< Tilbake til oversikten

Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

BenteR sa for siden:

Så bra at du likte den Senka!:klem:

I dag er maten her kjempelettvint;
i går lagde jeg opp ei stor gryte med komle og salt lammekjøtt til gjengen min og ei stor gryte med lammesuppe til meg.
Resultatet er at i dag er det bare og varme opp maten :D
Jeg elsker og lage mat, men det er jammen deilig av og til og ha ferdig mat også.

Ziltoidia sa for siden:

En liten boks makrell i tomat. Det er en sånn dag igjen.

smgj sa for siden:

I dag ble det
Kyllingbryst stekt i biter med cajunkrydder

Ovnsstekte grønnsaker: smør, brokkoli, purre, selleri, erter, paprika, gulrot og en rest sjalottløk

Hiv kyllingen over grønnsakene og gratiner med ost til slutt - server med bernaise.

senka sa for siden:

Kyllingbryst med masse salat :D

Kanutten sa for siden:

Indrefilet av svin med bakte tomater samt stekt sopp og brokkoli. Potetbåter til dem som vil ha. Danderes med krydderbernaise. :sikle:

BenteR sa for siden:

I dag blir det helstekt lammelår.
Blir nok en del av det fremover siden Rimi selger frosne lår til 58,50 for kiloen. Sånt liker jeg :D

Ziltoidia sa for siden:

Det hadde ikke forbauset meg om det ble chilligryte i dag igjen, som i går - og tidligere i uka. :D Det er så ekstra snasent med kanel og kakaopulver.

kloppsi sa for siden:

I dag skal vi ha raclette med kylling, biff og scampi, med deilig port salut og gratinerte grønnsaker.. (eller taco) :-)

kristine89 sa for siden:

Blomkålrisotto med svin!
Dilla på blomkåkrisotti :D

Bønna200 sa for siden:

Svinestrimler, kål, løk og peppersaus.

langaard sa for siden:

Chilipølser i lompe med potetsalat :D (vasker hus i dag:p)

Colt-pixy sa for siden:

Fant en ytrefilet av svin i boden (utenfor fryseren), som min mor helt sikkert hadde tenkt å ha med ut på hytten, og skal steke den nå. Litt sent så tror ikke det blir middagen min før i morgen.

Fillilura sa for siden:

Indrefilet av svin, grønnsaker og sjysaus

senka sa for siden:

Små kjøttboller med blomkål ;)

Ziltoidia sa for siden:

Hvertfall ikke chilligryte...
..
.... :D

BenteR sa for siden:

Her hadde jeg lammelår-rester som jeg stekte i kokosolje pure sammen med restene av gårsdagens grønnsaker, helte over en god klunk rødvin (Kens Creek), drysset over frisk basilikum og voila;
Jeg hadde nydelig restemat med rosa blomkålbiter:D:D:D

Yonah sa for siden:

Karbonader og floridasala(blomkålsalat) og sukkerfritt tyttebær syltetøy.

Kanutten sa for siden:

Spicy kremet tomatsuppe med egg og ost.

Photobscura sa for siden:

Stekt lever med champignon og løk, med flaskegresskarmos til!

Bønna200 sa for siden:

Kyllinglasagne, kål og løk. :)

Ziltoidia sa for siden:

Boksmakrell igjen... livet er hardt. :p

Fant til gjengjeld en kartong mandelmelk med sjokoladesmak i butikken i dag. o_____O Jeg.er.et.så.svakt.menneske.

BenteR sa for siden:

Her ble det rett og slett en enkel wok for og bruke opp litt sånn diverse rester. Falt i smak det også :D

langaard sa for siden:

Økologisk kylling med masse deilig tilbehør :D

Bønna200 sa for siden:

Rødvin, potetgull og dip. :stuart:

langaard sa for siden:

I dag blir det pinnekjøtt med rotmos og rødkål :) [size=(og litt pottit:p)"1"][/size]

kristine89 sa for siden:

Entrecot med blomkålcoscous (digger den blomkålblandingen) og hjemmelaget bearnais :D Resten av gjengen på hytte skal ha bakt potet også. Det står jeg over ;)

Kanutten sa for siden:

Kan du servere meg med ts hva eksakt du gjør med denne kålen og løken? Og mengder?

Bønna200 sa for siden:

Med ts? :p Altså... Jeg tar et kålhode og kutter i små biter, så tar jeg en løk og kutter i små biter. Dette blander jeg i en salatbolle. Også tar jeg den mengden jeg ønsker til f.eks middag og legger på tallerken. :ja:

Kanutten sa for siden:

Både løk og kål skal jo være så sunt og helsebringende. Jeg tror jeg begynner å bli forkjølet og vil prøve stoppe det med salaten din. :ja: En kål og en løk altså. Jeg tenkte at du kanskje brukte lik mengde av begge deler. Skal prøve! Takker!! :klem:

Bønna200 sa for siden:

Den ts var visst ikke helt stødig... Jeg bruker vel to løk på ett kålhode. :)
God bedring! :klem:

senka sa for siden:

Pizza til Imse :D

smgj sa for siden:

Det ble grillmat: hjemmelaget rollerburger med ostefyll og baconwrap, baconwrappet fyllt paprika og grønnsaksgrillspyd.

Ziltoidia sa for siden:

Rogan Josh ^____^

...jeg tror hvertfall det var det..? Litt usikker på om det var hjort eller lam jeg tinte. Jeg burde virkelig merke fryseposene mine.

Colt-pixy sa for siden:

Jeg skulle egentlig ha kost meg med lammelår idag, men jeg var blitt så syk at jeg ble kjørt hjem fra hytten og måtte nøye meg med nudler.

Bønna200 sa for siden:

Her ble det løksuppe med chili. :)

kristine89 sa for siden:

Indrefilet av storfe med blomkål-couscous (igjen) og krydder smør :D

Kanutten sa for siden:

Stekt fisk surret i rømmesaus sammen med stekt løk og brokkoli.

BenteR sa for siden:

Rester av gårsdagens lam

Fillilura sa for siden:

I dag blir det kyllingvinger, isbergsalat agurk og aioli :)
Kyllingvinger er SÅ digg og jeg lager når gjerne når det er kun meg til middag.

langaard sa for siden:

Mousaca :) (skrives det sånn?:p)

Cyan sa for siden:

Blomkålsuppe med dryss av sprø baconbiter.

BenteR sa for siden:

Jeg har laget lasagne til de andre, men den er jo proppfull av meierivarer så jeg skal i stedet kose meg med kylingvinger og salat.

vaskeklut sa for siden:

kyllingbaconpaprikaløk-panne med zoodles og tomatsalat

senka sa for siden:

Kyllingsalat ;)

senka sa for siden:

Pai med spinat :D

Colt-pixy sa for siden:

Rema 1000 sine chilipølser og zoodles, det var veldig godt.

senka sa for siden:

Det var små kjøttboller med blomkål ;)

Sivensvans sa for siden:

Jeg skal prøve meg på kylling i peanøtt-og kokossaus med lime (fra lchf-bloggen).

senka sa for siden:

Grille litt av hvert :D

kloppsi sa for siden:

Gratinert brokkoli med kremfløte og kjøttdeig.

BenteR sa for siden:

Bare jeg og to av guttene som er hjemme.
Siden jeg har energi og føler meg pigg for tiden, så tilbringer jeg dagene i hagen og gjør bare det nødvendige inne.
I dag slengte jeg sammen en spelt-pizza til guttene og stekte scones til meg selv.
Sconesen spiste jeg fremdeles lunken med masse majones, tomat, agurk, hardkokte eggeplommer og skinke. Sommermat de lux for meg det! :D

nellie sa for siden:

Kyllingkjøttdeig, wokgrønnsaker, kokosmelk og masse curry-mangokrydder. Med en klatt Kesam med paprika og løk.

vaskeklut sa for siden:

pulled pork med coleslaw og pico de gallo.

kamp sa for siden:

Fårikål..

Butterfly83 sa for siden:

Tulip pulled pork med blomkålsalat og fetaost. Og bittelitt bbq-saus :o

Bønna200 sa for siden:

Kyllingfilet, kål, løk, feta og oliven. :)

Kanutten sa for siden:

Ost og fløtegratinert blomkål med bacon.

Ziltoidia sa for siden:

Skal til Nando's og spise meksikansk kylling :D :D :D

BenteR sa for siden:

Her blir det helt enkelt nakkekoteletter marinert i corona-øl med kvernet pepper og et lite dryss av hvitløkpulver, som jeg så kommer til å steke i stekeovnen. Etter at jeg har tatt ut mine, blir det lagt på ost og fløte til de andre. Serverer det med blomkål, broccoli og gulrotstaver.
Rullekake med bringebær, ananas, revet 70 % sjokolade og pisket fløte som dessert til de andre, appelsin til meg.

senka sa for siden:

Laks, blomkål, brokkoli :D

Bønna200 sa for siden:

Kyllingfilet, kål, løk og peppersaus. :)

Licota sa for siden:

Nå står det biff i form i ovnen her. Kjøpte en mørbrad, skar den i skiver, brunet i panna. La over i ildfast form, stekte opp litt sopp, løk, purre, paprika og hvitløk. La frosne erter i, delte opp en halv blåmuggost og en boks matfløte over.

BenteR sa for siden:

Har laget lasagne til de andre og karbonader til meg

kamp sa for siden:

Svinebog i slow cooker/crockpot :)

Ziltoidia sa for siden:

Rendang! :D Av storfe, med en eller annen skikkelig digg saus.

Det er kanskje like så greit at jeg ikke besøker Brick Lane Market så ofte. Det kan bli farlig i lengden. :p

senka sa for siden:

Linsesuppe :D Kutter ned på kjøttet ;)

langaard sa for siden:

Hvorfor det :confused:

ninaheg sa for siden:

Indrefilet med bakte grønnsaker :)

TrillTrall sa for siden:

Fra et miljøsynspunkt er det lite bærekraftig om alle skal spise mye kjøtt. Om man tåler de karbohydratene er linser og bønner en utmerket erstatning.

Marihus sa for siden:

Heisann! Her var det mange gode middags tips til en nybegynner som meg :) Bare lurer paa, er det noen som vet om Kikkertpannekaker er OK og spise paa lavkarbo? har lest saa mye om dem paa blogger, men aldri funnet ut carbs innholdet i dem

Takker for svar :)

TrillTrall sa for siden:

Kikerter inneholder rimelig mye karbohydrater, men da av den trege sorten, så det kommer helt an på hva du har som akseptabelt karbo-inntak. Ifølge matvareguiden inneholder 100 g kikertmel nesten 58 g karber, jeg vet ikke hvor mye man bruker i noen pannekaker da? Men om du følger en retning som Fedon f.eks. så er det greit vil jeg tro, han anbefaler da bønner og linser?

Bønna200 sa for siden:

Moussaka med sellerirot, kål og løk. :)

Colt-pixy sa for siden:

Tenkte jeg skulle lage lasagne idag.

TrillTrall sa for siden:

Det var en veldig interessant artikkel! :) Jeg ser den med at korndyrking utarmer jorden, helt klart. Og jeg tror ikke vi mennesker er skapt for ikke å spise kjøtt, men vi kunne nok med fordel spist mer grønnsaker og frø - der er det mye supermat som vi har godt av! I tillegg til animalsk mat, det er jo næringsstoffer vi ikke får i oss andre steder fra enn fra animalske produkter.

Tenker det har litt med sammensetningen å gjøre. Jeg spiser jo ikke mye kjøtt selv om jeg i hovedsak er en kjøttspiser. Jeg spiser det heller effektivt, enten at det er fettholdig kjøtt, eller med fettkilder til. Spiser sjelden mer enn 100-150 gram kjøtt til ett måltid, og jeg spiser to måltider om dagen, og som regel er bare en av disse med kjøtt, om jeg da ikke spiser fisk.

Oooog i dag skal jeg har fiskepudding til middag. :p

Licota sa for siden:

Tar med samboer på Mr. Hong og spiser buffet :D

Voi, takk for tips, Licota! Ser ut til at Djengis Kahn er død og begravet?! Så da la jeg og mannen inn en reservasjon for nært forestående toårsjubileum! :)

BenteR sa for siden:

Her blir det sen middag i dag, siden gubben er avgårde og henter "svigerdatteren" vår. Jeg lager lasagne til dem; det er lett og varme opp om de blir forsinket.
Til meg blir det nybakt scones med kyllingsalat :D
Har også fått smelt sammen ei rullekake til slikkmunnene.

Licota sa for siden:

De er der ennå, men syns Mr. Hong er koseligere :)

Yonah sa for siden:

Pizza med bunn av jukseloff. Laget to mindre bunner(ca 2/3 av platene) og hadde på bogskinke og vårløk og løk på en og mais og bogskinke på den andre. Maisepizzaen er til ungene..

Bønna200 sa for siden:

Resten av forrige dagens moussaka og kål og løk.

BenteR sa for siden:

Det er ønske om Pasta Carbonara her i huset, så da får de det. Jeg tar scones med italiensk salat i dag.

Butterfly83 sa for siden:

Her ble det meatza i dag. Er så deilig å lage mat som varer i flere dager :) Lettvint.

smgj sa for siden:

Stekt andebryst, røsti med løk og jarlsberg, stekte rotgrønnsaker og appelsinsaus. Ikke det mest lavkarbo måltidet, men regner med det går bra. Runder av med hvitvin til.

senka sa for siden:

Deilig pai med spinat :D

smgj sa for siden:

Gresskarsuppe med stekt bacon.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.