall sa for siden:
Jeg gjetter på at det skal være kajennepepper. ;)
Brokkoli sa for siden:
Jeg har sovet meg gjennom hele nyttårsfeiringa, og når jeg da våkner kl 3 på natta tenker jeg selvsagt på hva jeg skal ha til middag senere...
Jeg har så lyst på baba ganoush! Kanskje med litt salat til. Namnamnam.
I dag blir det rester. Pinnekjøtt, ribbe, sellerirotpurre og rosenkål :sikle:
Colt-pixy sa for siden:
Jeg har i grunn lyst på enten lasagne eller bacon cheeseburger casserole, men det er så mye rester igjen etter igår (kålrabistappe for det meste) at det må nok vente til i morgen.
Anarko sa for siden:
I dag blir det sesongens siste julemiddag :) Pinnekjøt, svinemør, kålrabistappe og surkål. NOM!
langaard sa for siden:
Finnbiff med waldorfsalat og hjemmelaget rødkål:)
Bønna200 sa for siden:
Moussaka med sellerirot. :)
senka sa for siden:
Gryte med kjøttdeig og masse grønnsaker :)
BenteR sa for siden:
Gårsdagens kalkun er plukket ren og restekjøttet blir i dag til ei kalkungryte :D
nellie sa for siden:
Kalkungryte her også. Hveeeeeeeeeeer 1. januar.:p
smgj sa for siden:
Currybiff i kokossaus. Nyyydelig!
akas sa for siden:
Her ble det en salat med kalkunkjøtt oppi. :D
Colt-pixy sa for siden:
Jeg er så misunnelig på dere som hadde kalkun, og for å ikke nevne waldorfsalaten! Vi hadde ikke kalkun i år, det ble nemlig fisk på 2. juledag (det er da vi pleier å ha kalkun). Jeg fikk kalkun litt tidligere da, så skal ikke klage på det, men jeg savner waldorfsalaten!
Idag skal jeg ha ett eller annet med ost og kjøttdeig, det blir nammenam.
langaard sa for siden:
I dag blir det hot kalkunsuppe:)
Dilly sa for siden:
Jeg har lagt til tining et stykke med frossen hamburgerrygg.. Passer slikt på pizza tro?
Dilly sa for siden:
Hrmff, æsj, pføy, nei!! Passer slett ikke på pizza. Ikke andre steder heller. Det smakte bare røkt kjøtt. Skikkelig blæh.
Så pizza ble mekka med oksehakk fra Danmark. To digre... ikke til meg da, for jeg klarer meg med litt fyll, hehe..
smgj sa for siden:
Her blir det asiatisk ribbe - faktisk første ribbemiddag både denne jula og dette året.
Rin sa for siden:
Varmt krydret chili med dampet brokkoli og smør! :sikle:
senka sa for siden:
Moussaka :)
BenteR sa for siden:
Guttungen lager italiensk pizza og jeg har laget salat og dressing.
I dag er en slik dag der jeg med vitende og vilje kommer til og få for høyt blodsukker noen timer, men pizzaen hans er absolutt verdt det.
Dilly sa for siden:
Nam :)
:sikle:
vaskeklut sa for siden:
Pannestekt laks med agurk og strimlet gulrot med ristede sesamfrø. Litt aioli til.
Bønna200 sa for siden:
En slags tacograteng med kål og løk ved siden av.
senka sa for siden:
Hei Bønna :)
Serverer du kål som salat, eller som kokt eller noe lignende :)
Bønna200 sa for siden:
Jeg bruker den som salat- :) Jeg ELSKER blandingen av kål og løk og blir nærmest folkevond hvis jeg ikke får det til middagen. :D
senka sa for siden:
Den er så sunn,og godt,jeg lager ofte i gryte med diverse kjøtt.
Tusen takk for svar :klem:
Sanney sa for siden:
mens jeg kan ikke forstå hvordan noen i det hele tatt kan tenke tanken på kål og løk... spesielt sistnevnte rå. men bra vi er forskjellige, hvordan ellers ville kokker eksperimentert og kommet opp med så mye god mat om alle likte alt og det samme?
jeg lever ikke spesielt lavkarbo for tiden, men mere karbo redusert, av diverse årsaker... men idag var jeg altfor sliten til å tenke og kokkelere, så det ble pasta carbonara med ekstra kjøtt og grønnsaker.
Anarko sa for siden:
Kom sent hjem så rasket sammen en salat med stekt karbonadedeig, sopp, soltørket tomat, diverse salatgrønnsaker og walden farms dressing.
TrillTrall sa for siden:
Her ble det gryte etter mottoet "man tager hva man haver" og det ble karbonadedeig, cherrytomater, paprika, erter, kikerter, sjalottløk, purreløk, fetaost + litt bbq-saus, chilisaus og kesam. Nammenam! Og selvfølgelig lagde jeg så mye at jeg har en god porsjon til lunsj i morra. :)
Anarko sa for siden:
Pannestekt kyllingfilet, godt krydra, med diverse salat og bearnaise.
annex sa for siden:
Nydelig stekt entrecôte med krydra tomatskiver, grønnsaksmos og en peppersaus
Røsslyng sa for siden:
I dag har vi spist hamburger med ost og bacon, med kinakål, tomat og løk som tilbehør :)
I går var det stekt kyllingfilet, med blomkål, brokkoli og en fløtesaus med sopp, løk og paprika til.
BenteR sa for siden:
Stekte fenelår i tynne skiver sammen med torsk i biter og rå scampi. Krydra med 5-pepper, chili og paprika og hadde over fløte. Lot det surre litt, og serverte det med stor grønn salat og dressing.
Kjempegodt!
smgj sa for siden:
Det ble sannelig asiatisk ribbe en gang til.
senka sa for siden:
Kyllingsalat :D
langaard sa for siden:
Hørtes godt ut, Bente:)
langaard sa for siden:
Her ble det resten av kalkunsuppa:D
Her ble det ovnsbakt paprika med kjøttdeig, litt løk, fløte, squash og ost. Godt, ja :)
elien sa for siden:
Hver fredag ( og lørdag og som regel på søndagen:D) har vi middags besøk, å i dag står det pinnekjøtt på menyen:p
Dilly sa for siden:
Jeg har veldig lyst på deilig pinnekjøtt m/tilbehør, men det ble altså ikke noe av denne helgen :)
I dag ble det ingen middag her i huset, men det var gidd/ork sin feil. Kjøleskap og frys er overfylt av mat...
Rin sa for siden:
Og her ble middagsmåltidet to kokte egg, litt varmrøkt laks og en skje soltørkede tomater. :p Men frokost/lunsj var chiligryte og brokkoli, så det ble bare litt bakvendt i dag...
Dilly sa for siden:
Det høres ut som en deilig matdag, Rin :) Rekkefølgen spiller jo liten rolle.
Til helgen har jeg lyst på noe godt, men vet ikke hva..
Anarko sa for siden:
Pizza! :D
langaard sa for siden:
Roastbeef med remulade og brokkoli:)
BenteR sa for siden:
Her blir det pinnekjøtt og kålrabistappe i dag
Multekrem til dessert
:D
Kylling, squash, løk, fløte i en hærlig smørje. Salat med cherrytomater til. Hvem sier lavkarbo er kjedelig???
Kanutten sa for siden:
Jeg skal IKKE ha kalkun i allefall. Jeg stekte i går en 8 kilos sak og den luktet så stygt at jeg fikk avsmak. Så hele globbglobben ligger nå øverst i matavfallet. :o
Det blir ostesuffle i stedet.
Bønna200 sa for siden:
Chiligryte.
akas sa for siden:
Lasagne med tunfisk og cottage cheese. :D
senka sa for siden:
kylling og erter:)
Kylling med diverse grønsaker :)
elien sa for siden:
I kveld blir det taco, å deeer kom jeg på å ta ut mama lupes:)
Bønna200 sa for siden:
Det samme som i går, chiligryte. :)
senka sa for siden:
Kjøttsaus med squash :)
langaard sa for siden:
Ovnsbakt torsk med grønnsaker og smelta smør:)
Kanutten sa for siden:
??? :confused: Fikk ikke godsmak i munnen... Var det godt?
akas sa for siden:
Ja, det var veldig godt. Tunfisken var i saus med tomat, gulrot, løk og squash. Og litt chili. (Jeg tok en hvitløksbåt i også. :D)
Colt-pixy sa for siden:
Lasagne, sterk og god for nesen min.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.