< Tilbake til oversikten

Oopsie-roll

Maryrose sa for siden:

Nammis! Jeg prøver å være så gjerrig som mulig med karbo'ne, derfor lurer jeg på om det finnes smøreoster med mindre enn 1-2 kh?

Kitt sa for siden:

Da tror jeg du må lete en stund!
Uansett er det jo ikke mange karber det er snakk om og det er ingen forskjell på om du ligger på 14 eller 16 karber!;)

Maryrose sa for siden:

Jeg fant en med 2 karbo pr 100 g :). Landlord smøreost på Rema, den finnes i naturell og med bacon. Jeg har laget oopsie med bacon, mmmmmmm! De ble veldig fluffy. Nydelige!!

Et tips for å få stive hviter: Jeg setter bollen med eggehviter i fryseren mens jeg rører sammen plommene og osten, smører bakepapir osv. Etter 3-4 minutter er bollen kald og hvitene blir stive og fine uten problemer.

RenateAlice sa for siden:

Jeg styrte unna Landlord's smøreost fordi de er hele 2 karber pr 100g!! Coop har en smøreost med 0g karb pr. 100g. Finnes med både skinke og baconsmak.

Også er vel de fleste av Kavli's smøreoster uten karber?!? (har ingen i kjøleskapet akkurat nå, så da får jeg ikke til å kontrollere det nå...)

Kitt sa for siden:

Kavli baconost har 1g i hvert fall!

Og husk at selv om det står 0 karber, kan de skrive det selv om det er 0.9g!;)

Maryrose sa for siden:

Da får jeg se meg litt mer rundt neste gang jeg er i butikken, skjønner jeg :) Det går litt sport i det for meg å lete etter lavest mulig innhold av karbo, synes det er en artig hobby :p

Tiki sa for siden:

Kjenner meg igjen i den. :cool:

LilleRosa sa for siden:

Jeg søkte på oppsie på youtube og fant eg ganske grei instruksjonsvideo for de som ikke får det til. Disse var kjempegode!

og det var en bra følelse og kunne bake igjen :)

Tula sa for siden:

Kunne du være så grei å dele link til den videoen...?
Jeg finner den ikke... :o

Spinnerette sa for siden:

Har mitt første brett i ovnen nå, kjempespent! Første gang jeg har stivpisket egg, så høyrehånda mi er sliten... :P Lagde med Philiadelphia naturell, og pynta med litt sesamfrø, håper på å kunne bruke de som burgerbrød til i kveld! :D

lovehandles sa for siden:

Tips!

Dersom du tar å ettersteker oopsiene på rist, 100 grader i 10 minutter så blir de sprø og tilnærmet tørre inni =)

Antoinette6 sa for siden:

Takk for tips, lovehandles ! :ja:

Hevingen sa for siden:

Da står mine første oopsie-rolls i ovnen. De hever seg godt, og jeg er spent på resultatet. Brukte Philadelphia med urter og hvitløk.

Bravo sa for siden:

Hmm, hvor høye blir de når dere får dem høye/hevede, egentlig?

Mine ble flate, men lik de i den bildeserien i det amr. forumet det linkes til i første innlegg..
4.bp.blogspot.com/-jHYKkOypCjs/TY_qfDPv6AI/AAAAAAAABjs/LODiVKxdmQU/s1600/Sailormoonbuns+%25282%2529.gif

eller ok da, mine ble kanskje enda et lite hakk flatere, men ikke helt ulike iallefall
Og da har jeg stivpisket eggehvitene skikkelig og forsiktig veltet inn eggeplomme/osteblandingen med slikkepott.
Skulle gjerne hatt dem høye og fine, jeg.. Men de ble gode, da, og det teller jo mest:)

Bravo sa for siden:

Hvor mye JBKM må man ha i da, tror du?

Labomba sa for siden:

:pNydelige oopsie`s bakt her nå. Noen med stevia vanilje og noen med kun litt salt og pepper. Jeg fylte de med vanilje i med krem, og det ble veldig vannbakkels :)
Helt nydelige!!

Shamu sa for siden:

Disse skal jeg teste i morgen. Trenger noe som ikke er så søtt som dagens lavkarbosjokoladekake... kvalm

Saphire sa for siden:

Må bare skrive her for å bokmerke disse, må prøve å lage dette, så godt ut!

Kitt sa for siden:

De er gode, og grunnoppskriften kan brukes til mye!
Blant annet Oopsie- rullekake, Fyllte vannbakkelsoppsier, Fyllt oopsierull!

Rett over tråden står det Trådverktøy. Der kan abonnere på tråden uten å skrive i den!;)

LillCathrin sa for siden:

prøver oopsie nå, og jeg er innmari spent på hvordan de blir :p har ingen god følelse egentlig. Men håper på det beste! Har laget dobbel oppskrift da det var 200 g i philadelfia'n :)

Hevingen sa for siden:

Da jeg prøvde meg gikk det egentlig ganske bra. Får nok bruke opp osten før den blir dårlig :)

nellie sa for siden:

Oiameg. Fikk til perfekte oopsies i dag. Blir godt under rekene.

Buck sa for siden:

Denne oppskriften er helt SUPER:D Lagde meg en posjon i dag som ble veldig bra. Prøvde en der jeg helte over en blanding mellom 70 % sukkerfri kokesjokolade og meierismør og det var helt nydelig:spent:
I morgen blir det burgere til middag:)

MariaB sa for siden:

hm....røra mi ble helt suppe på tross av stive hvitter? det ble en langpanne-versjon for å si det sånn ;)

catarntsen sa for siden:

Laget en porsjon i morrest sånn som oppskrifta var....ble mye bedre enn lavkarbobrødet som jeg egentlig ikke liker :)
Nå står det et brett i ovnen der jeg har brukt philadelfia med hvitløk og urter, krydder, litt kruskakli, litt fiberhusk og et par never revet ost...så da er det bare å vennte på resultatet :)

KristineR-S sa for siden:

Jeg brukte denne oppskriften til Pizza bunn i dag. Den pizzaen ble bedre enn Peppes for å si det sånn ;) Er så glad jeg kom over denne oppskriften og tråden her :o Dette vil gjøre mitt liv på lavkarbo MYE lettere :D

KristineR-S sa for siden:

I går var det pizza, i dag Hamburger.. Ingen skal komme her å si at man ikke kan kose seg på "slanker'n" :D

Yonah sa for siden:

I dag lager jeg oppsier, deilige brød som jeg nesten må slåss med ungene for å få noen;)

De er helt fantastiske med salami, majones og litt sylteagurk, eller skiver av leverpostei( selvsagt har jeg ikke en type leverpostei med lite stivelse i hus nå..).

Eller som dessert med krem og bringbær:D

Yrla sa for siden:

er det noen som har prøvd denne oppskriften med magerost fra kavli, 6% fett?

Lorien sa for siden:

Disse er bare så suverent gode!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.