< Tilbake til oversikten

Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

LIBBA sa for siden:

Ovnsbakt laks med blomkålmos, stekt sopp, paprika og løk :D

langaard sa for siden:

Hjemmelaga kjøttkaker med blomkål/brokkolimos :)

BenteR sa for siden:

Siden kjøleskapet byr på diverse rester, blir det omformet til en spelt-pizza til gjengen min og så tar jeg lammesuppe fra fryseren.
Kan ikke fordra og kaste mat, så her i huset blir stort sett alt av rester omformet til nye sop-i-hop rester :D

Photobscura sa for siden:

Kylling med urter, og bakt flaskegresskar.

TrillTrall sa for siden:

Også kalt "Gjensyn med uken som gikk". :D :lol:

langaard sa for siden:

Hjemmelaga vårruller med steviasøtet chilisaus :)

senka sa for siden:

Kyllingsuppe :D

Torils sa for siden:

Biff stroganoff og asparges:D

Mitt første svar/innlegg...flott side dette :-)

langaard sa for siden:

Mislykka fiskesuppe :rolleyes:

TrillTrall sa for siden:

I dag ble det svinestrimlet stekt med squash og cherrytomat (begge deler i biter) og blomkålbrokkolimos til. Nammenam. :)

Ziltoidia sa for siden:

Flyndre, sopp, spinatgørr, og en snerten salat... med salsa. Har fått dilla på salsa, og alt passer med salsa, ikke sant?

Dilly sa for siden:

en blankstekt, grovhakket løk, kvernet chili, 1 glass hvitvin, et nett blåskjell, salt.
kjempegodt!

senka sa for siden:

Marinert laks, brokkoli, blomkål ;)

Badsturøkt lammepølse og blomkålmos med muskat. :D

Ziltoidia sa for siden:

Et heidundranes snack-fat med paprikahummus, oliven, paprika, cherrytomater, elgpølse, salsa og en skål eplebiter, bananbiter og drikkeyogurt.

Haters gonna hate. :p instagram.com/p/lz0f67xvYt/

langaard sa for siden:

Langtidsstekt hvitløksspekka lammelår med fløtesaus og grønnsaker :)

Yonah sa for siden:

Her skal vi ha Grys ost og skinkegrateng.
gryslavkarbo.blogspot.no/2011/07/ost-og-skinkepai-lavkarbo.html

3 egg
3dl fløte
250g skinke
250g ost
vårløk, salt og pepper og sennep

Hatt bursdagsselskap i huset og trenger noe comfortfood før jeg klikker på noe så teit som muffins med smørkrem. Alternativt klikke på noe pastagreier. Jeg er dausliten og da kommer karbosuget, så det er best å spise og kaste seg i seng og vente på at det går over( og nei, suget går ikke over bare ved å spise nok fett nei, det rådet funker ikke på meg).

Ziltoidia sa for siden:

Taco :cool:

I hjertesalat"skjell". Fordi nam.

TrillTrall sa for siden:

Man tar hva man har - kylling, blomkål, cherrytomater og grønne erter surres i panna og toppes med en saus av soyasaus, østerssaus, chilisaus og sitron og serveres med selleritotfries. :) Nammenam.

senka sa for siden:

Nydelig kyllingsalat :D

Ziltoidia sa for siden:

Ble visst ferdig med middag i 3-tiden jeg. :p
Flyndre (lomre), sopp, spinat, salsa og salat.

smgj sa for siden:

parmesangratinert laks med sesamfrø og stekte grønnsaker til.

AntoniaM sa for siden:

Ovnesstekte grønnsaker (aspargesbønner, sellerirot og champinjong) m litt cremefresh og olivenolje. Etter halve steketiden legger jeg på noen stykker skrei-filet.

Ziltoidia sa for siden:

Jeg aner ikke. Har noen lakseburgere, kyllingfileter, andebryst, falukorv, lammebiter, biff-biter og hjort i fryseren. Alle forslag ønskes velkomne. :p

Fillilura sa for siden:

"Kjøttrøre" og salat. Stekte kjøttdeig, forskjellige grønnsaker, litt sopp og løk. Hadde i litt fløte og krydder og lot koke litt. Nam nam

senka sa for siden:

Blomkålsuppe :D

smgj sa for siden:

I dag blir det torsk med serranoskinke og ovnsstekte grønnsaker.

langaard sa for siden:

Langstekt stangekylling med brokkoli og bearnaise :)

Ninasju sa for siden:

I dag la jeg fiskefilet laks/torsk i en ildfast form, litt krydder over, en ts rød pesto på hver filet, masse grønnsaker og fløte over. Inn i ovnen til fisken er ferdig. Nam!!

Ziltoidia sa for siden:

Tja... hva skal man kalle det? En lakseburger, pestofisert squashspaghetti, litt sopp, hvitløk, sjalottløk og squashbiter, og en god dært salsa og hjemmelagd hummus. Fin blanding. :p

Fillilura sa for siden:

I dag ble det medbrakt, blandet salat, sukkererter grillet kylling og aioli.

annex sa for siden:

Det ble en proteindrikk på meg, jeg som har kyllinglår og indrefilét i kjøleskapet, kom aldri så langt som å lage middag...

senka sa for siden:

Indisk kylling ;)

Ziltoidia sa for siden:

Merksnodigimprovisert chili med kanel og kakao og masse sopp.

langaard sa for siden:

Sprøstekt stangekylling med ris og coleslaw :)

smgj sa for siden:

I dag blir det hønsekarrifrikasse!

Yonah sa for siden:

Har du oppskrift???

Yonah sa for siden:

Vi skal ha karbonader i dag, av svin. Det blir kanskje dampet blomkål til, mulig noe stekt løk også. Vet ikke om det blir saus, men smør funker på alt:D

Colt-pixy sa for siden:

Skinkesteken står i ovnen, og blir ferdig når den blir ferdig.

langaard sa for siden:

Chilipølser med blomkål/brokkolimos :)

annex sa for siden:

Et gedigent smørbrød med masse stekt torskerogn og sitronremulade (kun en liten lavkarboskive i bunn)

Fillilura sa for siden:

Okse indrefilet, Ristet rosenkål, løk og fennikel. Søtpotetmos og noe saus.

En åttitallsklassiker: Biff stroganoff! Kjæresten har noe flatbiff som må spises opp, så det passer bra. Serveres med blomkålris! :)

BenteR sa for siden:

Stinn av smertestillende i dag, så i dag må gjengen min spise restene fra i går mens jeg tar noen kyllingvinger og salat.

vaskeklut sa for siden:

I dag har jeg spist klippfisk med jordskokkpuré til forrett og grillet kalvebryst som på forhånd hadde ligget i en sous vide(?) på 60 grader i 15 timer til hovedrett :D

langaard sa for siden:

Langtidsstekt marinert svinenakke med grønnsaksmos og fløtesaus :)

Fillilura sa for siden:

Lettsaltet torsk og grønnsaker :):)

Hjemmelaget kyllinpostei på hjemmelagde knekkebrød! :D

Colt-pixy sa for siden:

Vel, ikke direkte middag men jeg har spist på skinkestek i hele dag :D Skikkelig nammenam.

BenteR sa for siden:

Jeg lager pytt i panne til de andre og så steker jeg meg en scones og spiser den med eggesalat :D

Bønna200 sa for siden:

Tomatsuppe. Alltid like godt. :)

senka sa for siden:

Kyllingsalat ;)

Ziltoidia sa for siden:

En sånn passe improvisert kyllingsuppe. Syntes den ble for tynn og lot den koke litt ekstra, og da ble alt som lå i bunnen av den kjempe-go'stekt. :D

Colt-pixy sa for siden:

Kamstek med blomkålmos og stekt sopp.

Tydeligvis det som ble igjen etter å ha renska skroget til en grilla kylling ... :p

kamp sa for siden:

Flere enn meg som liker kokt kylling altså.. :P Er så lett å og gøy å bare plukke fra skroget og så smaker det så godt!

Hehe, ikke kokt kylling, men kraft på skroget, og da måtte det jo plukkes rent først, og det var visst mer av det som var igjen som var spiselig enn jeg hadde beregna, så da tror jeg neppe det blir så mye mer mat i dag. :D

kristine89 sa for siden:

Lammelår med skysaus (saus, jbk-mel, smør og hvitløk) med sellerimos og ovnsbakte grønnsaker. Nam!

Ziltoidia sa for siden:

PIZZA! Med superenkel pofiberbunn og så mye gromt oppå.

kristine89 sa for siden:

Å, hvordan lager du pofiber-bunn? Hørtes godt ut.

Ziltoidia sa for siden:

For en-porsjons pizza tar jeg 20g pofiber, 15g fiberhusk og litt salt, blander og blander i 1-2 dl vann. Så kjevler jeg ut deigen og steker den tørr på passe høy varme i stekepannen.

Og vips har jeg en bunn jeg kan pynte med alskens rariteter og ha i ovnen. :D

Yonah sa for siden:

Pizza med bunn av 4 egg, 150g naturell smøreost, 1.5ss fiberhusk, 2ss mandelmel og 2ss malte linfrø( knuste fra europris).

Fyll var tomatsaus, bogskinke, paprika og løk.

senka sa for siden:

kylling med spinatstuing :D

kristine89 sa for siden:

Genialt. Den skal prøves :D Tusen takk.

Ziltoidia sa for siden:

Pass på at du steker deigen godt (heller for mye enn for lite vil jeg si). I dag ble bunnen litt blaut i møte med pizzafyllet. Det har ikke skjedd før. Skjerpings på meg altså. :p

kristine89 sa for siden:

Takk for tipset.
Jeg steker alltid pizzaen på nederste rille i ovnen. Da blir bunnen sprøest :)

senka sa for siden:

Marinert Laks og erter ;)

Butterfly83 sa for siden:

Mandelkjeks og diverse oster tror jeg det blir i dag. Kanskje jeg tar en omelett eller noe litt utpå ettermiddagen for å droppe altfor mange kjeks i kveld :)

vaskeklut sa for siden:

meieriproduktfri? in that case - link me up!

Nope, sorry ...! Bruker vaffeloppskriften til Nannah. Men med snøfrisk, som er 80% geitemelk. Jeg lever jo ikke helt meieriproduktfritt, bare spiser det sjeldent, og helst geite- eller sauemelksprodukter.

kristine89 sa for siden:

Det blir rester etter gårsdagens lammelår.
Godt og enkelt :)

ingvildi sa for siden:

Laksefilet i folie

Et A4 ark med aliminiumsfolie
Fyll det med:
1 laksefilet
1 gulrot
brokkoli
blomkål
løk
paprika
smør
sitronpepper
salt
seterrømme/kesam

Stekes på 200 grader til grønnsakene er myke, og fisken er ferdigstekt. Ca. 20- 30 min. uten varmluft.

Skjær opp grønnsakene og legg de på arket sammen med laksen og en god klatt smør. Krydre etter smak. Jeg personlig syns det er veldig godt med sitronpepper. Lukk folien og putt i forvarmet ovn. Folien serveres på fat, med seterrømme. Fantastisk også for de som ikke er så glad i fisk, og ikke minst utrolig lettvindt!

ingvildi sa for siden:

Vil du dele din oppskrift? :)

Ziltoidia sa for siden:

Brukte veganmisjonen sin. Ikke überlavkarbo akkurat (kikerter er og blir kikerter), men snasent og mettende som fy. :D

kristine89 sa for siden:

Jeg har en svær og god kalkun i ovnen nå.
Så da har jeg middag resten av uken :D
Med forskjellig tilbehør blir det like snasent hver gang ;)

Yonah sa for siden:

Kjøttsaus og grønnsaker, mulig litt carbzone pasta, for jeg fant en pose med en rest når jeg ryddet.

BenteR sa for siden:

Fiskepakker i dag.
Enkelt og greit og lett og tilpasse til hver enkelt.

senka sa for siden:

Linsesuppe og kylling ;)

senka sa for siden:

Laks og brokkoli :D

senka sa for siden:

Tusen takk BenteR for nydelig oppskrift på Suksessterte :blomster::klem:

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.