linda76 sa for siden:
Så kjekt da.. Takk for svar :)
linda76 sa for siden:
Så kjekt da.. Takk for svar :)
Kitt sa for siden:
Rett fra fryseren og en runde i brødristeren, så er de som nystekte!:sikle:
luringen sa for siden:
eller 30 min på benken. Tina..:)
Karbosara sa for siden:
Hvis man tar oopsierøre og legger i muffinsformer, og deretter legger en kladd eggekrem i midten på hver , steker som vanlig og avkjøler...nydelig med krem og friske bringebær til.
Eggekrem laget jeg fra oppskrift på eggekrem til waleskringle (den er ikke lavkarbo)
Men jeg brukte jbkm i stedet for hvetemel, fløte i stedet for melk og litt søtningsmiddel i stedet for sukker, og laget den etter anvisningene ellers...
Deilig!:sikle:
Tone-G sa for siden:
Å gosj! :sikle:
Nååå inspirerte du meg.. Skal jammen lage noe godt til kvelden jeg også:sikle:
Tone-G sa for siden:
Nå står det masse oopsie på bakeplatene klare for steking.. Det blir t.o.m bløtekake til kvelden :sikle:
Har tatt ut ca 100 g bringebær som jeg skal røre ut med litt natreen.. Det skal jeg bruke i kaka sammen med piska krem :sikle:
Charl8 sa for siden:
Noen bilder av retter lagd med oopsie roll
Charl8 sa for siden:
Jeg lagde det nettopp og det var kjempe godt! tok litt cottage cheese og syltetøy på, vet ikke helt om det er lavkarbo, men det var godt i hvert fall. skal møte kjæresten min senere (og da er det veldig vanskelig å finne en middag begge kan spise) så tenkte å foreslå hjemmelagde hamburgere, så bruker jeg det som hamburger brød. er det noen andre forslag til hva man kan bruke de til når det gjelder middag?
otika sa for siden:
nå er det spenning i huset her :D 6 stykker står i ovnen, og gubben er kjempespent, han har så lyst på hamburger med "brød".... jeg hivde i litt oregano,så får vi se åssen det blir :)
otika sa for siden:
Kanskje fylle de med stekt kjøttdeig,ost,egg osv,da blir det en form for taco her i huset, eller bruke de som tortilla lompe med samme tilbehør... unga elsker sånn mat. Kan jo bruke litt taco saus
Tone-G sa for siden:
Jeg bare elsker oopsie.. Makan til lavkarbomat skal man lete lenge etter.. Kan brukes til alt:heia:
Bee sa for siden:
Enig. Jeg var skikkelig skeptisk til og begynne med, for jeg så for meg at det kom til å smake egg, men det gjorde det overhodet ikke.
Jeg elsker Oopsies. :D
otika sa for siden:
:heia:wow så godt.. jeg fikk 9 stykker ut av røra faktisk, gubben hivde på hjemmelaget eggesalat og jeg litt makrell i tomat,nam nam nam sier vi bare :D beste jeg har smakt på leeeenge.minstemann på 3 år truer med å spise de som er igjen, han elsket de han også... skulle ha de til hamburgerbrød, så nå må jeg kjappe meg å lage nye :lol:
Gubben har dratt i butikken for å finne diverse oster og krydder, for nå skal det "bakes" oopsies så det holder :D
Må lage noen søte i muffinsformer også,men de skal i fryseren (tror jeg) :D
Ha en fortryllende oopsie day
Carisma sa for siden:
Me too, er jo tross alt fastelavn til helga! :) Siden jeg skal hjem til opphavet må jeg sørge for egne medbrakte boller for å kunne holde det lavkarbo.
otika sa for siden:
hmmm bacon ost har 0 karbo og egg har bare bittelitt, kan ikke bli mange karbene hvis jeg bruker det da ???
mofe sa for siden:
Til info; hviten blir IKKE stiv med stavmixer. Altså må man vispe for hånd, noe som tar en evighet - men det er bare å se på det som trening! :rolleyes:
Kitt sa for siden:
Har visp til min stavmikser, jeg!
Ellers så koster en sånn håndmiksmastersak med stativ kun et par hundre kroner på Nille etc.
Kan være verdt den invisteringen om man lever lavkarbo og alle hvitter må piskes!
Syns jeg og mine dårlige armer!:geip:
Areola sa for siden:
Ja, noe som visper er vel verdt å kjøpe når man først følger lavkarbo. Jeg har stavmikser, håndmikser, en manuell mikser(med håndtak på lokket), blender og foodprofessor :lol: (og føler fortsatt at jeg trenger en kjøkkenmaskin:o)
Kitt sa for siden:
Og jeg har ALT du nevner PLUSS en kjøkkenmaskin!:rodme:
Har liksom bare litt dilla på kjøkkendubbeditter!
Det viktigste jeg har er faktisk ikke elektrisk! Det jeg bruker aller mest og faktisk tar med meg på turer etc, er en kutter.
Ikke den på bildet, men noe i samme stilen!
Så mye grønnsaker som vi spiser er det bare såååå deilig å ha noe som kutter det meste kjapt og enkelt! Slipper å stå med tårer i øynene å kutte løk, ingen sak å få små biter med hva det skulle være, eller store eller skiver......
Jeg ELSKER min kutter!:love:
Areola sa for siden:
Har du kjøpt den på messe? Rød og med en sånn svart dings som holder grønnsaken på plass? :lol:
(jeg har jeg å....:lol:)
Kitt sa for siden:
Har kjøpt både på messer og den de hadde på Biltema for 2-3 år siden.
Har slitt ut 5 stk siden min far kjøpt en til min mor for 25 år siden!:eek:
LilleM0r sa for siden:
Dette er godt, jeg lover!!!
Karbosara, kan du ikke legge ut oppskriften på eggekremen da?
Detvar sååååå godt!
isabella sa for siden:
Når du lager de med eggekrem - bruker du papirformer eller sånn muffinsbrett (teflon)
og isåfall smører du formene?
Karbosara sa for siden:
Joa...skal se om jeg finner den... Bruker papirformer i teflonformer...smører ikke...ce blir litt vanskelige å få ut av formene, så man må gjøre det varsomt...en annen mulighet er å legge pepperkakeformer på bakepapier og legge røre i formene, og så litt eggekrem...De faller uansett litt sammen når de taes ut av ovnen, men smaken holder seg godt, og de bør luftes på rist så fort man får det til...de er litt sånn suffleaktige liksom...Går å stekes som lapper med krem på og så drysse forsiktig litt knust splenda over rett før servering...nesten som wienerbrød... eller med ferske bringebær og krem, selvfølgelig...
Karbosara sa for siden:
Nå har jeg gjort det!
Kitt sa for siden:
Tuuuuuusen takk!:suss:
Kitt sa for siden:
Og jeg er i ekstase!:heia:
Her får man nemlig kjøpt dette vidunderet!
Areola sa for siden:
ååå! Det var jo den jeg så på sist gang jeg var i sverige..... Og IKKE kjøpte ..:sint:
Jaja, det blir vel en tur til snart... Nå lønner det jo seg virkelig, når svenskekrona er så lav.
Areola sa for siden:
De har noe lignende på clas'ern også.. Den så solid ut...
(kanskje vi burde lage en tråd Kitt - Den stor kjøkkenutstyrstråden...)
Carisma sa for siden:
Prøvde meg på en sånn en gang: forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=10267
Areola sa for siden:
Ah, beklager Carisma, så ikke det før jeg lagde denne:
forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=24442
Carisma sa for siden:
Ikke rart, tråden er jo eldgammel :)
Liv sa for siden:
:confused:Hei dere som er gamle i gamet.
Har akkurat begynt å prøve meg på Atkins kost, og i dag laget jeg Oopsie rolls, som jeg spiste med eggesalat og paprika. Nyyydelig!!
Men er veldig i tvil om mengdene jeg kan spise til hvert måltid??
Takk for alle svar.
:):)
brud09 sa for siden:
Jeg klarer ikke å skjønne at disse ikke skal smake egg! Skal bake i morgen! Gleder meg til å smake! :)
Liv sa for siden:
Jeg synes de var veldig gode, men har akkurat hatt et par dager med hodepine og småkvalm, så ingenting har frista.:(Men det er ikke så verst i dag.
Har laget cocosasjokolade i dag som jeg skal kose meg med i helgen.:rolleyes:
Maaange gode tips å finne her.
Tone-G sa for siden:
Jeg lager Kvæfjord-oopsie :sikle:
Jeg er spent på resultatet:ja:
Carisma sa for siden:
Åh, rapporter status 'a! :D
Tone-G sa for siden:
Det ble godt! Jeg hadde piska krem i, å ikke vaniljekrem..
Jeg skulle hatt mer marengs på toppen, men det var godt slik den ble..
Den kan ikke måle seg med vanlig kvæfjordkake asså, men den var ikke værst:sikle:
mette_moj sa for siden:
wow! hadde ikke forventa at de skulle bli sånn! men de ble jo supre jo:D skal definitivt lage fler sånne!
bluVelvet sa for siden:
DET var digg det :-) Har vært vant med Ziggy's OE lapper men disse var tørre og fine og omtrent uten smak. Hadde en ts splenda i røra men syns ikke de ble spesielt søte. Det gikk fint å ha makrell i tomat med majones på de :-D
Iselilja sa for siden:
Jeg forstår ikke all ståheien rundt Oopsie rolls. :confused: Synes ikke de er gode i det hele tatt! For det første har de så absolutt en smak av EGG, for det andre gir smøreosten/Philadelphia'en en sur bismak.
De minner verken om kake, scones eller brød. Konsistensen er heller ikke noe å juble av.
Eggesvamp!
Det er mulig jeg gjorde noe alvorlig feil da jeg lagde dem (håper nesten det, for jeg vil jo at de skal være så gode som dere sier! :p), men at smaken av egg og Philadelphia er til stede tror jeg er unngåelig med mindre man dekker det over med et lass av krydder.
Carisma sa for siden:
Jeg har kun laget de i søt versjon med splenda og litt vanilje, og de var fantastiske :) Som vannbakkels. Veldig gode med krem og litt heistad ja :ja:
Karbosara sa for siden:
De er også ofte bedre etter å ha stått litt.
Sulphur sa for siden:
Jeg kunne ikke sagt det bedre selv. Nå har jeg bare laget de med krydder, men urk. Ikke noe godt. Kan godt tenke meg at de smaker bedre med søtning, men jeg vet ikke om jeg tør. :o
Karbosara sa for siden:
men som sagt: De er ikke best nystekte altså...
Iselilja sa for siden:
Jeg lagde halve røren med Splenda og litt vanilje, samt noen med sjokolade, og ingen av dem ble gode. Splenda-varianten hadde den vemmelige Splenda-ettersmaken i tillegg til egge- og Philadelphiasmak, så nei.. huff. :] Det blir for mange rare ettersmaker for min del i hvertfall. :p
Seba-stina sa for siden:
Jeg må bare spørre - siden folk spiser de i haugevis virker det som. Er dette noe man kan spise nærmest ubegrenset av eller?? Siden mange lager de dag ut og dag inn?
Skal kjøpe kremost over helgen og lage, håper de er så gode som dere påstår, hehe!
Karbosara sa for siden:
Er jo en del som ikke spiser de dag ut og dag inn da...som sikkert ikke skriver her at "nå har jeg ikke laget ett brett med oopsier" :lol:
Og de som skriver om det i denne tråden gjør det jo fordi...ja det nettopp er en oopsie-tråd!
Mitt råd er å la den hvile på risten en stund...et par timer...og smak om du liker den bedre da...eller ha den i kjøkkenhåndkle i kjøleskapet over natten og prøv igjen da...da har den "satt" seg litt... jeg liker de best dagen etter når jeg skal ha pålegg på...som dessert er den god med krem og bær et par timer etter steking...
Faller det fremdeles ikke i smak, er det neste du må prøve å ha de i fryseren en tur...ta de fram etter at de har vært frosset...og smak...
Er det fremdeles ikke godt...så slipper du sikker å spise flere oopsier!:lol:
Og da kan jo du være en av de som kan skrive: "nå har jeg ikke laget oopsier...og det likte jeg"
Ha en fin kveld!:ja:
Seba-stina sa for siden:
Ja, for det skjønte jeg jo ikke...
Jeg lurte bare helt enkelt på om dette er noe man kan spise tilnærmet ubegrenset av? Siden det var noen som skrev omtrentlig at de brukte det til en ting den dagen, og en annen ting den andre dagen, og så til kos den tredje dagen. Sa ingenting om at jeg trodde alle her inne spiser dette hele tiden.
Jeg skal lage i dag for første gang, så det blir spennende.
Seba-stina sa for siden:
Jeg lagde for første gang i går, og jeg signerer dette. Veldig skuffa, hadde nok litt vel høye forventninger, jeg...
Bollemina sa for siden:
mmm! Føler at jeg spiser loff!:) Synes det va knall godt jeg, litt eggesmak - men mindre enn i omeletten, eggerøren eller speileggene jeg normalt ville spist til lunsj. Yam!
Bee sa for siden:
Dere som er så skuffa: Har dere prøvd og la den ligge utildekket på benken over natten f.eks? Da tørker de inn, og får "loff"konstistens i stedet for "svamp".
supha sa for siden:
Kan man ha flere brett med oppsies i ovnen samtidig? Eller blir de ikke så luftige da? Synes ofte at jeg ikke rekker å sette inn brett nr 2 før eggehviten har falt sammen:(
4me sa for siden:
Jeg brukte snøfrisk og det smakte deilig. Ungene elsket det. Skal lage dobbelt opp senere idag!! Tusen takk for kjempe god oppskrift! :D
Cornelia sa for siden:
Nå har jeg prøvd flere ganger å lage disse men jeg får det ikke til :confused:
De blir helt flate...
Vill ha sånn luftige som på bildene her.
Tror jeg vet hva som er feilen, jeg klarer ikke å få eggehvitene stive.
Hvordan får dere til det??
Har bare en blender og en stavmikser å velge i her hjemme.
Har kjørt eggehvitene i disse i opp til 30 min - uten ordentlig resultat.
Det blir bare et slimete skum, ikke snakk om at bollen hadde kunnet snus på hodet uten at det renner ned.
Trenger tips!!!:rolleyes:
Carisma sa for siden:
Du må nok investere i en håndmikser, eller vispe de for hånd. Stavmikseren får ikke nok luft inn i hvitene, og blenderen er for grov vil jeg tro.
Eller er stavmikseren sånn du kan bytte til visp på? I såfall må du bruke vispen.
Mikser trenger ikke koste mye: www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=46247285
Cornelia sa for siden:
Takk for svar!
Ja, må nok gå til innkjøp av noe nytt og lurt utstyr...
Jeg har en sånn stavmikser som jeg kan sette visp på, prøvde det sist uten hell. Men da hadde jeg først kjørt det lenge i blenderen så kanskje det var grunnen.
Hvor lenge trenger dere å piske det før det er stivt nok da?
Areola sa for siden:
Du må ha en helt ren bolle og pisker, og ikke noe gult i hvitene. Det tar vel kanskje fem minutter hos meg.
Carisma sa for siden:
Pisker de opp på 2-3 minutter jeg, med stavmikservisp :ja: Ta en bitteliten klype salt i eggehvitene, og som sagt pass på at ikke noe annet er oppi. Og ikke bland med metallredskap etterpå, da flater de ut igjen :rolleyes:
Cornelia sa for siden:
ok, takk!
Da er det bare å prøve enda en gang hehe :D
Viclin sa for siden:
Nå har jeg drømt om Oopsie-røre, så nå må jeg jo bare prøve å lage det. :lol:
Cornelia sa for siden:
Fikk det endelig til!!! (forsøk nr 3!), brukte nå bare den vispen til stavmikseren og vispet det oppi en sånn shaker (som man bruker til proteinpulver) , da ble det jammen fart i sakene! Kunne til og med snu den på hodet uten at noe rant ut. hehe. De ble helt annerledes en de andre gangene, luftige og gode! Hadde i litt stevia også. Spiste med Heinstad bringebærsyltetøy og litt seterrømme på :D
Samboern tok sine med masse ost og skinke og la dem i toast-jernet , han lurte på hvorfor i all verden jeg hadde laget så få av disse - de var jo sååå gode, og han går ikke engang på lavkarbo (enda altså - jeg prøver å overtale gjennom å lage masse gode lavkarbo retter :p).
Noen som har prøvd å ha i litt glutenmel, fiberhusk eller JBK i disse forresten?
Takk for oppskrift og hjelp til gjennomføring!
Emmie sa for siden:
Mmmm - god og mett etter 3 oopsie lapper !! :p (mine ble ikke så høye , for spredde de ut med skje på bakeplaten - neste gang bruker jeg bare slikkepotten ! :rolleyes:)
Hadde fetaost og skinke - cherrytomat og agurk på - og selve lappene lagde jeg med Philadelfia ost med hvitløk og urter i ! :p
Absolutt noe jeg kommer til å bruke mye av - og skal prøve søtvarianten til bursdager o.l , med krem og bær på - når de andre skal ha vanlige bursdagskaker!
Må jammen prøve ut hvordan det blir i langpanneform også !!
Men - ang dette med antall lapper/rolls til frokost, lunch eller kvelds - noen som vet hvor mange en kan spise av disse ?
Jeg ble stappmett av 3 stk ikveld (men da etter el litt for lett middag tror jeg....) så kunne sikkert klart meg med 2 stk. til kvelds.
Monita sa for siden:
Da har jeg nettopp tatt ut første brett og jeg gleder meg :D
Jeg fikk faktisk stiv eggehvite (snudde bollen på hodet, og alt satt bom fast) selv om jeg fikk pittelitt eggeplomme i hviten. Har prøvd med philadelfia ost nå først, så får jeg utforske litt mer senere.
Monita sa for siden:
NAAAAAAAAAAAM altså!!! Smakte på en liten en etter at de var avkjølt og de er knallgode! Til og med ungene liker de, så disse får nok ben og gå på her i huset :D
Makan til "alt mulig brød" skal man lete lenge etter :sikle:
mokki sa for siden:
nå har jeg oopsier i ovnen. Men tror røren min ble for løs. Eggehvitene var stive, men puttet en skje oppi, og rørte kanskje osten for hardt.... jaja, prøver nå og ser hvordan de er.... Puttet ørlite pizzakrydder oppi også jeg da..
annama sa for siden:
Mine ble også litt "omelett-aktige"...:o/
Noen tips for å få litt mindre eggesmak...?
mokki sa for siden:
Syns disse var kjempegode jeg. Men nå er jo jeg glad i egg. Håper det fortsetter...
Viclin sa for siden:
Jeg bruker oopsier til alt! Som bunn for pålegg, ostekakebunn, i lasagne og som pizzabunn! :heia:
Nannah sa for siden:
Jeg pleier å ha litt kli i dem eller litt malte solsikkekjerner..
Det er egentlig bare fantasien som setter grenser:)
Carisma sa for siden:
Krydder, eller å lage søte oopsier med krem til :)
Jeg tok i litt salt i de jeg lagde i går. Når de var ferdigstekt la jeg ost mellom to og to, og ga de en rund ei vaffeljernet til osten smeltet, og de ble litt sprø. Skal ha de til lunsj i dag og gleder meg! :D
mokki sa for siden:
Nå har jeg akkurat laget oopsie med krydderphiladelphia. Spiste til frokost. De var kjempegode. Pisket eggehviten mer denne gangen en sist og de ble mye mer vellykket!
Zuma sa for siden:
Nå står det et brett med 9 oopsie-rolls i ovnen.
Hadde i endel oregano og pizzakrydder, og toppet de med sesamfrø.
Jeg er spent! :ja:
gamlasnyeliv sa for siden:
Lagde disse i morges med krydderost, og har nå spist 4 stk til lunch. Fikk 9 stk av hele røra, så da blir det jo ikke ille mye karber i de.
Hadde bacon og sopp inni det ene paret, og røkelaks inni det andre :sikle:
Tror jeg må mekke slike til kveldskos, men da skal jeg lage de med naturell ost, og ha krem og litt bær inni :p
Har nå testet de med krem og bringebær, og jeg må bare si at neste gang jeg trenger en kake, skal jeg lage disse i kakeform som bløtkakebunn :p
Enkelt, kjapt og veldig godt :p
Carisma sa for siden:
Med litt søtning og litt vaniljeessens smaker de som vannbakkels (bare bedre :D)
Ja, det vil jeg tro !!!! Skal definitivt teste det neste gang :D
Med litt søtning og litt vaniljeessens smaker de som vannbakkels (bare bedre :D)
mayor sa for siden:
Salami? på ketose :confused::rolleyes::confused::)
first price sin danske salami inneholder:
14 g protein
1 g karbohydrat
50 g fett
Karbosara sa for siden:
Salamiene til Gilde har 0 karber. Ellers er ikke 1 gk mye heller. Og det er jo flott med alt det fettet!
Dessuten heter det å være i ketose...på ketolysekur...:)
Tiki sa for siden:
I går spiste jeg deilige Oopsie-rolls av mandarinkremost og noen dråper vanlije, men pisket krem med litt splenda og med bringebær i, overstrødd med litt valnøtter. :nam:
Nuppe sa for siden:
Aaah... Må bare få si, at etter uker uten noe å ha pålegget på, smakte dette himmelsk! jeg har laget dette i to dager nå, med forskjellige smøreoster, med splenda, og ser at ting skal gå lettere nå :)
TAKK!!
;):cool::D
stinemarie sa for siden:
Dette var seriøst helt sinnsykt godt :D
Anbefales. Jeg har lagd noen med hvitløk, noen med en krydderblanding, noen naturell og noen med søtning. De med søtning tok jeg i muffins former og de står i ovnen nå., Så de kan jeg ikke uttale meg om enda, men jeg antar de vil smake himmelsk de også :D
mokki sa for siden:
i dag hev jeg oppi ca en spiseskje peanøttsmør (den jeg har er det 7g karber pr 100g).
Det ble utrolig godt.
Carrieanne sa for siden:
Gode! Men de smaker da egg...? Skal prøve med krydderost neste gang...
Mayaya sa for siden:
Skjønner all ståheien med disse oopsiene. De er helt vidunderlig gode. Prøvde de for første gang i går og gud som jeg bare elsker dem. Disse skal jeg lage mange av, og de var så enkle å lage også.
Har lest oppskriften og sett mange skrive om dem her inne, men aldri laget dem. Skjønner ikke det nå at jeg kunne være så dum og ikke prøve. Har tenkt på det, men aldri giddi.
Men nå er jeg frelst
jvb sa for siden:
...og der innså jeg at Fru Hauger, min heimkunskaplærer i 8. klasse, visste hva hun snakket om da hun prøvde å få oss til å innse at det var en god idé å bruke et glass når man skal skille plommen fra eggehviten... Siste plommen gikk rett i hvitene, gitt! :D Derfor det hetere ooopsie-roll sikkert ;)
Er vel på tide å sprite opp lunsjen litt. Gutta på jobb lurte fælt når jeg stod ute i sterk storm og regn og grillet laksefilet på el-grillen i lunsjen forrige uke.
Rin sa for siden:
...Oops. :D Lese oppskrifta, ja... brukte hele philadelphia-boksen jeg, så ca dobbelt så mye ost som det skulle være! Jaja - brettet står i ovnen, får se hvordan det går!
Rin sa for siden:
De ble gode tross ostedobling! Smakte i alle fall ikke egg/omelett, selv om jeg ble litt nervøs da de flatet ut etter å ha vært så store og bollete i ovnen, hehe. Prøver igjen i morgen med riktig mengde :D
Rin sa for siden:
Da har jeg laget en ny ladning med riktig mengde ost - brukte krydder- og pepperost, denne gangen :D De ble skikkelig fine!
Sånn ser de ut:
Og ca så store/tykke/fluffy er de i forhold til mine (små) hender:
Smakfull sa for siden:
Bakte disse i dag og de smaker kjempegodt! :) Hadde oppi kremost med kryddersmak.
Men jeg fikk ganske mange? Lagde av fire (små) egg, 100 g kremost og fikk omtrent 20 stykker. Stekte dem også i 20 minutter så lagde dem kanskje litt små.
Kjempegodt med ost og skinke på!
Kitt sa for siden:
Jeg syns det er veldig greit at de er litt små!
Får fint plass i brødristeren når de skal tines/varmes og jo flere ooopsier, jo mer pålegg!:sikle:
ingunnsj sa for siden:
Jeg lagde mine første oopsie-rolls nå..:). Mine ble litt store, brukte 3 L-egg og 100g Philadelphia med hvitløk og urter. Fikk 12 ganske store og høye rolls... Har ikke smakt enda, bør vel vente til de er kalde?
Når man vil ha andre smaker, kan man bruke naturell-ost og heller tilsette smak på andre måter? Med krydder, peanøttsmør, kakao (hvis de skal være søte), osv?
Har akkurat begynt på dette lavkarbogreiene, og prøver panisk å finne en erstatning for brød, er avhenging...:p
Kitt sa for siden:
Da burde du prøve dette brødet!
Stekes det ordentlig, er det fantastisk!:sikle:
Men husk at for noen hindrer selv brød- erstatninger vektnedgang!:eek:
Dietta sa for siden:
Laget oopsier for første gang forrige uke, og brukte de som brøderstatning i sandwichmaskinen. Kjempegodt :), savnet bare at det knaste når jeg spiste. Dere som tiner i brødrister: blir oopsiene sprøe da, slik at de likner mer på måten brød oppfører seg i sandwichmaskin ?
Kitt sa for siden:
Jeg tiner dem i brødristeren og tar så litt ekstra "risting" og så er de så sprø, så!:blinke:
:D
Dietta sa for siden:
Flott, takk for svar. Synes det er godt med toast med ost og skinke :D
Cherry sa for siden:
De smakte ingenting. Null og nada. Litt egg om jeg la godviljen til. Dessuten ble de ikke stekt inni når jeg brukte ett sånn muffinsbrett. Lagde dem med krydderost i går. Og en teskje fiberhusk. Brukte dem som hambugerbrød. De gikk ned men lager det neppe flere ganger.
Og så presterte jeg å la dem ligge i en pose i kjøkkenskapet fra tirsdag til i går. Det begynte å lukte så veldig, veldig fælt, og jeg satte i gang rundvask av kjøkkenet. De lå selvfølgelig i den siste hyllen jeg vasket.
stine2409 sa for siden:
Akkurat nå står mine i ovnen, håper de blir gode;) første gang jeg lager:) Takk for oppskriften:D
Vettel sa for siden:
Mine første oopsie står i ovnen nå. Ble litt uluftig(??) når jeg la de på brettet, mulig jeg "vendre eggehvite/plomme" litt mye.... Men aldri pisket eggehvite stivt før! Testing testing!
Jeg laget vanlige naturelle.
Vettel sa for siden:
Status: Jeg får dårlig samvittighet, tror jeg spiser LOFF jo! Heheh!
Spiste med masse grovleverpostei, sylteagurk, majones og fersk sopp, den andre med majo, ost og pepperskinke.
Temmelig luftig, men falt litt sammen etter at jeg tok de ut av ovnen, men gjør ingenting, lettere å legge pålegg på.
Dette her var en deilig avveksling fra ostekjeks ja! Og smaker ikke egg etter min mening, men loff. :)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.