< Tilbake til oversikten

Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Dilly sa for siden:

Jeg holder på å tine en kg rå scampi.. tenker bare å marinere dem litt og steke. Gumles utover kvelden uten tilbehør.

senka sa for siden:

Kålrabistappe med godt kjøtt :)

Anarko sa for siden:

Kylling i ildfastform-rotihop.

Gerd sa for siden:

Pizza m/ostebunn :sikle:

smgj sa for siden:

Mannen laget en nydelig lun salat med tandorikrydrete kyllingbiter, bacon, salat, avokado, sukkerertebelger, paprika, tomat, soltørket tomat, oliven, soltørkede tomater, pinjekjerner, marinert hvitløk og kapers. Dressing på youghurt, sesamfrø og krydder.

Gerd sa for siden:

Egg drop suppe :D

Colt-pixy sa for siden:

Omelett med ost og paprika.

senka sa for siden:

Hot suppe :D

nellie sa for siden:

Currysuppe. Ferdigsuppepose. Orker ikke lage mat nå før jul. Tradisjon hvert år, det..:p

Anarko sa for siden:

Hjemmelaga burgere :)

Bønna200 sa for siden:

Hadde tenkt å ha fyllt paprika og kjøpte kjøttdeig, men glemte paprikaen. :p Surrehue! Så da blir det moussaka med sellerirot istedet. ;)

Dilly sa for siden:

Jeg synes at alternativet hørte enda bedre ut, slafs :)

TrillTrall sa for siden:

I dag ble det - man tager hva man haver - så det ble kylling med sjalottløk, paprika, selskapserter, kikerter, soltørkede tomater, litt bbq-saus og en skje mager kesam. Mmmm!

Ja, mager kesam, jeg får i meg nok fett (spiser overhodet ikke bevisst lavkarbo, men det går nok inn adskillig mindre karber enn gjennomsnittsnordmannen allikevel) så jeg prøver å få proteininntaket litt opp. :)

LIBBA sa for siden:

Ble ribbe .....igjen!! :eek:
Er så godt :sikle:
Kunne hatt det OFTE :D

smgj sa for siden:

Luftboller i ønskesaus.... Ingen matlyst.

Dilly sa for siden:

Oii... det var vel ikke mye næring i den middagen.. bedre matlyst i morgen da :)

Colt-pixy sa for siden:

Ble ikke noe middag i dag, sovnet og når jeg våknet gadd jeg ikke lage mat.

Bønna200 sa for siden:

I dag jukser vi litt... Det blir rett og slett Toro Chicken tandori.

mayeliz sa for siden:

Hos oss ble det spekemat og eggerøre :D

senka sa for siden:

Linsesuppe og kylling :)

Colt-pixy sa for siden:

Stekt egg rullet i salami:sikle:

Anarko sa for siden:

Seinvakt, så lagde i full fart til eggerøre og hadde med røykelaks, agurk og tomat.

Ziltoidia sa for siden:

Bare blandet sammen noe krydder og kjøttdeig og lagde kjøttboller. Stekte det med rødløk og sopp. Blandet også noe krydder, tomatpuré og hermetiske hakkede tomate. Det ble kjempegodt. Så.. jeg lurer.. hvorfor er det slik at mat jeg lager i Norge blir så uendelig mye bedre selv om det er AKKURAT det samme som jeg lager i London.

senka sa for siden:

Moussaka :D

smgj sa for siden:

Tacosalat! (Som er alt tacoinnhold servert på tallerkenen med litt knust skjell i stedet for i skjell)

Ziltoidia sa for siden:

Koteletter med stekt løk og sopp, servert med blomkålmos og brokkoli. Enkelt og godt. :D Også en klementin i en liten porsjon creme fraiche med litt agavenektar.

Zillah sa for siden:

Maurisk-svinekebab-marinert ribbe...
Grønsakene eg hadde tenkt å ha til, var spist opp frå før, viste det seg. Ungane fikk mandelpotetar til.

Bønna200 sa for siden:

Litt ensformig for tida... Tacomarinert svinefillet, kål, løk.

Maria29 sa for siden:

Fiskekaker og smør..Kjempespennende:)

langaard sa for siden:

Ovnsbakt lofottorsk med masse grønnsaker:D

Dietta sa for siden:

I går hadde vi bursdagsfeiring og bytte-gave kveld med søstrene til mannen og familie. Da var det pølsefest gitt. Vanlig wiener på alle unntatt meg, som slo til med Jacobs beste.
Jeg vet hva det blir til middag i dag - det er nemlig myyyye pølser igjen :D

senka sa for siden:

Kyllinglår og stekte grønnsaker:)

BenteR sa for siden:

sop i hop
Jeg har ryddet kjøleskapet klart til all julematen, så da bruker jeg rester til og mekke sammen noe nytt.

smgj sa for siden:

Salat, hallumi, kypriotisk pølse og grillet mais.

Ignite sa for siden:

I dag blir det kyllingvinger, vi starter ikke med julematen før julaften. I romjulen blir det suppe med høyrygg og grønnsaker for å få et avbrudd.

God jul!

Bønna200 sa for siden:

Fyll! :p Dvs kjøpepizzafyll med rømmedressing. :)

Colt-pixy sa for siden:

Idag ble det omelett med salami og litt stekt brokkoli og squash med en dæsj rømme.

Dilly sa for siden:

I dag ble det kafemat.. kinagreier. I morgen har jeg lyst på lutefisk. det beste jeg vet, falktisk... spiser det gjerne både varmt og kaldt.

Dietta sa for siden:

Det ble pølser som før beskrevet - i tillegg til en haug med lavkarbojulekaker jajeghartrynaikakeboksenidagrealmad

Anarko sa for siden:

Torsdag: taco
Fredag: stroganoffgryte med blomkålmos
I dag: kylling.

smgj sa for siden:

Ikke lavkarbo: GF-pizza... Men til gjengjeld var den med hjemmelaget tomatsaus på hjemmedyrkede tomater, kyprospølse og økologisk gouda... :p

Bønna200 sa for siden:

Nannahs brennende kjærlighet.

Colt-pixy sa for siden:

Jeg misunner deg de hjemmedyrkede tomatene altså! Jeg elsker tomater og skulle gjerne hatt det i alt jeg spiste, for å ikke snakke om gouda:sikle:.

Idag hadde jeg og pappa kyllingsuppe til middag, det var sånn passe greit men neste gang skal jeg ikke ha så mye purre eller hønsebuljong i. Pappa syns det var knall godt og spiste hele to porsjoner, mens jeg var mett etter én.

senka sa for siden:

laks med blomkål:)

Ignite sa for siden:

Andebryst med soppstuing av diverse soppslag, samt grønnsaker.

Yrla sa for siden:

salat med cc og karbonadedeig

Bønna200 sa for siden:

Gubben hadde glemt å ta opp bacon, så da blei det burgere istedet. Med sellerirotmos. ;)

BenteR sa for siden:

Her ble det rett og slett en kyllingwok med masse knasende sprø grønnsaker

langaard sa for siden:

Her ble det torskerester og masse grønne saker:)

Dietta sa for siden:

Og her noe så enkelt som kyllingvinger varmet i micro :)

Ziltoidia sa for siden:

Hadde ekte risengrynsgrøt i går. Skulle egentlig lage en cottage cheese- og rømmevariant som har vært vellykket tidligere, men som ble til suppe denne gangen. Så da ble det heller ordinær grøt. Jeg overlever nok. Det er jo ikke akkurat snakk om loff og karameller. :p

Lich sa for siden:

Jeg spiser rester fra festmiddag 21/12 .Reinsdyrsteik,sellerirotmos,rosenkål og fløtesaus,håper restene varer lenge:D

smgj sa for siden:

Hjort bourgogne - sånn ca.

Dietta sa for siden:

Tror det blir det som ramler ut av kjøleskapet når jeg åpner det i kveld :eek:

Bønna200 sa for siden:

Indisk kyllingkjøttdeigsuppe. :)

senka sa for siden:

kylling og blomkålmos;)

Ignite sa for siden:

Blomkålsuppe med skinkebiter. (og øl)

langaard sa for siden:

Roastbeef med remulade og coleslaw:)

Dietta sa for siden:

Ribbe, grov julepølse, hjemmelagde medisterkaker, surkål, rødkål, grønnsaker, poteter til de som vil ha, blomkål/rokkolimos og brun saus. Dessert blir både høykarbo og lavkabo riskrem med rørt jordbærsyltetøy :sikle:
GOD JUL :D

Bønna200 sa for siden:

Syk, så veit ikke om jeg orker middag. Men såfall så blir det kyllinglasagne med hvitløkbrød til. :)

langaard sa for siden:

Pinnekjøtt med kålrabistappe og mandelpoteter:D

Colt-pixy sa for siden:

Pinnekjøtt med masse kålrabistappe.

smgj sa for siden:

Tror Rudolf blir servert i dag.

Dietta sa for siden:

:eek::eek:
Vent til Nissen har vært her da, så han får hjelp til å finne fram ;)

gamlebyen sa for siden:

ribbe, rødkål, konas hjemmelagde medisterkaker, mine hjemmelagde pølser og konas riskrem og rødsaus til dessert. Aass juleøl og juleakevitt må også til.

BenteR sa for siden:

Her også.
Jeg har også laget plumpudding for første gang i mitt liv, fordi guttungen som har bursdag i dag, ønsket det. Ikke noe for meg, så jeg tar et stykke moccakake til dessert.

Sanney sa for siden:

vet ikke helt. jula er ikke foer imorgen her i landet, saa idag blir det nok noe fra frysen eller take-away. imorra blir det kalkun, tradisjonen tro i storbritannia :p

langaard sa for siden:

Her blir det multekrem, om jeg kjenner svigermor rett:D

akas sa for siden:

Har nettopp hatt svensk julebord med sild, skinke, pølse, kjøttboller, sylte, grønnkål, rødkål, diverse oster etc. Og juleøl og akevitt. Nydelig!

BenteR sa for siden:

Plumpuddingen ble en skikkelig suksess.
I dag er det helstekt lammelår med dampa grønnsaker, god saus og mandelpoteter til de som vil ha det.
Hadde tenkt og lage sitronfromasj i dag, men det er så mye kaker og plumpudding igjen, at jeg utsetter sitronfromasjen til i morgen

langaard sa for siden:

Har hatt svigers på ribbemiddag:)

senka sa for siden:

Rester fra i går,masse julemat :p

vaskeklut sa for siden:

de andre skal ha lutefisk ( :eek: ), mens jeg og svigermor skal ha kylling og grønnsaker :D

smgj sa for siden:

Det ble kylling, salat og stekt pastinakk.

Bønna200 sa for siden:

Hvitløkmarinert svinefillet, kål og løk.

Anarko sa for siden:

Pinnekjøtt i går, med surkål og kålrabistappe. Samme i dag. I morgen blir det røkt torsk :D yumyum

Colt-pixy sa for siden:

Vi har aldri middag 1. juledag, da skal vi slappe av og lade opp til 2. juledag. Jeg har spist en skål med kålrabistappe til frokost/middag sånn i 2-3 tiden idag.

Ignite sa for siden:

Lammestek med en hel haug hvitløk...

Rin sa for siden:

Jeg har fått en lekker thai-kokebok til jul... men den må vente til jeg er tilbake i strøket med asiamarked og sånn, så i dag ser jeg frem til å bli servert ovnsbakt kyllingfilet med sopp/squash/paprika. :p

langaard sa for siden:

Svigerfar sin hjemmelaga lutefisk:D

smgj sa for siden:

Restefest! Dvs mer forfyllet hjort... :)

Bønna200 sa for siden:

Tomatsuppe med pølsebiter.

Kanutten sa for siden:

Suppe av ymse grønnsaker, pinnekjøttrester og jevnet med rotmos. Mye hvitløk og kariannepepper oppi for å få en liten snert.

Kanutten sa for siden:

:sikle:

senka sa for siden:

Entrecote og smørkål :D

Kiro sa for siden:

I dag ble det noe så enkelt som to kyllinglår. :)

BenteR sa for siden:

Her blir det rester fra gårsdagens lammelår + rester fra pinnekjøttet vi hadde på julaften. Koker bare opp mer grønnsaker og poteter til de som skal ha det.
Lager ikke dessert siden det er såpass mye kaker i kjøleskapet.

gamlebyen sa for siden:

pinnekjøtt, vossakorv og stappe...

Colt-pixy sa for siden:

Fisk med bacon og grønnsaker.

smgj sa for siden:

Det ble ikke forfyllet hjort, men dobbel gris - (Svinestekbiter pakket i bacon) med salat og litt ris til.

Sanney sa for siden:

om jeg er heldig og de har aapent, saa blir det kinesisk/malaysisk snadder!

nellie sa for siden:

Eggerøre med spekeskinke!:)

BenteR sa for siden:

Her blir det kyllingsuppe i dag.

smgj sa for siden:

Restefest...

langaard sa for siden:

Samme her:D

Colt-pixy sa for siden:

Kreolsk kylling salat, en pepperkake og ett stort glass vann.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.